Kiinan Android soittimet

Aloittaja NightRider79, 23.09.16 - klo:14:05

« edellinen - seuraava »

NightRider79

Onko joillain kokemusta noista esim. aliexpressin tai ebayn android soittimista?

Taitaa vaihtua omaan Passattii 3C Android soitin orkkiksen tilalle. Meneeköhän nuo ihan heittämällä vai tarviiko sovitteita välille :o

Olen katsellu noita Eononin http://www.eonon.com/Other-Car-DVD-GPS/Vehicle-Specific-GPS/D5153Z.html?Catype=1 laitteita sekä

https://www.aliexpress.com/item/2-7-DIN-Android-4-4-4-1024-600-Car-DVD-GPS-For-VW-Passat-B6/32500174336.html?spm=2114.01010108.3.55.WEOF05&ws_ab_test=searchweb201556_8,searchweb201602_1_10065_10068_112_10069_110_111_418_9910_10017_109_108_10060_10061_10062_10057_10056_10055_10054_10059_10058_10073_10070_10052_10053_10050_10051,searchweb201603_7&btsid=cf9c0d32-cd1e-4f70-9913-3213e1fb91c7

Jos jollain olisi noista kokemusta, niin olisin kiitollinen kommenteista


Jultsu

Omassa pre-can autossa ollut jo parisen vuotta tuollainen jälkimmäisen linkin soitin. En tiedä sanoa siitä miten se integroituu (tai pitäisi integroitua) auton omiin järjestelmiin can-väylän kautta, mutta ominaisuuksiltaan huikeasti perinteisiä laitteita parempi. Pelkkään radion tai cd-levyn kuunteluun löytyy kyllä yksinkertaisempia ja varmatoimisempiakin soittimia, mutta ilmeisesti halu olisi juuri tehdä tuosta yhdistetty navi/peruutuskamera/radio/tv/multimediakeskus?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Rehtori

Semmoseen kannattaa varautua että radion vastaanotto kiinalaisissa saattaa olla heikko. Toinen asia mihin kannattaa varautua on canbus-purkin uusiminen. "Battery drain" ongelma korjaantuu helpoiten uudella canbus boksilla.

NightRider79

Joo, niinhän tässä taas kävi, että lapasestahan tämä lähti...   :D

Eka piti vaan saada vanhassa soittimessa bluukkari toimimaan, mutta eihän se enää riitä kun näkee mitä on saatavilla.
Tuohon vielä täräyttää elm palikan kiinni, niin saa ajonaikasen datan talteen jne jne. :D

Ja eihän se siihen tietenkään jää ;)

seuraavana tietty parkkitutkaa, onboard jne... on tää vaan jännää :D



mla

Itse ostin Joying kikkareen kun sen sai euroopan varastosta lähes samalla hinnalla mitä laskin toimitukset+tullit+verot kiina hinnan päälle tekevän.

Nuo useat 'valmistajat' nimeävät nuo samat laitteensa omilla nimilleen, vaikka kyse on samasta RockChip pohjaisesta Android laitteesta.

Itse olen törmännyt seuraaviin ongelmiin tuon Joying mallin kanssa:
- Bluetooth puhelut kuuluu aina repsikan puolelta - ilmeisesti koska Hong Kongissa on oikeanpuoleinen ohjaus.
- Peruuttaessa jos laite ei ole käynnistynyt vielä niin peruutuskamera ei aina aktivoidu ja näyttö voi jäädä peruutuksen jälkeen pimeäksi jos laite on ehtinyt peruutuksen aikana käynnistyä. Näyttö palaa normaaliksi kun käyttää pakin vielä kerran päällä.
- Out liittimiin saa vain DVD:n kuvan - siksi asensin Chromecast palikan autoon jolla laitan kuvan autossa olevaan takanäyttöön.
- Radion kuuluvuus on hieman niin ja näin - mutta en itse sitä juuri kaipaa.


Eli voi virittää itse haluamansa navi-softan ja haluamansa media softat laitteeseen. Lisäksi tuossa omassa laitteessa on 16Gt sisäistämuistia + 2x SD korttipaikat ja 2x USB eli laajennettua saa muistia.

Osassa laitteista on tyhmästi jaettu tuo sisäinen muisti niin, että käytössä ohjelmille on esim. vain 1Gt -> muisti loppuu aika nopeasti jo parin ohjelman asennuksella.
Tuo ongelman kiersin asentamalla Malaysk romin tuohon joka partitio koko muistin yhdeksi 16Gt muistiksi.


Originaaliin naviin jää ainoastaan kaipaamaan sitä mittaristossa näkyvää opastusta kun navigoi. Lähinnä siinä hyvää oli ne etäisyyden kääntymisiin yms.
Samoin mittaristossa näki etäisyydet yms. nopeasti ilman, että piti ottaa katse pois tiestä niin pitkäksi aikaa kuin navin näytöllä.

Kokonaisuutena positiivinen kokemus kuitenkin.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Esa N

Polossa myös Joying laite, bluetooth toimii kyllä ihan ok, kuuluu molemmista kajareista.
Radiossa nykyään jopa RDS toimii, mutta soundi on perseestä verrattuna 2v vanhaan win c5 laitteeseen, joka olisi myytävänä vaikka 100 â,¬ hintaan.

Rehtori

Mulla eWaying merkkinen laite. Muistuttaa ulkonäöltään orkkisrammaria ja ihan tyytyväinen olen ollut laitteeseen. Radion kuuluvuus ainoastaan heikko. Toisaaltaa laitteen nettiselain tai spotify tai deezer toimii hienosti kun jakaa puhelimesta netin. Ã,,änenlaatu mielestäni yllättävän hyvä ja laadukas.

Hilleri

Lainaus käyttäjältä: mla - 23.09.16 - klo:17:30
Itse ostin Joying kikkareen kun sen sai euroopan varastosta lähes samalla hinnalla mitä laskin toimitukset+tullit+verot kiina hinnan päälle tekevän.


Moi, mikä malli Sulla on?

mla

Lainaus käyttäjältä: Hilleri - 27.09.16 - klo:20:23
Moi, mikä malli Sulla on?

Minulla on Sharanissa 8" näytöllä varustettu malli. Ainoa joka on tällä hetkellä myynnisä tuolla Joyingin euroopan sivuilla VW:lle.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Hilleri

Jos tarkoitat tätä valikoimaa, niin on niitä useampiakin:
https://www.carjoying.com/eu-warehouse/vw-android-stereo.html


mla

VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Hilleri

Ok. Tuo on sitten sama jota postista juuri odottelen. Täytyy perehtyä asennuksen jälkeen löytyykö samoja ongelmia mitä aiemmin listasit. Miten asensit muuten GPS:n, jätitkö kojelaudan sisään vai veditkö tuulilasin luo?

mla

Aluksi GPS oli kojelaudan sisässä - Sharanissa sille on tilaa. Mutta kun sain adapterin niin laitoin auton alkuperäisen katolla olevan tuohon kiinni.

Peruutuskamera alkoi toimia paremmin kun päivitin MCU(JY-1.74) versioon. Se ajoi yli Malayskin versiosta, mutta sen jälkeen taas sai Malayskin uudelleen asennettua laitteeseen. joying ei suosittele tuon Malayskin käyttöä jostain syystä. Mutta ei minulla ole ainakaan vielä ollut sen kanssa ongelmia.
Päivittäminen on aika kuumottava tapahtuma tuossa kun tuntuu, että se joka kerta jää jumiin kunnes parin pakotetun bootin jälkeen se alkaa taas toimia.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Hilleri

Hyvää infoa, kiitti. Joyingsin sivuilla oli nämä:
1)Joying head unit can't support like below: iPod, original car GPS antenna, original car back up rear camera, original car bluetooth, original car USB as well original car Microphone.
2) Joying Android car radio can't support video out directly.
3) Kindly remind you that pls don't upgrade ROM from Malaysk on forum xda-developers or upgrade with other firmware which is not provided by Joying Official. Or it will result in some problems even may broken the head unit. also may can't update your head unit with our future firmware anymore, and finally lost the service of head unit warranty.

Ja sinulla originaali gps antenni toimii adapterilla. Hyvä juttu.
Samassa mainitsevat tuosta Malaysk:sta, että ei saa asentaa. On tuolla ulkomaisilla foorumeilla kyllä ihmiset samaa asennelleet ja ihan onnistuneesti on toiminut. Täytyy katsoa sen change history niin näkee mitä sillä saa kaiken kaikkiaan lisää.

mla

Sama pätee alkuperäiseen peruutuskameraan eli sekin toimii adapterilla ihan ok. Itsellä se ei toiminut juuri lainkaan Blaukkarilla, mutta tällä Joyingilla se nyt toimii viimeisimmän päivityksen jälkeen ilman ongelmia.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Hilleri

Nyt kun on kanava auki, niin kysyn vielä. Onko Sinulla se Malayskin uusin RK3188 -version nyt sisällä?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=3246370

jonssoni

Mulla myös Joyingin laite autossa. Melko tyytyväinen ollut.

Nyt en ihan heti ostaisi, vaan odottaisin muutaman viikon - sieltä on tulossa (ainakin Joyingilta) 2gb keskusmuistia olevat mallit. Taitaa myös olla uudemman mallin prosessorit niissä.

Oma GPS-antenni on kojelaudalla pelkääjän puolella, ei paljon siinä ketään haittaa. Löysin ebaysta myös adapterin jolla sain alkuperäisen GPS-antennin liittimen soittimeen kiinni, mutta eipä löydä sillä signaalia.

Mun tekemä asennusvideo löytyy YouTubesta:
https://youtu.be/9gwKe493go8
Petri Johansson

Hilleri

#17
Noni se on itse Jonssoni, eli videon ukkeli. Meinasinkin jo aiemmin laittaa tubeen kommenttia, että mistä päättelit minkä oranssin johdon pistit poikki. Sen onneksi lopulta pystyin itse päättelemään, vaikka liittimestä lähti tismalleen kaksi samanlaista oranssia pätkää.

Tänään sain tosiaan laitteen asennettua. Usb-johdot jätin laitteen taakse myttyyn kun en löytänyt Yetissä järkevää läpivientiä/sijaintia niille. Hanskalokerossa periaatteessa voisivat olla, mutta onko siinä sitten mitään iloa puhelinta siellä pitää jos Mirrorlinkkiä käyttää. Ja toisekseen, Yetin hanskalokero näytti siltä että siihen pitää porata reikä jos jotain sisään haluaa.

Asennuksessa paskin vaihe oli ehdottomasti laitteen survominen kiinni, kun boksit ja liittimet vievät niin paljon tilaa. Muuten ihan plugnplay.

Ohjeita en ole vielä lukenut, mutta käyttöliittymästä nopeat huomiot 20min käytöllä (joista suurin osa varmaan vääriä tulkintoja)
- piilovalikossa seikkailu 126-koodilla ja "applyn" painaminen ilmeisesti resetoi ainakin radiokanavat
- radiokanavien nimet eivät mahdollisesti pysy muutenkaan tallessa, vaan kanavan valinta hakee vasta kanavan nimen
- radion asetuksia en vielä löytänyt
- google mapsin käyttö navina vaatii kirjautumisen (google tilin luomisen), ja vaatii ehkä aina internet-yhteyden
- oletusnavi on toisaalta kyllä vakuuttava oloinen
- bluetooth-puhelun ääni kuuluu vain repsikan puolelta
EDIT: tähän löytyi vastaus Joyingilta; Hi friend, it is normal not a bug
When you make phone call through bluetooth, if there are both sound from front speakers, there will be Current interference of the speaker which is beside your steering wheel. So in order to improve the qualtiy of making phone call, we turn off the speaker. But both of the speaker will work if you listen the radio or something.

- saako niitä navin opasteita sinne skodan infoscreeniin ohjelmoimalla vai vaatiiko screenin käyttö skodan/vw opan navigaattorin toimiakseen
- yllättävän hienosti näkyy kaikki ovien aukaisut, peruutustutkat, lämmittimen asetukset radion näytöllä
- tuntuu toimivan nopeasti

mla

Tuosta asennusvideosta sen verran, että airbag piuhaa ei saisi käyttää irti jos avain on virtalukossa - ei väliä onko virrat päällä.
Siis jollei halua vikakoodeja poistaa muistista.

Sieltä piilovalikosta löytyy myös tärkeä säätö eli eri äänilähteiden tasojen säätö. Navi voi vakiona kuulostaa todella hiljaiselta, mutta tuolta säätämällä saa sen paremmin kuulumaan.
En ole itse löytänyt mitään tapaa saada noita navin opasteita ajotietokoneen näytölle. Tulisi löytää softa joka osaisi ne näyttää ja can-purkin ne sinne tulkkaisi.


VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

jonssoni

Lainaus käyttäjältä: Hilleri - 29.09.16 - klo:20:09
Ohjeita en ole vielä lukenut, mutta käyttöliittymästä nopeat huomiot 20min käytöllä (joista suurin osa varmaan vääriä tulkintoja)
- piilovalikossa seikkailu 126-koodilla ja "applyn" painaminen ilmeisesti resetoi ainakin radiokanavat
- radiokanavien nimet eivät mahdollisesti pysy muutenkaan tallessa, vaan kanavan valinta hakee vasta kanavan nimen
- radion asetuksia en vielä löytänyt
- google mapsin käyttö navina vaatii kirjautumisen (google tilin luomisen), ja vaatii ehkä aina internet-yhteyden
- oletusnavi on toisaalta kyllä vakuuttava oloinen
- bluetooth-puhelun ääni kuuluu vain repsikan puolelta
EDIT: tähän löytyi vastaus Joyingilta; Hi friend, it is normal not a bug
When you make phone call through bluetooth, if there are both sound from front speakers, there will be Current interference of the speaker which is beside your steering wheel. So in order to improve the qualtiy of making phone call, we turn off the speaker. But both of the speaker will work if you listen the radio or something.

- saako niitä navin opasteita sinne skodan infoscreeniin ohjelmoimalla vai vaatiiko screenin käyttö skodan/vw opan navigaattorin toimiakseen
- yllättävän hienosti näkyy kaikki ovien aukaisut, peruutustutkat, lämmittimen asetukset radion näytöllä
- tuntuu toimivan nopeasti

Minulla ei Factory Settings -valikon muutokset nollaa mitään.

Radiolla ei varsinaisesti taida mitään Asetukset -valikkoa olla. RDS-nimen radio hakee vasta kun menet kanavalle, ja minulla pitää kyllä ne tallessa.

Oletusnavi oli melko hyvä, mutta karttojen päivitys menee waretuksen puolelle. Ostin Sygicin alennuksesta ikuisen lisenssin, olisko ollu 29,90â,¬. Tulee suoraan soittimeen karttojen päivitykset. Ja kartat Sygic osaa lykätä muistikortille.

Google Mapsin uusin versio varsinkin on melkoisen raskas, ja sen käyttö on todella tahmeaa. Uudet 2gb -mallit toivottavasti hoitavat tämän paremmin.

Sain sovittua Joyingin kanssa nykyisen soittimen vaihdosta uuteen malliin pientä välirahaa + postikuluja vastaan.

Tällä hetkellä ei taida olla navia josta lähtisi ohjeet väylään. :/

E: Mapsiin saa offline-karttoja ladattua, mutta ei ole kovin kätevä käyttää.

Spotifysta muuten löytyy asetus jolla offline-listat sai siirrettyä muistikortille, mahtavaa!
Petri Johansson

Hilleri

Juu korjataas tähän:
- factory setting ei resetoi mitään
- radiokanavat pysyy tallessa

Täytyy viikonloppu tutustua laitteeseen.

mla

Tuon factory settingin jälkeen omassa laitteessa hukkuu radiokanavat. Samoin jos tekee resetin laitteelle.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

mla

RK3066 head unit niminen softa muuten on näppärä näihin Rockchip pohjaisiin Android laitteisiin.Se osaa ns.Galan eli nopeuden mukaan säätyvän volumen.
Muut toiminnot siitä itse kytkin pois päältä, koska BT yms. eivät ainakaan itsellä kaivanneet noita virityksiä.

VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

jonssoni

Lainaus käyttäjältä: mla - 30.09.16 - klo:15:55
RK3066 head unit niminen softa muuten on näppärä näihin Rockchip pohjaisiin Android laitteisiin.Se osaa ns.Galan eli nopeuden mukaan säätyvän volumen.
Muut toiminnot siitä itse kytkin pois päältä, koska BT yms. eivät ainakaan itsellä kaivanneet noita virityksiä.

Kokeilin tota, mutta ei toiminut mun laitteessa. Koitin tällä saada Spotifyta oletussoittimeksi.
Petri Johansson

Hilleri

En tiedä onko ohjeissa, mutta millä radio suljetaan? Laitan spotifyn päälle, niin radio jäi taustalle. Pääsin tuosta eroon sillä että käytin valinnan "music":lla jolloin radiotoisto loppui ja spotifyn pystyi laittamaan päälle. Jos olisi joku radio on, radio off nappula.

jonssoni

Lainaus käyttäjältä: Hilleri - 01.10.16 - klo:13:54
En tiedä onko ohjeissa, mutta millä radio suljetaan? Laitan spotifyn päälle, niin radio jäi taustalle. Pääsin tuosta eroon sillä että käytin valinnan "music":lla jolloin radiotoisto loppui ja spotifyn pystyi laittamaan päälle. Jos olisi joku radio on, radio off nappula.

Kun olet radiosoftassa, paina back-nappia. Joko fyysistä nappia tai sitten oikeassa yläkulmassa olevaa takaisin -nuolta näytössä. Silloin radio sammuu.
Petri Johansson

Hilleri

No niinpä niin. Kiitos.

Hilleri

No nyt on muutama päivä enemmän kokemusta laitteesta. Se toimii, ja se toimii todella hyvin. Muutamia juttuja mihin pitää vielä perehtyä on mahdollisen ulkoisen mikrofonin asennus. Vastapää on pariin otteeseen kommentoinut, että ääni kuuluu huonosti ja se saattaa johtua ettei sisäinen mikki pelkästään riitä. Pitää vielä katsoa että riittääkö oman pään kalibrointi kohdilleen vai mikin asennus :)
Usb-johdoille en nyt sitten lopulta ole keksinyt oikein mitään käyttötarkoitusta. Ovat siellä laitteen takana nipussa, enkä taida niitä edes sieltä keskikonsolille vetää. Aluksi piti sitä mirrorlinkkiä käyttää, mutta mitäpä sillä toisaalta edes tekee kun laitteessa itsessään on navit ja bluetoothit, spotifyt yms. Penkin alle laitettava subwoower voisi olla lisäksi potentiaalinen asennuksen kohde. Kaapista kun ylimääräinen löytyy, niin sen voisi kuskin tai apukuskin penkin alle laittaa (jos mahtuu). Subbarin asentamisessa sinällään mitään haastetta ole, mutta ne sähköt kun pitää ottaa niin se pitääkin sitten harjoitella tällä kertaa ihan sisällä olevasta sulakerasiasta. Se ei kai hirveän hankala juttu ole johdottaa. Aiemmat tullut vedettyä härskisti tupakansytyttimestä tai jostain muusta ryöväämällä. Yeti tosin näiltä virityksiltä sääsynyt. Peruutuskameran hankkiminen kävi mielessä, mutta kun sekin pitäisi sitten oikein asentaa ja johdottaa.. huh.

Jultsu

Ebaystä löytää muutamalla eurolla myös langattomia videolähettimiä, ei tarvitse vetää RCA:ta auton halki. Avolavaan olen yhden tuollaisen sarjan asentanut, ja siinä takalamppujen kohdalla lähetin, vastaaotin radion takana. Kerran 15 sekuntiin ehkä kuva käy häiriöisenä tai häviää silmänräpähdykseksi, muutoin tuntuu toimivan ihan ok.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Hilleri

Juu. Toisaalta se asentamisen määrä on sinällään vakio, kun lähetin vaatii myös kumpaankin päähän 12v virrat. Eli ainoa mitä tuossa säästää on se rca:n vetäminen päästä päähän, joka on kyllä melkoisen kakkaa hommaa.

Vielä tuosta Joyingista, että ei se radiokanavia kyllä hukkaa mutta kanavanimistä osa katoaa. Eli tallennetut taajuudet pysyy tallessa, mutta se rds:stä haettu nimi katoaa. Nimi palaa takaisin kun kanavalle menee. Ehkä tuo on ominaisuus.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy