2-veto/4-veto "pähkäilyä"

Aloittaja repa 61, 17.02.19 - klo:13:11

« edellinen - seuraava »

Suberb 2012

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 18.02.19 - klo:15:59
Kyllähän noita jotkut tekee vaihdelaatikkojakin "sealed for life" jolloin niihin ei ole koskaan edes tarkoitus vaihtaa öljyjä, mutta saattaa tuo "life" vaan jäädä tällöin pikkasen lyhkäseksi ::) Itsekin ajattelin joka tapauksessa n. 100tkm kohdilla viimeistään vaihdattaa omastani kaikki litkut, kuului ne ohjelmaan tahi ei. Ei ole suuren suuri lisäkustannus, vaikka sillä märkälevykytkimen öljyllä hieman erikoisemmat speksit onkin vrt. yleisempiin perä- tahi moottoriöljyihin. Vaan eipä nuo öljyt mansikoita maksa prätkissäkään, vaikka usein se sama litku siellä toimi niin kytkimessä, askissa kuin mottorissakin 8)

Amarokissa ei voimansiirtoon tarvitse vaihtaa koskaan liemiä. Itse silti ajattelin -ihan vaan mielenrauhaksi- vaihtaa remminvaihdon yhteydessä laatikkoon, jakoaskiin sekä periin öljyt... Tuskin haittaa pieni huuhtelu noissakaan, vaikka ainakin laatikoissa lienee jonkinsortin magneetti pohjalla keräämässä isoimmat irtoilevat rattaanpalat?

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: ConD - 18.02.19 - klo:15:18
Takaperässä ja haldexissakin on edelleen omat öljynsä... ja haldexin suodattimen puute ei tuonne takaperään vaikuta.

Haldex on edelleen vain sähköisesti ohjattu monilevykytkinpakka siinä kardaanin ja takatasauspyörästön / "perän" välissä. Erillisine öljyineen, sähköineen ym. Jos oikeen kärjistetään niin kuinka moni on etuvetoisen "perään" tai nelikon "takaperään" vaihtanut näissä autoissa joskus öljyt? Huolto-ohjelmaanhan ne ei tosiaan kuulu, mutten kyllä ole kuullut niiden juuri koskaan porsineenkaan...
Eikö noita takaperiä ollut mennyt näistä uusimmista? Muistelisin, että täälläkin ollut puhetta.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Suberb 2012

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 18.02.19 - klo:16:33
Eikö noita takaperiä ollut mennyt näistä uusimmista? Muistelisin, että täälläkin ollut puhetta.

On mennyt, mitä sieltä on hajonnut on arvoitus. Yllättäen tehdas haluaa perät itselleen, koska on maksanut osan korjauksista.
Kun mulla kokkara kilahtaa, en anna rikkinäistä pois. Teen sille obduktion ihan mielenkiinnosta.

ConD

Lainaus käyttäjältä: Suberb 2012 - 18.02.19 - klo:15:52
HEP! Juuri vaihdoin peräöljyt, huolto-ohjeen mukaan ne pitäisi vaihtaa 90tkm välein. Itse ajattelin jatkossa vaihtaa ne samalla kun haldexlitkut eli 30tkm välein -ihan vain varmuuden vuoksi-
Näissä maantiekäyttöön tarkoitetuissa Pirkka-nelikoissa tekniikka on melko hepposta ja halvoista? Osista väsätty, siis verrattuna ”oikeisiin nelivetoihin”.
Peräöljy on halpaa, niin mieluummin huuhtelee säännöllisesti irtomoskat pois, kun vaihtaa sen kilahtaneen 3000.- perän ;)


En ole ihan saletti, mutta oisko etuvetoisen tasauspyörästömekanismi laatikon jatkeena, eli vaihteistoöljy?
Nyt puheessa olevan Karoqin perälle tai perille ei ole huolto-ohjeissa millekään alueelle vaihto- tai edes tarkastusväliä. Ihan samoin kuin ei Atecaankaan joka siis on Karoq:n sisarmalli. Etuperään on oma öljynsä... ei ole siis DSG:n öljyn kanssa samassa kierrossa.

Toki ohjeet vaihdolle löytyy, mutta huolto-ohjelmaan nuo ei siis normaalisti kuulu erwinin matskujen mukaan. Hyvä jos superbiin maininta valmistajan ohjeista löytyy, sillä minulle tuo olisi uutta tietoa. Väitän melkeen että 99,9% Suomen nelikkosuperbeista ajaa tehtaalla laitetut öljyt takaperässään vaikka metrejä on yli 90tkm.

Takana valmistajan tapa uusia haldex on uusia koko ”perä”. Samaa osakokonaisuutta kun ovat. Mutta ilman parempaa tietoa väitän taas että nimenomaa haldexin porsimisesta nuo uusimiset on johtuneet. Takatasauspyörästön oireet kun tuntuvat niin kovin kaukaa haetuilta. Jos joku parempaa tietoa löytää niin mieluusti esitelkööt muille täälläkin. :)
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

repa 61

Non niin, kaupat tuli tehtyä!!  Karoq 1,5 tsi dsg style tulee aikanaan.  Toimitus aika veikkaus 2,5-4 kk. Joten ilmeisesti toimitukset nopeutuneet selvästi, noo. Tulee aikanaan, ei hoppua. Nii otsikon aiheeseen, vetotavan  Pähkäilyä  harrastettu kovasti ja päätöksen tein pitkän koeajon jälkeen.  Tuollaisella ajelin reilun tunnin pitkin valtatietä ja jäisiä pikkuteitä. Alla kitkat, auto meni niin tukevasti ja vakaasti että päätös syntyi nopeasti. 4- veto on varmasti hyvä mutta n.3,5 teur lisähinta liikaa. Olen ajanut myös nelikko karokilla aikaisemmin tosin dieselillä mutta mitään ihme eroa en miellä niiden välille. Nelikko hieman painavampi joten ehkä karvan verran vielä tukevampi ajaa. Ilman suoraa vertailua en saa ainakaan mitään ihme eroa noille.  Erot tulee varmaan kun rämmitään syvässä lumessa jne. Oculla sitä harrastettu tänä talvena melkoisesti ja kiinni ei ole jääty kertaakaan. Auton alusta/ lokasuojat ollut välillä täynnä lunta ja etuspoileri toiminut aurana. Uskoisin myös 2-veto karokilla pärjättävän,isompi maavara jne avittaa. Muutenkin tosi hyvä kuva muodostui autosta, en mitään selkeää moitittavaa löytänyt.  Tuo moitittu??  Dsg vaihteistokin toimi minusta hienosti!! 😊 auton mittarissa vajaa 100 km joten uunituore kulkine,on varmaan viimeisimmät jutut jo. Kiitos hyvästä keskustelusta,monta asiaa tuli esille mitä ei olisi heti itse hoksannut. Säästyneitä euroja käytin muutamaan lisävarusteeseen,sähköinen vetokoukku jne tuli nyt otettua.  Taival skodan kanssa jatkuu, kolmas tsekki tulee taloon. Yli 10 vuotta tähän mennessä. Eipä voisi huolettomampaa autoilu olla, toivottavasti sama. "kaava" jatkuu  karokin kanssa!! 😊
octavia 1,4tsi combi elegance -15
Octavia 1, 9tdi hb -08 -ex
Suzuki bandit
Fiat 580 dt

repa 61

Ai pahus!!?? 🤔 yksi asia unohtui autoa tutkiessa.......piti tarkistaa onko moottori tilan alla jokin muovisuoja vai onko avoin.????  Jossei ole sellainen laitettava,pysyy moottoritila puhtaampana!! 😊
octavia 1,4tsi combi elegance -15
Octavia 1, 9tdi hb -08 -ex
Suzuki bandit
Fiat 580 dt

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: ConD - 18.02.19 - klo:15:18
Jos oikeen kärjistetään niin kuinka moni on etuvetoisen "perään" tai nelikon "takaperään" vaihtanut näissä autoissa joskus öljyt? Huolto-ohjelmaanhan ne ei tosiaan kuulu, mutten kyllä ole kuullut niiden juuri koskaan porsineenkaan...

Minulla on vaihdettu ja jos tuo vaihto maksaa n.100 euroa on se halpaa, kuin makkara!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

clacson

Lainaus käyttäjältä: repa 61 - 18.02.19 - klo:20:35
Ai pahus!!?? 🤔 yksi asia unohtui autoa tutkiessa.......piti tarkistaa onko moottori tilan alla jokin muovisuoja vai onko avoin.????  Jossei ole sellainen laitettava,pysyy moottoritila puhtaampana!! 😊
Eiköhän se pahvi/muovi tule tuossa: PK4 Huonon tien paketti 160 , + autovero.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: repa 61 - 18.02.19 - klo:20:11
Non niin, kaupat tuli tehtyä!!  Karoq 1,5 tsi dsg style tulee aikanaan.  4- veto on varmasti hyvä mutta n.3,5 teur lisähinta liikaa.

Miksi valitsit automaatin? Senhän hinta nykyisellä hinnoittelulla ja verotuksella eli yli 3.500, vasta liikaa onkin.

repa 61

Jep!!!  Totta "turiset" 😊  automaatin lisähinta on kyllä KOVA..... Tarkan euron ostaja ostaa ilman muuta manuaalin ja säästää mukavat rahat.tuota mieten kyllä kovasti,MUTTA olin päättänyt jotta seuraava auto on AUTOMAATTI.....  Suora "vertaus" nelikon hintaan vähän "ontuu" kyllä. Automaatin edut/mukavuus läsnä joka kilometrillä,4- vedon vain joskus satunnaisesti talvella.
octavia 1,4tsi combi elegance -15
Octavia 1, 9tdi hb -08 -ex
Suzuki bandit
Fiat 580 dt

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 19.02.19 - klo:09:11
Miksi valitsit automaatin? Senhän hinta nykyisellä hinnoittelulla ja verotuksella eli yli 3.500, vasta liikaa onkin.

Manuaalin ostaminen vasta hölmöä onkin..

Lainaus käyttäjältä: repa 61 - 19.02.19 - klo:09:37
Automaatin edut/mukavuus läsnä joka kilometrillä,4- vedon vain joskus satunnaisesti talvella.

Veit sanat suusta.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: repa 61 - 19.02.19 - klo:09:37
Jep!!!  Totta "turiset" 😊  automaatin lisähinta on kyllä KOVA..... Tarkan euron ostaja ostaa ilman muuta manuaalin ja säästää mukavat rahat.tuota mieten kyllä kovasti,MUTTA olin päättänyt jotta seuraava auto on AUTOMAATTI.....  Suora "vertaus" nelikon hintaan vähän "ontuu" kyllä. Automaatin edut/mukavuus läsnä joka kilometrillä,4- vedon vain joskus satunnaisesti talvella.

Kuvainnollisessa vertauksessani en lähtenyt tarkastelemaan asiaa etujen vaan hintojen suhteiden kautta, ja minusta nelivedon ja automaatin ollessa likipitäen saman hintaiset eli n. 3.500, automaatti on kallis. Pitkäänhän Skodiin automaatin lisähinta bensakoneen yhteydessä oli luokkaa 1.400-1.700, ja dieseleissä noin 2.300-2.500,. Sen sijaan 4-veto on maksanut aina noin neljä rahaa ollen tässä Karoqin tapauksessa jopa alle tämän. Täytyy toki muistaa, että 1.5 TSI:n yhteydessä nämä eivät ole aitoja vaihtoehtoja toisilleen.

repa 61

Kurkistakaa nyt joku pensa karokin omistaja sinne moottoritilaan senverran että onko tila alta avoin vai onko siellä jokin muovisuoja jo vakiona??? 🤔 KIITOS!!!!!! 🤗  jos on avoin melkein tuo huonontien paketti lisättävä tilaukseen. Kuulemma viikko aikaa tehdä muutoksia.
octavia 1,4tsi combi elegance -15
Octavia 1, 9tdi hb -08 -ex
Suzuki bandit
Fiat 580 dt

Suberb 2012

Eihän sitä automaattia maantiellä/matka-ajossa mihinkään tarvii, jos ei nelivetoakaan. Pääsääntöisesti automaatti avustaa/helpottaa monihallintakyvyiltään rajoittunutta autoilijaa liikkeellelähdössä.

Olisin ottanut Scoutin manuaalilaatikolla jos vain olisi saanut (ollut) vaikka tuo DQ250 lie sentään jopa kohtuullisen kestävä keksintö, joskin 60tkm öljynvaihtoväli kertoo mekaniikan ja materiaalivalintojen erinomaisuudesta :D

jamo75

automaatti on täysin mukavuus kysymys, toki nykyisin urheiluautot ja sähköautot ovat automaatteja joten kyllä ne manuaalit ovat katoavaa kansa perinnettä.

nykyisin manuaaleissakin on tuo sähköinenkäsijarru automaatti vapautuksella joten sinänsö ajaminen on paljon helpompaa. mutta en mä nyt vieläkään manuaalilla ajaisi pääkaupunkiseudun pahimpins ruuhka aikoina jossa edetään satametria kerrallaan ja odotellaan taas. mutta moottoritiellä tai taajaman ulkopuolellahan se nyt on ihan sama.

automaatia myöskin"tarvitsee" jos vetää vähänkään isompaa kuormaa perässään, esim. jarrulisen peräkärryn peruuttaminen ylämäkeen on varsin mielenkiintoista nykyisillä lyhyillä pakki välityksillä.


Lainaus käyttäjältä: Suberb 2012 - 19.02.19 - klo:10:35
Eihän sitä automaattia maantiellä/matka-ajossa mihinkään tarvii, jos ei nelivetoakaan. Pääsääntöisesti automaatti avustaa/helpottaa monihallintakyvyiltään rajoittunutta autoilijaa liikkeellelähdössä.

Olisin ottanut Scoutin manuaalilaatikolla jos vain olisi saanut (ollut) vaikka tuo DQ250 lie sentään jopa kohtuullisen kestävä keksintö, joskin 60tkm öljynvaihtoväli kertoo mekaniikan ja materiaalivalintojen erinomaisuudesta :D
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Skeida-Bob

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 19.02.19 - klo:11:57

automaatia myöskin"tarvitsee" jos vetää vähänkään isompaa kuormaa perässään, esim. jarrulisen peräkärryn peruuttaminen ylämäkeen on varsin mielenkiintoista nykyisillä lyhyillä pakki välityksillä.

Tarkoititko pitkillä pakkivälityksillä? Kyllä tämän VAGin DSG:n kanssa kärrin (ja jopa ilman kärriä...) peruuttaminen mäkeen on varsin ersiistä, tulee sitä tehtyä usein mökillä pehmeällä alustalla kuormienkin kanssa ja milloin tahansa siihen hommaan ennemmin keppi käteen ja kytkin jalan alle. Edeltäjässä oli alennusvaihde, se toki pop.
jo läks pazka pihasta.

ConD

Lainaus käyttäjältä: repa 61 - 19.02.19 - klo:10:33
Kurkistakaa nyt joku pensa karokin omistaja sinne moottoritilaan senverran että onko tila alta avoin vai onko siellä jokin muovisuoja jo vakiona??? 🤔 KIITOS!!!!!! 🤗  jos on avoin melkein tuo huonontien paketti lisättävä tilaukseen. Kuulemma viikko aikaa tehdä muutoksia.
Ei siellä ole ilman tuota "huonontien pakettia" (PR-7LY) mitään muovia alustan tai moottorin suojana. Pitkät suojatkin alustasta "kardaanitunnelin" molemmin puolin puuttuu ilman tuota pakettia, joten ehdottomasti mukaan tuolla parilla sadalla. Suolat ja kivet siis piiskaisi ilman tuota pakettia suoraan peltipintaa pohjassa.

Mikään oikea pohjapanssari tuo ei kuitenkaan vielä ole, sille on oma osasarjansa olemassa, mutta hyvin on tuolla muovisuojauksellakin pärjännyt kun pitää järjen päässä.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Suberb 2012

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 19.02.19 - klo:11:57
en mä nyt vieläkään manuaalilla ajaisi pääkaupunkiseudun pahimpins ruuhka aikoina jossa edetään satametria kerrallaan ja odotellaan taas.
Tohon on paha kommentoida enempää mitään, kun mua ei nääs saa kehä 3:n sisäpuolelle kun äärimmäissä hädässä... Alkaa jo 25:n kohdalla puistattaa :D

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 19.02.19 - klo:11:57
automaatia myöskin"tarvitsee" jos vetää vähänkään isompaa kuormaa perässään, esim. jarrulisen peräkärryn peruuttaminen ylämäkeen on varsin mielenkiintoista nykyisillä lyhyillä pakki välityksillä.
Ei siinä kärryn vetämisessä, jarrulla tai ilman ole vaihteen/voiman välitystavalla mitään merkitystä, ihan samoin se perässä tulee.
Kannattaa myös tarkistaa peruutuslukon toiminta ;) jos kärry ahistaa peruuttaessa.
Toki jos osaamaton koitta alitehoisella ja liian pienellä kytkimellä mäkilähtöä, etu tai takaperin, niin voihan siinä kirskaus kuuulua ja pikkasen sauhua nousta  :-\ jos ei anna kunnolla Peeeeruskaaaaasua  :o
Mulla on vain 100heppanen vapaastihengittävä rattori ja siinä on manuaalilaatikko. Kyllä sillä menee 10tn kärry perässä ihan mihin vaan, niin etu, kun takaperinkin.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: ConD - 19.02.19 - klo:13:22
Ei siellä ole ilman tuota "huonontien pakettia" (PR-7LY) mitään muovia alustan tai moottorin suojana. Pitkät suojatkin alustasta "kardaanitunnelin" molemmin puolin puuttuu ilman tuota pakettia, joten ehdottomasti mukaan tuolla parilla sadalla. Suolat ja kivet siis piiskaisi ilman tuota pakettia suoraan peltipintaa pohjassa.

Mikään oikea pohjapanssari tuo ei kuitenkaan vielä ole, sille on oma osasarjansa olemassa, mutta hyvin on tuolla muovisuojauksellakin pärjännyt kun pitää järjen päässä.
Luulisi, että siellä on moottoritila suojattu, kuten vaikkapa octavioissakin vakiona. Eli muovia puskurin ja moottorin alla. Myöskin auton pohjassa kyljissä on vakiona muovitukset. Octaviassa siinä paketissa tulee sitten polttoaine- ja jarrulinjojen suojaus/kotelointi ja takatukivarsien muovitusta, joka jäykkäakselisessa tarkoittaa jousilautasten alusia. Suosittelen varsinkin hiekkatietä ajaville. En tiedä onko "pohjapanssari" järeämpi tuossa octavian osalta, kun en ole vertaillut, mutta jossakin kuvassa se oli keltaisella värjätty. Tuskin kovin erilainen on tiguanin suojaus?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Suberb 2012

Mä luulen, et parikolme kerrosta wanhanliiton alustamassaa suojaisi paremmin pohjaa  ”naarmuttumiselta”.
Aika p@skanen on täällä periferian hiekkateillä ajettun menopelin alusta, pahvilirpakkeista huolimatta. Säännöllisellä vesipesulla lähtee aika hyvin, joo tiedän ettei onnistu kerrostalon parkkipaikalla :D

Jos oikeasti haluaa suojata kolhuilta, niin muotoon väänneltyä 3mm terästä suojaksi. Kestää mökkitiellä varmasti ;) 

ConD

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 19.02.19 - klo:13:41
Luulisi, että siellä on moottoritila suojattu, kuten vaikkapa octavioissakin vakiona. Eli muovia puskurin ja moottorin alla. Myöskin auton pohjassa kyljissä on vakiona muovitukset. Octaviassa siinä paketissa tulee sitten polttoaine- ja jarrulinjojen suojaus/kotelointi ja takatukivarsien muovitusta, joka jäykkäakselisessa tarkoittaa jousilautasten alusia. Suosittelen varsinkin hiekkatietä ajaville. En tiedä onko "pohjapanssari" järeämpi tuossa octavian osalta, kun en ole vertaillut, mutta jossakin kuvassa se oli keltaisella värjätty. Tuskin kovin erilainen on tiguanin suojaus?
Luulo ei ole tiedon väärti.

Esim tämä osa tulee vain tuon "huonon tien paketin" mukana, ja kyseessä on siis pitkä muovisuojaus tuonne alustaan:


Samaa periaatetta tuon PR-7LY:n osalta noudattaa myös moottorin alasuoja, useat muut muovipalikat alustaan jne. Joten... Skodan kanssa ehdottoman järkevä ostos kaikesta huolimatta. Sisar-Seatissa vastaavat palikat tulee vakiona. Jopa samalla osanumerolla mitä tuo Skodan "lisävarustekoodi" toisi mukanaan.

www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

b1mpo

Kuva ei näy. Ei ole luulo tiedon väärti tietenkään.  ;D Tänä päivänä, kun lämpötilan hallinta ja ilmavirtaukset näyttelee suurta osaa päästöissä, niin luulisi edes moottorisuojan olevan vakiona poislukien ehkä pikkuautot. Octaviassa ainakin on melko kattava suojaus jo vakiona, enkä näkisi noita lisäsuojia välttämättöminä normaalissa käytössä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

jamo75

vähän off topic mutta oli huollon sijais autona automaatti quashai jossa oli pari tonnia mittarissa toki isälläni on viime vuoden mall mauaalina mutta sillä koskaan itse ole ajanut.

penkki oli huono, istuma asento huono, näkyvyys taakse huono, kameraan kun tottunut niin ahtaisiin paikkoihin tunkeminen tuntui oudolta. 4 jässä autossa kun on ollut keyless niin kyllä syletti tunkea avain virtalukkoon, volvolla sentään sijais autotkin olivat keyless malleja. eikä maksanutkaan kuin 60eur kun huoltosopimus kattaa vain huolto ohjelman mukaiset huollot sijais autoneen, kunnon vedätystä sekin.

ei kait sentään skodassa pidä huoltaa jarrupalatkin auton mielen mukaan kuten bmwssä ?

toki nissanilla on sitten xtrail mutta se onkin sitten ihan eri hintaluokassa

Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 19.02.19 - klo:17:21
toki nissanilla on sitten xtrail mutta se onkin sitten ihan eri hintaluokassa

Xtrail joka on ihan yhtä karmea laite.. nimimerkillä kokemusta on.

En tiedä miten noiden perusrakenne menee mutta veikkaan qashqai ja xtrail on samalle pohjalevylle tehty, voimalinjoissakin samankaltaisuutta.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 19.02.19 - klo:17:21
vähän off topic mutta oli huollon sijais autona automaatti quashai jossa oli pari tonnia mittarissa toki isälläni on viime vuoden mall mauaalina mutta sillä koskaan itse ole ajanut.

Sinänsä kovin valitettavaa että nuo sijaisautot ovat ihan Nissanin omissakin merkkihuolloissa juurikin noita QQ:n hinnat-alkaen kulipelejä => porukalle tulee aika heikko kuva QQ:sta kun tuo olisi juuri se paikka saada porukka "pakotettua" koeajolle ja näin sen sijaisautonkin tulisi olla mahd. edustava, esitellen QQ:n juurikin niitä parhaita puolia. Ihan vastaavan karmean back-to-basics -kokemuksen sain meinaan minäkin tuota omaa Business-varusteltua Airportissa huollattaessani kun sain sijaisautokseni juurikin tuollaisen täysin basic-version, joka vieläpä haisi auton ovea aukastessani kuin wanha tiskirätti :-\

Eilen iltasella heitin pienen keikan Hki-Kuusankoski-Hki ja varsinkin tuolla Liljendalin jälkeen kelikin muuttui aika "mielenkiintoiseksi" räntäsateen koko ajan vain sakeentuessa mitä pidemmälle pääsin ja perillä olikin sitten jo useampi sentti tuota loskaa tiet täynnään. Mutta tulipahan taas testattua mm. tuota ajovalo-automatiikkaa, kuinka nätisti auto vaihteli lyhkäsiltä pitkille ja takaisin aina tilanteen mukaan, miten nuo led-ajovalot aukasivatkaan sitä väylää eteenpäin varsin mittavasti, jne. Ja varsinkin paluumatkalla kun tuota loskaa oli jo lähes motarille saakka, niin pääsi kokeilemaan QQ:n loskakykyjäkin oikein kunnollla, porukan ajellessa luokkaa 70km/h noilla 100km/h pätkillä, raskaan liikenteen painaessa yhä klassisesti ns. rajoitinta vasten = ohitustilanteita tuolla leveäkaistatiellä siis tuli tämän tästäkin, itse kun pyrin pitämään vähintään tuon tikkarinopeuden todellista. Mutta niin se vaan QQ kulki 4wd auto-modellaan kuin kiskoilla tuon loskaisen "keskikaistan" yli tahi pitkiä pätkiä jopa sitä pitkinkin noilla 19" kitkoillaan. Eka kerta painaa tuohon loskaan toki hieman hirvitti, ohituspaikka valittiin huolella jne, mutta eipä ole meikäläisen autohistoriassa vielä koskaan ollut noin loistavaa kulkinetta kaikin puolin mitä tuo QQ on nyt ominaisuuksiaan jo useaan kertaan eri tilanteissa todistanut :)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

jussi2406

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 19.02.19 - klo:18:11
Xtrail joka on ihan yhtä karmea laite.. nimimerkillä kokemusta on.

En tiedä miten noiden perusrakenne menee mutta veikkaan qashqai ja xtrail on samalle pohjalevylle tehty, voimalinjoissakin samankaltaisuutta.

Eikös nuo Nissanit ole "samoja" kuon Renu, Sitikka ja Ooppelikin.

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: jussi2406 - 03.05.19 - klo:11:42
Eikös nuo Nissanit ole "samoja" kuon Renu, Sitikka ja Ooppelikin.

Nissan = Renault = Mercedes = Mitsubishi ja Sitikka = Peugeot = Opel = Toyota. Toki koko putki koskee vain joitain tiettyjä yksittäisiä malleja, mutta kuitenkin. Pääpointti joka tapauksessa että Renault ja PSA eivät ole yhdessä, eli Renault ei ole Sitikka 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy