Miten DSG7 kestää?

Aloittaja mattinen, 29.06.14 - klo:16:48

« edellinen - seuraava »

mattinen

Olen autoa hankkimassa, ja valinta näyttäisi tapahtuvan Audi A3:n ja Octavian välillä (1.4 TSI). Sen lisäksi, että olen arponut näiden kahden auton välillä, olen pähkäillyt myös vaihteiston valintaan liittyvää kysymystä. Ottaako manuaali vai automaatti - kas siinä kysymys. Molemmilla ajo sujuu mukavasti, ja kyse onkin lähinnä siitä, miten tuo DSG kestää käyttöä. Olen nimittäin ajatellut pitää auton pidempään kuin "normaalin" kolmen vuoden vaihtovälin. Nyt olisikin mielenkiintoista tietää, onko nyt myytävissä Skodissa ja Audeissa oleva DSG7 sama vaihteisto kuin se, jossa tunnetusti on ollut omat ongelmansa? Entä mahtaako joku tietää sitä, onko DSG:hen liittyneitä ongelmia esiintynyt tasaisesti kaikissa VAG-merkeissä, vai onko jonkin merkki kenties ollut yliedustettuna. Tulevaisuutta on tunnetusti vaikea ennustaa, mutta siitä huolimatta olisi kiva kuulla arvioita ja näkemyksiä DSG:n kestävyydestä pidemmällä kuin kolmen vuoden aikajänteellä. Vuosittaiset ajomäärät tulevat olemaan noin 5 000 - 8 000 km, etupäässä maantiellä ja motarilla.

Länskäri

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 29.06.14 - klo:16:48
Vuosittaiset ajomäärät tulevat olemaan noin 5 000 - 8 000 km, etupäässä maantiellä ja motarilla.
Ainakin se sitten vuoden kestää. Sain autoni 31.5 ja nyt on mittarissa tuo 5000km, hyvin on pelannut.

Geoman

Sinuna harkitsisin huolenpitosopimusta, mikäli olet epävarma (ei uusista malleista ole vielä kokemuksia) - sen saa kattamaan enimmillään 6 vuotta ja 200'000 km ja sinun kilometrimäärilläsi olettaisin sen olevan melko halpa. Sinulle tulisi kuudessa vuodessa max 50'000 km.


Tommi13

Itsellä on Skoda Suberb 1,8 TSI DSG-7 vaihteistolla vm. 2011. Hyvin on kestänyt viimeiset 70 tkm ja voin suositella. Käsittääkseni suurin osa ongelmista oli vm. -09 ja -10 malleissa.
Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG (vm. 2011)

kai75

Sinuna ottaisin manuaalin, päädyt sitten kumpaan malliin vain. Ã,,idilläni A3 1.4T 90kW man. vm. -08, mittarissa n. 80tkm ja kuten ehkä arvaat niin eipä ole laatikolle tehty mitään remontteja tai huoltoja vaikka on "hanaa" aina välillä autolle annettu. Enkä usko että laatikon kanssa tuleekaan mitään ongelmia, sen verran sujuvasti vaihteet hakeutuu paikalleen. Sen verran on noista DSG -ongelmista (kalliita kytkinpakettien ja öljyjen vaihtoa yms. suht vähäisillä kilsoilla) täältä lukenut (ja myös muualta), että itse en ko. vaihteistoa haluaisi (enkä ehkä uskaltaisi) laittaa vaikkakin lukeudun "automaattilaatikkofanaatikoksi".

A6:seni ollessa huollossa tällä vkolla sijaisautona oli A3 1.4T 90kW Stronic (tämä sama A3 puolen vuoden sisällä toisen kerran sijaisautonani) ja täytyy kyllä sanoa et se Stronicin "hitaus" erilaisissa liikennetilanteissa (mm. liikenteeseen lähtö risteyksestä+suunnanvaihto) oli (taas) ihan hirveää ja jo sen vuoksi DSG -laatikot on pannassa meidän perheessä (miksi maksaa ylimääräistä tuollaisesta laatikosta?). Olipa mahtava palata TipTronicin "kahvaan" kun toiminta oli täsmällistä vaikkakin tietyissä kohti vaihteenvaihdot hieman tuntee mutta sen kestää... Lisäksi tuntui, että tuo Stronic hukkaa tuon A3:n vähäisiä tehoja (vaikka näin ei kai pitäisi olla?) koska äitini manuaali-A3 samalla koneella tuntuu huomattavasti pirteämmältä joka liikennetilanteessa.

Kannattaa käydä ajamassa molemmat laatikot erilaisissa liikennetilanteissa ja koska ajelet maanteillä+motarilla niin mielestäni manuaalikassillakin pärjäisit mainiosti.
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

kt

No jos ajo on maantietä, niin manuaalilla pärjää hyvin ja onhan se halvempikin.
Sen sijaan, jos haluaa mukavuutta, niin dsg on hyvä valinta.

En ole ymmärtänyt oikein tätä, että DSG ei ehtisi manuaalin mukaan. Omat kokemukseni on päinvastaisia käytännössä.
Johtunee vain siitä, että ennen kuin 3-vaihteen on saanut päälle manuaalilla, niin aikaa on hukattu kytkimen kanssa ja
DSG on muutamia kymmeniä metrejä edellä.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

mattinen

Kiitoksia kommenteista. Itselläni ei ole koskaan ollut automaattivaihteista autoa, ja siksi esim. koeajossa olleet DSG A3:set ovat tuntuneet todella vaivattomilta peleiltä. Toisaalta kun sitten palaa ajamaan manuaalin kanssa, ei siitäkään mitään erityistä hikeä otsaa tule. Ja ainakin A3:ssa myös manuaalilaatikko pelaa todella liukkaasti. Sen olen ollut huomaavinani, että DSG:llä liikkeellelähtö valoista edellyttää tietynlaista tekniikkaa, ellei halua lähdöstä hieman nykäisevää. Onkos muuten kenelläkään mitään käsitystä siitä, kuinka paljon DSG nostaa huoltokustannuksia? En nyt tarkoita mahdollisia korjaustoimenpiteitä, vaan säännöllistä huoltoa. Mainittakoon muuten, että jostain syystä ainakin Audi-kauppiaat tarjoavat varsin hanakasti DSG:tä, ja jopa hieman kummeksuvat sitä, että asiakas harkitsee manuaalia.

kt

Olen itse ajanut DSG6 ja DSG7 laatikoilla nyt yhteensä 9 vuotta. Kummassakaan ei ole ollut mitään ongelmia.
DSG6:lla on öljynvaihto aina 60 tkm välein ja maksaa jotain luokkaa 300-400 euroa extraa. DSG7:ään en ole tuhlannut euroakaan ja
mittarissa on 82 tkm.

Automaatilla kun oppii ajamaan, niin ei se nyi eikä pätki, ellei sitten ole viallinen.
Jos peräkärriä pitää vetää, niin ehkä manuaali on parempi. Alamäkiajot vuoristossa on
myös oma haaste DSG:llä, mutta oppiihan se kuski.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

mattinen

Lainaus käyttäjältä: kt - 29.06.14 - klo:19:24
Olen itse ajanut DSG6 ja DSG7 laatikoilla nyt yhteensä 9 vuotta. Kummassakaan ei ole ollut mitään ongelmia.
DSG6:lla on öljynvaihto aina 60 tkm välein ja maksaa jotain luokkaa 300-400 euroa extraa. DSG7:ään en ole tuhlannut euroakaan ja mittarissa on 82 tkm.
Tämä on ilmeisesti ymmärretävä niin, että DSG7:aan ei lainkaan vaihdeta öljyjä?


kai75

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 29.06.14 - klo:19:10
Kiitoksia kommenteista. Itselläni ei ole koskaan ollut automaattivaihteista autoa, ja siksi esim. koeajossa olleet DSG A3:set ovat tuntuneet todella vaivattomilta peleiltä. Toisaalta kun sitten palaa ajamaan manuaalin kanssa, ei siitäkään mitään erityistä hikeä otsaa tule. Ja ainakin A3:ssa myös manuaalilaatikko pelaa todella liukkaasti. Sen olen ollut huomaavinani, että DSG:llä liikkeellelähtö valoista edellyttää tietynlaista tekniikkaa, ellei halua lähdöstä hieman nykäisevää. Onkos muuten kenelläkään mitään käsitystä siitä, kuinka paljon DSG nostaa huoltokustannuksia? En nyt tarkoita mahdollisia korjaustoimenpiteitä, vaan säännöllistä huoltoa. Mainittakoon muuten, että jostain syystä ainakin Audi-kauppiaat tarjoavat varsin hanakasti DSG:tä, ja jopa hieman kummeksuvat sitä, että asiakas harkitsee manuaalia.
Olet ilmeisesti havainnut tuon saman lähtönykäisyn jonka minäkin...  ::)

Joku tuossa aikaisemmin mainitsi huoltosopparin niin täällä http://www.audi.fi/fi/brand/fi/service/care_contract.html#source=http://www.audi.fi/fi/brand/fi/service/care_contract.html&container=page voit käydä arvioimassa huoltosopparihintoja/kk. Näyttäisi pikaisella laskuritoimituksella olevan A3 SB 1.4TFSIssä Stronicin lisähinta huoltosopparissa 6 â,¬/kk et ei ole kallista...
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

Marapetsu

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 29.06.14 - klo:21:28
Tämä on ilmeisesti ymmärretävä niin, että DSG7:aan ei lainkaan vaihdeta öljyjä?

Justiinsa tänään tuli 60000km täyteen ja toissaviikolla DSG7 tomattiin öljyt vaihdettiin.
Marapetsu.

mattinen

Lainaus käyttäjältä: Marapetsu - 29.06.14 - klo:22:05
Justiinsa tänään tuli 60000km täyteen ja toissaviikolla DSG7 tomattiin öljyt vaihdettiin.

Eli DSG7:n öljynvaihtoväli on 60 000 km. Paljonko öljynvaihto maksoi?

duke7

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 29.06.14 - klo:22:27
Eli DSG7:n öljynvaihtoväli on 60 000 km. Paljonko öljynvaihto maksoi?
Ei siinä kuivassa DSG7:ssa ole öljynvaihtoväliä. Marapetsun autossa ei ole DSG7-laatikkoa vaan järeämpi isompien pitkittäiskoneiden kanssa käytetty laatikko. Täällä lisää noista eri tyypeistä: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6857.0

rami

No en kyllä oo kengittänytkään, mutta hyvin kestää.................... ;D

Skoc

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 29.06.14 - klo:16:48
kyse onkin lähinnä siitä, miten tuo DSG kestää käyttöä. ... Vuosittaiset ajomäärät tulevat olemaan noin 5 000 - 8 000 km, etupäässä maantiellä ja motarilla.

Jokseenkin järjetöntä miettiä noilla kilometrimäärillä, miten vaihteisto kestää. Itse ostin DSG7:n 200tkm tulevalle matkalle ilman mitään huolenpitosopimuksia. Ajan 50 tkm vuodessa. Eihän nyt vaihteisto voi hajota 50000 tkm ajossa (jos esim. 6-7 vuotta meinasit autoa pitää). Noissa kilometreissä vian sattuessa maksat korkeintaan tonnin, jos sitäkään. Myyjä/maahantuoja maksaa loput. Sitä voi verrata sitten huolenpitosopimuksen 100 â,¬/kk kustannuksiin eli 5 vuodessa 6000â,¬.

Octavia Elegance -15

pizza_delivery

Meillä oli ja on DSG7 talossa.  A7ssa oli vähän erilainen DSG kun mistä puhutaan.  Meidän MK6 golfissa, kytkin hajosi 40tkm ja mekatroniikka 50tkm kohdalla.  A7ssa ei ollut ongelmia, mutta 25tkm kohdalla tuli pari kertaa gearbox malfunction, ei ikinä saatu selville mikä siihen tuli.  Nyt talossa taas DSG7, tosin tehokkaammalla koneella kuin aikasempi golf 90kw.  Liikkeelle lähtö oli alussa aika räväkkä kun ei tietysti momentinmuunninta ole mutta, siihen oppii sitä käyttämään.  Yleensä heitän manuaalille, ja annan auton rullata 1 vaihteella 2000 ja sitten 2 vaihde kaasua ja D tai S asentoon.  7 golfissa on nyt vajaat 20tkm, ja ikää 1 vuosi eikä mitään ongelmia.  Uudet moottorithan on selvästi suunniteltu automaateille, kun on niin paljon vaihteita millä pitää momentti.

heifetz

#16
Täällä 1.6TDI naitettuna DSG7 -laatikkoon. Ajettu 69tkm ilman minkäänlaisia ongelmia. Lähtönykäisy tulee jos painaa kaasun pohjaan valojen vaihtuessa vihreälle. Jos painaa kaasua tasaisesti ja varovaisemmin, saat pehmeämmän lähdön. Mielestäni kaiken kaikkiaan aika turha vempele tuo DSG. Sillä on hauska aluksi pelata kun vaihdot sujuvat älyttömän nopeasti, mutta mikään ei edelleenkään voita mukavasti toimivaa manuaalia. Niin se vaan on.

Jatkoa ajatellen taitaa vaan olla niin että nykyään harvat automerkit tarjoavat hyvää manuaalia. Esim BMW:n ja Mersun manuaalit ovat täyttä kuraa. Joku taisikin mainita että A3:ssa on hyvä manuska, pitää kokeilla joskus.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Sepi-setä

#17
Kuvakytkin DSG7:n kanssa on todistetusti ollut paljon ongelmia, minun SEAT:in kytkinpaketti on vaihdettu takuuseen noin 65 tkm ajettuna.

Kuten olen aiemminkin täällä kirjoitellut: en omilla rahoilla ostaisi kuivakytkin DSG7:n laatikolla varustettua autoa, en uutena enkä käytettynä. Tämä kanta muuttuu vasta kun olen nähnyt riittävästi kirjoitteluja siitä että ongelmat on hoidettu, ja koskee silloin tod. näk. vain uusia autoja.

Jos käytettyä ajattelee, niin eihän se mitään että esim. kytkin kaipaa kunnostusta, kuluva osahan se on, mutta tarkistakaapa mitä se DSG:n tiimoilta maksaa, voi huh-huh! Eikä sitä (kuulemma) voi teettää missään tutun pajalla, koska ko. setin säätö on sen sortin työ johon pitää oikeasti olla oikeat työkalut ja osaaminen.

Mutta muuten - siis käytön kannalta - olen kyllä DSG-fani 100%.
_____________________________________
Nyt poistumassa: Octavia Combi 1.4 TSI DSG Style vm. -16
Tulossa tilalle: VW Touran 1.4 TSI DSG Comfortline
Ex-kaikenlaista, myös muutama VW

Geoman

Lainaus käyttäjältä: Skoc - 30.06.14 - klo:00:12
Jokseenkin järjetöntä miettiä noilla kilometrimäärillä, miten vaihteisto kestää. Itse ostin DSG7:n 200tkm tulevalle matkalle ilman mitään huolenpitosopimuksia. Ajan 50 tkm vuodessa. Eihän nyt vaihteisto voi hajota 50000 tkm ajossa (jos esim. 6-7 vuotta meinasit autoa pitää). Noissa kilometreissä vian sattuessa maksat korkeintaan tonnin, jos sitäkään. Myyjä/maahantuoja maksaa loput. Sitä voi verrata sitten huolenpitosopimuksen 100 â,¬/kk kustannuksiin eli 5 vuodessa 6000â,¬.

Huolenpitosopimus on ilman maksullisia lisäpalveluja noin 40-60 euroa per kuukausi eli 500-720 euroa vuosi ja 3'000-4'400 euroa per 6 vuotta riippuen sopimuksen laajuudesta. Sehän sisältää huollot joita 6 vuodessa tulee huoltoja 3 kpl. Niin ei siinä normaalihuoltojen lisäksi jää kuin enimmillään 2'000 euroa ylimääräisille korjauksille 6 vuodessa.

Lisäksi uskon, että turhat hermoilut ja keskustelut vastuista jäävät pois?

Uskon nykyisen DSG7 olevan parempi kuin edellisten (näinhän on käynyt DSG6:nkin kanssa). Itse ajettuani ensimmäisellä automaattivaihteisella autolla en enään osta manuaalivaihteista autoa.


mattinen

Lainaus käyttäjältä: Skoc - 30.06.14 - klo:00:12
Jokseenkin järjetöntä miettiä noilla kilometrimäärillä, miten vaihteisto kestää.

Ã,,lä muuta sano! Kyllähän tässä aika järjettömäksi itsensä tuntee. Täytyy vain toivoa, että järkevämpien seura esim. tällä forumilla pikku hiljaa parantaa tilannettani.

kt

Dsg7:ään ei vaihdeta öljyjä määräajoin. DSG6:ssa vaihdetaan öljy 60 ykm välein. Pitkittäiset DSG:t on eri laatikoita taas kokonaan.
Nyt tosin on menossa "DSG7 takuukampanja", jossa valmistaja vaihtaa tiettyinä aikoina tehtyihin DSG7 -laatikkoihin öljyjä "varmuudeksi ".

Kytkin voi mennä sekä manuaalissa että DSG:ssä.

DSG7 lähtee liikkeelle ihan kaasua painamattakin D-asennolla, kun jarrun nostaa. Pintakaasulla ajaen "voittaa" aina manumiehen. Ei DSG:llä ajaessa koskaan tarvitse painaa kaasua kuten manuaalilaatikolla (kun pelkää moottorin sammuvan lähdössä).
Onhan se niin, ettei lyhyellä koeajolla osaa käyttää DSG:n etuja. Minäkään en osaa enää ajaa manuaalivaihteistolla, kun on 9 vuotta tahkottu DSG:llä ilman ongelmia.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

mattinen

Huomasin, että tällä forumilla on aikaisemminkin käyty keskustelua DSG-vaihteistosta (esim. http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1692.510). Näissä keskusteluissa pistää silmään se, ettei mukana oli juuri lainkaan Audi-kuskeja. Kuitenkin Audissa, Skodassa ja Volkkarissa käytetään käsittääkseni täysin samoja DSG-laatikoita ainakin 1.4 moottoreiden yhdessä. Mistä mahtaa johtua, että Audi-kuskeja näyttäisi olevan näissä DSG-keskusteluissa mukana hyvin vähän? Onko kyse siitä, että Audeja myydään Volkkareita ja Skodia vähemmän, jolloin vikakokemuksia omaavia Audi-kuskejakin on vastaavasti vähemmän?

Geoman

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 30.06.14 - klo:10:28
Ã,,lä muuta sano! Kyllähän tässä aika järjettömäksi itsensä tuntee. Täytyy vain toivoa, että järkevämpien seura esim. tällä forumilla pikku hiljaa parantaa tilannettani.
Keskustelu DSG-vaihteistojen vioista paisui tälläkin foorum:lla kohtuuttomuuksiin (=järjettömyyteen) - tosiasioihin ja todellisiin faktoihin (esim. vaihteiston valmistusajasta, yms) perustuvaa keskustelua oli vähän, mutta siihen, että oli kuultu jollain olevan vikaa oli paljon. Nyt on ollut rauhallisempaa (=realistisempaa), kun keskustelun tasoa kommentoitiin.

Poni

Mulla lienee juuri tuon tyyppinen vaihteisto, mitä aloittaja pohtii.
Autona Octavia 1,6 D.
Juuri tuli 38 t. km ylitettyä, joka aloittajan kilometreillä vastaa n. viittä vuotta.
Eihän tämä yksi tapaus mitään kerro, mutta antaa ehkä vähän vastapainoa sille,
kun "kaikki väittävät DSG:n hajoavan n. juuri ennen viikonloppua".

Itsekin olen yrittänyt kysellä, että onko ajotavalla mitään merkitystä ym.
mutta ei tähän selvää vastausta ole tullut.

Sen voin kertoa, että DSG on Suomessa melko ok, vaikka en varauksetta siitä pidä, vieläkään.
Joissain asioissa parempi, kuin "perinteinen", joissain huonompi.

Sitten, esim. Rooman kiihkeämpään liikennerytmiin, tai yleensäkin kyseiseen liikennetempperamenttiin,
sekä Italian vuoristoteille ym. laatikko on jo selvästi surkea.
Laatikko ei vain yksinkertaisesti kerkeä mukaan.
Ei ollut yksi kerta, kun piti ampaista johonkin rakoon, kun laatikko alkoi empimään, eikä mitään tapahtunut.

Mutta aloittajan tapauksessa en olisi niinkään huolissani kestosta, kyllä noilla kilometreillä on pakko kestää.
Enemmän vaikuttaa kuljettajan tottuminen, ajotapa ja -tilanteet, onko sittenkin manuaali parempi.

Ain niin, kt:lle. Siinä vaiheessa, kun DSG keksii laittaa vedon päälle, on manuskikuljettaja jo kaukana.
Ja totta puhuen, vuoristoalamäissä DSG on toiminut paremmin kuin perinteinen.
Ihan omalla älyllään.
Vaihtelevassa täytyy välillä käyttää manuaalipuolta, että ajosta ei tule kengurua.

Mikko

^ Ajotavalla on varmasti väliä. Itse kun en tunnista noita em. ongelmia juuri ollenkaan. Tai tunnistan, mutta omalla ajotyylilläni niitä ei esiinny. DSG:n kanssa pitää ajaa eri tavalla kuin manuaalilla tai perinteisellä automaatilla, tämän kun sisäistää ja opettelee niin suurin osa käytökseen liittyvistä ongelmista poistuu kuin itsestään. Mikään ennustaja tuo laatikko ei ole, joten aikeistaan pitää jollakin tavalla ennakkoon antaa merkkejä jos meinaa yhtäkkiä muuttaa omaa ajokäyttäytymistään.

1) Kiihkeärytmiseen ajoon on vaihteistossa Sport-ohjelma. Laatikon saa myös reagoivammaksi käyttämällä nopeasti kaasua kovemmalla, tämä kertoo sille, että kohta pitää lähteä.
2) Valuttamalla auton (melkein) pysähdyksiin saa varmasti aikaan liikkeellelähdön empimistä, vaihteisto kun valmistautuu pysähtymään vastoin kuskin aikeita. Normaalilla ajotyylillä ei tuota juuri esiinny.

Oman auton laatikko on rempattu kertaalleen 19 000 km kohdalla (kytkinpakat) ja sopeutettu (ohjelmiston raja-arvojen uudelleenasettaminen) lisäksi kolmeen kertaan 55 000 km ajosuoritteen aikana. Kustannukset on menneet tehtaan / maahantuojan / myyjän piikkiin. En silti vaihtaisi manuaaliin tai perinteiseen automaattiin (paitsi Bemarissa olevaan ZF:n laatikkoon). Oli pari päivää manuaalivaihteinen Opel alla ja voi sitä tuskaa kun sai kokoajan olla keppiä hämmentämässä.

rami

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 30.06.14 - klo:11:28
Huomasin, että tällä forumilla on aikaisemminkin käyty keskustelua DSG-vaihteistosta (esim. http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1692.510). Näissä keskusteluissa pistää silmään se, ettei mukana oli juuri lainkaan Audi-kuskeja. Kuitenkin Audissa, Skodassa ja Volkkarissa käytetään käsittääkseni täysin samoja DSG-laatikoita ainakin 1.4 moottoreiden yhdessä. Mistä mahtaa johtua, että Audi-kuskeja näyttäisi olevan näissä DSG-keskusteluissa mukana hyvin vähän? Onko kyse siitä, että Audeja myydään Volkkareita ja Skodia vähemmän, jolloin vikakokemuksia omaavia Audi-kuskejakin on vastaavasti vähemmän?
Itselläni on kahdessa autossa ollut samanlainen 7-vaihteinen DSG.
Golf 1.6 TDI ja nyt A3 1.6 TDI.
Vaikka vaihteistot pitäisi olla samanlaiset niin kyllä tämä A3 Audin laatikko pelaa vielä paljon hienommin kuin Golfissa oleva.
Oikeastaa kummassakaan ei ole ollut vikoja Golfin laatikkoa kaiketi päivitettiin.
Audissa ei kyllä vaihtamista juurikaan huomaa kun vaihteet pelaa niin hienosti.

Rinkulakeula

Eikö BMW: n 1- sarjalainen tuolla mainiolla ZF: n laatikolla ole vaihtoehto A3: lle? Taitaa BMW: llä olla menossa Business Automatic- kampanjakin juuri menossa. Octavia toki painii sitten kokonsa puolesta eri sarjassa
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

Marapetsu

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 29.06.14 - klo:23:09
Ei siinä kuivassa DSG7:ssa ole öljynvaihtoväliä. Marapetsun autossa ei ole DSG7-laatikkoa vaan järeämpi isompien pitkittäiskoneiden kanssa käytetty laatikko. Täällä lisää noista eri tyypeistä: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6857.0

Taispa mulla mennä puurot ja vellit sekasin,mutta öljyt tuli kuitenkin vaihdettua.
Marapetsu.

PenaPuistoK

Lainaus käyttäjältä: rami - 30.06.14 - klo:16:54
Itselläni on kahdessa autossa ollut samanlainen 7-vaihteinen DSG.
Golf 1.6 TDI ja nyt A3 1.6 TDI.
Vaikka vaihteistot pitäisi olla samanlaiset niin kyllä tämä A3 Audin laatikko pelaa vielä paljon hienommin kuin Golfissa oleva.
Oikeastaa kummassakaan ei ole ollut vikoja Golfin laatikkoa kaiketi päivitettiin.
Audissa ei kyllä vaihtamista juurikaan huomaa kun vaihteet pelaa niin hienosti.
Lisähuomiona noille moottoreille ei manuaalia kannata edes harkita :( Tuli joskus koeajolla moinen huomio tehtyä, kun olivat A3:n lyöneet manuaaliin aaaaaaiiiiiivvvvvaaaannnn liian pitkät välitykset... Oli nuhaisempi, kuin nykyinen kulkine, vaikka oli 77kw "tykki"...

PenaPuistoK

Lainaus käyttäjältä: Marapetsu - 30.06.14 - klo:18:09
Taispa mulla mennä puurot ja vellit sekasin,mutta öljyt tuli kuitenkin vaihdettua.
Öljyt tuli varmaan vaihdettua, kun on märillä levyillä toteutettu DSG7, toisin kuin joku aiemmin mainitsi :) Puhe tosin oli tässä yhteydessä kuivasta  ::) (duke7 ei tainnut tajuta, ettei 3.0TDI:n perässä ole kuivaa seiskaa :D)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy