Golf 8 Chat

Aloittaja digiGolf, 11.11.19 - klo:16:31

« edellinen - seuraava »

vwmies

Nää varustetasot ovat vähän hassuja. (OT: nyt ei puututa niihin nykyVolvojen sekaviin mallimerkintöihin joista ei edes polttoaine selviä).

Pasaatissa oli aikoinaan karvalakki Trendline , Comfortline, Sportline ja Highline.

Suomessa mahaantuoja (sorry type) maahantuoja keksi tilata autoja tehtaalta tummennetuilla takalaseilla, lämmitettävällä etulasilla ja webastolla.

Heureka: auto oli halvempi kuin trendline (joka se de facto oli) em. varusteilla ruksattuna. Ja oli Luxline. Niitä myytiinkin vuosia ihan kohtuullisesti.

Mallimerkinnän luomasta imagosta huolimatta omistamassani Luxlinessä ei esim. ollut takana sähkölaseja......   ;D

Yritetään pärjätä.

broz

Ihmettelin tuossa kun katoin tota We connect sovellusta kun siellä on lasinlämmitys. Mitäs tuo lasinlämmitys sitten tarkoittaakaan? Onko se sama asia kun octaviassa tuulilasin lämmitys?
Nykyinen: Volkswagen Golf 8 eHybrid 1.4 DSG Style -21 
Entiset: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Style -18
Skoda Fabia 1.2 TSI 90 Style -15

AapeliK

Ensimmäinen vika löytyi nyt kaksi päivää luovutuksen jälkeen. Paikoiltaan liikkeelle lähtiessä tuntuu, että auto luistattaa kytkintä hetken. Oireena on 2-3 tumpahtavaa nykäisyä kiihdyttäessä. Koeajoauto ei muistaakseni vastaavaa tehnyt.

Varailen aikaa pajalle heti huomenna.

Sped

Onko kukaan löytänyt kumimattoja hyvänlaatuisia jostain halvemmalla kuin VW kaupasta (79 ,+ 79 ,)?
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Tos®

Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Ukko

Kaksi kysymystä:

- Soiko Harman Kardon hyvin?

- Toimiiko Internet radio Suomessa?

Tos®

#516
Molempiin kyllä.

Sieltä listalta löytyy myös suomalaisia kanavia.
8 kanavainen Dynaudio oli hieman parempi, etenkin kun olin vaimentanut ovet - mutta ei tässäkään valittamista.


Tuossa tuore testi
https://www.youtube.com/watch?v=EMmB5c1wsBY

Se kojelaudan päällä oleva puhelinkaiutin on ilmeisesti sama vakiomallissakin (varaosalistaa ihmettelin keväällä) ja siitä se ainakin saa moitetta.
Ja näytön kautta käyttäminen, säätöihin pääsee myös suoraa volumesäädön perässä olevasta rattaasta  ;D
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

rampas1980

Hyvin näyttäisi soivan ainakin tuon youtube-videon perusteella, hyvä kun tuli tämä ruksittua  :)
VW Golf Variant alltrack -22

broz

#518
Tilasin viime viikolla ja eilen kävin hakemassa kumimatot etu ja takapenkin jalkatilaan ja sen lisäksi olin hankkinut takakonttiin maton. Luulin että se on myös sellainen kumimatto joka on aikaisemmissakin autoissa ollut, mutta se olikin tuollainen muovinen kaukalomatto https://shop.volkswagen.fi/tavaratilan-kaukalomatto-golf-8-autot-valipohjalla-5h0061161. Varaosapuolen työntekijä kertoi ettei eHybrid golffiin ole kumimaista mattoa saatavillakaan.
No kaipa tuokin nyt menee.
Nykyinen: Volkswagen Golf 8 eHybrid 1.4 DSG Style -21 
Entiset: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Style -18
Skoda Fabia 1.2 TSI 90 Style -15

Sped

Lainaus käyttäjältä: broz - 25.08.21 - klo:10:10
Tilasin viime viikolla ja eilen kävin hakemassa kumimatot etu ja takapenkin jalkatilaan ja sen lisäksi olin hankkinut takakonttiin maton. Luulin että se on myös sellainen kumimatto joka on aikaisemmissakin autoissa ollut, mutta se olikin tuollainen muovinen kaukalomatto https://shop.volkswagen.fi/tavaratilan-kaukalomatto-golf-8-autot-valipohjalla-5h0061161. Varaosapuolen työntekijä kertoi ettei eHybrid golffiin ole kumimaista mattoa saatavillakaan.
No kaipa tuokin nyt menee.

Varmaan pitää itsekin hakea, varsinkin nyt kun talvi tekee tulojaan. Alkaa kangasmatot kastumaan toden teolla.

Ymmärrän toisaalta tuon kaukalomaton, että jos tulee paljon lunta/loskaa sisään, niin saa putsattua hyvin, vaikka olisi laittanut lattian alempaan tilaan. Mielenkiinnolla tosin katsoin noita maton siivekkeitä, että peittävätkö ne sivutaskut, jos lattia on ylemmällä tasolla?...

Saa nähdä, pitäisi tässä nyt investoida mattoihin sekä uusiin talvirenkaisiin ja vanteisiin. :D
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

broz

Lainaus käyttäjältä: Sped - 25.08.21 - klo:10:17
Varmaan pitää itsekin hakea, varsinkin nyt kun talvi tekee tulojaan. Alkaa kangasmatot kastumaan toden teolla.

Ymmärrän toisaalta tuon kaukalomaton, että jos tulee paljon lunta/loskaa sisään, niin saa putsattua hyvin, vaikka olisi laittanut lattian alempaan tilaan. Mielenkiinnolla tosin katsoin noita maton siivekkeitä, että peittävätkö ne sivutaskut, jos lattia on ylemmällä tasolla?...

Saa nähdä, pitäisi tässä nyt investoida mattoihin sekä uusiin talvirenkaisiin ja vanteisiin. :D

Varaosa myyjä kans kysyi multa haluanko noilla siivillä vai ilman. Sanoin että ilman, että voin laittaa sivutasku kaukaloihin sitten muuta.
Nykyinen: Volkswagen Golf 8 eHybrid 1.4 DSG Style -21 
Entiset: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Style -18
Skoda Fabia 1.2 TSI 90 Style -15

Sped

Lainaus käyttäjältä: broz - 25.08.21 - klo:10:20
Varaosa myyjä kans kysyi multa haluanko noilla siivillä vai ilman. Sanoin että ilman, että voin laittaa sivutasku kaukaloihin sitten muuta.

Leikattiinko ne sitten vain paikan päällä vai onko valmistettu ihan ilman siipiä? Mietin vain, että jos alkavat ärsyttämään niin voin leikata itse :D
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

broz

Lainaus käyttäjältä: Sped - 25.08.21 - klo:10:23
Leikattiinko ne sitten vain paikan päällä vai onko valmistettu ihan ilman siipiä? Mietin vain, että jos alkavat ärsyttämään niin voin leikata itse :D

Ei tarvinnut itse leikata  ;D Oli ihan siis saatavilla sellainen malli jossa ei oo siivekkeitä ja myös erikseen sellainen malli jossa olisi ollut siivekkeet.
Nykyinen: Volkswagen Golf 8 eHybrid 1.4 DSG Style -21 
Entiset: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Style -18
Skoda Fabia 1.2 TSI 90 Style -15

Ukko

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 25.08.21 - klo:08:24

Sieltä listalta löytyy myös suomalaisia kanavia.


Osaatko sanoa mitä kanavia löytyy? Tuota kauttahan äänenlaatu on paljon parempi kuin FM-radion kautta.

Ukko

Olen koeistunut tämän uuden Golfin, mutta omasta mielestä siinä istuu aivan liian korkealla. Penkki ei mene tarpeeksi alas. Tämä ketju vikakuvauksineen on myös vähentänyt mielenkiintoa kyseistä tuotetta kohtaan.

ram1

Sain tänään vuokra- autoksi Golf eTsi:n Audin tilalle puskurin maalauksen ajaksi, kun joku nainen päätti näyttää sille vähän Mersua. Heti nappasin penkin niin alas kuin menee, ja alkuun ei riittänyt, mutta tottui kyllä. Mutta ruoria olisi pitänyt saada vielä enemmän syliinpäin. Kun sai rattiin hyvän ajoasennon, niin ainakin mulla tuo jarrupoljin oli häiritsevän edessä, eli jalka joutui olemaan tosi koukussa kun sitä käytti. Omasta mielestä Audiin sai tuon paremmin. Ehkä pitää kikkailla sitten selkänojan kanssa enemmän, mutta se ei taas itselle muuten optimi. Tuohan tehoiltaan sama kuin edellinen Leon mikä mulla oli ja ei siinä hirveästi eroa ole. Ehkä se sähkö hitusen siellä alhaalla avustaa, mutta ei minun mielestä ihan hirveästi kulkuun vaikuta ja näinhän se papereissakin on. Kaikkihan siinä kohtuu ok, eikä nyt mitään hirveää moitittavaa. Nuo namiskat nyt pikkumatkalla mitä tarvi, niin löytyi kyllä aika helposti. Ehkä tuo keskikonsolin lattiaosa voisi olla hitusen korkeammalla, ja on se myös karun näköinen. Se kepin puute tekee siitä vähän aution. Itse skeba muuten toimii loogisesti ja hyvin. Viikset ja ovinamiskat taattua 2000- luvun puoliväliä. Mitä niitä nyt vaihtamaan. Ei herätä oikein mitään tunteita. Sanotaanko, että ihan ok, mutta tarttis vähintään eHybin.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Tos®

#526
Lainaus käyttäjältä: Ukko - 25.08.21 - klo:13:17
Osaatko sanoa mitä kanavia löytyy? Tuota kauttahan äänenlaatu on paljon parempi kuin FM-radion kautta.
Tuossa ne mitä viimeksi näkyi.
https://photos.app.goo.gl/eXc6kPJTmi9xKrHz5

AA:n saa vaikka mitä sovelluksia nettiradion käyttöön, niin ei tartte maksaa auton käyttämästä datasta.

Tiguanin korkeuteen tottuneena tuolla istutaan prse maassa  ;D
Tiedä sitten onko stylen penkeillä eroa vakioon?
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

AapeliK

Lainaus käyttäjältä: AapeliK - 22.08.21 - klo:14:41
Ensimmäinen vika löytyi nyt kaksi päivää luovutuksen jälkeen. Paikoiltaan liikkeelle lähtiessä tuntuu, että auto luistattaa kytkintä hetken. Oireena on 2-3 tumpahtavaa nykäisyä kiihdyttäessä. Koeajoauto ei muistaakseni vastaavaa tehnyt.

Varailen aikaa pajalle heti huomenna.
Kiukuttelin tästä huollolle, johon totesivat, että aja parisataa kilometriä, että DSG ”oppii tavoille ja säätää itseänsä”. No, vaikka skeptinen olin, niin nykimiset lähtikin jo alle sadassa kilometrissä. Eli sulavasti mennäänkin.

Nexenin renkaiden märkäpito on kyllä tosi kurja. Ei kovin kummoisesti tarvitse märällä asfaltilla painaa kaasua, ennen kuin rupeaa sutimaan.

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 25.08.21 - klo:15:40
Olen koeistunut tämän uuden Golfin, mutta omasta mielestä siinä istuu aivan liian korkealla. Penkki ei mene tarpeeksi alas. Tämä ketju vikakuvauksineen on myös vähentänyt mielenkiintoa kyseistä tuotetta kohtaan.

Lieköhän nuo vikakuvaukset enimmäkseen niiden ensimmäisten eli 2020-mallien ongelma? Vaimolla nyt 2kk ja 5-6tkm ongelmatonta ajoa takana. Muutaman kerran on viime aikoina auto kuulemma käskenyt ajamaan keskellä kaistaa vaikka kuski on mielestään ollut jo keskellä mutta siinä kaikki.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

rampas1980

Lainaus käyttäjältä: AapeliK - 25.08.21 - klo:18:54
Kiukuttelin tästä huollolle, johon totesivat, että aja parisataa kilometriä, että DSG ”oppii tavoille ja säätää itseänsä”. No, vaikka skeptinen olin, niin nykimiset lähtikin jo alle sadassa kilometrissä. Eli sulavasti mennäänkin.

Nexenin renkaiden märkäpito on kyllä tosi kurja. Ei kovin kummoisesti tarvitse märällä asfaltilla painaa kaasua, ennen kuin rupeaa sutimaan.

Siis toimitetaanko uusi Golf jollain Nexen-renkailla?  :o
VW Golf Variant alltrack -22

Sped

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 26.08.21 - klo:08:43
Lieköhän nuo vikakuvaukset enimmäkseen niiden ensimmäisten eli 2020-mallien ongelma? Vaimolla nyt 2kk ja 5-6tkm ongelmatonta ajoa takana. Muutaman kerran on viime aikoina auto kuulemma käskenyt ajamaan keskellä kaistaa vaikka kuski on mielestään ollut jo keskellä mutta siinä kaikki.

Itselläni myös suhteellisen huoletonta ajoa ollut nyt 2 tkm. Olen maininnut siitä, että ovet aukeavat lähestyessä satunnaisesti, vaikka se ominaisuus on pois päältä. Mutta tänään aamulla kävellessäni autolle aukesi peräluukku ylös asti automaattisesti :D . Tämä meni multa yli hilseen... Pienen pieni mahdollisuus oli, että tietokonelaukkuni hihna olisi painanut taskussa nappiin, mutta todella epätodennäköistä, sillä takakontin avauspainike on avaimessa keskimmäisenä.

Täytyy kysyä huollossa sitten että mikä juttu.
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Tos®

Lainaus käyttäjältä: rampas1980 - 26.08.21 - klo:09:03
Siis toimitetaanko uusi Golf jollain Nexen-renkailla?  :o



Lainaus käyttäjältä: Tos® - 04.08.21 - klo:15:43
Tänään oli 7koppainen perusmalli vuokralla töistä päin, tuntui antiikkiselta  ::)

Mutta mittasin rengasmelua puhelimella samalla tienpätkällä, 100kmh ja samaan suuntaan:
Golf7 16 tuumaisilla renkailla, keskiarvo 72,5dB
Golf8 17 Bridgestone renkailla, keskiarvo 73,8dB

Vanhemman golffin rengastusta ei tullut tarkemmin katsottua.
Michelin primacy4 siellä oli, sekoilin viimeksi, no joka tapauksessa meluisat.

Erwin tiesi renkaista näin:




Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Ukko


Tos®

Nyt rupeaa oleen pimeetä tarpeeksi aikaisin, niin kävin eilen ajelmassa IQ lightin voimin.
On ne kyllä hyvät valot, ei voi muuta sanoa.

Automaatti käyttää pitkiä myös valaistulla tiellä, missä on aita välissä.
Aidan kohdalla näkyy selkeästi kun se himmentää vastaantulevan kaistan.
Mutta rekka kun meni edellä se vähän arpoili valottaako rekan prsettä vai ei....

Täyspimeässä taas toimi mainiosti kun autoja tuli vastaan, valokuvio elää kokoajan  ;D

Pitäs varmaan laittaa näihin joku suojakalvo, maksaa mansikoita jos hajoaa...
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Sped

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 27.08.21 - klo:10:10
Nyt rupeaa oleen pimeetä tarpeeksi aikaisin, niin kävin eilen ajelmassa IQ lightin voimin.
On ne kyllä hyvät valot, ei voi muuta sanoa.

Automaatti käyttää pitkiä myös valaistulla tiellä, missä on aita välissä.
Aidan kohdalla näkyy selkeästi kun se himmentää vastaantulevan kaistan.
Mutta rekka kun meni edellä se vähän arpoili valottaako rekan prsettä vai ei....

Täyspimeässä taas toimi mainiosti kun autoja tuli vastaan, valokuvio elää kokoajan  ;D

Pitäs varmaan laittaa näihin joku suojakalvo, maksaa mansikoita jos hajoaa...

Ei ole vielä tullut vastaan kyllä sellaista, että olisi mennyt kivestä rikki, ei minulla eikä kellään tutulla. Mutta voisihan sen ottaa harkintaan, toki kuinka paljon kalvo sitten haittaa niin mietityttää.

Sen olen valoista huomannut myös, että on todella hyvät ja tehokkaat, ja tykkään niiden automaattisuudesta. Mutta korkeussuunnassa ne eivät elä, joka tarkoittaa sitä, että notkelmissa, jos edellä ajava auto menee jo ylämäessä ja itse olet vasta edellisessä alamäessä, tekee valot turhan U-mallisen varjon notkelman alakohtaan. Jos saatte kiinni, mitä tarkoitan.

Käännyttäessä valot eivät käänny niin paljoa (ei käänny fyysisesti ollenkaan, vain ledit tekevät työn) kuin edellisessä golffissa kääntyi.

Sumuvalot, jotka ovat puskurissa ledeinä ovat TODELLA siistin näköiset varsinkin yöllä, samoin kuin valaistu strippi, joka kulkee etuvalojen välillä. Itse tykkään kovasti!
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Tos®

Jossain luki, että nämä varjostaisi kylttejä, ettei ne loista niin kirkkaasti silmille.
Eilisen ajelun perusteella en toimintoa huomannut.

Tynkäperäisessä golffissa on "huonon kelin valot" ympättynä umpioihin, eikä erillisiä sumareita.
Paitsi led performance versiossa.

Tuosta maskin läpi kulkevasta valaistusta viivasta ainakin tunnistaa uudet vokkelot piemeällä  ;D
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Sped

Olen mielestäni huomannut tuon kylttien varjostamisen, toki vasta lähempänä kylttiä kuin ajattelin. Tätähän on helppo kokeilla, kun ajaa pimeällä automaatit päällä, ja ennen heijastavaa kylttiä laittaakin manuaalisesti pitkät päälle, niin huomaa heijastuuko enemmän silloin.

VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

rampas1980

Harmittaa kun tuli liisarin kuukausimaksu vastaan, en saanu ruksittua noita parempia valoja  >:( ;D
VW Golf Variant alltrack -22

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 27.08.21 - klo:10:47

Tuosta maskin läpi kulkevasta valaistusta viivasta ainakin tunnistaa uudet vokkelot piemeällä  ;D

Mulla sitä maskin led-nauhaa ei taida ollakaan. Onko sinulla? Ajattelin jossain vaiheessa että se on R-Line:ssä, ei Stylessä.
IQ-valot on meikäläiselläkin, mutta ei kai nauha niiden olemassaoloon liity mitenkään, vai..?  :-\

edit: vai onko siellä edes led-nauha, vai onko viiva toteutettu jotenkin optisesti kikkailemalla
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Tos®

Kyllä siellä viiva on, mutta se palaa vain pimeän aikaan.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy