Apua kaivataan kiitos. Golf 3.

Aloittaja Kakkis3, 11.10.23 - klo:19:37

« edellinen - seuraava »

Kakkis3

Hei,

Elikkäs sellainen asia että mk2 golf kyseessä johon vaihdettu mk3 golfin tekniikka (1.6, 75hp, AEE) ja nyt ongelmana ajonesto. Lähtee käyntiin siis sekunniksi ja sammuu. Alkuperäiset avain 2kpl, ajonestoboksi ja ecu. Vuosimalli moottorille 1997. Apuja kaivataan joko pinkoodin lukuun tai sitten avainten koodaamiselle tai ajonestottomalle eculle.

Kiitos etukäteen!

Jultsu

Onko luovuttajasta siirretty lukkopesä myös kakkikseen, vai käytätkö alkup. kakkiksen avaimia, ilman lukupuolaa lukkopesän ympärillä? Oletko kytkenyt lukupuolan jo ajonestoboksiin ja koittanut viedä kolmosen avaimen sen liki?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Kakkis3

Moi,

Käytän mk2 lukkopesää mutta olen kytkenyt lukupuolan ja pitänyt siinä kumpaakin avainta muttei ole auttanut. En tiedä vaikuttaako mutta mk2 mittari käytössä.

Kakkis3

Lisätietona myös sellainen, että obd lukijan kautta voi lukea ajoneston vikakoodit vain virta pois päältä ja ecun vikakoodit voi lukea vain virta päällä. Että mahdollinen kytkentävirhe mutta kuitenkin molemmat luettavissa.

Jultsu

Kyllä tuo sitten haisee aika selkeältä tapaukselta, jos ajoneston purkki ei saa sähköä silloin kun ecu saa niin ecu ei saa juteltua ajoneston boksin kanssa eikä silloin saa käyntilupaakaan. Johdotukset tarkistukseen.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Kakkis3

Moi,

Kaikki on tarkistettu osaamisen ja ymmärtämisen mukaan moneen moneen kertaan. Nyt tarkoitus kysyä sitä apua :)

Jultsu

oletko itse siirtänyt tekniikan, vai onko auto ostettu tässä (toimimattomassa) kunnossa joltain muulta? Onko johtosarja alkuperäinen ja leikkelemätön?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Kakkis3

Hei,

Siirsin itse tekniikan golf 3 1997 --> golf 2 1990. Molemmat ovat siis sillä CE2 sähköjärkällä joten siirsin vain moottorin johtosarjan ecuineen ja muutaman muun tarvittavan niinkuin obd ja ajonestoboksi enkä koko johtosarjaa. Olen kokeillut mielestäni kaikkia vaihtoehtoja jo mukaanlukien suoralla virralla ajonestoboksin yms mutta millään yhdistelmällä en saanut luettua ajonestoboksia muutakuin virrat pois päältä. En ymmärrä sähköistä juurikaan mitään ylimääräistä. Auto on Tuusulassa.

Kakkis3

Niin ja selvennykseksi että ei ole kaikki kytketty täysin samanlailla kun ei ollut ohjetta ja videota ihan kaikesta kytkennöistä kun kuvat puuttuvat joka foorumilta nykyään. Mutta perusideana kuitenkin oikein eli maapiuha on maissa jne mutta ei välttämättä juuri tasan samassa kytkennässä kun tehtaan.

Jultsu

erwinistä kolmosgolfin kytkentäkaaviot lataukseen, tarkistat sieltä mikä pinni ajoneston boksissa on jatkuvalle +12v sähkölle ja mikä virtalukon herätteelle, ja lähdet siitä sitten etsimään auton johtosarjoista minne niiltä pinneiltä menee johdot, ja siitä eteenpäin tutkimaan että miksi sähkönsyöttö toimii päinvastoin kuin normaalisti.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Kakkis3

En ollut varsin riittävän selvä: itse en koske enää kyseiseen vekottimeen muutakun ajonestottoman ecun voin vaihtaa. Ei ole mielenkiintoa, aikaa eikä eikä rahaa ruveta enään kikkailemaan. Jos jollain myydä ecu tai tietää mistä saa niin saa ottaa yhteyttä kiitos.Tuollaisessa kikkareessa ajonestolla ei mitään tee.

Jacce75

Mikähän ecu nyt tsrkslleen on kyeessä? Minulla tuo Xhorsen vag työkalu jolla saattaisi näihin vanhempiin saada apuja.
http://www.vagtech.fi

Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099
Uusi foorumi avattu!! vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (180hv/335Nm)
- Passat B8.5 R-line 1.5 DPCA 2020 (191hv/355Nm)

Kakkis3

Hei,

Kyseessä tosiaan mk3 golf 1.6 AEE ecu, k-line väyläinen? Ja ajonesto oli siemens hc05b6 muistaakseni. Taisi ecun numero olla 032906026 tuolla alkava. Kiitos.

Kakkis3

Hei,

Oliko kellään myydä ecua tuollaiseen tai muuta vastaavaa? Kiitos.

Daatta

Onko FFP tuttu? Siellä on samantyyppisiä projekteja.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Jacce75

Lainaus käyttäjältä: Kakkis3 - 11.10.23 - klo:19:37
Hei,

Elikkäs sellainen asia että mk2 golf kyseessä johon vaihdettu mk3 golfin tekniikka (1.6, 75hp, AEE) ja nyt ongelmana ajonesto. Lähtee käyntiin siis sekunniksi ja sammuu. Alkuperäiset avain 2kpl, ajonestoboksi ja ecu. Vuosimalli moottorille 1997. Apuja kaivataan joko pinkoodin lukuun tai sitten avainten koodaamiselle tai ajonestottomalle eculle.

Kiitos etukäteen!
Kyllähän tuo VAG-MM007 näköjään tukee tuota ajonestoboksia. Ainakin pin koodi pitäis saada luettua. Samalla laitteella pitäisi onnistua myös avaimien sopeutus. Kuinkahan kaukana me ollaan toisistamme?
http://www.vagtech.fi

Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099
Uusi foorumi avattu!! vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (180hv/335Nm)
- Passat B8.5 R-line 1.5 DPCA 2020 (191hv/355Nm)

Jultsu

jos (ja kun) sitä ajoneston ecusta pois koodaajaa ei löydy, on tuo ajonestoboksin sähkönsyötön korjaus edelleen se helpoin ja nopein tapa edetä projektissa. Jos et viitsi/halua/osaa ladata niitä kytkentäkaavioita erwinistä, niin ota ajoneston purkista liitin (Tai liittimet) irti, ja mittaile maata vasten mikä pinni on +12v silloin kun sähköt on poissa, varmista että sähköt katoaa kun mittaristoon iskee sähköt päälle, ja jos oikea pinni löytyi niin vedät sille ihan oman erillisen syöttönsä kuormanerotusreleeltä tai joltain muulta releeltä joka syöttää jännitettä silloin kun autossa on sähköt päällä.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy