Uusi Karoq tilattu

Aloittaja jamo75, 17.11.17 - klo:16:42

« edellinen - seuraava »

-ruoska-

Lainaus käyttäjältä: Sakolar - 10.12.17 - klo:22:50
Varioflex jäi rustaamatta ja vähän jäi harmittaa
Tuosta harmituksestahan pääsee soittamalla myyjälle että raksittelee sen mukaan, ei varmasti ole vielä tuotantolinjalla  ;)

jamo75

Hip hei. Eli tilattu siis 17.11.2017
> Katsoin, että tehdas vahvistanut autosi tuotantoviikoksi 02, joten autosi menee ensimmäisten autojen joukossa tuotantoon
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

PaMake

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 11.12.17 - klo:16:21
Hip hei. Eli tilattu siis 17.11.2017
> Katsoin, että tehdas vahvistanut autosi tuotantoviikoksi 02, joten autosi menee ensimmäisten autojen joukossa tuotantoon

No sehän on nopeasti tulossa  8)
Ajossa: Karoq 1.5 TSI DSG Style -18
Entisiä: Octavia 1.4 TSI DSG Elegance -14 Ford Mondeo 1.6 titanium bsn -11, Ford Focus, Peugeot 307, BMW 328i, VW Golf

Nestori

Oma tilattu 22.11, ja tehdas vahvistanut viikon 12. 2,0TDI 150 DSG 4x4 Style ja aika läjä kilkkeitä vakion lisäksi, liekö noista joku sitten vaikuttanut. Vai pelkästään se, että Helkaman kuukausikiintiöt alussa vaatimattomat, tiedä häntä. No, huhtikuussa, jos kaikki menee hyvin, ajellaan sitten Ocu 4x4:n jälkeen vastaavalla Karoqilla.

nimim. odottavan aika on pitkä  8)

PaMake

Lainaus käyttäjältä: Nestori - 12.12.17 - klo:11:24
Oma tilattu 22.11, ja tehdas vahvistanut viikon 12.
Wau...aika pitkäks menee  :o Mun tilattu vasta 24.11. työnantajan ja leasingyhtiön byrokratian vuoksi. Just soitin automyyjälle eikä tuotantoviikosta ole mitään tietoa  >:(
Ajossa: Karoq 1.5 TSI DSG Style -18
Entisiä: Octavia 1.4 TSI DSG Elegance -14 Ford Mondeo 1.6 titanium bsn -11, Ford Focus, Peugeot 307, BMW 328i, VW Golf

PaMake

Esittely-Karoq saapui tänään autoliikkeeseen, joten olihan sitä lähdettävä heti katsomaan. Ensivaikutelma oli todella hyvä. Auto näyttää luonnossa melkein paremmlta kuin kuvissa eikä peräpääkään näyttänyt yhtään huonolta, vaikka en siihen kuvien perusteella ole kovin ihastunut. Materiaalit vaikuttavat laadukkailta ja erityismaininta täytyy antaa Stylen tyylikkäistä peruspenkeistä, joissa on todella mukava istua. Ne tarjoavat myös hyvää sivuttaistukea ja jopa reisitukea.
Auto sisäpuolella on runsaasti tilaa ja ovien sulkeutumisääni on kuin pykälää kalliimmasta autosta.
Värinä esittelyautossa oli ilmeisesti Emerald Green, joka ei näyttänyt luonnossa ollenkaan huonolta, mutta toisaalta ei ole aivan suosikkinikaan.   
Koeajo varattu ensi viikolle, joten sitä odotellessa.
Ajossa: Karoq 1.5 TSI DSG Style -18
Entisiä: Octavia 1.4 TSI DSG Elegance -14 Ford Mondeo 1.6 titanium bsn -11, Ford Focus, Peugeot 307, BMW 328i, VW Golf

jamo75

ok hienoa, eipä tässä itseäni muu oikein kiinnosta kuin että miltä se emerald green näyttää luonnossa mutta kuten aina siistiltä näyttää pestynä mutta sitten parin viikon jälkeen on sitä samaa harmaata massaa. useammatkin arvostelijat ovat huomauttaneet että sport penkkien ja perus penkkien ero taitaa olla lähinnä materiaali.

jos tuo punainen olisi ollut vähän enemmän punainen niin olisin päätynyt siihen mutta jotenkin noi kaikki skodan värit ovat mitään sanomattomia enkä jaksa pestä autoa jatkuvasti niin valkoinen ja musta on pois suljettu jo sillä perusteella.


Lainaus käyttäjältä: PaMake - 13.12.17 - klo:15:33
Esittely-Karoq saapui tänään autoliikkeeseen, joten olihan sitä lähdettävä heti katsomaan. Ensivaikutelma oli todella hyvä. Auto näyttää luonnossa melkein paremmlta kuin kuvissa eikä peräpääkään näyttänyt yhtään huonolta, vaikka en siihen kuvien perusteella ole kovin ihastunut. Materiaalit vaikuttavat laadukkailta ja erityismaininta täytyy antaa Stylen tyylikkäistä peruspenkeistä, joissa on todella mukava istua. Ne tarjoavat myös hyvää sivuttaistukea ja jopa reisitukea.
Auto sisäpuolella on runsaasti tilaa ja ovien sulkeutumisääni on kuin pykälää kalliimmasta autosta.
Värinä esittelyautossa oli ilmeisesti Emerald Green, joka ei näyttänyt luonnossa ollenkaan huonolta, mutta toisaalta ei ole aivan suosikkinikaan.   
Koeajo varattu ensi viikolle, joten sitä odotellessa.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

masadrive

Kävin kyselemässä oman tilaukseni tilannetta samalla, kun muulla asialla kävin liikkeessä.
Eipä ollut omalle tilaukselle vielä vahvistettu mitään tuotantoaikaa, joten odottelua edelleen sen osalta.
Ajossa: VW ID4 1ST MAX Honey Yellow
Edelliset: Skoda Karoq 1.6 TDI Style DSG,  Skoda Octavia III  Style Combi 1.6 TDI Corrida Red, Skoda Octavia III Style Combi 1.6 TDI Corrida Red , Skoda Octavia II Elegance Combi 1.6 TDI cappuccino Beige

hjk

14. joulukuuta oli Skoda-kauppaani tullunna ensimmäinen esittelyauto. Sametin punainen Karoq Style 1.5.
Samana pnä kävin siitä ottamassa kylmät tyypit.
Istuma-asento ainakin vaikutti tosi hyvältä, vaikka ko. pirssissä oli "vain" tavalliset istuimet.
Toivon mukaan sähkötuoli ei ole ainakaan huonompi.
Tilat vaikuttavat aika lailla riittäviltä myös takapenkillä itseni takana, vaikka olenkin aika pitkä (193cm).
Eikä tuo uusi punainen hassummalta minun silmissäni näyttänyt. Ainakaan puhtaana ja liikkeen valoissa.
2.1. kuulemma pääsee ajamaan...
-----
hjk
-----

Kaltsu75

Tällä viikolla oli myös oman paikkakunnan Skoda liikkeeseen tullut Karoq näytille. Ajamaan pääsee vasta tammikuussa, mutta täytyypä käydä huomennna (torstaina) tsekkaamassa ja istumassa auto. Style varusteinen, eli juurikin sama minkä itse ja moni muukin on tilannut.
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

Kaltsu75

No niin, nyt pääsin tsekkaamaan Karoqin ekaa kertaa livenä. Koeajolle pääsee vasta tammikuussa, mutta nyt on auto kierretty läpi ja istuttu edessä ja takana. Eipä siinä mitään yllätyksiä tullut, sitä se oli, mitä odotinkin. Kyseinen malli oli Style varusteinen, mutta ainakin kattoluukku ja Columbus siinä oli lisäherkkuina.

Penkit oli ihan hyvät, ehkä vähän enemmän tukea kuin Ocun penkeissä. Viimeistely ja laatuvaikutelma oli hyvä. Ja kuten joku taisi jo mainitakin, niin ovet oli aika paksut ja niiden sulkemisesta tuli sellainen "premiumauton" vaikutelma.

Hitusen toki arveluttaa tilat Ocun jälkeen. Edessä lienee suht samat tilat, mutta takana toki pienemmät ja kontti luonnollisesti ei Ocun kontille pärjää. Noh, nämähän oli tiedossa ja ei meillä koiria tai kolmea lätkäkassia tarvitse kuljetella, joten eiköhän nämäkin tilat riitä ihan hyvin.

Seuraavaksi sitten koeajolle muutaman viikon päästä.
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

samovaari

Moro. Tänään tilattu 1.5 TSI Style, man.
Varusteita: - väri Steel Grey
                 - Triton vanteet
                 - tilapäisvarapyörä
                 - vetokoukku
                 - Varioflex
                 - Amundsen
                 - Defa lämpöpaketti

Yeti vm-13 1.2TSI Experience vaihtuu nyt sitten tähän. Myyjän arvio toimitusajaksi 5 - 6kk. Ennakkotilauksia kuulemma koko maassa n. 300.

miki

Terve,

Eilen tilattu 1.5 TSI Ambition DSG Lava Blue

-Taitettavat pöydät etuistuimien selkänojien takaosassa
-Lämmitettävä nahkainen monitoimiohjauspyörä
-Kaistanvaihtovaroitin

-VarioFlex-istuimet takana
-Family-paketti
-Winter-paketti
-Peruutuskamera


Todella kauan mietin Ambition vs Style tasoa ja vieläkään en ole ihan varma. Myyjän mukaan ainakin ensi viikolla vielä voisin vaihtaa Styleen jos haluan.
Nyt: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Style -18
Oli: Toyota Auris Touring Sports Hybrid, Seat Ibiza ST, Nissan Almera, Nissan Sunny

jamo75

lonkalta vedettynä stylestä saat
- sähkötoiminen takaluukku
- kattokaiteet
- tummennetut takalasit
- led etuvalot
- mukautuva vakionopeuden säädin
- taittuvat peilit
- kaukovalo avustin
- 17" renkaat

Jos ei kyseisiin ominaisuuksiin ole tottunut niin eipä niistä mikään nyt aivan pakollinen ole.
Ruuhkassa paljon ajavana ja 3 autossa jo mukana olleena mukautuvaa vakkaria en pois jättäisi...

Lainaus käyttäjältä: miki - 22.12.17 - klo:20:18
Terve,

Eilen tilattu 1.5 TSI Ambition DSG Lava Blue

-Taitettavat pöydät etuistuimien selkänojien takaosassa
-Lämmitettävä nahkainen monitoimiohjauspyörä
-Kaistanvaihtovaroitin

-VarioFlex-istuimet takana
-Family-paketti
-Winter-paketti
-Peruutuskamera


Todella kauan mietin Ambition vs Style tasoa ja vieläkään en ole ihan varma. Myyjän mukaan ainakin ensi viikolla vielä voisin vaihtaa Styleen jos haluan.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

miki

Jep, tosin tummennetut lasit on tulossa muutenkin family-paketissa ja taittuvat peilit kaistanvaihtovaroittimen myötä. Kattokaiteet kai kuuluu ambitioniin myös mutta mustana.

Autolle tulee ajoa vaimolle ehkä 70% ja minulle loput joten mennään enemmän hänen mieltymyksien mukaan. Käydään vielä ajamassa stylevarusteltu ja päätetään sitten. Joka tapauksessa ambition tulossa jos ei mieli muutu ja kuulemma 5-6kk saa odottaa.

Lähinnä mietin led-ajovaloja ja isompia vanteita että jääkö harmittamaan niiden puuttuminen. Ja saahan stylessä sen maahan projisoidun SKODA logon kun etuoven avaa :D. Mukautuvasta vakkarista ei kokemusta.
Nyt: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Style -18
Oli: Toyota Auris Touring Sports Hybrid, Seat Ibiza ST, Nissan Almera, Nissan Sunny

PaMake

Otin yön yli koeajoon Karoq 2.0 TDI DSG Style 4x4:n. Lisävarusteina taisi olla winter pack, vetokoukku sekä 18” vanteet. Auto näyttää hyvältä niin ulkoa kuin sisältäkin ja laatuvaikutelma on hyvä. Sisäpuolella on käytetty paljon pehmeitä materiaaleja kovan halpamuovin sijaan. Pieni miinus on pakko antaa ovien säilytyslokeroista, jotka ovat täysin kovaa muovia, ja siten kaikki sinne sijoitetut tavarat aiheuttavat helposti ärsyttävää räminää. Penkit ovat mukavat, tyylikkäät ja tarjoavat hyvää tukea. Mukava ajoasento löytyy helposti, mutta käsinoja saisi olla hieman korkeammalla, jotta se tukisi oikeaa kättä paremmin. Autosta näkee hyvin ulos joka puolelle ja peilit ovat ilahduttavan isot.
Ohjaus on kevyt nykytrendin mukaisesti, mutta kuitenkin kohtuullisen tunnokas. Auto menee helposti juuri siihen suuntaan kuin haluaa, mutta kuitenkin ripaus lisää jämäkkyyttä ja tunnokkuutta olisi ollut omaan mieleeni. Vasta koeajon loppupuolella kokeilin säätää pelkän ohjauksen sportille, jolloin se jämäköityi todella reilusti. Ilahduttavaa sinänsä, että asetuksella on huomatta ero, mutta kevyeen ohjaukseen tottuneena oli sportti vähän liian jähmeä.
Kaasuvaste ainakin dieselillä tuntui hieman laiskahkolta. Kaasupoljinta sai painaa reilusti, jotta liikkeelle päästiin edes vähän rivakammin, mutta toisaalta lähdöt eivät olleet näin ollen repiviä vaan mukavan leppoisia. Kieltämättä tuli helposti sellainen fiilis, että pellin alta löytyy vähemmän kuin 150 hevosta. Sportilla en ajanut kuin pienen hetken, joten ajomoodin vaikutusta tähän en osaa arvioida. Kerran polkaisin kaasun pohjaan nopeasti ja silloin kyllä alkoi tapahtua konehuoneen puolellakin.
Jousitus vaikutti jämäkältä, mutta mukavalta. Se otti hyvin vastaan kuopat ja töyssyt niin, etteivät ne välittyneet sisälle epämukavasti. Toisaalta kori ei kallistellut mutkissa korkeasta painopisteestä huolimatta. Oikein hyvää työtä jousituksen osalta.
Pienissä nopeuksissa äänimaailmaa hallitsi dieselmoottori eikä rengasmelusta ollut tietoakaan. Kun en itse ole dieseliin tottunut, sen jurnutus tuntui jopa ärsyttävältä tietyissä nopeuksissa. On kovin vaikea arvioida onko äänieristys moottorin osalta hyvällä tasolla, mutta nopeasti käy selväksi, että nakupata konepellin alla on. Maantienopeuksissa moottorin ääni peittyy rengasmelun alle. Auto vaikuttaa hiljaiselta, mutta ei kuitenkaan mitenkään erityisen hiljaiselta. Rengasmelua kuitenkin on, mutta onneksi se ei kaiu ikävästi ohjaamossa, kuten omassa Octaviassani. Alla oli täysin uudet 18” kitkarenkaat ja sula, karhea asfaltti.
Karoq on mielestäni tasaisen vahva suorittaja joka osa-alueella, josta ei heikkouksia löydy. Se ei isoveljeään Kodiaqia kumartele vaan vaikutelma oli kuin olisi ajanut hieman lyhyempää Kodiaqia. Autot ovat kaikki hieman erilaisia ja niihin tottuminen ottaa aikansa. Mitä enemmän Karoqilla ajoin sitä enemmän siihen rakastuin. Lopulta avainten luovutus takaisin tuntui haikealta. Paketti on kunnossa " Qashqai, Tiguan ja Ateca ym. vapiskoon.
Ajossa: Karoq 1.5 TSI DSG Style -18
Entisiä: Octavia 1.4 TSI DSG Elegance -14 Ford Mondeo 1.6 titanium bsn -11, Ford Focus, Peugeot 307, BMW 328i, VW Golf

Husky

Miksi ottaa auto koeajoon pitemmäksi aikaa, jos sellainen on jo tilattu?

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: Husky - 25.12.17 - klo:12:52
Miksi ottaa auto koeajoon pitemmäksi aikaa, jos sellainen on jo tilattu?
Jotta olisi 100% varma että on tehnyt huonon valinnan.

jni

^^^ Saa sitä keskikyynärnojan korkeuttakin säädettyä.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

jamo75

Kuulostaa hienolta, työ kolleegalla on Kodiak ollut alla viime keväästä asti ja pari kertaa tullut kyydissä oltua, itse en toki ole ajanut.
Kodiaqissa ensivaikutelma oli tiloista todella väljä koska esim. kuskinpenkillä olkapää linja ei ole lähelläkään ikkunaa.
Ainakin kun viimeksi juteltiin niin ei niillä tilamoodeilla tuntunut olevan mitään vaikutusta mutta hyvä jos karoqissa asia olisi vähän paremmin.
Merkittävin kait on että eco moodilla ainakin teoriassa auton pitäisi käyttää moottorijarrutusta automaattisesti.
(öljyä piti lisätä vähän ennen 20.000KM joten se vähän huolestuttaa... autokun ei ole kuin puolisen vuotta vanha)

Luoskelin taannoin Karoqin ohjekirjaa ja ainakin siinä oli selitetty myöskin launch controlin olemassa olo mutta myyjän mielestä ei siinä sellaita ole (toki eipä sillä mitään tee painavassa autossa mutta kuitenkin).

Lainaus käyttäjältä: PaMake - 25.12.17 - klo:11:30
Otin yön yli koeajoon Karoq 2.0 TDI DSG Style 4x4:n. Lisävarusteina taisi olla winter pack, vetokoukku sekä 18” vanteet. Auto näyttää hyvältä niin ulkoa kuin sisältäkin ja laatuvaikutelma on hyvä. Sisäpuolella on käytetty paljon pehmeitä materiaaleja kovan halpamuovin sijaan. Pieni miinus on pakko antaa ovien säilytyslokeroista, jotka ovat täysin kovaa muovia, ja siten kaikki sinne sijoitetut tavarat aiheuttavat helposti ärsyttävää räminää. Penkit ovat mukavat, tyylikkäät ja tarjoavat hyvää tukea. Mukava ajoasento löytyy helposti, mutta käsinoja saisi olla hieman korkeammalla, jotta se tukisi oikeaa kättä paremmin. Autosta näkee hyvin ulos joka puolelle ja peilit ovat ilahduttavan isot.
Ohjaus on kevyt nykytrendin mukaisesti, mutta kuitenkin kohtuullisen tunnokas. Auto menee helposti juuri siihen suuntaan kuin haluaa, mutta kuitenkin ripaus lisää jämäkkyyttä ja tunnokkuutta olisi ollut omaan mieleeni. Vasta koeajon loppupuolella kokeilin säätää pelkän ohjauksen sportille, jolloin se jämäköityi todella reilusti. Ilahduttavaa sinänsä, että asetuksella on huomatta ero, mutta kevyeen ohjaukseen tottuneena oli sportti vähän liian jähmeä.
Kaasuvaste ainakin dieselillä tuntui hieman laiskahkolta. Kaasupoljinta sai painaa reilusti, jotta liikkeelle päästiin edes vähän rivakammin, mutta toisaalta lähdöt eivät olleet näin ollen repiviä vaan mukavan leppoisia. Kieltämättä tuli helposti sellainen fiilis, että pellin alta löytyy vähemmän kuin 150 hevosta. Sportilla en ajanut kuin pienen hetken, joten ajomoodin vaikutusta tähän en osaa arvioida. Kerran polkaisin kaasun pohjaan nopeasti ja silloin kyllä alkoi tapahtua konehuoneen puolellakin.
Jousitus vaikutti jämäkältä, mutta mukavalta. Se otti hyvin vastaan kuopat ja töyssyt niin, etteivät ne välittyneet sisälle epämukavasti. Toisaalta kori ei kallistellut mutkissa korkeasta painopisteestä huolimatta. Oikein hyvää työtä jousituksen osalta.
Pienissä nopeuksissa äänimaailmaa hallitsi dieselmoottori eikä rengasmelusta ollut tietoakaan. Kun en itse ole dieseliin tottunut, sen jurnutus tuntui jopa ärsyttävältä tietyissä nopeuksissa. On kovin vaikea arvioida onko äänieristys moottorin osalta hyvällä tasolla, mutta nopeasti käy selväksi, että nakupata konepellin alla on. Maantienopeuksissa moottorin ääni peittyy rengasmelun alle. Auto vaikuttaa hiljaiselta, mutta ei kuitenkaan mitenkään erityisen hiljaiselta. Rengasmelua kuitenkin on, mutta onneksi se ei kaiu ikävästi ohjaamossa, kuten omassa Octaviassani. Alla oli täysin uudet 18” kitkarenkaat ja sula, karhea asfaltti.
Karoq on mielestäni tasaisen vahva suorittaja joka osa-alueella, josta ei heikkouksia löydy. Se ei isoveljeään Kodiaqia kumartele vaan vaikutelma oli kuin olisi ajanut hieman lyhyempää Kodiaqia. Autot ovat kaikki hieman erilaisia ja niihin tottuminen ottaa aikansa. Mitä enemmän Karoqilla ajoin sitä enemmän siihen rakastuin. Lopulta avainten luovutus takaisin tuntui haikealta. Paketti on kunnossa " Qashqai, Tiguan ja Ateca ym. vapiskoon.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

jamo75

Tilaajille tarjotaan usein koeajoa ilmaiseksi mutta itse en ole hirveästi innostunut turhista koeajoista.
Onhan siinä teoreettisia mahdollisuuksia vaikuttaa vielä kokoonpanoon mutta ehkä enimmäkseen kyse on vaan käytännön järjestelyjyn koettamiseksi.
Esim. mahtuuko kaikki kuvitellut tavarat mukaan tai muuten vain.

Itse en ymmärrä sitä että miksi koeajaa autoa jota ei ole tarkoituskaan ostaa...

Lainaus käyttäjältä: OctyRO - 25.12.17 - klo:13:09
Jotta olisi 100% varma että on tehnyt huonon valinnan.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

jamo75

Itse en usko että suosio nyky hinnoittelulla on mikään menestys, jos myöhemmin tulee myynti se perus versio jonkun hinta painuu jopa sinne 30.000EUR alle niin sitten edellytykset korvata Quasqai paikaltaan ovat olemassa. Isälläni on Quasqai jossa sen muovisuus ja heikko moottori eivät miellytä millään sektorilla...myöskin maahantuohan totaalinen välinpitämyttämyys ongelmiin on kovin kummallista mm. keskikulutus on 2l yli ilmoitetun ja on kuulemma ihan normaali toleranssin sisällä.

Lainaus käyttäjältä: PaMake - 25.12.17 - klo:11:30
Karoq on mielestäni tasaisen vahva suorittaja joka osa-alueella, josta ei heikkouksia löydy. Se ei isoveljeään Kodiaqia kumartele vaan vaikutelma oli kuin olisi ajanut hieman lyhyempää Kodiaqia. Autot ovat kaikki hieman erilaisia ja niihin tottuminen ottaa aikansa. Mitä enemmän Karoqilla ajoin sitä enemmän siihen rakastuin. Lopulta avainten luovutus takaisin tuntui haikealta. Paketti on kunnossa " Qashqai, Tiguan ja Ateca ym. vapiskoon.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Jan koller

Lainaus käyttäjältä: PaMake - 25.12.17 - klo:11:30Karoq 2.0 TDI DSG Style 4x4

Löytyykö tämä versio pk-seudulta? Tämä on juuri se yhdistelmä, jota olen harkinnut.
Ajossa:
Superb Tdi 4x4 DSG MY19
Kodiaq Tsi 4x4 DSG MY18

PaMake

Lainaus käyttäjältä: Husky - 25.12.17 - klo:12:52
Miksi ottaa auto koeajoon pitemmäksi aikaa, jos sellainen on jo tilattu?
Ihan vaan huvin ja harrastuksen vuoksi. Kyseinen auto sattuu kiinnostamaan kovasti ja halusin ensimmäisten joukossa päästä kokeileen mitä on oikeen tullut tilattua. Lyhyellä koeajolla tutustuminen jää aika pintapuoliseksi eikä autoon ehdi tottua.
Ihan vertailun vuoksi on tullut käytyä koeajamassa Qashqai, Ateca, Kodiaq ja Pösö 3008, vaikka en erinäisistä syistä mitään näistä ole tosissani ollut ostamassa. Onpahan vertailupohjaa Karoqiin ja tämän pitkän koeajon perusteella tein kyllä oikean valinnan.
Ajossa: Karoq 1.5 TSI DSG Style -18
Entisiä: Octavia 1.4 TSI DSG Elegance -14 Ford Mondeo 1.6 titanium bsn -11, Ford Focus, Peugeot 307, BMW 328i, VW Golf

PaMake

Lainaus käyttäjältä: Jan koller - 25.12.17 - klo:19:02
Löytyykö tämä versio pk-seudulta? Tämä on juuri se yhdistelmä, jota olen harkinnut.
Arita Herttoniemi, Helsinki
Ajossa: Karoq 1.5 TSI DSG Style -18
Entisiä: Octavia 1.4 TSI DSG Elegance -14 Ford Mondeo 1.6 titanium bsn -11, Ford Focus, Peugeot 307, BMW 328i, VW Golf

miki

Noniin, päivitimme toisen koeajon jälkeen varustetason Ambition -> Style ja lisävarustelistalta aiempien lisäksi sähköisesti säädettävä kuljettajan istuin.

Lainaus käyttäjältä: miki - 22.12.17 - klo:20:18
Terve,

Eilen tilattu 1.5 TSI Ambition DSG Lava Blue

-Taitettavat pöydät etuistuimien selkänojien takaosassa
-Lämmitettävä nahkainen monitoimiohjauspyörä
-Kaistanvaihtovaroitin

-VarioFlex-istuimet takana
-Family-paketti
-Winter-paketti
-Peruutuskamera


Todella kauan mietin Ambition vs Style tasoa ja vieläkään en ole ihan varma. Myyjän mukaan ainakin ensi viikolla vielä voisin vaihtaa Styleen jos haluan.
Nyt: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Style -18
Oli: Toyota Auris Touring Sports Hybrid, Seat Ibiza ST, Nissan Almera, Nissan Sunny

JuG3

Koe ajettu ja Tilattu 30.12.2017

1.5 TSI Style manuaali magic black

-Braga 18"
-Canton
-Vetokoukku
-Family paketti II
-Varioflex istuimet
-Taitettavat pöydät
-Moottorilämmitin+sisälämppäri

Winter pakettia jäin vielä miettimään, mutta paljon on lyhyttä ajoa, niin en tiedä onko silloin paras mahdollinen tuo polttoainekäyttöinen lämmitin.


jamo75

No se on monen asian summa mutta jos pitempiä ajoja ei tule niin akkua pitää kyllä ladata sitten itse.
Ei ole kokemusta Skodan vastaavasta mutta volvossa toisessa autossa kävi niin että avaimeton keskuslukitus ei avannut ovia, sisään takaluukusta joka aktivoi varashälyttyminen.
Toisessa keskikonsoliin ei tullut virtaa lainkaan ja ajotietokoneessa virheilmoitus akun varaus alhainen.
Viimeisimmissä kahdessa Volvossa on ollut kiinteä akkulaturi lohkolämppärin liitännässä, autokeskus valitettavasti ei moisia asenna...

Ehkä se merkittävin hyöty polttoneste lämmityksestä on se että jos tuulilasi on läpijäässä niin sen saa auki vähän nopeammin jos jatkaa laittaa lämmittimen tarpeeksi aikaisen päälle.

Lainaus käyttäjältä: JuG3 - 01.01.18 - klo:16:36
Koe ajettu ja Tilattu 30.12.2017
Winter pakettia jäin vielä miettimään, mutta paljon on lyhyttä ajoa, niin en tiedä onko silloin paras mahdollinen tuo polttoainekäyttöinen lämmitin.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

vesap

"Viimeisimmissä kahdessa Volvossa on ollut kiinteä akkulaturi lohkolämppärin liitännässä, autokeskus valitettavasti ei moisia asenna..."
Arita Herttoniemi asensi meikäläisen autoon tuon kiinteän akkulaturin.
Kodiaq 2.0 Tsi AWD Exclusive

miki

Itse otin winter-paketin ja jätin ensimmäistä kertaa sähköisen moottorilämmittimen+sisäpistokkeen pois. Ajattelin seurata miten alkutalvi menee ilman erillistä laturia omissa ajoissa ja asennuttaa laturi myöhemmin jos sille ilmenee tarvetta. Toinen vaihtoehto on hankkia irrallinen laturi kuten Defan Smartcharge. Omat ajot on vähän satunnaista pitkää ja lyhyttä. Kotipihassa löytyy tolppa lämmitintä tai laturia varten mutta aika moni käynnistys muualla tapahtuu nyt täysin kylmällä autolla joten webasto tuo tervetullutta mukavuutta.

Kiinteän laturin asennus kojepistorasian kanssa ei nyt mahdottomia maksa ja sen tekee varmaan korjaamo kuin korjaamo. Jossain muistan lukeneeni hinnan 295,. Toinen asia sitten miten hyvin akkua saa ladattua esim -25C pakkasissa jos tolpassa 2h ajastin, aiheesta löytyy näköjään tältä palstalla ja muilla foorumeilla runsaasti keskustelua.
Nyt: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Style -18
Oli: Toyota Auris Touring Sports Hybrid, Seat Ibiza ST, Nissan Almera, Nissan Sunny

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy