Miten DSG7 kestää?

Aloittaja mattinen, 29.06.14 - klo:16:48

« edellinen - seuraava »

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 11.11.14 - klo:14:29
Onko näistä viimeisimmän sukupolven Golfin laatikoista jo huonoja kokemuksia? Noillahan on jo varmasti ehditty ajamaan sen verran, että jos kestävyys ei olisi parantunut, niin ongelmia pitäisi olla vähän siellä sun täällä. Eli kertokaa jos tiedätte vikoja näissä MQB-pohjaisissa autoissa 6- tai 7-vaihteisissa DSG-laatikoissa.
Omassa Golf Variant TDI DSG7:ssa (vm.11) on kilometrejä takana vasta 110000, eikä vikaa, toimii suorastaan loistavasti. Kop,kop. Kilometrejä on siis melko vähän, joten ei voi oikein syvällä rintaäänellä kehua kovin kuuluvasti :D. Mutta eräällä tutulla on samanlainen, ja hän on ajanut DSG7:lla yli 200000km, ja ilman vikaa.

exlex

Lainaus käyttäjältä: tet - 06.11.14 - klo:10:44
Tuskinpa, kun lootat kuitenkin tulevat samalta tuotantolinjalta.

Oli näin tai noin, mutta itse en tiedä yhtään Audistia, jolla S-tronicissa olisi ollut vikaa, mutta vuorostaan noita vw dsg käyttäjiä tiedän useampia, joilla on ollut vikaa. Mm. Kaverilla 2009 golfissa meni 2 laatikkoa ja sen työkaverilla yksi. Siis tämä 6v sitten.  Mutta uusista vw en ole kuullut enää mitään huonoa. No visaaisia juttuja nämä. Näistä pitäisi saada jotkut huoltotilastot.  ;D

SNG

Lainaus käyttäjältä: exlex - 15.11.14 - klo:09:45
Oli näin tai noin, mutta itse en tiedä yhtään Audistia, jolla S-tronicissa olisi ollut vikaa, mutta vuorostaan noita vw dsg käyttäjiä tiedän useampia, joilla on ollut vikaa. Mm. Kaverilla 2009 golfissa meni 2 laatikkoa ja sen työkaverilla yksi. Siis tämä 6v sitten.  Mutta uusista vw en ole kuullut enää mitään huonoa. No visaaisia juttuja nämä. Näistä pitäisi saada jotkut huoltotilastot.  ;D

Minä tiedän ainakin yhden. Perhepiiristä. A3 SP 1.8Tsi dsg6. Mekatroniikka vaihdettiin 60tkm kohdalla. Nyki niin pirusti.

Ihan samoja laatikoita ovat poikittaiskoneellisissa, kuten aiemmin joku totesikin.

tapz

Lainaus käyttäjältä: SNG - 15.11.14 - klo:10:46
Minä tiedän ainakin yhden. Perhepiiristä. A3 SP 1.8Tsi dsg6. Mekatroniikka vaihdettiin 60tkm kohdalla. Nyki niin pirusti.

Ihan samoja laatikoita ovat poikittaiskoneellisissa, kuten aiemmin joku totesikin.

Eri autojen eroja ei voi arvioida pelkän oman lähipiirin mukaan. Kaikki eivät edes halua kertoa, että isolla rahalla ostettu auto on osoittautunut sudeksi. Aivan vastaavasti DSG:n kestoa ei voi arvioida sen mukaan kuinka paljon jollein foorumille tulee valituksia. VW-konsernin autoja myydään niin suuria määriä, että vain korjaustilastot kertoisivat totuuden.
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

SNG

Lainaus käyttäjältä: tapz - 15.11.14 - klo:11:54
Eri autojen eroja ei voi arvioida pelkän oman lähipiirin mukaan. Kaikki eivät edes halua kertoa, että isolla rahalla ostettu auto on osoittautunut sudeksi. Aivan vastaavasti DSG:n kestoa ei voi arvioida sen mukaan kuinka paljon jollein foorumille tulee valituksia. VW-konsernin autoja myydään niin suuria määriä, että vain korjaustilastot kertoisivat totuuden.

Vastasin vain edelliseen postaukseen, jonka mukaan yhtään s-tronic vikaantunutta Audia ei ollut tiedossa. Lisäsin faktan, että laatikot samat poikittaismoottorisissa konserniautoissa.


En väittänyt mitään yksittäistapauksen perusteella, ja tiedän muuten vikaantumisesta ja sen matemaattisesta arvioinista jonkun verran enemmän kuin autoileva väestö keskimäärin...

PS. Edellinen auto oli touran, ja siinä dsg-6:sta korjattiin lukuisia kertoja sopeutuksilla, päivityksillä¨ja mekatroniikan vaihdolla. Ei tullut koskaan "ajettavaa" vaan auto sammuili ja viivytteli lähdöissä siihen saakka kuin sen vaihdoin pois. On muuten kokemusta perinteisistäkin automaateista.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy