Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 02.10.13 - klo:22:12
Siksi en itse harrasta pakettien ostelua, ostan perusmallin auton jossa pitää olla neljä ovea ja metalliväri. Siinä kaikki.

Tapansa kullakin, mutta mun mielestä autosta on kiva myös nauttia, niiden vaihtohyvitysten välissä. Hieman kärjistetysti voisi todeta, että mainitsemallasi toiminnalla saa muutaman sekunnin nautinnon kauppakirjan allekirjoitustilaisuudessa, mutta vuosien harmituksen autoa käyttäessä... Tietty jos ei kaipaa mitään ekstraa kulin päälle, niin eipä siinä sitten mitään.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

tapanixxx

#11191
Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 03.10.13 - klo:15:21
Tapansa kullakin, mutta mun mielestä autosta on kiva myös nauttia, niiden vaihtohyvitysten välissä. Hieman kärjistetysti voisi todeta, että mainitsemallasi toiminnalla saa muutaman sekunnin nautinnon kauppakirjan allekirjoitustilaisuudessa, mutta vuosien harmituksen autoa käyttäessä... Tietty jos ei kaipaa mitään ekstraa kulin päälle, niin eipä siinä sitten mitään.

No minä olen tällainen vaatimaton kuluttaja joka tyytyy siihen mitä perusversio tarjoaa. Autoilusta kyllä pidän, mutten kohonneista kustannuksista :)

Toisaalta kun tietää autotehtaiden hinnoilttelumallin niin senkään vuoksi en halua maksaa heille tätä hyväkatteista osuutta vaan pidän rahat sukanvarressa seuraavaa autoa varten. Joidenkin mielestä turhaa nuukuutta ja voivat hyvinkin olla siinä oikeassa.

exari

#11192
Kyselinpä tossa exeoosta hyvitystä jos kauppa tapahtuu alkuvuonna---hämmästyttävää,vain 10ke olis tulossa takkiin 3v.sta...kaupantekohaluja kyllä siis olis. vielä keväällä olis ollu vaan 1ke. enemmän...jospa tästä sitten kaupoille,ehkä.
Siis leon st. hen--hintana n.30e              Tai sitten odotan 1,4 dsg tai 4x4 versiota...

skriko

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 03.10.13 - klo:15:21
Tapansa kullakin, mutta mun mielestä autosta on kiva myös nauttia,

Mistäs sinä sen tiedät mistä kukin nauttii.

Nudde

Lainaahämmästyttävää,vain 10e olis tulossa takkiin 3v.sta

Liian hyvä ollakseen totta, kannattaa vaihtaa saman tien :)

skriko

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 03.10.13 - klo:15:32
No minä olen tällainen vaatimaton kuluttaja joka tyytyy siihen mitä perusversio tarjoaa. Autoilusta kyllä pidän, mutten kohonneista kustannuksista :)

Toisaalta kun tietää autotehtaiden hinnoilttelumallin niin senkään vuoksi en halua maksaa heille tätä hyväkatteista osuutta vaan pidän rahat sukanvarressa seuraavaa autoa varten. Joidenkin mielestä turhaa nuukuutta ja voivat hyvinkin olla siinä oikeassa.

Joo, tapanixxx:llä järkeviä ajatuksia. Itsekin otan yleensä vain perusauton+kitkarenkaat aluvanteilla. Metalliväri on melkein aina pakko ottaa kun en pidä noista valk., pun, sin, musta. Lisäksi jos automaatti-ilmastointi ei ole vakiona se on otettava. Jos 10 000â,¬:n lisävarusteet ottaa, niin kolmen vuoden päästä niistä ei saa vaihdossa kuin 1000â,¬. Tietysti jos nauttii noista varusteista ja on siihen varaa niin sitten. Itse taas nautin Sciroccosta tosi paljon vaikka vain nuo mainitsemani varusteet. Vielä nautintoa lisää kun sijoittaa tuonkin 10 000 hyviin pörssiosakkeisiin joiden arvo on tuon 1000:n sijaan kolmen vuoden päästä 20 000. Mutta onneksi on niintä jotka hankkivat lisävarusteita, koska ne tuottavat autoliikkeille hyvät voitot. 

exari

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 03.10.13 - klo:16:56
Liian hyvä ollakseen totta, kannattaa vaihtaa saman tien :)

Korjattu-pitäs saaha varmaan 6000e voittoa... ;D        mutta ei tosielämässä sellaista ole.

Markku J

A3 ja Golf eivät perushinnaltaan ole kovinkaan kaukana toisistaan. Golfiin taas voisi edullisia ja hyödyllisiä varusteita ruksia, kun taas Audiin ei nykyisin hinnoin raaskisi juuri mitään lisätä. Tällaiset paketit tänään tutkinnassa:

Golf 1.4 TSI ACT DSG Highline 4-ovinen
-Pacific Blue -metalliväri, vaaleat alcantara -istuimet
-travel paketti (ACC, navi, Bluetooth, front assist)
-xenon -paketti (dynaamiset xenonit, Kessy, monitoiminäyttö Premium)
-Webasto kaukosäädöllä
-peilipaketti (sähköisesti taittuvat peilit, sadetunnistin, ympäristövalot, autom. himmentyvä taustapeili)
-parkkitutkat eteen & taakse
-urheilullinen alusta
-kevytmetallivanteet Dijon 17"
-Aspen -aluvanteet 16" ja Hakkapeliitta 8 (Laakkosen kaupanpäällinen tällä viikolla)
-väliraha 19 782 eur

Audi A3 Sportback 1.4 COD S tronic Business Sport
-briljantinpunainen
-ASS
-hold assist
-sisävalopaketti
-parkkitutkat eteen & taakse
-väliraha 19 031 eur

Antza

^ itse varmasti olet paras henkilö arvioimaan millaisen painon nuo Golfissa olevat mutta Audista puuttuvat varusteet saavat.

Ulkopuolisena tarkastelijana sanoisin että auton oletettu pitoaika voisi osaltaan ratkaista asian: jos tarkoitus on vaihtaa auto toiseen nopeasti niin Audi, pidemmälle pitoajalle Golffi. Tällöin varusteille ei tulisi niin kovasti hintaa per käyttö-kk.
Skoda

Markku J

Asiallinen pointti. Pääkäyttäjä sanoo ajlevansa mielellään 2-3 vuotta tuolla. Minun autokuumeen lievitykseen pitänee sitten laittaa RS kiertoon hiukan livakammin.

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 03.10.13 - klo:19:14
Asiallinen pointti. Pääkäyttäjä sanoo ajlevansa mielellään 2-3 vuotta tuolla. Minun autokuumeen lievitykseen pitänee sitten laittaa RS kiertoon hiukan livakammin.

Voit sitten vaihtaa tulevan Ocu Scoutin. Saisit taas vaihteeksi auton alle ja luultavasti kuli-Audin hinnalla. Talveakin voi odotella hymyssä suin ;)
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Markku J

Tuossa minun autonvaihtopohdiskelussa on mukana vielä Audin A3 1.8 TFSI quattro S tronic. Sen veroton hinta on tosi lähellä 1.4 COD -koneista mallia, mutta vero tuo hurjan lisän hintaan. Tuntuu hiukan pahalta maksaa vain veroa, eikä tekniikasta johtuvaa lisähintaa. Hyvin ovat neuvotelleet tämän hinnan maahantuojalla.

Nudde

LainaaAudin A3 1.8 TFSI quattro S tronic

asiaa!!!

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 03.10.13 - klo:19:14
... Minun autokuumeen lievitykseen pitänee sitten laittaa RS kiertoon hiukan livakammin.

Ei saisi vitsailla, mutta muista että keväällä on se RS-miitti.  :)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

vakio

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 03.10.13 - klo:23:33
Ei saisi vitsailla, mutta muista että keväällä on se RS-miitti.  :)

Markku ei siihen miittiin taida Räsällä osallistua  :)
Skoda Superb Combi 2.0 TDI 170 4x4 Ambition -12
VW Polo Trendline United 1.4 TDI -09

Ex VAG: VW Passat Variant Highline 1.9 TDI 4MOTION -05

monster

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 03.10.13 - klo:19:14
Asiallinen pointti. Pääkäyttäjä sanoo ajlevansa mielellään 2-3 vuotta tuolla. Minun autokuumeen lievitykseen pitänee sitten laittaa RS kiertoon hiukan livakammin.

Onko hiukan livakammin hetki jo ennen auton luovutusta sinulle?  ;D
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

Markku J

Saa nyt nähdä. Ajattelin RS:n sentään ottaa ajoon ensin. Kesäksi voisi sitten katsoa jotain muutakin ajopeliä, kun työkuviot ja auton tarve niissä selviää. Jos alkaa tulla paljon työajoa, niin siihen bensa-RS ei ole optimaalisin ajoneuvo.

sambolo

Kannattaa varmaan laskea onko optimaalisempaa ajaa bensa räsällä kuin ottaa takkiin autokaupoissa ;)
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 04.10.13 - klo:10:23
Saa nyt nähdä. Ajattelin RS:n sentään ottaa ajoon ensin. Kesäksi voisi sitten katsoa jotain muutakin ajopeliä, kun työkuviot ja auton tarve niissä selviää. Jos alkaa tulla paljon työajoa, niin siihen bensa-RS ei ole optimaalisin ajoneuvo.

Oletko laskeskellut, kuinka pikkiriikkisen osan polttoainekulut muodostavat autoilusi kustannuksista?  :)

(Uskallan esittää hieman piikikkään kysymyksen, koska usko Markun itsetunnon riittävän.)

TuplaVW

#11209
Tänään töistä kotiin ilman että poikkean enää autokauppoja hieromassa. Olihan tuo taas mielenkiintoista mutta kallis harrastus  :)

Markulla taitaa olla vielä mielessä tuo Laakkosen rengassettitarjous tällä viikolla, ja hyvitykset ovat vielä syksyn tasoa, vaikka luovutukset ensi vuonna. Todennäköisesti hyvitykset taas marraskuusta putoavat ...
Bemun osalta kovasta xdrivekampanjasta huolimatta liikutaan myös suht asiallisella tasolla hyvityksen suhteen.
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

Markku J

Totta on, että minun autoilukuluista polttoaineenkulutus on niin pieni osa, että sillä ei ole merkitystä. RS:n kohdalla pitemmän matkan työajoissa enemmänkin mietityttää meluisuus. Se pitää itse tutkiskella aikanaan.

Sain vielä parannetun tarjouksen Golfiin äskettäin VW Centeristä. Nyt arvon vielä työsuhdeauton ja oman auton välillä.

Nudde

LainaaSain vielä parannetun tarjouksen Golfiin äskettäin VW Centeristä. Nyt arvon vielä työsuhdeauton ja oman auton välillä.

Toi on aika kinkkinen juttu, siis jos joutuu maksamaan nettopalkasta sen autoedun, tai onko se ihan verottajan mukainen etu? Harvoin on nimittäin, siis että vaan lyödään palkan päälle ja maksetaan verot.

Markku J

Palkasta vähennettäisiin verotusarvo, joten esim A3 1.8 TFSI quattro S tronic maksaisi minulle käyttöetuna 600 eur / kk. Jos tuon ostan itse, niin vakuutukseen menee satanen kuussa ja pääomakuluihin jäisi 500 eur / kk. Huolloille ja korjaksille en laske mitään, kun en aio siihen käyttää rahaa (auto kiertoon ennen).

Työsuhdeauton kanssa tuo 600 eur / kk vaan jatkuu myös vuonna 2 ja 3, jolloin auto on jo vanha.

Antza

^^Ei kai siinä silloin tarvitsisi miettiä lainkaan jos auton saisi palkan päälle. Ja tarvitsisi maksaa vain/korkeintaan ennakonpidätys verotusarvosta. Yleensähän auto on tänä päivänä osa palkkaa.
Skoda

Nudde

LainaaTyösuhdeauton kanssa tuo 600 eur / kk vaan jatkuu myös vuonna 2 ja 3, jolloin auto on jo vanha.

Niinpä, sinut tuntien se ei ole sinun juttu ajaa niin vanhalla paaluvalmiilla autolla! Eli osta oma.

Urlaub

Työsuhdeauto olisi kuin pallo jalassa. Jos työnantaja on valmis maksamaan autoedun rahapalkkana, niin ilman muuta oma auto! Työsuhdeauton (väitetty) vaivattomuuskaan ei ole mikään pointti, kun Markku kuitenkin ajaisi takuunalaisella omalla autolla.

Ohikulkija

Pähkäily loppui tänään.
Oli eritasoisia autoja vertailussa, mm. Volvo S60 (meni uusilla motilla ja laatikolla kalliiksi), BMW 320i xDrive oli mukana ihan loppumetreille, mutta tilaukseen meni...

AUDI A3 Sedan Business Sport 1,8 TFSI 132 kW quattro S tronic
Amalfinvalkoinen (the poor man's white)
Akustinen ja optinen pysäköintijärjestelmä edessä ja takana
Alcantara / nahka -verhoilu. Titaaninharmaa (Sis. säilytyslokero- ja tavaratilapa..
Audi Sound System
Automaattisesti himmentyvä taustapeili
Connectivity -paketti (Bluetooth-liitäntä, Audi music interface,..
Paikallaanpitoavustin (Audi Hold Assist)
+ lohko CJS ves + sisäpistoke ja talvirenkaat

Valopaketti mietytti pitkään mutta jäi sitten kuitenkin pois.
Toimitus tammikuussa.
Maskin kromit pitää saada mustaksi.
Ensimmäinen neljällä tassulla raapiva.

Markku J

Onnittelut hienon auton tilauksesta. Tuo quattro se minuakin houkuttelee, mutta pahus, kun se autovero pompsahtaa 4 th eur verrattuna 1.4 -vajakkiin.

Nudde

Onnittelut hienosta autosta. Valopaketin kyllä ruksisin lisää, muuten oikein maukas paketti!

LainaaTuo quattro se minuakin houkuttelee, mutta pahus, kun se autovero pompsahtaa 4 th eur verrattuna 1.4 -vajakkiin.

Mutta on se sen arvoinen!

123eki

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 04.10.13 - klo:15:51
Onnittelut hienosta autosta. Valopaketin kyllä ruksisin lisää, muuten oikein maukas paketti!

Mutta on se sen arvoinen!

Tuo Sedan on todella hyvä peli.
Soittaa nätisti ja tehoa riittää useimpaan tarkoitukseen.

Toimitukset sitten pahimpien talvikelien aikana.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy