Diesel vs bensa vääntöä

Aloittaja TBA, 21.11.11 - klo:22:32

« edellinen - seuraava »

ram1

Lainaus käyttäjältä: makkis - 22.11.11 - klo:22:57
Tein pitäis viedä ostokandidaattiautonne jarrupenkkiin jotta ei persynolla tarvitteis ostaa. Itse ajelin tänään kolmella eri Alfalla, omalla 2.0 vaparilla (168 hv en muista vääntöä mutta vapariksi outo kone, kun tuntuu alussa vetävän kun muuli (yli 200 hv koneelta) mutta kierroksilla vain ääni kovenee epäalfamaiseen tapaan), 1,75 TBi:llä (pensaturpo, 200 hv, väännöistä ei hajua) ja 2,4JTDM dieselturpolla (spekseistä ei hajuakaan eikä kiinnosta) joista kaksi jälkimmäistä 159 kopassa.

Ei kahta sanaa, 1,75Tbi olisi oma valintani, ehdottomasti. Vetää kuutosellakin talvirajoituksilla kuin diesel (tai siis paaaaljon paremmin) mutta laulaa silti korkealta ja kovaa kuten Alfan kuuluu. JTDM on aivan hanurista, mitään ei tapahdu tyhjäkäynnin tuntumassa ja jossain 1200 rpm potkaisee kun muuli jonka esp leikkaa veke. Aivan paska paketti.

Tämä kokemus nyt koskee yhtä merkkiä, mutta oma valintani kaikkeen käyttöön bensaturpo ja jos rahasta ei olisi kiinni, vaparibensa ja diesselit jätettäköön ammattiajoon. On toki automalleja, joissa vaan diesselinä löytyy fiksuja variantteja, mutta ne jääköön omalta osaltani kauppoihin.

Huomiseksi pitäisi päättää, otanko suomen toiseksi viimeisen 159 Tbi koneisen?? Karmea ensi yö tiedossa  ;D
Ota pari kalijaa nii olo rauhottuu.Ja ilman muuta noista 1,75 Tbi
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

makkis

pöytäviinoo... karmea autokuume 159 Tbi Alfaan ja kuume pitäis saada jotenkin veke tai maksoi tämän päivän koulutus 30keur jota minulla ei ole eli santanderrahaa...

ram1

Lainaus käyttäjältä: makkis - 22.11.11 - klo:23:05
pöytäviinoo... karmea autokuume 159 Tbi Alfaan ja kuume pitäis saada jotenkin veke tai maksoi tämän päivän koulutus 30keur jota minulla ei ole eli santanderrahaa...
Santtu ja pöytty.Illan sana.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

M0gstis

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 22.11.11 - klo:22:59
Itseasiassa disukoneisia urheiluautoja on, jopa siis kilpaluokissa esim:Audilta.Ja ainakin brittien rallisarjassa on ajanut DisuGolfeja iät ajat.En tosin tiedä onko nykyään, mutta pumpparidisua ainakin oli.

Kilpa-autoja on, ei tosin paljoa niitäkään, mutta lähinnä tarkoitin urheiluautoilla Ferrareita, Lamboja yms. autoja. Ferrarilta piti joskus aikoinaan tulla diesel-versio, tosin en muista tuliko sitä koskaan...

ram1

Lainaus käyttäjältä: M0gstis - 22.11.11 - klo:23:08
Kilpa-autoja on, ei tosin paljoa niitäkään, mutta lähinnä tarkoitin urheiluautoilla Ferrareita, Lamboja yms. autoja. Ferrarilta piti joskus aikoinaan tulla diesel-versio, tosin en muista tuliko sitä koskaan...
No kuka helvetti laittaisi urheiluautoon diisselin ;D
Toi on mun mielestä helppolukuinen linkki tähän vääntöön.
http://koti.mbnet.fi/parkatti/vaantoteho.php
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

TBA

#65
Lainaus käyttäjältä: TBA - 21.11.11 - klo:22:32
Nyky diiselit ovat suorituskykyisempiä kuin vastaavan kokoiset bensa-koneet.
Vertailla voi lähes kaikkia merkkejä (VAG, BMW, Ford, PSA, jne.)
Kulutus taas on aivan eri lukemilla.
Jotenkin olin haistavinani käänteistä logiikkaa ;-)
Yllä oleva viestini oli vastaväittämäni tähän skulan viestiin:

Vs: Autonvaihtopohdiskelua
« Vastaus #5133 : 21.11.11 - klo:22:23 » Lainaus  

No dieselit ovat teho/taloudellisuus suhteessa surkeita, mielestäni. Vastaava bensakone tarjoaa paremman kyydin, sitä mieltä olen edelleenkin, mutta jos otetaan puhtaasti taloudellinen näkökulma niin dieselit ovat kyllä(varsinkin omat kokemukset tukevat tätä) fiksuja kuljettimia..
(Lainaus loppu)


Omassa viestissäni ei oteta kantaa onko ahdettu vaiko ei.

TFSI-kuskit alkoi kehua omiaan ja ottivat turbon mukaan. Ja keskustelu meni turbokoneiden taisteluksi, vaparit unohtui. Bensa-turbo-kuskit saivat sitten LOPULTA mielenrauhan ;-)
Olisin kyllä odottanut bemari-miesten vaparikuutosen ylistystä, TypeR:n hypetystä ja V10auditusta mukaan keskusteluun ;-)

jotpee

Itselle olisi tehokas dieselkin kelvannut, jos sellaisen olisi saanut muun haluamani voimalinjan (automaatti+neliveto) keulalle muuten haluttavassa paketissa jotenkin järjelliseen hintaan. Viimeksimainittu pudotti A4 3,0 TDI:n pois.

Diesel-manuaali, ei kiitos. Kaupinkiajossa rasittava kombinaatio, merkistä riippumatta.

2,0 TFSI on erittäin miellyttävä moottori käyttöominaisuuksiltaan, pesee tällä saralla samankokoiset dieselit mennen tullen.

Omilla kilometreillä bensakone ei ole taloudellisesti niin järkevä kuin diesel. Myönnän auliisti, ettei autovalintani muutenkaan ole järjellä perusteltavissa... Kaikkien niiden, jotka väittävät autovalintansa perustuvan pelkästään järkeen tulisi ajaa harmaalla oculla, moottorina 1,2 tsi tai 1,6 tdi ja rengaskokona luonnollisesti 15". Montako kättä nousee?

Ex: A4 Avant 2,0 TFSI 155 kW quattro s-tronic -11

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: jotpee - 23.11.11 - klo:09:29
Kaikkien niiden, jotka väittävät autovalintansa perustuvan pelkästään järkeen tulisi ajaa harmaalla oculla, moottorina 1,2 tsi tai 1,6 tdi ja rengaskokona luonnollisesti 15".

Ocuko järkiauto? Mihin sitä kaikkea tilaa tarvitsee? Fabia riittää ihan hyvin. Tietty jos on kaksi lasta ja koira ja avuton pakkaamaan niin sitten Roomster. ;)
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

VAG!

Lainaus käyttäjältä: TBA - 23.11.11 - klo:09:02
TFSI-kuskit alkoi kehua omiaan ja ottivat turbon mukaan.

Jos olet sitä mieltä, että turboahdettua nokivasaraa pitää verrata bensavapariin, niin silloin saat kyllä vertailuparin lopputulokseksi juuri sitä mitä haluat. Mielummin minäkin ajaisin turbodieselillä, kuin pienellä bensavaparilla.

On vain aika hassua alkaa ylistämään turbodieselin ylivertaisuutta, jos bensassa ei turboa saa käyttää ;)

Eikö samalla kaavalla voisi sanoa, että bensaturbo on paljon parempi kuin bensavapari, jos molemmissa on sama iskutilavuus? Tuskin kukaan lähtee tätä kiistämään.

dosetti

Mulle sama onko bensa vai diesel kunhan siinä on vääntöä että ohi pääsee ja kulutus lähempänä viittä ettei tarvii koko ajan tankata. Nykyinen Jetta vähän pettymys kun meinaa viedä polttoainetta lähemmäs 6litraa sadalla. Jospa sen saisi vielä korjattua jotenkin..

rob-s

LainaaNykyinen Jetta vähän pettymys kun meinaa viedä polttoainetta lähemmäs 6litraa sadalla

Yhtäkkiä tuo alle 6 litran kulutus ei kuulosta pahalta mutta jos tehtaan lupaus on alhaisempi niin saattaa siinä hieman pettyä. Olen omassani (3.0TDI) saanut parhaimillaan 5,8 keskikulutukseksi mihin olin enemmän kuin tyytyväinen kun auto on kuitenkin melko painava ja nelivedolla varustettu. Lisäksi se kulkee ihan hyvin liikenteen mukana:)

Nykyaikaiset bensaturbokoneet ovat kyllä kehittyneet kovasti ja ovat siten vähentäneet dieselturbojen houkuttelevuutta. Ã,,änetkin bensoissa on lähes aina paremmat.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Kale

Niin siis eihän tuommoinen alle 6 litran kulutus kuullosta pahalta mutta vituttaa kun rahamiehet pääsee 3-litraisilla neliveto automaateilla samaan.

tn62634

Olen saanut oman E 220 CDI Mersun 63 km:n reissussa kylmäkäynnistyksineen kulkemaan em. matkan parhaimmillaan 4.3 litran keskikulutuksella (tosin ajotietokoneen lukema). Se on vanhanaikaista tekniikkaa ja aika iso auto.

TBA

#73
Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 23.11.11 - klo:10:31
Jos olet sitä mieltä, että turboahdettua nokivasaraa pitää verrata bensavapariin, niin silloin saat kyllä vertailuparin lopputulokseksi juuri sitä mitä haluat. Mielummin minäkin ajaisin turbodieselillä, kuin pienellä bensavaparilla.

On vain aika hassua alkaa ylistämään turbodieselin ylivertaisuutta, jos bensassa ei turboa saa käyttää ;)

Eikö samalla kaavalla voisi sanoa, että bensaturbo on paljon parempi kuin bensavapari, jos molemmissa on sama iskutilavuus? Tuskin kukaan lähtee tätä kiistämään.
Ihan turhaan yrität laittaa sanoja suuhuni, en ole ylistänyt minkään ylivertaisuutta, muut ovat ehkä ;-)
Asiat ei ole minulle mustavalkoisia, on myös harmaasävyjä.
Jos kysyt asiaa "teinibemari6" , "ratahonda" , "isolohkojenkki" tai "oikeaurheiluauto" kuskeilta luulen, että turbo ei ole kovin hyvässä suosiossa. Ja "tuskin kukaan" raja ylittyy ;-)
Jokainen ajaa sellaisella autolla millä haluaa ja mihin rahat riittää.
Tekniikasta voin kyllä vääntää milloin vaan ;-)

Lisäys: 6-koneella bemari jaksaa polttaa takarengasta paremmin ja driftaus onnistuu paremmin ilman turboviivettä ;-)

dosetti

Kale pääsi asian ytimeen. Tosin se kulutus on pienimmillään tuon verran.. Kai Jetallakin vähän vähemmän jos malttais olla polkematta. Kesällä oli laina-autona -07 1.6bensa Opel Astra ja lupaan ostaa sellaisen heti kun täytän 80. Ehkä. Olipa bensa tai diesel niin turbotekniikka tuo paljon hyviä etuja, vaikka onkin sitten yksi kohde lisää menemään rikki.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: TBA - 23.11.11 - klo:11:03
Jos kysyt asiaa "teinibemari" , "ratahonda" , "isolohkojenkki" tai "oikeaurheiluauto" kuskeilta luulen, että dieseli ei ole kovin hyvässä suosiossa. Ja "tuskin kukaan" raja ylittyy ;-)

Jos teinibemaristilta kysyttäisiin, että haluaisitko nelipyttyiseen bensamyllyysi tehdasasenteisen turbon ilmaiseksi, niin väittäisin, että tuskin kukaan kieltäytyisi :)

HAL9000

4 TDI:tä on tossa välissä ehtinyt olla. Nyt valinta kohdistui TSI-malliin. Kyllä ei yhtään häpeä tällainen pieni kaksoisahdettu samantehoisen TDI:n rinnalla. Onhan noissa TDI:ssä enemmän vääntöä tossa 2000rpm:n kohdalla, se kulku kuitenkin laantuu tosi vikkelään. Ja alle 1700rpm tuollainen on ihan kuollut. Tuo TSI jaksaa ihan jonkin verran mennä jo 1000rpm ylöspäin ja 1500rpm ylöspäin on jo vähän puhtiakin ja tuota puhtia riittää paljon pitempään kuin noissa diisseleissä.

Ihan absoluuttista vääntöähän noissa kaksilitraisissa ja siitä isommissa diisseleissä on enemmän, mutta talvikelillä (talvirenkain) ja etuvetoisissa se kaikki menee siihen mittaristossa vilkkuvaan valoon... ;D

Ja on tuo benasmoottori, vaikka pieni onkin, paljon sivistyneempi käynniltään. Kaikki värinät loistavat poissaolollaan. Ei tunne ratista onko auto käynnissä tai ei. iekä sitä kyllä oikein kuuntelemallakaan kuule...
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

qsla

Taas näitä päättymättömiä tarinoita :D  Itse tykkään ahdetuista dieseleistä(Hiacessa aivansama onko vapari-ahdettu ei liiku sen kovempaa) anyways. Olen ajanut hienoja vapaastihengittäviä bensamoottoreita  esim BMW E46 M3,  todella upea vaparibensa...   Ei noita kahta eri polttoaine juttua voi verrata toisiinsa, dieselillä halvempaa ajaa pitkää matkaa kun kerran tiheämpää polttoainettakin on.  Bensalla voi taas herkutella äänien puolesta yms , siitä pitää pystyä maksaan hieman enemmän. Mutta jos paalua on niin antaa palaa :)
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Skula

Lainaus käyttäjältä: TBA - 23.11.11 - klo:09:02
Yllä oleva viestini oli vastaväittämäni tähän skulan viestiin:

Vs: Autonvaihtopohdiskelua
« Vastaus #5133 : 21.11.11 - klo:22:23 » Lainaus  


Tunnustan, oli törkeä, kun en tajunnut että yleistin viestini koskemaan koko hintahaitaria 0-1000000euroon.

Tarkoitin lähinnä näitä alle 50ke autoja... Ellen jopa alle 40ke autoja.. Koska mielestäni +50ke auton ostajalla pitää olla jo muutenkin massia niin paljon että polttoainekulut eivät voi kaataa taloutta, tai parantaa sitä huomattavasti, joten fiilispohjalta väitän nämä kalliit dieselit ostettavan.. Ja siellä hintaluokassa kenenkään ei tarvitse todistella enää mitään.. Sillä ostamalla tuollaisen auton, on jo todistettavasti huomattavasti tavallista tulonsaajaa varakkaampi ihminen.. Tai sitten prioriosointi on aivan eri kuin normi-ihmisellä, ja siten taas autofriikki, ja niidenkään ei tarvitse perustella mitään, koska eivät voi :P

Ja kirjoitin(kirjoitan muutenkin) nimenomaan VAG-autoista.. koska muista minulla ei ole kovasti kokemusta.

Hupaisaahan tämä topikointi on..

Anteeksi jos otettiin herneitä nenään ja aiheutin päänvaivaa ja harmaita tukkanippuja.

Romurautaa ja paalivehkeitä.

Wilburi

Tämä bensa-dieselvääntö on kyllä aika turhaa. Diesel kuluttaa vähemmän, joten kustannukset ovat maltillisemmat ja siihen jääkin sitten hyvät puolet. Täällä voisi laittaa gallupin pystyy, että kumman valikoit jos ei ole rahasta kiinni eli tarkastellaan asiaa pelkästään fiilispohjalta? Kyllä minä ostaisin vaikka Audi RS6:n V10 tuplaturbolla ennen kuin vaikka Q7:n V12 TDI:llä. Ja jos olisi tarpeeksi paalia, niin 8.0l V16 neljällä turbolla. Mites muut?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

ram1

Aina bensa jos rahasta ei pulaa.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

SKU

A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Kapa

Lapsellista hiekkalaatikkokeskustelua! 60 tonnia ainakin on vaikea kuvitella bensan liikuttavan. Ja normikäytössä henkilöautolla ihan sama kumpi liikuttaa. Sakot saa, jos sitä voimaa käyttää kuitenkin. Lompakolla kehuskeleminen on pikkupoikien hommaa.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: skula - 23.11.11 - klo:13:39
Tunnustan, oli törkeä, kun en tajunnut että yleistin viestini koskemaan koko hintahaitaria 0-1000000euroon.

Tarkoitin lähinnä näitä alle 50ke autoja... Ellen jopa alle 40ke autoja.. Koska mielestäni +50ke auton ostajalla pitää olla jo muutenkin massia niin paljon että polttoainekulut eivät voi kaataa taloutta, tai parantaa sitä huomattavasti, joten fiilispohjalta väitän nämä kalliit dieselit ostettavan.. Ja siellä hintaluokassa kenenkään ei tarvitse todistella enää mitään.. Sillä ostamalla tuollaisen auton, on jo todistettavasti huomattavasti tavallista tulonsaajaa varakkaampi ihminen.. Tai sitten prioriosointi on aivan eri kuin normi-ihmisellä, ja siten taas autofriikki, ja niidenkään ei tarvitse perustella mitään, koska eivät voi :P

Ja kirjoitin(kirjoitan muutenkin) nimenomaan VAG-autoista.. koska muista minulla ei ole kovasti kokemusta.

Hupaisaahan tämä topikointi on..

Anteeksi jos otettiin herneitä nenään ja aiheutin päänvaivaa ja harmaita tukkanippuja.



Minä en sovi tuohon normiin ollenkaan. Saan aivan peruspalkkaa, ei ole säästöjä, en ole varakas ja myöskään en halua leveillä tai näyttää, että olisin joku öky jota en ole. Muut menot ja harrasteet minulla onkin sitten melko minimalistiset ja en elä leveästi. Autokaan ei vaihdu muutamamien kuukausien tai puolen vuoden välein vain siksi ettei joku asia vaan just silloin enää nappaa. Silti vaikka en ole varakas minä hairahdin +50.000 euron autoon kun se vaan tuntui niin hyvältä. Hyvältä se toki tuntuu edelleen ja varmaan vuoden tai kahden päästäkin. Mikä minä siis olen? Hulluko???  :)

Wilburi

Eiköhän nimimerkistäsi selviä minkälainen persoona on kyseessä?  ;D

Ja auto oli varmasti diesel-automaattiyhdistelmällä?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Skula

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 23.11.11 - klo:21:10
Minä en sovi tuohon normiin ollenkaan. Saan aivan peruspalkkaa, ei ole säästöjä, en ole varakas

Ja miten ostit 50ke auton jos ei ollut säästöjä? 50 ke pankkitilillä on tietysti joidenkin mielestä huonosti toimeentulevan normisettiä..

Ã,,lä selitä, olet autofriikki.
Romurautaa ja paalivehkeitä.

ram1

Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

autofanaatikko

#87
Lainaus käyttäjältä: skula - 23.11.11 - klo:22:09
Ja miten ostit 50ke auton jos ei ollut säästöjä? 50 ke pankkitilillä on tietysti joidenkin mielestä huonosti toimeentulevan normisettiä..

Ã,,lä selitä, olet autofriikki.


No ei se oo mikään salaisuus.Vaihtoautolla rahoitettiin suurin osa ja sitten vaan etin autoliikkeen jossa oli tarpeeksi pieni korko ja sellainen korko joka pysyy kiinteänä koko laina-ajan ja liike josta sain parhaimman vaihtohyvityksen. Laina-aika vaan mahdollisimman pitkäksi eli max 5v niin pystyy kalliimmankin hankkimaan. Voi olla, että viiden vuoden päästä ei oo rahaa ostaa ku joku Lada. No sit ostetaan se tai kävellään jokapaikkaan jos Lada ei kelpaa, mutta ompahan ainakin kerran elämässä ollut joku vähän nautinnollisempi auto vaikka se ei olis ollu ku lainaa vain koska on rahoitusyhtiön omistama. Kerran täällä vaan eletään. Jonkun mielestä hommassa ei ole mitään järkeä, mutta paskat minä siitä. Homma lähti käsistä tällä kertaa.

Kyllä minä sitä vatvoin ja funtsin moneen kertaan tilatako se auto vaiko eikö ja meinasin jopa perua kaupat tai muuttaa kaupan kohdetta kun pidin sitä välillä järjettömänä ja välillä taas maailman fiksuimpana tempauksena, mutta sen jälkeen kun olin auton saanu ei oo yhtään kaduttanut ajaa sillä tai kaduttanut se velaksi hommattu hankinta ja töihin lähteminenkin tuntuu tosi kivalta. Monta unetonta yötä siinä meni ennenkuin uskalsin auton tilata ja funtsin koko homman järkevyyttä vielä senkin jälkeen. Siippa ei saanu koko hommasta yhtään harmaita hiuksia ja piti mun touhua ihan normaalina. Eipä kommentoinu sitä silloin mitenkään eikä kyllä sen jälkeenkään. Tai no on se kyllä sanonut, että hyvän ostoksen ja kaupat tein. Itte kyllä olin välillä sitä mieltä, että ei tossa hommassa ollu mitään järkeä ja että olin ihan hullu.

Kyllä sitä tuli myyjänkin kanssa juteltua, että ihan hulluko tässä ollaan kun tämmöinen velaksi otetaan ja vielä pisimmällä maksuajalla. Tiedä sitten yrittikö myyjä vaan lohdutella hullua kun sanoi, että mitä kalliimpi auto on kyseessä niin se ei ole ollenkaan tänä päivänä epänormaalia, että ne hankitaan velaksi ja laina-ajaksi otetaan pisin mahdollinen aikataulu.

Asuntoa ei ole tarvetta remontoida tai vaihtaa just nyt ja siksi sitten uskalsin laittaa ne palkasta jäävät roposet noihin kuukausierien maksuihin ja niinkin tyhmään sijoitukseen kuin velka-autoon.

Skula

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 23.11.11 - klo:22:23
Kaikkihan saa peruspalkkaa.


Niinhän se on että kun yksi kolmesta tienaa miljoonan niin niiden kahden muun siivojan palkka on 333te!
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Neppis

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 23.11.11 - klo:20:36
Tämä bensa-dieselvääntö on kyllä aika turhaa. Diesel kuluttaa vähemmän, joten kustannukset ovat maltillisemmat ja siihen jääkin sitten hyvät puolet. Täällä voisi laittaa gallupin pystyy, että kumman valikoit jos ei ole rahasta kiinni eli tarkastellaan asiaa pelkästään fiilispohjalta? Kyllä minä ostaisin vaikka Audi RS6:n V10 tuplaturbolla ennen kuin vaikka Q7:n V12 TDI:llä. Ja jos olisi tarpeeksi paalia, niin 8.0l V16 neljällä turbolla. Mites muut?

No jos rahaa saisi mukavan 7-oikein verran ja ihan itse saisi valita, siis puolison mielipidettä kyselemättä, niin A8:n ottaisin...ainakin yhdeksi autoksi  :) . Koneeksi valikoituisi 4.2, mutta diesel / bensa valinta jäisi kyllä koeajofiilistelyjen varaan. Luultavimmin ottaisin kyllä sen TDI:nä.

Mutta varmaan jokin bensamallikin päätyisi talliin.  :)
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy