Golf 8 Chat

Aloittaja digiGolf, 11.11.19 - klo:16:31

« edellinen - seuraava »

ottovh

Nyt en tiedä onko tyhmä kysymys, mutta tuleepahan kysyttyä silti.
Onko teillä Golfissa Lane Assistin mukana ominaisuus, että auto pitää itse itsensä keskellä kaistaa? Kyseinen ominaisuus minulle autoon myytiin sisältyen tuohon varusteeseen, mutta ei se kyllä keskellä kaistaa pidä. Ottaa kyllä ohjauksen hallintaan hetkeksi jos meinaa kaistalta poistua. Auto siis tilattu heti hintajulkistuksen jälkeen ja nyt jälkeenpäin selvinnyt, että ei kyllä tainnut myyjälläkään olla mitään tietoa kyseisestä mallista tilaushetkellä.
Eli onko tämä ainoastaan Travel Assistissa mikä tuli nyt valittavaksi vasta loppuvuoden tilauksiin?

b1mpo

Eikös siellä ole mukautuva kaistan ohjaus tai muu vastaava, jonka saa ruksittua? Kolmoskoppasessa ocussa löytyy noin, vaikkei travel pakettia olisikaan.



Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

ottovh

On ainoastaan valittavissa tuo Lane Assist eikä mitään lisävaihtoehtoja siihen.
Mulla on tästä myyjän sähköpostikin jossa hän sanoo tämän ominaisuuden olevan autossa, kun tätä aloin reklamoimaan. Sitten myyjä vaihtoi toisen merkin palvelukseen ja olen selvittänyt asiaa jonkun myyntipäällikön kanssa. Mutta kaikilla jonka kanssa olen asioinut niin on ollut sen verran huono tietotaso kyseisestä autosta, että ajattelin varmistaa jos jollain täällä olisi tietoa. Lähinnä vaan, että onko autossa vika että tämä ei toimi vai eikö ominaisuutta vaan ole. Kerran käynyt huollossakin, mutta eivät tätä sitten tsekanneet lopulta.

HAL9000

Nyt on pariin otteeseen tullut ajoon lähtiessä tällainen. On hieman pitemmän pysähdyksen jälkeen taas normaali. Ihanko oikeasti tämä latailee jotain asetuksia päivityksiä tms. eetterin kautta, vai onko vain kysessä joku järjestelmäjumi?

VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 16.11.20 - klo:12:26
Eikös siellä ole mukautuva kaistan ohjaus tai muu vastaava, jonka saa ruksittua? Kolmoskoppasessa ocussa löytyy noin, vaikkei travel pakettia olisikaan.




No voihan pska jos tuo on noin, meidän Golfeissa on juuri tuo "mukautuva" vaihtoehto mutta en ole koskaan keksinyt mitä se muka tekee...enkä ole ohjekirjasta katsonutkaan. Olen vaan käyttänyt sitä ping-pong mallia koko ajan. Pitänee koettaa tänään kotimatkalla onko eroa.

Joko noita uusia farkkuja on liikenteessä tai liikkeissä väijyttävänä? Koetin eilen saada rouvaa innostumaan siitä, vielä ei lämmennyt vaikka selitin ettei se kevythybridi ole mikään oikea hybridi vaan mainosmiesten keksimä termi. Hieman oli kuitenkin epäluuloinen, kaikki sähköautoviittaukset ovat ainakin vielä ehdoton no-no.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

dwntime

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 17.11.20 - klo:09:40
No voihan pska jos tuo on noin, meidän Golfeissa on juuri tuo "mukautuva" vaihtoehto mutta en ole koskaan keksinyt mitä se muka tekee...enkä ole ohjekirjasta katsonutkaan. Olen vaan käyttänyt sitä ping-pong mallia koko ajan. Pitänee koettaa tänään kotimatkalla onko eroa.

Tuo mukautuva yrittää pitää auton kaistaviivojen välissä eikä tosiaan harrasta tuota ping pongia niin paljoa. Ainakin itse pidän huomattavasti enemmän tuosta mukautuvasta kaista-avustimesta. Autolla voi lyhyitä matkoja ajaa ilman käsiä ilman että takana tulevat luulevat kuskin olevan kännissä :)

ihqkw

Onko muilla tuo keskinäytön alapuolinen kosketus"alue" valaistu, eli volume- ja lämpötilan säätö? Itsellä ei jostain syystä ole ja mietin voiko tuo olla tarkoituksella.




HAL9000

Ei ole mielestäni itselläkään. Pitää vielä tarkistaa, mutta melko varma olen ettei.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 17.11.20 - klo:10:09
Tuo mukautuva yrittää pitää auton kaistaviivojen välissä eikä tosiaan harrasta tuota ping pongia niin paljoa. Ainakin itse pidän huomattavasti enemmän tuosta mukautuvasta kaista-avustimesta. Autolla voi lyhyitä matkoja ajaa ilman käsiä ilman että takana tulevat luulevat kuskin olevan kännissä :)

Uuno Turhapuron muisti palailee pätkittäin. Nyt muistin tämän keissin, olen autossani tuota mukautuvaa aiemmin kokeillutkin enkä pitänyt. Tuli kokeiltua uudelleen ja kyllä, pitää auton keskellä kaistaa. Mutta kun minä en halua aina ajaa keskellä kaistaa vaan tykkään eri tilanteissa "hyödyntää" koko kaistan leveyttä ajaessani. Eli köydenvetoa minä vs. ACC siitä tuli ja koska laivassani voi olla vain yksi kapteeni, jatkan ping-pongin käyttöä koska sen kanssa harvemmin tulee kinaa.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

b1mpo

Kaistavahtihan toimii, vaikkei vakkari(acc) käytössä. Sitä en muista, että toimiiko mukautuva ilman vakkaria.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

dwntime

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 23.11.20 - klo:16:53
Kaistavahtihan toimii, vaikkei vakkari(acc) käytössä. Sitä en muista, että toimiiko mukautuva ilman vakkaria.

Jos Golf8:issa ei logiikkaa ole muutettu niin toimii ilman että ACC on aktiivinen. Kaistavahti toimii myös alle 65km/h nopeuksissa jos autossa traffic jam assist ja ACC aktiivinen.

mfroberg

Tais tulla kirotusvirhe, ei siinä ACC ollut vastapelurina vaan tuo kaistallapitoavustin.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Tos®

Tuulilasissa oli vertailussa golf vs corolla, golf voitti - tottakai...

Golffin ledit (style, vakiona performance led) sai lähivaloista 3/5 ja kaukovaloista 2/5 - näyttää vain 175 metriin

Samassa lehdessä ID:n paremmat matrix ledit.
Lähivalot 4/5 ja kaukovalot 4/5 - näyttää 236 metriin.

Umpion sisukset on varmasti hyvin lähellä toisiaan.

Olen ajatellut käydä koeajolla vielä joku ehtoo pimeän aikaan.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 03.12.20 - klo:20:43
Tuulilasissa oli vertailussa golf vs corolla, golf voitti - tottakai...

Golffin ledit (style, vakiona performance led) sai lähivaloista 3/5 ja kaukovaloista 2/5 - näyttää vain 175 metriin

Samassa lehdessä ID:n paremmat matrix ledit.
Lähivalot 4/5 ja kaukovalot 4/5 - näyttää 236 metriin.

Umpion sisukset on varmasti hyvin lähellä toisiaan.

Olen ajatellut käydä koeajolla vielä joku ehtoo pimeän aikaan.

Enpä ole vielä tullut ajaneeksi valaistujen väylien ulkopuolella, vasta 3,5 tkm mittarissa. Yleensä tule talveen kerran tai kaksi ajettua pohjanmaalle ja takaisin. Kohta tuon näkee, tai ei  näe. Kehä i:n sisällä pärjänyt näillä Performance Ledeillä jienosti.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

nuukailija

Minkäslaiset tuon karvalakkimallin "Led-ajovalot" ovat suhteessa Performance-valoihin?
Näemmä pitää maksaa 811, lisää jos haluaa Performance-valot ja 1600, matriisivaloista.
Golf Variant 1.0TSI (2021)

mfroberg

Golf Variant Style, matrixien lisähinta 812 ,.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

timpy

Itsellä on omassa nuo matrix ledit eli IQ.Light valot. Kyllä nuo hyvät on vaikka pitkissä saisi kantavuutta olla lisää. Varjostustoiminto toimii hienosti ja tien penkat on hyvin valaistut jonossakin ajaessa. TM 13/20 numerossa oli kaikki eri versiot vertailussa keskenään.
ex: VW Golf HB 1.5 eTSI DSG Style Premium vm.-20
ex: Skoda Octavia Combi 1.5 TSI DSG vm.-18
ex: VW Golf HB 2.0 TDI vm.-13

Tos®

Lainaus käyttäjältä: timpy - 09.12.20 - klo:19:47
TM 13/20 numerossa oli kaikki eri versiot vertailussa keskenään.
Kiitos tiedosta, kirjastoon siis

Onko jollain jo kokemusta Harman Kardonin äänentoistosta?
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Antore

Lainaus käyttäjältä: timpy - 09.12.20 - klo:19:47
Itsellä on omassa nuo matrix ledit eli IQ.Light valot. Kyllä nuo hyvät on vaikka pitkissä saisi kantavuutta olla lisää. Varjostustoiminto toimii hienosti ja tien penkat on hyvin valaistut jonossakin ajaessa. TM 13/20 numerossa oli kaikki eri versiot vertailussa keskenään.

TM:n tulokset Golfin eri valoista alla. Offtopickina havainto, että yllättävän paljon pitemmälle näyttää kuitenkin ID.3:n matriisiledien kaukovalot (Tuulilasi 14/2020, kuva alla)?






timpy

Nämä TM ja Tuulilasin mittaukset ei ole suoraan vertailukelpoisia. TM mittaus ID.3 matrix valoista näyttää pitkien kantamaksi 180m vs. Golfin matrix 170m. Leveydessä ehkä vähän eroa myös ID.3:n eduksi. Erot ei kovin isoja.
ex: VW Golf HB 1.5 eTSI DSG Style Premium vm.-20
ex: Skoda Octavia Combi 1.5 TSI DSG vm.-18
ex: VW Golf HB 2.0 TDI vm.-13

Tos®

Harmi kun ei ole enää tallessa sitä vitos golffin bi-xenon+halogen mittausta.
Mutta aika lähellä taidetaan jo päästä  8)
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

finnman

Matrix valojen lisähinta on aika suolainen Golf tasolta lisättäessä ja siksi Performace Led on vielä kohtuuhintainen ja hyödyllinen hankinta...sillä perusledit ovat joka paikassa kerrottu olevan alatasoiset? Mutta kysyä voisi tehtaalta, että miksi vakiona ei voi olla Performancet ja jättää suosiolla perusledit pois tuotannosta? Nyt kyseeessä on ihan selvä rahastus.
Sen mitä itse ajoin Golfilla (Performance valot lisävarusteena siinä), niin paremmin näyttivät verrattuna pasuunan lähivaloihin, joiden kantama on aikas lyhyt. Kaukovaloja en testannut. Se, että kannattaako Styleen ottaa Matrix valot on hiukan kaksijakoinen ja varmaan sen hakkivat ajavat pimeillä tieosuuksilla paljon ja hyöty näkyy siellä(TM valomittaukset).

h3mu

Miten perusledit suhteutuvat seiska-Golfin kääntyviin bi-ksenoneihin. Ainakin mittausten perusteella kuvio näyttäisi olevan todella kapea.

Cayman

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 17.11.20 - klo:08:17
Nyt on pariin otteeseen tullut ajoon lähtiessä tällainen. On hieman pitemmän pysähdyksen jälkeen taas normaali. Ihanko oikeasti tämä latailee jotain asetuksia päivityksiä tms. eetterin kautta, vai onko vain kysessä joku järjestelmäjumi?


Samaa tekee minulla viikottain,oletko jo saanut "korjattua"?
ID.3 Business
Golf VIII

Waltti

Onko joku onnistunut hankkimaan kumimatot uuteen golf eTsi malliin? Auto tuli kangasmatoilla ja pummasin kumimatot kylkiäisiksi, mutta niissä on kuulemma piiitkä jälkitoimitusaika??

Pari kertaa myös meillä jäänyt jumiin ”asetukset latautuvat”, auton sammutus vähäksi aikaa ainoastaan auttanut.
VW Golf Mk8 1.5 eTsi R-Line MY21

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: Cayman - 13.12.20 - klo:17:42
Samaa tekee minulla viikottain,oletko jo saanut "korjattua"?
Minulle aktivoivat eSim:in ja sen jälkeen nuo ovat loppuneet. Tuo on tosin ilmainen vain ensimmäisen vuoden. Toivottavasti siihen mennessä saavat jonkun korjauksen tehtyä?

Lainaus käyttäjältä: Waltti - 13.12.20 - klo:21:21
Onko joku onnistunut hankkimaan kumimatot uuteen golf eTsi malliin? Auto tuli kangasmatoilla ja pummasin kumimatot kylkiäisiksi, mutta niissä on kuulemma piiitkä jälkitoimitusaika??

Pari kertaa myös meillä jäänyt jumiin ”asetukset latautuvat”, auton sammutus vähäksi aikaa ainoastaan auttanut.
Miksi kukaan haluaa kumimatot? Ennen mielestäni tekstiilimatoista piti maksaa ekstraa.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Waltti

Siitähän ei nyt ollut kysymys mitä joku haluaa, vaan onko niitä kumimattoja joku saanut? Onhan ne kumimatot helpompi putsaa talvella ku etelässä on märkä paskaa ja hiekkaa vaikka muille jakaa. Kesällä sit kangasmatot käytössä.
VW Golf Mk8 1.5 eTsi R-Line MY21

timpy

Mulla on autossa kumimatot tai oli jo ostaessani auton. Näihin liittyen jouduin kuskinpuolen lattiamatossa olevan kiinnikkeen särkemään ja laittamaan uuden kiinnikkeen 1.5cm kauemmas toisesta, kun kumimatto jäi keskeltä kuprulle.
ex: VW Golf HB 1.5 eTSI DSG Style Premium vm.-20
ex: Skoda Octavia Combi 1.5 TSI DSG vm.-18
ex: VW Golf HB 2.0 TDI vm.-13

HAL9000

Tietääkö kukaan miten saan selville onko autossa Discover Pro vai Discover Media navigointijärjestelmä? Discover Pro:na tämä on myyty, mutta toiminnot ei ihan sitä vastaa.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Vekkula

Eikös sen ainakin siitä erota että saako navin molempiin näyttöihin samanaikaisesti?
,,äni- ja eleohjaus navissa myös käsittääkseni Pro versiossa.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy