Alfa Romeo

Aloittaja _156_, 02.12.09 - klo:19:59

« edellinen - seuraava »

psxgamer

Tiedättekö mikä on parasta Alfassa? Arvon lasku!

Esim. 2010 vuosimallisia 159 malleja saa todella kohtuulliseen hintaan alhaisilla kilometreillä.
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/?yfrom=2010&show_search=1&mileageTo=55000

159 on yhä markkinoiden parhaimpien, tai jopa parhaimman näköinen sedan. Varsinkin punasena ja herkuilla Alfa vanteilla. Eikä varustelukaan ole missään vuosimallia kilpailijoita huonompi. Kun vielä ajettavuus on todella hyvällä tolalla niin kumma miten harva valitsee tämän vaikka A4:n sijaan (ei sillä, että A4:ssä mitään vikaa olisi, päinvastoin). Onpahan ainakin yksilöllisempi vaihtoehto.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 27.04.12 - klo:20:36
Esim. 2010 vuosimallisia 159 malleja saa todella kohtuulliseen hintaan alhaisilla kilometreillä.
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/?yfrom=2010&show_search=1&mileageTo=55000

Paljonko nuo 120-heppaiset bisnesmallit ovat uutena maksaneet? Mietin vain, onko tuossa hinta pudonnut edes kymppitonnia. Vähänhän noissa toki on monessa kilsoja.

Argento

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 27.04.12 - klo:20:36
Tiedättekö mikä on parasta Alfassa? Arvon lasku!

Esim. 2010 vuosimallisia 159 malleja saa todella kohtuulliseen hintaan alhaisilla kilometreillä.
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/?yfrom=2010&show_search=1&mileageTo=55000

159 on yhä markkinoiden parhaimpien, tai jopa parhaimman näköinen sedan. Varsinkin punasena ja herkuilla Alfa vanteilla. Eikä varustelukaan ole missään vuosimallia kilpailijoita huonompi. Kun vielä ajettavuus on todella hyvällä tolalla niin kumma miten harva valitsee tämän vaikka A4:n sijaan (ei sillä, että A4:ssä mitään vikaa olisi, päinvastoin). Onpahan ainakin yksilöllisempi vaihtoehto.

Itse olen tosissani harkinnut seuraavaksi kakkosautoksi Alfa Romeo 166 faceliftia. Hinnat Saksassa tosi OK ja esim 2.4 175-heppaisella JTD:lla kulku olisi kohdillaan taloudellisuuteen suhteutettuna. Iso autohan tuokaan ei sisältä ole ja farkkua ei saatavilla, mutta kai tuollakin pärjäisi.

heifetz

Kerran sain päristellä 159:llä 5 päivää putkeen kun antoivat moisen vuokra-autoksi lomamatkalla etelä-euroopassa. Moottori oli laiska 160heppanen mikälie GM-perua oleva hernepumppu, mutta ajo-ominaisuudet ja yleinen fiilis olivat vailla vertaa! Harmi ettei auto ole enää tuotannossa.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

psxgamer

Lainaus käyttäjältä: heifetz - 04.05.12 - klo:11:14
Kerran sain päristellä 159:llä 5 päivää putkeen kun antoivat moisen vuokra-autoksi lomamatkalla etelä-euroopassa. Moottori oli laiska 160heppanen mikälie GM-perua oleva hernepumppu, mutta ajo-ominaisuudet ja yleinen fiilis olivat vailla vertaa! Harmi ettei auto ole enää tuotannossa.

Ai uusien 159:n tehtailu on loppunut? Sääli, sillä en ole nähnyt huhuja seuraajasta, joten Alfa ei varmaan sellaista tee. Tai jos tekee, menee sen markkinoille tuloon useampi vuosi. Todella harmillista.

Olen samaa mieltä moottorin ponnettomuudesta, tosin 160 heppaisella 1,9 litraisella en ole ajanut. Mutta jos 2,4 litrainen 185 heppainenkin tuntuu puhdittomalta niin ei vaikea uskoa, että pienempikin kone tuntuu. Ajoin vähän myöhemmin Octavian 2-litran turbolla ja vaikka hevosia onkin "vain" 15 enemmän, liikkui auto kuin tauti Alfaan verrattuna. Alfan vapaastihengittävät moottorit tuntuivat aina siis auton akilleen kantapäältä. Uusi, 1750-turbo sitten oli jo ihan eri luokan peli ja liikkui asiaan kuuluvalla nopeudella. Vanhemppista myös 200 hv 2,4 litran dieseli on vauhdikas peli ja lisäksi äänet ovat erittäin hyvin kohdallaan.

M1kke

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 05.05.12 - klo:13:20
Ai uusien 159:n tehtailu on loppunut? Sääli, sillä en ole nähnyt huhuja seuraajasta, joten Alfa ei varmaan sellaista tee. Tai jos tekee, menee sen markkinoille tuloon useampi vuosi. Todella harmillista.

Giulian pitäisi olla seuraaja, autosta on puhuttu jo vuosia, mutta tällä hetkellä taitaa olla paras tieto julkaisuajankohdasta vuodelle 2014...

hosee

Lainaus käyttäjältä: hosee - 31.01.12 - klo:20:50
Kävin testaamassa 170hv bensa TCT:n joulukuun alkupuolella n. puolen tunnin pikakoeajon merkeissä. .... Hieno laatikkohan tuo oli. Mielikuvaksi jäi että vaihdot olivat ainakin DSG7:tä pehmeämpiä ja sivistyneempiä, mikä viitannee siihen että TCT sallii kytkimelle vähän enemmän luistoa vaihdon yhteydessä. Erityisesti tuon huomasi paikaltaan liikkeelle lähdettäessä. DNA:n D-asennossa käytös oli varsin tempperamenttista kaasupolkimen terävyydestä ja turbo-viiveestä johtuen.
Tänään tuli samanlaisella paketilla tehtyä vähän pidempi lenkki. Yleinen mielikuva ennallaan, mutta jostain syystä tämä yksilö oli luonteeltaan vaihtotapahtumassa selkeästi edellistä pehmeämpi - ajoittain vaihtotapahtuma oli lähes epämääräinen. (Moottorijarrutus esim liikenneympyrään ja sitä seuraava kaasunpolkaisu on italialaiselle laatikon logiikalle ihan yhtä haastava kuin saksalaiselle kolleegalle.) Dynamic-modessa ominaisuus väheni, eikä siihen enää juurikaan kiinnittänyt huomiota. Muutoinkin Dynamic-modella käytös on varsin ... dynaamista. Ajettavuus oli juuri niin makea kuin mitä muistinkin. Pikku G on ainakin tällä hetkellä edelleen vahvin kandi CC:n seuraajaksi.
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

hosee

Uusimmassa TM:ssä oli pikku-G:n 60tkm:n kestotestin yhteenveto. Varsin positiivissävytteinen yhteenvetohan tuo oli. Onneksi ihan kaikkia Alfamaisuuksia ei ole karsittu. Esimerkkinä useammasta osasta koottu vaihdekepin nuppi, joka ei tahtonut pysyä kasassa ja pehmeänahkaiselle, sirolle italialaiskengälle suunnitellut työpisteen jalkatilat :D
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

psxgamer

Käytiin kaverin kanssa testaamassa Giulettaa kun kaveri ei ollut autoa koskaan koittanut. Itse olin vuosi sitten, enkä oikein lämmennyt. Oikeastaan ainut Alfa joka on iskenyt on juuri 159.

No, olihan se Giuletta 170 heppasella dieselillä ihan jeessi, mutta ei erityisen haluttava. Alfaksi ulkonäkö on mielestäni ristiriitainen, sillä nuo uudenmalliset etuvalot eivät vain toimi (159:n malli on tyylikkäämpi) ja takaa Mitokin on selvästi nätimpi.

Pakko silti antaa Alfalle kunniaa asiasta mistä tuskin yleensä Alfalle kunniaa annetaan: Hinta-laatu suhteesta!

Giulettaa saa nimittäin jopa 170 heppaisella bensa-koneella 24 tonnilla. Lähtisikö hinnasta tinkimällä jopa enemmän kuin nuo sataset pois?
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulietta/

Tuolla hinnalla saman ikäinen ja ajettu Golf irtoaa 1.2 TSI tai 1.4TSI koneella ja vakiona ei ole edes monitoimirattia, tuskin aluvanteitakaan. Giulietassa on mielestäni vakiona kaikki pakolliset (no, USB/SD paikka musiikille puuttuu?), lisäksi hyvä ajettavuus, parempi ulkonäkö ja yllättävän hiljainenkin oli. En miettisi kahteen kertaan kumpaanko rahat panisin.

hosee

Viimeisiä 159:jä myydään aika houkuttelevalla varustetarjouksella. Kaupantekijäisiksi kaikki hinnaston lisävarusteet. Siis ihan kaikki. http://www.alfaromeo.fi/uutiset/?n=20120814_era_herkullisesti_varustettuja_alfa_romeo_159_malleja_erikoishintaan

Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

Emil Eagle

Viimeisiä viedään. Hinnastossa kuusi mallia, eikä tehdastilauksia enää oteta.
Kiitokset mukavasta foorumista.

heifetz

Ei samperi kun tekee kipeää katsoa kun viimeisiä viedään. 159 on ylivoimaisesti komein nykyajan perusauto. 159:ssä on 'ohitus-presenssi' kohdillaan. Eikä ajettavuudessakaan ole moitittavaa. Jos olisi paljon ylimääräistä fyffee lojumassa niin lähtisi 1750 TBi hyvää kotiin. Samperi  :'(
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Jamo

Lainaus käyttäjältä: Emil Eagle - 14.08.12 - klo:12:25
Viimeisiä viedään. Hinnastossa kuusi mallia, eikä tehdastilauksia enää oteta.

170 hv JTDm 159-farkkujen osalta ainakin voi sanoa, että "vietiin": viimeinen varastoyksilö tulee omalle pihalle parin viikon sisään. Alkujaan piti tulla se toiseksi viimeinen, mutta kontaktini lorvi tilauksen kanssa - autoja ei siis voinut maahantuojalta varata, vain tilata - joten se kaikilla herkuilla ollut punainen vaihtui karvalakimpaan valkoiseen.
D4RD / F800ST / 4Motion / Special / GTI / P221

Jubilee

Lainaus käyttäjältä: Jamo - 31.08.12 - klo:11:11
170 hv JTDm 159-farkkujen osalta ainakin voi sanoa, että "vietiin": viimeinen varastoyksilö tulee omalle pihalle parin viikon sisään. Alkujaan piti tulla se toiseksi viimeinen, mutta kontaktini lorvi tilauksen kanssa - autoja ei siis voinut maahantuojalta varata, vain tilata - joten se kaikilla herkuilla ollut punainen vaihtui karvalakimpaan valkoiseen.

Onnea Alfasta. Itse olen aina himoinnut 159 mutta uuteen ei ole rahkeet riittäneet eikä Alfa käytettynä houkuttele. Ehkä tämä on vähän turha pelko 159 kohdalla mutta vanhempieni käsien läpi on vuosien saatossa kulkenut pitkälti yli viisi kymmentä Alfaa, uusia ja vanhoja sekä iso nippu muita italo-autoja niin kyllä niissä "uudemmissakin", eli 156/166 jonnin verran kaikkea pientä oli. 
Ã,,itini vaihtoi juuri kesällä farkku 159 2.0 JTDmään ja on kyllä tykännyt ja mitä itse olen sitä koeajanut niin tykännyt olen myös kovin paljon.. Ainut miinus siinä on, että se ei kuulosta Alfalta, mutta sisällehän se käyntiääni ei oikeastaan häiritse millään ajonopeudella.

Ehkä sitten oma Seat vaihtuu farmari Giuliettaan kun sellainen aikanaan (toivottavasti) tulee.   
Ex vag Ibiza ST, Leon ST

chr

Lainaus käyttäjältä: heifetz - 14.08.12 - klo:12:45
Ei samperi kun tekee kipeää katsoa kun viimeisiä viedään. 159 on ylivoimaisesti komein nykyajan perusauto. 159:ssä on 'ohitus-presenssi' kohdillaan. Eikä ajettavuudessakaan ole moitittavaa. Jos olisi paljon ylimääräistä fyffee lojumassa niin lähtisi 1750 TBi hyvää kotiin. Samperi  :'(

Niinpä. Olen kovasti samaa mieltä tästä, 159:n ulkonäössä on todella jotain. Minulla oli tuollainen juuri julkistuksen jälkeen vuokra-autona italiassa. Ihan uusi peli, tehokkaammalla diisselillä. Mahtava ajaa. Lisäksi luigit bensa-asemilla kehuivat vekotinta. ;)

Fedder

Huokaus, yhä useammin huomaan haaveilevani 159 farmarista. Uuteen ei ollut varaa, mutta saattaisin uskaltautua vaihtamaan Golfin 1750tbi:hin. Työkaverini vakuuttelevat, ettei Alfoissa ole muita enemmän murheita. Tiedä sitten...

Muotoilu, ajomukavuus ja sisätilojen tyylikkyys yhdistyy hienosti. Eikä haittaa ole siitäkään, ettei näitä tule jatkuvasti vastaan.

Nimim. Golf kuntoon ja Alfa alle?  ;)
Immer wieder Golf.

eGetin

Vaihtoon vain jos pystyy, ei nekään ikuisuuksia säily ja tulevaisuudessa jää harmittamaan jos ei nyt kokeillut.

Fedder

Saman ohjeen olen saanut monelta muultakin ja hämmästyksekseni vw-fani vaimonikin hyväksyy Alfa Romeon.  ;D
Immer wieder Golf.

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Fedder - 23.09.12 - klo:09:25
Huokaus, yhä useammin huomaan haaveilevani 159 farmarista.
Tyylikkäin farmari mitä markkinoilta löytyy  8)
Anna mennä  ;)

Latexi

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 27.09.12 - klo:20:33
Tyylikkäin farmari mitä markkinoilta löytyy  8)
Anna mennä  ;)
Kyllä, juuri näin se on.
Latexi

hosee

CC lähti tänään kiertoon ja Pikku-Juulia tuli taloon. Juuri niin riemuisa peli kuin muistinkin. Tässä yksilössä ei tuntuisi yhden ajamani yksilön epämääräisyyttä vaihteiston toiminnassa. Laatuvaikutelma Beetleen verrattuna lähes loistelias; ei natinoita, kitinöitä ja ikkunatkin toimivat. Tallista löytyy lisätietoa jos auton speksit kiinnostavat....
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: Latexi - 27.09.12 - klo:22:13
Kyllä, juuri näin se on.

Voi kompata tuota. Aika harva merkki pystyy siihen että jo viimeisiään vetelevä malli (vieläkö sitä tehdään) onkin luokkansa hottis... :)

Fedder

Muutama passeli löytyisi oikotieltä... Täytyy käydä kokeilemassa. Taas.  ;)
Immer wieder Golf.

hosee

Viikko pian takana ja vastaan tuli ensimmäinen todellinen Alfamaisuus: ajotietokoneessa on ovia koskien suunnat sekaisin.

Jos ovi ei ole sulkeutunut kunnolla, niin tästä informoidaan kojetaulun merkkivalolla ja ajotietokoneen viestillä. Tänään ensimmäisen kerran kävi näin. Apukuskin ovi ei ollut kunnolla kiinni, joten Pikku-Juulia ilmoitti topakasti vasemman etuoven olevan avoinna! Testailin sitten muutkin ovet ja kas kummaa, vasen ja oikea ovat Pikku-Juulialta kateissa. Noh, noin nuorelle ja nätille antaa kyllä paljon anteeksi....  ;)

Ihan tuli hyvä mieli. Vähän aikaa jo ajatteli että onko tämä oikea Alfa olleenkaan. En aio käydä korjauttamassa tuota. Kysessä on juuri senkaltainen ominaisuus joka korostaa kaikkien Alfojen yksillöllisyyttä ja josta tulee se lämmin tunne; "Juuri tämä on minun Alfani"  ;D

Muutoin yhteiselo on sujunut mallikkaasti. Mitään hälyääniä ei (toistaiseksi) ole ja muutoinkin kaikki tuntuu olevan kuosissa. Koskaan ei ole tullut tässä määrin tuntemattomia ja puolituntemattomia ihmisiä autoista juttelemaan, kuin nyt kun liikkeellä on joko Pikku-Juulialla tai Maggiolinolla.
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

hosee

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 06.05.12 - klo:11:35
Giulian pitäisi olla seuraaja, autosta on puhuttu jo vuosia, mutta tällä hetkellä taitaa olla paras tieto julkaisuajankohdasta vuodelle 2014...

Tämä oli mennyt ainakin minulta aiemmin ohi: http://www.autoedizione.com/alfa-romeos-future-plans-cancelled-again/

Yhteenveto: Ei tule Giulietta-farkkua, ei 5-ovista MiToa, Giulia ja SUV siirretty määräämättömän ajan päähän tulevaisuuteen. Parin vuoden takaisista suunnitelmista jäljellä enää 4C, Mazdan kanssa yhteistyössä tehtävä uusi Spider ja toiveiden mukaan ehkä jokin uusi D-segmentin auto vuonna 2014. Ei hyvältä näytä merkin tulevaisuuden kannalta; Saabin jatkoksi hautuumaalle?
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

heifetz

Lainaus käyttäjältä: hosee - 04.10.12 - klo:13:23
Tämä oli mennyt ainakin minulta aiemmin ohi: http://www.autoedizione.com/alfa-romeos-future-plans-cancelled-again/

Yhteenveto: Ei tule Giulietta-farkkua, ei 5-ovista MiToa, Giulia ja SUV siirretty määräämättömän ajan päähän tulevaisuuteen. Parin vuoden takaisista suunnitelmista jäljellä enää 4C, Mazdan kanssa yhteistyössä tehtävä uusi Spider ja toiveiden mukaan ehkä jokin uusi D-segmentin auto vuonna 2014. Ei hyvältä näytä merkin tulevaisuuden kannalta; Saabin jatkoksi hautuumaalle?

Sääli. Ymmärtääkseni VW on silmäillyt Alfaa jo vuosien ajan, joten voipi olla että kun lama tästä syvenee, Winterkorn lähtee ostoksille.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

hosee

^
tähän voisi joku skeptikko todeta että saadaan sitten Alfankin laatu kohdalleen venyvillä ketjuilla, porsivilla DSG:llä, jään ruttuunnuttamilla ovilla ja ruostuvilla koripelleillä  ;D
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

Ton-1

#357
Tuulilasista bongattu uusi coupetutkielma 4C, hienon oloinen kori.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

johansa

Niin on, toivottavasti tulee mahdollisimman paljon tuon näköisenä myös tuotantoon.
Auto: Porsche Macan 2017

hosee

Lisää kuvia uudesta 4C:stä:

http://www.quattroruote.it/auto_novita/immaginebig_articolo.cfm?codiceimg=495411&codedicola=458775&codice=406823&codarticolo=406823&tornaa=/notizie/auto-novita/alfa-romeo-4c-le-nuove-foto-ufficiali

Hemmetin hyvältähän tuo näyttää. Sivuprofiilista pistää silmään että etu- ja takarenkailla on aikamoinen kokoero. Nahkainen lenkki ovenkahvana on hauska detalji. Muotoilullisesti täytää ainakin sen yhden superauto-kriteerin; taakse ei näe kyllä yhtään mitään. Tuota on varmasti herkullista hivuttaa taskuparkkiin...

Hinta karkaa suomessa kyllä varmaan 80-90kâ,¬ välille, mutta halpahan tuo on verrattuna muihin keskimoottorisiin hiilikuitupulkkiin. Henkilökohtaisten finanssien vuoksi pelkästään positiivista että hinta karkaa. Jos hinta oltaisiin jollain ihmeellä saatu puristettua 50-60kâ,¬ väliin olisi kotona voinut odottaa kiusallinen keskustelu ja pitkä mykkäkoulu....
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy