Golf 8 Chat

Aloittaja digiGolf, 11.11.19 - klo:16:31

« edellinen - seuraava »

HAL9000

Kohta 2,5 vuotta tällä Golfilla. Helvetinmoinen huurtumisongelma uudesta lähtien, eivät tähän mennessä ole tienneet mitä tehdä asialle. Ei kesällä niinkään haittaa, mutta nyt talvella. Saa olla alvariinsa siirtämään puhallusta "Parhaalle näkyvyydelle".

Oikean takapyörän jatkuva kolina. Ilmiö selvästi voimistuu kun on talvipyörät alla. Liittyykö sitten renkaiden painoon tms. Tiedä häntä. On korjaamollakin todettu, mutta vikaa ei löydy?

Nykäisy 3=>2 vaiheelle vaihdettaessa, rauhallisesti jarruttaessa. Välillä meinaa mennä hermo. Olen tosin vähän vahingossakin oppinut jarruttamaan valoihin kahdessa vaiheessa, kiertotie sekin.

25 vuotta n. kolmen vuoden välein uusia VAGgineita. Kohta alan katselemaan seuraavaa autoa. Mihinkäs päin sitä katseensa suuntaisi...
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 12.01.23 - klo:18:00
Viitsisitkö katsoa mitä autosi alustanumerolla näkyy täällä: https://www.volkswagen.com.au/app/locals/owners-service/service-campaigns-recalls
Alimpana on viimeisimmät kampanjat. OUB8 ja OUB9 on ollut jaossa toukokuulta 22.
Onko näiden jälkeen jotain?

Mainitsemia kampanjoita ei näkynyt mutta 24/11/2022 päiväyksellä oli OUF1. 
"S-Infotainment Over-the-Air update", eli varmasti samainen saapunut päivitys.


Lainaus käyttäjältä: Tos® - 12.01.23 - klo:18:00
Hyvä hyvä. En enää muista mikä versio autossasi oli aiemmin?

Ennen päivitystä:
Osanumero 5H0035816J
Hardware H56
Software 1896
H40
3074
22.12
3.1.4
1.31.40

En katsonut mihin tuli muutoksia
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Tos®

#1172
Tuo OUF1 tulee juurikin vanhemmille versioille, joille on pitänyt tehdä pohjalle kaiken kattava päivitys (91CU) huollossa.


Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 12.01.23 - klo:22:40
Kohta 2,5 vuotta tällä Golfilla. Helvetinmoinen huurtumisongelma uudesta lähtien, eivät tähän mennessä ole tienneet mitä tehdä asialle. Ei kesällä niinkään haittaa, mutta nyt talvella. Saa olla alvariinsa siirtämään puhallusta "Parhaalle näkyvyydelle".

Oikean takapyörän jatkuva kolina. Ilmiö selvästi voimistuu kun on talvipyörät alla. Liittyykö sitten renkaiden painoon tms. Tiedä häntä. On korjaamollakin todettu, mutta vikaa ei löydy?

Nykäisy 3=>2 vaiheelle vaihdettaessa, rauhallisesti jarruttaessa. Välillä meinaa mennä hermo. Olen tosin vähän vahingossakin oppinut jarruttamaan valoihin kahdessa vaiheessa, kiertotie sekin.
Huurtuuko, jos otat automaattisen sisäkierron pois asetuksista? Omassa se huurtuminen on pahinta, kun alkaa pakastaa. Ehkä ilmastoinnissa on vielä kosteutta ja sitten se jostain syystä pökkää sisäkiertoa päälle itestään? en tiedä varmaksi.

Oletko katsonut ettei takana tukivarren jousikupissa ole kiviä tai muuta? Omaan se kerää kaikkea mahdollista, joka kolkottaa metallisesti.
Talvisin varsinkin kuppi jäätyy täyteen lunta, joka sitten suojalla hieman sulaa ja jäälöntti alkaa kolkottamaan.

Nykimiseen on tulossa päivitys, toistaiseksi lienee jäissä, kun tiedotetta en nähnyt uudelleen
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=48870.msg784931#msg784931
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

GGG

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 12.01.23 - klo:22:40
Kohta 2,5 vuotta tällä Golfilla. Helvetinmoinen huurtumisongelma uudesta lähtien, eivät tähän mennessä ole tienneet mitä tehdä asialle. Ei kesällä niinkään haittaa, mutta nyt talvella. Saa olla alvariinsa siirtämään puhallusta "Parhaalle näkyvyydelle".

Oikean takapyörän jatkuva kolina. Ilmiö selvästi voimistuu kun on talvipyörät alla. Liittyykö sitten renkaiden painoon tms. Tiedä häntä. On korjaamollakin todettu, mutta vikaa ei löydy?

Nykäisy 3=>2 vaiheelle vaihdettaessa, rauhallisesti jarruttaessa. Välillä meinaa mennä hermo. Olen tosin vähän vahingossakin oppinut jarruttamaan valoihin kahdessa vaiheessa, kiertotie sekin.

25 vuotta n. kolmen vuoden välein uusia VAGgineita. Kohta alan katselemaan seuraavaa autoa. Mihinkäs päin sitä katseensa suuntaisi...

Samat ongelmat täälläkin, käytän auton nyt huollossa Helmikuussa tuosta nykimisestä ja sen jälkeen teen päätöksen, vaihdanko automerkkiä. Muutoin Golf on mielestäni erinomainen, ajettavuus, varustelu ja ulkonäkö sekä varsin puhdikas 1.5 moottori edulliseen hintaan. Joka tapauksessa nämä pienet viat alkavat kyllä totta puhuen hieman ärsyttämään, joten katsellaan nyt miten hommat etenevät lähikuukausina.

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 13.01.23 - klo:08:36
Tuo OUF1 tulee juurikin vanhemmille versioille, joille on pitänyt tehdä pohjalle kaiken kattava päivitys (91CU) huollossa.

Jep. Softanumero vaihtui 1896->1899. Huvittava havainto on se että radioversio palautui takaisin 1.30.30:ksi, vaikka päivitin sen muutama päivä sitten tikulla tuoreemmaksi.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Arttu.M.H

Tänään tuli MOI3 päivitys autona Golf GTE -21. Latasin, mutta asennus on vielä tekemättä.

hge

Mahtava kuulla, että tippua 1899 softaa porukoille! Kertokaa, jos huomaatte jotain eroa. Itsellä ei päivity, kun eSIM palvelut taas kadoksissa  ;D
U jelly?

GGG

Rauhallinen ilta-ajelu maanteillä. Mukavan maltillinen kulutus.

Pidän kyllä suuresti tämän uuden Golfin ajettavuudesta ja mukavuudesta tienpäällä. Dieseliäkään ei kaipaa, kun kulutus on alhainen ja vuosittainen vero alhainen.



pasi61

Aikoinaan vm 2010  golffissa ikkunat huurtuivat aina kun auton käynnisti
Ja pakkasella etuikkuna meni sisäpuolelta heti jäähän
Oli ikävä ominaisuus jota ei saatu koskaan korjattua
No auto vaihtui Tiguaniin jossa samaa ongelmaa ole


Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 12.01.23 - klo:22:40
Kohta 2,5 vuotta tällä Golfilla. Helvetinmoinen huurtumisongelma uudesta lähtien, eivät tähän mennessä ole tienneet mitä tehdä asialle. Ei kesällä niinkään haittaa, mutta nyt talvella. Saa olla alvariinsa siirtämään puhallusta "Parhaalle näkyvyydelle".

Oikean takapyörän jatkuva kolina. Ilmiö selvästi voimistuu kun on talvipyörät alla. Liittyykö sitten renkaiden painoon tms. Tiedä häntä. On korjaamollakin todettu, mutta vikaa ei löydy?

Nykäisy 3=>2 vaiheelle vaihdettaessa, rauhallisesti jarruttaessa. Välillä meinaa mennä hermo. Olen tosin vähän vahingossakin oppinut jarruttamaan valoihin kahdessa vaiheessa, kiertotie sekin.

25 vuotta n. kolmen vuoden välein uusia VAGgineita. Kohta alan katselemaan seuraavaa autoa. Mihinkäs päin sitä katseensa suuntaisi...

nuukailija

Lainaus käyttäjältä: GGG - 16.01.23 - klo:18:19
Rauhallinen ilta-ajelu maanteillä. Mukavan maltillinen kulutus.

Pidän kyllä suuresti tämän uuden Golfin ajettavuudesta ja mukavuudesta tienpäällä. Dieseliäkään ei kaipaa, kun kulutus on alhainen ja vuosittainen vero alhainen.


Saako kysyä mikä malli?

Sattumoisin samalla kulutuksella tänään töihin rauhallista kehä ykköstä :-)


Golf Variant 1.0TSI (2021)

GGG

1.5 eTSI Hatchback DSG, 150hp.

Tos®

Lainaus käyttäjältä: GGG - 16.01.23 - klo:20:50
1.5 eTSI Hatchback DSG, 150hp.
Samalla roottorilla tälle aamulle ennätys


Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

GGG


hge

#1183
Lainaus käyttäjältä: hge - 30.12.22 - klo:11:22
Itsellä vaihtelee hiukan infotainmentin toiminnan mukaan. Jos GPS ja eSIM yhteydet pelittää normaalisti, nykäisyä on vähemmän. Jos taas GPS pois pelistä ja kartta näyttää mitä sattuu, niin nykäisty on todella voimakas - löi ekoilla kunnon liukkailla eturenkaan hetkellisesti lukkoon peilijäällä tuon johdosta.

Jotain pienempiä parametrimuutoksia näihin kai ajetaan ihan ilman päivitystäkin (ehkä?). Mulla ollut GPS-signaalin kanssa ongelmia, yleensä ajan kartan mukaan 90% ajoista Itämeren pohjalla ja tällöin mittaristo huutaa äänimerkin voimin road sign detection ongelmaa. Yksi päivä ruutuun tuli teksti "Modifying your vehicle settings" noin 10 minuutiksi ja nyt varoitusääni on kadonnut, enää teksti tulee näytölle.

Käytin tätä yksilöä näytillä K-Autolla GPS-vikojen takia ja vianselvityksen tulos ei nyt ihan ollut sitä mitä odotin...  ;D

"Infotainmentin takana sulaneita johtoja.

11.2.2022 korjattu (merkkihuollossa) vuotavan pissapojan letku kutisteliittimellä ja mahdollisesti sulattanut samalla kymmenisen johtoa. Ethernet + ja - johto infotainmentin ja gatewayn välillä korjattu korjausjohdoilla ja CAN-väylän johtoja teipattu sähköteipillä. Kuvat työkkärillä. Kuljettajan puolella jalan lämmitysputki irti ja oikealta kojelaudan listaa hajotettu, 5F yhdestä antenniliittimestä puuttuu lukitus.

Tämän jälkeen näkyy huoltohistoriassa olevan paljon valituksia GPS-ongelmasta. Osiakin on kai vaihdettu...

Korjatut ethernet johdot kytketty väärin päin --> korjattu --> vikamuisti tyhjeni. Nyt voisi ehkä toimia.."



Siellä oli siis mekaanikon mukaan kaksi johtoa paljaana. Sitten jännittelemään, toistaiseki pelaa normaalisti.  :D
U jelly?

Tos®

No nyt on kunnon ranetusta tehty  ;D
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

HAL9000

Tänään 19.1.2023 aamulla kun lähdin 07-aikoihin töihin päin ajelemaan, huomasin jossain vaiheessa että auton kello näytti jotain 11:5X. Ihmettelin että, mitä ihmettä? Ymmärtäisin jos kello olisi pysähtynyt sähkön puutteen takia, mutta siitä ei voi olla kyse, ajoin auton parkkiin joskus 19:30 aikoihin.

Töistä lähtiessäni ajattelin sitten korjata kellonajan ja samalla huomasin että päivämäärä oli siirtynyt 26.11.2022. Jotain ihmeellistä omaa kivaa auto on itsekseen tehnyt yön aikana. Mitkään asetukset eivät kuitenkaan olleet muuttuneet tai nollautuneet. Onko muille käynyt?
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

JGekko

Mistähän auton cabiinista mahtaa löytyä anturat, jotka aistivat auton sisäilman lämpötilaa, yms?
Golf Variant 1.0 DSG 2021
Polo 1.0 trendline 2018

Reneto

^
Ratin alapuolella on climatronicin anturi
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Tos®

#1188
Ilmakanavissa on jokaisessa yksi anturi tuon yleisanturin lisäksi.
Tuulilasin lämpötilaa ja kosteutta haistellaan peilin juuresta.
Ulkolämpötilaa auton nokalta alamaskin takaa...

Jos talvella tuntuu kylmältä, obd11:lla saa säädettyä lämpöprofiilia

Kesäasetuksille on (kuvassa) omansa.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

JGekko

Sen takia kyselin, kun ollut sitä rullaustoiminnon ongelmaa. Oli huoltoon yksi ainakin varattu, mutta tottakai kun aika oli lähestymässä niin auto alkoi rullailemaan ja peruin ajan. Sen jälkeen taas ongelma tuli takaisin, tosin satunnaisesti rullailua senkin jälkeen. Se miksi kyselin tuon anturin (anturan ;) sijaintia, kun ajattelin jos se se on jotenkin likainen ja sen takia se tökkii kun rullauksen vaikuttaa kuulemma cabiinin sisäilman kosteus yms yms. Anturi oli ainakin silmin nähden puhdas, mutta toimintoa en ole vielä päässyt kunnolla testaa.
Golf Variant 1.0 DSG 2021
Polo 1.0 trendline 2018

Tos®

Sekä kosteus- että ilmanlaatuanturin herkkyyttä saa säädettyä.
Olen itse säätänyt kosteusanturia tiukemmalle ja hajuanturia pienemmälle, ettei tuulilasi huurtuisi niin äkkiä.
Ei vaikuta omassa rullaukseen
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

JGekko

Joku huoltoneuvoja sanoi joskus tosta rullaamisesta, että siihen vaikuttaa niin mini asia. Ja sisätilan kosteus oli yksi. Toki en tiedä sitten mistä nekin tietonsa ammentaa. Sitä olen hiukan ihmetellyt, että kun olen asiaa tiedustellut niin kukaan ei ole laittanut kyselyä maahantuojalle tai tehtaalle. En sitten tiedä mikä tämmösistä epäselvissä tapauksissa on toimintamalli.
Golf Variant 1.0 DSG 2021
Polo 1.0 trendline 2018

jantzu

Moi. Tietääkö joku, että vaikuttaako  auton takuuseen jotain, jos koodaa obdelevenillä erinäisiä asioita takuuaikana?
Golf Style Business 1.5 eTSI 110 kW -23
Polo R-Line 1,5 TSI 110kW -20
Golf GTI 2,0 turbo 147 kW FSI -09

finnman

Muutama muutos/parannus olisi mitä haluaisin tehtävän autoon, vaikka tulevan faceliftin yhteydessä(en kylläkään usko, mutta toivossa on hyvä elää...) :
Penkinlämmittimien siirto vaikka "keskialueen" nappuloiden sekaan. Nyt siellä on mm. P-...ja Climat...mode... jne. Mitä hittoa niillä siellä tekee? (Näytön valikosta ne voi käydä halutessaa hakemassa) Niiden tilalle/sekaan 2 nappulaa joissa on penkinlämmitykset. Alkaa välillä nyppimään kahden sormen sohottelu, kun toiminnot ei mene kerralla perille! Haitta ei ole suuri varmaan etelän maissa, mutta meillä se on talvella jokapäiväistä toimintaa. Kaiken lisäksi nappulat on ilman valaistusta, kuten äänenvoimakkuuden säädinkin!

Toinen koskee 48-voltin akun tilaa. Ei varmaan olisi mahdotonta lisätä valittavaksi näyttöön niin haluttaessa tieto kyseisen akun varaustilasta? Erikoista on se, että kun em. akku on tyhjä, ei kuljettajalla ole varmaa tietoa siitä silloin, kun mm. rullaustoiminto on pois käytöstä. Kyseisen akun varausta olisi mielenkiintoista muutenkin seurata ja se innostaisi lisäämään jarrutusenergian käyttöä.

Sähköisen takaluukun ohjaukseen lisäys, että luukun saisii kiinni myös sulkunapilla(sekä auton sisältä että kauko-ohjaimella).

Kysymys tuulilasin sulista(tätä on käsitelty, mutta mikä on ollut lopputulema?) Vaihdoin uudet sulat syksyllä, mutta niiiden hyppinen ei loppunut lasilla. Onko Golfin tuulilasissa mahdollisesti sellainen pinta, että siksi sulat takertelee, vai onko pyyhkijöiden suuntaus väärin tehty (väärä kulma tai jotain)? Samaa tekee aika-ajoin takalasin pyyhinkin, joten jotankin lasin pinta on syyllinen tai sitten aivan surkealaatuiset sulat?

Tos®

Takaluukku on koodattavissa sulkeutumaan kaukosäätöisesti.

Pyyhkijöistä:
Omassa ainakin Motonetin Boschin pyyhkijät piti kovaa nitkutusta alkuun, nyt muutaman kuukauden jälkeen rauhoittunut.
Lasissa voi olla jokin kalvo pesun jäljiltä.
Itsellä on harjaton pesusoppari paikalliseen pesulaan ja jokaisen pesun jälkeen pitää runsaalla suihkutuksella pestä tuulilasi, ettei rupee kitkuttamaan.

Tuo 48V akku ja sen tilan näyttö on tutkinnassa, saisiko sen koodattua näkyviin...  ::)
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

GGG

Lainaus käyttäjältä: finnman - 27.01.23 - klo:12:43
Kysymys tuulilasin sulista(tätä on käsitelty, mutta mikä on ollut lopputulema?) Vaihdoin uudet sulat syksyllä, mutta niiiden hyppinen ei loppunut lasilla. Onko Golfin tuulilasissa mahdollisesti sellainen pinta, että siksi sulat takertelee, vai onko pyyhkijöiden suuntaus väärin tehty (väärä kulma tai jotain)? Samaa tekee aika-ajoin takalasin pyyhinkin, joten jotankin lasin pinta on syyllinen tai sitten aivan surkealaatuiset sulat?

Sulat ovat väärässä kulmassa suhteessa tuulilasiin ja tästä syystä sulat hyppivät. Tarkastin myös omat ja ne ovat väärässä kulmassa suhteessa tuulilasiin. Sulkien vaihto ei auta, vaan tulee säätää itse pyyhkijän vartta.

Katso alla oleva video, erinomainen vinkki ja kuvaus ongelmaan:

https://www.youtube.com/watch?v=w0I-obFmADE


hge

Tuossa kun Privay-asetuksia pläräsin Infotainmentista huomasin kohdan "Automated Driving Development" -täpän. Tämä siis jakaa kaiken tiedon autosta, ympäristöstä ja kuskin käyttäytymisestä VW:lle ja tallennetaan Saksan lisäksi Microsoftin palvelimille Yhdysvalloissa. VW kerää dataa ja kehittää itseohjautuvaa liikennettä tämän datan avulla.

Itse täppäsin ainakin pois, muutenkin Infotainment niin solmussa, että ylimääräiset datasiirrot parempi jättää pois. :D
U jelly?

GGG

Tyypillisesti itse en jaa mitään, ihan juuri siitä syystä, että en koe Microsoftin tarvitsevan minun tarkkaa dataani.

Koitin kuitenkin "kieltää" kaikki infotainmentista ja eipä tosiaan mikään We Connectin palvelu enää pelannutkaan. Totesin vain, että olkoon - seurataan meitä puhelimien kauttakin jo niin tarkasti, että ei auta kuin koittaa pysyä kelkassa mukana.

Tuon "ADD:n" voisi tarkastaa omasta infotainmentista miten se vaikuttaa toimintoihin (We Connect).

hge

#1198
Lainaus käyttäjältä: GGG - 30.01.23 - klo:13:05
Tyypillisesti itse en jaa mitään, ihan juuri siitä syystä, että en koe Microsoftin tarvitsevan minun tarkkaa dataani.

Koitin kuitenkin "kieltää" kaikki infotainmentista ja eipä tosiaan mikään We Connectin palvelu enää pelannutkaan. Totesin vain, että olkoon - seurataan meitä puhelimien kauttakin jo niin tarkasti, että ei auta kuin koittaa pysyä kelkassa mukana.

Tuon "ADD:n" voisi tarkastaa omasta infotainmentista miten se vaikuttaa toimintoihin (We Connect).

Juuri näin. Käsittääkseni tuo ADD:n kieltäminen ei poissulje mitään WC-toimintoja.
U jelly?

Tos®

OTA päivitykset valuvat autoon vain kaikkien sallivammalla asetuksella.
Lisäksi connect sopparissa pitää olla todennus tehtynä.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy