Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - SaPeKa

#1
Lainaus käyttäjältä: SaPeKa - 11.04.15 - klo:10:05
Käytin tässä keväällä Oulun Pörhöllä määräaikaishuollossa, 55 Mm mittarissa. Auto Exeo ST -11, 2.0 TDI CR pitkittäisellä koneella (CAGA). Autolla ajettu koko ajan Oulun seudulla, meidän käytössä viimeiset 15 tkm.

Pörhön huoltoon kuului jakopään tarkistus. Tarkistuksessa hihnan/pyörien kunto oli kuulemma niin huono ettei huolto suositellut autolla ajettavan metriäkään ennen osien vaihtoa. Korjaus meni tehtaan piikkiin...

Syksyllä 120 tkm huollossa tuli tuomio, että hihna pitäisi taas vaihtaa. Ei mennyt enää tehtaan piikkiin vaikka 210 tkm huoltokirjassa vaihtoväli ja edellisestäkin vaihdosta alle kaksi vuotta ja 60 tkm.
#2
Exeo (08-) / Vs: Exeo käyttökokemuksia
04.12.16 - klo:09:56
Lainaus käyttäjältä: kylpykuula - 29.11.16 - klo:20:48
Mitäs noi on Sapeka suunnilleen maksanu vesipumpun kanssa?
750 maksoin vaihdosta täällä Oulussa, joka sisälsi kaikki hihnapyörät ja apulaitehihnan. 600,- olisi ollut ilman hihnapyöriä. Kallein tarjous oli yhdeksänsadan luokkaa. Töitä oli neljä tuntia à 68,-
#3
Exeo (08-) / Vs: Exeo käyttökokemuksia
23.11.16 - klo:22:53
Joo-o. -11 malli st-exeo 2.0 tdi 143 CAGA koneella, 120 tkm ajettu ja jakohihna pitäisi vaihtaa jo toisen kerran. Ensimmäisen kerran vaihdettiin pari vuotta sitten 60 tkm huollossa tehtaan piikkiin. 210 tkm huoltokirjaan merkitty vaihtoväli.  :-\ Hyvälaatuisia sintrattuja hihnapyöriä ja Oulun seudun suolap*skaa.  >:(
#4
Käytin tässä keväällä Oulun Pörhöllä määräaikaishuollossa, 55 Mm mittarissa. Auto Exeo ST -11, 2.0 TDI CR pitkittäisellä koneella (CAGA). Autolla ajettu koko ajan Oulun seudulla, meidän käytössä viimeiset 15 tkm.

Pörhön huoltoon kuului jakopään tarkistus. Tarkistuksessa hihnan/pyörien kunto oli kuulemma niin huono ettei huolto suositellut autolla ajettavan metriäkään ennen osien vaihtoa. Korjaus meni tehtaan piikkiin. Mitään lisätiivistyksiä ei koteloon tehty, kun ei kuulemma ole vastaavaa hyötyä, hankaloittaa vaan tarkistusta. Huoltokirjassa on hihnanvaihtoväliksi muistaakseni merkitty 210 Mm.

Toisessa paikallisessa merkkikorjaamossa ei jakohihnan tarkistus kuulunut huoltolistaan eikä tarkistusta lisätyönä tarjottu tehtäväksi ennenkuin kyselin aiheesta tarjousta pyytäessä.
#5
Pikainen kuukkelointi löysi tuollaisen vaihtoehdon:
SEAT Exeo 3R DRLs with LED running - hollantilainen foorumi
Eli vastuksen johdot lampun pidikkeiden läpi.
#6
Exeo (08-) / Vs: Ajovalot
25.03.15 - klo:21:16
Lainaus käyttäjältä: exeo69 - 22.12.14 - klo:17:59
ja Tekeekö xenon valot käynnistyksen yhteydessä (valot päälle) pelkän noston vai ylös-alas-vakautusliikkeen?  pelkän noston tekee itsellä ja sitäkään ei jokakerta
Meillä 2011 mallisessa on kääntyvät xenonit ja niillä on jokaisen käynnistyksen jälkeen seuraava rutiini: alas -> sivuille -> ylös normikorkeuteen.
#7
Exeo (08-) / Vs: Huoltojen hinnat
25.03.15 - klo:20:59
1. Seat Exeo ST 2.0 TDI 143 2011
2. 60Mm / 2. LL huolto. Vaihdettiin öljyt + suodatin, jarrunesteet, ilma-, pa- ja ri-suodatin. Tarkistettiin (ja vaihdettiin) jakohihna.
3. Pörhö, Oulu
4. Hinta 420,- + omat öljyt

Huoltoon kuului jakohihnan tarkistus, kun sen tiedetään olevan vähän herkkä tälle Oulun ilmastolle. Huollosta suositteli jakohihnan vaihtoa ennenkuin sillä ajetaan metriäkään, kun oli niin huonokuntoisen näköinen. Mittarissa ~55 Mm. Vaihto meni kuitenkin tehtaan piikkiin. Huoltokirjassa on muistaakseni 210 Mm hihnanvaihtoväli.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy