Webastolla lämmitys - ohjeita/neuvoja - ongelmia

Aloittaja TKe_, 22.12.09 - klo:20:03

« edellinen - seuraava »

duke7

Ainakin normaalin kaukosäädin htm:n ohjelmointiin on kaksi tapaa. Eli painat ”on” ja lämmitin käy siitä hetkestä eteenpäin asetetun ajan tai käytät ajastusta. Ajastuksen kanssa ajastetaan lähtöaika ja lämmitin päättelee itse sopivan lämmitysajan mukavuustason (5 on mukavin) ja lämpötilan mukaan. Muistaakseni käy noin 5 min vielä asetetun ajan jälkeen.

Eiköhän tuo tc toimi samalla logiikalla ja ainakin tämänpäiväinen toiminta siis täysin oikein.

Enhancer

#1201
Lainaus käyttäjältä: jtmattila - 10.03.18 - klo:19:40
Tänään kokeiltu Thermo Callin nollaus ottamalla ohjainlaitteen 1A sulake hetkeksi pois. Ohjaimen kello on oikeassa ajassa, se on nyt varmaa. Ajastus ei vieläkään toimi.
Nyt alkaa kytemään ajatus että josko tuossa olisi kuitenkin jokin lämpotilaan perustuva lämmitysajan säätö.
Miten tuo HTM mukavuustason säätö toimii? 1 on ilmeisesti vähiten mukava ja 5 mukavin? Pitääkin kokeilla vielä laittaa mukavuustaso 0.

Tänään kokeilumielessä laitoin lämmitysajaksi 45min. Lämmitin lähti lämmittämään 20min ennen asetettua lähtöaikaa. Lämpötila 0°C.
Jostakin syystä et siis voi käynnistää lämmitintä itse, vaan se on saatava ajastettua. Eihän siellä purkissa ole sattumoisin DNA:n SIM-kortti?

Lämmitysajan asetus tarkoittaa Webastolla lämmittimen maksimikäyntiaikaa, eli lämmitin käynnistettäisiin maksimissaan 45min ennen asetettua lähtöaikaa. Pakkohan siellä sitten on olla lämpötilaan perustuva logiikka, joka laskee käynnistysaikaa. ,,kkiä vaan thermocallin manuaalista ei moista löytynyt.

Edit: nyt katsoin uudemman tc4 manuaalia. Jos asetat htm leveliksi 0, poistuu tuo käyntiajan arpominen käytöstä ja lämmitin käy ennen ajastettua lähtöaikaa sen asettamasi maksimiajan.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

jtmattila

Eipä ole tässä Thermo Callissa HTM-asetuksessa 0. Teksviestillä yritin  asettaa nollaksi mutta sitten lämmitin ei lähtenyt ollenkaan päälle ajastuksella. Saakohan tuota lämpötilan mukaan säätyvää lämmitysaikaa jotenkin disabloitua? Ainakaan sovelluksella ei onnistu...
No huomenna taas soitellaan Kahalle.
Fabia 2.0 Mpi 2007
Superb 2.0 TDI 2011

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: jtmattila - 11.03.18 - klo:21:32
Eipä ole tässä Thermo Callissa HTM-asetuksessa 0. Teksviestillä yritin  asettaa nollaksi mutta sitten lämmitin ei lähtenyt ollenkaan päälle ajastuksella. Saakohan tuota lämpötilan mukaan säätyvää lämmitysaikaa jotenkin disabloitua? Ainakaan sovelluksella ei onnistu...
No huomenna taas soitellaan Kahalle.
Onko siinä laatikossa DNA:n SIM-kortti?
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

jtmattila

Fabia 2.0 Mpi 2007
Superb 2.0 TDI 2011

jtmattila

No nyt selvisi tämäkin probleema...

Kyseessä oli HTM-mukavuustasosta ja lämpötilasta riippuva lämmitysaika.
Sain hyvää palvelua Kahalta ja joutuivat itsekkin hetken asiaa pohtimaan.
HTM:n sai kun saikin pois päältä sovelluksella ajoneuvoasetuksista.

Nyt ajastus toimii kunhan vaan asettaa ajaksi lämmittimen päälle lähtöajan eikä liikkeelle lähtöaikaa.
Ihmetystä herättää vaan se että -25°C pakkasillakaan ei lämmittänyt kuin 30min ennen lähtöä.

Joka tapauksessa tämä ajastusongelma oli enemmän käyttäjäperäistä ( tai ehkä käyttöohjeiden ja opastuksen puutteesta johtuva)
Fabia 2.0 Mpi 2007
Superb 2.0 TDI 2011

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: jtmattila - 12.03.18 - klo:22:34
No nyt selvisi tämäkin probleema...

Kyseessä oli HTM-mukavuustasosta ja lämpötilasta riippuva lämmitysaika.
Sain hyvää palvelua Kahalta ja joutuivat itsekkin hetken asiaa pohtimaan.
HTM:n sai kun saikin pois päältä sovelluksella ajoneuvoasetuksista.

Nyt ajastus toimii kunhan vaan asettaa ajaksi lämmittimen päälle lähtöajan eikä liikkeelle lähtöaikaa.
Ihmetystä herättää vaan se että -25°C pakkasillakaan ei lämmittänyt kuin 30min ennen lähtöä.

Joka tapauksessa tämä ajastusongelma oli enemmän käyttäjäperäistä ( tai ehkä käyttöohjeiden ja opastuksen puutteesta johtuva)

Oliko tuosta mitään mainintaa ohjeissa, jos maahantuojakin joutui tuota selvittämään  ;)
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

jtmattila

Sepä se...ohjeet joutui kaivamaan netistä ja niissäkin puhuttiin että HTM toimii jos ulkoinen lämpötila-anturi asennettu. HTM:n pois kytkemisestä en ohjeista löytänyt mitään. Auton luovutuksessa käteen lyötiin pari hassua paperia missä luki Webasto mutta ohjeita ei tullut.

No nyt joka tapauksessa toimii.
Fabia 2.0 Mpi 2007
Superb 2.0 TDI 2011

a_jaba

Tässäpä mielenkiintoista luettavaa  :o

"Haluatko esilämmittää dieselautosi moottorin 30 asteen pakkasella? Ei muuten onnistu enää kaikissa Euro 6-autoissa"

https://www.talouselama.fi/uutiset/te/cb281a36-2769-378a-8688-80329f447f58?ref=ampparit:7286

Veikkaanpa että jutussa ei ole kerrottu sitä todellista syytä tähän ettei moottoria enää voi lämmittää millään ja se vastaus on WLTP-päästömittaus. WLTP-päästömittauksessa kuulemma otetaan myös webaston päästöt huomioon hiilidioksidi ja ym. päästöinä ja arvaan tässä kohtaa, että uudessa päästömittauksessa on porsaanreikä. Tämä webaston kokoinen porsaanreikä mahdollistaa lämmittimen käytön kunhan lämmitin ei lämmitä moottoria ja silloin myös päästöt jätetään rauhaan lämmittimen osalta.

Jos asia on näin kun arvailen niin näiden päästönormien tekijöiden asiantuntemus on mielestäni samaan aikaan huvittavalla ja surullisella tasolla. Toisaalta on ihan totta, että moottoreiden kylmäkäynnistystä ei suurilla markkinoilla harrasteta niin eipä se asia varmaan ketään ulkopuolista paljoa kiinostakkaan.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Tos®

Pitääkin testata vielä ennen kesää, lämpiääkö -17 (-18) tiquanin moottori, vai tohottaako Webasto turhaan.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Enhancer

Lämmitti se tehdas-Webasto yhteen väliin aiemminkin pelkkää kabiinia konsernituotteissa, vaan niin löytyi bittiä käännettäväksi jotta vesiventtiili kääntyi moottorille suotuisampaan asentoon.

Eiköhän jatkossakin onnistu, toki hyvä ettei tehdaslämmittimet jää kokonaan pois ohielmistosta jos tosiaan näin että ei nosta CO2-arvoa mikäli ei lämmitä kuin kabiinia tehtaalta tullessaan.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

BMF

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 16.04.18 - klo:21:27
Tässäpä mielenkiintoista luettavaa  :o

"Haluatko esilämmittää dieselautosi moottorin 30 asteen pakkasella? Ei muuten onnistu enää kaikissa Euro 6-autoissa"

https://www.talouselama.fi/uutiset/te/cb281a36-2769-378a-8688-80329f447f58?ref=ampparit:7286

Veikkaanpa että jutussa ei ole kerrottu sitä todellista syytä tähän ettei moottoria enää voi lämmittää millään ja se vastaus on WLTP-päästömittaus. WLTP-päästömittauksessa kuulemma otetaan myös webaston päästöt huomioon hiilidioksidi ja ym. päästöinä ja arvaan tässä kohtaa, että uudessa päästömittauksessa on porsaanreikä. Tämä webaston kokoinen porsaanreikä mahdollistaa lämmittimen käytön kunhan lämmitin ei lämmitä moottoria ja silloin myös päästöt jätetään rauhaan lämmittimen osalta.

Jos asia on näin kun arvailen niin näiden päästönormien tekijöiden asiantuntemus on mielestäni samaan aikaan huvittavalla ja surullisella tasolla. Toisaalta on ihan totta, että moottoreiden kylmäkäynnistystä ei suurilla markkinoilla harrasteta niin eipä se asia varmaan ketään ulkopuolista paljoa kiinostakkaan.

On kyllä huvittavaa touhua. Noh eiköhän tällä touhulla saada viimeistään nämä dieselit tapettua. Hyvin ne kyllä tässä "dieselautojen teurastamisessa" onnistuvat. Kuka hölmöläinen haluaa dieselin ilman moottorinlämmitystä?  ;D
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Gigaa

Lainaus käyttäjältä: BMF - 17.04.18 - klo:08:07
Kuka hölmöläinen haluaa dieselin ilman moottorinlämmitystä?  ;D

Ne työsuhdeautoilijat, joille diesel tulee edukkaammaksi ja moottorin mahdollisesta suuremmasta kulumisestakaan ei tarttee välittää.
Škoda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 16.04.18 - klo:22:59
Lämmitti se tehdas-Webasto yhteen väliin aiemminkin pelkkää kabiinia konsernituotteissa, vaan niin löytyi bittiä käännettäväksi jotta vesiventtiili kääntyi moottorille suotuisampaan asentoon.

Eiköhän jatkossakin onnistu, toki hyvä ettei tehdaslämmittimet jää kokonaan pois ohielmistosta jos tosiaan näin että ei nosta CO2-arvoa mikäli ei lämmitä kuin kabiinia tehtaalta tullessaan.

Tämä ihan totta ja toivottavasti myös jatkossa onnistuu kikkailu venttiilien asennoilla. Aiemmin kyse taisi kuitenkin olla autonvalmistajan päähänpistosta ja nyt kyseessä CO2-päästöjen välttely niin löytyyköhän sellaista asetusta enää ohjainlaitteelta..  :-\

Toivottavasti ei mennä siihen pisteeseen, että webaston käyttö ajon aikana on estetty kokonaan kuten konsernin GTE malleissa. Niissä se tosin taitaa liittyä jotenkin monimutkaiseen vesikiertoon missä on tietysti sähköpuolen komponentteja joita ei välttämättä haluta lämmittää turhaan.

Ja edelleen puhdasta arvailua omalta puoleltani nämä jutut..  :o
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

HiTecci

Euro6 kertoo jotta 2h kuluttua moottorin sammutuksesta pitää moottorin lämpötilan olla vallitsevassa ulkolämpötilassa. Nyt jos moottoria esilämmitetään sellaisenaan, niin virhettähän tuosta paukkaa ja kojelauta loistaa sateenkaaren väreissä. Mutta nou hätä, tähän on jo valmiit ratkaisut olemassa ainakin Eberillä ja Weballa. Lämmityksen käynnistyessä ensin huijataan auton logiikkaa mukamas käynnistämällä auto laittamalla siihen virrat päälle hetkeksi. Nyt siis käynnistyy tuo em. 2h kello, joka aika on käytettävissä esilämmitykseen ihan huoletta. Jos kuitenkin jostain syystä esilämmitystä halutaan jatkaa tuon yli, "käynnistetään" auto uudelleen ennen kuin 2h kello kuluu umpeen ja näin on taas se seuraavat 2h aikaa jatkaa esilämmitystä 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Enhancer

Tämä 2h -kuvio ei nyt ihan auennut. Onhan nytkin teillä paljon Euro 6 autoja, joissa on Webasto ja toimii ihan normaalisti. Joissain autoissa toki virhettä on tullut johtuen moottorinohjaimen puutteellisesta ohjelmoinnista, eli esimerkiksi niin että moottorinohjain vertaa jäähdytysnesteen ja polttoaineen lämpötilaa, toinen lämmitetään Webastolla ja toinen ei josta sitten vikavalo palaa syynä heitto anturitiedoissa.

WLTP-tyypitys on asia erikseen, eli autonvalmistajan pitää varusteilla X tyypittää auto ja antaa sille tietty CO2-päästöarvo. Nähtävästi tämä lisälämmityksen poisto moottorilta siirtää lisälämmityksen päästöt pois moottorin päästöistä, ja näin ei tule korotusta auton CO2-arvoon vaikka esimerkiksi Webasto autoon tehtaalta tulisikin. Ongelmahan tuon kiertäminen ei missään tapauksessa ole, jos ei ohjelmallisesti suoraan onnistu, niin sitten venttiilistä letkut irti ja ohitus niin että vesikierto vapautuu.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

o.b.

Eipä auennut minullekkaan tuo 2h sääntö. Moottorin lämpötila lähestyy ulkolämpötilaa sitä hitaammin, mitä lähempänä lämpötilat ovat tosiaan. Lämpötilojen ero määrittää sen, kuinka nopeasti lämpötila laskee. Hihasta ravistettu arvo on, että 2h jälkeen lämpötila ero on talvella vielä 15-20 astetta ja kesällä sitäkin suurempi. Jos lämpötilojen pitäisi olla samat 2h jälkeen, pitäisi moottoria jäähdyttää ja se vasta energiaa kuluttaisikin.

Ehkäpä se 2h sääntö tarkoittaa sitä, että moottoria ei saa jälkilämmittää pidempään kuin tuo 2 tuntia? Ehkäpä pitää joskus lukea ne EURO6 määritykset ajatuksen kanssa, niin ei tarvii arvuutella :o

Tigulaari

Talvi tulee ja tt-v:stä pitäisi päästä eroon ja ajatellut laitta vevon tilalle tai sit binarin. Mistä noista vevoista tietää mikä sopii montaa eri valmiste nro esim: tässä 7N0815005AE

https://www.ebay.com/itm/VW-Sharan-7N-Webasto-Standheizung-7N0815005AE-Thermo-Top-VEVO-Diesel-2-0-TDI/183186514657?hash=item2aa6c462e1%3Ag%3A2vQAAOSwWupa2KrN&_sacat=0&_nkw=webasto+vevo&_from=R40&rt=nc&_trksid=m570.l1313

Tiguaniin olisi tulossa

Tigulaari

Lainaus käyttäjältä: Tigulaari - 15.08.18 - klo:07:30
Talvi tulee ja tt-v:stä pitäisi päästä eroon ja ajatellut laitta vevon tilalle tai sit binarin. Mistä noista vevoista tietää mikä sopii montaa eri valmiste nro esim: tässä 7N0815005AE

https://www.ebay.com/itm/VW-Sharan-7N-Webasto-Standheizung-7N0815005AE-Thermo-Top-VEVO-Diesel-2-0-TDI/183186514657?hash=item2aa6c462e1%3Ag%3A2vQAAOSwWupa2KrN&_sacat=0&_nkw=webasto+vevo&_from=R40&rt=nc&_trksid=m570.l1313

Avk:lla olisi myynnissä taasen caddystä 5K0815005B merkinnöillä.
Tiguaniin olisi tulossa ja esilämmittimeksi tarkoitus laittaa ja kellokytkimen kautta.

o.b.

Lainaus käyttäjältä: Tigulaari - 15.08.18 - klo:07:30
Talvi tulee ja tt-v:stä pitäisi päästä eroon ja ajatellut laitta vevon tilalle tai sit binarin. Mistä noista vevoista tietää mikä sopii montaa eri valmiste nro esim: tässä 7N0815005AE

https://www.ebay.com/itm/VW-Sharan-7N-Webasto-Standheizung-7N0815005AE-Thermo-Top-VEVO-Diesel-2-0-TDI/183186514657?hash=item2aa6c462e1%3Ag%3A2vQAAOSwWupa2KrN&_sacat=0&_nkw=webasto+vevo&_from=R40&rt=nc&_trksid=m570.l1313

Tiguaniin olisi tulossa
Kyllä sinne pitäisi sopia mikä tahansa VAG-konsernin VEVO. TT-V:n tilalle se menee ihan heittämällä, liittimet ovat samanlaiset. Annostelijapumpun joutuu kuitenkin vaihtamaan DP42:seen. Jos auto on uudempi kuin 2006~2007, siinä on DP41 ja tuosta puuttuu takaiskuventtiili. Vanhemmassa autossa on vanhemman mallinen TT-V ja sen kaverina DP40, joka toimii myös tuon VEVO:n kanssa.

Kannattaa kuitenkin vaihtaa tuo VEVO, sillä se on luotettavampi ja jonkun verran hiljaisempikin.

Tigulaari

Avk:lta löytyi ja tt-v:n tilalle luiskahti. Ilmansuodatinta ainoastaan joutui tuossa Vevossa muokkamaan muuten ihan plug and play ja tietenkin uusi dp42 polttoaine pumppu. Vcds:llä Line filling ja function test käy ja kukkuu...

Käyköhän tuohon VEVO:oon minkälainen kaukosäädin ?

o.b.

Käy ihan samat kaukosäätimet kuin TT-V:hen. Uudemmissa on LIN-väylä ja se taitaa olla erilainen kuin vanhempien W-BUS, joka siis VEVO:ssa. Toivottavasti vedit muuten valmiiksi sen väylän piuhan lämmittimeltä ::)

Telestart T100 HTM toimi ainakin, samaten T91 ja alkuperäisasennusten T91r.

Sisäpuhaltimen päälle saamiseksi pitää jumppailla releen kanssa ellei Climatronicissa ole Webaston käynnistysnappulaa.

Tigulaari

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 20.08.18 - klo:08:26
Käy ihan samat kaukosäätimet kuin TT-V:hen. Uudemmissa on LIN-väylä ja se taitaa olla erilainen kuin vanhempien W-BUS, joka siis VEVO:ssa. Toivottavasti vedit muuten valmiiksi sen väylän piuhan lämmittimeltä ::)

Telestart T100 HTM toimi ainakin, samaten T91 ja alkuperäisasennusten T91r.

Sisäpuhaltimen päälle saamiseksi pitää jumppailla releen kanssa ellei Climatronicissa ole Webaston käynnistysnappulaa.

Eikö puhaltimen toimintaan riitä "vanhat" johdotukset ? Ipcu rele kyllä löytyy jo vanhastaan, joka on tosin ollut mykkänä jo jokusen vuoden, uusikin odottelee kaapissa mutta en ole asentanut.

o.b.

Jos siinä on joskus ollut kaukosäädin ja puhallin toiminut, en näe ongelmaa, miksei toimisi. Varmaan silloin Webastollekin on vedetty se W-BUS johto.

Tigulaari

Ahaa joo nyt ymmärsin mistä puhutaan. Ei ole ennen ollut kaukosäädintä, sitä varten siis tarvittaisiin tuo wbus johto. Eli antaa olla, kello löytyy ja sillä on tähänkin asti pärjätty.

o.b.

No sitten sinne kellolle tulee jo se keltainen W-BUS johto. Webastolla on valmis johtosarja, jolla saat molemmat toimimaan rinnakkain.

Ne saa kyllä rosvottua siitä kellon johtosarjalta kaikki tarvittavat 3 johtoa: maa, +12V ja W-BUS. Muuta se vastaanotin ei tarvikkaan jos se relekin ymmärtää W-BUS:sia.

msl_

Nyt tuli taloon Golf 2016vm jossa esiasennettu Webasto. Onko tässä laitteessa jotain erilaista vrt vanha auto, jossa Weba jälkiasenteisena? Samaan tapaan siis säädetään ilmastointi ennen auton sammutusta, mikäli sisätilalämmitystä halutaan lisätä/vähentää? Lämmitin samanlainen teknisesti kuin jälkiasennettu?

Uutena vanhaa on ainakin tuo "tuuletus" -ominaisuus, mutta sille ei tarvetta.

Olin jo ihan varma, että sama toimintalogiikka oli sitten jälki- tai esiasennettu, mutta silmiin osui jotain mikä sekoitti pakkaa taas.

VW:n ohjeet hyödyttömät, ei mitään informaatiota.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: msl_ - 29.08.18 - klo:10:01
Nyt tuli taloon Golf 2016vm jossa esiasennettu Webasto. Onko tässä laitteessa jotain erilaista vrt vanha auto, jossa Weba jälkiasenteisena? Samaan tapaan siis säädetään ilmastointi ennen auton sammutusta, mikäli sisätilalämmitystä halutaan lisätä/vähentää? Lämmitin samanlainen teknisesti kuin jälkiasennettu?

Uutena vanhaa on ainakin tuo "tuuletus" -ominaisuus, mutta sille ei tarvetta.

Olin jo ihan varma, että sama toimintalogiikka oli sitten jälki- tai esiasennettu, mutta silmiin osui jotain mikä sekoitti pakkaa taas.

VW:n ohjeet hyödyttömät, ei mitään informaatiota.

Onko autossa automaatti ilmastointi? Jos on ja on tehdas webasto niin kannattaa antaa ilmastoinnin olla AUTO asennossa niin automaatti hoitaa homman 100%.

Ilmastoinnin asetuksiin ja sieltä ajastin asetuksiin pääset kun painat AUTO painikkeen alla olevaa MENU painiketta. Ajastimella asetetaan haluttu lähtöaika ja webasto päättää tarvittavan lämmitysajan itse ulkoilman lämpötilan mukaan. Asetuksissa voi myös säätää lämmitysaikaa mutta se vaikuttaa ainoastaan kun lämmitin käynnistetään kabiinin nappulasta tai kauko-ohjaimella (tai kun käytetään tuuletustoimintoa ajastimella).

Golfin ohjekirjassa on mielestäni kyllä hyvin selostettu tehdas asenteisen webaston toiminta eli kannattaa niihin oikeasti tutustua jos haluaa kaikkia ominaisuuksia käyttää.

Golf 7 + Manuaali-ilmastointi + webasto yhdistelmästä itsellä ei ole kokemusta.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Fors10

Mulla on leonissa ilmeisesti ennen alkuperäistä luovutusta asennettu webasto + remuc systeemi. Joku kampanja ilmeisesti, eli Suomessa uutena jälkiasennettu. Ostin auton tossa kesällä, jolloin ei ollut heti tarvetta ihmetellä kuinka toi remuc toimii. Nyt kuitenkin näitä kylmiä aamuja alkaa kohta olla nurkan takana ja olis kiva tietää kuinka tämän etäohjauksen saa pelittämään.

On luettu kaikki käyttöohjekirjat, on nollattu ohjeiden mukaan moneen kertaan, on kokeiltu että webasto lähtee päälle ja toimii. Ainoa ongelma on se, että en saa itse remucia toimimaan. Mulla ei ole mitään hajua mihin tilaan edellinen (1.) omistaja vehjeen jätti, eli onko siellä liittymä vai ei. Olen lukenut, että resetoimalla laitteen pitäisi parittaa kännykkäsovelluksen kanssa. Eipä vaan parita, huutaa erroria ettei voi yhdistää.

Käyttökytkin on sijoitettu erittäin sulavasti valokatkaisijan oikealla puolella olevaan tyhjään slottiin, josta johto lähtee syvälle sulakeboksin taakse, eli itse remuc-ohjainboksi on mun ulottumattomissa. Kysymys onkin, tarviiko mun mennä sim-kortin kanssa (johon en pääse käsiksi olettaen että se on siellä ohjainyksikössä) jonnekin, mistä siihen saa liittymän vai voidaanko siihen iskeä liittymä etänä, vaikka sarjanumeroa vastaan. Käyttöohjekirjan perusteella kyse on nyt ilmeisesti siitä, että siellä täytyy olla voimassa oleva liittymä, jotta remuc ylipäätänsä keskustelee minkään parituksen kanssa. Tuntuu vaan niin turhalta, että autossa on webasto jota ei saa käyntiin, kuin ainoastaan kävelemällä kadulle ja painamalla fyysisesti päälle.

Ai niin, ko. remucin versio on mitä ilmeisimmin remuc 2-AC ja webastona toimii thermo top evo 4 kW. Kukaan muu paininut saman asian kanssa ja/tai löytyykö neuvoa?

jtmattila

Ensimmäiseksi kannattaa paikallistaa laite ja tarkastaa onko Remucissa edes sim-korttia. Jos ei niin hommaa sellaisen.
Itsellä käytössä Remucin oma liittymä ja toiminut kuin junan vessa. Yhden kerran on jättänyt lämmittämättä mutta silloinkin ongelma oli operaattorin päässä.
Embelin on tarjonnut myös loistavaa tukea jos laitteen asetuksissa yms.on ollut haasteita.
Fabia 2.0 Mpi 2007
Superb 2.0 TDI 2011

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy