Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi

Aloittaja jamo75, 17.02.18 - klo:09:19

« edellinen - seuraava »

jamo75

Todennettu
- tiptronic vaihteen valitsimet
- ajomoodit ainakin eco vs. sport on selvä ero kaasupolkimen herkkyydessä
- blindspot (jostain syystä oli pois päältä oletuksena) ja kaista avustin
- vakionopeuden säädin (digi mittaristoon tottuneena vähän haastavaa nähdä omaa nopeutta kun se esitetään niin pienellä)
- liikenne merkkien tunnistus
- valoautomatiikka
- lämmitettävä tuulilasi ja ohjauspyörä
- media command apple ipad mini 4
- skoda connect ios + webaston etäkäynnistys
- bluetooth mediatoisto (ios)
- usb media toisto (ios)
- googlemaps navigointi (wlan jaon kautta)

Hyvää
- sivuttais tila edessä
- kuskin puolen takapenkin tila erinomainen
- matkustajan puolen takapenkin tila ei ole yhtä hyvä koska matkustajan penkki on yleensä taaempana

Totuttelua
- varioflex istuimien narut josta penkit vapautetaan ovat aika tiukat, vanhempaa sukupolvea oleva henkilö tuskin saa keskimmäistä penkkiä kaadettua
- autohold peruutuksessa
- peruutus kameran kuvanlaatu on hyvä mutta auton takakulmat voisivat näkyä paremmin nyt suunnattu suoraan taaksepäin katsomiseen (peilejä se ei siis korvaa)
- columbuksen eleohjaus nyt on vähän sinne päin, esim. kappaleen pitäisi voida pystyä vaihtamaan sillä mutta useiten se ei tee mitään
- tuulilasin lämmitysverkko on aika näkyvä mutta kait siihen silmä tottuu

Puutteita
- kessy hipaisukytkimet ovat vain etuovissa
- takaluukusta ei voi lukita ovia ? eli pitää kaivaa avain taskusta tai kävellä etuoville

Apple CarPlayta en toistaiseksi saanut toimimaan voi olla kiinni vanhahkohta Apple 5S puhelimesta pitää tutkia asiaa

Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Sakolar

Huono juttu jos ei saa ovia lukkoon takaluukusta. Usein tulee nykyisessä autossa otettua koirat ulos takoboksista ja luukun napista lukitus päälle. Ei ole mulle tullut vielä mitään tietoa milloin olisi Karoq tulossa.

mfroberg

Meillä molemmissa autoissa kessy ja takaluukkuhommat hoidetaan hieman eri tavalla kuin tuossa spekuloitu on. Kun astut kuskin ovesta ulos heilautat kättä kahvan edessä lukiten auton. Sitte kävelet takapaksille ja avaat luukun normaalisti "kahvasta", auto tunnistaa avaimen joka on taskussasi. Sitten otat kassit/koirat jne. kontista ja lyöty luukun kiinni, auto vilkauttaa takavilkkuja ja on lukossa. Meillä ei autoissa ole sähköistä takaluukkua, en tiedä miten sellainen saattaisi muuttaa tätä käytäntöä?
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Sakolar

Hyvä, noihan se sitten onnistuu.

jamo75

vahvistettu. edestä kessyllä ovat kiinni, jolloin peilit kääntyvät, koska takaovista ei saa keskuslukitusta auki niin voi sen silläkin koettaa
takaluukun avaus ei avaa keskuslukitusta vaan pelkästään takaluukun (avasin napista painalla, en jalalla heilauttamalla)
napista takaluukku alas, valot välähtävät ja takaluukku on luokossa, takaovista ei saa ovia auki

vähän kyllä turhaa säästöä, kannan tietokone laukkua jatkuvasti mukana ja laitan sen yleensä takapenkille joten takaovio on viimeinen joka suljetaan ja volvossa siitä voi napsauttaa keskuslukituksen päälle. skodassa myöskin näyttää lukot oikeasti menevän heti päälle eikä viiveellä kuten volvossa (ehkä vaan asetus)

Lainaus käyttäjältä: Sakolar - 17.02.18 - klo:10:25
Hyvä, noihan se sitten onnistuu.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

jamo75

tohos blissiin pitää kyllä kommentoida että se on paljon huonommin toteuttu kun volvossa.
käytännössä se palaa vain silloin kun yrität itse kääntää toisen päälle, ei esim jos toinen auto ohittaa sinut 2 kaistaisella tiellä

Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

JaMiLeSi

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 17.02.18 - klo:12:34
tohos blissiin pitää kyllä kommentoida että se on paljon huonommin toteuttu kun volvossa.
käytännössä se palaa vain silloin kun yrität itse kääntää toisen päälle, ei esim jos toinen auto ohittaa sinut 2 kaistaisella tiellä

Kyllä palaa 2 kaistaisella tiellä myös, jos toinen auto ohittaa...

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 17.02.18 - klo:12:34
tohos blissiin pitää kyllä kommentoida että se on paljon huonommin toteuttu kun volvossa.
käytännössä se palaa vain silloin kun yrität itse kääntää toisen päälle, ei esim jos toinen auto ohittaa sinut 2 kaistaisella tiellä
Onkohan sinulla jotain vikaa siinä, jos oli kerran oletuksena pois päältäkin? Kodiaqista ja Octaviasta on kokemus tuosta, ja kyllä se valo niissä syttyi juuri silloin kun toinen auto on tulossa takaa rinnalle.

Itse valohan on Volvossa paljon isompi, kiinnittääkö siihen huomiota jotenkin eri tavalla?
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

jamo75

vanhemmissa volvoissa se palo palaa kiinteästi kun joku on sillä alueella ja vilkkuu jos olet vaihtamassa kaistaa
vähän tuli sellainen olo että nyt on päällä sellainen asetus että valo palaa vain kun itse olen vaihtamassa kaistaa

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 17.02.18 - klo:13:09
Onkohan sinulla jotain vikaa siinä, jos oli kerran oletuksena pois päältäkin? Kodiaqista ja Octaviasta on kokemus tuosta, ja kyllä se valo niissä syttyi juuri silloin kun toinen auto on tulossa takaa rinnalle.

Itse valohan on Volvossa paljon isompi, kiinnittääkö siihen huomiota jotenkin eri tavalla?
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

jamo75

CarPlay lähti toimimaan tai ainakin sai yhteyden
ilmeisesti se vaatii Suomen kielisen Sirin olemassa olon, pidän puhelinta Eng kielisenä ja se ei näyttänyt siitä tykkäävän.
puhelin Suomen kielisek ja Siri päälle niin johan alkoi wörkkimään




Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 17.02.18 - klo:09:19
Apple CarPlayta en toistaiseksi saanut toimimaan voi olla kiinni vanhahkohta Apple 5S puhelimesta pitää tutkia asiaa
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

jamo75

ajelin tänään hyvissä olosuhteissa pätkät hämeenlinnan tietä ja kehä3:sta ja tuntui se nyt toimivan miten pitääkin.
toista autoa itse ohittaessa valo palaa suhteellisen myöhään
manuskassa on huomiot että toiminta riippuu ohitusnopeudesta ja siitä onko kaistaviivat tunnistettu vai ei

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 17.02.18 - klo:16:00
vanhemmissa volvoissa se palo palaa kiinteästi kun joku on sillä alueella ja vilkkuu jos olet vaihtamassa kaistaa
vähän tuli sellainen olo että nyt on päällä sellainen asetus että valo palaa vain kun itse olen vaihtamassa kaistaa
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

jamo75

Kerkesi jo viikko vierähtää ensimmäisen "ominaisuuteen"

ensin vähän aikaa ajattuani tuli ilmoitus "liikenne merkkien tunnistus poistettu käytöstä tarkista tuulilasi", pyyhkäisy näytti auttavan, putsasin sen kyllä huolella ennen lähtöä
takaisin tultaessa takaluukku auki, edestä ovet lukkoon, kamat kantoon ja luukku alas.
mutta auto sitten päättikin ettei laita sitä alas asti

Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

jamo75

tässä päivitys 2 viikkoa ajossa ja lähes 500KM mittarissa

- auto kallistelee aika helposti esim. roudan pudattamalla moottoritiellä
- kulutus on aika kova vaikka nyt sen mikään eko auto olettanut olevankaan
- sport penkit ok, materaali on aika nihkeä saa nähdä miltä se tuntuu kesällä

thumps up
- ratin lämmitin
- tuulilasin lämmitysverkko
- etuvalojen käyttö saattovaloina
- lyhyiden valojen sivuttais suunta
- simple clever ratkaisut takakontissa

parannettavaa
- keskimmäisen takapenkin varioflex nauha on tiukka ja vedettä juuri oikeassa kulmassa
- blis toimii matkustajan puolen kaistalta heikosti, autojen nopeudet tulee olla aika samat jotta se edes palaisi ollenkaan
- valoautomatiikka miettii pitkään ennenkuin vaihtaa pitkille
- peruutuskamera käynnistyy hitaasti (tosin ei ole kokemusta miten nopeasti se nyt muissakaan tulee)
- vakionopeuden säätimen lähin väli edellä ajaan on aika pitkä
- vakionopeuden säädin kiihdyttää todella hitaasti kun edellä oleva vaihtaa kaistaa (eco moodi voi vaikuttaa asiaan)
- bensatankki on aika pieni, ajo matkalla tankilla <600KM
- vakionopeuden säädin poistaa rullauksen käytöstä (kulutus 0.0 vs rullaus tila)
- pitkät valot eivät ole mitenkään erinomaiset (volvon xenonit olivat mutu tuntumalla paremmat)
- columbuksen data yhteyden jatkuva valinta kännykän WLAN jaosta (työnantaja sanoi että voitaisiin harkista hommata rinnakkais sim-kortti)

olisi kiva
- fyysinen äänensäätö radio osasta
- kessy lukitus takaovissa ja peräkontissa
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

jamo75

noh sitten ensimmäinen oikea vikakin aikaan matkustajan puolen ovi ei aukea ulkoa mutta kyllä sisältä käsin
kessy lukitsin kyllä toimii mutta kahva ei liiku mihinkään, joko keskuslukitus ei avaa lukkoa tai sitten vaijeri on jumissa.
joka tapauksessa taitaa vaatia oven purkamisen, työ kaverilla kodiaqissa vastaava oli taka ovessa joten eipä taida tsekin rakennelmat Suomen talvea kestää
peukut pystyssä että kun ilma lauhtuu niin ovi aukeaa, toki kun pääasiallisesti yksin ajelee niin sinänsä ole väliä mutta viitisi heti huoltoon olla raahaamassa



Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

arsik

Turha murehtia .Oven lukitukset ja viat koskevat kaikkia vag merkkejä.

jamo75

juu ei varmaan, taita olla vaijeri irti, sain oven auki kerran mutta nyt kahva ei palaudu enää normaali asentoon, ovi sentään pysyy kiinni mutta taitaa huolto keikka häämöttää

Lainaus käyttäjältä: arsik - 03.03.18 - klo:09:41
Turha murehtia .Oven lukitukset ja viat koskevat kaikkia vag merkkejä.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

finnman

Mielenkiintoista kuulla miten uusi automalli alkaa toimimaan tai vikaantumaan? Minulla on ensisarjan autoista kokemusta muutamista ja niin se vaan on, että niissä tuppaa olemaan jotain vikoja/ominaisuuksia mitkä omistajaa ärsyttää ja vaatii korjaamokäynnin. Autoa sitten em. reglamaatioiden(toivottavasti näin myös tapahtuu) korjaillaan ja muutetaan valmistuksessa asioita parempaan suuntaan. Siksi minä en osta enään ensimmäisiä malleja mitä tehtaalta ulos tulee.

Mutta mitä tulee noihin oviongelmiin on syynä mitä ilmeisimmin väärät rasvat ovien liukuosissa? Näin oli aikoinaan minullakin eräässä alkusarjan autossa ja homma hoidettiin rasvat vaihtamalla huollossa. Tämäkin on niitä pieniä mokia tehtaalla, että ei ymmärretä laittaa heti oikeita kylmien ilmojen mömmöjä oikeisiin paikkoihin! Ajovalot on yleensä suunnattu pieleen ja jos sitä epäilee(kantavuus on huono tai näkymä on miten sattuu) kannattaa ne käydä suuntaamassa. Sama on monesti pyöränkulmien kanssa ja ne olen joutunut jokaisessa autosta käydä säädättämässä heti uutena. Ilmeisesti tehtaan hienosäätöosastolla on toleranssit senverran suuret, että kun ne sattuu vaihteluvälille annetaan ne olla siinä? Karogin valoja on muuten kehuttu ja jopa pitkiä(TM ja Tuulilasi).

Tuulilasilämmityksen vastukset haittasi minua edellisessä Octaviassa ja siksi en sitä ottanut nykyiseen autoon. Tuulilasi oli ikäänkuin jatkuvasti pienen kalvon peittämänä. Lämmitys on kyllä muuten aivan huippuvaruste, mutta ilman vastulankoja se täytyy olla toteuttu. Tosin hintaakin on sitten enemmän ja jää monelta ruksimatta?

Vakkari on todella verkkainen Passatissakin, jos ajaa eco-moodilla ja nopeus vaihtelee myös melkoisesti mäkisillä tieosuuksilla. Se voisi olla hiukan tehokkaampi ecollakin, sillä monesti tulee siirrettyä vaihdekeppi oikelle(manuaalille), jotta auto kiihtyisi haluttuun nopeutuun ilman etananvauhtia.


jamo75

jos ovenkahvan painaa todella kovaa kiinni niin tuntuu että se välillä toimiikin normaalisti joten varsin mystyinen vika.

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 03.03.18 - klo:10:05
juu ei varmaan, taita olla vaijeri irti, sain oven auki kerran mutta nyt kahva ei palaudu enää normaali asentoon, ovi sentään pysyy kiinni mutta taitaa huolto keikka häämöttää
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Nestori

No niin, oma kulkine haettu aamulla ja samantien ajettu 400km kesärenkaita mökille ja sieltä takaisin kaupunkiin. Siinä ajassa ehtii tehdä joitakin alustavia huomioita  etenkin edelliseen autoon, joka oli Octavia 4x4 samalla koneella, mutta keppivaiheisena - tämä siis DSG (vasenta jalkaa ei tarvitse amputoida, koska olen joskus nuorena opetellut vasemman jalan jarrutuksen automaatilla :)  ).

Auto kulkee kiitettävän suoraan, eikä ole mitenkään erityisen ura- tai tuuliherkkä. Ohjausvaste ja pari muuta asetusta sportille, niin tuntuma autoon paranee olennaisesti. Jousitusukavuus on parempi kuin Octaviassa - tämä siis enemmän mukavuuspainotteinen.

TDI 150 ja 4x4 DSG on erittäin miellyttävä yhdistelmä. Kulutus nyt alkukilometreillä maantiellä ja moottoritiellä tuon 400km oli 5,8l/100km, mikä on n 0,5 litraa enemmän kuin Octavia. Tämä auto, kuten kaikki konsernin laitteet alkavat laukata kunnolla ja kulutus putoaa ekan 1000km jälkeen kun moottorin suoja- ja sisäänajo-ohjelma menee pois päältä, vasta sitten näkee totuuden.

Tavaratila on Octaviaan verrattuna pienehkö, mutta hyvällä suunnittelulla silläkin pärjää. Toinen rengaskerta ei mahdu, vaan yksi rengas täytyy laittaa takaistuimelle.

Varioflex-istuimet on sellaisenaan otettu Roomsterista, ja siitä seuraa, että keskiosa ei liuù eteenpäin niinkuin reunaosat. Haittaa tavaratilan laajentamista. Olisin paljon mieluummin ottanut Seatin ratkaisun, jossa selkänoja jakaantuu 1/3-2/3 ja keskellä suksiluukku. Joskus simply clever ei oikeasti ole sitä :-( .

Rengasmelu on suurin ongelma, jopa ärsyttävä sellainen - ainakin näin ensimetreillä. Alla Conti IceContact 2 piikkipyörä 17" koossa. Melu on sellaista kuminaa ja jyrinää - päälähteenä korva sanoisi ovet. Täytyy nyt kuunnella hetken aikaa kun kilsoja tulee lisää josko rengas hieman hiljenisi. Nyt auto on meluisampi kuin Octavia, joka omaan korvaan oli siinä kipurajalla, ettei sitä kiikutettu Tallinnaan käsittelyyn

http://ravolar.ee/en/your_comfort/noise_insulation/?cat_id=80

Kaista-avustin on yhtä hermostuttava kuin aina ennenkin, se on ikuiseseti pois päältä. Haluaa ajaa aina keskellä kaistaa, missä juuri ne pahimmat urat ja suurin rengasmelu. Ei kiitos, päätän itse mieluummin.

Muut avustimet toimivat niinkuin pitää, ja ne saavat olla päällä ja auttaa kiperässä paikassa.

Lisää kommentteja kilometrien edistyttyä

-T-

Nestori

Kas, jäi yksi asia raportoimatta:

Nopeusnäyttö on todella optimistinen.
-näyttö 80km/h - todellinen 73km/h
-näyttö 100km/h - todellinen 92km/h

renkaana siis Conti nasta 17"

-T-

jamo75

en kyllä tohon ihan usko 90 vakkarallilla nopeys näyttöön niin ylinopeutta vilkkutti, pitäisi ehkä koettaa virittää joku gps mittari.

volvolla 85 oli todellisuudessa 82

sportilla ja ekolla on eroa kuin päivällä ja yöllä ainakin tolla bensa koneella. ecolla kun painaa kaasua kurvissa niin mitään tapahdu, sportilla oikeasti kiihtyykin.

eniten vieläkin ärsyttää toi kaamea vakionopeuden säätimen viiksi, useamman kerran olen nykäissyt siitä vilkun sijaan, autoa ei myöskään vaihda pitkiä lainkaan hitaassa vauhdissa joka on äärimmäisen ärsyttävää pitkähköllä koti tiellä, volvossa pitkät aktivoidaan heti jossan 30 vauhdissa

Lainaus käyttäjältä: Nestori - 06.03.18 - klo:18:43
Kas, jäi yksi asia raportoimatta:

Nopeusnäyttö on todella optimistinen.
-näyttö 80km/h - todellinen 73km/h
-näyttö 100km/h - todellinen 92km/h

renkaana siis Conti nasta 17"

-T-
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Nestori

No uskoo ken haluaa. Mitattu Speedview-appsilla, joka kyllä tähän saakka on ollut hyvinkin tarkka.

Ocussa virhe oli 6%, nyt siis 8%. Renkaalla ratkaiseva vaikutus.

hjk

Renkaista puheen ollen, minkä merkin ja mallin kesäkumeja on ollut jo saaduissa Karoqeissa?
-----
hjk
-----

Skodailija


jamo75

hankook näytti olevan mulla jaksa kaivaa kokonaan esille

Lainaus käyttäjältä: Skodailija - 07.03.18 - klo:13:29
Bridgestone Turanza T001
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

hjk

Laittavat siis alle, mitä nyt sattuu rengaslaatikosta löytymään...
Saattaahan se tulla ikävä viime kesäksi Octaviaan hankittuja Hakka Blue kakkosia.
-----
hjk
-----

P. Laaja

Lainaus käyttäjältä: hjk - 07.03.18 - klo:19:01
Laittavat siis alle, mitä nyt sattuu rengaslaatikosta löytymään...
Saattaahan se tulla ikävä viime kesäksi Octaviaan hankittuja Hakka Blue kakkosia.

Eihän niitä ole pakko käyttää. Uudet renkaat saa hyvin kaupaksi, kun vaihtaa heti tuoreeltaan. Itse otin edellisen auton renkaiden kanssa sen pari sataa takkiin vaihdosta. Mielestäni sijoitus oli hyvä, sillä huonoista renkaista olisi kärsinyt kolme vuotta, sain juuri sellaiset, kuin halusin, ja loppujen lopuksi pari satasta on pyöristysvirhe autoilun kokonaiskuluissa.

hjk

-----
hjk
-----

Kaltsu75

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 02.03.18 - klo:11:56
tässä päivitys 2 viikkoa ajossa ja lähes 500KM mittarissa

- auto kallistelee aika helposti esim. roudan pudattamalla moottoritiellä
- kulutus on aika kova vaikka nyt sen mikään eko auto olettanut olevankaan
- sport penkit ok, materaali on aika nihkeä saa nähdä miltä se tuntuu kesällä


Tämä on vähän yllättävää, eikös tämän nimenomaan pitänyt olla vähän sellainen"ekomoottori", pienikulutuksinen. Mitä tarkoittaa omassa tapauksessasi kova kulutus?
Nykyisessä 1.8TSI Ocu farkussa se on ollut seka-ajossa sellaiset 7-7.5. Olettaisin 1.5TSI Karoqilla kuitenkin pääsevän jonnekin 6.5-7 haarukkaan? Ja se olisi mielestäni jo ihan ok.
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

jamo75

8,0 näyttää pitkäaikainen kulutus rapiat 900KM mittarissa (pää asiassa yksin ajoa tyhjällä autolla)
pitemmät matkat tulee ajettua vakkarilla ja ecolla mutta lyhyille sprinteille jaksa aina olla säätämässä asetuksia uudestaan

kyllä se sitä rullausta ja 2-sylinteri moodia käyttää mutta mikä sen hyöty sitten on se onkin eri asia...
ainakin autolehtien arvosteluissa tosta 2-sylinteri moodista ei todettu olevan mitään konkreettista hyötyä

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu75 - 09.03.18 - klo:22:00
Tämä on vähän yllättävää, eikös tämän nimenomaan pitänyt olla vähän sellainen"ekomoottori", pienikulutuksinen. Mitä tarkoittaa omassa tapauksessasi kova kulutus?
Nykyisessä 1.8TSI Ocu farkussa se on ollut seka-ajossa sellaiset 7-7.5. Olettaisin 1.5TSI Karoqilla kuitenkin pääsevän jonnekin 6.5-7 haarukkaan? Ja se olisi mielestäni jo ihan ok.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy