Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - -Oksid-

#1
Alfa Romeo / Vs: Alfa Romeo
20.06.17 - klo:22:37
Vähän on hiljaista ollut tässä ketjussa niin päivitetäänpäs vähän omia fiiliksiä italialaisesta näin reilun puolen vuoden käyttöjakson jälkeen, verrattuna Ocuun:

Positiivista:

- hiljainen (tämä ei liene yllätys)
- nopea ohjaus ja mutkapätkät  8)
- ulkonäkö
- vaihteiston toiminta
- fiilis

Negatiivista:

- paikallisen merkkihuollon "osaaminen", ensimmäinen (ylimmääräinen) öljynvaihto ja vajaan litran ylitäyttö kun ei ilmeisesti tiedetty öljytilavuutta / osattu tikusta kattoa...
- tavaratila, tämä nyt ei ole varsinaisesti auton syy mutta ei sinne konttiin ihan samalla tapaa nakella laatikoita kun farkku-Ocuun
- muutamat etututkan sekoilut, näyttävät poistuneen viimeisten päivitysten myötä

Muuten kyllä tyytyväinen valintaan tähän mennessä. Giulia tosin ollut selvästi pettymys myyntimäärien kanssa, uskoakseni merkin maine / ennakkoluulot vaikuttavat + vaisu markkinointi (ja vähän jälleenmyyntipisteitä)

Kysykää jos kysyttävää on niin vastaillaan :)
#2
^^ pysyvätkö sähköisen takaluukun pumput kuivina, pre-FL:ssä tuppasivat vuotamaan vähän joka toisessa yksilössä.

Räsä tuli käytyä ihmettelemässä, ei ollut koe-ajoautoa vielä tarjolla (vanhaa koppaa edustava diesel olisi ollut mutta sitä ei ollut tarvetta enää testata  ::) ). Uuden bensan voisi aikanaan käydä koittamassa, jos sellainen koeajoriviin tulee.

Hirveästi ei ole FL-versioita vielä liikenteessä näkynyt, enemmän kuitenkin kuin nykyistä merkkiä ja malleja olevia yksilöitä  ???
#3
^ onnittelut uudesta autosta, ilmeisen tyytyväinen olet ollut II Räsään  8)

Nyt kun lehdet näyttävät hehkuttavan uuden Räsän ensiesittelyä (ja meinasin käydä huomenna sen vilkaisemassa mielenkiinnosta) niin onko tuossa FL:ssä Räsään tehty muuta muutoksia kun tuo keulan, hiukan tottumista vaativa, ilme ja bensapannuun +10hv?
#4
Pitkästä aikaa piipahtamaan täälläkin:

Tänään silmään sattui ensimmäinen havainto FL-Ocusta RS-asussa:



Keula näytti aika korkealta, olikohan autossa vielä kuljetustuet tms. paikoillaan.

Täytyy käydä testaamassa FL-RS kunhan aikanaan tulee koeajettavaksi.


#5
DPF:n polttoa esiintyy melko harvoin, n. kerran kuussa ehkä (eli n. joka 3. tankillinen) ainakin kyseisessä laitteessa. Silloin kyllä käryää lähinnä siltä kun olisi käsijarru tai jarrut laahaten päästellyt menemään, sisään käry ei tule kyllä. Autolla ajettu lähes ainoastaan Nesteen Pro Dieseliä käyttäen, yhtä Norjan reissua ja satunnaisia muun merkkisen polttoaineen tankkauksia lukuunottamatta.

Itsellä on välillä nenään tullut lämmitinlaitteen kautta selvästi makealta jäähdytysnesteellä tuoksahtava döfis (varsinkin kun lämmitys on päällä), auto myös hukkaa huoltovälillä jäähdytysnestettä edelleen (jota on tehnyt uudesta asti, jokaisessa huollossa sitä on lisätty) mutta vuotoa ei ole löytynyt. Olisiko vuoto sitten mahd. lämmityslaitteen kennon kohdalla, mene ja tiedä. Noh, tämä ongelma katoaa perjantaina ja siirtyy jonkun toisen murheeksi  ::)

Muuten ajoneuvon kanssa vietetty ~2,5 vuotta ollut ihan auvoisaa, sähköisen takaluukun pumput uusittu kertaalleen öljyvuodon johdosta (taas näyttävät olevan kosteat), samoin takaiskarit uusittu kun kolinaa oli (auttoi). Sisustan helinöihin tehty korjauksia enemmän tai vähemmän onnistuneesti, varsinkin pakkasella helisee, sirisee, paksissa natisee "styrox" siihen malliin että huomaa muovia käytetyn sisustamisessa. DSG toiminut lähes moitteetta, ainoa kilometrien myötä tullut ominaisuus on vaihteen kytkeytymisen viive ns. parkkipaikkapyörityksessä (suunnanvaihtoja), se on kasvanut selvästi uudesta. Öljyä ei ole tarvinnut lisäillä yhtään.
#6
Lainaus käyttäjältä: pomo - 15.01.16 - klo:09:34
Tuttu laittoi uuteen fabiaan finikor brilliant plus pinnoitteen. Takuuta lupaavat kolme vuotta. Vielä ei ole suuremmin kokoemuksia, autoa ei ole käsittääkseni näin talvella pestykään kertaakaan. Hinta oli käsittääkseni varsin maltillinen, jos en väärin muista alle 300e

Itsellä laitettiin Octaviaan tuo samainen brilliant + -käsittely auton ollessa uusi, lupasivat 3 vuoden "takuun" (oli silloin 2014 uusi tuote). Pinnoite laitettiin syksyä vasten ja jo ensimmäisenä talvena tuntui kuin olisi ajellut ja pessyt vahaamattomalla autolla: suola jämähti kuin tauti eikä vesikään tuntunut pesun jälkeen edes pisaroituvan maalipinnalla. Käytin auton tarkistuksessa keväällä jolloin todettiin pinnoitteen toimivan "normaalisti"  ::) Jotain hoitopesuja olisivat siihen kylkeen suositelleet mutta päädyin tuon jälkeen vahaamaan itse auton ensin Glymin punaisella ja sen jälkeen pari kerrosta Bilt Hamberin Finis-waxia, pinnasta tuli aivan toisenlainen heti.

Auto siis pestiin ekan talven aikana n. parin viikon välein, aina käsin ja ilman liottimia kuten käsittelyn ohjeissa todettiin (tosin keväällä, tarkastuksen jälkeen, oli pakko ruiskia liukkarilla että sai suolakertymät pois pinnasta, auto oli aivan raidallinen suolasta).

Eli omakohtaiset kokemukset tuosta käsittelystä eivät kovin vakuuttavia ole olleet...
#7
Joskus oli hevosen jouhista tehty lumiharja, sillä sai tarvittavat ikkunat sen verran auki että näki ajella.

Nykyisestä ei lumiharjaa vieläkään löydy, täälläkin mainittu nahkahanska + pyyhkijät on riittänyt näinä parina vuotena  ;D
#8
Lainaus käyttäjältä: EpesMY16 ja 184hv diesel. Ajettu 25000km ja öljyä on kulunut kaksi litraa. Ei nyt vielä kummoinen kulutus mutta miten muilla? Kuluuko?

Mittarissa ~reilu 73tkm ja alkuperäinen öljypullo korkkaamaton. Öljyt vaihdettu tähän mennessä n. 15tkm välein, jolloin pintä on aavistuksen laskenut täydestä, tod.näk. menisi tuon LL-vaihtovälin ilman lisäystä.
Nyt ajoneuvon pyrkiessä vaihtoautorivien koristeeksi tulee pidempi ajosuorite öljyillä, nykyisillä ajettu kohta n. 20tkm ja pieni vajoaminen havaittavissa maksimista.
#9
LainaaNoita on nyt tehnyt muutamia kertoja. Tuo 6 sekkaa oli kyllä pisin startti mitä tuolla on ollut.

Samaa tehnyt tuo oma 2014 mallinen säännöllisesti, eilen aamulla töihin startatessa startti pyöritti pitkään, ainakin tuon 6 sekkaa mutta lähti kumminkin.  Taisin tuosta aikanaan jossain huollossa mainita, mutta koska vika ei ollut sillä hetkellä päällä niin tilanetta seurattiin, sen jälkeen en ole asiasta jaksannut valittaa kun on käyntiin lähtenyt.
#10
Alfa Romeo / Vs: Alfa Romeo
16.09.16 - klo:13:45
LainaaOnnittelut, on varmasti takatuupparina erityisen nautittava kärry!

Uteliaisuudesta on kysyttävä, että onko kyse työsuhdepirssistä vai löytyikö niin paljon urheiluhenkeä, että omista laittamalla lähti Alfa tilaukseen?

Kiitos kiitos, ajotuntuma ja yleinen fiilis asian käytännössä ratkaisi, tosin ankaran pohdinnan kautta.

Kyseessä on ihan kovan rahan pirssi, eli tappiot aikanaan myytäessä/vaihdettaessa kärsitään itse (sen takia kaurapuurolinja onkin jo aloitettu  8)).

Alfabbs:n puolella aiheesta jonkin verran turinaa, joten sinne ainakin tulee päiviteltyä fiiliksiä aikanaan. Ehkä tännekin.
#11
Alfa Romeo / Vs: Alfa Romeo
16.09.16 - klo:00:23
Ylläolevaan kommenttiin yhdyn täysin.

Itse asiassa vakuutti niin paljon, että suullinen tilaus Giuliasta tuli tehtyä ja luovutus on joskus joulukuussa  ::)

Elämässähän pitää olla jännitystä...
#12
LainaaMuillakin on esiintynyt sama ongelma/ominaisuus: http://www.briskoda.net/forums/topic/395080-vrs-tdi-occasionaly-slow-to-fire-up

Ok, kiitos tiedosta, ei ole sitten välttämättä mikään yksilövika. Tuon oman osalta ei ole tosiaan keliriippuvainen (kuten tuossa briskodan foorumillakin on havaittu), tuota ilmenee niin lämpimästä autotallista startattessa kuin autokatoksesta yön jälkeen.
Seurataan tilanteen kehittymistä kun ei ainakaan vielä vaikuta liikkumiseen, voisihan siitä seuraavassa huollossa mainita mutta hiukan olen skeptinen että autolle mitään sen suhteen tehtäisiin, varsinkin kun ominaisuuden esille saaminen on satunnaista (pitäisi kai kuvata puhelimella videota jokaisesta startista)  ::)
#13
Luovutushuollosta saatu yhden litran öljypullo on edelleen kontissa mukana,avaamattomana. Öljyä ei ole tarvinnut lisätä vaihtovälillä, öljyt on vaihdettu n. 15tkm:n välein ja pinta on ollut minimissään n. 3/4:ssa, yleensä lähempänä täyttä. Ylitäyttöä ei kuitenkaan ole ilmennyt, sen olen aina vaihtojen jälkeen tarkastanut  ::) Mittarissa ~66tkm.
#14
LainaaOnko auto ollut ongelman ilmetessä parkissa mäessä? Tuolloin polttoaine on saattanut valua putkista tankkiin päin ja polttoainepumpu(i)lla voi (ainakin teoriassa) kestää hetken aikaa pumpata sitä moottorille.

Auto on aina pääosin parkkeerattuna tasaiselle, joko autokatoksessa / tallissa kun tätä on esiintynyt.
Ilmiö vaikuttaa siltä kun startti pyörittäisi konetta ensin ilman polttoainetta ja lopuksi pumppu heräisi henkiin ja syöttäisi polttonestettä suuttimille; käynnistyy normaalisti ja kakomatta.
Seuraillaan tilannetta...
#15
Mielenkiintoinen aihe, itsellä lienee vaihto edessä alustavasti ajatellen keväällä.

Todennäköisesti merkin vaihto edessä, Baijerilaiset määrätyllä tavalla kiinnostavat (3-sarja, diesel automaatti) ja myös erääseen Saapasmaan tuotteeseen on huomio hiukan kiinnittynyt  ::)

Asiallisesti palvellut, varusteita tosiaan on rutkasti joista osa on "ensi-innostuksen" jälkeen osoittautunut sellaisiksi että ilmankin pärjää, mm. kaukovaloassistentti, adaptiivinen vakkari varauksin (välillä on kaivannut sitä normaalia vakkaria, esim. normaali, suomalainen maantie, jonoajelua ja paljon sivuteille kääntyvää liikennettä, joka ryhmittyy kääntymiskaistoilleen -> ellet pääse ohittamaan reilusti niin tutka hiljentää kääntyvän mukana / lyö liinat kiinni, vaikka edessä on vapaata baanaa -> ärsyttävää) sekä sadetunnistin (tuntuu että tihkusateella lopputulos on joko ikkunan umpeen meneminen tai sitten sulat huitovat täysillä lähes kuivaa lasia, pyyhkijät ok eivätkä jätä raitoja, joskus toimii kuten pitääkin). Sähköinen luukku on kiva ja toiminut talvellakin kuten pitää, satunnaisia horkkakohtauksia lukuunottamatta, samoin moottorissa on arkikäyttöön sopivasti puhtia (vaikka diesel onkin) ja DSG:n kanssakin olen oppinut elämään.

Meluakin riittää, tähän tietysti voisi itse vaikuttaa vaimennusmattoa kylvämällä / rengasvalinnoilla, varsinkin nuo melkein sakoilla edessä olevat Potenzat pitävät semmoista meteliä karhealla asfaltilla, ettei paremmasta väliä.
#16
Onko muilla diesel-räsillä ajavilla tullut vastaan sellaista ilmiötä, että käynnistettäessä ajoneuvo startti jauhaa pitkän aikaan (n. 5-6 sekuntia) ilman että motti edes lupaisi, kunnes hörähtää tulille normaalisti? Muutama huomattavan pitkä startti osunut nyt kesäkaudelle, ikäänkuin motti ei saisi polttoainetta. Tapauksia on tullut kun ajoneuvo seisonut yön yli tai esim. viikonlopun yli. Tosin parin viikon lomareissun jälkeen starttasi kyllä normaalisti  :o

Auton pyörän kulmat pitäisi käydä säädättämässä, onko kokemuksia hoituuko jossain Vianorissa ok vai tarvitaanko tässäkin merkkitesterillä kalibrointia kun kulmia säädetään (syytä en kyllä keksi...)?
#17
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
13.06.16 - klo:00:18
Ja melutasoon vaikuttaa myös renkaan nopeusluokka, nuo Ã,,rÃ,,ssän ensiasennus-Potezat ovat nopeusluokkaa Y eli kestävät rakenteensa puolesta puotella 300km/h, joka varsinkin näissä dieseleissä on varsin optimistinen valinta  ::)
#18
Aiheeseen liittyen, signeerauksen ajoneuvoon 60tkm:n huolto 9.3. tehtynä, normihuolto + DSG:n öljyt ja lisätyönä jarrujen puhdistus ja herkistys (jarrujen vinkuna loppui tuon jälkeen, aiemmin se oli "ominaisuus"  ::) ) , 598 euroa Kotkan Sunilla.
"Ilmaisen" sijaisauton sai mainitsemalla, siitä ei erikseen veloitettu.

Tuossa Jaka oli maininnut lisätyönä mm. ilmansuodattimen vaihdon, katsoin noita dokumentaatiota ja ymmärtääkseni sitä ei vielä ole vaihdettu kertaakaan. Mikähän sen vaihtoväli on, 90tkm? Täytynee itse jossain vaiheessa kurkata että kuinka ummessa filtteri on  :o
#19
Pitkästä aikaa ketjuun kommentteja:

- kesärenkaiden vaihdon jälkeen huomio kiinnittyi renkaista (oletettavasti edestä, hankala paikantaa) kuuluvaan "jumps-jumps-jumps" -ääneen; ikäänkuin renkaassa olisi ollut jokin pykälä tai kiero levy ottaisi jarrupalaan kiinni. Ratissa tai muutenkaan menossa ei mitään tuntunut ja tämä ääni pisti korvaan ajettaessa sileällä pinnalla kaupunkinopeutta. Renkaissa ei silmämääräisesti katsellen mitään vikaa joten tulisi mieleen pyöränlaakerit; ovatko niitä kanssa-Oktavistit päässeet jo vaihtelemaan?

Kovemmissa nopeuksissa tuo ääni hukkuu yleiseen rengasmeteliin. Talvipyörillä en ollut tuota kuulevinani.

Muuten matka etenee, mittarissa ~60tkm: laatikon (DSG-6) osalta olen ollut havaitsevani määrätynlaista hidastumista, varsinkin kun suuntaan muutetaan esim. parkkipaikkapyörityksessä tai lähdetään aamulla katoksesta liikenteeseen: kaasua saa painaa jonkin verran ennenkuin "kytkin ottaa kiinni". Öljyt boksiin on vaihdettu ~56tkm:n kohdalle sattuneessa huollossa, jossa myös vaihdettiin takaiskarit ja tehtiin ylimmääräisenä työnä jarruhuolto.
#20
Tässä kolmoskoppasessa ei (vielä) ole tuota perinteistä VAG-ominaisuutta esiintynyt.

Ex kakkos-Räsässä raja meni n. -15 asteessa, jonka jälkeen ovet eivät joko auenneet sisältä/ulkoa (kahva suti tyhjää) ja kun aukesivat niin eivät menneet kiinni (edes tuulihakaan). Auto kävi rasvauksessa ja tsekkauksessa mutta vikaa ei koskaan löytynyt...
Pari kertaa piti paksista kömpiä sisään ja vastavuoroisesti pitää kuskin ovea ensimmäiset 30km kädellä kiinni kun lepatti valtoimenaan, eipähän käynnyt aika pitkäksi ajaessa  ::)
#21
Lainaus käyttäjältä: ukormi - 19.01.16 - klo:21:57

Takaluukku pitää infernaalista kitinää kovemmalla pakkasella.
Soitinta on turha käynnistää yli 20 asteen pakkasella ellei halua kuunnella nasaalia ääntä täysin ilman minkäänlaista bassoa ensimmäiset 20 kilometriä. Sinällään outoa kun on tuo Canton ostettuna. Entinen Elegance antoi nasaalia ääntä viitisen kilometriä ja sitten alkoi bassotkin elämään.


Täälläkin takaosastosta kuulunut styrox-maista kitinää kun lämpötila tippuu alle -20 asteen, siihen yhdistetään kolisevat iskarit niin ei ihan tule fiilistä että ajelee alle 2 vuotiaalla autolla....
Bassoista sama havainto.

Lisäksi jo kakkosmallista tuttua jarrujen jäätymistä on alkanut ilmenemään: pamahtavat auki kun autolla lähdetään muutaman tunnin seisomisen jälkeen liikenteelle. Lisäksi takajarru(t) vinkuvat ensimmäiset 500 metriä kuuluvasti (vik-vik-vik-vik...), laahannevat hieman. Asiasta mainittu aikaisemmin huollossa, on kuulemma ominaisuus "kaikissa autoissa" eikä aiheuta toimenpiteitä...

Laatikko (DSG) on yllättänyt iloisesti, toiminta tuntuu olevan normaalia myös näissä kylmemmissä keleissä; pykälät löytyvät ja vaihdotkin ovat normaaleita, ryntäilyjä tai "autokoululähtöjä" ei ole ilmennyt.

Taistelu jatkuu...  8)

#22
Kuten Ambientti tuossa yläpuolella kirjoittikin niin kyllä webasto tuota moottorin jäähdytyskiertoa lämmittäää. Töissä puolen tunnin lämmitys tosin näillä keleillä ei neulassa näkynyt, lauhemmilla keleillä taas neula pomppaa herkästi tuohon puoleen väliin, josta sitten ilman weban ajonaikaista käyttöä laskee.
Keula on tässä yksilössä vuorattu tammersuojan viimasuojilla, ainakin öljyn lämpöihin iso vaikutus noilla.
#23
Lainaus käyttäjältä: keurulan - 07.01.16 - klo:19:24

Lisäfiitserinä tässä on se, että avaimeton ovien avaus ei toimi. Yhdistäisin sen samaan kuin webaston toimimattomuus, koska tämä lakkasi toimimasta heti kun tuli kovat pakkaset ja webasto tilttasi. Huomasitko Oksid samaa?

Kessy toimi normaalisti kun autoon menin sisällä. Ainoastaan webasto kieltäytyi starttaamasta  :(
Huomenna aamulla uusi testi, SOC (state of charge) näytti 70% auton katokseen ajamisen jälkeen tänään
#24
Testi tänään.

Auto seisoi eilisen loppiaisen katoksessa, ennen "leposijalle" ajamista katoin diagnostiikasta akun varaustilan (SOC), joka oli 80% sammutettaessa.
Tänään aamulla näppäilin kakesta webasto tulille, tuloksena tiheä vilkutus kakessa. Lompsin autoon ja painoin manuaalista webaston käynnistystä, tuloksena valon palaminen ja sammuminen, webasto ei inahtanutkaan. Tuon jälkeen vilkaisin jälleen diagnostiikan, varaus oli edelleen tuo 80%.

Noh, sääli on sairautta joten ei muuta kun starttinappulan painallus ja "traktorihan" hörähti kaikkien ihmetykseksi tulille, vaikka mittari näytti -27, vähän tiukkaa tuntui tekevän. Raikas 35min tyhjäkäynti jonka jälkeen webastokin käynnistyi normaalisti.

Onko muilla tullut vastaan, olikohan akun jännite kuitenkin tuosta päivän seisomista tippunut niin paljon ettei weba sen takia startannut? Mitään herjoja ei ruuduilla näkynyt missään vaiheessa. Pro Dieseliä oli tankissa 3/4 eli siitäkään ei ollut kiinni...
#25
LainaaOnko kyseisenkaltainen huurtuminen normaalia 1.4TSI:lle, vai voiko puhalluksessa olla jotain ongelmaa.

Ei kuulosta kyllä normaalilta, itsellä puhallus on yksin ajettaessa myös pakkasella suunnattu jalkatilaan ja keskisuulakkeihin, jolloin esim. tuulilasille ei ole puhallusta ollenkaan (eikä tule sitä harmaata kalvoa niin herkästi  ::) )ja silti pysyvät huurtumattomina, myös takaikkunat. Jos enemmän porukkaa niin silloin automaattiasento (joka näyttää puhaltelevan talvella tuulilasille ja jalkatilaan suurimmaksi osaksi) käytössä.

Onko raitisilmasuodatin vaihdettu / todettu kuivaksi?
#26
LainaaVoisihan sitä lämpimikseen olla ensi viikolla Sunin suuntaan yhteydessä asiasta, vaikka vastaus lienee ettei ole ohjetta tullut ja odotellaan  ::)

Väärässä olin, Suniltakin tuli asiaan vastaus, s-postilla hönkäilyn jälkeen:

"Nyt tuli joulukuun alussa tieto, että ratkaisu on tullut, nyt on vaan ongelmia iskareiden saatavuuden kanssa."
ja kohta perään että "Nyt sain tietoa, että iskareita tulee maahantuonnin varastoon n. 2-3 viikon kuluttua."

Eli ilmeisesti uusilla (uuden tyyppisillä?) iskareilla lähtevät hommaa taklaamaan. Katsotaan, kestääkö kesään asti vaimeana  ::) (ja silloin loppuu takuukin).
#27
LainaaNo niin, lopultakin Multilinkin kolinakorjaukset aloitettiin, ainakin niille jotka reklamoivat takuun aikana,
korjauskutsuahan tästä ei ole.

Eli ylläoleva on liikkeen omaa aktiivisuutta ilmeisesti ja mitään virallista, maahantuojan / valmistajan ohjeistusta asiasta ei vielä ole? Voisihan sitä lämpimikseen olla ensi viikolla Sunin suuntaan yhteydessä asiasta, vaikka vastaus lienee ettei ole ohjetta tullut ja odotellaan  ::)
#28
Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 26.11.15 - klo:11:37
Onko kellekkään muulle noita takaluukun pumppuja kieltäydytty vaihtamasta vai olenko ainut!?

Omaani vaihdettu, nyt näyttävät olevan (ainakin vielä) kuivat. Ilmoitukseksi riitti sähköposti, jossa maininta että hikoilevat öljyä. Tuon jälkeen ehdotettiin suoraan vaihtoa ja kysyttiin milloin haluan auton huoltoon tuoda. Näköjään eroja ohjeistuksissa tässäkin asiassa liikkeiden välillä.

Ikuisuusaiheesta eli auton peräpään kolinoista ei ole mitään kuulunut, onko kellään aiheeseen uutta tietoa? Tehtaalta kuulemma odotellaan ohjetta että mitä tehdään (tai on odoteltu jo jonkin aikaa...).
#29
Tämä ei sinällään ole auton vika, mutta menkööt otsikon "murheet" alle:

- eilen Lappeenrantaan ajellessa tuli vastaan tulevasta rekasta kivi helvetillisen pamauksen saattelemana auton kattoon, kuskin A-pilarin tietämille
- tuloksena pieni painauma ja maalit pois iskemästä (pohjamaali ja paljas pelti paistaa)  >:(

Onko kokemuksia, kestääkö normaali paikkamaali tuossa paljaalla pellillä vai pitääkö käydä maalarilla/meikkarilla näyttämässä? Tuolle terävälle pienelle painaumalle ei voine oikein mitään...

#30
LainaaRäsä käytetty huollossa,takaluukun pumput vuotaa ja tehtaalta tullut tiedoite,että jos toimivat ihan normaalisti,niin ei saa vaihtaa uusiin!  Penkeissä ja ratissa kulumajälkiä,tehtaalta tiedoite,että eivät kuulu takuun piiriin!??
Jäähdytinnestettä katoaa jonnekkin 1l/1v painetesti tehty=ei vuotoja,seurataan,oli huollon kommentti
Auto on 5/14 ja ajettu 24tkm

Räsä käytetty takuukorjauksessa keskiviikkona, pumput vaihdettu mukisematta (vuotaneen öljyä), peilit rasvattu. Samalla vaihdatin öljyt ja suodattimen. Oli varmaan elämäni kallein öljynvaihto hintaan 165,95e  >:( , josta öljyn osuus 104,37e ja työnosuus 42e ... Loput muodostuivat suodattimesta, ongelmajätekäsittelystä ja öljytulpasta. Täytyy varmaan seuraavaan huoltoon hommata omat öljyt, jos suostuvat niitä koneeseen kaatamaan...

Ratissa ei ihmeempää kulumista, pientä kiillottumista havaittavissa, samoin penkkien nahkasivussa (lähinnä kuskin) alkavaa "nuhjaantumista". Mittarissa ~45tkm.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy