Leon 2013 ongelmat ja viat

Aloittaja Leon_122, 15.04.13 - klo:15:14

« edellinen - seuraava »

Ukko

Lainaus käyttäjältä: jukkanen - 12.05.21 - klo:15:40
2017 ST lopetti näköjään sisäilman jäähdyttämisen. Ensi keskiviikoksi vasta sai huoltoajan. Saapas nähdä meneekö takuuseen vai itse maksettaaksi täyttöhuolloksi...

Miten tämän kanssa kävi?

jukkanen

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 20.05.21 - klo:10:43
Miten tämän kanssa kävi?

En ole vielä päässyt noutamaan, mutta kuulemma tyyliin parisataa grammaa oli lisätty ja laskettin tavalliseksi täyttöhuolloksi, ei takuuasiaksi. Itse siis pitää maksaa. Ainetta on siis kulunut noin kahdeksankertaisesti ketjussa mainittuun vastaavan Audin järjestelmään verrattuna, mutta se on kuulemma normaalia...

Ukko

Lainaus käyttäjältä: jukkanen - 20.05.21 - klo:11:12
En ole vielä päässyt noutamaan, mutta kuulemma tyyliin parisataa grammaa oli lisätty ja laskettin tavalliseksi täyttöhuolloksi, ei takuuasiaksi. Itse siis pitää maksaa. Ainetta on siis kulunut noin kahdeksankertaisesti ketjussa mainittuun vastaavan Audin järjestelmään verrattuna, mutta se on kuulemma normaalia...

Ok, eli ilmeisesti oli merkkiliikkeessä tehty. Täytyy itsekin käydä täyttöhuollossa, mutta ajattelin ihan Motonetin huollossa käydä.

JJambs

Lainaus käyttäjältä: JKu - 14.05.21 - klo:11:50
Kyllä se taitaa samanlainen ääni olla. Laitahan huollon jälkeen päivitystä, mitä selvisi.
Kävi taas huollossa. Loistavalla ajoituksella kolina häipyi huoltopäivän ajaksi. ,,äntä ei saatu korjaamolla kuuluviin.
Ajossa:
Seat Leon ST 1.5 TGI Style Business Class 2019

Entiset:
BMW 530e Charged Edition M Sport 2019
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG 2018
Seat Leon 1.0 TSI Style 2017
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style 2014
Volvo S60 2.5T Kinetic 2005
Mazda 6 HB, 2.0i 2006
VW Golf IV 1.6 2003

GranLavida

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 20.05.21 - klo:10:42
Hienoa! Takuuseen vaan! Oliko niin että ei puskenut viileää ilmaa lainkaan?

Juuri näin, ei tullut ollenkaan kylmää ilmaa, epäilin jo ilmastoinnin toimivuutta maaliskuussa mutta vasta nyt toukokuun helteillä pystyi varmistumaan asiasta.
Seat Leon Sportstourer PHEV FR -24
Ex. Seat Leon ST 1.0tsi DSG Style Business -17
Ex: VW Gran Lavida 1.4tsi 96kw Luxury -14

_Q3_

Pari viikkoa tuulilasin vaihdon jälkeen taustapeili irtosi ajon aikana ja putosi johtojen varaan roikkumaan. Peilin jalusta jäi edelleen kiinni tuulilasiin, irtoaminen tapahtui siis peilin varren liitoksesta jalustaan. Sain asennettua peilin takaisin paikoilleen, se ilmeisesti pyöräytetään yksinkertaisesti myötäpäivään paikoilleen. Huomasin, että joitakin muovisten peiteosien klipsejä oli poikki/murtunut. Kysymykseni on, onko peilin varren liitoksessa minkäänlaista lukitusta ja jos on niin onko muoviosien klipseillä merkitystä. Jos minkäänlaista lukitusta ei ole, niin miten peili pysyy paikoillaan kun sen asentoa säädetään. Olisi varmaan pitänyt tutkia rakennetta tarkemmin :D.

Ukko

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 20.05.21 - klo:19:17
Ok, eli ilmeisesti oli merkkiliikkeessä tehty. Täytyy itsekin käydä täyttöhuollossa, mutta ajattelin ihan Motonetin huollossa käydä.

Nyt on 2017 ST käytetty ilmastointihuollossa ja 460 grammasta oli jäljellä 308 grammaa. Eli 152 grammaa hävinnyt. Lisäksi voiteluöljyä lisätty 7 grammaa. Nyt puskee taas kunnolla viileää ilmaa myös hellesäällä. Hienoa!

_Q3_

Kaikkea sitä näkee kun vanhaksi elää. Pojan vm. 2013 Leonin vasemman etupyörän takaa puskee jotain ihmeellistä ”villaa” ulos. Onko kenelläkään muulla havaintoa tällaisesta. Onko se jotain vaimenninmateriaalia vai Alienin pesä, ja miksi sitä tursuaa ulos rakenteesta :o.


Hesse

Minusta näyttäisi siltä, että perunamaalta on lentänyt harsoa sisälokarin ja korin väliin. Minulla oli tuossa kerran 30 cm pätkä harjaterästä.

jukkanen

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 08.06.21 - klo:17:20
Nyt on 2017 ST käytetty ilmastointihuollossa ja 460 grammasta oli jäljellä 308 grammaa. Eli 152 grammaa hävinnyt. Lisäksi voiteluöljyä lisätty 7 grammaa. Nyt puskee taas kunnolla viileää ilmaa myös hellesäällä. Hienoa!

Samoissa suuruusluokissa siis suunnilleen meikäläisen vastaavan kanssa. Paljonko täyttö Motonetissa maksoi? Yllättävän nopeaan tämä uusi aine ainakin näissä karkaa. K-Caarasta ei tällä kertaa kasvattanut luottamusta että kuittien ja papereiden mukana ei tullut merkintää aineitten määristä.

Ukko

Lainaus käyttäjältä: jukkanen - 09.06.21 - klo:07:28
Samoissa suuruusluokissa siis suunnilleen meikäläisen vastaavan kanssa. Paljonko täyttö Motonetissa maksoi? Yllättävän nopeaan tämä uusi aine ainakin näissä karkaa. K-Caarasta ei tällä kertaa kasvattanut luottamusta että kuittien ja papereiden mukana ei tullut merkintää aineitten määristä.

Maksoi 99,95 euroa. Olisi maksanut saman verran esim. Vianorilla, mutta tuolta sai ajan heti seuraavaksi päiväksi. Nyt sai mielenrauhan kompressorin suhteen kun on ainetta riittävästi ja takuu menee tällä viikolla umpeen.
Tulee kilometrit täyteen.

Melko vähävikainen ollut, toinen etuvalo ja toinen takavalo vaihdettiin takuuseen, keräsivät kosteutta. Lisäksi yksi resonointi korjattu pariin kertaan ja jäähdytysnestettä lisätty kerran. Navigaattori ei suostu päivittymään, siitä en jaksa maahantuojan kanssa kinata. Menee jossain vaiheessa vaihtoon joka tapauksessa.

K-Caaran käytös takuuasioiden suhteen on tosiaan nihkeä, selitykset ovat olleet surkuhupaisia. ,,änen korottamisen jälkeen on sitten asiat hoituneet, yrittävät tietysti säästää kustannuksissa.

Juippi

Ostin tossa vuodenvaihteessa Leon ST:n (2014) 1.2 TSI koneella ja nyt kesällä huomannut, että startatessa kone käy silloin tällöin hieman epätasaisesti tyhjäkäynnillä alkuun, kunnes vähän painaa kaasua tai odottaa hieman, niin kierrokset tasoittuu. Muutaman kerran myös käynnistäessä moottorivikavalo vilkkunut alkuun, kunnes sammuu itsestään joidenkin sekuntien jälkeen. Onko muilla ollut vastaavaa? 

Bisti

Nyt tuli leoniin (2016) ensimmäinen vika. Ilmastointi lakkasi puhaltamasta, putket kyllä kylmenee ja puhallin moottori käy, mutta kanavista ei ilmaa tule. Tein OBD elevenillä jonku flap end point adaptoinnin jonka jälkeen alkoi puhaltaa, mutta ei mielestäni niin paljoa kuin aiemmin. Mikähän tuossa automaatti-ilmastoinnissa nyt on onko siinä vain joku resetointi mikä pitäisi tehdä?  Ilmastointi huollettu viime kesänä jolloin ei silloinkaan ollut ainetta hävinnyt.
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

VW Golf 1.5 eTSI 110kW First Edition -20
VW Caddy Maxi 1.4 TSI 96kW Trendline Business -19
Seat Leon ST FR 1.4 TSI 110kW -16 (ex)
Seat Exeo 2.0 TDI CR 105 kW Style -12 (ex)
VW Polo 1.2 TSI 66 kW Comfortline -14 (ex)
Touran 1.6 75 kW Conceptline -07 (ex)
Jetta 1.6 75 kW Comfortline -06 (ex)
Skoda Fabia Combi 1.4 74 kW (ex)

CarsAndCoffee

Eilen myöhään illalla paluumatkalla juhannuksenvietosta auto päätti ilmoittaa "Oil sensor: Workshop!". Samalla hävisi öljylämpötilan lukema ajotietokoneesta. Vika oli päällä n. 10 sekuntia, kunnes vikavalo katosi ja lämpötilalukema palautui. Tämä kaava toisti itseään yhteensä n.  6-7 kertaa minuutin välein. Pysähdyin varmuuden vuoksi vielä huoltoasemalle, odottelin n. 10 min ja tarkastin öljymäärän, joka oli täysin ok. Jatkoin matkaa ja vikavaloa ei enää tullut 140km loppumatkan aikana.

Koodit käyn lukemassa tänään kunhan kerkeän, mutta alustavasti onko kellään muulla leonin tai MQB-auton (ex-)omistajalla ollut vastaavaa oireilua ja mistä johtui/millä korjaantui? Liekö pelkkä anturivika, vai voisiko johtosarjassa tai muualla olla häiriötä?

Auto on vm14 Leon SC 1.8 TSI DSG, rullailtu 112tkm ja viimeisimmästä huollosta 12tkm aikaa.

Bisti

Muutama sata kilometriä nyt ajeltu temppuilun jälkeen ja ilmastointi toimii normaalisti, ehkä jopa tehokkaammin kuin aiemmin (tai ainakin tuntuu kylmemmältä). Jää ainakin toistaiseksi mysteeriksi mikä tuon alunperin aiheutti, mahdollisesti helteiden & rankkasateiden aiheuttama kosteus jossain lämpöanturissa tai ihan vaan jumittava roska läpissä. Korjaamolle soitin ja vastaavaa on tullut esiin, korjauksena sama resetointi jonka jälkeen toiminut vuosia ilman ongelmia. Jos uusiutuu niin tutkitaan lisää.

Lainaus käyttäjältä: Bisti - 24.06.21 - klo:19:57
Nyt tuli leoniin (2016) ensimmäinen vika. Ilmastointi lakkasi puhaltamasta, putket kyllä kylmenee ja puhallin moottori käy, mutta kanavista ei ilmaa tule. Tein OBD elevenillä jonku flap end point adaptoinnin jonka jälkeen alkoi puhaltaa, mutta ei mielestäni niin paljoa kuin aiemmin. Mikähän tuossa automaatti-ilmastoinnissa nyt on onko siinä vain joku resetointi mikä pitäisi tehdä?  Ilmastointi huollettu viime kesänä jolloin ei silloinkaan ollut ainetta hävinnyt.
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

VW Golf 1.5 eTSI 110kW First Edition -20
VW Caddy Maxi 1.4 TSI 96kW Trendline Business -19
Seat Leon ST FR 1.4 TSI 110kW -16 (ex)
Seat Exeo 2.0 TDI CR 105 kW Style -12 (ex)
VW Polo 1.2 TSI 66 kW Comfortline -14 (ex)
Touran 1.6 75 kW Conceptline -07 (ex)
Jetta 1.6 75 kW Comfortline -06 (ex)
Skoda Fabia Combi 1.4 74 kW (ex)

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Bisti - 30.06.21 - klo:08:45
Muutama sata kilometriä nyt ajeltu temppuilun jälkeen ja ilmastointi toimii normaalisti, ehkä jopa tehokkaammin kuin aiemmin (tai ainakin tuntuu kylmemmältä). Jää ainakin toistaiseksi mysteeriksi mikä tuon alunperin aiheutti, mahdollisesti helteiden & rankkasateiden aiheuttama kosteus jossain lämpöanturissa tai ihan vaan jumittava roska läpissä. Korjaamolle soitin ja vastaavaa on tullut esiin, korjauksena sama resetointi jonka jälkeen toiminut vuosia ilman ongelmia. Jos uusiutuu niin tutkitaan lisää.

Aina kun tuntui, että ei puhalla kunnolla, resetoin läpät kahta painiketta samanaikaisesti painamalla - https://www.youtube.com/watch?v=1DTxQJ0KPEQ

Bisti

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 01.07.21 - klo:13:57
Aina kun tuntui, että ei puhalla kunnolla, resetoin läpät kahta painiketta samanaikaisesti painamalla - https://www.youtube.com/watch?v=1DTxQJ0KPEQ

Saman asian tuo OBDEleven näytti tekevän, joten nopeammin sen saa näköjään tuolla climatronicilla suoraan. Tapahtuiko sinulla useastikin tätä ja selvisikö koskaan että mikä sen alunperin aiheuttaa? Meneekö vain läppien adaptaatio ajan kuluessa kuralle vai onko jotain ihan mekaanista vikaa?
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

VW Golf 1.5 eTSI 110kW First Edition -20
VW Caddy Maxi 1.4 TSI 96kW Trendline Business -19
Seat Leon ST FR 1.4 TSI 110kW -16 (ex)
Seat Exeo 2.0 TDI CR 105 kW Style -12 (ex)
VW Polo 1.2 TSI 66 kW Comfortline -14 (ex)
Touran 1.6 75 kW Conceptline -07 (ex)
Jetta 1.6 75 kW Comfortline -06 (ex)
Skoda Fabia Combi 1.4 74 kW (ex)

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Bisti - 02.07.21 - klo:10:59
Saman asian tuo OBDEleven näytti tekevän, joten nopeammin sen saa näköjään tuolla climatronicilla suoraan. Tapahtuiko sinulla useastikin tätä ja selvisikö koskaan että mikä sen alunperin aiheuttaa? Meneekö vain läppien adaptaatio ajan kuluessa kuralle vai onko jotain ihan mekaanista vikaa?


Joskus vaan tuntuu, että ei puhalla tasaisesti, joten silloin olen resetoinut. Voihan se olla myös silkka plasebo -ta. :)

_Q3_

Lopultakin oli aikaa tutkia tätä lokasuojan välistä tursuavaa ”partaa”. Kyse on tosiaan sisälokasuojan sisäpuolella olevasta äänieristysvillasta. Sisälokari oli saanut hieman kipeää, jolloin siitä oli lohjennut pala pois ja villaa pääsi tulemaan ulos. Varmaan konsernin muissakin malleissa (Golf/Ocu) on samanlaista villaa.


MikHei

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 01.07.21 - klo:13:57
Aina kun tuntui, että ei puhalla kunnolla, resetoin läpät kahta painiketta samanaikaisesti painamalla - https://www.youtube.com/watch?v=1DTxQJ0KPEQ

Jabadabaduuu, nyt puhalteli mulla toiset suulakkeet kylmää ja toiset lämmintä. Videon ohjeilla resettiä peliin ja taas rokkaa niinku uutena.  8) Jos ei tuota oo ohjekirjassa, niin pitäis kyllä kuulua ohjekirjaan, on niin helppo fiksi. Olis varmaan huolto kutsunu, jos täällä ei ois jo aijemmin tää vinkki pistäny silmään.
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

pasipi

hei

Miten muilla Leon kulkee urissa/tasaisella/tuulessa? Oma 01/2019 kulkee miten sattuu - suoraa linjaa ei oikein löydy millään - autoa joutuu paimentamaan tiuhaan. Auto käynyt kerran asian suhteen marmorilla - ei vikaa - ohjauskulmiin "säätö" ja reipas satku siihenkiin valohoitoon. Iskarit/jouset niiaa reippaasti, varsinkin takana surkean pehmeät varsinkin kontista painamalla - ajaessa poikittaiset urat jysähtää läpi (omituista) ja heitot mennään niiauksilla. Onko muilla samanlaiset vai voisko jo olla jousitus/iskarit tiensä päässä?

Sivutuulta ei tarvitse juurikaan lainkaan kun auto ottaa sivusuunnan heti. Rengaspaineilla ei ole mitään merkitystä, oli niin 2,2 tai 2,8bar.

ps. kiitos viimeisimmän lumi/räntäsateen. Autosta hajosi oikeanpuolen roiskeläppä, vasemmalta puolelta renkaan edestä puskuria ja keulan hianussilmukan suoja oli myös lentänyt jonnekin vaikkei kertaakaan ole aukaistu kyseistä läppää...

Ehdotuksia tai kokemuksia?



GranLavida

Lainaus käyttäjältä: pasipi - 26.10.21 - klo:09:55
hei

Miten muilla Leon kulkee urissa/tasaisella/tuulessa? Oma 01/2019 kulkee miten sattuu - suoraa linjaa ei oikein löydy millään - autoa joutuu paimentamaan tiuhaan. Auto käynyt kerran asian suhteen marmorilla - ei vikaa - ohjauskulmiin "säätö" ja reipas satku siihenkiin valohoitoon. Iskarit/jouset niiaa reippaasti, varsinkin takana surkean pehmeät varsinkin kontista painamalla - ajaessa poikittaiset urat jysähtää läpi (omituista) ja heitot mennään niiauksilla. Onko muilla samanlaiset vai voisko jo olla jousitus/iskarit tiensä päässä?

Sivutuulta ei tarvitse juurikaan lainkaan kun auto ottaa sivusuunnan heti. Rengaspaineilla ei ole mitään merkitystä, oli niin 2,2 tai 2,8bar.

ps. kiitos viimeisimmän lumi/räntäsateen. Autosta hajosi oikeanpuolen roiskeläppä, vasemmalta puolelta renkaan edestä puskuria ja keulan hianussilmukan suoja oli myös lentänyt jonnekin vaikkei kertaakaan ole aukaistu kyseistä läppää...

Ehdotuksia tai kokemuksia?

Oma auto nyt 108tkm ajettu ja itsellä kyllä auto kulkee suoraan. Rengaspaineet itsellä 2,5bar. Omasta autosta hajosi myös oikeanpuoleinen roiskeläppä talvella ja vaihdettu uuteen. Iskarit omassa vielä hyvät, sulla todennäköisesti ne ovat jo finaalissa?
Seat Leon Sportstourer PHEV FR -24
Ex. Seat Leon ST 1.0tsi DSG Style Business -17
Ex: VW Gran Lavida 1.4tsi 96kw Luxury -14

Daatta

Lainaus käyttäjältä: pasipi - 26.10.21 - klo:09:55
Miten muilla Leon kulkee urissa/tasaisella/tuulessa?

Kahden Cupran kokemuksella, hemmetin hyvin kulki suoraan eikä vedellyt edes urissa. No, auton varustetasolla ja rengastuksella voi olla vaikutusta asiaan.

Iskarit kannattaa tarkistaa, etteivät ole vuotaneet. KW Street Comfort tai vastaava coilover-sarja varmasti tuo lisää ajettavuutta. https://www.kwsuspensions.net/products/coilovers/street_comfort

ID.3 on paljon herkempi sivutuulelle, onhan tuo koppa paljon korkeampi kuin Leon.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Jorie

Itsellä 55tkm -17 Cupra heitti ACC tutkan kokonaan pois käytöstä, kävi huollossa jossa kalibroivat sen. Toimi tämän jälkeen kaksi päivää ja taas heitti pimeäksi kesken ajon ja nyt ei ole toiminut viiteen päivään.
Huolto vasta 18.11, kellään mitään vastaavaa ollut?

Myös Webasto temppuilee, ei lähde apista päälle.
Kun käynnistää autosta, lähtee 1-3 yrittämällä. Pumppu alkaa käymään jonka jälkeen sammuu ja bensa haisee.

Jasca

Lainaus käyttäjältä: Jorie - 07.11.21 - klo:17:33Myös Webasto temppuilee, ei lähde apista päälle.
Kun käynnistää autosta, lähtee 1-3 yrittämällä. Pumppu alkaa käymään jonka jälkeen sammuu ja bensa haisee.
Tulppa (ja palotila) nokeentunut. Johtuu yleensä liian lyhyistä käyttöajoista. Hmmm... Syypää saattaa siis löytyä täältä  ::) Olen kyllä yrittänyt pitää käynnissä vähintään 15 minuuttia.

P.S. Sullahan tulee kilometrejä reippaanlaisesti...
Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

MikHei

Runoilempa nyt tännekkin, jos on muilla ollut sama ongelma ja mahdollisesti löytynyt ratkaisukin siihen. Eli takakontin valo pelaa välillä ja toisinaan on kokonaan pimeänä taikka vilkkuu discovalona. Siinä oli aiemmin led-polttimo, jota epäilin syylliseksi, mutta hehkulankapolttimolla sama ongelma jatkuu. En ole vielä tutkinut haitarikumien sisällä olevia johtoja, jotka kontin taitteessa ovat toki rasituksen takia todennäköisin vika. Mutta mites lukkolaite, siellä varmaan on kytkin ohjaamaan valoa? Onko se mahdollista avata ja herkistellä sitä kytkintä?
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

Jorie

Lainaus käyttäjältä: Jorie - 07.11.21 - klo:17:33
Itsellä 55tkm -17 Cupra heitti ACC tutkan kokonaan pois käytöstä, kävi huollossa jossa kalibroivat sen. Toimi tämän jälkeen kaksi päivää ja taas heitti pimeäksi kesken ajon ja nyt ei ole toiminut viiteen päivään.
Huolto vasta 18.11, kellään mitään vastaavaa ollut?


Autoon tilattiin tänään takuuseen uusi tutka, hinta osalle olisi ollut 1045,.
Tutka muuttaa kalibroituka säätöjä itaekseen vaikka ei ole liikkunut.
Samalla vaihdetaan takuuseen öljypumppu.

Myös Webasto temppuilee, ei lähde apista päälle.
Kun käynnistää autosta, lähtee 1-3 yrittämällä. Pumppu alkaa käymään jonka jälkeen sammuu ja bensa haisee.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Jorie - 07.11.21 - klo:17:33
Itsellä 55tkm -17 Cupra heitti ACC tutkan kokonaan pois käytöstä, kävi huollossa jossa kalibroivat sen. Toimi tämän jälkeen kaksi päivää ja taas heitti pimeäksi kesken ajon ja nyt ei ole toiminut viiteen päivään.
Huolto vasta 18.11, kellään mitään vastaavaa ollut?

Myös Webasto temppuilee, ei lähde apista päälle.
Kun käynnistää autosta, lähtee 1-3 yrittämällä. Pumppu alkaa käymään jonka jälkeen sammuu ja bensa haisee.

Saman vuosimallin Leon ST FR:ssä ollut ACC toimi koko 4,5 vuoden ajan (60 tkm asti, jolloin autosta luovuin) moitteetta. Eli taitaa olla viallinen kpl sulla.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

pilkku1

Arvoisat chatti Gurut!

Seatissa ollaan nyt tutkittu perän rohinaa (4drive) ja välystä löytyi kuskinpuolen poskilaakerissa. Saako poskilaakerin pelkästään tilattua varaosana ja mistä mahdollisesti voisi osa löytyä? Tähän mennessä jo vaihdettuna takajarrulevyt+palat ja takapyörien laakerit. Auto siis Seat Leon tdi fr 4drive, ilmeisesti gen5 perä kyseessä?

ukormi

Lainaus käyttäjältä: pilkku1 - 05.07.22 - klo:10:13
Arvoisat chatti Gurut!

Seatissa ollaan nyt tutkittu perän rohinaa (4drive) ja välystä löytyi kuskinpuolen poskilaakerissa. Saako poskilaakerin pelkästään tilattua varaosana ja mistä mahdollisesti voisi osa löytyä? Tähän mennessä jo vaihdettuna takajarrulevyt+palat ja takapyörien laakerit. Auto siis Seat Leon tdi fr 4drive, ilmeisesti gen5 perä kyseessä?
Huomasit varmaan tämän?
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=51004.0
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy