Leonin tuotantoaikataulu

Aloittaja pasi, 07.10.20 - klo:12:11

« edellinen - seuraava »

v6e

Lainaus käyttäjältä: GranLavida - 16.09.21 - klo:14:40
https://www.reuters.com/business/autos-transportation/vws-seat-extend-assembly-curbs-spain-into-2022-chip-shortage-2021-09-16/
Tämä Reutersin artikkeli vahvistaa tuon aiemman tiedon että osa Seatin tuotannosta oli laitettu kiinni elokuun lopulla, artikkelin mukaan nykytilanne piiripulan suhteen jatkuisi ainakin keväälle asti.

https://www.seat.com/company/news/company/martorell-production-2019.html
Tuolla ainakin lukee että Leon tehtäisiin tuolla tehtaalla.
Myyjällä ei ollu tietoa 16.8 ainakaan tehtaan toiminnasta, tai ainakaan siitä että tehtaalla olisi hommat seis. Tästä oli joku uutinen heikuin lopussa tai elokuun alussa.
Ei tieto tunnu tavoittavan myyjiä kyllä.

Epes

Lainaus käyttäjältä: MiddleAgedMoron - 15.09.21 - klo:08:55
On kyllä jännä tuo koukkupula. Omaa Leonia odotellessa myyjän kanssa alettiin jo hieromaan kauppaa Tarracosta, jonka olisi myyjän mukaan saanut nopeammin koukulla. Ei kuitenkaan onneksi päästy kauppoihin, kun Leon yhtäkkiä lähtikin linjalle. En tiedä mihin Tarracon aikataulu olisi perustunut.

Me auton saaneethan voidaan kohta alkaa myymään omiamme odotteluun kyllästyneille  ;D

Nyt kun Tarraco on mainittu, niin tein juuri noin eli vaihdoin 7kk koukullista Leonia odotteltuani tilauksen koukulliseen Tarracoon joka tuli kahdessa kuukaudessa. Tämä operaatio tehtiin alkuvuodesta, kun Tarraco sai hinnat.

v6e

#452
Lainaus käyttäjältä: v6e - 15.09.21 - klo:06:47
29.3 eli viikkolla 13 ja alustava näkyy Seatilla viikkolla 23 joka vahvistettiin, sen jälkeen viiko 29 vahvistettu johon jumahtanut ja nyt vikko 36 luvattu.
Luvattiin 4-5kk.
FR, kaasuna, wrap around ledit sisälle, koiraverkko ja polttoainelämmitin lisäksi.

Tänään kyselin myyjästä kun ei taaskaan kuulunut vastausta.
Autonne on nyt tuotannossa. En uskalla vielä ennustaa toimituspäivää. mutta palaan siihen kun näen että auto on laivassa.
Palaan tässä lähiaikoina kunhan selviää että autonne on laivassa.


Eli 5-8 viikkoa siitä kun auto on laivassa niin voisi kysellä luovutusta. En herättele vielä sen suurempaa ajatusta tämän kanssa.
Nyt näyttäisi kyllä omalta kohdalta hyvältä, oma Seat näyttä Tuotannossa ja runkonumerokin on ilmestynyt :o :o :o

Yaffa0

PHEV:n osalta sain vastauksen, että tietoa ei ole eikä tehtaalta varusteltujen PHEV mallien osalta selvyyttä tuotantotilanteesta.

Alan pikku hiljaa päätyä kaupan purkuun.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

pasi

Lainaus käyttäjältä: v6e - 16.09.21 - klo:22:24
https://www.seat.com/company/news/company/martorell-production-2019.html
Tuolla ainakin lukee että Leon tehtäisiin tuolla tehtaalla.
Myyjällä ei ollu tietoa 16.8 ainakaan tehtaan toiminnasta, tai ainakaan siitä että tehtaalla olisi hommat seis. Tästä oli joku uutinen heikuin lopussa tai elokuun alussa.
Ei tieto tunnu tavoittavan myyjiä kyllä.

Joo, kyllä Leonit tehdään tuolla Martorellissa.
Kyseessä siis osittainen sulku, eli autoja tehtäneen esim kahdessa vuorossa kolmen sijaan.

jukkanen

"oma.seatiin" oli ilmestynyt nyt ihan punaisella uusi teksti:
"Korona-pandemian aiheuttaman puolijohdekomponenttien ja materiaalien saatavuushaasteiden johdosta on autojen toimitustiedoissa toistaiseksi puutteita. Näin ollen auton tuotantoon ja toimitukseen liittyvissä tiedoissa saattaa olla puutteita tai huomattavaa epätarkkuutta. Pahoittelemme asiaa."

Hyvä (?) että kerrotaan että ei kerrota mitään...?  :P
Noh, hankalahan tilanne on kaikille osapuolille, harmi. Silti, ehkä tiedotusta voisi vähän parantaa.

Keksi

Lainaus käyttäjältä: v6e - 21.09.21 - klo:16:15
Eli 5-8 viikkoa siitä kun auto on laivassa niin voisi kysellä luovutusta. En herättele vielä sen suurempaa ajatusta tämän kanssa.
Nyt näyttäisi kyllä omalta kohdalta hyvältä, oma Seat näyttä Tuotannossa ja runkonumerokin on ilmestynyt :o :o :o

Mulla tuo "tuotannossa" status oli n.3vk ajan, sitten "auto valmistunut" ehkä toiset 3vk, ja lopulta "auto suomessa", jonka jälkeen vielä 2vk niin luovutus. Oli se tuskallista!

Myötämäki

Tuossa vähän aikaa sitten olin yhteydessä myyjään ja kyselin kuulumisia tilatun Leksan (ST ehybrid Xcellence) toimituksesta. Myynnin järjestelmässä oli vahvistamaton tuotantoviikko 45. (Oma Seat näyttää vahvistamattoman viikon 39...) Tämähän menee jännäksi. Valmistettaisiinko auto ennen kuin vuosi on mennyt tilauksesta... Tilattu viime vuonna viikolla 46. Mikään ei toistaiseksi viittaa siihen, että tuo aikataulu pitäisi.

Jos automarkkinoilla olisi joku merkki ja malli, joka sytyttäisi ostohalut, niin voisin purkaa nykyisen diilin ja tehdä uuden toisesta autosta. Tosin mistä tietäisin, milloin tuo toinen auto valmistettaisiin ja toimitettaisiin ;), ehkä lisävuosi odottamista :o. Toistaiseksi ei vielä ole tullut näköpiiriin toista mallia, mikä olisi sytyttänyt innostusta niin, että alkaisin vaihtamaan kohdetta. Mutta saapa nähdä. Kun aikaa menee määräämättömästi vaikka kuinka, niin markkinoillehan voi tulla vaikka mitä uusia kiinnostavia automalleja.

Tämän vuoden kevät, kesä ja syksy olisivat olleet hyvää aikaa ajella uudella ladatavalla hybridillä. Ehkäpä ensi keväänä aurinko kimaltelee sitten kirkkaammin uuden auton maalipinnassa.

Toivotan sitkeyttä kaikille odottajille :)!

JP84

Ei kyllä kovin mieltä ylentävää luettavaa ole, kun ajattelee omaa tilausta. Viime viikolla myyjältä kyselin, että onko toiveita saada autoa luvatussa aikataulussa. Samalla ehdotin,  kun samalla liikkeellä oli tullut nettiin myyntiin joulukuussa vapautuva esittely phev Formentor VZ, että jos vaihdettaisiin tilaus siihen, jos Leonia ei ala kuulumaan joulukuussa. Tämä kyllä kävi, mutta heillä ei ole kuitenkaan varmuutta saavatko joulukuuksi uutta Formentoria esittelyautoksi, eli sekään ei ole varmaa.

Vaihtoehtoja olen jo varalta katsellut, jos joulukuulla joutuu muuta katselemaan, mutta tähän samaan hintaluokkaan ei kovin montaa hyvää vaihtoehtoa ole. Ehkä uusi Opel Granland X tai Peugeot 308 tai 3008 voisi olla vaihtoehtoina, mutta ainakin Pösöllä taitaa toimitusajat olla kanssa pitkähköjä. Nykyisen korimallin Grandlandeja oli nyt heti varastosta toimitettavissa, mutta ei varmasti ole enää loppu vuonna.

Kuitenkin ehdottomasti toivoisin, että saisin Leonin, tai jopa pikkasen enemmän, että Formentorin :D Mutta jos näin ei käy ja kun viimeistään helmikuussa on pakko olla oma auto alla, niin joulukuussa pitää sitten alkaa jotain kilpailevaa merkkiä kosiskelemaan, jos löytys nopean toimituksen autoja silloin :D

Yaffa0

Usein varastossa olevissa autoissa on se vika, että niissä varusteet ei täsmää siihen mitä itse haluaisi.

Aika monessa netin artikkelissa väitetään, että loppuvuodesta komponenttipulan pitäisi helpottaa. Jos näin on, niin sitten kesän jälkeen autonsa tilanneet pääsevät lyhyemmällä odotusajalla ja meillä viime vuoden lopusta tilanneilla kävi huono flaksi.

Olen itsekin miettinyt tässä vaihtoehtoja. Ladattavissa hybrideissä ei ole oikein vaihtoehtoa, joka kilpailisi hinta-/varustemäärällä Leonin kanssa. Jos tyytyisi pelkkään bensaan, niin Opel Insignian saisi 200 hv 2.0 bensakoneella ja hyvin varusteltuna about samaan hintaan. Hiljainen ja iso auto olisi, mutta bensaa palaa hybridiin verrattuna paljon. Granland taas on liian korkea ja liian mukamaasturi meikäläisen makuun. Pösöön en koske. Yksi on aikanaan ollut. Saksalaiseen verrattuna… no se oli liian ranskalainen…  ;D

Jos kaupat peruuntuu, niin sitten pitää jatkaa vaan nykyisellä ja siirtyä suoraan sähkövatkaimeen 3-5 vuoden päästä. Ehtii säästää auton laskevan arvon verran sivuun. Jospa silloin olisi enemmän vatkaimia mistä valita kuin nyt. Nykyinen vatkainvalikoima on aika suppea ja ominaisuudet keskinkertaisia.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

tgotj

Jossain luin että komponenttipula jatkuu ensi vuoden ja mahdollisesti jopa vuodelle -23. Eipä noita puolijohteiden tuotantolaitoksia kovin nopeasti polkaista tyhjästä kun pari tärkeintä maailmanlaajuisesti tuhoutunut.

JP84

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 28.09.21 - klo:23:54
Usein varastossa olevissa autoissa on se vika, että niissä varusteet ei täsmää siihen mitä itse haluaisi.

Olen itsekin miettinyt tässä vaihtoehtoja. Ladattavissa hybrideissä ei ole oikein vaihtoehtoa, joka kilpailisi hinta-/varustemäärällä Leonin kanssa. Jos tyytyisi pelkkään bensaan, niin Opel Insignian saisi 200 hv 2.0 bensakoneella ja hyvin varusteltuna about samaan hintaan. Hiljainen ja iso auto olisi, mutta bensaa palaa hybridiin verrattuna paljon. Granland taas on liian korkea ja liian mukamaasturi meikäläisen makuun. Pösöön en koske. Yksi on aikanaan ollut. Saksalaiseen verrattuna… no se oli liian ranskalainen…  ;D

Jos kaupat peruuntuu, niin sitten pitää jatkaa vaan nykyisellä ja siirtyä suoraan sähkövatkaimeen 3-5 vuoden päästä. Ehtii säästää auton laskevan arvon verran sivuun. Jospa silloin olisi enemmän vatkaimia mistä valita kuin nyt. Nykyinen vatkainvalikoima on aika suppea ja ominaisuudet keskinkertaisia.

Formentorissa muutoin varusteet olisi ok, ainoastaan sähköpenkit jää uupumaan. Mutta siinä on hieman erillaiset penkit kuin Leonissa, jotka ainakin koeajolla tuntuivat paremmalta istua.

Pösöjen isoin miinus on, että ne on Pösöjä :D Taitaapa tuo Granlandikin jakaa saman tekniikan 3008 kanssa, joten siinäkin on Ranskalaista verta :D Insignia kyllä olisi varteenotettava vaihtoehto, jos sitä saisi PHEVinä. Kialta on tulossa PHEV Sportage, mutta taas siinäkin toimitusajat voi olla pitkiä ja mihin hintaluokkaan se sitten tulee... Olen jo niin epätoivoinen ollut, että jopa käytettyjä autoja on tullut katseltua. Mutta kuitenkin takuuta pitäisi olla useampi vuosi voimassa, niin sekin sitten rajaa aika paljon vaihtoehtoja. Saksan tuonti bemareita voisi kyllä löytyä. Kunhan niissä olisi vielä edes vähän tehdastakuuta voimassa ja huollot tehtynä merkkihuollossa, niin niihin saisi ostettua BMW:ltä Suomessa vielä jatkotakuun (tosin suolaiseen hintaan). Mutta varusteet olisi aikalailla arpapeliä  :-\

Henkk-a

Tänään huomasin verkkopalvelusta, että oman helmikuussa tilatun koukullisen PHEV:n tilaksi oli muuttunut tuotannossa. Seuraillaan mitenkä etenee.
Seat Leon Sportstourer PHEV FR -22

Seat Leon 1,0 TSI Style -17

GranLavida

Lainaus käyttäjältä: Henkk-a - 30.09.21 - klo:12:10
Tänään huomasin verkkopalvelusta, että oman helmikuussa tilatun koukullisen PHEV:n tilaksi oli muuttunut tuotannossa. Seuraillaan mitenkä etenee.

Hienoa että jotain tuotantoa on käynnissä. Oliko tämä FR vai Xcellence?
Seat Leon Sportstourer PHEV FR -24
Ex. Seat Leon ST 1.0tsi DSG Style Business -17
Ex: VW Gran Lavida 1.4tsi 96kw Luxury -14

Henkk-a

Lainaus käyttäjältä: GranLavida - 30.09.21 - klo:12:15
Hienoa että jotain tuotantoa on käynnissä. Oliko tämä FR vai Xcellence?

FR. Koukun lisäksi ruksittu myös dinamicapenkit, jos niilläkin on toimitusaikaan ollut vaikutusta.

Ainakin mitä on katsonut liikkeiden varastoihin tulleita autoja, niin iso osa on ihan karvalakkimalleja. Jos niissä pärjätään vähemmillä komponenteilla/puolijohteilla.
Seat Leon Sportstourer PHEV FR -22

Seat Leon 1,0 TSI Style -17

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Henkk-a - 30.09.21 - klo:12:10
Tänään huomasin verkkopalvelusta, että oman helmikuussa tilatun koukullisen PHEV:n tilaksi oli muuttunut tuotannossa. Seuraillaan mitenkä etenee.

Mielenkiintoista. Samat varusteet ja lisäksi DCC, P-kamera, jne.. Status: tuotantoviikko vahvistettu (ollut kesästä). Tilattu 305 päivää sitten.
Kaikki on paskaa... paitsi kusi.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Henkk-a

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 30.09.21 - klo:15:01
Mielenkiintoista. Samat varusteet ja lisäksi DCC, P-kamera, jne.. Status: tuotantoviikko vahvistettu (ollut kesästä). Tilattu 305 päivää sitten.
Kaikki on paskaa... paitsi kusi.

No on kyllä erikoista. Itellä oli tosiaan vielä aiemmin mainittujen lisäksi full ledit ja sisällä wrap around ledit. Liekkö DCC, peruutuskamera ja mahdollinen turvallisuuspaketti? vaikuttaa sitten toimituksiin näin paljon  ???

Mutta saapa nähdä, eteneekö toimitus normaaliin tahtiin vai tehdäänkö näitä Espanjassakin johonkin välivarastoon.
Seat Leon Sportstourer PHEV FR -22

Seat Leon 1,0 TSI Style -17

[kassu]

Täällä kanssa ihme on tapahtunut! Auto on tuotannossa. Melkein kaikilla varusteilla, vain dcc ja dinamicat jäi ottamatta. Nyt se odotus alkaa kunnolla(= Tilailtu viimevuoden lokakuussa eli kyllähän siinä sitten vuosi vierähti.
Seat Leon 1.4 e-HYBRID Xcellence ST 2022
Seat Leon 2.0 tfsi Sport-Up 2006

jukkanen

Minunkin tilaukseni oli myöhään illalla, yöllä tai varhain aamulla nytkähtänyt tilaan "tuotannossa". Mukavaa että jotain tapahtuu. Tämähän herättää jo toiveita tämän vuoden puolella saapumisesta. Kohteena oli  siis joulukuussa tilattu phev st xcellence dinamica koukku + jotain pikkusälää.  :)

Farao

Tämä menee kyllä mielenkiintoiseksi. Itse ajattelin tilailla Cupra Bornin itselleni sähikäiseksi, mutta mikäköhän mahtaa olla sen tilanne sitten toimituksen kanssa. Leon, Octavia, Golf - kaikki nämä jotenkin tuntuu olevan ihan motissa mitä tulee tilaukseen, mutta tässä tuli pari päivää sitten uutista, kuinka Bornia pukataan ulos Zwickausta jo nyt. Lieneekö parempikatteisilla sähköautoilla prioriteetti osien kanssa?

tgotj

Lainaus käyttäjältä: Farao - 01.10.21 - klo:08:10
Lieneekö parempikatteisilla sähköautoilla prioriteetti osien kanssa?
Jos noissa tehtaalla jotain taktikointia on, niin eiköhän liity ennemminkin autokohtaiseen päästörajaan kuin katteisiin.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: jukkanen - 01.10.21 - klo:07:27
Minunkin tilaukseni oli myöhään illalla, yöllä tai varhain aamulla nytkähtänyt tilaan "tuotannossa". Mukavaa että jotain tapahtuu. Tämähän herättää jo toiveita tämän vuoden puolella saapumisesta. Kohteena oli  siis joulukuussa tilattu phev st xcellence dinamica koukku + jotain pikkusälää.  :)

Täälläkin nyt tuo pienen pieni valonpilkahdus: tuotantoviikko vahvistettu on vaihtunut "TUOTANNOSSA" tekstiin. En revi paitaa päältäni enkä heitä lapsia ilmaan... alustanumero, jne. kuitenkin puuttuvat edelleen. Mutta joku pieni nytkähdys tapahtunut kuitenkin.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Yaffa0

https://www.seatcupra.net/2021/09/29/cupra-born-enters-production-cupras-first-100-electric-car/

Näyttää menneen Cupra Born tuotantoon. Harmi, ettei ole farmariversiota ja vetokyky on rajallinen. Käytännössä ID.3 uusilla vaatteilla siis.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 01.10.21 - klo:12:14
Näyttää menneen Cupra Born tuotantoon. Harmi, ettei ole farmariversiota ja vetokyky on rajallinen. Käytännössä ID.3 uusilla vaatteilla siis.

Kivahko, ID.3 farkku olisikin aika vinkeä ilmestys. Tosin farkut on kuulemma ainoastaan Euroopassa suosittuja, maailmanmallien myötä jäänevät pois valikoimista muillakin. ID.4 on sitten niille jos tarvii vetää jotain tai kuljettaa muutakin kuin terveisiä.

Olin tuosta Bornista (Porn, ehe) kiinnostunut, mutta en tosiaan jaksanut odottaa siihen asti että tuo tulee (tuli) tuotantoon...

Mitä tulee autotehtaiden tuotantoon niin huonolta näyttää. Saksassa menee kolme tehdasta kiinni, mm. VW:n Wolfsburg kahdeksi viikoksi.

https://www.hs.fi/talous/art-2000008301761.html

Selvää lienee, että kapasiteettia priorisoidaan sähköautoihin.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 01.10.21 - klo:12:37
Kivahko, ID.3 farkku olisikin aika vinkeä ilmestys. Tosin farkut on kuulemma ainoastaan Euroopassa suosittuja, maailmanmallien myötä jäänevät pois valikoimista muillakin. ID.4 on sitten niille jos tarvii vetää jotain tai kuljettaa muutakin kuin terveisiä.

ID.4 pystyy vetämään vain 1000 kiloa eli 500 kiloa vähemmän kuin Leon. Jääpi asuntovaunu tai hevoskärry pois laskuista.

Noissa mukamaastureissa hukataan turhaan kilometrejä ulkonäköön, kun kulkupeli voisi olla matalampi (jolloin pienempi ilmanvastus auttaisi sähköautojen akilleen kantapäähän eli toimintamatkaan).
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

jalauros

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 01.10.21 - klo:16:59
ID.4 pystyy vetämään vain 1000 kiloa eli 500 kiloa vähemmän kuin Leon. Jääpi asuntovaunu tai hevoskärry pois laskuista.

Noissa mukamaastureissa hukataan turhaan kilometrejä ulkonäköön, kun kulkupeli voisi olla matalampi (jolloin pienempi ilmanvastus auttaisi sähköautojen akilleen kantapäähän eli toimintamatkaan).

Se mukamaasturin taika on siinä että tällainen yli nelikymppinen pääsee sieltä ylös ilman että on naamallaan ja istumaankin on aika lailla kivempi mennä.
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

tgotj

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 01.10.21 - klo:16:59
ID.4 pystyy vetämään vain 1000 kiloa eli 500 kiloa vähemmän kuin Leon. Jääpi asuntovaunu tai hevoskärry pois laskuista.

Noissa mukamaastureissa hukataan turhaan kilometrejä ulkonäköön, kun kulkupeli voisi olla matalampi (jolloin pienempi ilmanvastus auttaisi sähköautojen akilleen kantapäähän eli toimintamatkaan).
Osin totta, mutta kyllä niin mukamaasturilla kuin matalallakin se kärry perässä rikkoo sitä ilmavirtaa sen verran, että ilmanvastus kohoaa reilusti. Ja jos normisti ilmanvastus pieni, niin se ero vielä isompi... Eli siinä suhteessa se mukamaasturi voi vetopuuhissa puolustaa paikkaansa. Ja se kyytiin meno... Se on ainoa asia mitä Kodiaqista kaipaan...👍

jukkanen

Alustanumero oli nyt myös ilmestynyt oma seatiin, eli ilmeisesti jotain oikeasti tapahtuu.  :)

v6e

Lainaus käyttäjältä: v6e - 21.09.21 - klo:16:15
Tänään kyselin myyjästä kun ei taaskaan kuulunut vastausta.
Autonne on nyt tuotannossa. En uskalla vielä ennustaa toimituspäivää. mutta palaan siihen kun näen että auto on laivassa.
Palaan tässä lähiaikoina kunhan selviää että autonne on laivassa.


Eli 5-8 viikkoa siitä kun auto on laivassa niin voisi kysellä luovutusta. En herättele vielä sen suurempaa ajatusta tämän kanssa.
Nyt näyttäisi kyllä omalta kohdalta hyvältä, oma Seat näyttä Tuotannossa ja runkonumerokin on ilmestynyt :o :o :o

Auto on nyt ollut tuotannossa 2-3 viikkoa, edelleen samat tiedot, malikoodi, runkonumero, malli, vaihteistotyyppi, mutta kaikki muut koodit puuttuu. Ei oikein etene. ;D

[kassu]

Erikoista. Täällä meni torstaina tuotantoon ja perjantaina k autoon päivittyi teksti "auto valmis" osaako kukaan sanoa kauan tuosta menee että luovutus voisi olla käsillä?
Seat Leon 1.4 e-HYBRID Xcellence ST 2022
Seat Leon 2.0 tfsi Sport-Up 2006

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy