Golf 8 Chat

Aloittaja digiGolf, 11.11.19 - klo:16:31

« edellinen - seuraava »

teejiipee

#30
Morjes!

Luin myös tuon HS:n jutun ja olen samaa mieltä tai olin jo ennen jutun lukemista, että itse ainakin koen jo ajoturvallisuuden takia nuo hivelynäytöt vaarallisina sekä tunnottomina, toimivat sitten kylmässä ja talvella tai eivät. Varsinkin jos kaikki tai lähes kaikki namikat ovat jotain liukukytkimiä, ei hyvä, jos eivät yhtäkkiä toimikaan kuten kävi testiartikkelissa, mitäs sitten teet. Toivottavasti autovalmistaja ottaa opikseen ja muuttaa ajon aikana käytettävät tärkeimmät toiminnot takaisin namikoiksi.

PS: ne Teslojen jätti-hivelynäytöt ovat tosi törkeitä, no mielipiteitä on monia. Ja vaikka namikka on paskainen, se ei näy auringossa, mutta kun hivelynäyttö on paskainen, suora auringonpaiste korostaa kuin iljettävä se voi olla kun sormenjälkiä täynnä, ei jatkoon, ihan tarpeeksi saa tuta kännykän ja tabletin hivelynäytöistä.
VW T-Roc 2.0TSI 4Motion -20

V60

#31
Mulla on MY20 auto, eikä tarvi koskea näyttöön ollenkaan 8)
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

Husky

Lainaus käyttäjältä: V60 - 16.05.20 - klo:19:07
Mulla on MY20 auto, eikä tarvi koskea näyttöön ollenkaan 8)

Ei tartte näyttöön koskea, saa olla kädet konehuoneessa senkin edestä

HAL9000

#33
Ihan uteliaisuudesta. Kuinka paljon te oikein hipelöitte noita namikoita ajon aikana? Itse kosken ajon aikana vilkkuviikseen, vakionopeuden säätimeen, saatan vaihtaa radiokanavaa ja muuttaa äänenvoimakkuutta. No joskus pitää soittaa puhelu, mutta se tapahtuu jo nykyisessä muinaismallissa tuosta kosketusnäytöstä.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Erkka

Yhtenä vaihtoehtona hankintalistalla oli Golf 8, joka kuitenkin kariutui mm. kosketusnäyttöön. Lähes kaikki toiminnot kosketusnäytön takana, sai ajatukset kääntymään toiseen malliin VW T-Rociin. Tyytyväinen olen ollut tähän Golfin "sisarmalliin".

Muuten kyllä pidin uudesta Golfista kaikinpuolin, "kuin hullu puurosta". Ajo-ominaisuudet Golf kasilla olivat kertakaikkiaan loistavat.

Erkki
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

V60

#35
Lainaus käyttäjältä: Husky - 16.05.20 - klo:19:40
Lainaus käyttäjältä: V60 - 16.05.20 - klo:19:07
Mulla on MY20 auto, eikä tarvi koskea näyttöön ollenkaan 8)

Ei tartte näyttöön koskea, saa olla kädet konehuoneessa senkin edestä
Kiitos tiedosta. Toistaiseksi ollut paras auto mitä ikinä.
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 16.05.20 - klo:22:21
Yhtenä vaihtoehtona hankintalistalla oli Golf 8, joka kuitenkin kariutui mm. kosketusnäyttöön. Lähes kaikki toiminnot kosketusnäytön takana, sai ajatukset kääntymään toiseen malliin VW T-Rociin. Tyytyväinen olen ollut tähän Golfin "sisarmalliin".

Muuten kyllä pidin uudesta Golfista kaikinpuolin, "kuin hullu puurosta". Ajo-ominaisuudet Golf kasilla olivat kertakaikkiaan loistavat.

Erkki
Näin ne mielipiteet vaihtelee. Itsellä kaikki muu VAG jää kauppaan, paitsi nämä uudet missä on nykyaikainen infotainment. Käytettävyys todella huippua, ja langaton app-connect vielä viimeistelee kun kaikki olennaiset puhelimen toiminnot siirtyvät langattomasti auton näytölle. Mahtava uudistus kertakaikkiaan! Onneksi nuo molemmat -18 Golf ja Octavia tuli hankittua yksityisleasingilla, pääsee molemmista muinaismuistoautoista eroon jo loppuvuodesta :).
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.


Erkka

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 18.05.20 - klo:10:37
Näin ne mielipiteet vaihtelee. Itsellä kaikki muu VAG jää kauppaan, paitsi nämä uudet missä on nykyaikainen infotainment. Käytettävyys todella huippua, ja langaton app-connect vielä viimeistelee kun kaikki olennaiset puhelimen toiminnot siirtyvät langattomasti auton näytölle. Mahtava uudistus kertakaikkiaan! Onneksi nuo molemmat -18 Golf ja Octavia tuli hankittua yksityisleasingilla, pääsee molemmista muinaismuistoautoista eroon jo loppuvuodesta :).

Tämä langaton App-Connect on myös T-Rocissa, jonka olen käytön kannalta loistavaksi ominaisuudeksi todennut. Lisäksi USP-piuhalla saan auton näytölle toimimaan mm. puhelimessa olevat navigaattorit, Sirin ym. ym. Tekstiviestitkin pystyy lähettämään vastaanottajalle sanelemalla. Eli lähes kaikki toiminnot ilman käsiä  ;)

Erkki
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 18.05.20 - klo:10:55
Tämä langaton App-Connect on myös T-Rocissa, jonka olen käytön kannalta loistavaksi ominaisuudeksi todennut. Lisäksi USP-piuhalla saan auton näytölle toimimaan mm. puhelimessa olevat navigaattorit, Sirin ym. ym. Tekstiviestitkin pystyy lähettämään vastaanottajalle sanelemalla. Eli lähes kaikki toiminnot ilman käsiä  ;)

Erkki
Tarkoitin siis nimenomaa langatonta Apple Carplay:tä, eli että Siri ja muut toiminnot toimii ilman piuhoja. On se tuossa Octaviassakin piuhalla toiminut sen kerran kun kokeilin. :P
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

europe

AMS 11/20, vertailussa Golf Style 1.5eTSI (150hv), Ford Focus 1.5 St-line (150hv) ja Mazda 3 2.0 (150hv). Golf Paras, Focus toinen ja Mazda kolmas. Golf, pienin kulutus, paras suorituskyky, miinusta korkeasta hankintahinnasta ja käytettävyydestä (digidigi).
Eli Golf on edelleen luokkansa paras auto.

Mittauksia,
Golf, 0-100 8.0, 224km/h, vertailun keskikulutus 6.7. 
Focus, 0-100 8.3, 210km/h, vertailun keskikulutus 7.1.
Mazda 3. 0-100 9.0, 206km/h, vertailun keskikulutus 7.2. 

V-O

Onko AMS:n vertailussa VW Golf koskaan saanut vähemmin kokonaispisteita kun jokin toinen automerkille  ::)

Ei tommoisiin luoteta.

europe

Lainaus käyttäjältä: V-O - 18.05.20 - klo:21:52
Onko AMS:n vertailussa VW Golf koskaan saanut vähemmin kokonaispisteita kun jokin toinen automerkille  ::)

Ei tommoisiin luoteta.

Senkun ostat sen toiseksi tai kolmanneksi parhaan, tai KIAn, ihan oma valinta.

Zego

Mitä ihmettä!? Ei Golf pitkään aikaan ole ollut parhaimmistoa tässä mutta tämä on jo pohjanoteeraus?
https://youtu.be/A7x1n3kDuAY

Serv3ri

Lainaus käyttäjältä: Zego - 20.07.20 - klo:12:56
Mitä ihmettä!? Ei Golf pitkään aikaan ole ollut parhaimmistoa tässä mutta tämä on jo pohjanoteeraus?
[url=https://youtu.be/A7x1n3kDuAY]https://youtu.be/A7x1n3kDuAY[/url]

Samaa kehnoa tasoa näyttäs olevan Passat,Octavia;Suberb...esim; https://www.youtube.com/watch?v=3XLfyatbtGo


FU2

Ã,,skettäin koeajoin uuden Golfin oman vanhan ollessa huollossa. 1,5 h koejajon jälkeen ei jäänyt mitään autokuumetta tai tunnetta, että tähän vaihdan seuraavaksi.
Koeajoauto oli joku varsin peusvarusteinen malli, joten osa tunnelmista ehkä johtui siitä.

Verrattuna omaan MK7.5;een:


Tykkäsin

+Sama näppäryys kaupunkiajossa

+Ohjauksen tuntuma

+Voimalinjan toimivuus (eTSI). Nyt DSG toimii niinkuin sen olisi pitänyt toimia aina. Moottorin sammuminen ajon aikana toimi hienosti. Omassa kulkineessa se on aika kulmikasta ja usein vääräaikaista


En tykännyt

-Halvemman oloinen kuin vanha malli. Jotkin sisustan materiaalivalinnat ja yksittyiskohdat, konepellin kaasujouset  ;)  Jopa Rellun Zoe-sähkiksessä on konepellin virkaa toimittavassa pikkukannessa kaasujouset. Olkoon vaan "jalankulkijaturvallisuusjuttu", kustannussäästö mikä kustannussäästö.

-Rengasmelu oli kovempi. Kiinnitti huomiota heti kun liikkeen pihalta lähti tielle. Koeajoautossa oli jotkut 16-tuumaiset Continentalit, omassa 17-tuumaiset ensiasennus-Hankookit

-Tietoviihdejärjestelmä on heti vanhahtavan oloinen, ja useimmat eri koeajovideoilla mainitut epäkohdat kyllä nyppi itseäkin. Osaan niistä tottuisi, mutta osa toivottavasti korjataan faceliftissä

-Alusta oli löysä ja kallisteli omaan makuun liikaa. Oman tötterön Bluemotion-alusta on parempi.

-Ennakoiva ACC!!! Aivan paska ominaisuus. Onneksi sen sai napautettua pois päältä. Siinä pitäisi olla mahdollisuus säätää vaikkapa 5 km/h ero rajoitukseen. Ei pystyisi ajaa kauaa tätä orjallisesti käyttävän autoilijan takana  :-[  Kertoo ehkä omasta asenteestakin jotain...
Ajossa: BMW 230eM MY2/23 
Edellinen: VW Golf Highline 1.5 TSI 96 kW DSG MY5/18 
- Seat Leon FR 2.0 TDI  MY5/13 
- Skoda Octavia Style 5D TDi 184 4x4 MY9/15
- Audi A3 1.6 TDi DSG Business MY4/11
- Skoda Octavia Elegance 5D 1.9 TDi MY7/05

finnman

Variant on nyt esitelty ja kai Suomen hinnat julkistetaan pian myös? Sen mitä youtubevideoita katsoin ovat erot seuraavia verrattuna vaikkapa Octaviaan(Combi):
Tavaratilassa on Octaviassa on 4 kunnon kassikoukkua, kun Golfissa on 2 pientä nysää. Miksi Volkswagen ei ole apinoinut Skodalta Golfiin kunnon kassikoukkuja? Muuten molemmissa tila pisaa, vaikka Octaviassa on n.30L enemmän tilaa. Nyt Varianttiiin saa myös sähköluukun, joten yksi isoimmista puutteista on korjattu. Golfissa oli videoissa mukana välipohja ja se lienee vakiovaruste Style/R-line:ssä? Octaviaan sen joutuu ottamaan lisävarusteena. Suojaverho on samanlainen toiminnaltaan, eli 2-asentoinen mikä on hyväksi todettu ratkaisu. Octaviassa on ollut aina mukana kattava verkkopaketti, mutta onko Golfiin tulossa vastavaa ei osaa sanoa? Luultavasti ei tai se on lisävaruste? Akselivälit ovat samat ja sisätilat takana lähellä toisiaan.

Se miten auton valinta näiden kahden kohdalla menee riippuu ostajan mieltymyksistä/vaatimukseista. Hinnat menevät arviolta siten, että tuleva Octavia Style 1.5eTsi DSG maksanee reilun 32tâ,¬. Golfin Variantlisä lienee n. 1200-1400â,¬, joten Golf Style 1.5eTsi DSG Variant voisi maksaa n. 34700â,¬? Hintaero olisi siis parin tonnin luokkaa ja se on aika paljon samantasoisista autoista. Varuste-erot ovat pieniä. Golfiin jos ottaa iQLite valot(n.1tâ,¬) + Webasto ja Octaviaan kuljettajan sähköpenkin (n.450â,¬) + Webasto ollaan lähellä sellaista varustelua millä pärjää. Tuleeko Varianttiin Stylessä peruuskamera ei ole tietoa(Ocun Stylessä vakio), mutta jos se on reilun 400â,¬ lisävaruste, nousee Octavian osakkeet lisää. Valintaan vaikuttaa tietysti väliraha ja kumman ohjaamoratkaisut sopii itselle? Golf on enemmän digi(puuttuu fyysisiä katkaisimia), kun taas Octaviassa on usea toiminto tuotu viksusti mekaanisten nappuloiden taakse. Mutta kyllä Octavia tulee myymään enemmän jo hintansa vuoksi ja jos pitää paikkansa huhu, että Golf Variantiin ei ole tulossa plugiversiota, on Octavian menestys työsuhdemarkkinoilla taattu no. plugarin vuoksi?

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: finnman - 14.09.20 - klo:08:29
Tavaratilassa on Octaviassa on 4 kunnon kassikoukkua, kun Golfissa on 2 pientä nysää.

Aika jännä jos tässäkin pitänyt mennä perse edellä puuhun. 7 korisessa Variantissa on 2 pientä nysää ja 2 isompaa esiin käännettävää, samat kuin Passatissa.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 14.09.20 - klo:09:43
Aika jännä jos tässäkin pitänyt mennä perse edellä puuhun. 7 korisessa Variantissa on 2 pientä nysää ja 2 isompaa esiin käännettävää, samat kuin Passatissa.

Voi paska. Tässä on nyt menty vuosia 2015, 2018 ja 2019 varianttien pikkunysillä. Missä ovat ne isot koukut kysyy tyhmä?
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 14.09.20 - klo:11:45
Voi paska. Tässä on nyt menty vuosia 2015, 2018 ja 2019 varianttien pikkunysillä. Missä ovat ne isot koukut kysyy tyhmä?

Tässä video omasta 2015 Passatista, ex Golffissa (2015) oli tismalleen samanlaiset.

https://photos.app.goo.gl/ZQuJnbxxxY6fKhNy9
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

mfroberg

Kiitos vinkistä, sieltähän ne löytyivät. Ne ovat juuri siinä kohtaa missä on yläpuolella hattuhyllyn/rullaverhon kiinnikkeet joten olen kai luullut niiden liittyvän yhteen jotenkin. Hölmöä sinänsä että ne paremmat koukut on siellä takapaksin perällä ja ne puolisurkeat nysät taas siinä hyvällä hollilla.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006


nuukailija

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 24.09.20 - klo:14:25
muutamien mallien Variant hinnat tänään julkaistu
https://www.volkswagen.fi/idhub/content/dam/onehub_pkw/importers/fi/henkiloautot/hinnastot/2020/syyskuu/Golf-Variant-nro-95-WLTP.pdf

Vähän vaatimaton kattaus vielä moottorivaihtoja, vain 1,0 eTSI ja kaks diisseliä. Odottelen manuaalilaatikkoisia, toivottavasti ovat pari pari tonnia automaatteja halvempia.
Golf Variant 1.0TSI (2021)

timpy

Nyt on muutama päivä tullut ajettua 1.5 eTSI DSG Style Premium Golfilla. On kyllä kiva peli. Mittaristo ja näyttö omasta mielestäni paljon paremmat kuin mitä etukäteen arvostelujen perusteella odotin. Vaihteisto ja sähkömoottori pelaa hienosti yhteen. Vaihtaa paljon nätimmin kuin edellinen Ocu. Moottorin sammutus ja jarrutus/lataus on fiksu ja toimii todella huomaamattomasti. Sisustus on tyylikäs verhoiluiltaan ja sähköpenkki on hyvä. IQ matrix ajovalot tuntuu ihan asiallisilta. Takavalot ja ovien valaistut kahvat on upeat. Auto oli vähän käytetty ja muutama harmittava varuste siitä puuttuu, mutta pitää vaan tottua siihen. Puutteet on keyless sisäänkäynti, peruutuskamera, blind spot varoitin ja taittuvat peilit. Ehkä säädettävä alustakin olisi ollut kiva. Tämä perusalusta on ehkä hiukan mukavuuspainotteinen, mutta ei niin pehmeä kuin Octavia.
ex: VW Golf HB 1.5 eTSI DSG Style Premium vm.-20
ex: Skoda Octavia Combi 1.5 TSI DSG vm.-18
ex: VW Golf HB 2.0 TDI vm.-13

HAL9000

Viikonloppu uutta Golfia takana. Mahtava voimalinja, vanha ocu III tuntuu tuohon verrattuna muinaiselta vaikka about saman tehonen pitäisi olla. Pari ohitusta tuli tehtyä 80- ja 100-rajoutuksella ja huomaa tosiaan että tosta sähköstä on apua vieilä noissa nopeuksissa. Heti mennään ennen ahtopaineiden nousua ja kick-downit sun muut revittelyt voi ihan kokonaan unohtaa.

Sisusta ja laatuvaikutelma. Vaaleat ergoactive penkit muistipaikoilla ja hieronta toiminnolla. Pakollinen varuste, mukavat ja tukevat kuin taivas. Muutenkin pehmää tuntuu olevan siellä missä pitää esim kangaspäällysteiset ovitaskut, älyttömän käytännöllinen idea. Skodassa ämpärimuovia ja sen huomasi räminöissä ja helinöissä.

Tuon uuden tietoviihdejärjestelmän opettelussa menee hetki aikaa. Nyt on viikonloppu takana tuota ja alkaa olemaan hanskassa. Jujuhan tuossa on että valtaosan toiminnoista voi hoitaa suoraan ohjauspyörästä. Tuo kaikkien pelkäämä näytön räpelöinti joka vie aikaa, keskittymiskykyä ja aiheuttaa kolareita tuntuu kylla aika kaukaa haeutulta jos aiheeseen vähän viitsii paneutus.

Suuri pettymys oli kun tilauksen jälkeen tuli valittavaksi parempi, premium äänentoisto. Sitten kun auton sai, oli yllätys suuri. ihan perusäänentoisto yltää (minun mielestäni samalle tasolle Skodan Canton järjetelmän kanssa).

Ajettavuus on valtavasti parempi kuin Octaviassa, ei voi puhua samana päivänä. No minulla on varmaan ollut joku ihme maananataikappale, koska tuo Octavia on ollut alusta alkaen suorastaan kamala ajettava. Meni pyöränkulmien säätöön ensimmäisen 100 km aikana, paljon tekivät, ei paljon auttanut.

Mutta sitten on kaksi asiaa joissa Skoda loistaa, takajalkatilat ja tavaratilat. Ei voi mitään siihen autoon mahtuu.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 27.09.20 - klo:21:43
Viikonloppu uutta Golfia takana. Mahtava voimalinja, vanha ocu III tuntuu tuohon verrattuna muinaiselta vaikka about saman tehonen pitäisi olla. Pari ohitusta tuli tehtyä 80- ja 100-rajoutuksella ja huomaa tosiaan että tosta sähköstä on apua vieilä noissa nopeuksissa. Heti mennään ennen ahtopaineiden nousua ja kick-downit sun muut revittelyt voi ihan kokonaan unohtaa.

Sisusta ja laatuvaikutelma. Vaaleat ergoactive penkit muistipaikoilla ja hieronta toiminnolla. Pakollinen varuste, mukavat ja tukevat kuin taivas. Muutenkin pehmää tuntuu olevan siellä missä pitää esim kangaspäällysteiset ovitaskut, älyttömän käytännöllinen idea. Skodassa ämpärimuovia ja sen huomasi räminöissä ja helinöissä.

Tuon uuden tietoviihdejärjestelmän opettelussa menee hetki aikaa. Nyt on viikonloppu takana tuota ja alkaa olemaan hanskassa. Jujuhan tuossa on että valtaosan toiminnoista voi hoitaa suoraan ohjauspyörästä. Tuo kaikkien pelkäämä näytön räpelöinti joka vie aikaa, keskittymiskykyä ja aiheuttaa kolareita tuntuu kylla aika kaukaa haeutulta jos aiheeseen vähän viitsii paneutus.

Suuri pettymys oli kun tilauksen jälkeen tuli valittavaksi parempi, premium äänentoisto. Sitten kun auton sai, oli yllätys suuri. ihan perusäänentoisto yltää (minun mielestäni samalle tasolle Skodan Canton järjetelmän kanssa).

Ajettavuus on valtavasti parempi kuin Octaviassa, ei voi puhua samana päivänä. No minulla on varmaan ollut joku ihme maananataikappale, koska tuo Octavia on ollut alusta alkaen suorastaan kamala ajettava. Meni pyöränkulmien säätöön ensimmäisen 100 km aikana, paljon tekivät, ei paljon auttanut.

Mutta sitten on pari asiaa joissa Skoda loistaa, takajalkatilat ja tavaratilat. Ei voi mitään siihen autoon mahtuu. Lisäksi tuo on aika paljon hiljaisempi ainakin 16" pyörill verrattuna Golfin 17" pyöriin. Lopullinen totuus selviää sitten kun pannanna 16" kitkat alle.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

finnman

Nyt kun hinnat on julkistettu joidenkin moottori-voimalinjojen kanssa on varustelu myös julkistettu. Näyttää siltä, että joitakin varusteita joutuu Golfiin ottamaan lisärahalla ja se nostaa loppuhintaa reippaasti. Suurimmat erot verrattuna Octavia Styleen vs. Golf Style jotka joutuu ottamaan Golfiin lisävarusteena ovat: sähkötakaluuukku (tilattava myös keyless jotta saa), keyless sisäänkäynti, peruutuskamera, Matrix-valot, takaikkunoiden tummennukset  ja jostain syystä jopa Stylestä puuttuu ajo profiilin valinta.
Ylläolevista "must" ovat sähköinen takaluukku(keyless kanssa) n.1kâ,¬, peruutuskamera n. 360â,¬. Matriiisivalot eivät ehkä ole pakolliset jollei sitten halua ehdottomasti parempia valoja verrattuna Led-performance valoihin(TM vertaili valot ja eroja oli)? Tummennetut takaikkunat ovat farkussa joiden mielestä pakolliset, mutta ei kaikille. Ajoprofiilen valita on mielestäni ajajan valinta, että tarvitseeko. Itse en välttämättä maksaisi n.200â,¬, sillä normaali-asetuksella auto on parhaimmillaan suurimman osan ajasta?
Ã,,kkiä laskettuna hintaero on aika perinteinen Skoda vs. Volkswagen: Octavista saa samantasoisen paketin varustelultaan pykälää isommalla moottorilla, kuin vastavaan Golfin. (Siis Octavia 1.5 Tsi DSG Style -  Golf 1.0 Tsi DSG Style)

mfroberg

#57
Hyvin olit haarukoinut varusteet, itsekin ottaisin kaikki nuo paitsi ne tummennetut lasit jotka eivät mielestäni edes sovi Golfin tapaiseen autoon joka perinteisesti edustaa konservatiivista muotoilua ainakin jossakin määrin. Nyt odotellaan hintaa tuolle 1.5 TSI moottorille DSG:n kera. En ymmärrä miten dieseli on noin poskettoman hintainen, ei ollut runsas vuosi sitten kun omani ostin, suhteessa bensiinin. Harmi että nuo varustetasot on lyöty noin paljon uusiksi, on tuo "Afrikka" ja sitten Style korkeimpana, se R-line on silkkaa teinituunausta ilman varsinaista varustelua. Kyllä tulee Highlinea ikävä tässä hommassa.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

timpy

Saako 8 Golfin kaistavahti asetusta pysymään päällä myös virran katkaisun jälkeen? Eli näyttää palaavan aina päälle, kun auton käynnistää? Toimiiko VCDS jo myös uuden Golfin kanssa? Haluaisin saada hienot takavalot palamaan päiväajovaloasennossakin.
ex: VW Golf HB 1.5 eTSI DSG Style Premium vm.-20
ex: Skoda Octavia Combi 1.5 TSI DSG vm.-18
ex: VW Golf HB 2.0 TDI vm.-13

dwntime

Koodaamalla.

Ja kyllähän VCDS Golfia tukee mutta sillä et voi tehdä muuta kuin lukea vikakoodit ja ehkä jopa nollata ne.
Koodauksia ja adaptointeja voit tehdä jos saat sen kerta generoidun suojakoodin jonka voi generoida vain virallisen tehdasyhteyden kautta. Ja joka on voimassa vain tietyn ajan.
Ross-Techin foorumilla on hyvä listaus mihin mooduleihin voi tehdä mitäkin. Joitakin voi muutella ilman security codea mutta suurin osa on sen alla. Mm. Keskuselektroniikka on jonka alta nuokin valoasetukset löytyy

Kylläpä se näin on että retrofittailut ja koodailut näiden uudempien kanssa on mennyttä aikaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy