T5 130hp AXD 2.5L 2008 turbo

Aloittaja ulkosuomalainen, 07.12.23 - klo:21:47

« edellinen - seuraava »

ulkosuomalainen

Olisko jollakulla tietoa turbojen eroista 130heppasen ja174heppasen välillä,elikkä sopiiko 174heppasen turbo 130heppaseen ja millä muutoksilla 174heppasen turbo on tiettävästi hiukka tuottavampi mutta mitä muuta eroa. 130 heppasen turbo puhaltelee viime henkäyksiään melko äänekkäästi ja olis tiedossa edullinen 174 heppasen  puhallin  mutta kun se on tilaustavaraa niin ei viittis ihan tuosta vain tilailla jos ei sitten sovikkaan.

sprint

Onkohan tuo koneesi AXD kun vuosimalli on 2008? 174hv turbosta ei pelkältään varmaan hyötyä ole kun jos ei lähde muuttamaan muutakin moottorin ohjauksessa ja syötössä.

Jultsu

Juuri näin, teho ei synny happimolekyylien survomisesta palotilaan vaan polttoaineen syötöstä ja sen palamisesta, putkesta ulos tulevan savun väri on sitten hyvinkin riippuvainen tuosta hapen määrästä.

Eri turbon pulttaus autoon ilman mitään muita muutoksia yleensä johtaa huonompaan toimintaan, isompi ahdin herää huonommin / hitaammin ja moottorinohjaus saattaa ohjata ahtimen vnt-mekanismia liian vähän / liian paljon, johtaen yli/aliahtokoodeihin ja limppimoodiin.

plus, tietenkin sitten se fyysinen yhteensopivuus, onko molemmissa turbossa samanlainen laippaliitos tai putkiliitos, minkä kokoisena yms yms.

adaptereilla toki saa kaiken ratkaistua mutta jos lähtökohta oli selvitä mahd. halvalla niin adapterien ja ylimääräisen ajankäytön kautta se ampuu takaisin
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

ulkosuomalainen

AXD 4-MOTION  chipattu ja chippaaja sanoi jo ennen käsittelyä että tahtoo jäädä alakierroksilla ilmattomaksi  ja pitäs pistää isompi turbo.

sprint

Jostain luin että axd turbon vaihdossa axe turboon täytyy vaihtaa imuputken liitin. Muuten kävisi. Mua hämää että 2008 vuosimalli on axd, luulin että 2007 on jo dpf varusteltu.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy