Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

sambolo

Miksi sateella ei voisi ajaa? Ja kuivalla kelillähän sitä pissapojan nestettä kesäsin menee kun linnut paskoo ja ötököitä läsähtelee lasiin, tosin jos ajaa vain niinä päivinä kun linnut ja ötökät ym luonnonilmiöt ovat lomalla, tai pesee auton joka ajon jälkeen.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

skriko

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 13.09.16 - klo:10:03
Miksi sateella ei voisi ajaa? Ja kuivalla kelillähän sitä pissapojan nestettä kesäsin menee kun linnut paskoo ja ötököitä läsähtelee lasiin, tosin jos ajaa vain niinä päivinä kun linnut ja ötökät ym luonnonilmiöt ovat lomalla, tai pesee auton joka ajon jälkeen.
En tiedä oliko kysymyksesi tarkoitettu minulle, mutta vastaan kuitenkin. Tottakai sateella voi ajaa ja tarvitseekin ajaa jos on pakko. Minulla kun tuo auto on vain huviajeluita ja nautiskelua varten. En tarvitse töissäni autoa, kun tämä tietokoneeni on tässä kotipöydällä jossa teen töitäni, siis pörssikauppaa. Ei ole siis pakko lähteä mihinkään autolla.
Jos on ihan pakko lähteä johonkin ja sataa, niin otan tietysti meidän kakkosauton. Kuka nyt viitsii huviajoa sateella ajella.
Sitten kun kerroit että kesällä tulee ötököitä, niin autoni on aina pois liikennekäytöstä noin 21.6.-5.9, riippuen koska muutan mökiltä kaupunkiin. Kesäisin ajan motolla ja sillä toisella autolla.
Tosin tuossa 8.4.2106 ajetussa on muutama ötökkä, täytyy viedä pesuun ennen kuin vaihdan talvirenkaat, se onkin sitten ensimmäinen pesu.
Opelikin pestiin kokonaista 3 kertaa omistusaikanani 1 v 15 päivää/11 000 km, tosin sillä jouduin joskus ajamaan sateessa kun oli tuossa muutamia pakolisia työkeikkoja.

joukose

Autonvaihtopohdiskeluun liittyen S 90 lähtee tilaukseen huomenna :) Mulle riitti tehdastakuukorjausten onneton hoito VAG-konsernissa ja sopivasti tuli tuo S90 myynttin joka silmää miellytti. :) Voitte tuosto korjaussopasta lukea VAG yleisitä keskusteluaiheista :-\
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

sambolo

Harkinnassa a4 avantti.. Katellu b7/b8. Samaa hintaa sais b7 quatro s line, kun b8 noin samoilla kilsoilla. B7 muuten hyvät varusteet mutta halogeenivalot, b8 iha riittävät varusteet, kone sama molemmissa, en tiedä kumpaa arvostais enemmän, nelivetoo vai modernimpaa ulkonäköä :D
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

raiski

Tässä on jo turhan monta päivää painittu kahden vaiheella

Leon ST 1.4 TSI 150 ACT Xcellence Business DSG
+webasto

Golf Variant Highline 1.5 TSI EVO 130 DSG
+webasto
+sport-paketti
+Jatkoturva 3 lisävuotta, kokonaiskilometrimäärä maks. 100 000 km.

Autojen varusteissa ei ole juurikaan eroja.

Euromäärän lisäksi on pohdittu seuraavia asioita:
-Moottori
--Leonin koneessa on +20HP ja +50Nm, mutta
--Golffissa vastaavasti uudempaa tekniikkaa (hyvä vai huono asia?).
-Webasto
--Käsittääkseni Golffin webasto integroituu autoon paremmin.
--Leoniin saa valita thermoconnectin, mutta kuukausimaksuihin sitoutuminen ei kiinnosta.
-Sisätilat
--Golffissa on digitaalinen mittaristo, joka varmaan jaksaisi viihdyttää/nostattaa nörtin mielialaa useamman vuoden. :)
--Golffissa sisätiloissa jotenkin parempi ja laadukkaampi(?) yleisilme ja fiilis?
-Ulkonäkö
--Kumpikin käy. Leonissa on vakiona metalliväri, mutta ei niin oleellista että Golffissa maksaisin lisähintaa.
-Jälleenmyyntiarvo 5-6 vuoden päästä
--Viekö Golf pitemmän korren ja minkä verran?
-Hankinta
--rahoituksen kera Leonin hintaetu on noin 600,

Millehän tässä alkaisi? Nyt saa vaikuttaa. ;)

mfroberg

#12125
Meiltä löytyy nuo molemmat speksaamasi korimallit perheestä, Leoni tosin eri koneella/vaihteistolla jne. mutta Golffi juurikin tuolla BlueMotion 1.5 TSI koneella ja DSG:llä.

- Golffin takapaksi hieman isompi jos sillä on merkitystä
- Leon muotoilultaan ehkä Hieman "nuorekkaampi" mutta Golf tyylikkäämpi
- Golf tyylikkäämmin muotoiltu sisätiloistaan
- Jos hintaero tosiaan vain 600 , samalla varustelutasolla niin Golf
- Jos jälleenmyyntiarvolla merkitystä niin Golf, uskon että on korkeampi kun se aika tulee eteen
- 1.4 TSI poistuvaa tekniikkaa, 1.5 TSI tulevaisuutta. Ennen pitkää kaikkiin konsernivehkeisiin saanee 1.5 TSI:n
- 1.5 TSI 130 hv konsernin modernein moottori tällä hetkellä, maailmanlaajuisestikin varmaan kärkipäätä
- Digimittaristo hieno, suosittelen jo siksikin Golfia jos ei Leoniin tuota saa. Uskon että tuo vielä saa päivityksiäkin
- Golfin Webasto hyvä, ei kokemusta Leonin vastaavasta kun omaani ei saanut tehdaswebastoa
- Golfin dynaamiset LED-ajovalot huiput (kannattaa ottaa), saako Leoniin (en tiedä)

Nuo ovat mielipiteitä mutta hieman löytyy kuitenkin vertailupohjaa pihasta. Saa olla eri mieltä.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

raiski

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 23.02.18 - klo:10:26
Meiltä löytyy nuo molemmat speksaamasi korimallit perheestä, Leoni tosin eri koneella/vaihteistolla jne. mutta Golffi juurikin tuolla BlueMotion 1.5 TSI koneella ja DSG:llä.

- Golffin takapaksi hieman isompi jos sillä on merkitystä
- Leon muotoilultaan ehkä Hieman "nuorekkaampi" mutta Golf tyylikkäämpi
- Golf tyylikkäämmin muotoiltu sisätiloistaan
- Jos hintaero tosiaan vain 600 , samalla varustelutasolla niin Golf
- Jos jälleenmyyntiarvolla merkitystä niin Golf, uskon että on korkeampi kun se aika tulee eteen
- 1.4 TSI poistuvaa tekniikkaa, 1.5 TSI tulevaisuutta. Ennen pitkää kaikkiin konsernivehkeisiin saanee 1.5 TSI:n
- 1.5 TSI 130 hv konsernin modernein moottori tällä hetkellä, maailmanlaajuisestikin varmaan kärkipäätä
- Digimittaristo hieno, suosittelen jo siksikin Golfia jos ei Leoniin tuota saa. Uskon että tuo vielä saa päivityksiäkin
- Golfin Webasto hyvä, ei kokemusta Leonin vastaavasta kun omaani ei saanut tehdaswebastoa
- Golfin dynaamiset LED-ajovalot huiput (kannattaa ottaa), saako Leoniin (en tiedä)

Nuo ovat mielipiteitä mutta hieman löytyy kuitenkin vertailupohjaa pihasta. Saa olla eri mieltä.

Jep, Golf tuli valittua ja auto on nyt tilattu.

Mr Vice

Lainaus käyttäjältä: raiski - 24.02.18 - klo:14:15
Jep, Golf tuli valittua ja auto on nyt tilattu.

Minkä lupasivat toimitusajaksi uudelle Golfille? Meillä myös Golf kiikarissa, kauppoja vielä hierotaan mutta jospa tällä viikolla jo edistyisi maaliin. Highline 1,5 Evo DSG sopivin varustein vaimolle uudeksi ajokiksi ajateltu.
”Nopeudesta ei ole hyötyä, jos suunta on väärä”

raiski

Lainaus käyttäjältä: Mr Vice - 27.02.18 - klo:08:22
Minkä lupasivat toimitusajaksi uudelle Golfille? Meillä myös Golf kiikarissa, kauppoja vielä hierotaan mutta jospa tällä viikolla jo edistyisi maaliin. Highline 1,5 Evo DSG sopivin varustein vaimolle uudeksi ajokiksi ajateltu.

Myyjä arvioi, että auto on luovutettavissa joskus toukokuussa.

rs fabia 1

Niin miksi edes vaihtaa, autoilu ja kulkineen vaihtaminen onko siinä edes järkeä. Minä pidän ongelmana lähinnä sitä että uudempien tuotosten kestävyydestä ei ole kokemusta vaikka sanotaan että seuraava on parempi kuin edeltäjä niin ei aina ole ollut varsinkaan autoteollisuudessa. Olen koittanut pohtia että miten määritellään  hyvä auto, itse näen auton "loppukäyttäjänä" että mitä pidemmälle sitä pääsee kohtuu kustannuksin sen parempi. Olettaen että kärry on tarkoituksiini sopiva mitä määrittää mm monikäyttöisyys esim ovien lukumäärä jne...Itse ajelen "vanhalla rotiskolla"  joka käydä pöksöttää edelleen mittarissa on 300.000km ja ikää reilusti yli 10 vuotta. Kyllä se on kehonsiirtoväline eikä muuta, siinä on voimaa sen mitä tarvitsen ja ohituksetkin tarvittaessa sujuu siten ettei tarvitse jännittää. Hultokustannukset ovat erittäin maltilliset ja jos jotakin menee rikki niin en mene konkursiin kun jotakin uusitaan.

Ainoa asia mitä kaipaan on parantunut kolariturvallisuus korin osalta ja muutamaa lisävarustetta mutta jälkimmäinen ei ole kuitenkaan ole se miksi vaihtaisin. Lähinnä pelottaa uudemmista huom 2005 eteenpäin  että onko VAG konsernilla olemassa "idioottivarmaa" tekniikkaa millä voisi ajella vuosia tai vuosikymmeniä ilman pelkoa että "räjähtää" käsiin tai että saat sinkkitäplät kaupanpäälle ja mätivät peräluukut ja kynnykset  tai jonkin mutteriohjauksen puhumattakaan öljysyöpöistä moottoreista tai hajoovista dsg laatikoista  ja leviäviin 2massa vauhtipyöriin ja venyviin jakopää ketjuihin tms.

Eli jos NYT vaihtaisin uudempaan niin mikä olisi se  kombinaatio millä rullaisi sen 300.000 plus kokonaiskilometriä ilman pelkoa että auto loppuu "kesken"  Nyt on alla se 1,9 Tdi pata manuaali askilla ei sillä että  nykyinen vanha ruoska  ilmoittaisi että olisi hajoomassa.

duke7

Vanha ketju mutta nostetaan nyt. Enkä ole edes vaihtamassa vaan ostamassa toista autoa 😁
Noh, hetken mietittyäni päätynyt toistaiseksi Poloon 1.0 tsi koneella ja manuaalilootalla. Autolle tulee vähän kilsoja ja kaupungissa vain niin bensa pitää olla tuo olisi jo hihnakone. Auto voi olla pieni mutta joskus saisi myös lapset mahtua kyytiin. Vähän mietin Beetleä tai Sciroccoa mutta takaovien puute ja ketjukoneet eivät oikein puolla niitä..

Kuulostaako järkevältä? Saa ehdottaa muitakin autoja tähän max 10 k, hintaluokkaa järkevillä kilsoilla. Vähän tylsähän Polo on

szpene

Moi! Täytyi oikein tehdä uusi käyttäjä, kun muualla netissä ei tunnu saavan hyviä vastauksia.

Olisi tarkoitus vaihtaa 1.4 bensa 2004 boraa (290tkm) uudempaan kulkineeseen ja nyt on nuo VII (2013->) golffit ja 2013-> octaviat alkaneet miellyttää silmää, tarkoitus varmaan ostaa 1.4 TSI manuaalilla ja miksei myös automaatilla jos noissa nuo laatikot kestää.
Näissä 2013-> eteenpäin tehdyissä vageissa vissiin nuo koneet aikalailla kaikki jakohihnalla? Kumpi fiksumpi vaihtoehto noista, skoda vai vw?

b1mpo

Golffissa pari tyyppivikaa, mitä octaviassa ei ole. Eli umpiot halkeilee ja kaiuttimien tiivisteet vuotaa,  joka saattaa homehduttaa lattiamaton. Eli jos golf niiltä osin kunnossa, niin sit ei mitään. Octavia on yleensä hiukan paremmin varusteltu, jos vähintään elegance.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Janija

Alkaa tuo 30 vuotta vanha BMW jo vähän ruostua ja ainakin loppuvuonna hankala saada päästöistä, kun katti on niin kaukana moottorista.

Olen nyt loman alussa kierrellyt Turun autokauppoja ja eniten ehkä joku VW houkuttelisi. Mulla on iso 40kg vinttikoira, joten farmarissa olisi mukavasti tilaa, toki Golfin hatchbackiinkin saa tilaa, kun kääntää takapenkit alas.
Golf nyt taitaa olla hyvinkin suosittu, mutta entä Passat Variant? Saako Passatissa jotain enemmän kuin Golfissa. Onko siinä isomman auton tuntua, onko se hiljaisempi?

Kaikki niin uutta nyt, ettei tällaisia asioita hetkessä sisäistä, enkä ole vielä viitsinyt lähteä koeajolle. Olen ajatellut suurinpiirtein 2016 tai uudempia malleja ja bensaa, kun kilsoja nykyisin tulee noin 6000 vuodessa, mutta eihän tuo nykyinen pommi houkuttele kruisailuun, jos rehellisiä ollaan.

Jotenkin tuo DSG houkuttelisi myös enemmän kuin manuaali, koska aina ajellut manuaalilla, tokikin siihen voi vikoja tulla, mutta oli mun nykyinenkin joku vuos sitten 2kk korjaamolla.

Moottoreihinkin täytyy perehtyä lisää, tokikin isompi aina olisi parempi.

Hanksi

Lainaus käyttäjältä: Janija - 16.07.21 - klo:19:44
Golf nyt taitaa olla hyvinkin suosittu, mutta entä Passat Variant? Saako Passatissa jotain enemmän kuin Golfissa. Onko siinä isomman auton tuntua, onko se hiljaisempi?.

Saman ikäluokan Passatissa saa Golfiin verrattuna juurikin tuota isomman auton tuntua ja Passat on myös hiljaisempi. Toki myös tilaa on enemmän.
Tiguan eHybrid Style -22
Exät: Golf VII Variant 1.4 TSI 90kw DSG Highline -14, Golf V Variant 1.4 TSI 90kw DSG Sportline -09, Audi A4 2.0 -03

Janija

Lainaus käyttäjältä: Hanksi - 16.07.21 - klo:19:55
Saman ikäluokan Passatissa saa Golfiin verrattuna juurikin tuota isomman auton tuntua ja Passat on myös hiljaisempi. Toki myös tilaa on enemmän.

Kiitos.
Tilaa en sinänsä juuri enemmän tarvi, mutta ei tuo nykyinen E34 paljon pienempi ole ja tämä on hiljainen auto. Mutta kyllähän nuo uudempien VW sisustat on vaan paljon herkumpia.

Lupoisti

Morjens,

Oisikohan jollain tai tietäisikö joku jolla Lupo 3L myynnissä yms. Olisi kiinnostusta hankkia, mutta sen verran niukasti saatavilla Suomessa.

Tolppa83

Tervehdys,

Uusi palstalainen harkitsee vaihtoa VW Passat -17, 1.4 TSI DSG7, 73 tkm rullattuun. Onko palstan kokeneemmalla väellä vinkkejä mitä pitäisi ehdottomasti tsekata autosta (DSGstä) ennen kaupan vahvistamista?

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Tolppa83 - 20.03.22 - klo:06:58
Tervehdys,

Uusi palstalainen harkitsee vaihtoa VW Passat -17, 1.4 TSI DSG7, 73 tkm rullattuun. Onko palstan kokeneemmalla väellä vinkkejä mitä pitäisi ehdottomasti tsekata autosta (DSGstä) ennen kaupan vahvistamista?

Autossa on melkoisella varmuudella DQ200-0WC laatikko niin itse tarkistaisin ekana onko autossa vetokoukkua. Jos ei ole niin hyvä koska sillon autolla ei ole yritetty nostaa mitään ylisuurta venettä rampilta.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Tolppa83

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 20.03.22 - klo:08:13
Autossa on melkoisella varmuudella DQ200-0WC laatikko niin itse tarkistaisin ekana onko autossa vetokoukkua. Jos ei ole niin hyvä koska sillon autolla ei ole yritetty nostaa mitään ylisuurta venettä rampilta.
Hyvä pointti, ei ollut vetokoukkua

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy