Vikakoodi P1553

Aloittaja Rappari, 07.03.24 - klo:19:22

« edellinen - seuraava »

Rappari

Nelos golffi variant polttaa sulaketta nro:34, heti kun laittaa virrat päälle.
EPC valo syttyy ja tyhjäkäynti pätkii. Pakoputkesta tulee reilusti vettä.
Vikakoodi P1553: barometric/ manifold pressure signals: implausible correlation.
Tsekannu EGR ja lambdat sekä map- anturin ja vaihtanut tulpat ja puolat. Ei auta
Missä vois olla vika?

mruotz

Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

Rappari

miten tuo vaikuttaa välittömään sulakkeen palamiseen kun virrat kääntää päälle?
Tarkoitatko että AZD ajoitus pielessä?

mruotz

Tarkoitin sitä että onko AZD kone? (vai bcb)?
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

Rappari


Rappari

jaa, tarkemmin kun kattelen niinpä enpä olekaan varma kumpi kone tässä on. Kuvien perusteella koneet on sen verran samannäköisiä että voipi olla kumpi vaan :)

mruotz

Tuleeko koneen takaata putki/letku edestä katsottuna vasempaan yläreunaan VAI tuleeko se putki siihen yläreunaan öljyntäyttökorkin luota?

Jos se on AZD kone niin niissä on ollut ongelmana sen koneen öljynkerääjän  putkessa oleva lämmitin (N79): se on vetänyt oikariin ja polttaa sulaketta S234(34).
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

Rappari

letku tulee öljyntäyttökorkilta

mruotz

Sitten se on BCB. Jokatap. sulakkeelle S234 (34) tulee sieltä koneen takaata PCV venttiililtä/öljynkerääjältä lämmittimen johto. Ota sähköliitin irti ja kokeile palaako sulake?

Noihin vikakoodeihin liityen: itsellä oli JUST samaa tekevä oma kakkosauto ja vikakohteeksi tuli kaasuläppäkotelo.. eipä sinänsä ullatys.
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

Rappari

otin tuon liittimen irti mutta sulake paloi välittömästi kun käänsin virrat päälle. Ei ollu vika siinäkään.
Onko muita vinkkejä mistä tsekata?

mruotz

Toimiiko sähkölasit/keskuslukko kakesta/peilien säätö?
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

Rappari


mruotz

Naru irti EGR:stä - palaako sulake?
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

Rappari


Rappari

PCV, EGR, molemmat lambdat ja kaasuläppä käytetty irti. Ei vaikutusta.

mruotz

Aika mystinen on koska tuon S234 (34) sulakkeen takana on suoraan tuo huohottimen lämmitysvastus.

Kun nuo sähkölasit sun muut toimii niin ei se CCM yksikkökään voi tuota tehdä (niidenkin kanssa ollut ongelmia että polttaa sulaketta 34). N80 (EVAP) venttiili kiertää sitten taasen S243 (43) sulakkeen kautta eli sekään ei voi olla..

Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

Rappari

Vika löytyi. Se oli tuo PCV venttiili jonka liittimen irrotuksen jälkeen sulake ei enää pala, vikakoodi pysyy poissa ja auto toimii normaalisti.

Oli sen verran haastavassa paikassa että en aluksi osannut irrottaa oikeaa liitintä.

Nyt vaan uuttaa osaa paikalleen ja kovaa ajoa.

Kiitokset mruotz avusta.

Rappari

Seuraava ongelma onkin ettei samanlaista osaa tunnu olevan saatavilla.

Vinkkejä osa 036103464AC löytymiseen?

mruotz

Noita ei saa enää uutena mistään. Käytettynäkin ehjät kortilla.

Laita yv., mulla on ehjä sulle.
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy