Exeo käyttökokemuksia

Aloittaja tmr97, 30.11.10 - klo:23:30

« edellinen - seuraava »

tmr97

Golf V 2.0TDI comfortline farmari vaihtui Exeo ST 2.0TDI Styleen. Takana on eka reissu ja ennakkokäsitykset ovat osoittautumassa oikeiksi.

Exeo on mainio matka-auto. Kulkee todella vakaasti, kohtuullinen melutaso ja kulutus. Suurin ero Golfiin on melutasossa, exeo on ihan eri luokkaa rengasmelun osalta. Stereoiden ääni on vähän parempi kuin RCD300:lla varustetussa golfissa. Suunnilleen samaa tasoa kuin golf VI farkussa. Automatti-ilmastointi toimii ainakin pakkasilla hyvin. Auto lämpeneekin ihan ok, vaikka koneen lämmöt nousevat hitaasti.

Tavaratilaa exeossa on vähemmän, kontin mataluus kiusaa vähän. Vakiona on onneksi verkko matkustamon ja kontin välissä. Kontista puuttuu kassikoukut, tosin golfissa ne olivat aika kehnot (liian pienet).  Pyyhkijät saa nostettua lasista ilman huoltoasentoa, toisin kuin golfissa. Tämä yksittäinen asia kiusasi golfissa kovasti. Huoltoasentoa kun ei saanut päälle, jos auto oli käynnissä. Golfin pyyhkijöiden "kammio" kerää vielä lunta ja se sitten sulaa ja jäätyy.

Golf V:ssä oli kaksi virran ulosottoa keskikonsolissa, exeossa on vain yksi. Tosin ei ole kahta enää golf VI:ssakaan. Exeon xenonit ovat kirkkaat golfin halogeeneihin verrattuna. Keskikonsoli/kyynärnoja on exeossa erittäin tukeva ja mukava, mutta tilaa tuhlaileva. Se on myös jonkin verran kässärin käytön edessä. Golfin tapainen konsoli/kyynärnoja olisi hyvä parannus, vaikka kyllä se liukuva kansi joskus lähti pois paikoiltaan.

Alustavan kokemuksen perusteella: Exeo on, nyt kun vauvan rattaita ja sänkyä ei enää tarvitse kuljettaa, parempi auto minulle kuin golf oli. Katsotaan nyt muuttuuko mielipide, kun olosuhteet muuttuvat, tulee vaikka kunnon lumimyräkkä.

clima

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 01.12.10 - klo:20:10
Nyt kun omaa on muutaman päivän katsellut, niin kiiltolistat ikkunoiden ympärillä lisäisivät kyllä näyttävyyttä. Vinkki niille, jotka meinaavat tehdastilausta tehdä.

Minkä värinen Exeosi on?
Toivottavasti laitat kuvia Autotalliin, Seateja siellä on vasta vähän ja Exeoita ei ensimmäistäkään.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 01.12.10 - klo:20:10
Nyt kun omaa on muutaman päivän katsellut, niin kiiltolistat ikkunoiden ympärillä lisäisivät kyllä näyttävyyttä. Vinkki niille, jotka meinaavat tehdastilausta tehdä.

Riippuu pääväristä ja ajajan mieltymyksestä, valkoseen tahi punaiseen mustat akkunalistat istuu tosi hyvin.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Trooper_75

Kävin ajamassa Exeo ST 2.0TDI Sportin Magneetissa. Täytyy sanoa, että olin hyvin positiivisesti yllättynyt aiemmin ajamani materiaaleiltaan ja kytkimiltään rimpulan oloisen Saab 9-3:n jälkeen. Seat vaikutti laadukkaasti tehdyltä ja oli hajumaailmaa myöten audimainen. Tarkemmin katsoessa toki Audista hieman jäädään esim. istuinverhoilun ja ovien sisäverhoilun (muovia tms. materiaalia) laadussa. Ajettavuus Seatissa oli omaan E60:eenkin tottuneena hintaluokkaan nähden hyvä, auto oli suuntavakaa ja 170 hv-mallin servotronic-ohjaus mielestäni hyvä. Koeajoauton kaksinkertaiset lasit ja kitkarenkaat pitivät melutkin hyvin loitolla, miten lie tilanne nastoilla? Moottori oli 170 hv versiona ihan ok, mutta vääntö isoilla vaihteilla ei täysin vakuuttanut. Onko kukaan kokeillut vertailun vuoksi sekä 143 että 170 hv versiota? Moottori lämpeni muuten hitaasti ja lämmöt laski risteyksissä jo 10 asteen pakkaessa. Lämpöä silti riitti, liekö Seatissakin vastukset lämpökanavissa Audin tyyliin?

Huonoa autossa on mielestäni takajalkatilat (4 cm parannus tulossa vko 4/11 alkaen). Muotoilu on melko vaisua ja keskinäytön soisi olevan värillinen ilman erillisiä paketteja. Kuten sanottua, istuinverhoilun laatu ei myöskään oikein vakuuttanut. Onko kellään kokemuksia millainen Exeo on nahkaverhoilulla; onko nahka hyvälaatuista, tuleeko nahkaa myös oviin saakka? Entäpä korin maalaus/sinkitys, onko sekin tehty Audi-standardien mukaan, onko tietoa?

Hinnoittelun puolesta melko houkutteleva, tosin itselle pakollinen Sport nostaa hintaa kuten muutkin pakolliset varusteet (xenon, elektroniikka paketti 1, nahkapenkit jne.). Jos nyt uusi auto pitäisi hankkia, ei paha vaihtoehto. Ihmettelen, miksi niitä on niin vähän liikenteessä.


tmr97

Lainaus käyttäjältä: Trooper_75 - 02.12.10 - klo:16:06
Ajettavuus Seatissa oli omaan E60:eenkin tottuneena hintaluokkaan nähden hyvä, auto oli suuntavakaa ja 170 hv-mallin servotronic-ohjaus mielestäni hyvä. Koeajoauton kaksinkertaiset lasit ja kitkarenkaat pitivät melutkin hyvin loitolla, miten lie tilanne nastoilla? Moottori oli 170 hv versiona ihan ok, mutta vääntö isoilla vaihteilla ei täysin vakuuttanut. Onko kukaan kokeillut vertailun vuoksi sekä 143 että 170 hv versiota? Moottori lämpeni muuten hitaasti ja lämmöt laski risteyksissä jo 10 asteen pakkaessa. Lämpöä silti riitti, liekö Seatissakin vastukset lämpökanavissa Audin tyyliin?


Omassani on myös servotronic, se on hyvä. Ajoin aikanaan myös 170hv version ja ainakin se yksilö veti heti tyhjäkäynnin yläpuolella selkeästi heikommin kuin ajamani 143hv versiot. Tottumattomuuttani sammutin sen pari kertaa. Oma 143hv kone on oikein hyvä, vetää alhaalta alkaen. Auto ei ole sammunut kertaakaan (edes vaimolla).

Lainaa
Ihmettelen, miksi niitä on niin vähän liikenteessä.

Pikkukoneet puuttuu. Octavian suosiuin kone on myyjän mukaan 1.2TSI.

Trooper_75

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 02.12.10 - klo:17:44
Omassani on myös servotronic, se on hyvä. Ajoin aikanaan myös 170hv version ja ainakin se yksilö veti heti tyhjäkäynnin yläpuolella selkeästi heikommin kuin ajamani 143hv versiot. Tottumattomuuttani sammutin sen pari kertaa. Oma 143hv kone on oikein hyvä, vetää alhaalta alkaen. Auto ei ole sammunut kertaakaan (edes vaimolla).


Millaisia käytännön kulutuslukemia 143hv versio on esittänyt? Koeajossa pyöri 6 litran tuntumassa ja ylikin, mutta kai tuon pitäisi lähelle 5 litraa mennä matka-ajossa? Onko kokemuksia lämpiämisestä esim. 20 asteen pakkasessa?

tmr97

Lainaus käyttäjältä: Trooper_75 - 03.12.10 - klo:11:34
Millaisia käytännön kulutuslukemia 143hv versio on esittänyt? Koeajossa pyöri 6 litran tuntumassa ja ylikin, mutta kai tuon pitäisi lähelle 5 litraa mennä matka-ajossa? Onko kokemuksia lämpiämisestä esim. 20 asteen pakkasessa?

Porvoo - Turku - Helsinki reissulla vei ajotietokoneenmukaan 5.3. Pakkasta 11-15. Mukana vähän lyhyttä ajelua turun seudulla. Renkaina 215/45R17, jotka lisäävät kulutusta vakiokokoon verrattuna.

Kone ei lämpömittarin mukaan lämpene nopeasti, mutta lämmintä ilmaa sisään tulee ihan hyvin. Lämpiävyydessä ei ole ainakaan huononnusta Golf V 2.0TDI PD farkkuun verrattuna, vaikka siinä kone lämpeni ehkä vähän nopeammin.

Mielenkiintoisena yksityiskohtana on takavalojen kuvio, se on sama kuin uuden A4:n päivävalo-ledien kuvio. Pyyhkijöiden helppo puhdistus jäästä ja lumesta on ollut suuri ilonaihe Golfin jälkeen.



Trooper_75

Kävin tänään uudelleen testaamassa tuota Magneetin Sport-Exeota. Hyvältä tuntui edelleen ajaa, moottorin ääni hieman kuului sisään tarkemmin kuunnellessa. Kitkarenkailla varustettu auto kaksinkertaisilla laseilla ei tuntunut kuitenkaan moottoria lukuun ottamatta kovin paljon meluisemmalta kuin oma E60 nastarenkain eli hyvä suoritus Seatilta. Moottorin lämmöt ei edelleen nousseet edes -5 asteen pakkasessa kunnolla 90 asteeseen taajama-ajossa. Eli käytännössä webasto/eber tekisi tuohon aika terää kunnon pakkasia ajatellen. Kun tuota nyt rupeaa varustamaan nahkapenkein ym., niin hinta kipuaa helposti tuonne 35 tuhanteen. Silti kiinnostava peli edelleen, jos uutta haluaa.

kt

Rullautuukos Exeon etuoven alakulmat?
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Quality

Lainaus käyttäjältä: kt - 05.01.11 - klo:16:05
Rullautuukos Exeon etuoven alakulmat?

Tuskin rullautuvat, kun eivät A4 B7:nkaan.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

tmr97

Exeo kokemusta on nyt takana noin 6 viikkoa:

- Kone lämpenee huonosti taajama-ajossa. Ero pumppari Golfiin on selvä. Sisätilat lämpeävät sensijaan ihan hyvin.
- Ehkä edellisestä johtuen kulutus on taajama-ajossa selvästi Golfia isompi. Maanteillä eroa ei ole. Viimeisin kulutus 7,5l/100km tankille. Mukana 25-30% maan-/moottoritietä, muuten hyvinkin lyhyttä pätkää taajamassa. Golfilla vastaava tankillinen jäi aina alle 7:n.
- Hankalissa oloissa (lumimyrsky) selkeästi Golfia vakaampi. Sivutuulen vaikutus pieni.
- Moottorin ja renkaiden äänet selvästi Golfia alemmat.
- Kytkin ja vaihteisto jäykemmät kuin Golfissa. Ketteryys samaa luokkaa.
- Golfin kojelaudan yläpuolista lokeroa olen kaivannut. Muuten pikkutavaratilat ovat toimineet yllättävän hyvin.
- Moottorin veto alhaalla (1000-1500) parempi, mutta heti tyhjäkäynnin yläpuolella on heikko kohta. Auton saa helposti sammumaan, jos vain nostaa kytkimen, eikä paina samalla kaasua. Golf ei sammunut, mutta jyristeli hyvin matalilla kierroksilla.

Ihmettelen hiukan pieniä myyntimääriä. Tosin ei taida Golf farkkua tai octaviaakaan paljoa myydä 118kW bensana tai 2.0TDI:nä manuaalina. Automaatti ja/tai pikkukone noissa yleensä on.

Auto sopii lumisiin oloihin Golfia paremmin. Ei tarvitse huolehtia oven suunnittelumokasta, pyyhkijät saa pidettyä puhtaana ja lämmityslaite toimii hienosti. Automatiikka tuntuu huomioivan lämpötilan toiminnassaan oikein hyvin.

Vauhditin

Exeolla rullattu neljä päivää ja 840 km takana.

Auto on tukeva, penkit ovat tukevat ja kulutus yllättävän matala. Tosin toistaiseksi tarjolla on vain ajotietokoneen tarjoamaa kulutusdataa. Neljä kuukautta alla olleeseen 1.8 tsi farkku Ocuun verrattuna ajotuntuma on huomattavasti tarkempi ja melut eivät kantaudu sisätiloihin. Myös vaihteisto toimii ketterämmin.

Automaagi-ilmastoinnin toiminta on hieman hämärää. kun lämpötilaksi säätää 20 selssiusta tai vähemmän, puhallin töhöttää huminalla jaloille kuumaa ilmaa ja tuntuu siltä, että autossa on vähintään + 25 C. Pidän siis lämpötilasäädön 22 asteessa, jolloin ilmastointi toimii normaalisti. Skodassa ei moista epämiellyttävää ilmiötä ollut. Skodan ilmastointinappulat olivat myös mukavammat käyttää. Samaa voi sanoa myös humppalaitteen käyttökytkimistä ja logiikasta.

Tilavuudeltaan Skodaa pienempi kabiini lämpenee nopeasti. Vakionopeudensäädin pitää nopeuden paremmin halutussa kuin Skoda. Moottori ei ole toistaiseksi naukkaillut öljyä. Luovutuksessa myyjä laittoi takakonttiin litran törpön öljyä ja sanoi, että tälle tulee tarvetta.

Muuta positiivista: Tuulilasille suihkittu ja vinkkareilla pyyhitty kuraneste ei valu sivulasien päälle kuten Skodassa, Rellussa ja Mitsussa. Myöskään sivupeilit eivät sotkeennu kovin helposti kurasäällä.

Takapenkin tilat ovat surulliset. Onneksi takapenkille ei ole erityisemmin käyttöä. Takakontti on kohtuullisen kokoinen mutta lastausaukosta ei 28" kuvaputkitöllö menisi sisään.


Markku.S

Eilen tuli ostettua Exeo st 2.0tdi 143 Sport

Sportin lisäksi vielä valittiin:

-Valkoinen
-Kiiltävät kaiteet ja kromilisut
-Krominväriset kahvat ja peilit
-18" fenixit
-Servotronic
-Bluetooth
-Tuplalasit
-Bi-xenonit
-Roikat ja termini
-Irroitettava koukku

Kyllä nyt ootellaan kieli pitkällä 8-10 viikkoa ja sittenhän kai saa heti siirtyä ajelemaan kesäpyörillä auringonlaskuun.. :P :-*

Toivotaan, että auto lunastaa toiveet ja odotukset, parin koeajonjälkeen oli tosi hyvä fiilis tuosta. Onhan se jo koeteltua tekniikkaa ja joidenkin mielestä "vanhentunut" mutta oma mielipiteeni oli ajatus hienosti toimivasta paketista.

Hiljainen
Vakaa ajettava
Tosi miellyttävä moottori
Materiaalit
Penkit (sport)
Ajoasento sopiva (182cm)
Kulutus (jos vaan lupaukset pitää)

Miinuksena tietysti väistämättä nuo tilat, mutta methän panemma sitte tarpeen tullen boxin katolle. Tilat on kuitenkin valinta kysymys, olisihan ollut tarjolla Passattia yms. Päädyttiin silti tähän. Peilit minua siinä ulkonäössä hiukan kismittää, mutta ei pahasti ;) Keulan ilme muuttuisi oleellisesti tuolla tehtaan korisarjalla.http://www.seat.fi/vv-auto/shop_products.nsf/WT/3R0071060A_3R9071061_3R0071610?open&db=seat3.nsf
Hyvältä se näytti nytkin



Markku.S

Laittakaahan niistä Exeoistanne kuvia tuonne foorumille, ne kun tuntuu olevan puutoksissa kokonaan. Kyllä näistä kuvia kehtaa laittaa ;D

Minäkin näppäilen siittä kuvat, kunhan se toukokuun vaihteella vaan saapuu :P

Mihin on muuten alkanut kulutukset asettumaan  2.0tdi 143 koneissa?

Onkos tarvinnut öljyä lisäillä?
Onko viimasuoja auttanut pitämään lämpöjä näillä -40 keleillä?

peku

Ei ole viimasuojasta kokemusta kuin pikkasen yli -20 asteen pakkasilta.
Ulkolämpömittari sekoilee. Anturi on varmaan jossain suojan takana.
Moottori pysyy selvästi paremmin lämpimäna tyhjäkäynnillä.

Vauhditin

Lainaus käyttäjältä: Markku.S - 18.02.11 - klo:20:06
Laittakaahan niistä Exeoistanne kuvia tuonne foorumille, ne kun tuntuu olevan puutoksissa kokonaan. Kyllä näistä kuvia kehtaa laittaa ;D

Onkos tarvinnut öljyä lisäillä?
Onko viimasuoja auttanut pitämään lämpöjä näillä -40 keleillä?


Liisinkiyhtiön tarjoamat aluvanteet talvirenkaille ovat mallia "Halvat&rumat". Sen takia kuvailu saa odottaa kesärengaskelejä.
Lisäsin öljyä 8 dl 1200 ajetun kilometrin jälkeen, nyt mittarissa on 2600 km ja öljyä ei ole kadonnut minnekään. Bensakamiina lämmittää hienosti itsensä ja matkustajat -30 pakkasilla, ihan ilman viimasuojaa.

Edelliseen postaukseen pari muutosta: Radion käyttö on ihan loogista, ilmastointi toimii nykyään ihan normaalisti ja bensaa menee huomattavasti enemmän kuin Skodalla. Bensankulutuksen kasvuun on kyllä osasyynä hienoinen ajotottumuksien muutos :)

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Vauhditin - 20.02.11 - klo:12:56
Liisinkiyhtiön tarjoamat aluvanteet talvirenkaille ovat mallia "Halvat&rumat". Sen takia kuvailu saa odottaa kesärengaskelejä.

So what, sano Lipponenki. Fotot vaan kehiin  :P
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Markku.S

Laitelkaahan niitä kokemuksia lisää.. on niin tuskasta odotella tuota omaa tehtaalta... vielä ainakin 5-6 viikkoa :-\ Ja niitä kuvia kehiin veljet!!

Piti käydä tuossa jo suksiboxia tinkailemassa valmiiksi, ei oo kyllä jetbag 700 enää hinnalla pilattu kun 220â,¬ oli siitä vailla!! Kuitenkin on jo aika tilava boxi ja riittävän pitkä 2 metrisille suksille. Ei kannata enää 15v. vanhaa lasikuitu rotteloa tinkailla huutonetistä uuden auton katolle ::) Mutta joop, täytyy jatkaa kärvistelyä ja odotella sitä uutukaista tulevaksi.. ;D Sehän oliski tosiaan ens viikolla eli vko12 tehtaalla tuotannossa se meirän Exeo.. niin ainakin automyyjä koneeltaan sitä tarkasteli, ja tuotantopäivä oli perjantai, eli ei mikään maanantaipäivän auto :D :P Pojat sitä ilolla rakentelee kauniissa aurinkoisessa Epsanjassa perjantaipäivän ratoksi, hyvä siittä tuloo ;)

Onkos kukaan vielä pääsyt toteamaan paikan päällä sitä 4cm lisäystä takatiloissa??

tmr97

Lainaus käyttäjältä: Vauhditin - 28.01.11 - klo:16:47

Automaagi-ilmastoinnin toiminta on hieman hämärää. kun lämpötilaksi säätää 20 selssiusta tai vähemmän, puhallin töhöttää huminalla jaloille kuumaa ilmaa ja tuntuu siltä, että autossa on vähintään + 25 C. Pidän siis lämpötilasäädön 22 asteessa, jolloin ilmastointi toimii normaalisti.

Takapenkin tilat ovat surulliset. Onneksi takapenkille ei ole erityisemmin käyttöä. Takakontti on kohtuullisen kokoinen mutta lastausaukosta ei 28" kuvaputkitöllö menisi sisään.


Omassa TDI:ssä ilmastointi toimii ok, tosin diesel ei nyt pätkäajossa kovin helposti liikaa lämmitä.
Takapenkki farkussa on mielestäni yllättävän ok, edelliset autot siis golf v ja ocu II farkut. Sen sijaan tavaratila on selvästi pienempi (matala). Peräluukun muotoilu on vielä sellainen, että se syö tilaa verrattuna golf/ocu.

Eka pikkuvikakin on, jossain kojetaulussa rämisee, kun kierroksia on 1800-2000. Oli jo alusta alkaen, mutta vain välillä, nyt joka kerta.

TDI:ssä econ napilla iso vaikutus (yli litra/100km) pakkasella pätkäajon kulutukseen. Vastukset lämmittävät hyvin, mutta vievät myös soppaa.

Fully Articulated

LainaaTDI:ssä econ napilla iso vaikutus (yli litra/100km) pakkasella pätkäajon kulutukseen. Vastukset lämmittävät hyvin, mutta vievät myös soppaa.
Yllättävän paljon vievät mokomat sähkövastukset energiaa. :-\

Xavier

Pitkän tauon jälkeen täällä piipahtamassa taas.

Reilu vuosi on Exeo ST ollut alla ja reilu 25tkm maantietä auto ja ajaja nähnyt. Heti aluksi pitää todeta auton tuntuvan edelleen erinomaiselta, enkä ole juurikaan valittamista keksinyt. Joskaan en ole ihminen joka etsii suurennuslasin avulla kaikki mahdolliset ongelma-alueet ja lukee kuukausikaupalla arvosteluita ja netin läpi koskien autoa. Enemmän tämä auto ostettiin Audi A4:sen kokemusten pohjalta ja siltä pohjalta, että auto valmistetaan Barcelonassa, joka on heikkouteni kohde :)

Arvosteluissa arvosteltiin lähes poikkeuksetta huonoja tavaratiloja, mutta aina on minun, avokin ja lapsen tavarat autoon mahtuneet. Toimittajille siis terveiset ja Tetriksen pelaamista suositellaan tai miettimistä tarvitseeko viikonloppureissulle välttämättä ottaa keittiökalusteita mukaan.

Autoa ovat myös lähisukulaiset ajaneet ja kehuja on myös heiltä kuulunut. Sitä en tiedä ovatko oikeasti kehuja vai eivätkö halua kertoa totuutta suoraan minulle. Ainoa valittamisen aihe on noin 300 euroa maksanut iPod-telakka lisävarusteena. Tämä on ollut olemattomalla käytöllä koska biisit listataan Track 1-99 ja tämän jälkeen taas Track 1. Siinä kun on 60 gigan edestä musiikkia ja tuhansia biisejä, niin yksittäisen biisin etsiminen on täysin onnetonta ja mielestäni soittolistatkin toimivat vähän miten sattuvat.

Plussana on ehdottomasti todettava sport-varustelu. Penkeillä ajettu lähes ilman pysähdyksiä Helsinki - Luosto väli ilman peräpukamia tai kipeytyneitä lihaksi. Entisellä autolla riitti Helsinki - Espoo kiropraktikon käyntiin. Myös jalkatilat ovat olleet täysin riittävät kahdelle vähän yli 180 cm ihmiselle. Näitä hyviä puolia voisi luotella varmaan enemmänkin, mutta nämä nyt päällimmäiset tuntemukset erinomaisesta autosta.
Ajossa: Seat Leon ST 1.4 FR
Ex: Seat Exeo ST 1.8 sport

harry1234

Hei,

kävin juuri koeajamassa exeo ST multitronicin.

Säärtäni painoi todella leveä keskikonsoli, johtuneeko pitkistä jaloistani (olen muutenkin 187 cm), en tiedä.

Radio oli ulkonäöltään todella vanhanaikainen, mutta soundi oli upea. Radio oli ihan oikeasti kuin 1980-luvulta,
enkä tarkoita hyvässä mielessä retroilua..varmaankin vanhempi kuin se edellisen korimallin audi muuten, siis radio
todella menneisyydestä...

Ajettavuus on todella kohdallaan ja 200 hv moottorissa riittää upeasti potkua. Ohjaus oli hyvinkin toimiva.

Nahkapenkki oli jostain syystä todellä hiostava, penkinlämmitin ei ollut päällä (vai oliko rikki?). Muuten penkki oli
hyvin miellyttävä ja siinä oli ristiselän tukea kivasti.

Autosta on hyvä näkyvyys ulos.

Tilat on pienemmät takapenkillä/takakontissa kuin ulkoapäin luulisi, esim. octaviassa on enemmän tilaa...niin kuin monet
ovat kirjoittaneet...

Mittaristo on kovin vanhanaikaisen näköinen.

Pienellä mittariston ja radion viilauksella tosta saisi todella nätin paketin, sitä olisi voinut vähän päivittää siitä audista...

Loppujen lopuksi keskikonsolin luoma ongelma kaasujalalle on kuitenkin ratkaisevin puute minulle.

Autossa oli siis erittäin paljon hyvääkin, joten onnittelut sen ostaville!




Vauhditin

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 20.03.11 - klo:23:33
Omassa TDI:ssä ilmastointi toimii ok, tosin diesel ei nyt pätkäajossa kovin helposti liikaa lämmitä.
Takapenkki farkussa on mielestäni yllättävän ok, edelliset autot siis golf v ja ocu II farkut.

Ilmastointi kohelsi ilmeisesti uutuuden karheuttaan. Nykyään masiina toimii ihan normaalisti. Pari kaveria (180+ cm) istuskeli 200 kilometrin mökkireissun verran takapenkillä ja kuulemma edellisessä farkkuocussa oli tilojen puolesta mukavampaa, en sitten tiedä. Muuten takapenkki onkin ollut täysin turha kapistus.


Tos®

Lainaus käyttäjältä: Xavier - 21.03.11 - klo:14:58
Ainoa valittamisen aihe on noin 300 euroa maksanut iPod-telakka lisävarusteena. Tämä on ollut olemattomalla käytöllä koska biisit listataan Track 1-99 ja tämän jälkeen taas Track 1. Siinä kun on 60 gigan edestä musiikkia ja tuhansia biisejä, niin yksittäisen biisin etsiminen on täysin onnetonta ja mielestäni soittolistatkin toimivat vähän miten sattuvat.
Tuo on kaikkien ensimmäisen ja toisen sukupolven mankkojen ominaisuus.
Radio kuvittelee että kyseessä on CD-vaihtaja ja CD:n raja on 99 biisiä

Lainaus käyttäjältä: Vauhditin - 21.03.11 - klo:22:16
Ilmastointi kohelsi ilmeisesti uutuuden karheuttaan. Nykyään masiina toimii ihan normaalisti. Pari kaveria (180+ cm) istuskeli 200 kilometrin mökkireissun verran takapenkillä ja kuulemma edellisessä farkkuocussa oli tilojen puolesta mukavampaa, en sitten tiedä. Muuten takapenkki onkin ollut täysin turha kapistus.
Neloskoppasen golffin takatilat on samat kuin b7:ssa, joten ocu/golf5 on tilavempi.



Varrotkaa vaan, kun tulee ~15 asteen lämpötila.. sitten luulis ilmastoinnin sekoilevan  ::)
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Markku.S

Odottavan aika on pitkä.. ;D
Tällä viikolla sen uutukaisen piti laskeutua kauppiaan varastoon, ja olihan tuonne puolenkymmentä Exeota tullutki, ei vaan äkkiseltään sattunut yhtään valkoista silmään. No jospa se vielä tulisi..

Suksiboksi tuli siihen ostettua valmiiksi ja hiottiin siittä kansi sileeksi ja peiteltiin korinväriin eli valkoiseksi. Tuli muuten ainaskin omaan silmään pirun hyvännäköinen boksi, pohja jätettiin mustaksi ja näyttäis sopivan hyvin yksiin :P Viimeinen silaus siihen tuli tietysti noista VagArena tarroista, pitihän siihen jotain tarraa kehitellä, ja tuo oli hyvä valinta ::) Täytyy ottaa siittä sitten kuvia, kun saa sen auton siihen alle vielä.

Talvirenkaatkin kävin ostamassa, talvella meillä on etusijalla käytännöllisyys ja perheen turvallisuus joten valittiin Michelin X-ICE North 16" 205/55. Vanteiksi otin aivan erillaiset kuin olin ajatellut alunperin, (sopineeko sitten sempä näkee sitten alla) mutta erillaiset silleen että ovat aikalailla mattamustat.. :ohttp://www.aluvanne.fi/modulefiles/aluvanne/webshop/pic_4d6382817e857.jpg

Niin ja tulihan ne tummennuksetkin tilattua, kun ei niitä tuplalaseja saanut sävylaseina.. eli takalasi tulee 20% ja kyljet 35%, Ajattelin tuota vannetta valitessa, että toi musta väri sopis hyvin yhteen niiden tummien lasien kanssa (ja jarrupölyn) ja noi kehällä olevat alumiinipinnat niiden kiiltävien listojen ja kattokaiteiden kanssa :-*

Reneto

#25
Hienot vanteet, näyttää TT RS-replicoilta.. Vaikken fanitakaan mustia vanteita, niin tuo malli on poikkeus. Toivottavasti näyttää 16 tuumaisenakin hyvältä, ettei käy kuin A8-replicojen kanssa, eli komeathan ne ovat >18", mutta 16" aika vaisut.

E: tuo on kyllä niin avonainen vanne (vrt. A8 replicaan) että eiköhän ne ole ihan komiat
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Markku.S

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 15.04.11 - klo:10:08
Hienot vanteet, näyttää TT RS-replicoilta.. Vaikken fanitakaan mustia vanteita, niin tuo malli on poikkeus. Toivottavasti näyttää 16 tuumaisenakin hyvältä, ettei käy kuin A8-replicojen kanssa, eli komeathan ne ovat >18", mutta 16" aika vaisut.

E: tuo on kyllä niin avonainen vanne (vrt. A8 replicaan) että eiköhän ne ole ihan komiat

Jep, avonaisuus kyllä parantaa tuota vannetta 16", koska kyllähän se on nykyään kovin pieni vannekoko! toista se oli silloin vuosituhannen vaihteessa kun osti samankokoiset vm-86 Jettaan.. kyllä oli valtavat vanteet.. :D

Mutta kyllähä se tosiasia on, että kannattaa se Seatti ajella takapihan puolelle piiloon, jos jollakin on vastaavat 18" talvipyörissä alla.. ::) on se sen rinnalla kovin vaisu.

Tietysti kylmätyyppi piti kokeilla pihalla nykyisen kulkineen eli caddyn pyöränkoteloon, ja avot näytti hyvältä!! Ja emännän auton eli Micran pyöränkoteloon nuokaan ei edes mahtunut, eli siihen olis halpa tuunata "isoja renkaita" ;D

Markku.S

Laittakaahan Exeo kuskit välillä aina kokemuksia ja päivityksiä tänne niin pysyy vire yllä!!

Ei vaan se minun valkoinen näy saapuvan.. Yksi valkoinen oli jo liikkeeseen tullut, mutta lähempi tutustuminen osoitti sen olevan kyllä style ja automaagi. No jospa se tälle viikkoa jo saapuisi niin sais ens viikon reissulle jo alle.

peku

Nythän on aikaa tilata ebaystä roiskeläpät taakse! Ei kivet hakkaa takakulmien maalipintaa rikki.
On aika rumannäköistä mustia pilkkuja valkoisella pohjalla ;D
Hakuehdoksi b7 mudflaps. Minulla kiinalaiset ovat kestäneet hyvin kaksi talvea.
Toinen vaihtoehto on teippaus samalla voit teippauttaa takapuskurin.

tmr97

Lainaus käyttäjältä: Markku.S - 02.05.11 - klo:22:26
Laittakaahan Exeo kuskit välillä aina kokemuksia ja päivityksiä tänne niin pysyy vire yllä!!

Kesärengasfiiliksiä on tarkoitus laittaa, kunhan ne saisi alle. Alla on 17" kitkat ja ajettavuus kesäkelillä on yllättävän kesärengasmainen, mutkissa jämäkkää menoa. Kesäkumit ovat 16", muutos voi siis olla aika pieni.

Mulla avaimen kake toimii vain aika läheltä autoa ja joskus vaatii useamman painalluksen. Onkohan patteri lopussa? Toisella avaimella ei voi testata, kun siinä ei ole kakea.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy