Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi

Aloittaja jamo75, 17.02.18 - klo:09:19

« edellinen - seuraava »

miki

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 26.07.18 - klo:10:55
Ei sammutusautomatiikan pitäisi toimia, mikäli autossa on liian kylmä / lämmin suhteessa ilmastoinnilta pyydettyyn lämpötilaan.

Juu.

Jos ilmastointi onkin jo viilentänyt sisätilat niin ss normaalisti sammuttaa moottorin kun auto pysähtyy. Samalla ilmastointi sammuu (?) tai ainakin tehoa tiputetaan reilusti ja näillä keleillä aika lailla heti tuntee että kuumaa ilmaa puhaltaa sisään. Jonkin ajan päästä auto sitten reagoi lämpötilaeroon ja käynnistää moottorin uudestaan mutta siinä vaiheessa onkin sisällä jo niin lämmintä että ilmastointi saa taas tehdä äänekkäästi töitä että saavutetaan haluttu asetus. Näin ainakin minun autossa mutta ongelmaksi asti tämä muodostuu nyt lähinnä 30+ asteen päivinä auringon paahteessa. SS pois päältä vaan niin saa nauttia tasaisesta lämpötilasta ohjaamossa.
Nyt: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Style -18
Oli: Toyota Auris Touring Sports Hybrid, Seat Ibiza ST, Nissan Almera, Nissan Sunny

Vekkula

Juu näin se tekee, ilmastointi on kokonaan pois päältä kun S&S sammuttaa koneen.
Hihnallahan tuo kompura pyörii.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

Kartanonmies

Lainaus käyttäjältä: hjk - 08.05.18 - klo:17:22
jamo75 kirjoitteli Karoqin ovien reunoista.
Itsekin vähän olen kummastellut etenkin takaovien reunaa rapakaaren kohdalla, kuten myös ovien karmeissa vastaavia kohtia.
Aluksi jopa arvelin ajelleeni ovi auki rapakelillä.
Mahtaa nuo olla muutaman vuoden päästä heikossa hapessa.
Kun nuo autopesut hoituvat olosuhteista johtuen lähinnä automaateissa...

Löytyikö tähän takaovien sisäreunojen likaantumiseen mitään ratkaisua Skodan tai maahantuojan taholta?
Melkoisen likaiselta/hiekkaiselta nuo takaovien pielet ovat autossanijo hitaan ja lyhyen hiekkatieosuuden jälkeen.

jtn58

Noin 3.500 km ajokokemuksella fiilis on pääosin positiivinen.

Tuossa takaoven tiivistyksessä näyttäisi olevan selvä suunnitteluvirhe. Korissa kiinni oleva tiiviste ei painu tarpeeksi oven vastakappaletta vasten ja tiiviste selvästi fuskaa, koska tiiviste on koko pinnaltaan hiekkainen ja oven alaosa rapaantuu märällä hiekkatiellä ajaessa.

Toinen moitteen aihe on liikennemerkkien tunnistus. Taajamissa virheet ovat yleisiä ja vielä niin, että toisella ajokerralla virhe on eri suuruinen kuin toisella. Esim. Jyväskylässä Tourulantiellä 50 km rajoitusaluella vajaan kilometrin matkalla näyttö vaihtelee 50 > 80 > 100 > 80. Laukaan keskustan kupeessa kahden kiertoliittymän välillä (nopeusrajoitus 40 km/h) navi näyttää satunnaisesti 80 tai 100 km/h nopeusrajoitusta.

Takakontin potkuavauksen anturi sanoi sopimuksensa irti ja uusi on tilauksessa.


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy