Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - Uti

#1
Lexus
LS 600h/600HL - 4
GS 300h/450h - 154
IS 300h - 535
RC300h - 114
CT200h - 698
RX300h/450h - 594
NX300h - 2000

Markku
#2
Toyota / Toyota CHR
11.12.16 - klo:22:14
Ajettua, Toyota CHR Style Hybrid. Renkaina Nokian r2 SUV 225/55/18. Lisävarusteina Teknologia- ja Plus-paketi.
Subjektiivista verailua Toyota Auris Premium Touring Sport Hybridiin MY16. Renkaat Nokian r2 205/55/16
+moderni ulkonäkö (makuasia)
+varusteet mm. adapt.vakkari, lämmitettävä ohjauspyörä, laadukas JBL äänentoisto
+jousitus jopa 18" kitkoilla, tosin oikea koko tuossa olisi 225/50/18.
+viimeistely tietyiltä osin mm. kojelauta ja muita yksityiskohtia.
+hybriditekniikka uusinta Toyotaa, Priuksesta.
+18" pyörät = ulkonäkö
+herkempi ja ponnekkaampi normiajelussa vaikka tehoa 10 Kw vähemmän
+muodikas SUV Toyotalta, tosin hybridinä vain 2WD
+lienee max. 0,5 l/100 km pienempi kulutus kaupunkiajossa. Maantieajo ???

-tavaratila ja sen varustelu
-vaihdekeppi perinteinen, Aurisin joystickin tilalla
-takapenkillä ahtaampi tunnelma
-huono näkyvyys taakse ja takaviistoon
-viimeistely tietyiltä osin
-18" pyörät=kustannukset
-tuulensuhinoita hieman >100km/h vauhdeissa
-moottorin ääni kuuluu sisätiloihin enemmän kiihdytyksissä
-hinta 3000-3600 euroa kalliimpi verrokkivarusteilla, tosin Aurikseen ei saatavissa, JBL, adapt. vakkari, SUV

Markku
#4
"Vaihteiston toiminta hyvää tasoa paitsi S/S-toiminnon (ilman S/S-käyttöä ei ongelmaa) jälkeen liikennevalolähdöissä helposti nykäys, viimeisen n. 500 km:n maantiereissun jälkeen sekin ehkä korjautumassa itsekseen. Kävin ajamassa 5000 km ajettua esittelyautoa ja siinä tällaista nykäys-ongelmaa ei ollut. Huoltoneuvojan mukaan tuolle S-tronicille ei voi tehdä muuta kuin "resetoida arvot"?? Mitä lienee tarkoittaakaan ja sovimme tästä, jos ongelma ei korjaannu. Melu muuten hiljaista, paitsi renkaat Suomen karkeilla teillä pitävät omaa ääntään".

Mm. näin kirjoitin tuonne "kokemuksia A3 Sedan-osioon aiemmin. Eli ongelma on se, että Start&Stop-pysähdyksen ja sitä seuraavan liikkeellelähdön yhteydessä moottorin ohjauselektroniikka nostaa kierrokset liian hitaasti vaiheeseen, jossa vaihteiston kytkimet ovat kiinni. Eli tämä kestää jarrupolkimen vapauttamisesta n. 2-3 sekuntia. Tästä seuraa, että kun liikennevalo vaihtuu tapahtuu helposti niin, että kaasupolkimen painaminen ohjaa S-tronicin kytkimet kiinni ja tästähän seuraa epämiellyttävä ja ehkä tekniikallekin haitallinen nykäys vedon alkaessa.
Tänään käytin autoa merkkihuollossa jossa "mukautettiin vaihteisto". No tästä ei ollut apua. Työnjohto kertoi ongelman ehkä olevan softabugi, joten pyysin, voisiko ohjelmiston asentaa uudelleen autooni jos vaikka joku bitti olisi mennyt poikittain siellä Györissä? Auto on ollut minulla 3 viikkoa, valmistunut viikolla 21/15. Vastaus oli, että "ei voi - tehdas ei anna softaa".

Olin erittäin hämmästynyt asiasta. Pyyntöni tein siksi, koska autoliikkeen esittelyautona on omani kanssa identtinen Audi, tosin ilman tätä ongelmaa? Sitä ei saa valoista lähdettäessä yrittämälläkään nykäisemään kuten omaani!

No ongelmahan ei ole ajoa estävä eikä edes ajoa haittaava, jos kytken S/S:n pois. Mutta kun ei uudessa autossa oikein tällaista hyväksyisi!

Huollolla oli huoltotiedote liittyen S-tronicin nykimiseen eri vaihteiden vaihtuessa, koskien myös 1. vaihteelle kytkeytymistä ja tähän odotellaan korjausta. Oman autoni ongelma ei oikein sovi tuohonkaan, koska 1. vaihde kytkeytyy minulla ilman nykäystä, jos en käytä S/S:ssää tai odotan valoissa sen 3 sekuntia ennen liikkeelle lähtöä!

Että tällaista

Markku



#5
Ajattelin kirjoitella hieman ensi kokemuksia otsikon autosta. Auto vaihtui pari viikkoa sitten 2014-mallin Mazda CX5 Sendosta. Nyt ajettu n. 1400 km. Öljytasot edelleen maksimissa. Ajettavuus (rengaspaineet comfort eli 2,2-2,3 bar) muuten hyvä, mutta suuntavakavuus ei Mazdan tasoa, ei myöskään ohjaus, jotenkin playstationmainen maantieajossa, kaupungissa ok. Mazdan ohjaus tarkempi ja tunnokkaampi. Moottorin toiminta, melu ja teho erinomaiset.
Vaihteiston toiminta hyvää tasoa paitsi S/S-toiminnon (ilman S/S-käyttöä ei ongelmaa) jälkeen liikennevalolähdöissä helposti nykäys, viimeisen n. 500 km:n maantiereissun jälkeen sekin ehkä korjautumassa itsekseen. Kävin ajamassa 5000 km ajettua esittelyautoa ja siinä tällaista nykäys-ongelmaa ei ollut. Huoltoneuvojan mukaan tuolle S-tronicille ei voi tehdä muuta kuin "resetoida arvot"?? Mitä lienee tarkoittaakaan ja sovimme tästä, jos ongelma ei korjaannu. Melu muuten hiljaista, paitsi renkaat Suomen karkeilla teillä pitävät omaa ääntään.

Kulutus ajotietokoneen mukaan uskomattoman alhainen. Ajettaessa rajoitusten mukaan (todellista nopeutta) maantieajossa n. 5-5,1 l/100 km kuormana 2 henkilöä ja hieman matkatavaraa. Kulutus ostopäivästä 5,9 l/100 km. Tästä puhdasta maantieajoa n. 800 km, loput pätkäajoa kaupungissa ja seisoskelua liikennevaloissa.
Ulkonäöstä 10 pistettä ja sisustuksen laadukkuudesta ja tyylistä melkein sama arvosana.
Tilat riittävät kahdelle ihmiselle ja tarpeille hyvin. Auto oli ns. ikkuna-auto, valmistunut vko:lla 21/15. Niinpä autosta puuttuu joitakin varusteita, joita olisin halunnut mm. etututkat sekä koria vasten sähköisesti kääntyvät peilit joita talliin ajettaessa tarvitsisin. Nyt käännettävä käsin.
Tehdastilauksen toimitusajaksi veikkailivat 3-4 kk, joten hätäiselle miehelle valinta oli kuitenkin selkeä.

Kaiken kaikkiaan todella hieno ja laadukkaan tuntuinen ajoneuvo. Jos vertaan Audia uutena ostettuun 10/2013-10/2014 minulla olleeseen BMW 316 Business automaattiin, täytyy sanoa että useilta osilta Audi on mielestäni yhtä hyvä tai jopa parempi. Vaihteisto on BMW:ssä selkeästi parempi, mutta taas moottori Audissa. Audi mielestäni hieman laadukkaamman oloinen ja hieman tyylikkäämpi sekä sisältä että ulkoa. Hintaeroahan autoissa on tuhansia euroja Audin hyväksi. Tosin BMW hieman tilavampi, myös tavaratilaltaan. Melutasot Audissa hiljaisemmat vastaavalla rengaskoolla.

Audin urheiluistuimet päihittävät BMW:n vastaavat paremman selkänojan säätösysteemin ja fiksumman korkeussäädön vuoksi. BMW:ssä tosin kätevä ilmanpaineella toimiva selkänojan reunojen leveyssäätö.

Audin 150 hv moottori on suorituskyvyltään (oma perstuntumakokemus) lähellä BMW:n 184 kw:n kaksilitraista, paitsi kulutukseltaan, joka on Audissa merkittävästi pienempi.

No tässä tärkeimmät mitä mieleen tuli!

Markku
#6
Hei! Uutena A3 omistajana kysyn, mistä löytää tyylikkäät(?) suorasovitteiset 7"-7,5"/17 vanteet talvirenkaille! Mielellään vaikka replicat. Tavoitteena, että kesäpyörien keskikupit ja pultit kävisivät tai että saisi Audin logolla olevat keskikupit ostettua ko. vanteisiin!

Markku
#7
Eilen tuli perheemme 2. auto, Seat Toledo 1.2 TSI Trendy Plus Laakkosen pihaan odottamaan luovutusta. Yllätys oli jonkinmoinen, kun havaitsin pysäköintitutkan kolme(3) anturia eli ei neljä(4) kuten aina aiemmin kaikissa tietämissäni autoissa on ollut! Eli nyt kaksi anturia reunoissa ja yksi pojottaa keskellä takapuskurin reunaa!
Lisäksi, vastoin lisävarusteluettelon tietoa, tummennetut takaikkunat koskevat vain takasivuikkunoita, ei takaikkunaa!
Muuten auto kuten odotettukin.

Markku
#8
Mazda / Mazda NB1 blutooth
17.11.14 - klo:09:26
Itse en ole saanut Mazda CX5:n (2014)  ja puhelimeni Sony Xperia Z1, Android 4.4.4  viestinvälityspalveluja toimimaan! Yrittäessäni ladata viestejä, tulee virheilmoitus ja lataus päättyy tuloksettomasti!

Onko kokemuksia?

Markku
#9
Hiekkalaatikko / Android ja Tapatalk
07.06.14 - klo:14:07
Otsikon laitteilla ei Vagarena.fi kirjautuminen Tapatalkilla toimi!
Markku
#10
Seat / SEAT takuu
18.09.13 - klo:10:46
Tervehdys!

Minkälaiset kokemukset foorumilaisilla on Seatin takuun toiminnasta Suomessa.
Nämä TSI-moottoreiden ja DSG-vaihteistojen ongelmat ovat lienee melko yleisiä VAG-autoissa. Tuolla VW-puolella näyttää takuu toimivan jopa erinomaisesti em. ongelmissa, jopa 6 vuotta vanhoihin autoihin tehdas kompensoi osan korjauksesta kun ongelma liittyy ruostumiseen, DSG-vaihteistoon tai jakopäähän! Toki usein on auton omistaja joutunut olemaan aktiivinen maahantuojan/jopa tehtaan suuntaan, että tuloksia on syntynyt!!

Miten Seatin osalta?
Onko joku kyennyt hyödyntämään ns. goodwill-takuuta (3. vuosi takuuta, kun huollot tehty merkihuollossa ajallaan; ainakin vuoden 12 alusta alkaen voimassa)?
Onko kukaan saanut korjauksia em. kohteisiin 3-5 vuotta vanhoihin Seat-autoihin?

Perheessämme Seat Ibiza 1.2 TSI Copa Plus 04/12 km 25000.
Pohdintaa siitä, pitääkö vaihtaa jo ennen takuun päättymistä?

Markku
#11
Tervehdys! 1. Huolto lähestyy Kuopiosta 03/12 uutena ostetulle Ibitza 1.2 tsi Copa Plussalle. Auto asuu nyt Helsingisä. En tunne paikkakunnan Seat-merkkihuoltoja! Olisiko joku suositeltava tai joku jota on syytä välttää. Autolla ajettu 21000, ei kampanjoita eikä ongelmia. Ei edes öljyä ole tarvinnut lisätä.

Markku
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy