Skoda Fabia III - Yleistä keskustelua

Aloittaja Devl, 26.07.14 - klo:21:27

« edellinen - seuraava »

Omegapo

Joo, ei se väri mitenkään iloinen ole, mutta tyylikkään hillitty. Keltainen on kiva väri, mulla on ollut Keltainen Fabia RS Combi :-)
Audi A3 Sportback 1.4 TFSI S-tronic Open Sky Edition Business Sport -16

the-Rane

Tulipahan tuo käytyä itsekin koeajamassa uusi Skoda Fabia 1.2 TSI 110 Style DGS. Aika hyvin onnistuneet mielestäni päivityksessä. Ulkomuoto on aika varovaisesti päivitetty, mutta sisusta oli kovasti mieleeni. Tarjoaa varmasti hinta - laatusuhteeltaan hyvän paketin, mikäli vain tekniikkapuolesta löytyy itseä miellyttävä kombinaatio. Tässä viittaan siihen, että jos Fabiasta olisi RS -malli, niin voisin alkaa kuolata sitä itsekin  :P.

Koska kirjoittelen Rutinoffin kuskin koeajoja, autosta löytyy koeajo sivuiltani osoitteesta: www.korvikeautot.net

- ilman elämää ei ole tarinaa: http://www.rutinoff.net -
- Korvikeautot koeajossa: http://www.korvikeautot.net -

Omegapo

Hyvä ja mielenkiintoinen oli Rutinoffin koeajo ja kommentit Fabia uutukaisesta :-)
Audi A3 Sportback 1.4 TFSI S-tronic Open Sky Edition Business Sport -16

the_raz

Onko kukaan jo saanut uutta Fabiansa? Itse en ole ainakaan kertaakaan vielä nähnyt uutta Fabiaa liikenteessä (Espoon alueella) muuten kun omalla koeajokäynnillä.
Meille on sovittu luovutus 11.3, ja tilaus tehtiin 29.12, tilausta tehdessä myyjä puhui kolmen kuukauden toimitusajasta joten hyvin piti paikkansa

Omegapo

Minäkään en ole nähnyt yhtään uutta Fabiaa liikenteessä, varmaan ensimmäiset asiakastoimitukset alkaa sitten maaliskuussa. Minä tilasin farkku version, sille arveltiin toimitusajaksi huhti-toukokuu, suomen esittely sillä on maaliskuun puolivälissä. Minkälaisia toimitusaikoja muille farkun tilaajille on arvioitu? Jos sitä nyt kukaan myy pöljä tilannut kuin minä....eli näkemättä autoa :-)
Audi A3 Sportback 1.4 TFSI S-tronic Open Sky Edition Business Sport -16

Nilemma

Fabia näytti olleen mukana TM:n talviautovertailussa. Arvosana 8,3 ja 4 tähteä. Taakse jäivät mm. Corsa ja Qashqai, mutta esim. C4 Cactus, Kia Soul ja Mini pärjäsivät Skodaa paremmin. Ajettavuutta ja hallittavuutta oli kehuttu, mutta lämmityslaite ja valoteho olivat seiskan tasoa.

Jokkeri

No, on tässä yksi toinenkin näkemättä ja kokematta tilannut pöljä. Toimitusaika niinkin tarkka kuin 3-4 kk.

Lainaus käyttäjältä: Omegapo - 11.02.15 - klo:08:44
Minäkään en ole nähnyt yhtään uutta Fabiaa liikenteessä, varmaan ensimmäiset asiakastoimitukset alkaa sitten maaliskuussa. Minä tilasin farkku version, sille arveltiin toimitusajaksi huhti-toukokuu, suomen esittely sillä on maaliskuun puolivälissä. Minkälaisia toimitusaikoja muille farkun tilaajille on arvioitu? Jos sitä nyt kukaan myy pöljä tilannut kuin minä....eli näkemättä autoa :-)
Octavia 1.5 TSI Combi 2018
Octavia 1.4 TSI Combi 2011

Omegapo

Ok Jokkeri, eli samoja toimitusaikoja sulle arvioitu, laitetaan tietoa jos/kun toimitusaikaan tulee tarkempaa tietoa.
Audi A3 Sportback 1.4 TFSI S-tronic Open Sky Edition Business Sport -16

Tctic

Mielenkiintoisen oloinen uutuus kyllä tuo Fabia Combi 1.2 TSI 110:nä. Olisikohan tuo riittävän tilava yhden lapsen ja 12kg koiran perheeseen?

Varusteita tutkin sillä silmällä, että onko style järkevä vs ambition (hintaa lisää 1700â,¬) ja periaatteessa se on jos kokee saavansa lisäarvoa climasta, keskikyynärnojasta, takatutkasta, kangasmatoista, sunset tummennuksista, bolerosta, etumatkustajan penkin korkeussäädöstä, sähkölaseista myös takana ja 16" aluista. Minulle välttäisi noista clima, keskikyynärnoja ja bolero jotka saa erillisinä ~720â,¬:lla. Toki 1000â,¬ ei ole enää mahdottoman paljon noista lopuista ja jos tutkan haluaisi taakse (321â,¬), niin sitten olisi melkein sama ostaa style. Minulle "pakollisilla" varusteilla Ambition tulisi maksamaan 21529,69â,¬ (peltivanteilla) ja style 22008,31â,¬ (16" aluilla). Tuon paketin kun saisi tingittyä käteisellä jonnekin 20000â,¬:n kieppeille, niin ostoa voisi vakavasti harkita.

the_raz

Lainaus käyttäjältä: Tctic - 13.02.15 - klo:15:00
Mielenkiintoisen oloinen uutuus kyllä tuo Fabia Combi 1.2 TSI 110:nä. Olisikohan tuo riittävän tilava yhden lapsen ja 12kg koiran perheeseen?

Me lähdemme siitä että Fabia HB on tarpeeksi tilava kahden lapsen (6 ja 7v) perheelle - vaihtoon lähtee Roomster.

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: the_raz - 13.02.15 - klo:17:18
vaihtoon lähtee Roomster.

BTW- Roomsterin valmistus lopetetaan aivan lähiaikoina.

Tctic

Fabiaan ei taida olla saatavilla xenonvaloja vaan nuo linssivalot ovat normaalit H7:t?

Paha71

Lainaus käyttäjältä: Tctic - 14.02.15 - klo:10:45
Fabiaan ei taida olla saatavilla xenonvaloja vaan nuo linssivalot ovat normaalit H7:t?

Juurikin näin.
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

the_raz

Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 13.02.15 - klo:22:54
BTW- Roomsterin valmistus lopetetaan aivan lähiaikoina.

Tiedän, sen takia pitikin löytää joku toinen malli. Roomsterilla ollaan ajettu sitten vuoden 2007 kesällä :)

enkero

Lainaus käyttäjältä: Tctic - 13.02.15 - klo:15:00
Minulle "pakollisilla" varusteilla Ambition tulisi maksamaan 21529,69â,¬ (peltivanteilla) ja style 22008,31â,¬ (16" aluilla). Tuon paketin kun saisi tingittyä käteisellä jonnekin 20000â,¬:n kieppeille, niin ostoa voisi vakavasti harkita.

Melkein väkisin jää jonkunverran tuota kalliimmaksi, luotettavalta taholta olen kuullut tiedon että Fabian JM-kate on verrattain pieni (yksinumeroinen kate%) joten aika spessuasiakkuus saisi olla.

Reilun kuukauden kuluttua rouva saa autonsa, en tiedä ihan varmaksi kumpi sitä odottaa enemmän ;)
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Manki

Moro.
Täällä kanssa näkemättä combin tilannut kolmisen viikkoa sitten. Toimitus maaliskuun lopussa.
110 heppanen style tulossa.
T-roc

Omegapo

Manki sullehan nopeasti auto tulee ja siis farkku versio, mulle arveli, että menee jopa toukokuulle, auton tilasin jo yli kuukausi sitten, jospa se kullekin tulisi sitten jo aikaisemmin.
Audi A3 Sportback 1.4 TFSI S-tronic Open Sky Edition Business Sport -16

Nilemma

Lainaus käyttäjältä: Tctic - 13.02.15 - klo:15:00
Varusteita tutkin sillä silmällä, että onko style järkevä vs ambition (hintaa lisää 1700â,¬)
HB-mallissa hintaeroa jäi 1070 euroa (sis. toimituskulut ja talvivarusteet), kun Ambition-malliin valitsi lisävarusteeksi automaatti-ilmastoinnin, Boleron ja sportti-istuimet. Itse päädyin Ambitioniin, koska tallissa odottaa valmiina 17-tuuman alut, enkä koe tarvitsevani tummia laseja tai parkkitutkaa. Katon aion teippauttaa jälkikäteen mustaksi. Tulee huomattavasti halvemmaksi kuin tehtaalta tilattu Color concept, joka maksaa Ambition-malliin yli 1000 euroa.

Jos arvostaa noita kaikkia mukana tulevia lisävarusteita ja/tai haluaa valita Color concept -värityksen (joka kustantaa Styleen vain 255e ), niin silloin kannattaa ainakin HB-mallin osalta valita Style.

Lainaus käyttäjältä: Omegapo - 14.02.15 - klo:14:55
....mulle arveli, että menee jopa toukokuulle, auton tilasin jo yli kuukausi sitten, jospa se kullekin tulisi sitten jo aikaisemmin.

Minulla on toimitusarvio tammikuun lopussa tilatulle Hb-mallille 4/2015.

Tctic

Minkälaisia alennusprosentteja olette saaneet omista Fabioistanne? Octavian alennusprosentteja näkyi olevan jossakin threadissa ja ne olivat 8-11%. Kävin katsomassa hb Fabioita Oulun Veholla ja ei se autona missään nimessä hassumman oloinen ole. Vähän epäilyttää, että kuinka pahasti ajomeluun pettyy vs tuo nykyinen a4 b7.

Tuo xenonvalojen puute kyllä tympii, H7:t tahtovat olla huonot vaikka mitä tekisi.

stylesti

Minun vihreän musta styleni on Hangon satamassa ,saan sen parinviikonkuluttua,nyt täytyy vain löytää alkuperä mitoilla olevat tavirenkaat ja vanteet,laitan 185x60 kokoiset renkaat mustilla vanteilla, et ja reikämitta on tärkeitä ettei tarvii sovite rinkuloita ,takuun takia kuulemma tosi tärkeitä,rengas liikkeestä saa noin 350 euroa havemmalla kuin jälleen myyjältä,

enkero

Lainaus käyttäjältä: Tctic - 14.02.15 - klo:16:47
Minkälaisia alennusprosentteja olette saaneet omista Fabioistanne? Octavian alennusprosentteja näkyi olevan jossakin threadissa ja ne olivat 8-11%.

Ymmärtääkseni noin 7%, papereita ei ole kirjoiteltu mutta auto on tilattu joulukuun alussa.

Octaviassa on ymmärtääkseni isommat katteet jälleenmyyjillä, paras ale mitä olen saanut on 11,25%. Silloin ei ollut vaihdokkia sotkemassa, nyt vaimon autokaupassa olen ollut vaan koeajamassa ja ruksaamassa varusteet.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Nilemma

Lainaus käyttäjältä: enkero - 14.02.15 - klo:17:39
Ymmärtääkseni noin 7%, papereita ei ole kirjoiteltu mutta auto on tilattu joulukuun alussa.
Tästä onkin hyvä laskea, että oman autoni hyvityshinta on todellisuudessa n. 1400 euroa huonompi, miltä paperilla näyttää.  ;D

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: Tctic - 13.02.15 - klo:15:00
Mielenkiintoisen oloinen uutuus kyllä tuo Fabia Combi 1.2 TSI 110:nä. Olisikohan tuo riittävän tilava yhden lapsen ja 12kg koiran perheeseen?

Varusteita tutkin sillä silmällä, että onko style järkevä vs ambition (hintaa lisää 1700â,¬) ja periaatteessa se on jos kokee saavansa lisäarvoa climasta, keskikyynärnojasta, takatutkasta, kangasmatoista, sunset tummennuksista, bolerosta, etumatkustajan penkin korkeussäädöstä, sähkölaseista myös takana ja 16" aluista. Minulle välttäisi noista clima, keskikyynärnoja ja bolero jotka saa erillisinä ~720â,¬:lla. Toki 1000â,¬ ei ole enää mahdottoman paljon noista lopuista ja jos tutkan haluaisi taakse (321â,¬), niin sitten olisi melkein sama ostaa style. Minulle "pakollisilla" varusteilla Ambition tulisi maksamaan 21529,69â,¬ (peltivanteilla) ja style 22008,31â,¬ (16" aluilla). Tuon paketin kun saisi tingittyä käteisellä jonnekin 20000â,¬:n kieppeille, niin ostoa voisi vakavasti harkita.

Ota suoraan Style, mutta jos et hirveästi aja auto täynnä kamaa tai vedä kärryä, niin 1.2 TSI 90hv versio välttäisi ehkä myös? Siinä lähes sama vääntö ja kulku kuin "isoveljessä" jos puhutaan normaaleista moottorin käyntinopeuksista (alle 3500rpm). Se ainakin lähtee alle 20ke suoralla kaupalla. Ja lopputuloksena saat nauttia varusteista ja muutenkin hienosta uudesta autosta.

Ja tuolle teidän perheelle Fabia combi riittää varmasti tiloineen. Koko perhe viihtyy autossa, jos kuski viihtyy.  :)
Octavia III RS TDI

Tctic

Samaa katsoin, 20tâ,¬:lla (7% alennus verottomasta hinnasta) saisi 90hv stylen kaikilla muilla tarvittavilla varusteilla (metalliväri, koukku, sporttia kaikki, 17" alut) paitsi panoraamakatolla. Haluaisin uuden auton, mutta 20tâ,¬:lla saisi myös 100tkm ajetun a4 b8 2.0tdi avantin. Hankalaa. :P

Omegapo

Mulla on a4 farkku jonka vaihdan Fabia farkkuun, ajan nykyään enää noin 6000-7000km vuodessa mutta tarvitsen kuitenkin autoa mm mökkimatkoihin. Audin fabiaan vaihdossa häviän mm ajomukavuudessa, mutta ajan niin vähän vuodessa. Mutta kulut jotka autossa joka tapauksessa on mm vakuutukset ja huollot suunnilleen puolittuu Audiin nähden, ja Audissa takuut loppu joten mahdolliset isot korjaukset auton ikääntymisen vuoksi ovat mahdollisia. Fabialla olen ajatellut ajella 10 vuotta, sitten Se on ajettu vasta 60tkm. Fabialla kun ajaa Audiin nähden on kuin laittaisi rahaa pankkiin
Audi A3 Sportback 1.4 TFSI S-tronic Open Sky Edition Business Sport -16

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: Tctic - 15.02.15 - klo:12:03
Haluaisin uuden auton, mutta 20tâ,¬:lla saisi myös 100tkm ajetun a4 b8 2.0tdi avantin. Hankalaa. :P

Ovathan nuo aika erilaisia vaihtoehtoja, ja painotuksista valinta lopulta riippuukin. A-nelkku on nätti ja hyvä ajaa, mutta Fabiassa on se hyvä puoli että niitä on katukuvassa tosi harvassa verrattuna A4 Audiin. Itse laskisin sen plussaksi. En usko että Fabia Combia myydään kovin paljon kuitenkaan Suomessa, vaikka siinä erinomainen hinta/ominaisuus-suhde onkin.
Octavia III RS TDI

Tctic

Minulla tulee luokkaa 25tkm per vuosi, joten tienpäällä saa olla. Sen puolesta A4 puolustaisi paikkaansa. Pitää käydä testaamassa fabia combi kunhan saavat niitä jälleenmyyjille, Oulussa meinasivat, että viikolla 9 tulisi. Jos se on riittävän hyvä, niin tekee sitten lopullisen päätöksen.

Jokkeri

Onko vielä selvinnyt, millaisilla Android-puhelimilla Fabian MirrorLink ja SmartGate toimivat?
Mallisivuilta löytyi alussa puhelinten malliluettelo, mutta nyt kysytään auton vin-koodia ja sitäöhän ei saa ennen kuin saa auton.
Myyjä oli sitä mieltä, että lähes kaikki Android-puhelimet käyvät, mutta uskon kuitenkin, että jokin ohjelmataso (esim. Android 4.3) täytyy olla.
Octavia 1.5 TSI Combi 2018
Octavia 1.4 TSI Combi 2011

stylesti

Fabian dsg stylen pienen vihreä mustan luovuts 27.02. 2015.

Omegapo

no stylestillä on auton tulo lähellä, laitahan sitten kuvia ja tunnelmia tänne  :)
Audi A3 Sportback 1.4 TFSI S-tronic Open Sky Edition Business Sport -16

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy