Kaksoismassapyörän oireet?

Aloittaja Skudaa, 27.03.10 - klo:07:49

« edellinen - seuraava »

Insinöörimajuri

Ei pitäisi olla mitään epäselvyyttä, kun myyjänä on liike (6kk virhevastuu). Mikäli auto olisi ostettu yksityiseltä henkilöltä, menisi kustannukset tietysti omaan piikkiin.

http://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julkaisut/julkaisut/kuluttaja-asiamiehen-linjaukset/aihekohtaiset/virhevastuu-ja-takuu-kulutustavaran-kaupassa/#3
Skoda Octavia Combi 1.0TSI DSG MY19

Ex: Skoda Octavia Combi 1.0TSI MY17

tet

^ Ei ole 6kk virhevastuuta, vaan se on aina tavaran/osan odotettavissa olevan kestoiän mittainen. Tuo 6kk on virheolettama, sen aikana jos vika ilmenee niin virheen katsotaan olleen olemassa jo ostohetkellä. Itse virhevastuun pituuteen se ei vaikuta, virhevastuu voi olla lyhyempi tai huomattavasti pidempikin.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

jtmattila

Lainaus käyttäjältä: jtmattila - 25.06.16 - klo:21:10
Omassa kulkineessa kytkin nytkyttää varsinkin kostealla kelillä ja kylmänä liikkeelle lähdettäessä.
Ei kuulu kolinoita tai muita sivuääniä.
2011 vuoden Skoda Superb 2.0 TDI CFFB moottorilla ja manuaalilaatikolla. Kilometrejä 155tkm ja alkuperäinen kytkin/vauhtipyörä.

Oireet häviää kun keli kuivaa tai moottori lämpenee.

Osuuko oireet kaksoismassaan vai onko kytkinlevy tiensä päässä?

Marraskuun lopussa kävin Forssilla Tallinnassa. Vein auton sovittuna aikana. Hotellille päästyäni soittivat vielä perään että ootko ihan varma että vaihdetaan kaksoismasss ja kytkin...olivat käyneet koeajolla eivätkä havainneet mitään poikkeavaa. Sanoin kuitenkin että vaihtakaa vaan. Hain auton seuraavana päivänä ja vanhat osat olivat sovitusti kontissa. Kaksoismassa oli aivan kuollut...ihme kun ei oireillut pahemmin. Jousissa ei mitään vastusta ja kitkapinnassa vahva väri muutos.
Fabia 2.0 Mpi 2007
Superb 2.0 TDI 2011

vipperi

Osaako joku sanoa paljonko on ohjeaika kytkimen ja vauhtipyörän vaihtoon skoda superb -09 1.9 bls manuaali. Löytyykö purkuohjeita jostain? Passatinkin ohjeet varmasti hyvin samanlaiset.

jantsu

Oletan että aika samanlainen homma ku pari vuotta uudemmassa? 7-8 tuntia suurinpiirtein, pari vuotta sitten oli 1500â,¬ juttu merkkihuollossa osineen
Superb 2011 2.0 TDI CR 140 DSG

jtmattila

Forssilla kytkimen ja kaksoismassan vaihtotyö alta 200â,¬ joten olisko 5 tuntia töitä.
Fabia 2.0 Mpi 2007
Superb 2.0 TDI 2011

kansanmies

#396
Raportoidaan nyt tännekin, että 170 tkm ajetussa DSG6 autossa alkoi hetki sitten vauhtipyörän kalkatus tyhjäkäynnillä.

Korjaus eli vauhtipyörän vaihto meni tässä vaihtoautotakuun piikkiin, joten itselleni maksettavaa ei tullut. Ei muutenkaan kauheasti harmittanut, koska olin jo mm. tämän ketjun läpi selattuani henkisesti varautunut siihen, että ko. remontti tulee vastaan vääjäämättä. ;D

kansanmies

Lainaus käyttäjältä: kansanmies - 30.01.17 - klo:15:28
Raportoidaan nyt tännekin, että 170 tkm ajetussa DSG6 autossa alkoi hetki sitten vauhtipyörän kalkatus tyhjäkäynnillä.

Ja jos jotain mietityttää, että miltä se kuulosti, niin tältä: https://youtu.be/RWPHlvCYjYo

tuoppi

Golf plus 2.0tdi dsg -05 ajettu 214000 tullut kylmänä selkeä kalkatus, joten varmaankin selkä tapaus.

Missä kannattaa nykyään pk-seudulla vaihdattaa?

tuoppi

Tänään vaihdettiin kaksoismassa Tuusulassa Best Partsilla. Hinta kaikkineen 795,-


RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: tuoppi - 04.04.17 - klo:23:05
Tänään vaihdettiin kaksoismassa Tuusulassa Best Partsilla. Hinta kaikkineen 795,-

Ei ollut ollenkaan paha hinta.

ptrs57

#401
mistä voi varmistaa onko bensakoneen kaverina kaksoismassapyörä? kone 1.4tsi 140hp 250nm chpa, 6sp manuaali.

nyt 74tkm mittarissa ja kuuluu kitinää/vinkunaa tyhjäkäynnillä, ja kun painaa kaasua kitinä taajuus kasvaa. mutta heti kun pistä kytkimen pohjaan, äänet loppuu kuin seinään!

apulaitehihnan puolelta ääni ei tule, koitin sen irti.

arvauksia annettu että kytkimen painelaakeri (sen pitäisi kuulemma ääntää kytkin pohjassa, eikä ylhäällä), kanteen jumittavat venttiilit (ei todennäköistä enää koska kytkimen painallus vaikuttaa).
ei vikakoodeja, ei kulutuksessa muutoksia, eikä auton toiminnassa. pitää käydä hieman kytkimellä ryömittämässä liikkeelle, että koliseeko.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=31787.0
pakki on tosiaan aina mennyt autossa huonosti silmään, ihan ensimetreistä lähtien. sekä kylmällä vaihteistolla kakkosvaihde.

edit: G0K/GSP vaihteisto, koodien mukaan
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

Turan

Onko porukalla kertynyt jo kokemuksia pidemmältä ajalta kaksoismassan korvaamisesta kiinteällä vauhtipyörällä?
Touran 1.9 BKC koneella alkaa ilmeisesti antautumaan kaksoismassan osalta. Ei vielä mitään kolinaa mutta kytkintä painettaessa pieni värinä poistuu. Lisäksi oikealle käännyttäessä värisee mutta vasemmalle ei, en tiedä mistä tämä johtuu.

Kohtuuhintaan saa jo noita korvaavia paketteja:
http://www.ebay.de/itm/KUPPLUNGSSATZ-E-SCHWUNGRAD-VALEOAP-GOLF-V-1-9TDI-MOTOR-BKC-E-BXE-/322622830315?hash=item4b1dd1b6eb:g:XA4AAOSwIWVY9yZc

Koneistaja

#403
https://streamable.com/5ldxh

Mikähän tästä 2.0tdi BKD alkaa olla menossa? Rahina, kolina. Välillä ei kuulu välillä taas hirveä meteli. Kaasua kun painaa niin ääni loppuu mutta kierrosten laskiessa alkaa taas. Öljypumpun ketju vai kaksoismassa?

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: Koneistaja - 11.01.18 - klo:20:10
https://streamable.com/5ldxh

Mikähän tästä 2.0tdi BKD alkaa olla menossa? Rahina, kolina. Välillä ei kuulu välillä taas hirveä meteli. Kaasua kun painaa niin ääni loppuu mutta kierrosten laskiessa alkaa taas. Öljypumpun ketju vai kaksoismassa?

Kaksoismassa. Kättä taskuun 900-1200e

prto

Itse itselleni vastaten.

Eli tilasin tuon Sachsin 2290601009 sarjan ja se kävi ihan suoraan CBAB koneeseen.
Eipä tosiaan ole kallis sarja (308e+13epostit).

Vanhalla ajettu jo 281tkm mutta ei ollut vielä ollenkaan lopussa. Kytkin levy oli melko lopussa ja painelaakeri piti ääntä. Mutta vielä olisi menty varmaan pitkään tuolla vanhallakin.


Lainaus käyttäjältä: prto - 18.07.16 - klo:16:21
Pakko kysästä josko täältä löytyisi apuja. Itselläni vauhtipyörän vaihto edessä ja ei oikein saa varmaa tietoa mistään millä numerolla tuota sarjaa lähtisi etsimään.

Auto on Passat 4Motion -09 2.0TDI CBAB eli commonrail koneella.

Tuossa nyt olisi tuollainen sarja mutta ilmeisesti se on vain BKD koneeseen vai onko?  Jostain luin, että se kävisi myös CBAB koneeseen, mutta en muista missä noin sanottiin.


http://www.autoteilemann.de/kupplungssatz-zms-mo-635172.html

Perempaa sarjaa en oikein ole löytänyt, joten meneeköhän tuo osien tilaamiseksi erikseen?

Skeida-Bob

178+risattkm CFFB Superbee DSG nelikko, pientä räpsätystä/säksätystä/naksutusta kuulunut usein aamulähdöissä pari-kolme kuukautta, nyt parina aamuna vähemmän taas. Virhevastuuta pitäisi varmaan ponnistaa ja huollon yhteydessä diagnoosipyyntö menossa. Autossa on myös sekä talvi- että nyt kesäkumeilla (uudet vanteet ja tasapainotettu), tuntunut korissa aaltoileva tutina, erityisesti helppo havaita sileällä tieltä kun tien karkeus ja kieltämättä railakkaat BrTuranzan rengasäänet ei sotke. Tutina on luonteeltaan jopa epämiellyttävän olon tekevää; voiko liittyä kmassavpyörään tämäkin vai onko näissä ennemmin kardaanin tuennassa jotain tiettyä oirepaikkaa? Entä sisemmät nivelet, joskus toisessa merkissä niistä aiheutui hiukan vastaavanlainen woblaus.
jo läks pazka pihasta.

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: Skeida-Bob - 06.06.18 - klo:09:40
178+risattkm CFFB Superbee DSG nelikko, pientä räpsätystä/säksätystä/naksutusta kuulunut usein aamulähdöissä pari-kolme kuukautta, nyt parina aamuna vähemmän taas. Virhevastuuta pitäisi varmaan ponnistaa ja huollon yhteydessä diagnoosipyyntö menossa. Autossa on myös sekä talvi- että nyt kesäkumeilla (uudet vanteet ja tasapainotettu), tuntunut korissa aaltoileva tutina, erityisesti helppo havaita sileällä tieltä kun tien karkeus ja kieltämättä railakkaat BrTuranzan rengasäänet ei sotke. Tutina on luonteeltaan jopa epämiellyttävän olon tekevää; voiko liittyä kmassavpyörään tämäkin vai onko näissä ennemmin kardaanin tuennassa jotain tiettyä oirepaikkaa? Entä sisemmät nivelet, joskus toisessa merkissä niistä aiheutui hiukan vastaavanlainen woblaus.

Onko omasi DSG6 vai manuaali? Oma OGU DSG6 tekee samanlaista tutinaa muutamalla tiellä mitä ajelen. Epäilen että johtuu jo kun ajettu 280tkm ja alusta kulunut. Vaihdetaan pari koiranluuta ja muuta puslaa jos tasaantuu. Edellinen Ogu teki samoissa kohtaa kyllä samanlaista tutinaa ja se poistui kun vaihdoin puslia. Renkaatkin on tasapainossa. Tuo kaksoismassa ei edellisessä ennen vaihto ajoon vaikuttanut mitenkään. Ainoastaan tyhjäkäynnillä säksätti.


Skeida-Bob

Se on tuo 6-v DSG. Jossain sätissä bongasin myös jonkin haldexin tukikumin mikä voisi aiheuttaa löystyessään tutinaoiretta.
jo läks pazka pihasta.

Skeida-Bob

Joskus mulla oli käytettynä 123tkm hankittu -06 Octavia 1,9tdi manuaali, se rikkoi vauhtipyörän+laatikon (ilm. kytkimen puoleinen laakerointi, koko loota vaihdettiiin pyörän ja kytkimen kanssa) 125tkm kohdalla, oli jyristänyt jo hyvän tovin sitä ennen, ehkä oli vedetty jopa vaunua ed.omistajan toimesta. Silloin huoltopääjehu sanoi että ei pidä näillä vedättää isolla vaihteella, varsinkaan kärriä, ylämäessä ja ohitukseenkin mieluiten pienempi pykälä, siellähän se jyrinäresonanssi yleensä alkaa kuulua. Tällä DSG:llä vaan ei ihan halunsa mukaan voi tuohon alle tonniviidensadan rundin vedättelyyn vaikuttaa, siis jos haluaa ajaa hankkimallaan automaatilla. S-moodin vaihtoraja vaikkapa 2->3 taas on naurattavan ylhäällä vaikka kuinka kevyesti koettaa hivuttaa.
jo läks pazka pihasta.

EmberToInferno

Kaksoismassa menossa seuraavasta autosta taas, kaikki oireet on ilmoilla. Tietää laskua sen 800e..
Mutta sellainen kysymys tuli mieleen että kuuluuko myös kaksoismassan oireisiin jos ajossa päästää kaasulta ja saman tien painaa hieman kaasua kuuluu myös kolahdus?
Tuossa lueskelin goggelin kautta ja tämä ehdotti että kyseessä voisi olla napapultit löysällä, tai jotain muuta vetariin liittyvää.
Kyseessä siis 2.0tdi 4motion 170hv

Quattro Audi

Mulla Audi A4 -13 2.0 Tdi quattro s tronic ajettu 163tkm, jossa ilmeisesti kaksoismassapyörä oireilee.
Auto käynnistyy normaalisti ja ajossa tuntuu ihan normaalilta. P asennossa paikallaan seistessä tyhjäkäynnillä silloin tällöin kuuluu resonointia. Kun vaihdan P-asennosta D-asentoon, D-asennossa resonointi alkaa kuulua. Samooin myös kun on R-asennossa. Jalka siis jarrulla ja auto käynnissä. Kun lähtee liikkeelle renosointi kuuluu hetken, muttu kun pääsee vauhtiin siin ääntä ei kuulu. Ã,,äni ei kuulu auton sisälle.

Auto nostettu ylös ja kuunneltu alta. Pakotutkea ja läpörautoja kokeiltu painelemalla ja heiluttelemalla, eikä ääni muuttunu. Ã,,äni paikantuu vauhdelaatikosta tai sen läheisyydestä. Pohjapanssaria en ottanut auki joten en täydellä varmuudella pysty sanomaan mistä ääni tulee.

Tarvitsen nyt osaavamman apua. Onko tilanne selkeä kaksoismassapyörän oire vaiko jokin muu?

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: ptrs57 - 09.04.17 - klo:10:10
mistä voi varmistaa onko bensakoneen kaverina kaksoismassapyörä? kone 1.4tsi 140hp 250nm chpa, 6sp manuaali.

nyt 74tkm mittarissa ja kuuluu kitinää/vinkunaa tyhjäkäynnillä, ja kun painaa kaasua kitinä taajuus kasvaa. mutta heti kun pistä kytkimen pohjaan, äänet loppuu kuin seinään!

apulaitehihnan puolelta ääni ei tule, koitin sen irti.

arvauksia annettu että kytkimen painelaakeri (sen pitäisi kuulemma ääntää kytkin pohjassa, eikä ylhäällä), kanteen jumittavat venttiilit (ei todennäköistä enää koska kytkimen painallus vaikuttaa).
ei vikakoodeja, ei kulutuksessa muutoksia, eikä auton toiminnassa. pitää käydä hieman kytkimellä ryömittämässä liikkeelle, että koliseeko.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=31787.0
pakki on tosiaan aina mennyt autossa huonosti silmään, ihan ensimetreistä lähtien. sekä kylmällä vaihteistolla kakkosvaihde.

edit: G0K/GSP vaihteisto, koodien mukaan
Ei kaksoismassaa... Mutta painelaakeri takelteli sekä kytkin lasittunut. Kumpikin uusittiin (orkkisosin), nyt ottaa ehkä vähän alempaa kytkin.
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Quattro Audi - 11.07.18 - klo:09:25
Mulla Audi A4 -13 2.0 Tdi quattro s tronic ajettu 163tkm, jossa ilmeisesti kaksoismassapyörä oireilee.
Auto käynnistyy normaalisti ja ajossa tuntuu ihan normaalilta. P asennossa paikallaan seistessä tyhjäkäynnillä silloin tällöin kuuluu resonointia. Kun vaihdan P-asennosta D-asentoon, D-asennossa resonointi alkaa kuulua. Samooin myös kun on R-asennossa. Jalka siis jarrulla ja auto käynnissä. Kun lähtee liikkeelle renosointi kuuluu hetken, muttu kun pääsee vauhtiin siin ääntä ei kuulu. Ã,,äni ei kuulu auton sisälle.

Auto nostettu ylös ja kuunneltu alta. Pakotutkea ja läpörautoja kokeiltu painelemalla ja heiluttelemalla, eikä ääni muuttunu. Ã,,äni paikantuu vauhdelaatikosta tai sen läheisyydestä. Pohjapanssaria en ottanut auki joten en täydellä varmuudella pysty sanomaan mistä ääni tulee.

Tarvitsen nyt osaavamman apua. Onko tilanne selkeä kaksoismassapyörän oire vaiko jokin muu?
Helpoin tuo on varmistaa kun laitat käsijarrun päälle ja alat nostaa jalkaa jarrulta vaihde päällä. Jos ääni muuttuu tuolloin kun auto alkaa vääntämään käsijarrua vasten, on kaksoismassa menossa.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

JaakkoKolmonen

Kukaan törmännyt tällaiseen: autooni vaihdettiin kaksoismassa kesäkuussa. neljä viikkoa ja n.2500km ajoin jonka jälkeen auton laatikko lähti korjaukseen toisen korjaamon kautta.
Kun laatikkoa oltiin laittamassa takas totesi korjaamo kaksoismassan olevan vaihtokunnossa.
Voiko mitenkään olla mahdollista muuten kuin, että ovat asentaneet sen jotenkin väärin ekassa paikassa?

juppep

Lainaus käyttäjältä: Quattro Audi - 11.07.18 - klo:09:25
Mulla Audi A4 -13 2.0 Tdi quattro s tronic ajettu 163tkm, jossa ilmeisesti kaksoismassapyörä oireilee.
Auto käynnistyy normaalisti ja ajossa tuntuu ihan normaalilta. P asennossa paikallaan seistessä tyhjäkäynnillä silloin tällöin kuuluu resonointia. Kun vaihdan P-asennosta D-asentoon, D-asennossa resonointi alkaa kuulua. Samooin myös kun on R-asennossa. Jalka siis jarrulla ja auto käynnissä. Kun lähtee liikkeelle renosointi kuuluu hetken, muttu kun pääsee vauhtiin siin ääntä ei kuulu. Ã,,äni ei kuulu auton sisälle.

Auto nostettu ylös ja kuunneltu alta. Pakotutkea ja läpörautoja kokeiltu painelemalla ja heiluttelemalla, eikä ääni muuttunu. Ã,,äni paikantuu vauhdelaatikosta tai sen läheisyydestä. Pohjapanssaria en ottanut auki joten en täydellä varmuudella pysty sanomaan mistä ääni tulee.

Tarvitsen nyt osaavamman apua. Onko tilanne selkeä kaksoismassapyörän oire vaiko jokin muu?

En ole yhtään osaavampi mutta vertaa ääntä omaan kokemukseen pettävästä kaksoismassasta.
Näyte -12 tiguanista, märkä 7-dsg, 2.0tdi, bout 99tkm. En heti edes huomannut kun kolkotus ilmeni parhaiten välilämpöisenä, P-asennossa/vapaalla.
Ã,,äninäyte P-asennossa ja välilämpöisenä https://drive.google.com/open?id=1TdSMiOH-ihpPfpCEtDYH8KU1KKJ9V_hz
Vauhtipyörän vaihdon jälkeen kaikki äänet poissa ja vaihdon jälkeen huomasin että viallinen vauhtipyörä myös "suhisi" hiljaa kylmänä ja lämpöisenä.


jarsiv

Lainaus käyttäjältä: EmberToInferno - 04.07.18 - klo:18:08
Kaksoismassa menossa seuraavasta autosta taas, kaikki oireet on ilmoilla. Tietää laskua sen 800e..
Mutta sellainen kysymys tuli mieleen että kuuluuko myös kaksoismassan oireisiin jos ajossa päästää kaasulta ja saman tien painaa hieman kaasua kuuluu myös kolahdus?
Tuossa lueskelin goggelin kautta ja tämä ehdotti että kyseessä voisi olla napapultit löysällä, tai jotain muuta vetariin liittyvää.
Kyseessä siis 2.0tdi 4motion 170hv
Itsellä sama oire. Veto päälle kolahtaa, ja kun vedon päästää pois kolahtaa toisen kerran. Kuullostaa kuin jokin pyötähtäisi hieman rahisten varttikieroksen ympäri kunnes "ottaa kiinni" ts. iso välys.
Tuntuu että pienemmällä vaihteella kolahdus on äänekkäämpi kuin isommalla vaihteella.

Eli voiko kaksoismassa tehdä tuollaisen äänen?

Kerran vaihdettu, tällä osalla ajettu 170tkm.
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

Celsius

#417
Itselläni Skoda superb 2 litraisella olisiko ollut cffb eli tehokkaammalla moottorilla ja dsgllä varustettu farkku. Ostin auton kun sillä oli ajettu 260 tkm (vanha taksi) huomasin varsinkin kylminä aamuina että kaksoismasss kilkattaa kun auto tyhjäkäynnillä. Postilaattikko ja roskis vähän matkan päässä ja yleensä siinä pysähtyessä kilkatus hävinnyt joten ajattelin että vaihdatan kaksoismassan jos oireet pahenee. Nyt autolla ajettu 340 tkm ja hihnan vaihto tuli ajankohtaiseksi. Vaihdoin hihnan itse ja keskitin nokan erittäin tarkasti koska sitä ratasta mahdollista hieman säätää. Nyt uudella hihnalla kaksoismassan kilkatus kylmänä käynnistäessä poistunut. Jako ja moottorin säädöt vaikuttavat kyllä kaksoismassan käytökseen varsinkin kylmänä.

Saksoboy

Lainaus käyttäjältä: Celsius - 25.01.19 - klo:09:43
Itselläni Skoda superb 2 litraisella olisiko ollut cffb eli tehokkaammalla moottorilla ja dsgllä varustettu farkku. Ostin auton kun sillä oli ajettu 260 tkm (vanha taksi) huomasin varsinkin kylminä aamuina että kaksoismasss kilkattaa kun auto tyhjäkäynnillä. Postilaattikko ja roskis vähän matkan päässä ja yleensä siinä pysähtyessä kilkatus hävinnyt joten ajattelin että vaihdatan kaksoismassan jos oireet pahenee. Nyt autolla ajettu 340 tkm ja hihnan vaihto tuli ajankohtaiseksi. Vaihdoin hihnan itse ja keskitin nokan erittäin tarkasti koska sitä ratasta mahdollista hieman säätää. Nyt uudella hihnalla kaksoismassan kilkatus kylmänä käynnistäessä poistunut. Jako ja moottorin säädöt vaikuttavat kyllä kaksoismassan käytökseen varsinkin kylmänä.
Olisikos ollut sittenkin kyseessä ihan dieselin perus nakutus joka helpottui kun ajoitus meni paremmin kohilleen hihnan vaihdon jälkeen?
"Harder" is not a very good safeword.
Tarvittaessa löytyy aito HEX-V2 VCDS (VagCom), ForDiag (Ford, Mazda), ja OpCom (Opel) sekä monimerkkilukija (kaikki autovalmistajat)
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23.330

Saksoboy

Lainaus käyttäjältä: jarsiv - 02.01.19 - klo:13:25
Itsellä sama oire. Veto päälle kolahtaa, ja kun vedon päästää pois kolahtaa toisen kerran. Kuullostaa kuin jokin pyötähtäisi hieman rahisten varttikieroksen ympäri kunnes "ottaa kiinni" ts. iso välys.
Tuntuu että pienemmällä vaihteella kolahdus on äänekkäämpi kuin isommalla vaihteella.

Eli voiko kaksoismassa tehdä tuollaisen äänen?

Kerran vaihdettu, tällä osalla ajettu 170tkm.
Yksi vaihtoehto on että vetoakseli on väljä laatikon päästä. Firmassa on ollut jopa kaksi transportteria (vm -13 ja -16) jotka oireili samalla lailla kunnes valoista lähtiessä boorit yksinkertaisesti antautui ja autot jäivät siihen paikalle.
"Harder" is not a very good safeword.
Tarvittaessa löytyy aito HEX-V2 VCDS (VagCom), ForDiag (Ford, Mazda), ja OpCom (Opel) sekä monimerkkilukija (kaikki autovalmistajat)
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23.330

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy