Luotettavimmat VAG moottorit ja vaihteistot

Aloittaja tuomase, 01.01.15 - klo:20:18

« edellinen - seuraava »

tuomase

Tuntuu, että nykyisten VAG-autojen tekniikka on vaihtelevan laatuista, niin olisiko hyvä idea kerätä listaa luotettavimmista VAG-moottoreista ja vaihteistoista?

Itsellä on hyviä kokemuksia seuraavista:

Dieselit

1.9 tdi 105 hv BXE manuaalina Passatin keulalla.

Bensat

1.6 8v 102 hv BSE manuaalina Touranin keulalla.
2015 Audi TT 8S S Line

los los

Touran 1,6 8v  100000 Km-manuaali ei vikoja mekaniikassa

kerkko

Golf Variant vm. 2004 toimi hienosti 9 v ja 330 000 km, moottorina oli 16-venttiilinen 1,4 ja vaihteistona 5-v. manuaali.

Tourano

Valitettavasti useiden eri moottorien valikoimasta puhtaat paperit saa vain

- 1.9 SDI (koodi?) Polo 9N:n keulalla. 350+ tkm eikä mitään ongelmia.
- 1.9 TDI (BXE) Passat 3C, lukuunottamatta ei-DPF-mallin katsastusongelmia
2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

Vileko


tuomase

Lähipiirissä myös 1.6 Tdi Bluemotion on toiminut moitteetta vm. 2010 Passat 3c:n keulalla kohta 200 tkm. Manuaalina.
2015 Audi TT 8S S Line

jussiv1

2.0 tdi BKD 103kw vm 2007 ,reilu 210tkm menty ilman ongelmia ,vaihteistona 6v manuaali. tuntuu että vaan iloisemmaksi tulee kilometrien saatossa.
Jetta 2.0 Tdi Powerdiesel Sportline 07

skriko

VW Jetta 1.6 bensa ajettu jotain 362000 eikä mitään vikaa. Ajoin tuolla 130 000 km. Öljyä ei joutunut lisäämään vaihdon väillä paitsi jos ajoi halvimmilla öljyillä yli 10 000. Jakohihna vaihdettiin kerran. Vei muuten kesällä kitkarenkailla 5,6 litraa polttoainetta. Uudet autot ovat kuulemma polttonestetaloudellisempia. No, Sciroccon keskikulutus tänä vuonna 5,99.

Arcca

Näihin hyvin tyytyväinen:
- 1.9 TDI AHU + 5v man 235tkm
- 2.0 TDI (CR) CBAB + 6v man KXX 163,5 tkm nyt ja meno jatkuu...
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

rob-s

Kokemusperäisesti paras ja luotettavin moottori joka itsellä on ollut autossa oli Audin 3.0 TDI (240hv/500Nm).
Ei kuluttanut öljyö eikö vaatinut mitään uusia osia koko omistuksen aikana.

Samaisessa autossa (A5 coupe 3.0 TDI quattro) oli manuaalilaatikko joka toimii sekin kuin kello mutta
kyseisen yhdistelmän kytkimiin tulee lähes kaikkiin värinä joka lähtee luistattamalla kierroksilla.

Nykyisen ajokkini moottori on kestävän ja luotettavan moottorin maineessa (4.2 V7 420Hv/430Nm) eikä itselläkään
ole ollut ongelmia. Ainut on tuo FSI koneille ominainen "carbon built up" eli karstojen kertyminen imupuolelle.
6-vaihteinen laatikko ja kytkin ovat todella luotettavan oloiset.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

HAL9000

Ilman ensimmäistäkään vikaa toimineet:

Passat 1.8 ADR 5-v manuaali 120tkm.
Golf V 2.0 (PD) BKD DSG 120tkm.
Skoda Superb 2.0 (CR) CAHA DSG 80tkm.
Golf 1.4 CAVD 6-v manuaali tähän mennessä 70tkm.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

kai75

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 02.01.15 - klo:09:45
Kokemusperäisesti paras ja luotettavin moottori joka itsellä on ollut autossa oli Audin 3.0 TDI (240hv/500Nm).
Ei kuluttanut öljyö eikö vaatinut mitään uusia osia koko omistuksen aikana.

Samaisessa autossa (A5 coupe 3.0 TDI quattro) oli manuaalilaatikko joka toimii sekin kuin kello mutta
kyseisen yhdistelmän kytkimiin tulee lähes kaikkiin värinä joka lähtee luistattamalla kierroksilla.
Samaa mieltä et 3.0TDI yx parhaimmista koneista, 225hv/450nm arvoilla ajoin yli 300tkm, ainoastaan turbon 200â,¬:n säädin vaihtui 8 vuoden aikana eikä öljytasosta tarvinnu huolehtia ees 30tkm:n vaihtovälillä. Tippilaatikko ei kestäny ku vajaa 300tkm ennen remonttia mut korjaajan mielestä jossain vaiheessa tehdyllä 300-500 â,¬:n öljynvaihdolla olis suurella todennäköisyydellä välttäny tuonkin remontin...
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

vwmies

Vanhat (r.i.p.) tuotannosta poistuneet 1,9D / 64hv  ; ;) (AAZ ?) ilman turboa ja 5v. man. - kolmella eri autolla yli 350.000km.
T4 2.4 5-syl diesel on kuulemma myös (liian) hyvin kestävien agendalla, ainakin 200 tkm on päässyt ilman mitään murheita.  ::)
Yritetään pärjätä.

sepu79

Omassa 1.8t motissa ei ole ollut ainuttakaan vikaan viiden vuoden omistus suhteessa aikana.
Öljyä joutuu lisäämään sillontällön. :D
Auto -03 rs octavia.

j4neski

1.9TDI AHU, noin 350 tkm eikä mitään murheita,
1.8T AWT, 310 tkm, öljysihdin tukkeentumista lukuunottamatta ei muita murheita.
2002 A6 C5 1.8T
2002 A6 C5 2.7BiT
2015 A3 8V 1.4 TFSI
EX 2011 A18X 1.4 TFSI

Korvaton

1.9tdi Ahu/1Z Moottorit on aika pomminvarmoja.
Vaihteistoista ykkösinä menee 02a/j
Rikki en ole saanu mitään noista vaikka tehot/väännöt ollu reilut tuplat vakioon nähden.

tärpätti

ehkä paras vw valmistama dieseli lienee AGR/ALH/AHF lohkoon pohjautuvat moottorit, viimeisin kehitysversio ennen noita pumppareita. Kestävä ja yksinkertainen, käyntiääni karkea. Tosin virtuaalipippeli ei kasva senttiäkään konetta kaverille esitellessä.
Octavia BKD

Keni1

Tämmöstä se on noitten paskojen kanssa, varmaan joku salaliitto tämänkin takana, luotettavaa VAG autoa saa hakea ja kaukaa!

lemmentalja

Pääseekö kaksoisahdettu 1.4Tsi + Dsg7 tälle listalle?  ;D
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Korvaton

Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 04.01.15 - klo:16:15
Pääseekö kaksoisahdettu 1.4Tsi + Dsg7 tälle listalle?  ;D
Joku vitsillä voi heittää. Ei taida muuten :D

bustedi

Mulla ei henk koht ollut kaksoisahdetun 1.4tsi + dsg7 golffini kanssa mitään ongelmia. Myöskään nykyinen 1.4tsi + dsg7 saa vielä pelkkää kehua.

Ainoa vaggine missä on ollut vikoja oli -09 golf variant 2.0tdi manuaalilla. Oli minulla vain noin 25tkm ja lähti vaihtoon reilu 80tkm ajettuna koska kyllästyin huonoon yksilöön.
Skoda Kodiaq 1.5tsi dsg 4x4 ambition (vm. 2019)

sepu79

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 04.01.15 - klo:11:08
Tämmöstä se on noitten paskojen kanssa, varmaan joku salaliitto tämänkin takana, luotettavaa VAG autoa saa hakea ja kaukaa!
:)

tärpätti

Pidetään rajana moottoreita jotka kestää mukisematta 300tkm. Onko palattu vanhaan aikaan jolloin moottori piti vaihtaa sadantuhannen kilometrin välein? Joku 150tkm on auton moottorille lähinnä naurettava suoritus nykypäivänä, parempaan ei pystytä.
Octavia BKD

avene

Itselläni on ollut hyviä kokemuksia ADY moottorista + 5.v manuaali. Loistavasti kestänyt ainakin toistaiseksi, 274 000 km takana omia + muuten tunnettuja kilometrejä. Myös muuten kuullut, että on luotettava.

Vanhempaa kalustoa, mutta osoitus VW laadusta ;D
Skoda Octavia Mk III RS 2.0 Tdi - 2014

apche

1.9 TDi BJB:ssä (aikalailla sama motti kuin BKD ?) menty nyt 350tkm. Kylläkai tuolla pitäisi sinne puoleen miljoonaan mennä vielä konetta avaamatta...? Eli kone kyllä kestää, mutta kestääkö koneen ympärillä osat sinne saakka, en tiedä... Turbo, kaksoismassavauhtipyörä ja kytkimen hilut tohon jo vaihdettukkin.

timant

2002 Passatin 2.8 V6 ja 5-vaihteisella manuaalilla ajoin kilometrit 100-170tkm väliin, ei mitään murheita vaikka LL-huoltovälillä meni
exät e39 525 touring, Forester 2.0 XE MY10, Passat 2.8 4motion MY03

vasara

^Samat kokemukset ko. koneesta, tosin jo vuosien takaa. Toisella 2.8 V6:lla 165tkm ja toisella 185tkm ja ei mitään ongelmia koneissa. Molemmissa autoissa tiptronic automaatti.. samat sanat niistä, ei vikoja.

Archie

B5 Audi A4:n 1.9 ATJ vm. 2000. Mulla 100-256 tkm, ainoastaan MAF piti vaihtaa 110 tkm kohdalla. Manuaalivaihteinen, ei ongelmia.

JaniKuula

Audi a4 B8 2.0 Tdi (CAGA) manuaaliaskilla. 235tkm mittarissa joista itse ajanut 50tkm. Öljypumpun akseli ja hiukkasloukun paine-eroanturi vaihdettu. Ei syö öljyä ja muutenki mukava motti ajella :) niin ja ohjelmointi tehty 180tkm kohdalla...
Ajossa: Audi A4 Sedan 2.0 TDI Quattro (140kw) + Stronic
Audi A4 Avant 2.0 TDI Man. 2008 (B8)

VR6

Seat Leon TS 1.8t 20v (180hp) 89000km-160000km,optimoituna. Ainoastaan joku venttiili (olisko ollu ahtopaineen rajoitinventtiili tms) 89e. Ei syönyt öljyä.

Golf vm.2010 1.6TDI cr 25000km -100000km, ei mtn, ei syönyt öljyä

Audi A4 b8 3.0TDI (capa), 175000-215000 km, ei mtn, ei syöny öljyä. Joten nykyiseen myös 3.0TDI (ccwa) ja pidän edelleen hyvänä koneena.

1.9Tdi Cordobassa 44000-230000km. Ainoastaan MAF muistaakseni vaihdettu. Kova rauta.

Työkaverilla Golf V 2.0tdi 103kw ja liki 400000km ajettu ja ainostaan jotain pyörän laakerii. Toisella kaverilla 2.0TDI Scout (08vm?) ja 230000km alkaa olee. Ei kaikki pumpparit oo paskoja...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy