Kaupanpäälliset auton luovutustilaisuudessa?

Aloittaja herra neljäkymmentä 7, 03.01.13 - klo:23:13

« edellinen - seuraava »

Quality

Nyt kun ne lukee tätä, niin taatusti ei kukaan enää saa sampanjaa :o
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

VAG Whore

Kun ostettiin Citigo niin kaupanpäälle tuli: puoli tankillista bensaa, avaimenperä, t-paita, pikkuauto, frisbee, kynä, lippahattu, renkaiden kausisäilytys, vuoden ilmainen kasko ja 1 litra moottoriöljyä. :)
Yetiin kylkiäisenä tuli vain tekstiilimatot, avaimenperä, renkaiden kausisäilytys, puoli tankillista bensaa ja litra moottoriöljyä.
Skoda Octavia RS combi 2015 2.0 TSI

Rauska

Jäi mainitsematta se öljypullo ;-) .... ja sitä sitten sain 1000 km:n välein hakea jonkun aikaa. No, nyt kone on kunnossa, kiitos Audi Turun huollolle/ ym.
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 04.01.13 - klo:19:45
No tuli mullekin myös kangasmatot...kumit lensi heti autotallin hyllyyn.... :)
Ainakin Audissa kumimatot kuuluvat perusvarustukseen, joten itse an laskenut niitä kaupanpäällislahjaksi. Ja kakkukahvit toki kuuluivat asiaan, mutta nehän saa joka kaupan yhteydessä? Tai ainakin kolmen edellisen auton hankinnan yhteydessä (Toyota, Peugeot ja Audi).
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 04.01.13 - klo:20:31
Ainakin Audissa kumimatot kuuluvat perusvarustukseen, joten itse an laskenut niitä kaupanpäällislahjaksi.
Skodat tulee kangasmatoilla, nuo kumit säästetään niihin halppismalleihin  ;D
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Kosti K Kelju

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 04.01.13 - klo:20:32
Skodat tulee kangasmatoilla, nuo kumit säästetään niihin halppismalleihin  ;D
Juu, mulla on ne kumimatot takaloosterissa, saa heittää etupyörän alle talvikeleillä kun puuttuu toi niin ylistetty kuatttro  ;D

JJ68

Tankki on ollut aina täysi luovutuksissa. Sitten sellaista pikkusälää. Viimeisimmässä lacroe maalipinta käsittely. Konepesuja on tarjottu useinkin, mutta omistuksessani oleva auto pestään aina vain käsin.

vkjoki

Graafinen esitys tästä aiheesta olisi xy-akselisto, jossa x-akselilla kuvattaisiin, paljonko autoa luovutettaessa tankissa oli polttoainetta ja y-akselilla, paljonko sälää oli liikkeellä. Vain x-akselilla eli polttoaineen määrällä on kiistatta taloudellista merkitystä ja y-akselin sälä taas kertoo, missä määrin ja millä keinoin asiakkaan fiiliksiin pyritään vaikuttamaan.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Quality

Tankissa olevan polttoaineen määrän arvioiminen tarkasti uuden, usein oudon auton huumassa on jokseenkin mahdoton tehtävä. Ensimmäistä tankkaustahan ei myöskään kannata laskea kulutusseurantaan samasta syystä. Jos tankki on selkeästi aivan täynnä, silloin ei tietysti ole ongelmaa.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

vkjoki

Lain mukaan autoliikkeessä olevan uuden auton tankissa ei saa olla polttoainetta kuin jotain 10 litraa. Niinpä ne autoliikkeet tai myyjät, jota tarjoavat polttoainetta puoli tankkia tai täyden tankin, käyvät yleensä asiakkaan kanssa tankilla. Jos myyjä tarjoaa puoli tankkia, jatkan tankkausta heti myyjän perään omalla kortilla tankin täyteen ja aloitan siitä kulutusseurannan. Samalla saan tarkasti selville, paljonko polttoainetta autoliike tarjosi.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Quality

LainaaLain mukaan autoliikkeessä olevan uuden auton tankissa ei saa olla polttoainetta kuin jotain 10 litraa.

Tuopa olikin minulle uusi tieto. Varmasti myyjällä on kynnys lähteä asiakkaan kanssa tankille, ellei se ole aivan vieressä, ja siitä johtuu, että tankki helposti jääkin tyhjilleen. Ja silloinhan voi helposti antaa asiakkaalle vaikka sen sampanjapullon ;).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

VAG!

En ole tainnut ikinä saada yhtään mitään ylimääräistä luovutustilaisuudessa. Ei kun sainhan mä kerran kaksi lippistä. Ehkä asiaan vaikuttaa se, että hintaa tulee joskus hierottua pitkäänkin 8)

Veikkaan muuten, että hyvin harvoin tämän foorumin autojen takapenkiltä löytyy luovutuksen yhteydessä samppanjaa. Skumppaa siellä taitaa olla, jos jotaín kuplivaa penkillä lojuu ;)

vkjoki

^ Enpä usko, että hinnan hieronta vaikuttaa juuri muuhun kuin polttoaineen määrään. Muu sälä on enemmän liikkeen ja myyjän yleisestä PR-politiikasta riippuvaa.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

VAG!

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 04.01.13 - klo:21:36
^ Enpä usko, että hinnan hieronta vaikuttaa juuri muuhun kuin polttoaineen määrään.

Tankki on mulla ollut aina täynnä, mutta siitä on ollut maininta kauppakirjassa :)

Takkeja, skumppia, leluautoja, paitoja, hienoja kyniä, yms ei ole meidän autoissa näkynyt. Ööliä on se litra ollut Skodissa, mutta sitäkään en lue kaupanpääliseksi, vaan lähinnä autotehtaan virheiden peittelyksi 8)

s-mod

08 coun luovutuksessa puuttui maksettu irrotettava vetokoukku. Sitten laitto kaikkee pikku sälää mukaan! Tosin jälkikäteen olen pikkuisen hyötynyt siitä pikkumokasta!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

JJ68

Siis joka kerta myyjä on käynyt auton tankkaamassa ennen luovutusta. Se onko tankki aivan täysi sanoisin, että tuskinpa. Toinen myyjä liruttelee viimeisetkin desit ja toinen lopettaa heti ekan napsahduksen jälkeen. Eli keskimäärin yksikään tankki ei ole ollut aivan täysi.

nemos

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 04.01.13 - klo:21:36
^ Enpä usko, että hinnan hieronta vaikuttaa juuri muuhun kuin polttoaineen määrään. Muu sälä on enemmän liikkeen ja myyjän yleisestä PR-politiikasta riippuvaa.

Minä uskon myös, että sälän määrä on liikkeen käytännön mukainen kaupan tiukkuudesta riippumatta. Minulla myyjä myös ilmoitti, että hintaan sisältyy täysi tankki ja 6 pesua jo hintaväännön alkuvaiheessa.
Volvo XC60 T8 Inscription

Sammo

Viime metreillä asenneltu roiskeläpät ja merkit poistettu kontista. Muuten hyvä olo on seurannut itse autosta. ;D
Skoda Octavia III Facelift 2.0 TDI RS Combi 4x4 DSG
(Skoda Octavia III 2.0 TDI RS Combi DSG)
(Skoda Yeti 1.2TSI)
(Skoda Superb Combi 1.8TSI DSG)
(Skoda Octavia RS Combi 2.0TFSI)
(Skoda Octavia HB 1.6MPI)

skriko

#48
Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 04.01.13 - klo:18:41
Sekä Sitikkaan että Mersuun pari avaimenperää, skrapa-harja-yhdistelmä ja parkkikiekko, sekä Mersuun vielä järkyttävän tyylikäs toppatakki. Sinänsä olen skrikon kanssa samoilla linjoilla, että oleellisempaa on neuvotella se hankintahinta niin kohdalleen, ettei kaupanpäällisiä juuri heru  ;) Tosin siinäkin skriko taisi vetää pohjat, MB:n autoveroton hinta taisi olla noin 38000 ja alennus noin 10500, joten alennus jäi alle 28 prosentin.

Mutta Marko_K. Menojasi kun tuolla kauhistelin, niin siitä päätellen tulosikin ovat paljon suuremmat kuin minun. Joten mulle tuo 7 600 alennus on palllljoooo suurempi kuin sinun 10 500. ;) ;)

apo

Lainaus käyttäjältä: nemos - 04.01.13 - klo:21:52
Minä uskon myös, että sälän määrä on liikkeen käytännön mukainen kaupan tiukkuudesta riippumatta. Minulla myyjä myös ilmoitti, että hintaan sisältyy täysi tankki ja 6 pesua jo hintaväännön alkuvaiheessa.
Hieman samalta pohjalta mennään. Myyjä sano heti alkumetreillä, että auton toimitus ja vanhan pois vienti haluamastamme paikasta. Eipähän tarvinnut ajella useampaa sataa kilsaa kauppojen vuoksi. Nii ja unohtu edellisestä viestistä ostoskärrykolikkoavaimenperiä pari kappaletta.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 04.01.13 - klo:21:24
Lain mukaan autoliikkeessä olevan uuden auton tankissa ei saa olla polttoainetta kuin jotain 10 litraa.

Mikäs laki se tämmöinen on?
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

JPN_V70D3OR

Mulla on kyllä aina jäänyt tasolle avainlenkki. Toiset pyörät, kaupan väännön viime senteillä sovittu täysi tankki,  jne. on sovittu ostaessa, joten en laske niitä kaupanpäällisiksi.

Uusimpaan hankintaan tuli yllärinä fileerausveitsisetti, ja valokuva onnellisesta omistajasta kärryn kanssa  ::).


Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

Antza

Skoda

s-mod

Ja onkin, jos sisätiloissa säilytellään.
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

tet

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 04.01.13 - klo:19:43
Mutta ei moottoriöljyä, kun oli TSI eikä TDI - olisi tietty pitänyt ottaa tämäkin asia etukäteen huomioon, mutta kun ei kaikkea tajuu.

Minun TSI-Golfissa oli puolen litran pänikkä "tyköistuvassa" (keino?)nahkapussissa, oletin että se kuuluu auton tehdasvarusteluun. :) TDI-Skodassa samanlainen pänikkä mutta ilman nahkapussukkaa, selkeästi karvahattumerkistä siis kysymys. ;D
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

a4b8

mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Kosti K Kelju

#56
Kosti, sori, mokasin tässä kohtaa lainatessani viestiäsi, joten kirjoittaisitko postauksesi tähän ruutuun uudestaan.

Vkjoki

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 05.01.13 - klo:11:45
Kuppi kahvia ja bensan varoitusvalon.
Kutakuinkin seuraavasti että väliraha on ollut kohdillaan silloin kun vain kupposen kuumaa saa. Monta autokauppaa olen tehnyt mutta ajaessani ulos olen todennut polttoaineen merkkivalon sykkivän kelmeän keltaista valoa tai mittarinneulan nukkuvan Ruususen unta tappia vasten. Ainetta ei ole tarjottu, enkä ole pyytänyt.  En myöskään ole halukas mainostamaan autokauppaa/merkkiä verhoamalla kupeeni mainostekstiileihin. Samoin lentää mäkeen rekisterinaluset ja mainostarrat.

Santeri

Sain n.100â,¬ tomtomin navin kaupanpäälle kun kesällä auton ostin.
Tosin myin sen samantien ;D

Sain myös Ifin LaajaPlus kaskon tosi edullisesti. Mille myös tuli 4600km matkan jälkeen käyttöä kun autolähti hinurin lavalla remonttiin...
Tulipa todettua että hienosti pelaa ifin homma.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2

VW Passat Variant 1.8Tsi SportLine TipTronic -09
VW Golf IV 1.4 16v Classic HB -00
ex- Skoda Octavia II 1.6MPI Ambiente HB - 05
ex- Peugeot 406 2.0l -00

Markku J

Samaa mieltä Kostin kanssa, että kaupanpäällisiä en odota, ja sen olen Tuulallekin kertonut. Mutta kivahan se oli, että hän oli muistanut meidän pientä poikaa parilla A1 -pienoisautolla, pehmo-TT:llä ja Audi -mäenlaskupulkalla, jotka oli valmiiksi pakattu kuutosen takakonttiin.

Ja sainhan minäkin Audi -lumilapion Bemarikuskien auttamiseksi
(+tavaratilan maton, lompakon, avaimenperän ja tankkaushanskalaatikon sekä hienot, paksut Audi -rengaspussit kesärenkaille - oli ilo pakata kyytiin nuo puhtaat ja tukevat rengaspaketit). Taas bonuspisteet Tuula Kvickille täysin odottamattomasta yllätyksestä !

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 05.01.13 - klo:12:08
Audi -mäenlaskupulkalla

Saiko poika laskea ollenkaan vai menikö isin käyttöön ?  8)

Muistan tasan yhden kerran olleen viinapullon kylkiäisenä, sekin isäukolle joskus 90-luvulla. Taisi olla muuten ihan konjamiinia.... :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy