Golf 8 Chat

Aloittaja digiGolf, 11.11.19 - klo:16:31

« edellinen - seuraava »

GGG

Ainut mikä autossa vielä häiritsee, on tuo nykähtäminen vaihteen vaihtaessa 3->2 tms. Olikohan tähän mahdollisesti tulossa joku päivitys, muuten toiminut erinomaisesti kyllä.

hge

Lainaus käyttäjältä: GGG - 28.12.22 - klo:12:34
Ainut mikä autossa vielä häiritsee, on tuo nykähtäminen vaihteen vaihtaessa 3->2 tms. Olikohan tähän mahdollisesti tulossa joku päivitys, muuten toiminut erinomaisesti kyllä.

Oli siihen kai jotain tekeillä, itse oletin, että olisi ollut tuossa 1899. Harmin paikka, jos näin ei ole - ärsyttävä ominaisuus.
U jelly?

GGG

Koitan huomenna vielä seurailla tapahtuiko muutosta.

GGG

Ei muutosta eli edelleen sama nykäys tuntuu. Ei auta kuin odotella päivitystä, jos sellaista koskaan tulee.

Reneto

#1144
Merkillinen juttu, mutta jotenkin tuntuu siltä ettei nykäisy enää olisi niin paha omassa koslassa. Tältä istumalta olen sitä mieltä, ettei se ole häirinnyt viikkoihin..
Mitään ei ole autolle tehty, eli kuvittelen tai olen tottunut nykäisyyn. Kesällä ja vielä syssymmällä nykäisy ärsytti joka ajokerralla. En tiedä mitä on tapahtunut autolle tai miehelle.

Lainaus käyttäjältä: GGG - 30.12.22 - klo:10:37
Ei auta kuin odotella päivitystä, jos sellaista koskaan tulee.

Luulisi tekevän korjauspäivitystä, koska ongelma on maailmanlaajuinen, eikä pelkkä kylmän pohjolan ilmiö
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

GGG

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 30.12.22 - klo:10:49
Merkillinen juttu, mutta jotenkin tuntuu siltä ettei nykäisy enää olisi niin paha omassa koslassa. Tältä istumalta olen sitä mieltä, ettei se ole häirinnyt viikkoihin..
Mitään ei ole autolle tehty, eli kuvittelen tai olen tottunut nykäisyyn. Kesällä ja vielä syssymmällä nykäisy ärsytti joka ajokerralla. En tiedä mitä on tapahtunut autolle tai miehelle.

Hyvä pointti, en minäkään siihen ole nyt sen enempää kiinnittänyt huomiota, mutta nyt kun oikein alko seuraamaan niin kai siellä joku nykäys tuntuu, tosin ei aina. Eikä se muuten ole niin isosti pistänyt silmään. Toki ihminen aina tottuu asioihin ja sitä kautta voi olla, että siihen ei enää kiinnitä huomiota, mutta voihan se olla että se on aidosti vähentynyt se nykäisy.

Anyway, ei se minua juuri enää millään tasolla edes häiritse. Seurataan nyt miten tosiaan päivitykset etenee sen osalta.


hge

Itsellä vaihtelee hiukan infotainmentin toiminnan mukaan. Jos GPS ja eSIM yhteydet pelittää normaalisti, nykäisyä on vähemmän. Jos taas GPS pois pelistä ja kartta näyttää mitä sattuu, niin nykäisty on todella voimakas - löi ekoilla kunnon liukkailla eturenkaan hetkellisesti lukkoon peilijäällä tuon johdosta.

Jotain pienempiä parametrimuutoksia näihin kai ajetaan ihan ilman päivitystäkin (ehkä?). Mulla ollut GPS-signaalin kanssa ongelmia, yleensä ajan kartan mukaan 90% ajoista Itämeren pohjalla ja tällöin mittaristo huutaa äänimerkin voimin road sign detection ongelmaa. Yksi päivä ruutuun tuli teksti "Modifying your vehicle settings" noin 10 minuutiksi ja nyt varoitusääni on kadonnut, enää teksti tulee näytölle.
U jelly?

GGG

Voiko infotainment liittyä nykäisyyn?

Eikö se pikemminkin liity puhtaasti vaihteiston toimintaan (alaspäin vaihtaminen) -> mekaaninen ongelma (jarrutus energian generointi, 48v akun lataus tms.)

Tosin en osaa tarkalleen sanoa tapahtuuko se jarruttaessa, rullatessa vai missä vaiheessa. Täytyy katsella jahka taas muistaa.

"Mulla ollut GPS-signaalin kanssa ongelmia, yleensä ajan kartan mukaan 90% ajoista Itämeren pohjalla ja tällöin mittaristo huutaa äänimerkin voimin road sign detection ongelmaa. Yksi päivä ruutuun tuli teksti "Modifying your vehicle settings" noin 10 minuutiksi ja nyt varoitusääni on kadonnut, enää teksti tulee näytölle."

Okei, erikoisia ongelmia.

Tos®

Itseäni lainaten http://www.vagarena.fi/index.php?topic=48870.msg784931#msg784931
LainaaCustomer statement:
• When lightly braking and with a gear change from 4th to 3rd gear at a speed of about 30 km/h a jerk is noticeable.

Technical background
Incorrect software in engine control unit. When recovering energy via the belt-driven starter-alternator the recovery is
“suddenly” ended and, as a result, a jerk is noticeable.

A new software version for the engine control unit is being prepared.
• This TPI will be updated as soon as the new software version for the engine control unit is available.
• At the moment an effective repair is not possible. We will inform you as soon as an effective repair is available.
• The replacement of the engine control unit does not fix the complaint. The currently delivered engine control units
do not contain a solution for the above complaints - a groundless replacement of the engine control unit warranty
will be redebated.

GPS ongelmasta taas kannattaa valittaa. Omaan vaihdettiin kattoantenni syksyllä vian vuoksi.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

#1149
Nyt vasta hoksasin tuosta tiedotteen alusta, että se nykiminen koskee vain tiettyjä (vanhoja) ohjainlaitteita ja ecu versioita.
Omassa tuota ei ole.


PS. Nyt kun taas sataa vettä, niin myös kuskinpuolen takaovi valuttaa kynnykselle. Oikea puoli korjattu.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

AapeliK

Tuo selittää sen, miksi meidän MY22 Golf ei ole oireillut tuota nykimisvarianttia missään vaiheessa.

Meillä autolla kaikki hyvin. Syksyllä ollut kylmällä moottorilla vaihteistosekoilu häipyi toistaiseksi, kun vaihteistoon ajettiin kalibrointi (mitä ikinä lienekään) ja DSG nollattiin ja päälle ajettiin sopeutusajo.

Tahdon ihan oikeasti toivoa, että tämä auto palvelee perhettä niin monta vuotta, että sähköautot ovat kypsyneet ja halventuneet tavallisille tallaajille sopiviksi.

con-troll1

Mites muilla mk8 variant r-line (1.5 e tsi) kuskeilla näyttää puolikkaat ledvalot, omassa tuntuu että on aivan liian alhaalla valokeila?💡

Ja miten ihmeessä ton automaattisen ratinlämmityksen saa pois, mielelläni itse laittaisin sen päälle kun sille on tarve, on kokeiltu valikosta laitella mutta ei tunnu jäävän muistiin 🤔

Tos®

Tuon vuoksi pidän automaattiasennolla pitkät päällä aina (IQ-valot).
Saa nähdä jos ne päätyvät vaihtamaan umpiot uusiin (lue vikakeskustelusta lisää).

Mikä versio autossa on? Vanhemmissa on tuota  dementiaa, eli se ei muista tallennettuja asetuksia.
Omassa myös webaston käyttö vaikuttaa, jos lisälämmitin on vielä puhaltamassa ja lähdet ajamaan - lisälämmittimen käyttämät asetukset jäävät päälle.

Ohjauspyörän lämmitykseen auttaa pitkä painallus, sillä se sammuu yhdellä painalluksella.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

con-troll1

Näyttäis olevan softa 1896 versiolla.

Eipä tuo valojen säätäminen vähän ylemmäs hirveen vaikealta vaikuttaisi nopeella vilkaisulla konepellin alle, toinen vaaka säätö ja toinen korkeussäätö sieltä näyttäisi löytyvän.

Ratin lämmitystä en vielä sen enempää ehtinyt pohtia, muuta kuin et otin valikosta muutaman "täpän" pois, täytyy katsoa jos pysyy muistissa.

JGekko

Olen kirjoitellut tuosta kun auto ei rullaa. En tiedä onko asialla mitään tekemistä, mutta kun nappasin ilmastoinnin automaattisen sisäilmankierron päälle, niin rullaus alkoi toiminaan. Otin sen hetkeksi pois ja auto kyllä edelleen rullailee, mutta täytyy ajan kanssa testailla vähän lisää, miten reagoi kun sen ottaa vähän pitemmäksi aikaa pois päältä.

Onko muuten asiaan kuuluvaa, että ilmastoinnin air care toiminto ei jää muistiin päälle, vaan se pitää joka kerta käynnistäessä kytkeä päälle, jos toiminnon haluaa käyttöön?
Golf Variant 1.0 DSG 2021
Polo 1.0 trendline 2018

Tos®

#1155
Lainaus käyttäjältä: con-troll1 - 06.01.23 - klo:22:58
Näyttäis olevan softa 1896 versiolla.

Eipä tuo valojen säätäminen vähän ylemmäs hirveen vaikealta vaikuttaisi nopeella vilkaisulla konepellin alle, toinen vaaka säätö ja toinen korkeussäätö sieltä näyttäisi löytyvän.

Ratin lämmitystä en vielä sen enempää ehtinyt pohtia, muuta kuin et otin valikosta muutaman "täpän" pois, täytyy katsoa jos pysyy muistissa.
1896 pitäs kyllä muistaa säädöt vanhempia paremmin.

Valojen säätöjä ei saisi sörkkiä ilman testeriä ja muita vermeitä.
Testerillä autolle opetetaan uudelleen valojen normaali/keskiasento, toki jokainen tekee miten tahtoo ja vastaa siitä  ;D
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_MQB_Headlight_Regulation

Omalta kohdalta huolto kertoi ettei valoja säädetä, kuin vasta ensimmäisessä huollossa, että alusta ehtii asettua.

Lainaus käyttäjältä: JGekko - 07.01.23 - klo:10:38
Olen kirjoitellut tuosta kun auto ei rullaa. En tiedä onko asialla mitään tekemistä, mutta kun nappasin ilmastoinnin automaattisen sisäilmankierron päälle, niin rullaus alkoi toiminaan. Otin sen hetkeksi pois ja auto kyllä edelleen rullailee, mutta täytyy ajan kanssa testailla vähän lisää, miten reagoi kun sen ottaa vähän pitemmäksi aikaa pois päältä.

Onko muuten asiaan kuuluvaa, että ilmastoinnin air care toiminto ei jää muistiin päälle, vaan se pitää joka kerta käynnistäessä kytkeä päälle, jos toiminnon haluaa käyttöön?
Tuo on jännä, en ole huomannut. Yleensä asetus on huurtumisen vuoksi pois päältä.
Air care muistin saa aktivoitua obd11:lla.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

heller

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 07.01.23 - klo:13:20
Tuo on jännä, en ole huomannut. Yleensä asetus on huurtumisen vuoksi pois päältä.
Air care muistin saa aktivoitua obd11:lla.

Mikä tuon air caren idea edes on? Tai miksi se menee pois? :)
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Tos®

Hieno nimi keksitty sille, että se kierrättää osan sisäilmasta suodattimen läpi?
https://www.skodamagazine.fi/climatronic-air-care-toiminto-puhdistaa-sisailmaa/
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

JGekko

Lainaus käyttäjältä: JGekko - 07.01.23 - klo:10:38
Olen kirjoitellut tuosta kun auto ei rullaa. En tiedä onko asialla mitään tekemistä, mutta kun nappasin ilmastoinnin automaattisen sisäilmankierron päälle, niin rullaus alkoi toiminaan. Otin sen hetkeksi pois ja auto kyllä edelleen rullailee, mutta täytyy ajan kanssa testailla vähän lisää, miten reagoi kun sen ottaa vähän pitemmäksi aikaa pois päältä.

Onko muuten asiaan kuuluvaa, että ilmastoinnin air care toiminto ei jää muistiin päälle, vaan se pitää joka kerta käynnistäessä kytkeä päälle, jos toiminnon haluaa käyttöön?
Huomasin juuri, että näköjään heittää itsestään pois tota automaattista sisäkiertoakin. Ei joka kerta, mutta aina välillä. Kellään kokemusta, mistä voi johtua?
Golf Variant 1.0 DSG 2021
Polo 1.0 trendline 2018

Tos®

Lainaus käyttäjältä: JGekko - 10.01.23 - klo:21:24
Huomasin juuri, että näköjään heittää itsestään pois tota automaattista sisäkiertoakin. Ei joka kerta, mutta aina välillä. Kellään kokemusta, mistä voi johtua?
Omassa se tekee juuri toisinpäin. Se kytkeytyy takaisin käyttöön, mutta vain silloin, jos lähtee liikkelle webaston vielä lämmittäessä.
Jostain syystä silloin se ei osaa hakea käyttäjän omia asetuksia vaan nappaa ne jostain muualta.
Muita mitkä palautuvat:
- Puhalluksen automaatin nopeus
- Lämpötila
- Automaattinen ratin/penkinlämmitys
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

hge

Taas lakkasi navi toimimasta ja maapallon ja ukon ikonit katosivat näytöltä - uusi aika varattu. Onko jengillä mennyt gatewayta takuuseen? Se ainakin viimeksi oli tukossa ja täynnä vikakoodeja - varmaan toki softasta johtuvaa.
U jelly?

vmp

Lainaus käyttäjältä: hge - 11.01.23 - klo:14:12
Onko jengillä mennyt gatewayta takuuseen? Se ainakin viimeksi oli tukossa ja täynnä vikakoodeja - varmaan toki softasta johtuvaa.

Mun kopissa on gatewayssa pysyvä vikakoodi U164300 joka on peruutuskameran ethernet-väylä. Kamera toimii ja koodi löytyy internetistä jostakin väitetysti VW:n huoltotiedotteen listasta koodeja jotka voi jättää huomiotta. Noin muuten oli rapsakasti tullut 62 jonninjoutavaa vikakoodia pilipalisaatioväylistä ja muovikikkuloista ympäri autoa vajaassa vuodessa...
2022 Golf R

Tos®

#1162
Lainaus käyttäjältä: MiikaB - 23.03.21 - klo:11:28
Harman/Kardan äänentoistosta...

Itse "Premium" äänentoistojärjestelmään sitten:
Käydään ensin läpi, mitä on hyvää:

Todella kirkkaat korkeat ja suht hyvät keskiäänet. ,,änipaneeli (keskuskonsolissa) sisältää kattavat valinnat, vaikkakin tuo "Energize" äänimaailma on pelkästään käytössä (muissa en nää mitään järkeä, miksi edes ovat... kai kuuntelutottumukset kullakin...) Mahdollisuus myös valita "Surround sound" kolmella porrastetulla optiolla, äänen focusointi tietylle alueelle taikka äänen tasaisuus (en tiedä mitä oikeasti tekee..). Itsellä tuo Surround on jokseenkin mielyttävä, mutta ei tosiaan maksimissa sillä jotkin kappaleet kuulostavat aivat järkyttävältä tuolloin.

Sitten varoituksiin (mielipiteeseen vaikuttaa vahvasti Golf MK7 Dynaudio 400W-äänentoistojärjestelmä, mikä vanhassa autossani oli):
Voihan mitä mainostettiin ja lopputulos toi mukanaan. Järkyttävä pettymys matalien äänien kohdalla!!!! Sai kyllä VW kuulla, että nyt mentiin takapakkia, sillä tätä en voinut hyväksyä "Premium" äänentoistoksi. Mainostettu 160mm subwoofer on todellisuudessa auton ovikaiutin n. 140 mm halkaisijaltaan, mutta muovikehikko mihin tämä ollaan asennettu on 160mm (WOW, markkinointikikka...) Voit kuvitella miltä basso kuulostaa kun subwooferina toimii keskitiekaiutin, mikä löytyy ovista.
Itse bassoa kyllä on, mutta mitä tulee laatuun, vanha Dynaudio tärisytti koko autoa ja vielä niin, että korvat menee rikki. Nykyisessä matalimmat- sekä subwoofer äänet +9 ja itselle tuli vain tippalinssiin, että tästäkö minä maksoin... Lyhyesti kerron vielä, että sähköpostisodat sodittiin niin VW kuin Harman/Kardonin kanssa, että ei voi olla mahdollista oheinen. Harman/Kardon kertoi, että VW on äänentoiston kannalta asiakas (ostaa elementit ja tekee näistä itselle suotuisan ratkaisun). Eli en voi syyttää Harman/Kardonia huonoista kaiuttimista, vaan VW on kirjaimellisesti pilannut suht laadukkaan merkin tekemällä oheisen ratkaisun (itse vetäisin tuotemerkkini samantien pois VW:tä, jos yritys olisi minun).

Yhteenvetona
1. Ottakaa Travel Assist paketti, jos haette toisen asteen itseajamista.
2. Harman/Kardon äänentoistossa on potentiaalia, mutta sellaisenaan en voi suositella kenellekkään, eteenkin jos kokemusta on Dynaudio-äänentoistosta. Pitää odotella, että tulee purkuohjeet takatilasta, niin subbari menee ensikättelyssä vaihtoon (googlatkaa: JBL BassPRO subwoofer -rengaskoteloon), en ole vielä mitannut, mutta toivottavasti vararenkaaseen menee. Arvosana 3/10 (plussaa tulee äänen monipuolisesta muokkausmahdollisuudesta keskuskonsolin kautta, diskanteista eli kirkkaista äänistä ja etupilareiden Harman/Kardon -logosta).

Toivottavasti tuon valoa jollekin oheisella!

Palataan tähän.
H/K:ssa on bugi (yllätys, yllätys).
Se ilmenee siten, että jos tuo "Energinen" asetus ja siihen liittyvät säädöt on käytössä, se unohtaa säädön.
Tämän huomaa helposti, kun vaikkapa seuraavana päivänä kuuntelee jotain vähän kovempaa ja menee ääniasetuksiin: siellä näkyy Energinen valittuna, mutta kun sitä salaman kuvaa painaa uudelleen: ääni muuttuu melkoisesti.

Jokaisen sammutuksen jäljiltä pitää käydä säätämässä haluttu ääniasetus uudelleen.
Itsekkin välistä ihmettelin bassojen puutosta.

https://www.motor-talk.de/forum/golf-viii-soundsystem-harman-kardon-t6735786.html?page=22
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

GGG

Mistä löytyy kumimattosarja joka sopii juuri tähän 1.5 etsi Golfiin?

Mietin kun kumimatto kuskin alla on ihan miten sattuu, niin huomasin, että se ei osu kyllä kohdilleen, mihin Golfiin liekään tarkoitettu, mutta ei tähän.


GGG


Reneto

Tänään pukkasi aika isoa infotainmentin päivitystä









VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 12.01.23 - klo:16:30
Tänään pukkasi aika isoa infotainmentin päivitystä

Hyvä hyvä. En enää muista mikä versio autossasi oli aiemmin?

Viitsisitkö katsoa mitä autosi alustanumerolla näkyy täällä: https://www.volkswagen.com.au/app/locals/owners-service/service-campaigns-recalls
Alimpana on viimeisimmät kampanjat. OUB8 ja OUB9 on ollut jaossa toukokuulta 22.
Onko näiden jälkeen jotain?
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

jantzu

Lainaus käyttäjältä: GGG - 11.01.23 - klo:19:12
Mistä löytyy kumimattosarja joka sopii juuri tähän 1.5 etsi Golfiin?

Mietin kun kumimatto kuskin alla on ihan miten sattuu, niin huomasin, että se ei osu kyllä kohdilleen, mihin Golfiin liekään tarkoitettu, mutta ei tähän.

Mulla on ylimääräinen kumimattosarja. Sain auton mukana joulukuussa. En oo keksiny niille käyttöä. En ole pussukkaa avannut, eli en kyl tiedä kuin sopivat ovat, mutta olettaisin että sopivat, kun liikkeestä laittoivat mukaan.
Golf Style Business 1.5 eTSI 110 kW -23
Polo R-Line 1,5 TSI 110kW -20
Golf GTI 2,0 turbo 147 kW FSI -09

make58

Lainaus käyttäjältä: GGG - 11.01.23 - klo:19:12
Mistä löytyy kumimattosarja joka sopii juuri tähän 1.5 etsi Golfiin?
Semmonen firma ku Rigum, sieltä tuli mulle vm 22 hybrid golffiin ja sopi just.
Mietin kun kumimatto kuskin alla on ihan miten sattuu, niin huomasin, että se ei osu kyllä kohdilleen, mihin Golfiin liekään tarkoitettu, mutta ei tähän.


joyo di box
Vw Taigo R-Line  -23

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy