Kokemuksia DSG-vaihteistosta (7v)

Aloittaja Jyri, 04.12.09 - klo:20:06

« edellinen - seuraava »

Telehell

Tulevana keskiviikkona käy passatti taas laakkosella. Laatikon sopeutus/päivitys (jos on uudempi päivitys tullut). Katellaan mitenkä vaikuttaa.. myyjä maksaa 2/3. Aika arvio 2-2,5h tuntiveloituksella 94â,¬/h.
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

HAL9000

Jo 120 km takana DSG-7:lla, eikä vieläkään mitään vikaa. Omituisuudet (ominaisuudet) kyllä ihan samat kuin aina ennekin.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Telehell

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 13.02.15 - klo:15:28
Jo 120 km takana DSG-7:lla, eikä vieläkään mitään vikaa. Omituisuudet (ominaisuudet) kyllä ihan samat kuin aina ennekin.

Mitä tarkoitat ominaisuuksilla?
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: Telehell - 13.02.15 - klo:21:03
Mitä tarkoitat ominaisuuksilla?
Olematon ryömintä verrattuna "oikeisiin" automaatteihin. Se pieni viive jalan jarrulta noston jälkeen ei mielestäni ole tyylikäs, ei ole koskaan ollut. Koetapa tehdä takuparkkia ahtaaseen koloon, ylämäkeen. Olematon ryömintä tekee tuon tosi vaikeaksi. Mutta kuten olwn ennekin sanonut. Maailman paras 0-100 laatikko on.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Telehell

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 13.02.15 - klo:22:44
Olematon ryömintä verrattuna "oikeisiin" automaatteihin. Se pieni viive jalan jarrulta noston jälkeen ei mielestäni ole tyylikäs, ei ole koskaan ollut. Koetapa tehdä takuparkkia ahtaaseen koloon, ylämäkeen. Olematon ryömintä tekee tuon tosi vaikeaksi. Mutta kuten olwn ennekin sanonut. Maailman paras 0-100 laatikko on.

Aijaa, tässä omassa mallissa ei taas tuollaista ongelmaa ollut. Päinvastoin, parempi antaa ryömittää kuin painaa kaasua - koitappa yrittää ylämäkeen taskuparkkia painamalla kaasua, sitten sitä vasta mennäänkin ja lujaa  ;D ;D
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

Telehell

Lainaus käyttäjältä: Telehell - 13.02.15 - klo:15:13
Tulevana keskiviikkona käy passatti taas laakkosella. Laatikon sopeutus/päivitys (jos on uudempi päivitys tullut). Katellaan mitenkä vaikuttaa.. myyjä maksaa 2/3. Aika arvio 2-2,5h tuntiveloituksella 94â,¬/h.

Joo ei ollut merkitystä. Tehtaalle lähettävät jotain mittausarvoja, kuulema osaavat kertoa onko kytkin vai mekatroniikka.
Päivittivät softan moottorinohjausyksikköön ja DSG vaihteistoon + sopeutusajo.
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: Telehell - 14.02.15 - klo:13:33
Aijaa, tässä omassa mallissa ei taas tuollaista ongelmaa ollut. Päinvastoin, parempi antaa ryömittää kuin painaa kaasua - koitappa yrittää ylämäkeen taskuparkkia painamalla kaasua, sitten sitä vasta mennäänkin ja lujaa  ;D ;D
Tuo olematon ryömintä yhdistettynä tuohon lyhyeen viiveeseen tekee taskupysäköinnistä ylämäkeen ahtaaseen koloon todella mielenkiintoista. Pienikin jarruun koskeminen saa lyhyeksi hetkeksi aikaiseksi kaiken vedon katoamisen jona aikana auto lähtee valumaan alamäkeen. Tuota sitten pitää kompensoida painamalla kaasua ja silloin veto kytkeytyy... Ympärillä olijat ihmettelee mitä toi kuski yrittää kännissä pysäköidä?

T. Useita vuosia Kallion ja Alppilan mäkisillä kaduilla asunut.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Poni

Jotenkin vielä tuntuu, että ryömintä heikkenee pikkuhiljaa huollon jälkeen.
Että huollossa säätävät kohilleen, mutta asetukset eivät pysy.
Eihän se kytkinkään ihan tolkuttomasti kulu.
Mulla n. 8000 km huoltoon, n. 22 000 edellisestä ja ryömintä jo aika heikkoa.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Poni - 19.02.15 - klo:06:33
Jotenkin vielä tuntuu, että ryömintä heikkenee pikkuhiljaa huollon jälkeen.
Että huollossa säätävät kohilleen, mutta asetukset eivät pysy.
Eihän se kytkinkään ihan tolkuttomasti kulu.
Mulla n. 8000 km huoltoon, n. 22 000 edellisestä ja ryömintä jo aika heikkoa.

Johtuuko ryöminnän puute siitä että silloinhan kytkin koko ajan luistaisi? esim. liikennevaloissa kun jarrulla pidetään auto paikallaan niin kytkin kuluisi turhaan. Momentinmuuntimella/turbiinilla varustetussa laatikossa ei se haittaa kun ei kytkinlevyt luista vaan turbiini hoitaa sen tehtävän.
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Länskäri

#1149
Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 19.02.15 - klo:08:10
Johtuuko ryöminnän puute siitä että silloinhan kytkin koko ajan luistaisi? esim. liikennevaloissa kun jarrulla pidetään auto paikallaan niin kytkin kuluisi turhaan. Momentinmuuntimella/turbiinilla varustetussa laatikossa ei se haittaa kun ei kytkinlevyt luista vaan turbiini hoitaa sen tehtävän.
Minä ainakin ajelen tarkat osuudet pelkällä jarrulla. Näin siksi että Ocussani kytkin toimii kuten varmaan pitääkin toimia, eli luistaa sen mukaan kun jarrua vapauttaa ja avautuu kun jarrua painaa kovempaa. (ajettu vasta 28000km)
Jos olette joskus ajaneet manuaalivaihteisella autolla, niin eikös siinäkin kytkin luista kokoajan kun taskuparkkiin osoitellaan? Liikennevaloissa ei kuitenkaan kulu kuin painelaakeri, jos vaihde on päällä niin kytkin pidetään auki painamalla poljin pohjaan asti.

Luulen ehkä hyvinkin varmasti että asia on todennäköisesti jotensakkin näin  8)

Poni

Niin, minulla on kokemusta sekä perinteisistä automaateista, nyt DSG:stä, sekä tietysti manuaaleista.
Kyllä nykyinen DSG toimii varmaan siten kuin insinööri on tarkoittanut.
Tarkoitin vain sitä, että tuntuuko se vain, vai heikkeneekö oikeasti se ryömintä,
kun autolla on ajettu pitkään edellisestä huollosta.
Ehkä seuraavan huollon jälkeiset ensimmäiset metrit kertovat.

Epes

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 18.02.15 - klo:19:46
Tuo olematon ryömintä yhdistettynä tuohon lyhyeen viiveeseen tekee taskupysäköinnistä ylämäkeen ahtaaseen koloon todella mielenkiintoista. Pienikin jarruun koskeminen saa lyhyeksi hetkeksi aikaiseksi kaiken vedon katoamisen jona aikana auto lähtee valumaan alamäkeen. Tuota sitten pitää kompensoida painamalla kaasua ja silloin veto kytkeytyy... Ympärillä olijat ihmettelee mitä toi kuski yrittää kännissä pysäköidä?

T. Useita vuosia Kallion ja Alppilan mäkisillä kaduilla asunut.

Meikäläisellä on myös tarve silloin tällöin peruuttaa ylämäkeen peräkärryn kanssa. Vaihteisto on tosin DSG6 mutta ongelma on sama. Olen huomannut kun pitää auton jalkajarrun lisäksi käsijarrulla paikallaan ennen ylämäkeen peruutusta, laittaa vaihteen R:lle, jalan kaasulle ja kun veto kytkeytyy "sekunnin" kuluttua niin päästää käsijarrusta. Ei valu senttiäkään.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Länskäri - 19.02.15 - klo:15:20
Minä ainakin ajelen tarkat osuudet pelkällä jarrulla. Näin siksi että Ocussani kytkin toimii kuten varmaan pitääkin toimia, eli luistaa sen mukaan kun jarrua vapauttaa ja avautuu kun jarrua painaa kovempaa. (ajettu vasta 28000km)
Jos olette joskus ajaneet manuaalivaihteisella autolla, niin eikös siinäkin kytkin luista kokoajan kun taskuparkkiin osoitellaan? Liikennevaloissa ei kuitenkaan kulu kuin painelaakeri, jos vaihde on päällä niin kytkin pidetään auki painamalla poljin pohjaan asti.

Luulen ehkä hyvinkin varmasti että asia on todennäköisesti jotensakkin näin  8)

kyllähän sillä tasasella voi hyvin ilman kaasua mennä, kokemusra 1,6 tds ja dsg 7 octaviasta (ei omani). Siinä oli pieni viive ennen kuin auto liikkui kun oli jarrun vapauttanut. nykyisessä mersussa ei ole viivettä vaan auto liikahtaa heti kun jarrua löysää. Molemmissa lootissa omat hyvät puolet. toinen arvostaa 0,01  nopeamin tapahtuvaa vaihtoa ja toinen parempaa ryömintää ja kestävyyttä :)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Poni

Ã,,äni paremmalle ryöminnälle.
Ã,,rsyttävä nimen omaan vilkkaassa liikenteessä, kun pitäisi läheä ja vaiheisto empii. Tilaisuus meni jo.

kt

Minusta kyllä tuntuu aina siltä, että manuaalikuski ei pääse liikkeelle ja heti tulee sellainen 10 metrin ero. Minulla ei moottori huuda eikä etupyörät sudi. Eli lähden vain siirtämällä jalan jarrulta kaasulle, jota painan aivan lievästi.
Ja sitten kun manuaalikuski vaihtaa 2:n päälle, niin taas se jää toiset 10 metriä ja sitten yrittää kovalla kaasulla saada minut kiinni. Ja saahan se, kun noudatan nopeusrajoituksia. Eli DSG pesee aina tavallisen manuaaliautoilijan. Kilpakuskit ehkä pärjää paremmin.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Polokari

Lainaus käyttäjältä: kt - 20.02.15 - klo:08:38
Minusta kyllä tuntuu aina siltä, että manuaalikuski ei pääse liikkeelle ja heti tulee sellainen 10 metrin ero. Minulla ei moottori huuda eikä etupyörät sudi. Eli lähden vain siirtämällä jalan jarrulta kaasulle, jota painan aivan lievästi.
Ja sitten kun manuaalikuski vaihtaa 2:n päälle, niin taas se jää toiset 10 metriä ja sitten yrittää kovalla kaasulla saada minut kiinni. Ja saahan se, kun noudatan nopeusrajoituksia. Eli DSG pesee aina tavallisen manuaaliautoilijan. Kilpakuskit ehkä pärjää paremmin.
Ihan samat kokemukset täälläkin :D

Miggo

Hirveästi ongelmia DSG:n kanssa ihmisillä, toki koko Suomen otannasta varmaan iso osa ongelmista täällä raportoituna.  ???

Itsellä oli Ibiza 1.2TSI + DSG yhdistelmä, eikä vaihteiston kanssa mitään ongelman tynkääkään 114tkm aikana.
Tästä rohkaistuneena ostin sitten 187tkm ajetun LEON 1.6TDI CR + DSG yhdistelmän, mallivuosi 2014 (käyttöönotto 31.8.2013).

Toki DSG ja nuo kilometrit todennäköisesti teki hinnasta todella loistokkaan, ei meinaan kakkoskoppaisiakaan meinaa tuohon rahaan saada. Onneksi on takuu voimassa vielä reilu 6kk, joten siihen mennessä ehtii tulla jo jakopäänremppakin eteen, ja siellä saavat katsoa sitten laatikon toiminnankin läpi.


Ei ainakaan huoltokirjassa ollut juttua vaihdelaatikolle tehdyistä töistä, eikä myyjäkään osannut kertoa että mitään olisi ollut. Huollettu aina Laakkosella.

Ensipuraisu (800km parissa päivässä) antaa sellaisen mielikuvan että on huomattavasti hienostuneempi ja mukavampi TDI+DSG kuin tuolla pikkubensalla, vaikkakin hieman on koko kasvanut korissa ja ainoastaan vääntöä tullut lisää toki merkittävästi ja vaikutuskin on merkittävä.

Vaihtaa kyllä todella tasaisesti, toisaalta minulla harvoin on tulipalokiire minnekkään ja ennemmin ajan maantiellä kuin motarilla, ei ole ihan niin tylsää ja jos voittaa ajallisesti sen 5minuuttia 1,5h matkalla niin eipä tuossa nyt järkeäkään oikein ole.

Eiköhän noita laatikoitakin ole paranneltu sitten ensiesittelyn, tai ainakin uskoisin näin. Toki mun uskomukset harvoin ovat oikeassa.
Joko minulla on hyvä tsägä, tai sitten laukeavat/laukeamattomat suhde on oikeasti todella pieni.

Korjatkaa toki jos olen väärässä, mutta äkkiseltään vaikuttaa siltä että laatikkovammaisia on enemmän VW ja Skoda käyttäjiä, ja mikä eniten ehkä pistää silmiin, niin on se että tuntuu kuin laatikot kun laukeaa kerran, niin se tapahtuu samalle autolle usein uudelleen, eli voikohan siinä olla jokin ulkoinen seikka joka juuri ko. autossa siihen vaikuttaa? Vai onko kasaus autoihin niin eritavalla tehty Audi/Seat leireissä kuin VW/Skoda leireissä? Joo, melkoista kokoonpanolinjagate tyyppistä spekulointia ja käyttäjiä on Skoda / VW varmasti enemmän kuin Audi/Seat DSG7 laatikoilla tälläkin foorumilla. Pitäisikö laittaa tästäkin äänestys?
Skoda Suberb 2.0 TDI DSG6 Ambition 2016

pomo

Ja sitten pitää huomioida myös se, että VAG autot on pääasiassa ahdettuja, joihin on niiiiiiin helppo käydä laittamassa lisää tehoa... Ja sittenhän tuo 7 v kuiva ei kyllä kestä, koska väännöt on jo valmiiksi laatikon keston ylärajalla! Ei kaikki rikkoontuneet varmasti ole ohjelmoituja, mutta minun veikkaus on, että suurin osa kuitenkin. Jos ostaa käytetyn, niin useinhan auto on voinut olla ohjelmoituna ennen myyntiä ja palautettu vakioksi myytäessä. Eli siis, että en ole ohjelmoinut ei tarkoita sitä, että auto ei olisi sitä ennen ollut.

Ja luonnollisesti ohjelmoijat kertoo, että "kyllä nämä kestää samalla lailla kuin vakiotkin, se on käytöstä kiinni" ja jotkut vielä uskoo tuon ;)

Varmasti nyt löytyy taas monta kertojaa, että kyllä mulla ihan vakiona hajos.... Mutta näin se vaan menee, onneksi järjestelmät valmistajilla kehittyy siihen malliin, että jälkiä jättämättä ohjelmaa ei voi vaihtaa :D Eli ainakin tulevaisuudessa GV-korjauksi ei pitu. Voihan toki olla jo niin, koska eri ihmisten itse maksama osa korjauksissa näyttää vaihtelevan varsin runsaasti? Tuo voisi olla yksi selitys, sitä ei vaan kerrota julkisuuteen?

HAL9000

Kuinkahan moni täällä DSG:llä ajavista on kokeillut jotain modernia momenttimunninautomaattia? Ryöminnällä tarkoitan siis sitä, että auto lähtee v ä l i t t ö m ä s t i liikkeelle kun jarrua hellää, tai sen laskee. Tätähän DSG ei tee. Ja jos mäkeä on paria prosenttia enemmän, ei tuo DSG:n ryömintä riitä työntämään autoa liikkeelle. Tai jos alla on esim. muutama sentti lunta.
Koittakaa muuten lähteä ruopimatta liikkeelle DSG:llä esim. liikennevaloista ylämäkeen niin että on S&S päällä.

That said. Nyt mennään tällä, kun ei varat parempaan riitä. Ja onhan tuo valtaosassa tilanteita käypä ja ihan toimiva laatikko. Oma valintani bensiinimoottorisessa autossa olisi manuaali, mutta minähän en sellaisista asioista meillä päätä.  :-[
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Länskäri

Piti oikein etsiä todella jyrkkä kadunpätkä merenrannasta taskuparkkeeraukseen (testiin).. ja siinä kävi seuraavasti.
Pysäytys eteenäinajosta ja jarru pohjaan.
Vaihde R
Jalka rauhallisesti kaasulle ja kevyt painallus.
Auto rauhallisesti liikkeelle jonka jälkeen jalka jarrulla säätäen hitaasti jyrkkää mäkeä ylöspäin taskuparkkiin kadun varteen.
Voi olla jos kytkimien säätö muuttuu niin silloin mennään eritavalla.

pomo

Tuossa tilanteessahan se dsg on niin mainio, vanhemmalla nostaa jalan jarrulta ja kohtapa se jo lähtee. Ja uudemmilla jalka jarrulta ja pikkuisen kaasua ja läks meneen! Tässä siis oli yleisesti puhe DSG:stä, nimittäin kuivasta 7 vaihteisesta minulla on omakohtaisia kokemuksia todellä vähän!

Vastaavassa tilanteessa esim. volvon 5 v monentinmuunnin saattaa päästää auton valumaan taaksepäin jos ei paina kaasua?!? Ja laatikossa ei merkkiliikkeen mukaan ole vikaa, se on ominaisuus...

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: pomo - 20.02.15 - klo:12:42
Tuossa tilanteessahan se dsg on niin mainio, vanhemmalla nostaa jalan jarrulta ja kohtapa se jo lähtee. Ja uudemmilla jalka jarrulta ja pikkuisen kaasua ja läks meneen! Tässä siis oli yleisesti puhe DSG:stä, nimittäin kuivasta 7 vaihteisesta minulla on omakohtaisia kokemuksia todellä vähän!

Vastaavassa tilanteessa esim. volvon 5 v monentinmuunnin saattaa päästää auton valumaan taaksepäin jos ei paina kaasua?!? Ja laatikossa ei merkkiliikkeen mukaan ole vikaa, se on ominaisuus...

ei se nuhapumppu varmaan jaksa estä maatalouskonetta valumasta mäkeä alas  ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Poni

Taas vähän vallalla ilmapiiri, että ette te mitään ymmärrä, DSG on paras, te vaan ette osaa.
No tuohon törmää niin usein, että ei jaksa edes harmistua.

Kt, jos on tumpeloita manuaalikuljettajia, niin se ei kerro mitään laatikoiden paremmuudesta.

Joissain vehkeissä on se mäkilähtöavustin, mutta ainakin minulla lievässä mäessä lähtee valumaan,
kun nostan jalan jarrulta.
Voi olla myös niin, että se avustin aktivoituu vasta tietyssä kallistuskulmassa.
Enkä muista onko minulla edes moista.
Eihän täällä ole edes kunnon mäkiä. Siis minun ajoympäristössäni.

Toinen asia on juuri tuo vasemman jalan jarrutus.
Kun painaa kaasua, tarraa kytkin kiinni, mutta kun nostaa jalan jarrulta, ei kiihdytys ole tasainen.
Nykäisee, eikä kyyti ole miellyttävää.
Enkä toisaalta usko sen tekevän hyvää kytkimelle.

DSG on ihan hyvä. Toiminut minulla melko hyvin, kun olen tottunut sen temppuihin.
Mutta nykyaikaisessa laatikossa ei kuuluisi olla mitään temppuja, joihin pitää totutella.
DSG:ssä on puutteensa, ne minua hiukan harmittavat.
Joku voi ne ohittaa olankohautuksella, jotkut eivät edes huomaa.
Minä huomaan.

Telehell

Lainaus käyttäjältä: pomo - 20.02.15 - klo:12:42
Tuossa tilanteessahan se dsg on niin mainio, vanhemmalla nostaa jalan jarrulta ja kohtapa se jo lähtee. Ja uudemmilla jalka jarrulta ja pikkuisen kaasua ja läks meneen! Tässä siis oli yleisesti puhe DSG:stä, nimittäin kuivasta 7 vaihteisesta minulla on omakohtaisia kokemuksia todellä vähän!

Vastaavassa tilanteessa esim. volvon 5 v monentinmuunnin saattaa päästää auton valumaan taaksepäin jos ei paina kaasua?!? Ja laatikossa ei merkkiliikkeen mukaan ole vikaa, se on ominaisuus...

Itselläni on volvossa momenninmuunnin automaatti, ja se ei tosiaankaan laske autoa minnekkään muualle kuin siihen suuntaan minkä olet vaihteistosta valinnut, eli joko taakse tai eteen. Ja ryömimään lähtee välittömästi kun nostat jarrulta jalan, olipahan ylä tai alamäki.
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

repomies

Lainaus käyttäjältä: Telehell - 18.02.15 - klo:16:53
Joo ei ollut merkitystä. Tehtaalle lähettävät jotain mittausarvoja, kuulema osaavat kertoa onko kytkin vai mekatroniikka.
Päivittivät softan moottorinohjausyksikköön ja DSG vaihteistoon + sopeutusajo.

Oma BMR+DSG ei ole sopeutuksilla muuttunut paremmaksi. Kaksoismassan vaihto auttoi hieman, nyt webaston käyttö tuntuu auttavan myös. Kun kone on kunnolla lämmin, vaihteistokin tuntuu syystä tai toisesta toimivan paremmin. Nykäisyjä liikkeellelähdöissä tulee vähemmän.

Telehell

Lainaus käyttäjältä: repomies - 20.02.15 - klo:20:25
Oma BMR+DSG ei ole sopeutuksilla muuttunut paremmaksi. Kaksoismassan vaihto auttoi hieman, nyt webaston käyttö tuntuu auttavan myös. Kun kone on kunnolla lämmin, vaihteistokin tuntuu syystä tai toisesta toimivan paremmin. Nykäisyjä liikkeellelähdöissä tulee vähemmän.

Minulla taas tuntuu olevan, että kylmällä parempi ja lämpimällä enemmän näitä nykäisyjä.

Laakkoselta ilmoittivat, että kytkimestä johtuu täristäminen ykkösvaihteella jarrua vasten ryömittäessä ja kuulema mekatroniikasta johtuu tuo paikaltaan lähtemisessä tapahtuva sillointällöinen nykäisy. Hinta-arvio kytkimelle 1800e ja mekatroniikalle 2400e.

Toisaalta, kuulostivat niin epävarmoilta noiden selitysten suhteen, etten oikein tiedä uskoakko vai ei. Täytyy tarkistaa torsion nyt ensimmäisenä.
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

repomies

Ehkäpä tämän voisi vetää nippuun toteamalla että vaihteistoöljyjen lämmöllä ja lämpöantureilla on vaikutuksensa liikkeellelähtöjen sujuvuuteen.

Minulla on joskus kesällä tulossa 120tkm huolto. Aion teettää dsg-laatikolle koneellisen huuhtelun normaalin osittaisen öljynvaihdon sijaan.

pomo

Lainaus käyttäjältä: Telehell - 20.02.15 - klo:20:43
Minulla taas tuntuu olevan, että kylmällä parempi ja lämpimällä enemmän näitä nykäisyjä.

Laakkoselta ilmoittivat, että kytkimestä johtuu täristäminen ykkösvaihteella jarrua vasten ryömittäessä ja kuulema mekatroniikasta johtuu tuo paikaltaan lähtemisessä tapahtuva sillointällöinen nykäisy. Hinta-arvio kytkimelle 1800e ja mekatroniikalle 2400e.

Toisaalta, kuulostivat niin epävarmoilta noiden selitysten suhteen, etten oikein tiedä uskoakko vai ei. Täytyy tarkistaa torsion nyt ensimmäisenä.

Eikös tuolla saa jo koko laatikon uusiksi?

Telehell

Lainaus käyttäjältä: pomo - 21.02.15 - klo:10:59
Eikös tuolla saa jo koko laatikon uusiksi?

Ai mekatroniikan hinnalla? Kytkinhän ei taida uuden laatikon hintaan kuulua.
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

pomo

1800+2400 =4200e. Ja koko laatiklo taitaa olla siellä 5000e paikkeilla?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy