Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Jyri

#1
Volkswagen / SIIRRETTY: Siirto
23.08.22 - klo:10:01
Tämä aihe on siirretty alueelle ID.4.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=51651.0
#2
Seat / SIIRRETTY: Cupra Born
07.01.22 - klo:14:52
Tämä aihe on siirretty alueelle Born.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=50356.0
#3
Päivittäisitkö ilmoituksen sääntöjen mukaiseksi!

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=48.0
#6
Volkswagen / SIIRRETTY: ID.4
24.09.20 - klo:10:57
Tämä aihe on siirretty alueelle ID.4.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=46749.0
#7
Skoda / SIIRRETTY: Skoda Kamiq
14.05.20 - klo:15:42
#8
Korjaathan ilmoituksen sääntöjen mukaiseksi.

t. Ylläpito
#9
Mii / Vs: Mii electric
06.01.20 - klo:21:21
Siivottu ketjua, jatkossa ainoastaan Miielecteic malliin liittyvää keskustelua.
#10
Eihän tuo ole laiskaa, itse jätin Octaviaan kaikki vaihdetut elementit paikoilleen, koska LAISKA:)
#11
Eli myynnissä tarpeeton VCDS kaapeli Micro-CAN, CAN-Only Dongle, alkuperäinen Ross-Tech.
Moitteeton kunto.


Hinta 100 ,

Vain nouto Espoosta.

Jyri Laitinen
0405395505 tai PM tai email





#13
T-Roc / SIIRRETTY: T-Cross
06.05.19 - klo:09:03
Tämä aihe on siirretty alueelle T-Cross.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=42419.0
#14
Lainaus käyttäjältä: M_M - 26.03.19 - klo:17:08
Miksi kysymys on osiossa VCDS, kun vikakoodit on selvästi luettu jollain muulla työkalulla?  ::)

VCDS puhuu englantia ja sen antamiin vikakoodeihin voi jopa luottaa.
Eiköhän tämä kuitenkin ole paras alue tälle, vai?
#15
Parannusehdotukset / Vs: HTTPS
20.01.19 - klo:20:13
Periaatteessa kyllä, mutta nykyinen teema ei suoraan tuo / toimi https:n kanssa. Pitää selvittää mistä syystä ja korjata se ensin.
#17
Ei haittaa ja pakko todeta että ymmärrän hyvin, itselle tämä korkeampi maavara on todella ollut helpotus, kun joudun usein ajamaan outoihin paikkoihin jalkakäytävän reunojen ymv. yli.
#18
Volvo / Vs: Uusi V90/S90/V90CC tilattu
13.11.18 - klo:12:18
Lainaus käyttäjältä: Wagster - 13.11.18 - klo:08:19
Superb vaihtaa osoitetta alkuvuodesta ja tilalle tulossa S90 D4 AWD Business Inscription aut, MYE:1.
Onkos tuo nyt sitten Made in C vai S?
Kaikki S90set tulevat nykyisin Kiinasta.
#19
Pakko todeta että on aivan uskomattoman hyvä auto omaan käyttöön. Edelleen tulee aina hyvä mieli kun "joutuu" ajamaan autolla. Ainoat viat ovat olleet keskikyynärnojan kannen lukituksen hajoaminen (jousi lähti pois paikaltaan), sekä hanttimiehen penkin reisituen jatkeen sauman aukeaminen. Molemmat korjattiin viime huollossa (22 tkm). Eli ei ole mennyt vaihtoon ja olin sanomassa ettei kävisi mielessäkään vaihtaa, mmutta totuus on että tuo sähköllä ajaminen on niin koukuttavaa että lähetin kyllä kesällä kyselyitä muutamille myyjille sähköautoista, mutta koska kukaan ei edes palannut asiaan ja toisaalta siksi ettei oikein ole vielä mitään järkevän hintaisia täyssähkövaihtoehtoja niin asia ei ole edennyt.

Koko ajan todellinen kulutus on jossakin 2-3 l / 100 km välillä omassa ajossa. Kun tuo akku olisi tupla tai tripla niin sitten voisin sanoa auton olevan täydellinen.
#21
Pahoittelut tämä oli jäänyt huomaamatta. Eos lisätty.
#22
Ulkopinnat / Vs: Valojen kalvotus
21.06.18 - klo:23:51
Voisin kuvitella että hieman sama kuin peilikoteloiden teippaaminen, siitä löytyy runsaasti videoita ja omaan silmään esivenytys vaikutti toimivalta tekniikalta.
#24
Ei se kuivaus ole paha, kun on oikeat välineet...


Tuon perään vain kahdella mikrukuituisella isolla ja tuuhealla kuivausliinalla, niin muutama minuutti ja auto on kuiva, peilikoteloita ja muita rakoja myöten. Ihme mitä lähes kolmattasataa liikkuva ilma saa aikaiseksi ;)
#25
^ Tottahan tuo on itselläkin mielssä käynyt, mutta vaikka valitsisi ajomoodiksi Puren, joka siis on pelkkä sähkö, niin ilman esilämmistystä kyllä käyttää polttomoottoria aluksi, ilmeisesti juuri sen takia että olisi moottori aina ajossa hieman lämmin, eikä tulisi missään tilanteessa revittyä kylmästä moottorista tehoja ulos.
#26
Ulkopinnat / Vs: Claybareista
06.04.18 - klo:16:03
^Kiitos, itsekin käytän fleeceä/mikrokuitua raudan ja pienpoistossa apuna tarvittaessa.
Pitääpä itsekin ruveta suunnittelemaan millaisen kevät käsittelyn autolle tekee.
#27
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 26.03.18 - klo:16:50
Taitaa saada pois toiminnasta oikeat sulakkeet poistamalla? Tai sitten pistokkeet irti ::)

Vikakoodi tietty tulee ainakin lampunpesijästä, mutta se ei näy muuta kuin VCDS:llä tai vastaavalla lukijalla.
Ainakin uudemmista saa koodattua lampunpesijät toimimaan tai olemaan toimimatta helpost VCDSlläi, en ole ihan varma miten on Sciroccon tilanne.
#28
Päivitetty otsikko, muutenkin erittäin suotavvaa olisi luoda tarkempia ja spesifisempiä otsikoita ja ketjuja eikä noita mammuttiketjuja, vaikka viihdyttäviä voivatkin olla, niin eivät tosiaan palvele yhtä hyvin tietoa kaipaavia/etsiviä.
#29
Volvo / Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
05.03.18 - klo:14:36
Lainaus käyttäjältä: joukose - 05.03.18 - klo:13:33
Minulla oli tämä uuskoppanen S90 vm 2017 ja sama ilmastoinit varmasti XC60:ssä. Eli jossain on säästetty. Ja säästöähn se aina on kun jotain laitetaan kosketusnäytölle eikä tarvitse laittaa nappuloita.
Säästöä tai markkinointia ja myyntiä, itse meinaan päädyin uuteen Volvoon tärkeimpänä syynä ohjaamon ilme ja nappuloiden vähyys. Mutta tämäkin on tietysti makuasia, eikä ole olemassa yhtä ja oikeata ratkaisua / tapaa, sattuu vain miellyttämään omaa silmää ja käyttötapaa.
#30
Volvo / Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
05.03.18 - klo:11:34
Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 05.03.18 - klo:08:00Just näin, hybriditekniikka on vielä niin täysi vitsi, että sähköllä ajon pituuden tarvitsee kolminkertaistua ennen kuin on järkeä ostaa.
Ei suinkaan, on vain kyse siitä kenelle ja millaiselle ajoprofiilille se sopii, nykymuodossa ei suinkaan kuin osalle ja totta mikäli sähköllä pääsisi 100-150 km, niin tilanne olisi jo aivan toinen, kuten Polestarin ensimmäisessä omassa mallissa.

Itselle pistokehybridi on sopinut, omassa T8ssa 9 tkm keskikulutus on n 4,5 l / 100 km, ei paha tuon kokoiselle 2,2 tonnin möykylle. Ajan käytännössä aina yli tuhat kilometriä yhdellä tankillisella.

Itse artikkelista pakko kommentoida muutamia kohtia:
-Tuosta lämmityslaitteen säätämisestä moititaan usein, kun se pitää tehdä kosketusnäytön kautta, näin on ollut TMssäkin, itseä ei haittaa, kun en ole joutunut siihen vielä kertaakaan koskemaan sen jälkeen kun laitoin lämpötilan 20 asteeseen, miksi sitä pitäisi ajon aikana säätää, varsinkaan jatkuvasti?

-Adaptiivinen vakkari, siinä saa aikaa edellä ajavaan säädettyä, ja painikkeiden käyttö on mielestäni erittäin helppoa. Kaikkein parasta on että voi vaihtaa adaptiivisen ja aktiivisen kaistallapidon välillä yhdellä ratin painikkeella, Octaviassa tuo vaati valikoissa seikkailua

Moni moittii mielessään myös tuota "leikki" nelivetoa, jännää etteivät monet tule ajatelleeksi että perinteisellä Haldexilla pitää moottorissa olla yli 500 nm vääntöä että saisi takapyörille enemmän vääntöä kuin T8ssa, aika harvassa taitaa olla? On totta että mikäli nelivetoa tarvitsee kylkiedellä ajamiseen maantienopeuksissa, niin silloin mikä tahansa muu perinteinen neliveto on parempi, mutta hitaassa nopeudessa ja vaikeassa maastossa tällä hybridin toteutuksella pärjää mainiosti.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy