CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu

Aloittaja Kasetti, 19.09.20 - klo:10:44

« edellinen - seuraava »

wilkku

Suomessa Cupra Formentor VZ5 tulee myyntiin vuoden 2021 lopulla.

delerium

Onko täällä muita ketkä vakavasti harkitsevat Cupra Formentorin hankintaa? Itse olen melko todennäköisesti laittamassa pian tilausta sisään Formentor VZ e-hybridistä, hinta ja varusteet ovat kilpailukykyiset ja pystyn elämään hieman vähemmällä säilytystilalla vrt. Tiguan PHEV.

Kinkkujuusto

Lainaus käyttäjältä: delerium - 10.03.21 - klo:23:06
Onko täällä muita ketkä vakavasti harkitsevat Cupra Formentorin hankintaa? Itse olen melko todennäköisesti laittamassa pian tilausta sisään Formentor VZ e-hybridistä, hinta ja varusteet ovat kilpailukykyiset ja pystyn elämään hieman vähemmällä säilytystilalla vrt. Tiguan PHEV.
Kyllähän tämä kiinnostaa, lähinnä tuo 1.5 Tsi versio, onkohan sen tulosta Suomeen mitään tietoa?
Seat Ateca FR 1.5TSI DSG -23

mats13

Cupra Formentor VZ -21 Hybrid
Ateca 1.4TSI FR

Farao

Tyhmä kysymys Formentorista. Miks kun siinä on roikka etulokarissa kiinni, se sytyttää välillä takavaloja itsekseen? Onko se joku merkki siitä ettei varaus ole saavutettu täyteen tms? Eli se seisoo roikka kiinni ja sit about.. 15-20min välein tulee se takaledilista päälle 5 sek ajaksi ja sammuu. Vai onko tämä joku VAG-ominaisuus? Ohjekirjasta ei ainakaan löytynyt vastausta tai en osannut hakea. Muutenhan toi on varsin kiva auto. Eikä tee sitä ilman et on roikka kiinni. Hybridimalli kyseessä.

Daatta

Auto vaan haluaa ilmoittaa että hengissä ollaan ja lataus etenee hyvin.  ;) En tiedä onko tuo vika vai ominaisuus, ainakin Hybrid-Leon tekee samaa. Huollosta voi kysyä jos tuo vaivaa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Farao

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 22.06.21 - klo:09:36
Auto vaan haluaa ilmoittaa että hengissä ollaan ja lataus etenee hyvin.  ;) En tiedä onko tuo vika vai ominaisuus, ainakin Hybrid-Leon tekee samaa. Huollosta voi kysyä jos tuo vaivaa.

No siis, eihän se mua häiritse, mutta aiemmat sähköautot ja lataushybridit ei tuollaista ole tehneet. Olin vaan "njaa... mikäs tuo?". Hienolta se näyttää ja naapurikin tuossa heitti, että auto näköjään on eroahdistunut kun huomiota kovin pyytää. Mä tosiaan pläräsin tuon manuskan lävitse, mutta ei siellä mitään ollut. Huomasin vaan tosiaan et kun oli akku täynnä, niin ei eroahdistusvaloja tullut enää. Antaa sen vaan olla sellaisenaan, onpa se nyt ainakin hieno  8).

Asiaa sivuten huomasin myös, et kun kakesta avaa ovet, miten se leikkii sillä takavalojen kuvioillaan oikein näppärästi. Ai että mä tykkään sellaisesta - koska olen edelleenkin ihan lapsi.

Tombba

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 22.06.21 - klo:09:36
En tiedä onko tuo vika vai ominaisuus, ainakin Hybrid-Leon tekee samaa. Huollosta voi kysyä jos tuo vaivaa.

Leonia käytin päivityksessä muista ongelmista, niin tuosta totesivat, että ei ole vika vaan feature.

Farao

Lainaus käyttäjältä: Tombba - 22.06.21 - klo:13:18
Leonia käytin päivityksessä muista ongelmista, niin tuosta totesivat, että ei ole vika vaan feature.

Tää on vana hauska, kun ei vastaavaa yhtä näkyvää ratkaisua ole tullut vastaan muissa merkeissä ja malleissa. Olisi kiva ollut se manuskan maininta, mutta eipä tässä. Olisihan toki myyjäkin voinut kertoa, että valoshow on iltaisin luvassa kun latailee. Eikä ko. featuresta ole missään revikoissa ja näissäkään tullut asiaa ilmi. Mut mut, mennään tällä.  ;D

Moose

#39
Oletteko saaneet Formentorista minkä luokan alennuksia? Minkä verran talvirengassetti on maksanut ja onko näin, että tuohon ei saa pienempää vannetta talveksi kuin 18"?

Tänään saimme ensimmäiset tarjoukset 150 kW Formentorista sekä vastaavasta hatchback Leonista. 10kâ,¬ nykyisestä 90k ajetusta Polosta ja muuten listahinnat. Nähdäkseni varsin hyvä diili firmalle. Formentoriin talvirengaspaketti kuulemma kitkoilla noin 2300. Myyjä ei edes katsonut kohti kun kerrottiin, että tultiin koeajolle. Sama asiakaspalvelun taso jatkui läpi koko kaksiosaisen tapaamisen.

Formentor tuntui perusversiona jousitukseltaan pehmeältä verrattuna Leoniin. Tämä yhdistettynä parempaan äänieristykseen ei tuonut samaa reippauden tunnetta kuin Leonissa. Peruspenkit eivät olleet kovin erikoiset. Auto on Desire Redinä kuitenkin aivan upean näköinen. Missä paketissa tähän tulee navigointi? Kun kysyin tätä myyjältä niin kuulemma pitää valita navigointipaketti. Eihän moista kuitenkaan ainakaan nettirakennus edes tarjoa (edit: näköjään esimerkiksi Ruotsin sivustolla on erikseen valittavana "Navigationssystem").
Cupra Formentor VZ PHEV


Moose

Kiitos linkistä. No niinpä näyttää. 10"->12" ja samalla mukaan navigointi sekä android auto -tuki. Ei tuota ole ollenkaan konfiguraattorissa.
Cupra Formentor VZ PHEV

miz

Ai puuttuu sieltä, on ihme sähläämistä noiden kanssa konsernilla.
Ei ihme että aiheuttaa epätietoisuutta mahdollisissa asiakkaissa, on nuo PDF:t vähän mennyttä maailmaa..

Farao

Lainaus käyttäjältä: Moose - 07.07.21 - klo:00:03
Kiitos linkistä. No niinpä näyttää. 10"->12" ja samalla mukaan navigointi sekä android auto -tuki. Ei tuota ole ollenkaan konfiguraattorissa.

Android Auto löytyy kyllä perusversiostakin. Itse en edes harkitse mitään sisäisisä naveja, kun Googlen kartat on aina paremmin ajan tasalla ja muutoksetkin tulee aika paljon nopeammin kuin "virallisiin" karttoihin. Puhumattakana käyttömukavuudesta, ääniohjauksesta jne. AA toimii langalla, Applen toimii ilman. Se on muistaakseni ainoa ero. Perusvarustelistassa on myös pitkä lista kaikkea. Tuo konfiguraattori on tosiaan hieman "suuntaa antava" ja muuttunut jostain syystä huonommaksi vrt. kun omaani rakensin.

Moose

Joo Android Auto on minullakin ykkösvaihtoehto, mutta ei ole yhtään kokemusta tuosta. Päädyttiin lopulta siihen, että meillä on tässä vertailussa VZ-malli plugarista (+4 kâ,¬). Perusversiossa on heikot penkit ja liian pehmeä alusta. Kun perusversioon ruksii mitä mielestäni tarvitsee, niin hinta nousee melkein VZ:n hintaan ja siinä on lähes kaikki tuo tuo vakiona. Eli siis mukautuva alusta, paremmat penkit, peruutuskamera, isoin turvallisuuspaketti ja plussana vielä tehokkaampi sähkömoottori ja sähköinen peräkontti. Ruksittavaa ei jää kuin oikea metalliväri, varashälytin sekä se turvavyöt räsäyksessä esikiristävä järjestelmä.
Cupra Formentor VZ PHEV

Farao

Jooh VZ on kyllä hyvä ostos, kun ei juurikaan mitään jää puuttumaan ja vakiona tulee about kaikki mitä haluaa Suomessa. Ulkomailla noita trim leveleitä onkin sitten VZ1, 2, 3, 4 ja ties mitä muuta. Täällä pääsee helpommalla. Mut hyvä ostos kuitenkin, oli VZ tai ei  :)

Moose

Onko sinulla muuten kokemuksia pakkassäästä autolla? Olen ymmärtänyt brittivideoista, että näyttö voi olla jähmeä jo nollan pinnassa.
Cupra Formentor VZ PHEV

Farao

Vielä ei ole, mutta kaipa tuo toimii samalla tavalla kuin ID.3 näyttö pakkasella -> hitaasti. Lämpeää siinä 5 min sisään. Etänä näihin saa onneksi lämmityksen PHEV malleissa päälle jos akusto antaa myöden. Siitä puheenollen, tuli hieman yllätyksenä et itse aika helposti rullailen sähköllä yli 60km poikkeuksetta vaikka vissiin se virallinen oli jotain 53/58(?) kilsaa. 70km on itsellä aika normi.

Moose

70 km on jo melkoisesti. Meilläkin tämä autoasia alkaa kääntymään Formentorin puoleen. Ajettiin tänään lyhyesti VZ-versio ja nyt isoimmat epäkohdat olivat kunnossa (alusta ja penkit). Parin viikon päästä vielä pidempi parin tunnin koeajo.
Cupra Formentor VZ PHEV

Moose

Kysynpä nyt tämänkin jos joku sattuisi tietämään. Plugareissa on 150 heppainen ja 250 kN vääntävä bensamoottori.  Lieneeköhän tämä perustaltaan sama kuin mitä tässä nykyisessä 2013 Polo BlueGT:ssä on alla? Speksit nimittäin osuvat yhteen. Tämä 2013 on vielä 140 heppainen, mutta se päivitettiin ilmeisesti ohjelmistolla vuotta myöhemmin tuohon samaan 150 lukemaan. Tämä on siis sama moottori joka ensin esiteltiin Audi A1:ssä.
Cupra Formentor VZ PHEV

Moose

Vastaan itselleni, että kyllä se tuota EA211-perhettä varmastikin on.

VZ plugari lähti tilaukseen. Tehtaan ilmoittamat jonot 3 kk plugareille ja 8 kk bensakoneille. Peräkoukun ei pitäisi vaikuttaa.

Kumimatot pitäisi hommata. Myyjä sanoi sovittaneensa Leonin mattoja ja kuulemma sopivat. Tuolta sitten saisi edullisesti kolmannen osapuolen matot: https://www.amazon.de/-/en/Teile-Rubber-Suitable-Cupra-Formentor/dp/B08QJLDXPP
Cupra Formentor VZ PHEV

tsihman

Lainaus käyttäjältä: Moose - 28.07.21 - klo:10:36
Vastaan itselleni, että kyllä se tuota EA211-perhettä varmastikin on.

VZ plugari lähti tilaukseen. Tehtaan ilmoittamat jonot 3 kk plugareille ja 8 kk bensakoneille. Peräkoukun ei pitäisi vaikuttaa.

Kumimatot pitäisi hommata. Myyjä sanoi sovittaneensa Leonin mattoja ja kuulemma sopivat. Tuolta sitten saisi edullisesti kolmannen osapuolen matot: https://www.amazon.de/-/en/Teile-Rubber-Suitable-Cupra-Formentor/dp/B08QJLDXPP

Osta ihmeessä alkuperäiset matot, eivät ne niin paljon kalliimmat ole. Hienoon autoon kunnon matot, kestävät käyttöäkin paremmin kuin "tarvike"matot. Sopivuus on taattu!

Moose

Niin meinaatko noita Leonin mattoja? Ei kai tähän Formentoriin ole olemassa mitään virallisia kumimattoja.
Cupra Formentor VZ PHEV

Farao

Onko kukaan Cupran omistajista saanut appsin kautta pelittämään oven avaukset ja lukitukset? Tuohan vaatii Cupra jälleenmyyjällä käymisen ja jonkun "todistuksen" siitä, että olet auton omistaja tms. Valitettavasti ei ainakaan Turun alueen Cupramyyjät tienneet asiasta yhtään mitään. Eli voiko tämän hoitaa jossain tietävässä paikassa?

Tombba

Lainaus käyttäjältä: Farao - 05.08.21 - klo:09:53
Onko kukaan Cupran omistajista saanut appsin kautta pelittämään oven avaukset ja lukitukset? Tuohan vaatii Cupra jälleenmyyjällä käymisen ja jonkun "todistuksen" siitä, että olet auton omistaja tms. Valitettavasti ei ainakaan Turun alueen Cupramyyjät tienneet asiasta yhtään mitään. Eli voiko tämän hoitaa jossain tietävässä paikassa?

Voisin kuvitella, että tehdään ihan samalla tavalla kuin Seatilla. Eli huoltoon henkkarin kanssa ja kertoo niille, millä sähköpostilla Connect-tunnus on luotu. Siellä sitten setä käy näpyttelemässä jotain koneelle, ja sen jälkeen alkaa pelittämään.

Devl

Lainaus käyttäjältä: Moose - 28.07.21 - klo:10:36
Vastaan itselleni, että kyllä se tuota EA211-perhettä varmastikin on.

VZ plugari lähti tilaukseen. Tehtaan ilmoittamat jonot 3 kk plugareille ja 8 kk bensakoneille. Peräkoukun ei pitäisi vaikuttaa.

Kumimatot pitäisi hommata. Myyjä sanoi sovittaneensa Leonin mattoja ja kuulemma sopivat. Tuolta sitten saisi edullisesti kolmannen osapuolen matot: https://www.amazon.de/-/en/Teile-Rubber-Suitable-Cupra-Formentor/dp/B08QJLDXPP
Oho, ompa venyny bensakoneiden toimitukset. Meillä meni noin 12 vkoa että saatiin auto ajoo. Pari viikkoa kesti saada Hangosta tänne pohjoiseen rahdattua ja pari päivää pinnoituksessa.

mats13

Cupra Formentor VZ -21 Hybrid
Ateca 1.4TSI FR

Farao

Lainaus käyttäjältä: Tombba - 05.08.21 - klo:12:43
Voisin kuvitella, että tehdään ihan samalla tavalla kuin Seatilla. Eli huoltoon henkkarin kanssa ja kertoo niille, millä sähköpostilla Connect-tunnus on luotu. Siellä sitten setä käy näpyttelemässä jotain koneelle, ja sen jälkeen alkaa pelittämään.

Eiköhän tämä ole juurikin näin. Kiitän jälleen kerran avusta. Menen kieroilemaan aiheesta huollolle :).

Moose

Hyvä tietää että on tuommoinen henkkarisysteemi. Pitää yrittää hoitaa jo autoa noudettaessa.

Katselin huvikseni Norjan konfiguraattoria. Siellä oli pari yllätystä: a) se tarjoaa paria 18" talvirengasvaihtoehtoa jo itse konfiguraattorissa ja b) kuraläpät eteen ja taakse ovat myös optioina.

Cupra Formentor VZ PHEV

Farao

Mites täällä Formentorit pelanneet ihmisillä, joilla nämä on? Oma karvalakki näyttää pelittävän just niin normisti kun voi olettaa, ottanut turvavarusteet pois päältä startissa kerran ja ne infotainmentin kautta takasi päälle. Kerran startatessa veti moottorin vikavalon, starttasi suoran hybridimoodiin ja valitteli et 4000rpm maks pääsee kierrättää - > pois päältä ja uusiksi käyntiin ja ei mitään. Tohon tosin löysin tavan saada se uudestaan; kun painaa jarrua pikkaisen ja kaasua sekä napauttaa starttia, systeemi vetää ittensä jojoon. Toivottavasti tehdas korjaa tuon bugin, koska kyseessä selkeesti moottorinohjausken tms vikatikki. Ja tästä ei edes jää mitään muistiin mikä on hiton outoa, mutta kaipa se näin voi olla...

Sitä hämmästelen et akulla pääsen melko tarkkaan sen 65 km eli jonkun verran yli mitä normisti menisi. On ilmastoinnit ja muut päällä, eli mennään ettiäpäi mukavuus edellä. 18" rengastus näyttää olevan varsin passeli valinta vaikka ne 19" kupariset on kyllä samperin nätit. Perusversion (eli tää siis ei vz ja 1.4 hypriti) jousitus on ihanan lulla joka imee Suomen tiestön kuopat nätisti, radallehan tällä ei tod mennä. Tulee mieleen et suoraa ja nopeasti pääsee, mutta mutkapätkällö yli 80km/h ei mennä. Eli sopii itselle täydellisesti. Mitä lukenut brittifoorumeja niin ainakin omassa 1803(?) softassa on se kaiutinten "pop" rätinä läsnä - tullut nyt kait kahdesti 5500km aikana. Kaikkiaan softan kanssa kyllä tulee toimeen ja päivityksiä näyttää tippuvan kivasti. Viimeisin myös teki keskinäytöstä nopeamman/responsiivisemmän. Nyt kun syyskausi koittaa, niin katsotaan et pääseekö akulla 30km vai ei. Se kun olisi aika win-win 25km per suuntaansa matkalla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy