Foorumin kovin pyssy ?

Aloittaja Flat, 11.12.09 - klo:10:17

« edellinen - seuraava »

Flat

Aloitetaampa vähän tälläinen pikkupoikamainen keskustelu. Kenellä on nopein/tehokkain/isoin auto tällä foorumilla ?
Kaikkiahan tämä kiinnostaa. Rohkeasti vaan kehumaan omaa ajokkia. Nyt puhuvat speksit ei käytäntö !

Ironic32

Minulla tietenkin... Joka muuta väittää, valehtelee  ;D

Flat

Mahtavaa, peli on avattu ! jos laittaisit edes jotain lukuja tuosta pyssystä, niin olisi helpompi nokittaa.

RoccoScientist

Mitä jos minä vetäisisin pohjat tuon tulevan auton spekseillä (valm. ilm.). Myöhemminhän näitä lukuja on enää turha postailla:

1.4 TSI 90 kW / 200 Nm
Huippunopeus: 200 km/h
0-100 km/h: 9,7s

Tämä olkoon tämän ketjun nk. lågvattenmärke. ;)
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Erkka

#4
Polo 1.4 TDI 59KW / Nm 195.
Ei taida pärjätä näissä karkeloissa. Oliskohan mulla pienitehoisin pyssy tällä formuilla  ;)
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Ironic32

En taida uskaltaa... alkaa isot pojat nauramaan  ::)

Flat

LainaaEn taida uskaltaa... alkaa isot pojat nauramaan 

no höh,antaa heidän nauraa, nyt kun jotkut luvut on, niin nokitetaan, ja odotellaan hörönauruja...

132kW / 320Nm
8,1 Sek
228 km/h

ATM

#7
Perhefarkkuja, muumibusseja ja pakastimia myydään näillä numeroilla:

118kW / 250Nm
7,9s
222 km/h

Urheiluautoja odotellessa  ;D

skula

Niin naurettava topikki että on pakko ottaa osaa!

Tehoja luvataan 118kW - 160hv, todellisuus on ilmeisesti jotain isompaa, näin kertovat isot pojat, mutta mitä sitä spekuloimaan kun ei oo dynotettu.

0-100 8s (mitattu)

Vauhtia kelataan ilmoituksen mukaan 220km/h

Tos®

#9
Vakion Dynotus...  :o

Oikea "pyssy" löytyi 15 vuotta sitten, kun kuormuri toi hiekkaa.. hiekan seasta pilkisti tuollainen  8)
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

SciroSJK

#10
Vielä TÃ,,SSÃ,, vaiheessa voin vain myhäillä ;D

Pistäkää paremmaksi..

Valmistaja ilmoittaa:

147 kW/200 hp

280 Nm

Huippunopeus 233 km/h ja 0-100 km/h 7.1 s

Omasta penkitettiin:

2 eri vetoa:

4. vaihteella
394,5 Nm/ 235 hp

5. vaihteella
400.4 Nm/ 243 hp

Tuossa on kolme erilaista lukemaa, en ole oikea henkilö ottamaan kantaa mikä noista on lopullinen totuus ::)

Kyllä noilla valmistajan ilmoittamillakin arvoilla auto kulkee sopivasti!
Mielenkiintoista olisikin tietää, onko joku muu penkittänyt omaansa, samalla koneella olevaa vakioautoa DSG-laatikolla...

SciroSJK

LainaaOikea "pyssy" löytyi 15 vuotta sitten, kun kuormuri toi hiekkaa.. hiekan seasta pilkisti tuollainen

Kas, mistä lie kotoisin?? Tai mikähän lie tuonkin aseen tarina....mielenkiintoista!

betamax

#12
Laiska kiisseli räsä, valmistaja ilmoittaa 170hv / 350nm. 0-100kmh 8,4sek ja huiput 225kmh. Todellisista arvoista ei tietoa kun nastarenkailla tuppaa sutimaan jonkun verran :P

Nopeastakin diisselista on kokemusta entinen 1.9TDI polo tehoista ei tietoa, 0-100kmh 7,7sek melko isoilla pito-ongelmilla, kulki 220kmh jolloin kierrokset "rajottimella"(4500rpm).

Ironic32

Missäs olet Sciro tuota autoa penkittänyt? Kuulostaa hieman turhan positiivisilta luvuilta vakiolle vai onko softattu?

Tos®

^Sama paikka, sama muoto kuin omassakin.. paikka ilmenee tuosta linkitetystä lappusesta.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

ATM

#15
Tämä ei ole mitään Essonbaarijuttua vaan ihan luotettavalta taholta kuultua että noissa numeroarvoissa esim. tehon osalta valmistajan ilmoittamat arvot voivat olla jopa noin 14% alhaisemmat kuin todelliset. Tällä menetelmällä saadaan riittävästi toleranssia jos ja kun joku noita koemielessä penkittää. Ei ole siis mitenkään luonnotonta että esim. 160-heppaiseksi ilmoitetusta koneesta penkitetään 180hv - vakiona. Kiinnostaisi itseänikin penkittää ihan huvin vuoksi, sillä mylly tuntuu pirteämmältä kuin voisin 160-heppaista kuvitella.

Ironic32

Tiedän kyllä, että varsinkin VAG-konsernin tuotteissa on yleensä vähintään tuo 10% enemmän, kuin ilmoitetaan, mutta tiedän myös sen, että eri penkeistä saa varsin erilaisia tuloksia ja heittoa voi olla jopa 20% (saattaa säädöistä riippuen olla vielä enemmänkin).

Toisaalta voisi kuvitella, että AMK:n penkki voisi olla aika hyvin säädetty.

Gogol

Leoni 1.8T APR Tuned ja isot pojat sanoo, että 219hv/333Nm. Tiedä sitten oikeata totuutta mutta eikös se niin ole, että viritys on onnistunut kun tehohävikki on alle 15%... ;D

makkis

Ei oo makkisräsää enää, mutta penkissä puhalsi vittuilematta karvan alle 250 hv ja muistaakseni karvan alle 400 Nm. 

Lukottomalle etuvedolle liikaa. Softa oli hanurista kun rappas yli 300 Nm vääntöä jo 1250 kierroksella :=) Ai miksi pidän dieseleitä hanurikoneina, no, mikähän diesseli puskee samat väännöt noilla kierroksilla ja käyrä vaan nousee tehon myötä 6000 rpm saakka...

Dieselin erinomaisuus on median luomaa bullshittiä, ainoa oikea moottori on bensaturbo tai jos vaparilla pitää ajaa, niin mikään ei voita kuutiotuumia.

Ironic32

Lainaano, mikähän diesseli puskee samat väännöt noilla kierroksilla ja käyrä vaan nousee tehon myötä 6000 rpm saakka

Audi R15 TDI?

makkis

Audi R15 TDI?

Niin ja maksaa karvan yli 30keur???

Ironic32

Totuuden nimissä on sanottava, että Makkis puhuu paljon, mutta joskus jopa asiaa...

Kyllä se niin on, että isoilla kuutioilla varustettua bensavaparia ei voita kuin kunnolla (ei turbolageja) ahdettu bensaturbo.

Mutta, se on sanottava, että nykyajan riiselit on kyllä kovia pelejä tavalliselle maahiselle... Pienellä kulutuksella saa kovan menemisen fiiliksen (sen mitä täällä suomessa saa kokea)

makkis

Nimenomaan menemisen fiiliksen, vaikka todellisuudessa ei menemistä olekaan.

Bensavapari reilulla pannulla on tietty paras, reagoi kaasuun selkäytimen nopeudella ja äänimaailma on jotain ihanaa. F1:stä meni hohto V10 pannujen mukana, siviiliautoista (nykyisistä) tuota tarjoaa Lambot, M5, M3, Ferrarit yms. normaalikuolevaisen ulottumattomilla olevat laitteet... ja listaan ilman muuta mukaan x63AMG:t.

Vaginan bensaturbot ovat hienoja koneita, reagoinnissa ei viive ole kummoinen, mutta käyntiääni on aivan kamala ja tuon viiveen reagoinnissa tuntee, mutta iso ongelma se ei ole. Hienoja moottoreita, mutta eliminoisivat nuo mekaaniset kalitukset siitä.

Ironic32

Ja silti tähän on todettava, että paras auto, millä minä köyhä maahinen olen päässyt ajamaan, on 530d penppu... ei sille vaan mahda mitään...

Tuota tuli ponnistettua preussinmaalla pari kesää sitten...

Ensi kesänä olis tarkoitus lähteä kokeilemaan jotakin muuta hienoa, mitä nyt sitten sattuu vuokraamosta saamaankaan... CLS tai jotain...

makkis

Tämä antoi säväreitä viikon ajan työmatka-ajossa (ja toki muussakin) mutta suurin ongelma on, kun ei ollut tai ole oma :=)


Tos®

#25
Lainaus käyttäjältä: makkis - 11.12.09 - klo:21:54

Vaginan bensaturbot ovat hienoja koneita, reagoinnissa ei viive ole kummoinen, mutta käyntiääni on aivan kamala
Tästä olen kyllä täysin samaa mieltä, varsinkin eräs scirocco sivusta kuultaessa...

Ja tosiaan, itsellä on diesel vain siksi; että se on ainut suht "tehokas" moottori edukkaasti nelivedon yhteyteen.
.:R32 dsg on "ainoa" vaihtoehto alla linkitetylle masiinalle. Tai sitten... joku tippi lootalla varustettu pitkittäis moottorinen Q.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

skula

Lainaus käyttäjältä: makkis - 11.12.09 - klo:21:54
Nimenomaan menemisen fiiliksen, vaikka todellisuudessa ei menemistä olekaan.

Bensavapari reilulla pannulla on tietty paras, reagoi kaasuun selkäytimen nopeudella ja äänimaailma on jotain ihanaa. F1:stä meni hohto V10 pannujen mukana, siviiliautoista (nykyisistä) tuota tarjoaa Lambot, M5, M3, Ferrarit yms. normaalikuolevaisen ulottumattomilla olevat laitteet... ja listaan ilman muuta mukaan x63AMG:t.

Vaginan bensaturbot ovat hienoja koneita, reagoinnissa ei viive ole kummoinen, mutta käyntiääni on aivan kamala ja tuon viiveen reagoinnissa tuntee, mutta iso ongelma se ei ole. Hienoja moottoreita, mutta eliminoisivat nuo mekaaniset kalitukset siitä.

Oma TSI pannu ei kalise niin kuin esim räsän 2.0TFSI pannu tekee.. Silti parasta on -> isointa mitä löytyy ja vapaana!

makkis

Joo, kieltämättä tuo mopokone ei kalise voimalaitteen tavoin. Voimalaitteessa tosiajossa tuli tunne moottorin kiduttamisesta ja kun se vielä imi sitä öljyäkin kun lappo, niin minimoin nuo radalla ajot räsällä. Suurin syy toki tuohon oli spedealusta ja lukon puute.

makkis

Ja ettei tule väärinkäsityksiä, niin rata-ajoa ajatellen makkiskalusto on tällä haavaa todella toivotonta tasoa.

Siviiliajokissa ei ole voimaa ja se on lahna, vaimon ajokissa ei ole voimaa ja se on lahna ja harrasteajokissa ei ole voimaa ja se on vetelä (lötkö) lahna.

Räsällä pieksee kaikki nuo esmes Ahvinistolla satavarmasti viidellä sekunnilla per kierros, jopa minun ajamana.

ATM

Makkis, eipä tänne ole silti vielä ilmaantunut yhtään tykkiä vaan suurimmat tykit ovat toistaiseksi vetoketjun takana piilossa. Toistaiseksi siis suurimmat tykit löytyvät Jorma-ketjusta. Niin että laittakaapa nyt tänne jotain kunnon lukemia, ettei jäädä pappaosastolle kitumaan. Seitsemän ja kahdeksan sekunnin suoritusarvot kuuluvat perhekalustolle, eikä siinä ole vielä riittävästi potkua tykkimiehelle.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy