Golf 8 Chat

Aloittaja digiGolf, 11.11.19 - klo:16:31

« edellinen - seuraava »

Juh

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 17.11.20 - klo:08:17
Nyt on pariin otteeseen tullut ajoon lähtiessä tällainen. On hieman pitemmän pysähdyksen jälkeen taas normaali. Ihanko oikeasti tämä latailee jotain asetuksia päivityksiä tms. eetterin kautta, vai onko vain kysessä joku järjestelmäjumi?


Mulla tuli luovutustilaisuudessa tämä eikä sitä päässyt väistämään. Jäi auto saamatta ja se oli korjattavana 1 viikon. Itse auton käyttöön saatuani tullut myös useamman kerran, mutta päässyt eroon kun on sammuttanut auton, poistunut autosta ja ottanut koko lähdön uusiksi..

Kumimatot sain myös tingattua mukaan, tosin toimitus niille on huhtikuussa 2021. Melkoisen pitkä projekti tuntuisi olevan.

Tuli ajeltua tuossa vähän pakkaskeleillä viimeisen viikon aikana ja huomasimme puolison kanssa, että pelkääjän paikan oven välistä käy aikamoinen veto. Ulkoisesti näyttää, että kaikki on kuitenkin ok tiivisteiden suhteen. Myös kuskin puolella pieni veto, mut ei tuota tasoa. Onko tämä ominaisuus, vai kannattaisikohan tästä kysäistä liikkeessä?
// Golf MK8 1.5 eTSI Style '21 //

Erkka

^ Toki kannattaa käydä takuutyönä teettämässä. Ovien asetuksissa saattaa olla häikkää.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Waltti

Jännä et kumimattoja on tehty vain normi malliin mut ei kevyt hybridiin. Hybridissä kun on akut penkkien alla niin sen takia ei hybrid mallin matot ei käy, kun on maton pituuksissa eroa.

Meillä ei tuu suhinoita eikä mitään vetoa, joten kannattaa käyttää huollossa.


VW Golf Mk8 1.5 eTsi R-Line MY21

Tos®

Myyjä ilmoitti ettei ehybridiä saa tilattua?
Minen taho hopeaa tai valkoista.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Trifid

Ei ole PHEV-:iin vielä hinnastoja kun eivät ole saaneet mielestä hintaa tehtaalta. Muutamia varmaankin on jäljellä ja nekin juhlamalliston hinnaston mukaisia, joten voivat olla tietyn värisiä.

Jarrupolkimen takaisinkutsukampanja on menossa näissä uusissa Golfeissa. Tarkastavat hitsaussauman ja samalla päivitellään ohjemistoja.

Vw Golf First Edition Style 1,5 eTSI 110 kW (MHEV) DSG-automaatti 2020


Tos®

Kings Red, Style 1.5 eTSI harmaalla sisustalla on tilattu, mukana lisäksi:
PXD
4K6 + WD1
WW2
2H5
7X5
KA2
9VG

Huhtikuulla kaiketi perillä.
Toivottavasti pahimmat bugit olis jo fiksattu.

Neljän TDI:n ja kolmen nelivedon jälkeen vajaavedolla ja bensalla seuraavaksi  :-X
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Erkka

Hienon värisen Golfin menit tilaamaan. Propsit siitä  :)

Noista kirjainnumeroyhdistelmistä en kyllä ymmärrä, mitä lisävarusteita ruksailit autoon.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 13.01.21 - klo:18:28
Hienon värisen Golfin menit tilaamaan. Propsit siitä  :)

Noista kirjainnumeroyhdistelmistä en kyllä ymmärrä, mitä lisävarusteita ruksailit autoon.
Kirjaimet kertonee lisävarusteet  ;D
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®


Mikä tuo itänaapurien versio on?

https://www.drive2.ru/l/578923659423383673/

Lämpösäädöt puuttuvat tyystin?
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Waltti

Taitaa olla halvin karvalakkimalli ilman navigointia  :o
VW Golf Mk8 1.5 eTsi R-Line MY21

Tos®

Niinpäs onkin, composition media / radio composition.

Onko jollain DCC alustaa? Vielä syyhyttäis lisätä se pakettiin  8)
Tässä uudessa mukavuutta voi säätää 15 eri tasolle.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Cayman

,,rsyttävin näissä on tuo kun piippaa vaaravaroitusta joka käynnistämisen jälkeen noin 5min ajon jälkeen 😬 Ja jälleenmyyjä ei tiedä miten sen saisi pois🤦🏼‍♂️
ID.3 Business
Golf VIII

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: Cayman - 14.01.21 - klo:20:59
,,rsyttävin näissä on tuo kun piippaa vaaravaroitusta joka käynnistämisen jälkeen noin 5min ajon jälkeen 😬 Ja jälleenmyyjä ei tiedä miten sen saisi pois🤦🏼‍♂️

Tuo poistui eSim:in aktivoinnin myötä. On varmaan siitä että tuo Car2X ei ole käynnissä ilman tuota eSimmiä. Tämähän on kokonaisen vuoden ajan ilmainen.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Tos®

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 15.01.21 - klo:16:06
Tämähän on kokonaisen vuoden ajan ilmainen.
Voikohan siihen päivittää jonkun kotimaisen operaattorin?
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Cayman

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 15.01.21 - klo:16:06
Tuo poistui eSim:in aktivoinnin myötä. On varmaan siitä että tuo Car2X ei ole käynnissä ilman tuota eSimmiä. Tämähän on kokonaisen vuoden ajan ilmainen.

Mites tälläinen eSim aktivointi tapahtuu?

Valikoista löysin vihdoin tuon Car2X ja laitoin täpin pois päältä mutta silti piippaa,ärsyttäväää  >:(
ID.3 Business
Golf VIII

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: Cayman - 17.01.21 - klo:20:16
Mites tälläinen eSim aktivointi tapahtuu?

Valikoista löysin vihdoin tuon Car2X ja laitoin täpin pois päältä mutta silti piippaa,ärsyttäväää  >:(

Huollossa aktivoivat tuon minulle. Hankintahetkellä tuon piti olla 3 vuotta ilmainen. Aktivointihetkellä ainoastaan yhden vuoden.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

finnman

Miten polttoainelämmitin(taitaa olla mallia Webasto?) on toiminut 8-mallissa? Entäs sen ohjaus näyttöpaneelissa? Erillinen start/stop nappi olisi tervetullut, kuten on näissä edeltävissä malleissa, joten taitaa olla paras sammuttaa se kaukosäätimellä, jos ei halua surffata valikoihin? Kysyn täsä siksi, että itse sammutan lämmittimen käsin lähes aina yhdellä napinpainaluksella, kun moottorin lämpötila on noussut riittävästi ja turhaa on sitä pitää päällä enää.

Tos®

Nopein tie start/stoppin lienee pikavalikko, joka pyyhkäistään ylhäältä alaspäin puhelintyyppisesti.
Videoiden perusteella sinne saa vaihdettua muutaman toiminnon mitä useiten tarvii.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Waltti

Just noin ja siitä pikavalikosta on helppo ottaa myös start/stop pois päältä.
VW Golf Mk8 1.5 eTsi R-Line MY21

Tos®

Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

Hinnastoihin on eilen päivitetty e-hybrid ja GTE
Style eHybrid 150 kW (PHEV) DSG-automaatti 39 988,00
GTE 180 kW (PHEV) DSG-automaatti 41 994,09
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Ukko

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 20.01.21 - klo:19:50
Hinnastoihin on eilen päivitetty e-hybrid ja GTE
Style eHybrid 150 kW (PHEV) DSG-automaatti 39 988,00
GTE 180 kW (PHEV) DSG-automaatti 41 994,09

Kallista on. :o

timpy

Pieni kooste n. 10tkm ajetun Golfin positiivisista asioista.
1. Hyvät ja hienon näköiset IQ light etu- ja takavalot. Etuvalojen automatiikka toimii hyvin. Ulkokahvojen valot tyylikkäät varsinkin valkeassa autossa.
2. Hyvät Ergo penkit. Penkkien muotoilu ja verhoilu on hienot. Kuskin penkin sähkösäätö kätevä kuskin vaihtuessa usein.
3. Hieno mittaristo ja keskinäyttö. Itse tykkään näistä paljon. Minusta käytettävyys on hyvä vaikka monet tätä moittineet.
4. Kevythybridi tekniikka toimii hienosti yhteen vaihteiston ja moottorin kanssa. Moottorin sammutus, käynnistys ja ”latausjarrutus” toimii hienosti. Suorituskyky ja kulutus kohdillaan.
5. Hiljainen varsinkin kitkarenkailla. Kitkat olleet erittäin positiivinen uusi tuttavuus.
6. Hyvät ajo-ominaisuudet. Vakioalusta erittäin mukava.
7. Sisävalaistus erittäin tyylikäs ja monipuolinen. Muutenkin auto sisätiloiltaan näillä varusteilla tyylikäs ja moderni.
8. Langaton puhelimen lataus ja langaton Apple carplay toimii hyvin.
9. Webasto ehdoton peli pakkasilla. Sen etäkäyttö ei tosin toimi We connect:lla.
ex: VW Golf HB 1.5 eTSI DSG Style Premium vm.-20
ex: Skoda Octavia Combi 1.5 TSI DSG vm.-18
ex: VW Golf HB 2.0 TDI vm.-13

Tos®

^Tuskin maltan odottaa, vähintään neljä kuukautta toimitusaika  :o

Ajoprofiilinvalinta vaihtui DCC alustaksi  ;D
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

#145
Infotainmentin ohjausboksi:
Alkuvuodesta 2019 tuotetussa golffissa on etkan (https://www.partslink24.com/ 10, 24h) mukaan:
5H0 035 816 A  joka on ollut tuotannossa 20.7.2020 asti.
5H0 035 816 B/C heinäkuusta 23.11.2020 asti.
5H0 035 816 D/E marraskuusta 21.6.2021 asti.


Näyttöyksikköä on kahta mallia
5H0 919 605 B ja C joka on myös tuotannossa 21.6.2021 asti, saa nähdä ilmestyykö hivelytasoon merkkivalot.

Vilkaisin että ebayssä tuo näyttö maksaa ~500,. Jos siihen myöhemmin valot haluaa niin maksaa maltaita, kun marmorilta pitää se hankkia ja asennuttaa.

Online-palveluiden ohjainlaite on niin ikään päivittynyt monta kertaa
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

HAL9000

Muutamia omia huomioita. Autolla nyt ajettu reilu 4 kk ja 5 tkm.

- Oikean takapyörän iskari ollut viallinen alusta asti, kolisee penteleesti. Varaosaa odotellaan
- Ensimmäisen parin kuukauden aikana oli infotainment järjestelmä tuon tuosta pois päältä, "Lataa asetuksia..." luki ruudulla
- Nyt ensimmäisen vähän pidemmän matkan aikana huomasin että etuistuinten välinen keskikonsoli kuumenee tosi voimakkaasti kuljettajan puolella. Se lämmittää istuimen ja kaasujalan tukaluuden rajamaille. Johtunee siitä että takapenkillä paleltiin ja takana oli lämmitys säädetty maksimiin. Täytyy tutkia.
- Matka-ajossa huurtuu välillä hetkellisesti kaikki lasit, tuulilasia myöden. Kostean ilman tulvahduksen tuntee. Automatiikka poistaa kuitenkin huurteen alle minuutissa. Omituinen piirre kuitenkin.
- Pakkas- ja lumikelillä käsijarru jäätyy hetkessä. Auto lähtee aina paukahtaen liikkeelle
- Rengasmelua on mielestäni reilusti enemmän kuin koeajamassani autossa. Molemmissa kuitenkin 16" kitkat alla.
- Kylmäksi päässyt avain ei suostunut avaamaan ovia ennen reilua lämmitystä (avain kainaloon toviksi)
- Jarruihin ei vieläkään ole tottunut
- Auto on kuitenkin aivan loistava ajettava. Hakkaa edellisen III-Octavia kombin kaikin puolin 100-0.

Noi pikku viat kun saa pois, niin ihan täydellinen peli.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

timpy

Mulla varmaan myös oikeassa takaiskarissa vikaa, koska pitää myös kolinaa. Ei kovin paha ääni, mutta kuuluu kuitenkin.
Noita huurtumisongelmia ollut myös ID3:ssa. Muistaakseni ohjeistettu ottamaan AC pois päältä jostain syystä.  Itse en ole tähän törmännyt.
Jarruvoiman annostelu kyllä hiukan haastaa, kun auto jarruttaa akkua ladaten itse. Voiman tarve siis vaihtelee.
Infotainment tosiaan latailee asetuksia välillä aika pitkään. Joku kerta odottelin pari tuntia auto parkissa virrat päällä, että milloin loppuu. Ei loppunut...
Itseä tuo WeConnectin epävarma toimivuus risoo eniten, kun webastoa ei sillä saa käyntiin kuin joskus ihan sattumalta.
Perjantai menee auto ”isoihin” ohjelmapäivityksiin. Katsotaan mikä muuttuu.
Itse tykkään myös ajo-ominaisuuksista. Mulla oli myös edellinen auto Ocu III.
ex: VW Golf HB 1.5 eTSI DSG Style Premium vm.-20
ex: Skoda Octavia Combi 1.5 TSI DSG vm.-18
ex: VW Golf HB 2.0 TDI vm.-13

timpy

Kun auto tekee OTA päivitystä (jota se ei tee ajaessa turvallisuussyistä), niin pitääkö autoon jättää virrat päälle sen ajaksi? Aloitin päivityksen kun tulin pihaan. Tuntuu kestävän tuntitolkulla?
ex: VW Golf HB 1.5 eTSI DSG Style Premium vm.-20
ex: Skoda Octavia Combi 1.5 TSI DSG vm.-18
ex: VW Golf HB 2.0 TDI vm.-13

Waltti

Ei tarvi, auto jatkaa päivitystä ens kerralla kun taas käynnistät auton.
VW Golf Mk8 1.5 eTsi R-Line MY21

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy