Laatuerot konsernin eri merkkien välillä

Aloittaja rami, 28.12.13 - klo:14:45

« edellinen - seuraava »

Jussiboy

Lainaus käyttäjältä: rami - 30.12.13 - klo:14:51
Kyllä tuotantolinjojen laadulla on aivan selvä vaikutus tuotteen laatuun. Varsinkin kun puhutaan pintakäsittelyistä.
Tarkoitatko,että halvemman ja kalliimman auton maalaukset ja pintakäsittelyt ovat yhteneväisiä?
Ei taatusti ole.  Niinpä molemmat saattavat näyttää muutaman metrin päästä samanlaisilta.
Kyllä asia on päivänselvä jos auto tehdään rutkasti halvemmalla niin jostakin se ero siihen liisitään.
Olipa kyse mistä tuotteesta tai tavarasta tahansa.
Näin se  on.
Täyttä tuubaa...
Mistä tiedät VAG:n eri tehtaiden laadun? Pistä mulle hyvät ja huonot liukuhihnat järjestykseen, lisäksi haluaisin tietää miten hyvin olet perehtynyt Skoda VS. VW pintakäsittelyyn?

On älytöntä verrata Suomen verollisia hintoja toisiinsa ja vetää niistä johtopäätöksiä laadusta!
Mikäli tämmöinen vertailu pitää välttämättä tehdä suosittelen lämpimästi vertaamaan hintoja täältä
http://www.autohaus24.de/
Löytyy lähes kaikki mallit, varusteet, ALENNUKSET JA OVH.
Ikävä tosiasia on, että etuvetoisten C-segmentin kulkineiden hinnnanerot ovat todellisuudessa paljon pienemmät kuin sinä toivoisit. Suomessa autovero ja merkki status sekoittavat autojen hinnat niin, etteivät ne ole tältä planeetalta.

Maximus

Lainaus käyttäjältä: rami - 30.12.13 - klo:11:31
Aina kun minä nään Sotkan tulee minulle mieleen etteivät rahat riittäneet parempaan. Audi on Audi käytettynäkin vaan Sotkasta tulee varis käytettynä kun meet vaihtaan. Hei! Siinä se halpa hankintahinta ja "rusauttamalla" tehty auto tulee punnittua.
Jos "uskonlahkoista" puhutaan, niin tässä tämä rami vetää aika hyvin yhtä semmoista ajatusmaailmaa. :o

Jos Audi on aina Audi käytettynäkin, niin eikös Skodan hankkinut olis voinut ostaa vaikka sen A3:n pari vuotta ajettuna?? Hyvä auto edelleen - ja rahat riittää, eiks vaan hei ja niin edelleen! Eli eihän se sittenkään ole rahasta kiinni. MOT. 8)

Itse kun viimeksi ostin autoa, vedin mielessäni rajan siihen että katselen uutta max. 30 tâ,¬ maksavaa autoa. Rahat olisivat kyllä riittäneet vaikka uuteen A6:een, mutta kun en kokenut semmoista tarvitsevani enkä sitä siis edes halunnut tarpeeksi. Tässä kun katselee ajojani, niin vajaa kymppitonni tulee vuodessa ajettua ja yleensä autossa on 1-2 hlöä. En tätä 1.8 TSI Ocua kummempaa autoa tarvitse kuin jos haluaisin jotenkin korostaa statustani. Itseasiassa pienempi ja halvempikin täyttäis tehtävän... Pitäisköhän sittenkin hankkia se TEK:in todistus valmistumisesta joku vuoskymmen sitten ja hommata se DI-sormuskin... Minusta menee vähän samaan linjaan tämän Audi vs. Skodan kanssa. Mutta se vaan ei ole minun tyylini. Uskonlahkoja en tähän sotke.  ;D
"Age quod agis - tee mitä teet"

VAG!

Lainaus käyttäjältä: rami - 30.12.13 - klo:11:31
Aina kun minä nään Sotkan tulee minulle mieleen etteivät rahat riittäneet parempaan.

Hmmm.... Jos ja kun meidän skooda maksaa kaksi kertaa enemmän kuin sinun Audisi, niin miten tätä sinun totuuttasi nyt pitäisi tulkita?

rami

Lainaus käyttäjältä: Jussiboy - 30.12.13 - klo:15:48
Täyttä tuubaa...
Mistä tiedät VAG:n eri tehtaiden laadun? Pistä mulle hyvät ja huonot liukuhihnat järjestykseen, lisäksi haluaisin tietää miten hyvin olet perehtynyt Skoda VS. VW pintakäsittelyyn?

On älytöntä verrata Suomen verollisia hintoja toisiinsa ja vetää niistä johtopäätöksiä laadusta!
Mikäli tämmöinen vertailu pitää välttämättä tehdä suosittelen lämpimästi vertaamaan hintoja täältä
http://www.autohaus24.de/
Löytyy lähes kaikki mallit, varusteet, ALENNUKSET JA OVH.
Ikävä tosiasia on, että etuvetoisten C-segmentin kulkineiden hinnnanerot ovat todellisuudessa paljon pienemmät kuin sinä toivoisit. Suomessa autovero ja merkki status sekoittavat autojen hinnat niin, etteivät ne ole tältä planeetalta.
Kun kerran pyydät minulta vastausta Skodan pintakäsittelyyn niin voin sinulle tosiaankin vastata ihan rehellisesti ja suoraan.
Vastaus kuuluu seuraavasti: Skodan maalipinta on selvästi nyppyinen kun sitä katsotaan tarkasti ja paljon enemmän ns.appelsiinipinnalla kuin Audien. Tämä seikka selvästi osoittaa kaksi asiaa. Maalauslinjan olosuhteet eivät ole puhtaat. Appelsiinimäinen pinta tulee siitä kun ruiskutetaan maalia niin vähän kuin se suinkin on mahdollista.
Yksi seikka minkä näkee metallihohtoväreissä ettei värikiteet ole monestikkaan jakautuneet aivan tasaisesti pintaan jonka voi erottaa selvästi kun osaa katsoa. Tämän huomaa selvemmin varsinkin metallihohtohopeisissa sävyissä. Kyseinen ongelma ilmenee tarkkaan katsottuna tummempina ja vaaleimpina laikkuina.
Olen edelleen sitä mieltä,että se 7000â,¬ hintaero ei voi tulla muusta kuin oikomalla tehdystä työstä. Sattumalta tiedän näistä maalaushommista paljon koska olen ollut teollisuudessa ruiskumaalaamon hommissa vuosikausia.
En viitsi tätä Skoda regnaagelia jauhaa enempää mutta ei se Skoda OO Audi vaikka miten selittäisi. ;D

pomo

#64
höpöhöpö. Appelsiini tulee myös samalla lailla huonosta puhtaudesta, kylmästä ja taidon puutteesta. Maalipinnan paksuudella ei välttämättä ole väliä.

Audin laadusta en osaa sano, mutta skodan laatu on minun ja muutaman työkseen niitä korjaavan mielestä parempi kuin volkswagenin. Lähinnä kokoonpano jne.

Nykypäivän Seatinkin olen omistanut, altean. Joka taitaa olla samalla pohjalla ja alustalla kuin audi a3? Seatin laatukin oli hyvä, siinä on kuitenkin selvästi säästetty materiaaleissa esim. Kojelauta,johdot.

nemos

Yritän saada tähän kinasteluun edes hieman faktaa Auto Motor und Sportin (26/2013) laatuarvioinnin muodossa. Mukana olivat paremmuusjärjestyksessä Audi, Lexus, BMW, VW, MB, Kia, Skoda, Opel, Peugeot ja Ford. Kultakin merkiltä kaksi mallisarjaa.

Audilla sekä A3 että A7 saivat sisustuksen kaikista arviointikohteista täydet pisteet (yht. 40/40). A3 sai myös korin laadusta 40/40, mutta A7 jäi 37 pisteeseen. A7 taas oli hieman parempi ajossa syntyvien kolinojen ym. häiriöäänien osalta. Audin pisteet yht. 216.

VW:llä Touareg sai sisustuksesta 38 p ja Golf 37 p. Korin osalta Touareg 36 ja Golf 38. Golfin maalauslaadun sanottiin olevan Audia heikompi. Korin sovituksia kiiteltiin. VW:n pisteet yht. 201.

Skodalla Superb sai sisustuksesta 33 p ja Rapid Spaceback 28 p. Korista Superb 35 p ja Rapid 34 p. Kumpikin Skoda sai maalauksesta 6 pistettä. Samaan ylsivät Fordit. Kaikki muut merkit saivat 8-10 p. Rapid sai moitteita verhoilusaumojen mutkaisuudesta, nahkaverhoiltu Superb aaltoilevasta nahkatyöstä. Rapidin muovilaatuja moitittiin. Superbkin sai moitteita häiriöäänistä, mutta Rapid oli tässä suhteessa testin toiseksi heikoin Ford S-Maxin jälkeen. Korityössä raot todettiin Skodissa kiitettävän tasalevyisiksi. Skodan pisteet yhteensä 167.
Volvo XC60 T8 Inscription

Jussiboy

Lainaus käyttäjältä: rami - 30.12.13 - klo:16:54
Kun kerran pyydät minulta vastausta Skodan pintakäsittelyyn niin voin sinulle tosiaankin vastata ihan rehellisesti ja suoraan.
Vastaus kuuluu seuraavasti: Skodan maalipinta on selvästi nyppyinen kun sitä katsotaan tarkasti ja paljon enemmän ns.appelsiinipinnalla kuin Audien. Tämä seikka selvästi osoittaa kaksi asiaa. Maalauslinjan olosuhteet eivät ole puhtaat. Appelsiinimäinen pinta tulee siitä kun ruiskutetaan maalia niin vähän kuin se suinkin on mahdollista.
Yksi seikka minkä näkee metallihohtoväreissä ettei värikiteet ole monestikkaan jakautuneet aivan tasaisesti pintaan jonka voi erottaa selvästi kun osaa katsoa. Tämän huomaa selvemmin varsinkin metallihohtohopeisissa sävyissä. Kyseinen ongelma ilmenee tarkkaan katsottuna tummempina ja vaaleimpina laikkuina.
Olen edelleen sitä mieltä,että se 7000â,¬ hintaero ei voi tulla muusta kuin oikomalla tehdystä työstä. Sattumalta tiedän näistä maalaushommista paljon koska olen ollut teollisuudessa ruiskumaalaamon hommissa vuosikausia.
En viitsi tätä Skoda regnaagelia jauhaa enempää mutta ei se Skoda OO Audi vaikka miten selittäisi. ;D
Minun puolestani voit vaikka jauhaa pumpernikkeliä :) :)

rami

Lainaus käyttäjältä: nemos - 30.12.13 - klo:17:33
Yritän saada tähän kinasteluun edes hieman faktaa Auto Motor und Sportin (26/2013) laatuarvioinnin muodossa. Mukana olivat paremmuusjärjestyksessä Audi, Lexus, BMW, VW, MB, Kia, Skoda, Opel, Peugeot ja Ford. Kultakin merkiltä kaksi mallisarjaa.

Audilla sekä A3 että A7 saivat sisustuksen kaikista arviointikohteista täydet pisteet (yht. 40/40). A3 sai myös korin laadusta 40/40, mutta A7 jäi 37 pisteeseen. A7 taas oli hieman parempi ajossa syntyvien kolinojen ym. häiriöäänien osalta. Audin pisteet yht. 216.

VW:llä Touareg sai sisustuksesta 38 p ja Golf 37 p. Korin osalta Touareg 36 ja Golf 38. Golfin maalauslaadun sanottiin olevan Audia heikompi. Korin sovituksia kiiteltiin. VW:n pisteet yht. 201.

Skodalla Superb sai sisustuksesta 33 p ja Rapid Spaceback 28 p. Korista Superb 35 p ja Rapid 34 p. Kumpikin Skoda sai maalauksesta 6 pistettä. Samaan ylsivät Fordit. Kaikki muut merkit saivat 8-10 p. Rapid sai moitteita verhoilusaumojen mutkaisuudesta, nahkaverhoiltu Superb aaltoilevasta nahkatyöstä. Rapidin muovilaatuja moitittiin. Superbkin sai moitteita häiriöäänistä, mutta Rapid oli tässä suhteessa testin toiseksi heikoin Ford S-Maxin jälkeen. Korityössä raot todettiin Skodissa kiitettävän tasalevyisiksi. Skodan pisteet yhteensä 167.
Tulihan tuolta aivan selvä vastaus. Miten nyt suut pannaan. SIIS LAATU maksaa.
Senverran voin lohduttaa kyllä Skodankuskeja etteivät monetkaan ihmiset huomaa näitä pikkuseikkoja,mutta ne ovat kuitenkin olemassa.
Autojen komponenteissa annetaan ja varsinkin kalliimmissa autoissa selvästi tiukemmat kriteerit niiden sopivuuden ja muiden asioiden suhteen. Tuon laatututkimuksen selvänä PLUSSANA voi antaa Skodalle korin sovituksesta(käyntivälylset ym.)josta tuli hyvät arvosanat.

Ei pidä olla niin nokkiinsaottava vaikka palaute ei aina olekkaan parasta mahdollista.
Kuitenkin nyt voi tuon uuden A3 Sb omistajana olla tyytyväinen,että vertailussa oli huomattu samat asiat kuten minäkin.
Maalipinta on kyllä uudessa A3 Sb:ssä aivan loistava. Sen huomaa kun pinta on ns.täyteenmaalattu joka tarkoittaa todellakin paksunoloista ja tasaista pintaa. Sekin todellisuus alkaa selvitä miksi Audin maalaus maksaa kaksi kertaa enemmän kuin halvempien VAG:ien.

Joku höpötti maalausolosuhteista kylmässä tulee appelipinta ;Da jne... Hö! ei niitä Skodiakaan kumminkaan taivasalla maalata.
;D







Kennedy

#68
Lainaus käyttäjältä: rami - 30.12.13 - klo:18:55Tulihan tuolta aivan selvä vastaus. Miten nyt suut pannaan. SIIS LAATU maksaa.

Lainaus käyttäjältä: nemos - 30.12.13 - klo:17:33A3 sai myös korin laadusta 40/40, mutta A7 jäi 37 pisteeseen.

Korin osalta Touareg 36 ja Golf 38

Golffi sai paremmat pisteet kuin A7 ja hinta puolet enemmän. Missäs LAATU on mikä maksaa?

Lainaus käyttäjältä: rami - 30.12.13 - klo:18:55Joku höpötti maalausolosuhteista kylmässä tulee appelipinta ;Da jne... Hö! ei niitä Skodiakaan kumminkaan taivasalla maalata.

http://www.glasurit.com/fi/appelsiinipinta
Kyllä tuossa puhutaan lämpötilan vaikutuksesta asiaan.
300ZX
Passat Variant 2013

makkis

RäSän omistajana pakko sanoa, että onko tuo perusverhoilu nyt nahkaa laidoilta ja jotain muuta istuinosalta?

Nyt puhun materiaalista noissa "väliosissa" eli en istuinsosista. Materiaali on erittäin heppoisen ja muovisen oloista. Verrokkina nyt vaikkapa RäSä Gen 2 jossa se oli laadukkaampaa ja paksumpaa tai aidosti nahkaverhoiltu ex-bemarini, jossa se oli "eri planeetalta" versus RäSä Gen 3.

Haluan vain sanoa, että materiaaleissakin on eroja. Omalla kohdalla en vaan ole valmis maksamaan +10keur noista uudessa autossa, tai rahat ei siihen edes riitä.

Mitä tulee Audiin, niin Gen 2 Räsää yritin vaihtaa A4 B8:iin. Minun talous olisi riittänyt kulipisnekseen. Koeajolla jo tuli tenkkapo, kun Skodasta Audiin hyppäsi. Vain auton väri vaihtui. Eri homma sitten olisi fully loaded aanelkut.

Homer

Lainaus käyttäjältä: rami - 30.12.13 - klo:18:55
Tulihan tuolta aivan selvä vastaus. Miten nyt suut pannaan. SIIS LAATU maksaa.
;D

Maksaa kuka maksaa. Itse en maksa tikkauksista ja sisustuksesta, ne on meidän perheessä vaimon valtakuntaa. Minulle laatua on tehot ja ajo-ominaisuudet suhteessa hintaan -> voittaja RäSä!
Arvostan myös sellaisia ominaisuuksia kuin mukavuus, ylellisyys -> tässä voittaja on S Mersu kaasujousituksella, jota voisin harkita myös, mutta vain jos rahaa on tuolloin niin paljon etten pankkitililtäni edes huomaa nostoa.

Ps. Auto Motor un Sport tuoreimmassa numerossa 1/2014 4*4 citymaasturi -vertailussa Skoda Yeti otti kärkipaikan, VW Tiguan hyvänä kakkosena -Hyvä VAG!


tapanixxx

Lisään vielä tähän keskusteluun tämän ns. laatuvaikutelman.

Eli laatuvaikutelma saattaa olla joissakin autoissa korkeampi, mutta miten on todellinen laatu?

Minun mielestäni laatu on tärkeämpi tekijä kuin laatuvaikutelma. Siis se, että laitteet kestää kulutusta, moottori ajoa, vaihdelaatikko vaihtamisia, nivelet pysyy kunnossa, valot huurteettomina, ikkunahissit kunnossa yms. Nämä osathat ovat sen verran piilossa, ettei niitä pääse kunnolla tutkimaan vaan se tulee esille ajan saatossa.

Esimerkkinä voisin mainita vw:n yleisesti käyttämän ilmastointikompressorin mallia ZEXEL. Tämä on ns. kuralaatua, laatukompressorin kyljessä olisi lukenut SANDEN.

Laatuvaikutelma on itselleni toisarvoinen tekijä. Laadusta voin maksaa, laatuvaikutelmasta en niinkään paljon, ehkä vähän mutten paljon :)

jaberg78

Onpa threadissä ikävä tunnelma, ei Skodan myyntimenestys ole Audikuskeilta pois. RäSän edullinen hintako tässä hiertää?
E53 3.0d -05 (ex Fabia 1.4 -03, Octavia 1.9tdi -02, Cordoba 1.9tdi -00, Saxo 1.4 -00, Uno 990cc -89)

pomo

Hyvä, että tuotakin on vertailtu! Se mikä audissa on minun kokemuksella parempaa muihin vag autoihin on äänieristys ja jossain tapauksissa materiaalit (kojelauta,penkit ym).

Maalauksesta vielä sen verran, että robotti ne tehtaalla maalaa ja pinnan paksuus on kaikissa autoissa aika samamlaista eli 130-170 my eli mikromiliä vai mikä se yksikkä nyt onkaan mitä noissa pinnoitteenpaksuus mittareissa. Mikä lie siis noissa maalipinnoissa saa aikaan erot?

Nyt kun vielä mietin, niin skodan verhoilut on ehkä huonompia kuin seatissal vw golf on ehkä siinä välissä. Tämä siis perusverhoiluissa!

nemos

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 30.12.13 - klo:19:22
Lisään vielä tähän keskusteluun tämän ns. laatuvaikutelman.

Eli laatuvaikutelma saattaa olla joissakin autoissa korkeampi, mutta miten on todellinen laatu?

Minun mielestäni laatu on tärkeämpi tekijä kuin laatuvaikutelma. Siis se, että laitteet kestää kulutusta, moottori ajoa, vaihdelaatikko vaihtamisia, nivelet pysyy kunnossa, valot huurteettomina, ikkunahissit kunnossa yms. Nämä osathat ovat sen verran piilossa, ettei niitä pääse kunnolla tutkimaan vaan se tulee esille ajan saatossa.

Esimerkkinä voisin mainita vw:n yleisesti käyttämän ilmastointikompressorin mallia ZEXEL. Tämä on ns. kuralaatua, laatukompressorin kyljessä olisi lukenut SANDEN.

Laatuvaikutelma on itselleni toisarvoinen tekijä. Laadusta voin maksaa, laatuvaikutelmasta en niinkään paljon, ehkä vähän mutten paljon :)

Pidemmän aikavälin laatua AMS yritti selvittää kyselemällä omistajilta sekä katsastustilastojen avulla. Kyselyssä Audin omistajat antoivat 17 pistettä, VW:n 13 pistettä ja Skodan 10 pistettä.

Monessakin suhteessa näkyy, että Golf sisarmalleineen on konsernin pisimmälle hiottu malli. Se näkyy tuossakin, kun Golf arvioitiin laadukkaammaksi kuin Touareg ja A3 laadukkaammaksi kuin A7. Golf on monilta osin korkeatasoisempi auto kuin Passat ja Octavia parempi kuin Superb eikä tämä johdu pelkästään malli-iästä.

Octavia on myös harpannut selvästi lähemmäksi Golfia ominaisuuksiltaan. Esim. törmäystestissä Octavia II jäi neljään tähteen, mutta III jäi vain niukasti Golfia ja A3:a jälkeen. Skoda saa nyt uusinta tekniikka käyttöönsä toisin kuin ennen. Mutta laatuvaikutelmassa ero on edelleen olemassa.
Volvo XC60 T8 Inscription


nemos

Lainaus käyttäjältä: Janneh - 30.12.13 - klo:19:51
Octavia parempi kuin Superb

Oletko humalassa?

Tällainenkin saksalaistesti oli äskettäin, ilmeisesti AutoZeitungissa. Ulkomuistista asioita, joissa Octavia on parempi kuin Superb ovat esim. istuimet, jarrut, viimeistely ja turvallisuus. Superbissa on mukavampi jousitus. Ajettavuus ja äänieristys lienevät samaa tasoa kummassakin?
Volvo XC60 T8 Inscription

jarkko_h

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 30.12.13 - klo:19:22
Lisään vielä tähän keskusteluun tämän ns. laatuvaikutelman.

Eli laatuvaikutelma saattaa olla joissakin autoissa korkeampi, mutta miten on todellinen laatu?

Minun mielestäni laatu on tärkeämpi tekijä kuin laatuvaikutelma. Siis se, että laitteet kestää kulutusta, moottori ajoa, vaihdelaatikko vaihtamisia, nivelet pysyy kunnossa, valot huurteettomina, ikkunahissit kunnossa yms. Nämä osathat ovat sen verran piilossa, ettei niitä pääse kunnolla tutkimaan vaan se tulee esille ajan saatossa.

Esimerkkinä voisin mainita vw:n yleisesti käyttämän ilmastointikompressorin mallia ZEXEL. Tämä on ns. kuralaatua, laatukompressorin kyljessä olisi lukenut SANDEN.

Laatuvaikutelma on itselleni toisarvoinen tekijä. Laadusta voin maksaa, laatuvaikutelmasta en niinkään paljon, ehkä vähän mutten paljon :)

tapanix puhuu paljon ja asiaa.

Laatuvaikutelmaa voi tarkastella pikkurilli pystyssä muovien jakotasoista ja tikkauksista, mutta vaikutelma ei auta mitään, jos laatu ei kunnossa. Ompelijan tekemä hieno tikkaus ei poista sitä tosiasiaa, että rinkulaleula tarjoaa  samat laatuvirheet kuin vag sisarensa: huono alihankkijoiden laatukintrolli, ruostuvat ovet, mutteriohjauksen, öljysyöppöyttä, porsivia lootia...

Ja mitä maalaukseen tulee, niin samaa märkää märkää menetelmällä tehtyä halpaa se a3 maalauskin on. Ei eroa muuhun vaggiin. Vaikutelma tasaisilla pinnoilla hyvä, mutta terävät alueet...

Itse arvostan laatua elinkaarikeston ja toimintavarmuuden muodossa niin paljon, että maksaisin siitä reilusti. Audi ei valitettavasti noita tuo, vain vaikutelmaa laadusta.

qwerty

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 30.12.13 - klo:20:08
tapanix puhuu paljon ja asiaa.

Laatuvaikutelmaa voi tarkastella pikkurilli pystyssä muovien jakotasoista ja tikkauksista, mutta vaikutelma ei auta mitään, jos laatu ei kunnossa. Ompelijan tekemä hieno tikkaus ei poista sitä tosiasiaa, että rinkulaleula tarjoaa  samat laatuvirheet kuin vag sisarensa: huono alihankkijoiden laatukintrolli, ruostuvat ovet, mutteriohjauksen, öljysyöppöyttä, porsivia lootia...

Ja mitä maalaukseen tulee, niin samaa märkää märkää menetelmällä tehtyä halpaa se a3 maalauskin on. Ei eroa muuhun vaggiin. Vaikutelma tasaisilla pinnoilla hyvä, mutta terävät alueet...

Itse arvostan laatua elinkaarikeston ja toimintavarmuuden muodossa niin paljon, että maksaisin siitä reilusti. Audi ei valitettavasti noita tuo, vain vaikutelmaa laadusta.

Saksassa A3 metalliväri 650â,¬.

Saksassa Octavia metalliväri 520â,¬.

Suomessa hintaero on jotain aivan muuta, eli suomalaista Audin ostajaa rokotetaan ja kunnolla.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: qwerty - 30.12.13 - klo:20:35
Saksassa A3 metalliväri 650â,¬.

Saksassa Octavia metalliväri 520â,¬.

Suomessa hintaero on jotain aivan muuta, eli suomalaista Audin ostajaa rokotetaan ja kunnolla.

Suomessa oman käsitykseni mukaan kaikkien ns. parempien (premium ?) autojen lisävarusteista rokotetaan ostajaa kunnolla, ellei sitten ole kyse tehtaan tarjoamista varustepaketeista (saa osien summaa edullisemmin).

Muistaakseni AutoBild Suomi myös vertaili ihan VW:n lisävarusteiden hintoja Saksa - Suomi. Lopputulos oli sen suuntainen, että "Suomi-lisä" oli usein 30%-60% suurempi.  :(
Yritetään pärjätä.

skodamig

-99 Ocu ihan "ykkös"laatua, II koppaset olleet ihan ok ja parin kuukauden päästä Seat kommentteja.
Volkkarit ja Audit autoja, muttei sytytä. Ja lähemmässä tarkastelussa on tähän asti Skoda vienyt voiton, laadusta puhuttaessa. Seatit on nyt tulossa; näkemättä ja ajamatta. Tullee niistä vissiin ihan oikeata palautetta aikanaan..
Ajossa: Seat LeonST 2.0 TDI 150 Style+++ ja Seat Mii 1.0 75 Style+
Menneitä: Octavia II Combi 1.4 TSI(ex) Elegance Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance(ex) Octavia I Combi 1.9 TDI 81 kW SLX(ex)

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: qwerty - 30.12.13 - klo:20:35
Saksassa A3 metalliväri 650â,¬.

Saksassa Octavia metalliväri 520â,¬.

Suomessa hintaero on jotain aivan muuta, eli suomalaista Audin ostajaa rokotetaan ja kunnolla.
Niin, Saksassa Audin metallivärimaalaus on vain "vähän" parempi kuin Skodassa.
Suomeen tuotavissa taas paljon laadukkaampi, jos se hinnasta päätellään. Mutta nehän tuleekin siltä Suomiautolinjalta, jossa valmistetaan parempia autoja kuin muihin maihin vietävien autojen linjalla.
Entäs perusvärit? Siitä ei liene mene lisähintaa missään, ei Skodassa eikä Audissa. Maalataanko Audin perusvärit jollain Skodan maalauslinjalla kun siitä ei peritä lisähintaa ;)

Rinkulakeula

Lainaus käyttäjältä: qwerty - 30.12.13 - klo:20:35
Saksassa A3 metalliväri 650â,¬.

Saksassa Octavia metalliväri 520â,¬.

Suomessa hintaero on jotain aivan muuta, eli suomalaista Audin ostajaa rokotetaan ja kunnolla.

Piti tuo väite ihan tarkistaa.

A3: n metallivärin hinta Suomessa on 810 eur, sis. Alv 24 %, eli alv 0 % on 653,23 eur. Jotta se on vertailukelpoinen Saksan hinnan kanssa, lisätään Saksan alv 19 %, jolloin hinta on 777,39 eur. Eli ei se hintaero Saksaan ole suuri. Ero syntyy siinä, kun Suomen Alv 24 % hintaan lisätään autovero, jota Saksassa ei ole.
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

Jussiboy

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 30.12.13 - klo:20:43
Suomessa oman käsitykseni mukaan kaikkien ns. parempien (premium ?) autojen lisävarusteista rokotetaan ostajaa kunnolla, ellei sitten ole kyse tehtaan tarjoamista varustepaketeista (saa osien summaa edullisemmin).

Muistaakseni AutoBild Suomi myös vertaili ihan VW:n lisävarusteiden hintoja Saksa - Suomi. Lopputulos oli sen suuntainen, että "Suomi-lisä" oli usein 30%-60% suurempi.  :(
Onneksi köyhää Octavia kuskia, jolla ei raukalla ole varaa parempaan hemmotellaan lämpimällä autolla: Webasto 735â,¬ (autoveroton), verrattuna Saksalaiseen samanlaiseen säälittävään köyhään jolla ei ole varaa A3:n ja joutuu maksamaan samasta aparaatista huimat 990â,¬.

nemos

Tuossa muutamien A3 varusteiden hintoja pari kuukautta sitten Saksassa sekä Suomessa ilman autoveroa:

Metalliväri 650/810
Aktiivinen vakionopeussäädin 560/1090
Kaistavahti 600/860
Panoraamakatto 950/1360
Polttoainelämmitin 1300/1870
MMI-navigaattori 2725/4040
S-Line -alusta 565/810
Parkkitutkat 890/1120
Volvo XC60 T8 Inscription

HoXXma

Lainaus käyttäjältä: nemos - 30.12.13 - klo:17:33
Yritän saada tähän kinasteluun edes hieman faktaa Auto Motor und Sportin (26/2013) laatuarvioinnin muodossa. Mukana olivat paremmuusjärjestyksessä Audi, Lexus, BMW, VW, MB, Kia, Skoda, Opel, Peugeot ja Ford. Kultakin merkiltä kaksi mallisarjaa.

Audilla sekä A3 että A7 saivat sisustuksen kaikista arviointikohteista täydet pisteet (yht. 40/40). A3 sai myös korin laadusta 40/40, mutta A7 jäi 37 pisteeseen. A7 taas oli hieman parempi ajossa syntyvien kolinojen ym. häiriöäänien osalta. Audin pisteet yht. 216.

VW:llä Touareg sai sisustuksesta 38 p ja Golf 37 p. Korin osalta Touareg 36 ja Golf 38. Golfin maalauslaadun sanottiin olevan Audia heikompi. Korin sovituksia kiiteltiin. VW:n pisteet yht. 201.

Skodalla Superb sai sisustuksesta 33 p ja Rapid Spaceback 28 p. Korista Superb 35 p ja Rapid 34 p. Kumpikin Skoda sai maalauksesta 6 pistettä. Samaan ylsivät Fordit. Kaikki muut merkit saivat 8-10 p. Rapid sai moitteita verhoilusaumojen mutkaisuudesta, nahkaverhoiltu Superb aaltoilevasta nahkatyöstä. Rapidin muovilaatuja moitittiin. Superbkin sai moitteita häiriöäänistä, mutta Rapid oli tässä suhteessa testin toiseksi heikoin Ford S-Maxin jälkeen. Korityössä raot todettiin Skodissa kiitettävän tasalevyisiksi. Skodan pisteet yhteensä 167.

Tässä se on nyt oikeasti testattu konsernin laatu. Audi on ykkönen - VW myöskin kärkipäässä - Skoda hyvää keskitasoa (ja kuka tietää, Seat kenties kaikkien paras :o )

Asia on selvitetty. Tämän topicin voi nyt sulkea.

rami

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 30.12.13 - klo:20:08
tapanix puhuu paljon ja asiaa.

Laatuvaikutelmaa voi tarkastella pikkurilli pystyssä muovien jakotasoista ja tikkauksista, mutta vaikutelma ei auta mitään, jos laatu ei kunnossa. Ompelijan tekemä hieno tikkaus ei poista sitä tosiasiaa, että rinkulaleula tarjoaa  samat laatuvirheet kuin vag sisarensa: huono alihankkijoiden laatukintrolli, ruostuvat ovet, mutteriohjauksen, öljysyöppöyttä, porsivia lootia...

Ja mitä maalaukseen tulee, niin samaa märkää märkää menetelmällä tehtyä halpaa se a3 maalauskin on. Ei eroa muuhun vaggiin. Vaikutelma tasaisilla pinnoilla hyvä, mutta terävät alueet...

Itse arvostan laatua elinkaarikeston ja toimintavarmuuden muodossa niin paljon, että maksaisin siitä reilusti. Audi ei valitettavasti noita tuo, vain vaikutelmaa laadusta.

Kyllähän maalin määrässä pystytään säästämään se on varma juttu.
Se on selvyys,että Audin maalaus on ehdottomasti laadukkain VAG-triosta.
Sekotetaan nyt tähän maalijuttuun vielä Fiat Punto jonka maalikerros on aivan onneton.
Kyllä maalin ruiskutuspaksuudella on tekijänsä ja tietenkin muilla pohjusteilla.
Näkeehän sen nyt kiveniskemästäkin toiseen autoon tulee syvä lommo ja toiseen ei juuri mitään ja pelti jo poljottaa.

JiiJii71

Oletko rami lukenut tuon "Irtoaako autosta lakka?" -keskustelun?   ::)
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

rami

Lainaus käyttäjältä: pomo - 30.12.13 - klo:17:22
höpöhöpö. Appelsiini tulee myös samalla lailla huonosta puhtaudesta, kylmästä ja taidon puutteesta. Maalipinnan paksuudella ei välttämättä ole väliä.

Audin laadusta en osaa sano, mutta skodan laatu on minun ja muutaman työkseen niitä korjaavan mielestä parempi kuin volkswagenin. Lähinnä kokoonpano jne.

Nykypäivän Seatinkin olen omistanut, altean. Joka taitaa olla samalla pohjalla ja alustalla kuin audi a3? Seatin laatukin oli hyvä, siinä on kuitenkin selvästi säästetty materiaaleissa esim. Kojelauta,johdot.

Appelsiinipinta tulee tehdasmaalauksessa kun on liian ohuelti laitettu pintakäsittelyaineita,siis säästetty maalia.
Ã,,lä vertaa näitä autotallitöhertäjiä auton tehdasmaalaukseen.
Autotallitöhertäjillä voi olla kylmät ja pölyiset olosuhteet ei kaiketi Skodaakaan missään tallissa maalata. :'(

Pertsa

ramilla on jäänyt vähän levy päälle....

Lainaus käyttäjältä: rami - 30.12.13 - klo:21:12
...Se on selvyys,että Audin maalaus on ehdottomasti laadukkain VAG-triosta.
Ai ihan selvyys  ;D
Olis hyvä esittää joskus jotain faktaakin pohjiksi väitteilleen, eikä vain mutua ja essonpaarista kuultua.

Lainaa
....Näkeehän sen nyt kiveniskemästäkin toiseen autoon tulee syvä lommo ja toiseen ei juuri mitään ja pelti jo poljottaa.
Ja paksulla maalikerroksellako se lommon syntyminen estetään?

Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 30.12.13 - klo:21:18
Oletko rami lukenut tuon "Irtoaako autosta lakka?" -keskustelun?   ::)
Ei rami noita eikä volkkareiden ruosteketjuja noteeraa eikä halua kommentoida, koska menee pohjat väitteiltä.
Tuossa tuo ramille luettavaksi. Olisiko sulla tuolle selitys?
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=16285.msg431423;topicseen#new

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy