Golf 8 Chat

Aloittaja digiGolf, 11.11.19 - klo:16:31

« edellinen - seuraava »

Sped

Millonkohan lienee nuo päivitykset saatavilla, ainakaan missään ei näy avoimia kamppanjoita vielä (oma k-auto, volkkarin huoltovaraus).

Omani löytyy kylläkin listalta. Pitänee soitella tuossa talven mittaan. Nyt kaikki kyllä toimii (kop kop).
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Reneto

Niin, tuleeko noissa mitään toiminnallisia uudistuksia. Virheiden korjauksia ennemminkin. Jos kaikki toimii, niin kannattaako noita päivityksiä mennä erikseen pyytämään. Laittavat sitten huollossa jos laittavat.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Tos®

Lainaus käyttäjältä: ikerman - 04.01.22 - klo:05:38
Kuvan listasta ei löydy oman auton .816C versiota ollenkaan. niin vanha että ei tule enää päivitystä..?
En tiedä, voi olla että siihen pitää ajaa ensin joku vanhempi päivitys joka muuttaa tuoreemmaksi.

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 04.01.22 - klo:09:22
Niin, tuleeko noissa mitään toiminnallisia uudistuksia. Virheiden korjauksia ennemminkin. Jos kaikki toimii, niin kannattaako noita päivityksiä mennä erikseen pyytämään. Laittavat sitten huollossa jos laittavat.
Luulisin, että ne ei tee kun nuo kampanjat, muusta pitää valittaa jos on ollut ongelmia.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

broz

Onkohan tohon hybridi auton pistokkeeseen mietitty mitään suojahuppua jonka voisi laittaa latauksen ajaksi ettei lumi/jää kertyisi tuohon latauksen aikana?
Nykyinen: Volkswagen Golf 8 eHybrid 1.4 DSG Style -21 
Entiset: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Style -18
Skoda Fabia 1.2 TSI 90 Style -15

broz

Kuuluisiko noissa lämpö & volume säätö hipaisu "alustoissa" olla valot? Itse ainakin näihin valoja kyllä kaipaisin. Esim Octavia IV:ssä näyttäisi olevan näissä jotkut valot
Nykyinen: Volkswagen Golf 8 eHybrid 1.4 DSG Style -21 
Entiset: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Style -18
Skoda Fabia 1.2 TSI 90 Style -15

Erkka

^ Ei ole valoja niissä. Jota kovasti olen itsekin ihmetellyt. Omassa Scoda IV ei ole pimeitä käyttösäätimiä.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Sped

Pidättekö A/C:tä päällä talvella? Otin sen pois, sillä eipä se tietääkseni auta muuten kuin lämpimissä keleissä, jolloin saadaan kylmää kabiiniin.

Onko tuolla muita funktioita, jonka vuoksi sitä kannattaisi pitää talvellakin päällä? Mietin, että eikös sekin vie polttoainetta, toki se varmaan osaa sitä jotenkin järkevästi reguloida, jolloin ei kylmällä ilmalla sitä veisi. Kokemuksia?
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Sped - 12.01.22 - klo:12:29
Pidättekö A/C:tä päällä talvella? Otin sen pois, sillä eipä se tietääkseni auta muuten kuin lämpimissä keleissä, jolloin saadaan kylmää kabiiniin.

Onko tuolla muita funktioita, jonka vuoksi sitä kannattaisi pitää talvellakin päällä? Mietin, että eikös sekin vie polttoainetta, toki se varmaan osaa sitä jotenkin järkevästi reguloida, jolloin ei kylmällä ilmalla sitä veisi. Kokemuksia?
Omassa se ainakin unohtaa kaikki säädöt webaston we-connect käytön jälkeen, joten kaikki on niinkuin tehtaalta tullessa  ;D
Kompura ei käynnisty enää jäätymisen vuoksi jossain +4-5 asteen nurkilla.
Hyvä sitä on käyttää edes hetkellisesti talvellakin jos olosuhteet antaa myöden - voitelee, eikä haihdu litkut niin äkkiä pois.

Tuohon dementiaan pitäisi kai auttaa päivitys 1890 versioksi.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Sped

Juu, kaippa sitä täytynee laittaa silloin tällöin päälle.

Itellä vielä 1788 :D Katsotaan millon jaksais viedä pajalle...
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

mfroberg

Vastakysymys: Minkä takia se pitäisi laittaa pois? Itsellä se on automaatilla aina, kesät ja talvet. Eihän se kompura kulu jos se ei käy vai mikä on motiivina ilmastointi offille laitossa? Käsittääkseni ilmastointi myös poistaa kosteutta kabiinista.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Sped

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 12.01.22 - klo:14:17
Vastakysymys: Minkä takia se pitäisi laittaa pois? Itsellä se on automaatilla aina, kesät ja talvet. Eihän se kompura kulu jos se ei käy vai mikä on motiivina ilmastointi offille laitossa? Käsittääkseni ilmastointi myös poistaa kosteutta kabiinista.

Sitä tässä juurikin kysyn, että pidättekö sitä pois ja onko sillä joitain vaikutuksia on/off.  ::)

Kuten aiemmin sanoin, jos se on jotenkin haamuna taustalla päällä eikä käytännössä tee mitään järkevää, niin viekö polttoainetta (kuinka vähän tahansa)
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Atsii

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 12.01.22 - klo:14:17
Vastakysymys: Minkä takia se pitäisi laittaa pois? Itsellä se on automaatilla aina, kesät ja talvet. Eihän se kompura kulu jos se ei käy vai mikä on motiivina ilmastointi offille laitossa? Käsittääkseni ilmastointi myös poistaa kosteutta kabiinista.


Samaa mieltä 👍 Eiköhän se ole kaikissa laitteissa niin, että käyttämättömyys aiheuttaa ainoastaan ongelmia ::)
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

Sped

Se on hyvin mahdollista. Täytyy tehdä kotitestejä :D
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

M_M

Lainaus käyttäjältä: Sped - 12.01.22 - klo:14:26
Kuten aiemmin sanoin, jos se on jotenkin haamuna taustalla päällä eikä käytännössä tee mitään järkevää, niin viekö polttoainetta (kuinka vähän tahansa)

Ei vie polttoainetta.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

AapeliK

Ympäri vuoden päällä täälläkin. Automatiikkahan sen pitää pakkasessa poissa päältä. Plussana saa esimerkiksi ostoskeskusten parkkihalleissa käydessä nesteet kiertämään, kun lämpötila menee plussan puolelle.

JGekko

Joskus jo aikaisemminkin tästä kirjoitin, mutta kun nyt on jo mennyt pidemmän aikaa uuden mallin julkaisusta myös farkun osalta, niin edelleen ihmettelen miksi Suomessa ei kauppa käy ollenkaan edellisten mallien tapaan. Onko vika tuotteessa, hinnassa vai missä? Minä olen sen verran kyllä käynyt renkaita potkimassa ja koeajoilla, ettei niiden perusteella ainakaan tuotteessa ole vikaa. Jostain syystä kuluttaja ei vain tahdo löytää 8. Golfin luokse. Voisiko ehkä yksi syy olla sama kuin itsellänikin, että edellinen malli on sen verran hyvä, ettei ole tarvetta vielä vaihtaa? Mistä näistä tietää.
Golf Variant 1.0 DSG 2021
Polo 1.0 trendline 2018

Tos®

Komponenttipula ja pitkät odotusajat lienee syynä.
Briteissä on joillain venynyt tilausaika liki vuoteen
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: JGekko - 24.01.22 - klo:20:51
Joskus jo aikaisemminkin tästä kirjoitin, mutta kun nyt on jo mennyt pidemmän aikaa uuden mallin julkaisusta myös farkun osalta, niin edelleen ihmettelen miksi Suomessa ei kauppa käy ollenkaan edellisten mallien tapaan. Onko vika tuotteessa, hinnassa vai missä? Minä olen sen verran kyllä käynyt renkaita potkimassa ja koeajoilla, ettei niiden perusteella ainakaan tuotteessa ole vikaa. Jostain syystä kuluttaja ei vain tahdo löytää 8. Golfin luokse. Voisiko ehkä yksi syy olla sama kuin itsellänikin, että edellinen malli on sen verran hyvä, ettei ole tarvetta vielä vaihtaa? Mistä näistä tietää.

Meiltä löytyy molemmat farkut eli uusi- ja vanhakoppanen. Molemmat hyviä, uudessa ei vikaa tuotteena vaan selvästi modernimpi kuin edeltäjänsä. Uusia ominaisuuksiakin löytyy joista esim. aukipotkittava takaluukku huomattava parannus. Golf on toki hieman hinnakas, Seat ja Skoda lähtee halvemmalla samassa luokassa. Ostajat saattavat nyt hieman tarkkailla miten käy komponenttien, odotusaikojen sun muun kanssa.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

jppetteri

Lainaus käyttäjältä: Sped - 12.01.22 - klo:12:29
Pidättekö A/C:tä päällä talvella? Otin sen pois, sillä eipä se tietääkseni auta muuten kuin lämpimissä keleissä, jolloin saadaan kylmää kabiiniin.

Ei ole Golf 8:ia itsellä, mutta vuodesta nykyisessä Volkkarissa olen vuodesta 2017 pitänyt AC:n päällä kesät-talvet. Edellisessä samaten, sen 8 vuotta minkä se minulla oli.

Miksi se pitäisi ottaa pois päältä?


Herr K

Aina on mullakin ollut ilmastointi päällä kesät talvet siitä lähtien, kun hankin ensimmäisen auton, jossa oli ilmastointi. Olen ollut siinä käsityksessä, että ilmastoinnin pitäisi vähentää huurtumista kosteilla keleillä.
VW Passat Variant GTE

finnman

Taitaa suurin syy "huonoon" myyntiin olla auton tekninen toteutus? Hinnoittelu ei ole syynä, sillä kun katsoo mitä maksaa kilpailijat(Octavia, Corolla, Ceed) ovat kyseiset mallit yllättävän lähellä toisiaan hinnoittelussa. Kun huomio omissa laskelmissaan varustetasojen erot+mitä lisävarusteita joutuu ottamaan mukaan vs. mitä on vakiona, saadaan aika lähelle yhtenevät mallit? (Jokainen voi omalta kohdaltaa käydä rakentamassa kyseiset mallit.)

Golf tehtiin mielestäni liian digitaaliseksi varsinkin tiettyjen toimintojen osalta. Siksi en ihmettele miksi Corolla ja Octavia ovat suosituimpia ja itsekin vuoden käytön jälkeen kallistuisin nyt em. maleihin. Ceed taasen myy takuun turvin(uskoisin?) ja että auto on vielä aika perinteinen toteutukseltaan. Ja ei kannata unohtaa plugin-hybridia malleja Ceed ja Octavian kohdalla mikä puuttuu Golf farkusta. Plugarien myynti tullee vaan kasvamaan jatkossa ja se on pois Golfin myynnistä.


mfroberg

Tuo plugarin puuttuminen on totta, mikä lie syynä siihen? Kai se riittää konsernille että Leonia ja Octaviaa saa moisena. Corollaa en osaa tähän yhtälöön laittaa, eihän siihen saa edes matriisivaloja käsittääkseni. Sama Ceedin osalta, ja ilman niitä uutta autoa ei mielestäni kannata ostaa.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Atsii


Volkkarilla viisaasti odotellaan, että muut konsernin autot saadaan kunnolla testattua.
Sen jälkeen on hyvä myydä toimivia laitteita uusille ostajille  :)
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

Tos®

Golffia oli myyty Saksassa viime vuonna yli 91 000 autoa, ehkä niitä ei vain liikene tänne perähikiälle 
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Reneto

Nii. Se voi olla suomivinkkelistä katsottuna outoa että Golfia myydään Euroopassa tuplasti enemmän kuin Octaviaa.
Totuushan on että Suomen myyntimäärät ovat kärpäsen kusta isossa kuvassa, ja niitä tutkailemalla voi saada hieman vääristyneen kuvan mallien suosiosta.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 25.01.22 - klo:23:13
Nii. Se voi olla suomivinkkelistä katsottuna outoa että Golfia myydään Euroopassa tuplasti enemmän kuin Octaviaa.
Totuushan on että Suomen myyntimäärät ovat kärpäsen kusta isossa kuvassa, ja niitä tutkailemalla voi saada hieman vääristyneen kuvan mallien suosiosta.

Ja kun tota suhdetta katsotaan merkkitasolla niin saa vielä pikkasen erilaisen perspektiivin.

Autojen toimitusmäärät VW konsernissa 2019:

Volkswagen 6,28 milj.
Audi 1,85 milj.
Skoda 1,24 milj.
Seat 0,57 milj.
Porsche 0,28 milj.
Bentley 11000
Lamborghini 8000

Volkswagen merkkiä siis myydään maailmanlaajuisesti lähes tuplasti sen verran mitä konsernin muita henkilöautoja yhteensä.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

finnman

Hmm. Matriisivalot ovat tärkein varuste millä auto valitaan? No jokainen taplaa tyylillään.
Corollassa on mittausten mukaan hyvinkin hyvät valot ja omassa koslassani Led Performance valot millä näen vallan mainiosti. Itse laittaisin(jos jonkin varusteen vuoksi jokin auto jää ostamatta) kynnysvarusteeksi kohtuuhintaisen tehtaalla asennetun polttoainelämmittimen ja/tai esiin käännettävän vetokoukun. Niitä kun ei Corollaan ja Ceediin saa ollenkaan. (Corollaan törkeän hintainen webasto jälkiasenteisena maahantuojan toimesta ei houkuta tai Ceedin törkeän hintainen irroitettava vetokoukku  :)  )

Vekkula

Lainaus käyttäjältä: finnman - 26.01.22 - klo:11:01
Hmm. Matriisivalot ovat tärkein varuste millä auto valitaan? No jokainen taplaa tyylillään.
Corollassa on mittausten mukaan hyvinkin hyvät valot ja omassa koslassani Led Performance valot millä näen vallan mainiosti. Itse laittaisin(jos jonkin varusteen vuoksi jokin auto jää ostamatta) kynnysvarusteeksi kohtuuhintaisen tehtaalla asennetun polttoainelämmittimen ja/tai esiin käännettävän vetokoukun. Niitä kun ei Corollaan ja Ceediin saa ollenkaan. (Corollaan törkeän hintainen webasto jälkiasenteisena maahantuojan toimesta ei houkuta tai Ceedin törkeän hintainen irroitettava vetokoukku  :)  )

Kun ajelee paljon valaisemattomilla teillä jossa on kokoajan molempiin suuntiin liikennettä niin tavalliset pitkät ovat käyttökelvottomat koska et voi niitä koskaan laittaa päälle.
Matrixit päällä kokoajan varjostaen muun liikenteen.
Edellisissä autoissa ehkä 2-3 kertaa vuodessa sai tökätä pitkät päällä muutamaksi sekunniksi ku latu oli vapaa, nyt voi painella pitkät päällä koko ajan ja pientareet on aina valaistu kunnolla, peuroja tms. elukoita kun loikkii omilla reiteillä hyvin runsaasti.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 26.01.22 - klo:11:53
Kun ajelee paljon valaisemattomilla teillä jossa on kokoajan molempiin suuntiin liikennettä niin tavalliset pitkät ovat käyttökelvottomat koska et voi niitä koskaan laittaa päälle.
Matrixit päällä kokoajan varjostaen muun liikenteen.
Edellisissä autoissa ehkä 2-3 kertaa vuodessa sai tökätä pitkät päällä muutamaksi sekunniksi ku latu oli vapaa, nyt voi painella pitkät päällä koko ajan ja pientareet on aina valaistu kunnolla, peuroja tms. elukoita kun loikkii omilla reiteillä hyvin runsaasti.

Se on just noin matriisivalojen osalta. Tämähän tietysti on ajoprofiiliin liittyvä asia, mutta jos ajat paljon maantietä jossa on jatkuvasti vastaantulijaa ja myös samaan suuntaan menijöitä kuten omalla kohdalla(mm.2-tie päivittäin) niin ainoat hyvät/toimivat valot ovat nuo matriisivalot. Edellisessä autossani(Leon ST 2017) oli automaattinen valonvaihtaja, vau mikä ominaisuus ajattelin hankittaessa. Noh, eihän ne pitkät olleet päällä kun hetkittäin ja lisäksi vaihtaja on niin ylikohtelias että kun se havaitsee vastaantulijan jossakin kaukana niin pudottaa heti lyhyille. Jos vastaantulija tekee(tai autonsa) vaihdon samaan aikaan niin autojen väliin jäävälle pimelle alueelle mahtuisi esim.helvetillinen hirvilauma. Kun kerran on omistanut auton matriisivaloilla niin paluuta wanhaan ei ole ainakaan käyttöautossa.

Tehdaswebastokin mainittiin, ihan must vehje kyllä kaukosäätimellä ainakin omassa käytössä. Sitä jos ei saa itämaisiin autoihin niin huono juttu.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

JGekko

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 25.01.22 - klo:23:13
Nii. Se voi olla suomivinkkelistä katsottuna outoa että Golfia myydään Euroopassa tuplasti enemmän kuin Octaviaa.
Totuushan on että Suomen myyntimäärät ovat kärpäsen kusta isossa kuvassa, ja niitä tutkailemalla voi saada hieman vääristyneen kuvan mallien suosiosta.

Minä tuossa omassa tekstissä tarkoitinkin juuri suomen myyntilukuja.  Golf on tunnetusti ollut Suomessakin kohtuullisen kärjessä rekisteröinti määrissä edellisten mallien osalta. Komponentti pula voi ehkä jotain selittää, mutta kun pula on maailmanlaajuinen, niin se koskee myös muita zuton valmistajia. Kuitenkin kaikenaikaa uusia autoja toimitetaan, vaikka toimitusajat ovatkin venyneet. Siinä suhteessa en näe syytä miksi Golf on Suomessa pudonnut pois ensirekisteröintien kärkipaikoilta.
Golf Variant 1.0 DSG 2021
Polo 1.0 trendline 2018

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy