Kokemuksia DSG-vaihteistosta (7v)

Aloittaja Jyri, 04.12.09 - klo:20:06

« edellinen - seuraava »

Telehell

Voipi olla joo.

Itse kun hankkii tuon kytkimen, niin saa alle 300euroon. Onkos porukalla kokemusta, että kannattaako suosia SACHS;ia vai LUK;ia? Vauhtipyörähän tuossa on nyt LUK:in.
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

repomies

Ei kyllä yleensä vaihdella itse noita dsg kytkinpakkoja. Ei seiskaan eikä kuutoseen, ja rohkenen hieman epäillä tuota saatavuuttakin, ellei purkuosista ole kyse. Purkuosalle tuo hinta lienee oikea. Tuohan on täysin erilainen rakenteeltaan kuin normaalissa manuaaliaskin kytkimessä.

Telehell

Noniin, jonnekkin bittiavaruuteen taisi kadota edellinen viestini...

Niin tosiaan sain paikalliselta varaosapuljulta alunperin LUK;in varaosakoodin 624 3180 34, mutta tuohan taitaa tosiaan olla manuaalivaihteisen kytkinlevyt vai mitenkä? http://www.mister-auto.fi/fi/kytkinpaketti/luk-624-3180-34_g479_a006624!3180!34.html

Onlinevaraosaluettelosta just kattelin, niin löydän seuraavat vaihtoehdot;

Kytkinpaketti; 02E398029 (näitä on sitten samalla numerolla useita, mutta lopussa kirjain esim.02E398029A)
http://www.ecstuning.com/Search/SiteSearch/02E398029A/ES2528862/

Itseasiassa Tsekistä löytyi vastaava hieman edukkaammin;
http://www.cc-autodily.cz/sada-opravarenska-4?_fid=67c6
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

tet

Lainaus käyttäjältä: Telehell - 25.02.15 - klo:21:54
Niin tosiaan sain paikalliselta varaosapuljulta alunperin LUK;in varaosakoodin 624 3180 34, mutta tuohan taitaa tosiaan olla manuaalivaihteisen kytkinlevyt vai mitenkä? http://www.mister-auto.fi/fi/kytkinpaketti/luk-624-3180-34_g479_a006624!3180!34.html

Manuaalin kytkimelle näyttää.


Lainaus käyttäjältä: Telehell - 25.02.15 - klo:21:54
Onlinevaraosaluettelosta just kattelin, niin löydän seuraavat vaihtoehdot;

Kytkinpaketti; 02E398029 (näitä on sitten samalla numerolla useita, mutta lopussa kirjain esim.02E398029A)
http://www.ecstuning.com/Search/SiteSearch/02E398029A/ES2528862/

Kuvasta päätellen tuo on 6-vaihteisen märkäkytkimisen (DQ250) DSG:n kytkinpaketti.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Telehell

Lainaus käyttäjältä: tet - 26.02.15 - klo:14:40
Kuvasta päätellen tuo on 6-vaihteisen märkäkytkimisen (DQ250) DSG:n kytkinpaketti.

Juu niin pitikin ja tälle sain varmistuksen tuolta Tsekkiläiseltä toimittajalta. Laittoi oikein räjäytyskuvan ja kaikki tiedot siihen kylkeen. Ei tälläistä palvelua Suomesta saa..ja vielä 1/4 osa hintaan mitä täältäpäin..
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

vasara

^Mister Auto ei ole kotimainen firma, jos sitä edes tarkoitit? Rekisteröity Ranskaan.. toimi koko Euroopassa.

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: tet - 26.02.15 - klo:14:40
Kuvasta päätellen tuo on 6-vaihteisen märkäkytkimisen (DQ250) DSG:n kytkinpaketti.

Lainaus käyttäjältä: Telehell - 26.02.15 - klo:17:08
Juu niin pitikin ja tälle sain varmistuksen tuolta Tsekkiläiseltä toimittajalta. Laittoi oikein räjäytyskuvan ja kaikki tiedot siihen kylkeen. Ei tälläistä palvelua Suomesta saa..ja vielä 1/4 osa hintaan mitä täältäpäin..

Miksi tätä keskustelua käydään tässä ketjussa?
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Telehell

Koska ei ole "Kokemuksia DSG-vaihteistosta (6v)"-topicciakaan. Tuskin on järkeä perustaakkaan, ennemmin vaihtaisi tämän topicin nimen, että kokemuksia DSG-vaihteistosta :D..ei ole niin laaja-alaisia ongelmia yleensä, ainahan se on kytkin tai mekatroniikka.
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

tet

Lainaus käyttäjältä: Telehell - 26.02.15 - klo:21:20
Koska ei ole "Kokemuksia DSG-vaihteistosta (6v)"-topicciakaan. Tuskin on järkeä perustaakkaan, ennemmin vaihtaisi tämän topicin nimen, että kokemuksia DSG-vaihteistosta :D..ei ole niin laaja-alaisia ongelmia yleensä, ainahan se on kytkin tai mekatroniikka.

Minä taas olen vahvasti toista mieltä. Ylipitkiä keskusteluketjuja tulee välttää kuin ruttoa, joten mieluummin 6-vaihteiselle omansa. Kuitenkin sen verran eri hökötys kyseessä, ettei ole syytä ehdoin tahdoin sotkea toisiin malleihin. Eikä se keskusteluketjun "avaaminen" ole sen kummempi toimenpide, kuin että painaa "Vastaa"-napin sijaan "Uusi aihe"-nappia. ;)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Geoman

DSG7:ssä on Mekatroniikalle eri öljy kuin vaihdelaatikossa ja kytkin on vaihdelaatikon ulkopuolinen kuiva kytkin kitkapinnoilla.

DSG6:ssa on Mekatroniikalle yhteinen öljy vaihteiston kanssa ja kytkimet ovat vaihdelaatikon sisällä, märkä metallimonilevykytkin.

Ainakin vaihtoautosivuilla on DSG6 autojen ajokilometrimäärät huomattavasti suurempia.

Pitää olla eri keskusteluketju DSG6:lle ja DSG7:lle. Vaihteistojen suunnittelijakin on eri yhtiö.

MMV

Eipäs yleistetä tuon DSG7:n osalta. Veikkaan ettei esim. minun autossa ole kuivakytkimellistä DSG7:aa, vaikka DSG7 onkin...

ConD

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 02.03.15 - klo:13:39
DSG7:ssä on Mekatroniikalle eri öljy kuin vaihdelaatikossa ja kytkin on vaihdelaatikon ulkopuolinen kuiva kytkin kitkapinnoilla.

DSG6:ssa on Mekatroniikalle yhteinen öljy vaihteiston kanssa ja kytkimet ovat vaihdelaatikon sisällä, märkä metallimonilevykytkin.

Ainakin vaihtoautosivuilla on DSG6 autojen ajokilometrimäärät huomattavasti suurempia.

Pitää olla eri keskusteluketju DSG6:lle ja DSG7:lle. Vaihteistojen suunnittelijakin on eri yhtiö.
Hyvä hyvä...

DQ200 (DSG7) Vaihteistopuolen öljytilavuus 1,9/1,7l riippuen onko vaihto vai "täystyhjennys" kyseessä. Mekatroniikan puoli sitten n. litra hydrauliöljyä. Kytkimet tosiaan "ilmakylvyssä"

DQ250 (DSG6) DSG-öljyjen ensitäyttötilavuus n. 6,9-7,2l mallista riippuen, DSG-öljyjen vaihto n. 5,2l ja jos pelkkä meka on irroitettu n. 3-4l, peräöljyt n. 0,9l. Samat liemet luiraa koko laatikossa peräöljyä lukuunottamatta, mutta sitä suodatetaan filsun läpi -> öljynvaihto 60tkm välein.

DQ500 (DSG7) DSG-öljyjen ensitäyttö n. 7,1l, vaihto n. 5,5l, peräöljy laatikossa n 0,9l "filled for life".

Eri lootia, eri ominaisuuksia, joten ei näistä kannata yleistyksiä vetää. Ei kannata lukemia lukea kuin piru raamattua, juuri sinun peltilehmässäsi voi desin tai kaksi jokin tilavuus heittää... Lisäksi Audin pitkittäiskoneidet DL501-S-tronic-lootat on oma taiteenlajinsa. Siellä on kytkimille ja vaihteistolle omat öljynsä.
Jo alunperin nämä olisi pitänyt jaotella eri lootikseen, nyt ISO osa puhuu puuroista ja velleistä sekaisin ja vain osa tuntuu tietävän erot näillä.

Vaihteistojen suunnittelija näissä tapauksissa on ylipäänsä kyllä VW-konserni, mutta kytkintekniikka on DQ200:lla LUK:lta lisensoitua ja DQ250:lla Borgwarnerilta. Muuten kyllä siis hyvin pitkälti asiat on juuri kuten Geoman yllä lainauksessa kirjoitti.

LainaaBorgWarner Inc. supplies wet dual clutches and electro-hydraulic control modules (mechatronics) for these dual-clutch transmissions, along with complete dual-clutch transmission and transaxle assemblies. BorgWarner, who call their technology "DualTronic", entered series production (excludes Bugatti Veyron) for Volkswagen Group, who renamed Direct-Shift Gearbox (DSG) in 2003 in the Volkswagen Golf Mk4 R32.

LainaaLuK Clutch Systems, LLC. designed and manufacture the dual dry single plate clutch system for the Volkswagen Group seven-speed DQ200 Direct-Shift Gearbox (DSG) introduced in 2008. This DSG variant is used in smaller cars, with smaller displacement engines with relatively low torque outputs.

www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Länskäri

Kävin 30 huollossa ja laatikkoon ajettiin ohjelmapäivitys. Kokemiani muutoksia seuraavasti: Peruuttaen ryömintä pehmeämmin. Eteenpäin ottaa ykkösen pehmeämmin ja jatkaa sillä pidempään, ennenkun vaihtaa kakkoselle. Näin lähtönykäisy jää pois. Tasaisesti kiihdyttäen kiertää hieman korkeammalle ja ottaa seuraavan vaihteen sisään paljon joustavammin kuin ennen. Aivan kun olisin kuullut voimalinjalta kiitoksen kaikuvan.
Ja kaikki em. on täysin aitoa "Mutu" (tm) testattua faktaa

Loppis

#1183
Kaverin Ocussa on ilmeisesti DSG alkanut ääntää oudosti. Ikäänkuin kuminauha tai hihna jotenkin urisee. Kuluu kolmoselle asti jonka jälkeen loppuu. Koitan liittää ääninäytteen tähän jos onnistuu. Siitä kuuluu selvästi toi ylimääräinen ääni. Mikähän ihme toi vois olla. Laatikkoon on vaihdettu takaisinkutsuna öljyt ja uudet ohjelmat on ajettu sisään.
https://docs.google.com/file/d/0B5wSlN459wRBajVBWDZNaXp0Ync/edit?usp=docslist_api
Superb Combi 2.0 TDI CR Ambition DSG

JAK

Pistetään vanhaan ketjuun. Meillä oli Yeti 1.2tsi ja DSG, siinähän sattui kaikki mahdolliset viat. Sillon "vannoin" ei ikinä konsernin tuotteita. Kolmisen vuotta on ollut Subaru Forester CVT, hyvin on kestänyt. Liiankin hyvin. Ajoi nimittäin joku Tatjana liikennevaloissa lujaa perään, Forester lensi kahden tonnin painosta huolimatta oman pituutensa eteenpäin. Foresterissa ei antanut mikään periksi, edes puskurin takana oleva pelti ei kärsinyt. Ainoa mikä oikeasti kärsi oli matkustajat. Kun auto ei ottanut törmäysenergiaa, niin se kohdistui todella voimakkaana matkustajiin.
Sitten asiaan. Niinhän siinä kävi, että taas VAG-konsernin auto hankittiin ja DSG 7, tosin dieseliin tehty "märkä" DSG 7. Alla vähän VW:n mainoskirjoituksia. Tuleva kulkine on Tiguan kun tähän "vanhaan" malliin on ripustettu lähes kaikki varusteet. Se vaan sopi molempien käyttöön. Vaimo on vaikea vammainen ja tarvitsee ns korkean auton, eli autosta pitää lähes laskeutua alas. Sellaisia autoja ei hirveästi löydetty.


DSG 7-vaihteisena: Innovatiivisempi â€" älykkäämpi â€" mukavampi.

Myös 7-vaihteisessa DSG-vaihteistossa on kaksi toisistaan riippumatonta osavaihteistoa. Järjestelmässä on lisäksi kuiva kaksoiskytkin orgaanisesti toisiinsa yhdistetyillä kitkapinnoilla. Ratkaisun ansiosta vaihteistoöljyä tarvitsee käyttää ainoastaan hammaspyörien ja laakerien voiteluun, kytkimien jäähdyttämisen sijasta.

6-vaihteisesta DSG:stä jatkokehitetty tekniikka mahdollistaa vaihteiston entistä paremman hyötysuhteen ja pienemmän polttoaineenkulutuksen. Lopputuloksena saadaan enemmän säästöä, vähemmän päästöjä â€" enemmän mukavuutta ja ajotyytyväisyyttä. 7-vaihteinen DSG-kaksoiskytkinvaihteisto on mitoitettu 250 Nm maksimiväännölle ja sitä voidaan hyödyntää myös pienemmissä moottoreissa.

4MOTION-malleihin on kehitetty oma 7-vaihteinen DSG, joka pohjautuu korkeammalle vääntömomentille tehtyyn 6-vaihteiseen DSG-vaihteistoon. Tämä Tiguanissa käytössä oleva vaihteisto on suunniteltu jopa 600 Nm vääntömomentille ja monilevykytkimet ovat öljykylvyssä.

Vihtori vainaa

Itellä 10000 km ajettu Transporteri dsg. Kun katsoo näitä areenan kirjoituksia auton oston jälkeen niin mieleen on hiipinyt että tulikohan tehtyä väärä valinta. Tähän asti on pelannut hyvin mutta kirjoitukset täällä pistää joskus miettimään  :-\

kt

No ei kannata huolestua. DSG-vaihteistoja on tehty noin 10 vuoden aikana varmaan jo 10...15 miljoonaa kpl ellei enemmän. Jos ne olisi huonoja, niin tuskin olisi näin hyvä menestys. Itselläni jo 3 DSG menossa.
Kannattaa muistaa, että manuaalivaihteetkin toimii joskus huonosti ja kumikin saattaa autosta puhjeta.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

BobSmith

Näin pakkasella, DSG aiheuttaa tähän peltilaatikkoon (Yeti) melkoisen jurinan ja tärinän, kun se heittää kylmän autoon seiskavaihteen päälle todella alhaisilla kierroksilla. Sinä mennään kaikkein isoimmalla vaihteella moottorin kierrosluvun ollessa 1200-1300 rpm. On melkein pakko vaihtaa S-moodiin. Onko laatikon kierroslukualueita rukattu alaspäin "energiansäästön" varjolla?

meisterstuck

Audin käsikirja kehottaa vaihtamaan pienemmälle kierrosten laskiessa 1500 r/min. Hyvä ohje.
Pitäisi vaan kertoa DSG versioiselle autolle miten oma käsikirjasi neuvoo vaihtamaan..

(Samaan sarjaan: Käsikirja neuvoo renkaan täyttämiseksi liittämään kompressorin pistotulpan auton virtapistokkeeseen. Hyvä neuvo tämäkin..
                           Virtapistoketta käsittelevä ohje toisaalla ei salli kuormittaa pistoketta niin suurella virralla mitä kärryn mukana
                           tullut kompura ottaa.)

RSOCUstin

#1189
Mikä tuon DSG7 mineraaliöljyn laatu on? W Jotain?
Joulun pyhinä kun oli pakkasta -28 ja ajeli autolla niin kyllä oli jäykkää menoa. Tuossa on ne 1,5v vuotta sitten vaihdetut ns uudet kampanja mineraaliöljyt. Vuosi sitten talvella en tuollaista jäykkyyttä havainnut ei ollut kyllä pakkastakaan noin paljoa. Oiskohan liian jäykät yli -25 pakkasiin?

mpuupera

Ensiksi anteeksi jos ongelmani on jo käsitelty, tuli vaan niin äkisti ja vakavana etten voi lukea 40 sivua.

Ocu2 FL 2011 DSG7 1.6TDI ajettu 118tkm päätti tänään, että parillisilla vaihteilla ajaminen riittää (2-4-6).

Oheista koodia pukkaa:

006012 - Clutch 2
P177C - 001 - Tolerance Limit Reached - Intermittent

001850 - Gear 5
P073A - 008 - Not Selectable - Intermittent

001867 - Unable to Engage Gear 3 -or- Synchronization Gear 3 aborted
P074B - 000 - - Intermittent

001855 - Unable to Engage Gear 1 / Synchronization Gear 1 failed
P073F - 000 - - Intermittent

Eli ilmeisesti toisessa kytkimessä vikaa.

Onko muut törmänneet samaan?
Miten turvallista on tilapäisesti ajaa vain parillisilla vaihteilla? (ymmärrän toki että rasittaa sitä toimivaa)
Onko käsitystä mikä tarkemmin vialla ja mitä maksaa korjaus, onko toivoa goodwillista?

tarzi

Clutch 2 on parillisille vaihteille ja nehän toimii nyt.. ettei olis nyt jotain vakavampaa, esim vaihdetunnistinmagneeteissa vikaa.. Viat pitäis nollata ja katsoa mitkä tulee uudestaan.
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

mpuupera

Nollasin jo, ja tuo vika koodi 001855 tuli kun käynnistin ja panin D:lle. En lähtenyt ajamaan sen enempää.

Geoman


tet

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 18.07.16 - klo:10:12
Tässä "Iltasanomien" ohjeita DSG-vaihteistoille:
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001215599.html

Mitähän tuohon nyt sanoisi. ::) No korjataan/tarkennataan ainakin muutamaa väittämää.

Kohta 1: DSG vapauttaa kytkimet, kun auto sammutetaan. Autoa ei siis voi pitää paikallaan "kytkintä vasten", koska kytkimet ovat auki aina kun autossa ei ole virtoja päällä. Ohje sinällään on hyvä, mutta ei koske kytkimiä vaan parkkilukkoa joka ilmeisesti on vähän heppoisempaa tekoa (?) kuin joissain muissa automaateissa.

Kohta 2: Ainakaan aiemmin kuivakytkimistä versiota ei edes pystynyt ryömittämään jarrua vasten, kytkin avautui aina kun jarruun vähän hipaisikin. Tilanne voi olla muuttunut uudemmissa, jos on niin sitten ohje lienee ihan asiallinen.

Kohta 4: Kuten edellä, kuivakytkimisessä (ainakin aiemmin) kytkin avautuu kun jarrulla seistään, joten liikennevaloissa ei ole tarpeen vaihtaa N:lle tai varoa painamasta kaasua. Märkäkytkimisissä kytkin on hieman kiinni, eli auto pyrkiin ryömimään ja jarru pitää sen paikallaan.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: tet - 18.07.16 - klo:11:54
Mitähän tuohon nyt sanoisi. ::) No korjataan/tarkennataan ainakin muutamaa väittämää.

Kohta 1: DSG vapauttaa kytkimet, kun auto sammutetaan. Autoa ei siis voi pitää paikallaan "kytkintä vasten", koska kytkimet ovat auki aina kun autossa ei ole virtoja päällä. Ohje sinällään on hyvä, mutta ei koske kytkimiä vaan parkkilukkoa joka ilmeisesti on vähän heppoisempaa tekoa (?) kuin joissain muissa automaateissa.

Kohta 2: Ainakaan aiemmin kuivakytkimistä versiota ei edes pystynyt ryömittämään jarrua vasten, kytkin avautui aina kun jarruun vähän hipaisikin. Tilanne voi olla muuttunut uudemmissa, jos on niin sitten ohje lienee ihan asiallinen.

Kohta 4: kuten edellä, kuivakytkimisessä (ainakin aiemmin) kytkin avautuu kun jarrulla seistään, joten liikennevaloissa ei ole tarpeen vaihtaa N:lle tai varoa kaasuttamasta. Märkäkytkimisissä kytkin on hieman kiinni, eli auto pyrkiin ryömimään ja jarru pitää sen paikallaan.

Kun luin tuota artikkelia, käväsi mielessä oisko googlekääntäjä pirulaista käytetty artikkelin teossa. Oli sen verran hämärää tekstiä. Uutinen kesässä kun ei ole uutisia.

TTO

^Artikkelin kohta 1 käsittelee ilmeisesti auton pitämistä ajotilanteessa paikallaan kytkimen varassa ylämäessä, kun puhutaan kytkimen lämpiämisestä. Ei tietenkään kovin suositeltavaa, mutta kai tuotakin joku harrastaa?

tet

Lainaus käyttäjältä: TTO - 18.07.16 - klo:12:11
^Artikkelin kohta 1 käsittelee ilmeisesti auton pitämistä ajotilanteessa paikallaan kytkimen varassa ylämäessä, kun puhutaan kytkimen lämpiämisestä. Ei tietenkään kovin suositeltavaa, mutta kai tuotakin joku harrastaa?

Saatat muuten olla oikeassa. Kuvittelin, että kyse on parkkeerauksesta, mutta varmaankin tuo on liikennevalokäyttäytymiseen viittaava. Aika tarkasti oikea kaltevuus pitää olla mäessä, jos meinaa momentinmuuntimellakin paikallaan pysyä. Kyllä oma mehumaijani aikoinaan ainakin meni joko eteen- tai taaksepäin mäessä yleensä, harvoin se paikallaan pysyi ilman jarrua. ::)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

V4mp

Onko foorumilaisilla kokemuksia aftermarket DSG-upgrade ohjelmistoista?
Omaan makuuni Leonini vaihtaa D-asennossa vähän turhan herkästi isompaa ja vastaavasti S-asento pitää kierrokset turhan ylhäällä. Alasvaihdot taas tuntuvat tapahtuvan turhan myöhään... Olen asiaa jonkin verran googletellut ja ilmeisesti näihin asioihin pystytään vaikuttamaan ohjelmoimalla DSG-vaihteisto uudelleen?

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: V4mp - 20.07.16 - klo:14:31
Onko foorumilaisilla kokemuksia aftermarket DSG-upgrade ohjelmistoista?
Omaan makuuni Leonini vaihtaa D-asennossa vähän turhan herkästi isompaa ja vastaavasti S-asento pitää kierrokset turhan ylhäällä. Alasvaihdot taas tuntuvat tapahtuvan turhan myöhään... Olen asiaa jonkin verran googletellut ja ilmeisesti näihin asioihin pystytään vaikuttamaan ohjelmoimalla DSG-vaihteisto uudelleen?

Samaisia huomioita olen tehnyt. Mitä hintoja kysellyt niin Chip-tuningilla ainaskin koodailevat laatikoita myös samalla kun konetta.
http://www.chip-tuning.fi/

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy