Audi A5 Cabriolet 2.0 TFSI quattro S tronic

Aloittaja Pekka T, 17.12.09 - klo:17:18

« edellinen - seuraava »

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 15.12.11 - klo:16:41
Tuo 245/40-19" toimii varmasti paremmin talvirenkaana. 235/40-19 olisi ihanteellinen muttei sellaista taida olla..pohjoisen talvirenkaana.

Ei löydy kuin 235/35 tai 245/40 kokoa joko Nokian 7:aa tai R:ää 19":n talvirenkaissa, noista piti valita.

Nopeusmittari tarkastettu gps:n avulla, 60 km/h nopeus sama mittarissa ja gps:ssä, kun on 100 km/h nopeusmittarissa niin silloin todellinen nopeus on 101-102 km/h.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Pekka T

Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Ton-1

Näistä etupään ledeistä muotoilultaan sillai luonnollisimmat ovat juurikin nämä A5:n tekeleet, muilla on yritetty tavoitella jo 'jotain aivan muuta' ja menneet hieman 'yli'.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

clima

^^ Teiden tarkkailuun kannattaa kokemusperäisesti noin pimeällä napsauttaa myös xenonit päälle.  ;D  ;D

Markku J

Samaa mieltä Ton-1:n kanssa. Kun A5 tuli, niin se oli tienraivaaja näille viiruledeille. Todella vaikuttavan näköinen ilmestys liikenteessä v 2007. Nytkin tuo on tyylikäs, parempi kun A4 tai A7. Puhumattakaan kaameasta A6 faceliftin joulukuusivalo -teemasta (= karmea). Uusi A6 on vielä hienompi ja toki tulee facelift A4 & A5 tuolla jatkuvalla valoviirullaan olemaan tosi hienot.

Pekka T


Pientä talvituunausta, punainen katto maalattu mattamustaksi.

Tuon Markku J sisustan kun saisi vielä mustaksi sotkematta koko pienoismallia.  :D

Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Pertsa

Hieno, pystyykö tuota yhtään purkamaan, niin sisustan maalauskin olis helpompaa.

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 05.02.11 - klo:15:23
Piti käyttää autoa öljynvaihto huollossa vaikka on vasta vähän yli vuoden ikäinen, eikä kilometrejäkään ole oikein kertynyt (niin vähän etten kehtaa kertoa)  :D
Ratkaisuna tähän ongelmaan auton tietokoneeseen koodattiin kiinteä öljynvaihtoväli, seuraava kerta öljynvaihdolle on 2 vuotta/30000 km (siis 2 vuotta).

Eipä onnistunut tämä kiinteä 2 vuoden öljynvaihtovälin koodaaminen, 13 kk edellisestä vaihdosta aikaa kulunnut ja piti viedä öljynvaihtohuoltoon.
Seuraava öljynvaihto tulee melko varmasti taas noin vuoden kuluttua, kai nämä lyhyet päivittäiset ajot sitten kuluttavat konetta niin paljon että öljyt pitää sitten vuosittain vaihtaa. Huoltoneuvoja kehotti hankkimaan omat LL -öljyt, täytynee jostain etsiä paikka missä myydään sopivampaan hintaan.
Tulevaan A6 dieseliin käy kuulemma myös samat öljyt, jotenka joku 20 litran erä vain hakuun.  ;)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

rob-s

LainaaEipä onnistunut tämä kiinteä 2 vuoden öljynvaihtovälin koodaaminen

Kyllä se kiinteän huoltovälin pitäisi onnistua koodaamaan korjaamolla kun minäkin siihen pystyn.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Arcca

Onko Audissa muka mahdollinen kiinteä 2v/30tkm?  :o
Tuohan Skodalla ja VWllä  maximi minkä LL:llä voi hyvissä oloissa päästä.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 06.03.12 - klo:20:23
Onko Audissa muka mahdollinen kiinteä 2v/30tkm?  :o
Ei ainakaan tuossa omassa kotterossa ole. Se on joko Longlife kompuutterin mukaan tai vaihtoehtoisesti 1v/ 15000km.

Pekka T


Tässä tapauksessa 2v/korkeintaan 15000 km, öljynvaihtohuolto siis noin vuoden välein.
Ensimmäiseen määräaikaishuoltoon ei näytä olevan mitään kiirettä, se on suurinpiirtein silloin kun 3 vuotta tulee täyteen.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Kärki

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 06.03.12 - klo:20:23
Onko Audissa muka mahdollinen kiinteä 2v/30tkm?  :o
Tuohan Skodalla ja VWllä  maximi minkä LL:llä voi hyvissä oloissa päästä.

Lähes koko Porsche-mallistossa on huoltoväli 30tkm/2v, eli se on siis myös öljynvaihtoväli. Ottaen huomioon sen, että niillä autoilla on ajateltukin ajettavan toisinaan kovaa ja myös ainakin satunnaisesti myös radalla, tuntuu tuo 30tkm/2 vuotta aika pitkältä - ja toisaalta sitten taas voisi oudoksua sitä että miksei Audilla pääsisi samaan vaihtoväliin..samaa öljyähän siellä koneissa kuitenkin on. Tosin Porschen öljytilavuus lienee isompi kuin useimmissa Audeissa, näin ainakin oletan. En tosin sitten tiedä, onko sillä loppujenlopuksi suurtakaan merkitystä vaihtoväliin?!
Joskus ensimmäisen Porschen kanssa hieman kauhistelin tuota vaihtoväliä ja kysyinkin huollosta että ihanko oikeasti 30tkm/2v ja vastaus oli että "kyllä, ihan oikeasti..ei tarvitse vaihtaa useammin jos auton käyttö on normaalia". No, sillä on sitten menty.

Pekka T

#343
Avoilukausi on taas alkanut omalta osalta, mukavaa oli eikä niskaakaa edes kolota.  :)

Myös uudet A5 kangasmatot otettu käyttöön.





Edit. Aikansa kutakin, eli cabrio vaihtui pois vähän ennen vappua -16.
Haikeaahan se oli luopua tästä, mutta ajomäärä jäi viimeaikoina kuitenkin niin vähäiseksi.

Kiitos kaikille tämän seuraamisesta.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

pokkus

Hyvältä näyttää kyllä matot, kuten koko auto muutenkin! :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy