Lexus

Aloittaja mol, 23.09.10 - klo:12:23

« edellinen - seuraava »

mol

Lexus se sitten voitti Tuulilasin jokavuotisen "merkkien merkki" tutkimuksen (ennen Toyotaa ja BMW:tä). Onkos kellään enempi kokemuksia Lexuksesta? Kuulemma pitävät asiakkaistaan hyvää huolta, sijaisautot järjestyvät automaattisesti huoltojen ajaksi ja kaikenlaisia tapahtumiakin järjestävät. Myynti taitaa nykyään olla ainoastaan pääkaupunkiseudulla, mitens huoltojen kanssa? Onnistuuko esim. ihan Toyota-huolloissa?

Ei, en ole ostamassa mutta ihan vaan yleisellä tasolla kiinnostaisi lukea Lexuksestakin jotain.

Hevosmies

 Mulle tuli viime syksynä kutsu Lexuksia ajelemaan oikein kirjeen kera. Aikataulullisesti ei sopinut. Mistä lie olivat nimenkin saaneet?

Taitaa olla keskittynyt huolto ja myynti vain yhteen paikkaan, näitä sivuja kun nopeasti selailin http://www.lexus.fi/.

Varmaan ihan ok auto, en ole koskaan ajanut, mutta Top Gearin sanoin: It's just Lexus.
Audi A4 Avant 2.0 TFSI quattro man. 2009 //ex-vag: Skoda Octavia RS HB 2.0 TFSI 2006

P.Alikka

Se "kuninkaallinen" huolto on käsittääkseni vain pääkaupunkiseudulla (johon siis kuluu sijaisauto veloituksetta), mutta muuten huoltaa voi muuallakin suomessa valtuutetuilla Toyotan huolloissa (lista on vissiin tuolla Lexuksen sivuilla). Puuhamiehet on perustaneet www.lexusfinland.com sivutkin jossa on ihan asiallista keskustelua merkistä. Kovasti tuolla ainakin hehkuttaavat myynti/huoltopalveluita, eikä autossakaan taida suurempaa valittamista olla, ainakin erillainen vaihtoehto hintaluokassaa.
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

jf

Omia kokemuksia: RX:n lanseeraus asiakkaille pidettiin Kulosaaren kasinolla (valitettavasti aikataulu petti ja missasimme tapahtuman) ja brunssilla on tullut joskus käytyä. Sijaisauto ja nimetty parkkipaikka kuuluu huoltoon. Myynti Kaivokselassa, mutta huollot onnistuvat Toyota pisteissäkin. Toistaiseksi pelkästään positiivisia kokemuksia.

Ainoa negatiivinen asia on Lexuksen euroopan mallisto, mikä on rajattu verrattuna vaikkapa jenkkilään. Ei kai kukaan suomessa haluaisi ostaa torsenilla varustettua pikku lexusta, kompaktia hybridi sedania tai kunnon monsteria kaikilla herkuilla?
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

tn62634

Varmaan ihan hyvä auto, mutta kun se on vaan Leksus. Eurooppalaiset ja amerikkalaiset ovat tehneet 'luksusautoja' jo paljon ennen kuin lexuksen insinöörit ovat olleet paskavaipoissaankaan.

mol

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 23.09.10 - klo:13:50
Varmaan ihan hyvä auto, mutta kun se on vaan Leksus. Eurooppalaiset ja amerikkalaiset ovat tehneet 'luksusautoja' jo paljon ennen kuin lexuksen insinöörit ovat olleet paskavaipoissaankaan.

Minä en oikein osaa ajatella noin. Henk. koht. minulle on aivan sama onko jotain automerkkiä tehty 1800-luvulla vai onko se vasta markkinoille tullut. Itse tuotteella on merkitystä, perinteille en laske mitään arvoa.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: mol - 23.09.10 - klo:13:57
Minä en oikein osaa ajatella noin. Henk. koht. minulle on aivan sama onko jotain automerkkiä tehty 1800-luvulla vai onko se vasta markkinoille tullut. Itse tuotteella on merkitystä, perinteille en laske mitään arvoa.

Myönnän olevan perinteisiä arvoja kannattava vanheneva jäärä. Esim. renkaissa haluan mielummin Good Yearit kuin Linglongit. :)


mol

No juu. Mulle tosin kelpaa ne Linglongitkin jos ne pystytään todistamaan Good Yeareita paremmiksi. Yleensä ei...

tn62634

Lainaus käyttäjältä: mol - 23.09.10 - klo:14:08
No juu. Mulle tosin kelpaa ne Linglongitkin jos ne pystytään todistamaan Good Yeareita paremmiksi. Yleensä ei...

Joo. Vertaukseni oli myös hieman huono näissä renkaissa, koska Akronissa laatu varmaan on vielä nykyisin parempaa kuin Kiinassa.

Ja uskon esim. sen, että Lexus voidaan todistaa paremmaksi kuin Mersu tai Kia paremmaksi kuin Toyota, mutta silti ottaisin niistä jälkimmäiset samassa hintaluokassa. Psykologiset tekijät siis vaikuttavat autovalintaani, esim. etuvetoinen voidaan todistaa paremmaksi kuin takavetoinen, mutta silti takaveto, erillisrunko ja iso V8-moottori suovat minulle suuremman tyydytyksen auton ratissa kuin vaikkapa etuveto, itsekantava kori 1.2 TSI.

(ylppy)

ja lähipiirin kokemuksien perusteella on ihan hyvä että saa sijaisauton ja oman autopaikan koska kyllä lexukseenkin viat näköjään iskevät  ;D

_156_

Ei ole kauheesti kokemusta, mutta kommentoidaan nyt koska merkki on omalla tavallaan kiehtova ja yksi mahdollinen vaihtoehto seuraavassa autonvaihdossa. Liikkeessä olen piipahtanut normaalisunnuntainäyttelyssä, normaalissa sunnuntaikävelyasussa. Lähtökohdista huolimatta käynnistä jäi oikein positiivinen kuva ja asiakkaasta selvästi välitettiin. Myyjiä oli riittävästi ja tietämys tuotteesta hyvällä tasolla. Mielelläni kuulisin myös merkin omistajien kokemuksia huoltokäyntien onnistumisista.

Lexus sai aikoinaan erittäin positiivista pr:ää isosta takaisinkutsusta, jonka joutuivat tekemään heti merkin alkutaipaleella. Sinänsä erittäin negatiivinen asia onnistuttiin kääntämään positiiviseksi palvelukokemukseksi, kun se tehtiin hyvin. Asiakkaan auto haettiin huoltoon ja palautettiin takaisin ja kaukana huoltopisteistä olevia autoja varten vuokrattiin korjaamotiloja, jotta viat voitiin korjata asiakkaan kannalta vaivattomasti. Wikipediasta tarkistus kertoi takaisinkutsun koskeneen 8000 autoa. Kaikkien automerkkien ostajilla on potentiaalinen mahdollisuus kohdata takuunalaisia teknisiä ongelmia, huippupalveluun sitoutunut valmistaja tekee ongelmien kohtaamisesta asiakkaalle vaivattomampaa ja juuri tämä olisi omalta kannaltani houkuttelevaa. Lexus tarjoaa myös ainoana premiumina 3 vuoden takuun.

Tuosta wikin artikkelista löytyi myös tieto, että Lexus on ollut markkinoilla parikymmentä vuotta. Sinänsä vaatimaton aika Mercedeksen kunniakkaaseen historiaan tai BMW:n kehityskaareen, mutta ero Audiin ei ole valtava. Ok, Audin historiaa voi tulkita monella tavalla, mutta käytännössä merkki syntyi 60-70-lukujen taitteessa. Vielä 80-luvulla Audi kärsi tietystä uskottavuuden puutteesta, nousten kuitenkin 80-90-lukujen taitteessa varteenotettavaksi haastajaksi "vanhoille" premiumeille. Lexus elää nyt tuota vaihetta. 20 vuotta automerkille on lyhyt aika ja Toyota-leima Lexuksen kyljessä on vielä vahva. Eihän volkkarileima ole kokonaan Audistakaan lähtenyt, eikä sitä varmasti halutakaan, kunhan oma identiteetti on riittävän vahva ja erottuva. Lexuksen synty oli hyvin keinotekoinen ja sen nimi heijastelee tätä juuretonta irtiottoa vanhasta, sinänsä luokassaan asiallisia kansanautoja tekevästä valmistajasta. Nykyisin suhde Toyotaan on jo luontevampi, tekniikka on vain hyvin rajallisesti yhteistä ja emomerkin verkostoa voi luontevasti hyödyntää huollossa. Eikä erillisiä myyntipisteitäkään ole viety toiselle puolelle kaupunkia. Minulla ei ole vaikeuksia suhtautua Lexukseen, mutta olen merkkiä seurannutkin sen alkumetreistä lähtien.

Tuotteet ratkaisevat ja esim. IS:n hypistely oli erittäin positiivinen kokemus. Olen pitänyt IS:n ja ehkä muidenkin Lexuksien ohjaamoja kuvien perusteella liian japanilaisina. Autossa istuessa fiilikset muuttuivat ja vaikka keskikonsoli on hieman emomerkkiin vivahtava, en voinut olla pitämättä sekä vaaleasta nahkasisustasta että täysmustasta nahka-alcantara sport-sisustasta. Ulkomuoto on ehkä aavistuksen varmanpäälle muotoiltu, mutta oikean värisenä ja asiallisilla ulkovarusteilla tuosta saa tyylikkään menopelin. Takaveto kuuluu pakettiin ja sen V8:n saa samalla rahalla kuin Münchenin, Stuttgartin tai Ingolstatin vastaaviin tuotteisiin.

Uusi CT200 on tulossa ja olisi tulossa itselleni hyvin kiinnostavaan luokkaan. Valitettavasti ulkomuoto ei vetoa, joten se jäänee turhaksi malliksi omalta kannalta. Harmi.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lexus

mol

Lexusclubfinland foorumilta kopioitua:

"Lexus Kaivokselan palvelu on aivan loistavaa suomessa. Eipä juuri vastaavia puulaakeja ole tullut vastaan tällä saralla. Kun soitat etukäteen ja varaat esim. koeajo-ajan, sinulle on valmiina nimetty parkkipaikka Kaivokselassa. Koeajon aikana oma autosi pestään odotellassa puhtaaksi. Ruuat ja kahvit myös tarjotaan. Myyja on tällöin myös varannut aikaa juuri sinulle joten apua saa tarvittaessa. Itsekin kun tulin juuri täältä sawosta auton koeajoon (ja lopulta ostoon) niin palvelu oli todella ensiluokkaista.

Lisäksi huoltoihin kuuluu aina laina-auto joten ei tarvitse sitäkään miettiä. Ja tällöinkin autosi pestään.

Lexus valtuutettu huolto toimii muuten ympäri suomen kaikissa valtuutetuissa Toyota pisteissä, myös takuukorjaukset."

Toki ehkä puolueellista juttua mutta saman suuntaista olen kuullut muistakin suunnista.

-karhu-

Lainaus käyttäjältä: mol - 23.09.10 - klo:19:59
Lexusclubfinland foorumilta kopioitua:

"Lexus Kaivokselan palvelu on aivan loistavaa suomessa. Eipä juuri vastaavia puulaakeja ole tullut vastaan tällä saralla. Kun soitat etukäteen ja varaat esim. koeajo-ajan, sinulle on valmiina nimetty parkkipaikka Kaivokselassa. Koeajon aikana oma autosi pestään odotellassa puhtaaksi. Ruuat ja kahvit myös tarjotaan. Myyja on tällöin myös varannut aikaa juuri sinulle joten apua saa tarvittaessa. Itsekin kun tulin juuri täältä sawosta auton koeajoon (ja lopulta ostoon) niin palvelu oli todella ensiluokkaista.

Lisäksi huoltoihin kuuluu aina laina-auto joten ei tarvitse sitäkään miettiä. Ja tällöinkin autosi pestään.

Lexus valtuutettu huolto toimii muuten ympäri suomen kaikissa valtuutetuissa Toyota pisteissä, myös takuukorjaukset."

Toki ehkä puolueellista juttua mutta saman suuntaista olen kuullut muistakin suunnista.

Todellakin näin...

Parivuotta sitten sovin puhelimitse koeajon Lexus 250IS:stä. Tullessani paikalle oli parkkipaikan tolppaan liimattu nimeni. Sitten myyjän kanssa tutustuttiin autoon ja lähtiessäni koeajolle hän vielä kysyi, että riittääkö pari tuntia?

Miinusta tulee siitä, että silloista vanhaa nissaniani ei oltu pesty....  :)

jf

Tänään oli uuden pikku hybridin esittely Kaivokselassa. Seuraavan luvattiin olevan maaliskuussa. Ihan asiallisen oloinen pikkuauto uusi CT näytti olevan. Tuttava kertoi jo kovin odottelevansa koeajolle pääsyä. Meidän huomio vain meni RX:ään, kun sisällä sattui olemaan metallipunainen yksilö. Hyvä ettei hallitus ruvennut samantien käymään kauppaa autosta...  ::)
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

ATM

Uusi Lexus CT200h. Lähiviikkoina pääsee tutustumaan Lexukseen joka on aivan uudessa hintaluokassa. Iltasanomien ensitesteissä ei kovin paljon pahaa sanottu varsin houkuttelevasta paketista. Hinnat alkaen noin 32.000 euroa ja tämä sisältää jo varsin kattavan varustelun.





Jälleen siis mielenkiintoinen uutuus Golf-kokoluokkaan. Mukavalta paketilta vaikuttaa tässä vaiheessa.

Iltasanomien ensitestiin

RoccoScientist

CAR-lehden arvostelussa tuo ei paljoa kehuja kerännyt, mutta ans kattoo...
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

clima

Ulkonäkö IS testiautossa on aika paljon erilainen kuin tuossa edellä olleessa tontitetussa valkoisessa yksilössä  :(

Liikaa Toyotalta näyttää, takavalotkin kuin suoraan Avesta.
Takapyyhkijän pituus on pikantti yksityiskohta.  ;D

ATM

Olen aina sanonut että väri viimeistelee lopputuloksen ja kyllä olen muuten itsekin sitä mieltä että tuo valkoinen Lexus on sata kertaa paremman näköinen kuin IS:n ruosteenpunainen.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 18.02.11 - klo:14:06
CAR-lehden arvostelussa tuo ei paljoa kehuja kerännyt, mutta ans kattoo...

Sama se oli IS:n kanssa. Ei Lexus IS:ssä mitään varsinaista vikaa ollut, mutta eipä sekään pankkia räjäyttänyt. CT:ssä on ongelmana myös tuo korimalli. Miksi kukaan premiumia haikaileva ostaisi tuollaisia hatchbackia?

Ainakin omasta mielestäni saman hintainen ja samaa tekniikkaa kantava Prius tarjoaa paljon enemmän vastinetta rahalle ja on jopa paremman näköinen, vaikka melkoinen puikula sekin on.

loginpass

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 18.02.11 - klo:16:15
...Miksi kukaan premiumia haikaileva ostaisi tuollaisia hatchbackia?...

Niin, eihän noita ole tällä hetkellä saatavana kuin A3, A5, A7 ja BMW:n 5er GT.
;)

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: loginpass - 18.02.11 - klo:16:22
Niin, eihän noita ole tällä hetkellä saatavana kuin A3, A5, A7 ja BMW:n 5er GT.
;)

Turha tuota pullukkaa Lexus CT:tä on verrata sulavalinjaisiin 4-ovisiin coupe'hin.

A3 SB lienee noista ainoa CT:n kanssa verrattavissa oleva malli.

Tikka

Lainaus käyttäjältä: clima - 18.02.11 - klo:14:14
Takapyyhkijän pituus on pikantti yksityiskohta.  ;D
Hahha, sehän on pikkuinen :D

loginpass

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 18.02.11 - klo:16:41
Turha tuota pullukkaa Lexus CT:tä on verrata sulavalinjaisiin 4-ovisiin coupe'hin.

A3 SB lienee noista ainoa CT:n kanssa verrattavissa oleva malli.

Tai siis oikeastaan 5-ovisiin. (A5, A7, 5erGT).

HB-malleja nuo kaikki ovat vaikka tehtaan markkinointiosasto kutsuisi niitä ihan millä nimellä haluaa.
Ja vielä hienoja sellaisia...

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: ATM - 18.02.11 - klo:13:58
Uusi Lexus CT200h. Lähiviikkoina pääsee tutustumaan Lexukseen joka on aivan uudessa hintaluokassa. Iltasanomien ensitesteissä ei kovin paljon pahaa sanottu varsin houkuttelevasta paketista. Hinnat alkaen noin 32.000 euroa ja tämä sisältää jo varsin kattavan varustelun.






Lexus CT-200h:ta on rekisteröity Suomeen parissa kuukaudessa 114 kappaletta!

Melkoinen määrä Lexuksen mittakaavassa ja kun kyse on rekisteröidyistä autoista, niin paljokohan niitä on sitten jo myyty? Lexuksen kohdalla ei voi edes olla kyse esittelyautojen rekisteröinneistä, kun myymälöitä on koko valtakunnassa tasan yksi.

Onko kukaan käynyt koeajamassa?

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/toyota-yaris-huhtikuussa-ekoluokan-myydyin-mallisarja

eGetin

Olisiko Lexus-kuskit heränneet autonvaihtoon tämän mallin seurauksena?

Arcca

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 10.05.11 - klo:19:02
Olisiko Lexus-kuskit heränneet autonvaihtoon tämän mallin seurauksena?

Veikkaan uusia merkkiinsiirtyviä Lexuslaisia, koska auto on kohtuuhintainen, ja siten varsin kilpailukykyinen hybridi perusautoihinkin verrattuna. Ja premiumbrandi ei ainakaan hidasta kaupantekoa.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 10.05.11 - klo:19:07
Veikkaan uusia merkkiinsiirtyviä Lexuslaisia, koska auto on kohtuuhintainen, ja siten varsin kilpailukykyinen hybridi perusautoihinkin verrattuna. Ja premiumbrandi ei ainakaan hidasta kaupantekoa.
Voi olla myös yksi hyvä syy, varsinkin kun ilmeisesti Lexuksen kohdalla on palvelukin kohdallaan.

tn62634

Istuskelin tässä pari viikkoa sitten sellaisen 600-sarjan hybridin kuskin penkillä ja ei se kyllä vakuuttanut. Radion napit oli kuin jostain Toyotasta. Sellaiset saman tapaiset kuin esim Aygon radiossa on. Takajalkatilaa näytti olevan enemmän kuin Superbissa. Työkaveri sanoi, että hiljaista kyytiä oli kyllä tarjonnut. :)

JeanC

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 10.05.11 - klo:19:43
Istuskelin tässä pari viikkoa sitten sellaisen 600-sarjan hybridin kuskin penkillä ja ei se kyllä vakuuttanut. Radion napit oli kuin jostain Toyotasta. Sellaiset saman tapaiset kuin esim Aygon radiossa on.
Tuo on täyttä totta. Radion napit, näyttö ja kojelaudan osat on sellasta Toyota ämpärimuovia  :-\. Ei uskois tuon hintaluokan autosta.

mol

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 10.05.11 - klo:21:10
Tuo on täyttä totta. Radion napit, näyttö ja kojelaudan osat on sellasta Toyota ämpärimuovia  :-\. Ei uskois tuon hintaluokan autosta.

No juu, eikös Lamborghinissäkin ole Audin nappuloita...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy