Foorumin kovin pyssy ?

Aloittaja Flat, 11.12.09 - klo:10:17

« edellinen - seuraava »

VW-man

Tehoa: 118kW
Vääntöä 240nm
0-100km/h 8,5sek

ja huippunopeus 220km/h

Eipä ole mikään urheiluauto vaikka ei mikään mopokaan.

himppu87

2.5 TDI 96 kW (131 hv) @ 3500 r/min 340 Nm @ 2000 r/min
Kiihtyy ja kulukee sen minkä tarvii.
Ja painojahan löytyy omamassa 2000kg ja kokonaismassaa 3000kg.
Ja jos kärryä haluaa vetää niin 2500kg jarrullista.

Mikko83

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 11.12.09 - klo:12:12
Polo 1.4 TDI 59KW / Nm 195.
Ei taida pärjätä näissä karkeloissa. Oliskohan mulla pienitehoisin pyssy tällä formuilla  ;)

hah!

VW Jetta 1.6diesel.
40 kW
huippunopeus 141
kiihtyvyys 0-100 varmaan siinä 20sek luokkaa
Paino 865 kg
Kyllä jettamies on aina jettamies.

Flat

Mikon auto sopii hyvin tähän kisaan,kenellä on heittää kevyempää peliin ?

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Flat - 31.01.10 - klo:21:58
Mikon auto sopii hyvin tähän kisaan,kenellä on heittää kevyempää peliin ?
Meiltä löytyisi Mk1 Golf tuolla samalla 1.6 dieselillä, ja on taatusti kevyempi, kun siitä on pelleistä ruoste mennyt ja syönyt komeasti aukkoja, eikä siellä ihan kaikki ole edes paikoillaankaan :)
Katsastuksestahan se ei mene läpi, mutta sitä tässä ei edes vaadittu ;)

Audisti

#65
S3 8p. Apr softa+bensapumppu, luvattua tehoa 330-340hp väliin. Ei dynotettu.
Ero vakioon erittäin huomattava, 0-100 km/h gps mukaan 5,1 s, josta vois jotain lähteä jos raaskis kunnolla päästellä alun ::)
Ei tulossa kuvia anonyymiteetin takia.

Flat

tuo on aika rivakka !

hatunnosto !

Zoob

265 kW ja 530 nM.....Siis yhteensä.
VW Golf 1,8TSI Highline -09
Audi A6 Avant 2,0TDI Multitronic business-12

Jacques

280 kW ja 880nM ... vanhempaa ja uudempaa baijerinlaitoksen öljyvoimaa.. yhteenlaskettuina. :-X

Qrmu

Aika isoja ja laiskoja koneita. ;) Taitaa pelkällä moottorilla olla enemmän painoa kuin Mikko83:n Jetalla.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Jacques

Toiset isoja, pienemmät äänekkäämpiä, ei nyt niiin hitaita, mutta ei näitä yksittäin viitsi enempää esitellä. ;D

Argento

Nykyisellä kalustolla ei pääse kuin "kuntakoti" - osastoon, mutta minulla ollut taxi-mallinen BMW M3 oli kieltämättä kiva peli. Autossa oli vapari 3.2 - litran bensa, 321hv ja 350Nm vääntöä. Kaverin vastaavalla moottorilla meni penkissä 300Nm rikki 1800 kierroksella eli tosi kivasti väänsi alhaalta asti. Kyytiä jatkui sitten punarajalle asti, joka oli 7500 kierroksessa; tehot tuli 7400 kierroksella. Omaani en koskaan ehtinyt penkittää, kun ehdin sen vaihtaa ennen sitä. 10 kuukaudessa ajoin autolla lähes 40tkm, joista suurin osa tuli talvella välillä Oulu-Kuopio.
Auto oli tosi hyvää ajaa liukkaillakin, vaikka tehoa oli paljon ja minkäänlaista sutimisenestoa ei autossa ollut. Tosin siitä löytyi paras mahdollinen talvivaruste eli 25% lukkoperä. Minun lisäksi autolla liukkailla ajoi mm vaimoni sekä anoppi eli kinneri oli joustavan moottorinsa ansiosta helppoa ajettava. Nykyisessä autossa käyttökelpoinen kierrosalue on noin 1500rpm-3500rpm, kun se tuon auton kanssa oli 1500rpm-7500rpm....oi niitä aikoja.

Jacques

Argento, minkälaisella kulutuksella vanha M3 kulki pidempää matkaa ajaessa? ;)

Peeveli

No ei voi kehua tätä eikä ennen kaikkea mahdollista (niin, tilauksen peruminen edelleen yksi vaihtoehto) tulevaakaan huussia.

Nykyinen:

-160 hv/240 Nm
-8,5 sek satkuun
-huiput ilmoitettu 220 ja mitattu navilukema kesällä Saksassa 223

Tuleva:

-152 hv/196 Nm
-10,3 sek satkuun
-200 km/h

Eli tuon tulevan bilikan rökittää mm. 90kW tsiippavagit, 2,0 tdi:t ja esim. myös uusi 180 hv Transportteri-kaappi, ja iso liuta smurffibusseja ja katumaastureita. Siinä sitä saa taas opetella kärsivällisyyttä ja mielen tasapainoa ja antaa kiireellisten mennä menojaan. No, se on toisaalta ihan hyvä asia, tänä päivänä kun etenkin isoissa kaupungeissa löytyy kovia rasseja joka kulmasta ja AINA joku on ripeämpi ja AINA löytyy kymmenen autoilijan joukosta vähintään yksi kisahaluinen. Omat kriteerit kun seuraavalle autolle olivat: vähintään entisen tasoinen ajettavuus, tekninen (oletettava) kestävyys ja säällinen jälleenmyyntiarvo sekä riittävä kulku- ja tehopuoli (ehtii risteysten yli vilkkaassa liikenteessä ja maantiellä rekan ohi turvallisesti sekä riittävä kulun keveys kesämotarinopeuksiinkin).

Ja minä kun aiemmin kuvittelin että seuraavassa hv-lukema alkaa 2:lla.... :P

Argento

Lainaus käyttäjältä: Jacques - 08.03.10 - klo:21:04
Argento, minkälaisella kulutuksella vanha M3 kulki pidempää matkaa ajaessa? ;)
Koko omistuksen aikana keskikulutus oli melko tarkkaan 10.0 litraa satasella. En pitänyt mitään taulukkoa kulutuksesta, mutta laskin kulutuksen aina tankatessani. Tankillisen pienin kulutus (tankkauksesta laskettu) oli noin 8.4 litraa satasella, tosin se sisälsi suurimmaksi osaksi reipasta maantieajoa kesäkelillä. Yhden tankillisen suurin kulutus oli noin 12.2 litraa satasella, mutta se tankillinen sisälsi myös rata-ajoa. Tankkasin autoon ainoastaan 98:ia enkä ainakaan itse kulutusta kovinkaan pahana pitänyt, etenkin kun huomioi auton voimavarat.
Matka-ajossa kulutusta pudotti 6. vaihde, jonka oli välitetty melkoisen pitkäksi. Myös vakkari saattoi vaikuttaa matkakulutukseen, kun ei kaasun kanssa tullut leikittyä.

Jacques

Kiitoksia tiedoista Argento. Kohtalaisen janoinen maantieajossa, itsessään lukemat eivät kuitenkaan ole kauhean pahoja. :)

Argento

Minusta tuo maantieajokulutus ei ollut paha, kyseessä oli kuitenkin koko tankillisen kulutus, jossa oli reipasta maantieajoa kesällä, muutama läppä lattiassa - ohitus sekä moottorieajoa. Luulen kuitenkin, ettei edes pihistämällä taitaisi tankillisella päästä alle 8 litran kulutuksen.

Audisti

No eikös jo kohta mikä tahansa bensa-auto vie tuon 8 litraa tavallisessa maantieajossa?

Jacques

Tavallisessa maantieajossa pääsi vanhalla tfsi ocu räsällä 6.2litran keskikulutuksella, jos rauhallisesti ajoi. MPS mazda 3 myös pääsi alle 7litran. Pientä eroa kuitenkin vanhaan M3-moottoriin.
Mutta ei tuommoinen kymppilitra ole yhtään paha keskikulutukseksi vaihtelevalla ajolla. ;)

Docw

#79
Taitaa sopia tähän ketjuun paremmin kuin jatkona skoda-jutusteluun... Kuutosen voimin A4:n nopeusmittari kiikkuu tähän tahtiin:
Audi A4 3.2

Lisäyksenä sen verran että olosuhteet olivat moiseen hullutteluun soveltuvat, eli suljetulla alueella mennään  :D

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Docw - 23.05.10 - klo:08:10
Taitaa sopia tähän ketjuun paremmin kuin jatkona skoda-jutusteluun... Kuutosen voimin A4:n nopeusmittari kiikkuu tähän tahtiin:


Ensin katsoin, etteihän tuo nyt nopeasti kiihdy, mutta sitten muistin Docw:n olevan rapakan takana ja mittaristo on tietty mph. Kmh harmaalla pienempänä. Johan alkoi auto lähtemään. :D
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

a-o

Lainaus käyttäjältä: Docw - 23.05.10 - klo:08:10
Taitaa sopia tähän ketjuun paremmin kuin jatkona skoda-jutusteluun... Kuutosen voimin A4:n nopeusmittari kiikkuu tähän tahtiin:
Audi A4 3.2

Lisäyksenä sen verran että olosuhteet olivat moiseen hullutteluun soveltuvat, eli suljetulla alueella mennään  :D

Hienosti lähtee. Onko A4:ssa sitä launch controllia?

rob-s

Kait tänne pitää lisätä oma puutarhajyrsimen datat:)

A5 3.0TDIq Coupe 6-vaihteisellä kovalla laatikolla
-vakio 240Hv/500Nm/0-100km 5,9 sek
-nyt hieman piristettynä 309Hv/593Nm/0-100km 5,? sek

Tämä ei varmastikaan ole forumin kovin pyssy mutta aika ok menijä öljynpolttajaksi:)

Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Timpe85

A3 2.0FSI 6-vaihteinen manuaali:
-110kW/150Hv
-200Nm
-0-100 9,1 sek...
-Huiput 210-220km/h luokkaa.. (?)
Audi A3 8Y 40TFSIe

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Audisti - 05.03.10 - klo:09:16
josta vois jotain lähteä jos raaskis kunnolla päästellä alun ::)
Raaskis ja raaskis, pelkäätkö että hajoaa  ;)??

Jacques

Eipä nelivedoilla kannata kauhean repivästi lähteä paikaltaan jos haluaa yhtään voimansiirtoa säästellä..

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Jacques - 23.05.10 - klo:21:09
Eipä nelivedoilla kannata kauhean repivästi lähteä paikaltaan jos haluaa yhtään voimansiirtoa säästellä..
Mitäs vartenhan ne autot olikaan tehty? Ei tuu nyt mieleen ;D
Ainiin nyt muistan ajamista varten ;), Eli hanaa niin maan perke**esti

Jacques

Joo ja oikein yrittämällä saa lähes kaiken rikki! ;)

Flat

jollakin oli 300+ kaakkinen cupra seatti....onko listattu jo tänne?
mitenhän se liikkuu ?

Docw

LainaaHienosti lähtee. Onko A4:ssa sitä launch controllia?

Eipä tullut kokeiltua. Oikea jalka jarrulla paikallaan ja siitä sitten pedaali lattiaan. Ei ollut mittausvehkeitä mukana niin ei tullut yritettyä kunnolla :) Tuossa oli lisäksi pelkääjä kyydissä (pelkääjä tosin aina tahtoo kommentoida että aja lujempaa ;D) ja tankki täynnä. Olisikin mielenkiintoista kokeilla miten kulkupuoli muuttuu kun jättää vänkärin kyydistä ja tankissakin olisi 50kg vähemmän menovettä, mieluusti lämpötilakin saisi olla parisenkymmentä astetta vähemmän.

LainaaEipä nelivedoilla kannata kauhean repivästi lähteä paikaltaan jos haluaa yhtään voimansiirtoa säästellä..

Mikähän näissä laitteissa on se sulake tuolla voimansiirrossa? Kytkin? Paljonkohan tuollainen oikeasti repivä "kierrokset viiteentonniin ja kytkin ylös" lähtö oikeasti lyhentää voimansiirron elinikää? Tottakai se sieltä toisesta päästä lyhentää kestoa kilometrin jos toisenkin, mutta jos alkuperäisillä osilla pääsee 200kkm:n sijaan 195kkm niin onko sillä enää merkitystä? Jos sama auto on jollain rauhallisella kuskilla joka luistattaa aina lähdössä kytkintä aavistuksen liikaa niin kestääkö kytkin yhtään sen pidempään?


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy