Hyvästi VAGgineet

Aloittaja Marjamies, 30.06.15 - klo:22:47

« edellinen - seuraava »

Marjamies

Olen sitten siirtynyt pois VAG- konsernin autoista. En koske enää niihin tikullakaan. Mitään yksittäistä syytä tai vikaa siihen ei ole. Ainoa syy oli siinä, että PELK,,SIN jokainen hetki, että jokin kuuluisista vioista laukeaa. Onneksi pääsin maaliin vain pelko p'''''ssä. Kiitos ja gudbai.

sakal83

SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Geoman

Lainaus käyttäjältä: Marjamies - 30.06.15 - klo:22:47
Olen sitten siirtynyt pois VAG- konsernin autoista. En koske enää niihin tikullakaan. Mitään yksittäistä syytä tai vikaa siihen ei ole. Ainoa syy oli siinä, että PELK,,SIN jokainen hetki, että jokin kuuluisista vioista laukeaa. Onneksi pääsin maaliin vain pelko p'''''ssä. Kiitos ja gudbai.
Näissä foorumeilla on "herkille" se vaikutus, että auton vikojen odotusarvo kasvaa. Itselläni kasvoi ennakkoon suoritetut huollot, kun lueskelin mersufoorumia - vika ei ole foorumissa, mutta vika oli siinä miten sitä tulkitsin. Tästä syystä pitäisi kirjoittajien pyrkiä kirjoituksissaan totuuteen eikä liioitteluun tai kirjoittamaan kuulemistaan, tai tutun tutun autosta.

Itselläni on VAG auto toiminut (vasta 4,5 vuotta ja 100 tkm), mutta DSG6 ja TDI sekä kaikki muu toimii hyvin, enkä ole takuuajan jlkeen käynyt myyntiliikkeen huollossa.

En kiistä sitä etteikö osassa VAG tuotteissa olisi teknisiä ongelmia.

pomo

Marjanpoimijat on marjanpoimijoita ;D

Patomursu

Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

MTSI

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 01.07.15 - klo:09:25
Vaihtamalla parani  8)
Niin no olisihan se aika noloa, jos ei vaihdettuaan Skodan uudempaan mursuun voisi noin sanoa.
Että, rahalla saa ja hevosella pääsee.  ;)
SKODA

joukose

Mielestäni kannattaa ajaa sellaisella autolla mikä itseään miellyttää ilman pelkotiloja hajoavista osista.

Itse autofirmassa tuotekehityksessä suunnittelijana ja projektipäällikkönä työskennelleenä voin kertoa että tuotekehityksessä on kyllä sellaiset simulointiohjelmat ja testit käytössä että tasan tarkkaan tiedetään kuinka eri osat kestävät minkäkin laista olosuhdetta ja rääkkiä.

Kysymys on lähinnä siitä minkä tasoista autoa pukataan markkinoille imagon siitä liikaa kärsimättä. Kyllä laadukasta osataan tehdä mutta laatu aina maksaa. ;D ;D ;D
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

duke7

Tämän palstan lukeminen on vähän kuin lääkärikirjaa lukisi eikä sovi kaikille. Muutenkin elämässä on paljon asioita joita voi pelätä jos sille linjalle lähtee. Auton hajoaminen on ehkä lievimmästä päästä kuitenkin. 

Kerrohan kuitenkin millainen auto se on, jota ei pelota omistaa?

nakunaku

Onnea matkaan Stuttgarttiin. Aivan turhaan sitä etukäteen on pelätä vikoja, näillä foorumeilla roikutaan useinkin siksi, kun on ongelmia ja suuri osa, joilla ei ongelmia ole, ajelee vaan jossain tuolla ihan tyytyväisinä. Jos isoja korjaamolaskuja pelkää, niin kannattaa joko ajaa suosiolla niin uutta, jossa on takuu, tai liisaria, tai sitten hankkii vain sen hintaisen auton, joka on vara vaikka romuttaa jos jotain isompaa tulee. Uutta en ole vielä kokeillut, liisari oli kyllä mukava, mutta oli suorastaan tappavan tylsää vaan ajaa mukavasti ilman mitään puuhaa, niin ostinpa sitten vanhan Passatin. Kyllä riittää taas puuhaa  8)   

JFabiaK

Kybersota koettelee - autonkin käyttäjiä. Vanhan kansan sanonta: "luulo ei ole tiedon väärtti".

Kaikkea ei kannata uskoa, muuten voi joutua hoitoon muukin kuin auto.  :o

Marjat kypsyvät, toivottavasti halla ei vie uutta(kin) satoa.  ::)
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: joukose - 01.07.15 - klo:09:52
Itse autofirmassa tuotekehityksessä suunnittelijana ja projektipäällikkönä työskennelleenä voin kertoa että tuotekehityksessä on kyllä sellaiset simulointiohjelmat ja testit käytössä että tasan tarkkaan tiedetään kuinka eri osat kestävät minkäkin laista olosuhdetta ja rääkkiä.

Kysymys on lähinnä siitä minkä tasoista autoa pukataan markkinoille imagon siitä liikaa kärsimättä. Kyllä laadukasta osataan tehdä mutta laatu aina maksaa.
Eiköhän nämä Volkkariin liitetyt ongelmat ole aivan selvästi osoituksia siitä, että välillä simulaatiot eivät kerro riittävästi. Tuskinpa nopeasti pois kuluvat purseet jakoketjussa ja siksi ennen ensimmäistä öljynvaihtoa syntyvä moottoririkko on suunniteltu ominaisuus. Tuskinpa myöskään mieletön öljynkulutus tai paskaksi menevät männät ovat suunniteltuja ominaisuuksia.

Raha on myös heikko peruste, koska takuulla olisi tullut tehdä kerralla toimivat ketjut ja sylinterit, kuin tapella takuuasioiden kanssa ja samalla heikentää brändien mainetta.

heifetz

Kaikissa autoissa on vikoja, ja VAG -uskovaiset ovat erityisen tarkkoja niiden suhteen ja nostavat heti älämölön kun jossain on pieni tahra. Kun odotukset ovat isoja ja luulo on kova että VAG toimii kuin sveitsiläinen kello, pettymyksiä voi tulla, mikä sitten purkautuu forumilla. 
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Loikkari

Juu. Näinhän se on. Kiinalaisetki on vaan hysteerisinä lukeneet VAGarena.fi:tä ja sen perusteella päätellet, että DSG7 on oltava täyttä kuraa ja vaatinet takuun 2v->10v (http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/volkswagenilla-kiinassa-dsg-ongelmia). MOT.  ::)

(Nyt ei riitä perusteluiksi, nokunse tehdas on eri mistä tänne tulee ja mistä tulee Kiinaan. Samoja vikoja raportoitu täälläkin!)

joukose

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 01.07.15 - klo:11:06
Eiköhän nämä Volkkariin liitetyt ongelmat ole aivan selvästi osoituksia siitä, että välillä simulaatiot eivät kerro riittävästi. Tuskinpa nopeasti pois kuluvat purseet jakoketjussa ja siksi ennen ensimmäistä öljynvaihtoa syntyvä moottoririkko on suunniteltu ominaisuus. Tuskinpa myöskään mieletön öljynkulutus tai paskaksi menevät männät ovat suunniteltuja ominaisuuksia.

Raha on myös heikko peruste, koska takuulla olisi tullut tehdä kerralla toimivat ketjut ja sylinterit, kuin tapella takuuasioiden kanssa ja samalla heikentää brändien mainetta.

Se nyt vaan on niin että rahalla saa laatua. Jos se ostajan reppana kiristää siltä jakoketjun valmistajalta hintaa että kuinka halvalla teet tai muuten siirtyy hommat toiselle toimittajalle niin kylläpä se alihankkija trimmaa tuotantonsa niin että ketjua valmistuu mahdollisimman pikaisesti ja siinäpä voi lopputarkastuksessa jäädä joku ketju huomaamatta että pursetta on jäänyt.

Se vaan on kilpailu kovaa tänä päivänä ja muistakaa että joka toimittajaketjussa ratkaisee hinta ja hinta. Tottahan alihankkija lupaa hyvää laatua mutta sillä on hintansa kun halvalla tehdään.

Eli jos ostat alta 15000 , uuden auton tai hiukka yli 50 000 auton jotka molemmat karvalakkimalleja niin ei tarvitse kovin kauaa päätänsä vaivata kun arvaat kumpi on laadukkaammin tehty. Tämä siis kärjistettynä.

Eli jos laatu ei miellytä niin laitappa 5000 , lisää rahaa auton ostoon niin saat todennäköisesti laatua lisää. ;D
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

Zego

Rahalla saa laatua?  ;D
Ei todellakaan mene noin, tule pois puskista!
PS. Taisi olla sarkasmia kuitenkin sinun kirjoituksesi.

Quattro A4

Lainaus käyttäjältä: Zego - 01.07.15 - klo:14:48
Rahalla saa laatua?  ;D
Ei todellakaan mene noin, tule pois puskista!
PS. Taisi olla sarkasmia kuitenkin sinun kirjoituksesi.

Määrittele laatu. Jos laatu on pelkästään vähävikaisuutta, niin moni merkki on laadukkaampi, kuin VAG-konsernin tekeleet.
Syksyllä kun autoa vaihdoin, niin uusi Octavia oli harkinnassa. En käynyt koeajolla, sillä pelkkä koeistuminen riitti. Päädyin 51tkm ajettuun Audi A4 Quattroon. Ilman murheita en ole kuitenkaan selvinnyt Audin suhteen. Etupyörien laakerit vaihdettu ja kytkintäkin rempattu. Tekniikan kestävyys on kuitenkin sen verran tärkeä asia autossa, että todennäköisesti seuraava kulkine ei ole VAG-konsernin tuote.
1.6 Mitsubishi Carisma (1999)
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)
2.0 Audi A4 quattro (2009)
2.0 BMW 320i xDrive (2015)

mattinen

Lainaus käyttäjältä: Quattro A4 - 01.07.15 - klo:15:17
Määrittele laatu. Jos laatu on pelkästään vähävikaisuutta, niin moni merkki on laadukkaampi, kuin VAG-konsernin tekeleet. Syksyllä kun autoa vaihdoin, niin uusi Octavia oli harkinnassa. En käynyt koeajolla, sillä pelkkä koeistuminen riitti. Päädyin 51tkm ajettuun Audi A4 Quattroon.

Olen samaa mieltä. Kun lukee erilaisia vikatilastoja meiltä ja maailmalta, on kohtuullisen vaikeaa löytää vakuuttavaa näyttöä sen puolesta, että Audi (tai ns. premiummerkit ylipäätään) automaattisesti takaisivat luotettavuutena ja vähävikaisuutena ilmenevää laatua. Toki vikatilastojen kärjessä on myös premiummerkkejä, mutta on siellä paljon "kansanautojakin". Eikä jonkun premiummerkin hyvä menestys useinkaan tarkoita merkin kaikkia malleja, vaan ainoastaan jotakin niistä.

Sanoisinkin, että "premium" ilmeneekin lähinnä laadukkaina materiaaleina ja tyylikkäinä muotoina. Se saattaa merkitä myös hiljaisempaa äänimaailmaa ajoäänien ja erilaisten nitinöiden suhteen. Mutta ei välttämättä. Esimerkiksi oman A3:n rengasmelu on mielestäni korkeampi, kun "premiumilta" voisi odottaa.

Tuomari


heifetz

Lainaus käyttäjältä: Loikkari - 01.07.15 - klo:13:42
Juu. Näinhän se on. Kiinalaisetki on vaan hysteerisinä lukeneet VAGarena.fi:tä ja sen perusteella päätellet, että DSG7 on oltava täyttä kuraa ja vaatinet takuun 2v->10v (http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/volkswagenilla-kiinassa-dsg-ongelmia). MOT.  ::)

(Nyt ei riitä perusteluiksi, nokunse tehdas on eri mistä tänne tulee ja mistä tulee Kiinaan. Samoja vikoja raportoitu täälläkin!)

Kuten sanoin, kaikissa autoissa on vikoja mikä kattaa myös tyyppiviat. Nimeä yksi auto missä ei olisi tyyppivikoja.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 01.07.15 - klo:16:46
Olen samaa mieltä. Kun lukee erilaisia vikatilastoja meiltä ja maailmalta, on kohtuullisen vaikeaa löytää vakuuttavaa näyttöä sen puolesta, että Audi (tai ns. premiummerkit ylipäätään) automaattisesti takaisivat luotettavuutena ja vähävikaisuutena ilmenevää laatua. Toki vikatilastojen kärjessä on myös premiummerkkejä, mutta on siellä paljon "kansanautojakin". Eikä jonkun premiummerkin hyvä menestys useinkaan tarkoita merkin kaikkia malleja, vaan ainoastaan jotakin niistä.

Sanoisinkin, että "premium" ilmeneekin lähinnä laadukkaina materiaaleina ja tyylikkäinä muotoina. Se saattaa merkitä myös hiljaisempaa äänimaailmaa ajoäänien ja erilaisten nitinöiden suhteen. Mutta ei välttämättä. Esimerkiksi oman A3:n rengasmelu on mielestäni korkeampi, kun "premiumilta" voisi odottaa.

Onko se sitten premium jos on rengasmelua paljon? Ei  ;)
"citigo on mielestäni tuuliherkempi moottoritienopeuksissa, kuin "premiumilta" voisi odottaa"  ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

mattinen

#20
Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 01.07.15 - klo:17:25
Onko se sitten premium jos on rengasmelua paljon? Ei
En sanonut, että rengasmelua olisi "paljon". Totesin sitä olevan enemmän kuin itse odottaisin sitä ns. premiummerkin autossa olevan. Toisaalta tämä seikka oli jo koeajoilla tullut selväksi. Ja mikä olennaisinta, minun katsannossani tämä ei vielä poista A3:n premiumluokitusta verrattuna vaikkapa Golfiin ja Octaviaan. A3:een jää vielä ominaisuuksia, jotka omasta näkökulmastani erottavat sen edellä mainituista autoista. Kyse on siis siitä, miten kukin premiumkäsitteen määrittelee. Ymmärrän hyvin, että jonkun toisen mielestä A3 ei ole ns. premiumauto.

Epäilen kuitenkin, että yleisesti ottaen aika monet mieltävät Audin ja myös A3:n ns. premiumautoksi. Tähän todennäköisesti vaikuttaa mm. se, että ns. alan lehdet tyypillisesti tällaisen luokittelun tekevät. Sekä meillä että ulkomailla. Esimerkiksi TM numerossa 19/2013 vertailtiin ”lähtötason premiumautoja”, ja mukana olivat mm. Audi A3 ja Mercedes A 180. Vertailun lopussa toimittaja kirjoittaa mm. näin: ”Pienet premiumit ovat loistavia kulkupelejä. Keskivertoa korkeamman neliöhinnan mukana saa hyvät ajo-ominaisuudet ja asianmukaista laatua”. A3 oli myös Tuulilasin kestotestissä numerossa 14/2014. Netistä löytyy jutun kirjoittaneen toimittajan haastattelu otsikolla ”Audi A3 " vähän bensaa ja ei vikoja”. Toimittaja niin ikään käyttää A3:sta ilmaisua ”premium” erotuksena konsernin muista tuotteista, eli VW:stä ja Skodasta.

On totta kai selvää, etteivät edes näiden lehtien tekemät luokittelut ole mitään jumalan sanaa sen suhteen, mikä auto on ns. premium ja mikä ei. Kyseessä on tyypillisesti asia, josta jokainen kuluttaja tekee itse oman arvionsa. Ja näistä arvioista yksikään ei ole toista parempi tai oikeampi. Sen vuoksi niistä kiisteleminen on jokseenkin hedelmätöntä. Ei autoa kannata mielestäni valita sen mukaan, onko se "premium" vai ei. Se kannattaa valinta sillä perusteella, että siinä on mahdollisimman paljon itseä miellyttäviä ominaisuuksia. Jos valinta sitten kohdistuu merkkiin, joka yleisesti premiumiksi luokitellaan, niin ei tällä seikalla itsessään ole loppujen lopuksi mitään merkitystä.


Patomursu

Lainaus käyttäjältä: UR_ - 01.07.15 - klo:19:34
Mutta karavaani kulkee vaikka koirat haukkuu!

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/nama-autot-rynnistivat-kesakuun-rekisteroinneissa/XupnhiWJ?utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_campaign=AlmaInternal

Niitä myydään mihin saa hyvät korot, 1 % jne. Sehän myy tällaisina aikoina. Eli vag + muut pilipali pikkuautojen tarjoukset.
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

UR_

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 01.07.15 - klo:09:57
Tämän palstan lukeminen on vähän kuin lääkärikirjaa lukisi eikä sovi kaikille. Muutenkin elämässä on paljon asioita joita voi pelätä jos sille linjalle lähtee. Auton hajoaminen on ehkä lievimmästä päästä kuitenkin. 

Kerrohan kuitenkin millainen auto se on, jota ei pelota omistaa?


CRDI autom. 8v ja 200tkm ja ainoa normi huollon ulkopuolelta vaihdettu osa vetonivel 1 kpl. Muuten ei ainuttakaan vikaa. Valmistusmaa Korea...  ;)

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: heifetz - 01.07.15 - klo:17:23
Kuten sanoin, kaikissa autoissa on vikoja mikä kattaa myös tyyppiviat. Nimeä yksi auto missä ei olisi tyyppivikoja.

No ei kai ketään liiemmin haittaa jos Toyotassa tai Volkkarissa hieman vinkuu jarrut tyyppivikana. Hiukan alkaa risomaan jos Toyon ratti irtoaa kesken ajon, kaasupoljin katkeaa tai Volsun jakoketju kilahtaa. Mutta aivan varmasti harmittaa kun Toyota korjaa tyyppiviat yli 10v vanhoihin autoihin ilmaiseksi ja toivottaa hyvää matkaa kun samaan aikaan VW:n tiskillä asiakas kaivaa lompakkoa osallistuakseen muutaman vuoden ikäisen autonsa korjauskuluihin.

mattinen

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 01.07.15 - klo:21:24
Niitä myydään mihin saa hyvät korot, 1 % jne. Sehän myy tällaisina aikoina. Eli vag + muut pilipali pikkuautojen tarjoukset.

Siinä tapauksessa "tällaisia aikoja" on jatkunut jo melko pitkään, ja "hyviä korkojakin" on ilmeisesti ollut tarjolla jo vuosikausia. Nimittäin joku selityshän sille on löydyttävä, että VAG-konsernin tuotteet ovat jo varsin pitkään olleet Suomen myydyimpien mallien ja merkkien joukossa. Tämä tuntuu varsin oudolta, sillä me kaikkihan tiedämme, kuinka heikkolaatuisia tuotteita VAG-autot ovat.  Siitä huolimatta ne vuodesta toiseen komeilevat myyntilastojen kärjessä. "Patomursun" kommentin myötä tämäkin ristiriita saa vihdoin selityksensä.

Gulf

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 01.07.15 - klo:22:35
Mutta aivan varmasti harmittaa kun Toyota korjaa tyyppiviat yli 10v vanhoihin autoihin ilmaiseksi ja toivottaa hyvää matkaa kun samaan aikaan VW:n tiskillä asiakas kaivaa lompakkoa osallistuakseen muutaman vuoden ikäisen autonsa korjauskuluihin.

Tässä asia hyvin esitettynä ja sama tiivistettynä, VAG-kusettaa asiakkaita vai onko joku oikeasti eri mieltä?

skriko

Lainaus käyttäjältä: Gulf - 01.07.15 - klo:23:22
Tässä asia hyvin esitettynä ja sama tiivistettynä, VAG-kusettaa asiakkaita vai onko joku oikeasti eri mieltä?

Hyvin ne kusettaa, kun taas oli kesäkuussa Golf eniten myyty malli. ;D ;D ;D ;D ;D ;D

UR_

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 01.07.15 - klo:23:12
Siinä tapauksessa "tällaisia aikoja" on jatkunut jo melko pitkään, ja "hyviä korkojakin" on ilmeisesti ollut tarjolla jo vuosikausia. Nimittäin joku selityshän sille on löydyttävä, että VAG-konsernin tuotteet ovat jo varsin pitkään olleet Suomen myydyimpien mallien ja merkkien joukossa. Tämä tuntuu varsin oudolta, sillä me kaikkihan tiedämme, kuinka heikkolaatuisia tuotteita VAG-autot ovat.  Siitä huolimatta ne vuodesta toiseen komeilevat myyntilastojen kärjessä. "Patomursun" kommentin myötä tämäkin ristiriita saa vihdoin selityksensä.


Ei normi sukankuluttaja ole kiinnostunut takuun pelaamisesta tai siitä minkälainen maine autolla luotettavuuden suhteen on, paitsi ehkä siihen aikaan kun isoisä sellaisen hankki. Ei ostohetkellä. Ihminen on sitäpaitsi ennenkaikkea laumaeläin. Ja aina tulee uusi sukupolvi joka hyväksyy sen että tuliterän auton lipasta löytyy falckin numero ja kontista öljypullo ja hanskat. 

Eka Golf

Vegaaniksi en ala ja Vagineksi tulin "puolivahingossa", tosin oli joskus ennen yksi volkkari pari vuotta, Audi ja se pelitti OK!  8)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy