Luotettavimmat VAG moottorit ja vaihteistot

Aloittaja tuomase, 01.01.15 - klo:20:18

« edellinen - seuraava »

gunman

1.9 Tdi cordoba -00 oli itselläni uudesta lähtien.
Lähti vaihtoon noin 250tkm rullattuna, eikä mitään isompia vaivoja ollut.
Ilmamassamittari jouduttiin uusimaan kahteen kertaan + (takakaiuttimet kertaalleen takuuseen).
Virilastu (irtopurkki) oli kiinni alusta-alkaen.

1.9 Tdi octavia -03 n.125-250tkm automaatti.
En muista mitään mainittavia vikoja. (Hehkut juu, mutta ne on kulutustavaraa kuitenkin).
(Sama edellisen lastu oli kiinni n.10tkm, kunnes vikaantui)

Nyt alla oleva 2.0 TDI tiguan -08 on alkukankeuksien jälkeen ollut vaivaton. (60-180tkm)
(Aika pian hankinnan jälkeen tuosta meni dpf:n paine-eroanturi, ilmastoinnin oikeanpuolen säätömoottori, virtalukon pohja ja tankkiluukun sähkölukko.)
Kulkineeni:
Nykyiset: Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive -17
Fiat Knaus Suntraveller -00
Exät:
VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion -12
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

Kale

Lainaus käyttäjältä: VR6 - 05.01.15 - klo:19:23
Työkaverilla Golf V 2.0tdi 103kw ja liki 400000km ajettu ja ainostaan jotain pyörän laakerii. Toisella kaverilla 2.0TDI Scout (08vm?) ja 230000km alkaa olee. Ei kaikki pumpparit oo paskoja...

Oma 2.0 TDI BKD manuaaliaskilla toimii edelleen täydellisesti 6 vuotta vanhana ja 238tkm ajettuna. Edellisessä -08 2.0 TDI BMP passatissa taas kytkin rallatteli ja ravitesteli 50tkm ajettuna. Turbokin vihelteli kuin ambulanssi.

ram1

Toi BKD on todella kestävä kone.Jos nyt joku sanoo et pumpparit paskoja, niin se ei kyl totuus.Pienillä huolloilla rullaa hyvin just sen 4-500.Jos nyt ei oteta näitä uuden sukupolven pikkutsiippoja huomioon, niin kestäviä ne melkein kaikki.Oikealla huollolla ja ajolla kestää kaikki.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Eka Golf

Kestääkö VW Golf -08 6-vaihteinen manuaaliaski?
Pitääkö välttää 6-vaihteen käyttöä?
Pitääkö vaihtaa laatikon öljyt kuinka tiheään?

ram1

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 05.01.15 - klo:23:40
Kestääkö VW Golf -08 6-vaihteinen manuaaliaski?
Pitääkö välttää 6-vaihteen käyttöä?
Pitääkö vaihtaa laatikon öljyt kuinka tiheään?
Ei noi manuaskit mihkään hajoa.Kytkin ehkä jos jurraat kutosella alikierroksilla.Periaatteessa kai huoltovapaita noi laatikot, mutta ei se pahaa tee joskus vaihtaa niitä öölejä.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

mrmojo77

Ehkä hieman lyhyt ajokokemus, mutta 2.0TDI ja DSG-7 Audi Q5:ssa olivat ongelmattomia niin kauan, kun niillä ajoin (63000 km).

Aikaisempi 2.0TFSI kone söi öljyä juuri sen verran, kuin ohjekirja salli, eli taisi mennä 1l/1000km pahimmillaan talvisin. Muuten moottori oli luonteeltaan fantastinen, tarjosi paljon iloa. :)

japa

300 km ajettu uusi RS. Ja vieläkin toimii.  Jipii :)
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 05.01.15 - klo:23:40
Kestääkö VW Golf -08 6-vaihteinen manuaaliaski?
Pitääkö välttää 6-vaihteen käyttöä?
Pitääkö vaihtaa laatikon öljyt kuinka tiheään?

Oikein käytettynä kestänee sen mitä patakin. Muuten tämäkin saitti olisi puolillaan haukkumisia (vrt. DSG). :)
Aivan pienillä kierroksilla jos ei vedä puhtaasti ja samalla raskas kuormitus. Muuten ei.  ;)
Ei ole huoltoväliä, mutta eí tee pahaa vaihtaa esim. 100tkm ja sitten harvemmin.  ::)
Tuore öljy on aina parempaa laakereille ja synkronille.  Ulos tuleva vanha tökötti ei ole kaunista.  :o
Yritetään pärjätä.

rullebutch

Audi a4 B8 2.0 Tdi (CAGA) manuaali 09 . Saksan tuonti mittarissa oli tuonti hetkellä 139500km. Nyt mittarissa 301tkm, kytkinpaketti , kaasuläppäkotelo ja alapallot vaihdettu. Toimii ku junan vessa , ei kuluta öljyä. Vaihdan 9-11tkm välein öljyt ja sutin. Vaihdettu myös vaihdelaatikon öljyt. Vaihdelaatikossa ei pienintäkään vikaa.
Ei kertakaan ole ollut Audi liikkeessä huollossa. Paitsi etulokasuojat vaihdettiin maalihalkeilujen takia, takuuna. Olen käyttänyt myös Forte suutin puhd. ainetta 1-2 kertaa vuodessa , joka mielestäni toimii. Elikkäs auto on ollut ihan kymmpi.


seppotaas

Z1 Tdi B3 Passatissa 680tkm avaamatta, kori loppui
AHU TDi Seat Cordobassa 275tkm ilman mitään vikoja, meni vielä vaihdossa
----------------------------------------------------------
Mese C250 -12
Fabia -09 1.6i 16V
Volle V40 -18
Ford Anglia 1.0 -65
-----------------------
EX: Audi A2 1.4 -00, VW 1302 -71, Golf GTI 16V -88, Golf Variant TDI -11, VW Golf 1.6 TDI 4motion -11, Golf TDI 1.6 BM -14, Transporter 5.1 TDI -11, Seat Cordoba 1.9 TDI -99, Skoda Octavia 1.9 TDI -06, Skoda Octavia 1.6 TDI -11, Octavia Kombi 2.0 TDI 4x4 -11

Kilu

Toledo 1.9 TDI AGR ajettu 340tkm.
Perushuolloilla mennyt. Orkkikset turbo, kytkin ...pakoputkikin :)

Hesse

Golf Variant -08 1.9 TDI BXE meni juuri vaihtoon 236 tkm ajettuna. Moottorille ja vaihteistolle ei tarvinnut tehdä mitään, vain LL-huollot. Ensimmäisen 120 tkm aikana lisäsin 2-3 dl öljyä aina 18 tkm öljynvaihdosta, sen jälkeen meni öljynvaihtoväli lisäämättä. Ainoa murhe oli päästä katsastuksen savutusmittauksesta läpi, joka vaati 15 minuuttia moottoritieajoa kierrokset rajoittajassa.

VWarre_00

Golf Variant IV, -00
Foorumillakin myynnissä. Ostettiin kun autossa oli 200tkm. Nyt mittarissa 278tkm.
Koneelle ei ole tehty vielä mitään, päästöt pysyneet kokoajan hyvänä. Antureita, kuluvaa osaa, laiteltu tarpeen mukaan.
Edelleen pirteä kone. Kone 1.6 AKL 8-venttiilinen. Ja harvinaisesti vielä man. ilmastoinnilla.
Audi 100 -93  2.5 TDI "Urs-look"

cKid

1.6TDI CR 5v man. 2010 Passat 3C:n nokalla 100-185tkm, ei mitään ongelmia pientä puhdittomuutta luukuunottamatta. Eikä huoltohistoriastakaan käyny ilmi ongelmia. Kaikki huollot uudesta asti samassa paikassa. Joten ainakaan tuolla kilometrimäärällä ei voi moittia huonoksi.
A4 40TDI-Q

Petri M

Lainaus käyttäjältä: tuomase - 01.01.15 - klo:22:06
Lähipiirissä myös 1.6 Tdi Bluemotion on toiminut moitteetta vm. 2010 Passat 3c:n keulalla kohta 200 tkm. Manuaalina.

Omasta pihasta löytyy samanlainen 290tkm ajettuna ja myös maunuaali.
LL-huolloin menty eikä mitään moitittavaa.

Vanhemipia passatteja 1.9tdi AHU koneella löytyy historiastani ja lujia olivat.
636tkm meni AHU kunnes kansipahvi paloi.

saksala

1.8T AEB Passat vm. 1998, ajettu 330 tkm, alkuperäinen vaihteisto, kytkin ja pakoputki. Turbo ei anna enää kunnolla painetta, ehkä hukkaporttivika.

Korjaukset:
63 tkm: Turbon painekello vaihdettu, 168 â,¬
227 tkm: Venttiilikopan tiiviste ja nokan säätöyksikön tiiviste vaihdettu, 320 â,¬
235 tkm: Huohotinputki vaihdettu, 78 â,¬
277 tkm: Öljynlauhduttimen jalan tiiviste ja hihnapyörän väliakselin stefa vaihdettu. Hintaa en muista, ehkä noin 200 â,¬

Petri M

Ai niin unohtuikin BKD Octavia-05.
Ajettu 550tkm ja kerran on jakopään kiristin irronnut kun pultti katkesi.
Ei tullut täystuhoa kun valoissa sammui.

tarzi

BKD on kyllä dieseleistä paras. Bensoista sit 1.8t awt ja aum.
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

mkojo

Kovin on vähäisiä kilometrit. Mulla oli 3c pasuuna joka tuli taksista 365tkm ajettuna, ajoin sen 480 tkm mittariin, kone kuuluisa 2,0 pd, vaihdettiin suuttimet takuuseen 400tkm, möin auton työkaverille jolla 500 tkm meni kaksoismassa. Muuten pelaa kun huomioi että moitituin yhdistelmä.
Välissä mese 200e, mutta tuli taas pasuuna 2,0 cr+dsg6. Toivotaan hyvää tuuria tälläkin.
T5 multivan 2,5 pd 128 kW 06
Passat 09 2,0 cr+dsg6
Mercedes 220E auton farmari
Passat 08 2,0pd dsg6
ym eri merkkejä n 20 kpl

ukormi

2002 AVF 3BG Passat variant.
Taksina 320tkm saakka jolloin Tiptronic vaihdelaatikko vaihdettu uuteen ja taksi ura on päättynyt siihen. Joku kilsa myöhemmin ABS yksikkö oli vaihdettu.
N. 340 tkm nokka vaihtoon nostimineen ja laakereineen.
Huoltokirjassa ei merkintöjä muista kuin huolloista ( merkkaako ne edes jos jotakin takuuseen korjaavat )

No minulla auto oli about 325tkm - 428tkm eikä ollut muut ongelmaa tekniikassa.
Jossakin välissä putsasin EGR venttiilin ja imusarjan sekä tulppasin egrn pois käytöstä ( hyi minua )
Joka leimalla oli esimerkillisen pienet savutusarvot.

Omistussuhde katkesi sitten siihen, kun Passat jätti rouvan tienposkeen kaasupolkimen rikkouduttua.
Möin auto about 7 vuotta sitten ja edelleen se silloin tällöin vastaan tulee ihan yhtä siistinnäköisenä mitä se minulta lähti.
Paljonko jo lie mittarissa  :)
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

joukolainen

Audi 3,0 tdi ccwa koneella ja tipronic nyt 197 tkm ja kone sekä laatikko edelleenkin koskematon, vain huollot tehty, nekin merkkiliikkeessä. Edes moniurahihnaa ei ole vaihdettu. Ei voi paljon enempää vaatia hyvältä koneelta.
Audi A4 avant 3.0 tdi quattro tiptr. S line -10

Jultsu

Jaa että kun moottorilla ajetaan huimat 6 vuotta ja 200tkm ja se on edelleen ehjä, se on osoitus sen poikkeuksellisesta ja keskivertoa selkeästi paremmasta suunnittelusta ja toteutuksesta?

Tähän ketjuun voisi ihan oikeasti kirjoitella sitten vasta kun vähintään se puoli miljoonaa on taulussa..  josta puheenollen, 1.9TDI AVF pitää diskata tästä kisasta, meni venttiilinvarren kumit vaihtoon jo 440tkm kohdilla.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

maneesi

3.0tdi bkn. Itsellä työajossa.
360tkm menty, josta 290/690 softattuna n. 60tkm
Mun mielestä konsernin yksi parhaista tuotteista voimalinjan osalta.
Loota hieman humppailee, mutta toimii ja vaihtaa hyvin.
Suuttimet varmaan vaihtoon pian, lääke löytyy euroopasta murto-osalla marmorin hinnoista.
Yksi turbo mennyt 330tkm. Ei muuta.
A4 b8.5 tdiq, A3 8P Sportback 1.4tfsi

mkojo

Ja taas vaihtui VAG nyt Multivan 2,5?Tiptronic 175 Hp. Ml 314tkm. Ainoa murhe sähköissä vasen liukkari temppuilee ja MAF sekoilee välillä. Kiva peli tiellä.
T5 multivan 2,5 pd 128 kW 06
Passat 09 2,0 cr+dsg6
Mercedes 220E auton farmari
Passat 08 2,0pd dsg6
ym eri merkkejä n 20 kpl

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy