Dieselin aika on ohi

Aloittaja Raimo247, 15.03.17 - klo:17:54

« edellinen - seuraava »

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 21.12.18 - klo:13:17
Tietenkin, jos hakee sen kalleimman paikan kuvaa varten. Totuus voi olla jotain muuta:

Tuo ABC on lähiasemani, jossa yleensä tankkaan.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Geoman

"Dieselvero" sitten vielä lisää ajomäärästä ja kulutuksesta riippuen polttoainehintaan laskettuna 10...15 centtiä per litra.

Jos dieselvero poitettaisiin voisi tämän korotuksen tehdä polttoaineen litrahintaan.

a_jaba

Itse laskin oman diesel-Golfini ja vastaavan bensa-Golfin (toteutuneiden)kulutus tietojen perusteella paljonko autolla tulee ajaa vuodessa, että se on kannattavampaa dieselillä kuin bensalla.

-diesel 0,080, halvempaa kuin bensa -> 21 tkm / vuosi
-diesel ja bensa saman hintaisia -> 24 tkm / vuosi

Itse ajan vuodessa 30-35 tkm niin diesel on polttoaine + vero yhdistelmän osalta kannattavampi ja jos oikein muistan niin dieselin pitäisi olla jotain 0,120-0,140, kalliimpaa jotta omalla ajomäärällä pyörittäisiin samoissa kustannuksissa bensan ja dieselin kanssa.

Eli itse en jaksa olla kauhean hysteerinen nykyisistä litrahinnoista kuten täällä bensalenkkarit tuntuu olevan  8)

Ja nyt valmiiksi voin jo sanoa, että turha kommentoida "1.0 TSI manuaali Leonilla kulutus olisi niin ja niin pientä että... ja ajaminen lähes ilmaista". Itse kun vaihdoin autoa viimeksi niin ensin päätin merkin, mallin ja korimallin ja sen jälkeen vasta aloin katsomaan millä voimanlähteellä se otetaan ja ihan tosissani pidin myös bensaa vaihtoehtona. Leon 1.0TSI manuaali ei missään kohtaa ollut vaihtoehtona.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

ile

#1983
Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 21.12.18 - klo:13:20
Tuo ABC on lähiasemani, jossa yleensä tankkaan.

Jotenkin tämä ei kuulllosta yhtään tutulle? Tänne jäänyt fiilkseksi sellainen kunnon skottimoodi, missä viimeiseen asti viritellään desillä pidemmälle niin ei kai nyt tankkauspaikkaa valita vaan sen mukaan kun se sattuu olemaan lähellä. Itse yleensä tankkailen vähän sen mukaan mistä tulee vastaan ok-hintainen Neste kuin kävisin lähimmällä överihintaisella ABClla. (Ja ei, en tarvitse valistusta tuulipukubonuksien huomioimisesta keneltäkään ;) )

Joten, otinpa alle Fuellystä viimeiset 10 tankkausta ja viimeisestä sarakkeesta löytyy se oleellisin eli litrahinta. Kun varmasti pidät kirjaa Pihistelijä kaikesta niin nakkaisetko vertailtavaksi vastaavat bensan litrahinnat? Saadaan helpommin varmistettua mistä hintaeroista astetta isommassa kuvassa puhutaan ja kuinka paljon kalliimpaa diesel on (viimeisin tankkaus tunti sitten, Kajaanin Neste 1,369e/l ja matkalla Lapinlahden Teboililla olisi ollut vielä vähän edukkaampaa).



Pihistelijä

Minulla ei ole yhtään tankkausta tuona ajanjaksona. Viimeisin on 2.11. Vielä on neljännes tankillista jäljellä.

Paikallinen ABC on ihan edullinen (ainakin bensan suhteen). Sen tolppahinnat ovat monesti olleet polttoaine.net 20 edullisimman aseman joukossa. Lisäksi sieltä saa 0,5% maksutapa-alennusta, bonusta 2-3 s/l ja 3 s/l ylijäämäpalautusta. Tolppahinnasta voi siis ottaa pois 5-6 s. Nytkin bensan tolppahinta oli 1,459. Lopullinen hinta olisi 1,40 ,.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Pihistelijä

Tässä kuitenkin tankkauksien litrahinnat auton koko historian ajalta.



PS. Niihin pääsee myös klikkaamalla allekirjoitukseni 4,1 l/100 km
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

ile

Ok eli eipä näytä olleen ainakaan edukkaampia litrahintoja. Pidemmälle tuskin kannattaa lähteä kaivelemaan kun hintaero dieselin hyväksi repeää aika nopeasti.

Pihistelijä

Noista tankkauksistani suurin osa on ABC:llä. Olen kirjannut aina kuittiin merkityn tolppahinnan. Hinta ei siis sisällä alennusta maksutavan, bonusten ja ylijäämän muodossa. Nehän maksetaan tililleni kerran kuukaudessa jälkikäteen. Ylijäämäpalautus kerran vuodessa. Kirjatut litrahinnat näyttävät siis 5-6 s todellista korkeammilta. Samoin polttoainekulut 5,79 ,/100 km. Todellisuudessa jää noin 5,65 ,/100 km.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 22.12.18 - klo:09:11
Noista tankkauksistani suurin osa on ABC:llä. Olen kirjannut aina kuittiin merkityn tolppahinnan. Hinta ei siis sisällä alennusta maksutavan, bonusten ja ylijäämän muodossa. Nehän maksetaan tililleni kerran kuukaudessa jälkikäteen. Ylijäämäpalautus kerran vuodessa. Kirjatut litrahinnat näyttävät siis 5-6 s todellista korkeammilta. Samoin polttoainekulut 5,79 ,/100 km. Todellisuudessa jää noin 5,65 ,/100 km.

Tuo ei edelleenkään selitä miksi "pihinä" käyt kalleimmalla abc:llä, vaikka saisit nuo hyvitykset  ;D.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

passo_s

^Kertoohan hän tuolla ylempänä, kyseessä on lähinnä kotia oleva asema.

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 22.12.18 - klo:10:06
Tuo ei edelleenkään selitä miksi "pihinä" käyt kalleimmalla abc:llä, vaikka saisit nuo hyvitykset  ;D.

Kirjoitin aiemmin:
LainaaPaikallinen ABC on ihan edullinen (ainakin bensan suhteen). Sen tolppahinnat ovat monesti olleet polttoaine.net 20 edullisimman aseman joukossa
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

passo_s

Firman politiikka muuttuu ja lataushybrideihin viritellään jotain porkkanaa. Firmassa dieselit alkaa hävitä työsuhdeautoilijoilta. Samperin kalliita ovat lataushybridit, saa nähdä miten firman ”ekopesu” kampanjan rahallinen porkkana helpottaa lataushybridien korkean hankintahinnan taakkaa (vapaan autoedun korkea verotusarvo).Ajan 1.6 TDi passattia ja mulle tämä riittää. Nettotuloni ei kärsi liikaa työsuhdeautosta.Samalla verottaja haluaa lataushybridin latauksen työpaikalla luontoiseduksi, eli verotettavaksi kuten työsuhdepuhelin. No, mulla on kaksi konttoripäivää per vko työpaikalla, varmaan saan jonkun verovähennysoikeuden kun en työsuhde plugaria joka arkipäivä ole työpaikalla lataamassa :) Mielenkiintoista on seurata tätä plugari hybridien hässäkkää, mutta artistinahan tässä on maksumiehenä. On tässä alkanut miettiä että liikaa laulaa sen lauluja jonka leipää syö. Olen katsellut uutta duunia, mutta vähässä alkaa olla ne hommat jossa omalla autolla saa ajaa 30-40 tkm työajoa, viihdyn hyvin reissutyössä. Pari työhaastettulussa kävin, saakelin latausplugaria tarvis ottaa. Volvon xc60 T8 vinkuu 500 km välein tankille, Passattini 1100 km välein.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 22.12.18 - klo:11:06
Samalla verottaja haluaa lataushybridin latauksen työpaikalla luontoiseduksi, eli verotettavaksi kuten työsuhdepuhelin. Volvon xc60 T8 vinkuu 500 km välein tankille, Passattini 1100 km välein.

Oma Passattini vinkuu tankille 2000-5000 kilometrin välein. Tuo vero iskee vain silloin, jos työnanataja tajoaa ilmaista sähköä.

vwmies

Mitähän pihistelijä tähän sanoo:  ;D

Neste Oil Express, Kauklahti Mänkimiehentie 3   01.01. (95E10)   1.419  (98E5) 1.509 (D)   1.349
Yritetään pärjätä.

Geoman

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 22.12.18 - klo:12:35
Oma Passattini vinkuu tankille 2000-5000 kilometrin välein. Tuo vero iskee vain silloin, jos työnanataja tajoaa ilmaista sähköä.
.

Tuo vero iskee vain jos työantaja ilmoittaa sen eli laittaa asian "tilinauhalle". Vielä on asia "lastenkengissä" Asiaan ei vaikuta kulutus.

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 02.01.19 - klo:08:25
Neste Oil Express, Kauklahti Mänkimiehentie 3   01.01. (95E10)   1.419  (98E5) 1.509 (D)   1.349

Aika kapea ero (7 s/l). Ei tuolla vielä käyttövoimaveroa ja korkeampaa hankintahintaa kuoleteta.

Kun minä ajoin dieselillä vuodesta 1999 vuoteen 2008, oli ero talvisin 20 s ja kesäisin jopa 40 s/l.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 02.01.19 - klo:08:34
Aika kapea ero (7 s/l). Ei tuolla vielä käyttövoimaveroa ja korkeampaa hankintahintaa kuoleteta.

Kun minä ajoin dieselillä vuodesta 1999 vuoteen 2008, oli ero talvisin 20 s ja kesäisin jopa 40 s/l.

Juu, pakettiautoksi rekastussa farkussa onkin aivan päätähuimaava vero..... ;D
Yritetään pärjätä.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 02.01.19 - klo:08:34
Aika kapea ero (7 s/l). Ei tuolla vielä käyttövoimaveroa ja korkeampaa hankintahintaa kuoleteta.

Kun minä ajoin dieselillä vuodesta 1999 vuoteen 2008, oli ero talvisin 20 s ja kesäisin jopa 40 s/l.

Ei kyllä yllättänyt kenen "suusta" tämän tyyppiset viisaudet tuli..  :D

Nimenomaan tuolla hintaerolla sen käyttövoimaveron kuoletuksen tekee jo selvästi. Riittää n. 22tkm niin ero kurottu umpeen.

Hankintahinta on kuoletettu jo autokaupassa kun hysteeriset bensanhaistelijat hylkää vähän käytettyjä dieseleitä autoliikkeisiin ja niitä saa jo huomattavasti halvemmalla kuin vastaavia bensa-autoja.

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 21.12.18 - klo:15:29
Itse laskin oman diesel-Golfini ja vastaavan bensa-Golfin (toteutuneiden)kulutus tietojen perusteella paljonko autolla tulee ajaa vuodessa, että se on kannattavampaa dieselillä kuin bensalla.

-diesel 0,080, halvempaa kuin bensa -> 21 tkm / vuosi
-diesel ja bensa saman hintaisia -> 24 tkm / vuosi

Itse ajan vuodessa 30-35 tkm niin diesel on polttoaine + vero yhdistelmän osalta kannattavampi ja jos oikein muistan niin dieselin pitäisi olla jotain 0,120-0,140, kalliimpaa jotta omalla ajomäärällä pyörittäisiin samoissa kustannuksissa bensan ja dieselin kanssa.

Eli itse en jaksa olla kauhean hysteerinen nykyisistä litrahinnoista kuten täällä bensalenkkarit tuntuu olevan  8)

Ja nyt valmiiksi voin jo sanoa, että turha kommentoida "1.0 TSI manuaali Leonilla kulutus olisi niin ja niin pientä että... ja ajaminen lähes ilmaista". Itse kun vaihdoin autoa viimeksi niin ensin päätin merkin, mallin ja korimallin ja sen jälkeen vasta aloin katsomaan millä voimanlähteellä se otetaan ja ihan tosissani pidin myös bensaa vaihtoehtona. Leon 1.0TSI manuaali ei missään kohtaa ollut vaihtoehtona.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

optilab

Itsellä nämä kaksi viimeisintä kuljetinta ovat melko hyvät vertailukohteet, kun molemmissa neliveto, automaattivaihteet, sama korimalli ja lähestulkoon samat tehot. Bensa kulutti 9,5l/100km ja tämä nafta sitten 5,9L/100km. Ajosuorite tapahtuu PK-seudulla ja kuskilla ajotyylinä ja autossa asetuksena niin dynamic, kuin pulkka antaa periksi. Kyllä se nafta omalla 20tkm/vuosi ajoilla tulee hyvinkin halvemmaksi. Ruohonleikkurin koneet sitten on erikseen, jossa voi pipetillä laskea päivän polttoaineet.
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

Pietro

Saakohan tässä ketjussa turpiin kun kertoo että minä en halua diisseliä kun siinä on niin ruma ääni  ;D.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Pietro - 03.01.19 - klo:08:29
Saakohan tässä ketjussa turpiin kun kertoo että minä en halua diisseliä kun siinä on niin ruma ääni  ;D.

Mitähän tuolle perustelulle sanoisi tänä päivänä. Ehkä 10-15 vuotta sitten tuo oli vielä jonkunlainen argumentti.

Mutta se vääntö...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Pietro - 03.01.19 - klo:08:29
Saakohan tässä ketjussa turpiin kun kertoo että minä en halua diisseliä kun siinä on niin ruma ääni  ;D.

Riippuu ihan hirveästi itse moottorista, millä diesel-tekniikalla se on tehty, miten se pitää ääntä itsestään. Ja talvisessa kylmästartissa vielä jopa polttoaineella on iso merkitys, onko siellä tankissa fossiilista vaiko esim. Neste Pro dieseliä. Eli "oikeilla" valinnoilla diesel on jo varsin äänetön ja pakkas-startissakin hajuton 8)

Mutta siis diesel 4wd on jo ihan muikea yhdistelmä, varsinkin noissa caravan-touhuissa. Vaunu nytkähtää niin nätisti jo pikkasen pahemmastakin paikasta. Klassisimmillaan ajat illalla pehmeälle märälle nurmelle ja yön rankkasateen aikana on vaunun renkaat painuneet nurmeen. Yritä siinä sitten aamulla jollain etuvetosella bensa-pelillä tuota irti nyppiä, hyvä ettei se auto itsekin ilman nyyttiäkin jää siihen nurmeen jo jumiin 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 02.01.19 - klo:23:59
Nimenomaan tuolla hintaerolla sen käyttövoimaveron kuoletuksen tekee jo selvästi. Riittää n. 22tkm niin ero kurottu umpeen.

En saa kyllä mitenkään 1.6 TDI:tä kannattamaan.

Oletetaan hinnaneroksi se 8 s/l.
- bensa 1,40 ,/l
- diesel 1,32 ,/l

Seat Leon 1.0 TSI (85 kW)
- yhdistetty EU-kulutus 4,4 l/100 km

Seat Leon 1.6 TDI (85 kW)
- yhdistetty EU-kulutus 4,1 l/100 km
- hankintahinta 3400 , korkeampi => 340 ,/v
- käyttövoimavero 390 ,/v
- lisäkuluja 730 ,/v

4,4*1,4*x = 4,1*1,32*x + 730
=> x = 973

Diesel kannattaa vasta 97 tkm/v jälkeen. Eli ei kannata olleenkaan.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 03.01.19 - klo:08:59
Klassisimmillaan ajat illalla pehmeälle märälle nurmelle ja yön rankkasateen aikana on vaunun renkaat painuneet nurmeen. Yritä siinä sitten aamulla jollain etuvetosella bensa-pelillä tuota irti nyppiä, hyvä ettei se auto itsekin ilman nyyttiäkin jää siihen nurmeen jo jumiin 8)
Roiskitko polttoainetta renkaisiinkin, vai millä tavalla tuo polttoaine on tässä olennainen tekijä?

vasara

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 03.01.19 - klo:09:33
En saa kyllä mitenkään 1.6 TDI:tä kannattamaan.

Oletetaan hinnaneroksi se 8 s/l.
- bensa 1,40 ,/l
- diesel 1,32 ,/l

Seat Leon 1.0 TSI (85 kW)
- yhdistetty EU-kulutus 4,4 l/100 km

Seat Leon 1.6 TDI (85 kW)
- yhdistetty EU-kulutus 4,1 l/100 km
- hankintahinta 3400 , korkeampi => 340 ,/v
- käyttövoimavero 390 ,/v
- lisäkuluja 730 ,/v

4,4*1,4*x = 4,1*1,32*x + 730
=> x = 973

Diesel kannattaa vasta 97 tkm/v jälkeen. Eli ei kannata olleenkaan.
Riippuu mitä vertailee.
Jos vertailet saman konsernin Audi A4 nelivetoja 2.0 TFSI VS 2.0 TDI, niin tilanne muuttuu toisinpäin.. uuden hankintahinnassa mojova ero.
Piskuinen käyttövoimavero muuttuu näissä laskelmissa toisarvoiseksi.

Kun vielä huomio tämän a_jaba:n kommentin..
LainaaHankintahinta on kuoletettu jo autokaupassa kun hysteeriset bensanhaistelijat hylkää vähän käytettyjä dieseleitä autoliikkeisiin ja niitä saa jo huomattavasti halvemmalla kuin vastaavia bensa-autoja.
Uudenkarheita diisseli Audeja, Mersuja jne.. saa mm. Ruotsista tuotuna puoli-ilmaiseksi.

TTO

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 03.01.19 - klo:08:59
Riippuu ihan hirveästi itse moottorista, millä diesel-tekniikalla se on tehty, miten se pitää ääntä itsestään. Ja talvisessa kylmästartissa vielä jopa polttoaineella on iso merkitys, onko siellä tankissa fossiilista vaiko esim. Neste Pro dieseliä. Eli "oikeilla" valinnoilla diesel on jo varsin äänetön ja pakkas-startissakin hajuton 8)

Mutta siis diesel 4wd on jo ihan muikea yhdistelmä, varsinkin noissa caravan-touhuissa. Vaunu nytkähtää niin nätisti jo pikkasen pahemmastakin paikasta. Klassisimmillaan ajat illalla pehmeälle märälle nurmelle ja yön rankkasateen aikana on vaunun renkaat painuneet nurmeen. Yritä siinä sitten aamulla jollain etuvetosella bensa-pelillä tuota irti nyppiä, hyvä ettei se auto itsekin ilman nyyttiäkin jää siihen nurmeen jo jumiin 8)
Etuvetoinen bensa vs. neliveto diesel - no ehkä tuossa tapauksessa diesel on parempi.

Vuokra-autoina ollut viime aikoina erilaisia bensoja ja dieseleitä (plussakelit, saksalaiset polttoaineet) ja kyllä niistä (Mersuistakin) kuulee (myös ajaessa sisälle), millä ne käyvät. Mukana ollut "diesel-mies" epäili kerran myös, ettei bensa-auto käy, kun ääni ei parkissa kuulunut.

Jos verrokit ovat ahdettuja, vääntö on väsynyt argumentti.

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 03.01.19 - klo:09:42
Jos vertailet saman konsernin Audi A4 nelivetoja 2.0 TFSI VS 2.0 TDI, niin tilanne muuttuu toisinpäin.. uuden hankintahinnassa mojova ero.

En löytänyt hinnastosta ollenkaan bensa-quatroa.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

vasara

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 03.01.19 - klo:09:49
En löytänyt hinnastosta ollenkaan bensa-quatroa.
Ei löydy vielä uusimmasta hinnastosta.. ilmeisesti bensa nelivedon wltp-lukemat on niin suuret, että tuumailevat mitä tarttis tehdä?

Ohessa vanha A4 hinnasto..
https://drive.google.com/file/d/1BNN3U4gdmD61fNaxboVWXoyGlBBqQgsz/view

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 03.01.19 - klo:09:38
Roiskitko polttoainetta renkaisiinkin, vai millä tavalla tuo polttoaine on tässä olennainen tekijä?
Diesel jaksaa vääntää jo sieltä alhaalta, lähes jo tyhjäkäynniltä tuon yhdistelmän liikkeelle. Bensa-vermeillä kierroksia joutuu käyttämään enempi ja siten ne renkaatkin jo menettävät pitonsa helpommin ja tuloksena on mutaista sutimista märällä nurmella. No onhan siinä tietty kausipaikkalaisena pikkasen hupia seurailla noiden ihmisten yrityksiä päästä sieltä nurmikentältä taas liikkeelle. Tai sitten kyse on vain kokemuksesta, se ensikertalainen vaununsa kanssa jumissa vaan polkee sitä autoaan ja toivoo kaikenlaisten vetoluistoestojen yms. hoitavan yhdistelmän liikkeelle, kokeneempi osaa jo nyppiä oikein ja tällöin veturinakin on yleensä joku nimenomaan veturina yleisenpi, diesel 8)

Lainaus käyttäjältä: TTO - 03.01.19 - klo:09:46
Vuokra-autoina ollut viime aikoina erilaisia bensoja ja dieseleitä (plussakelit, saksalaiset polttoaineet) ja kyllä niistä (Mersuistakin) kuulee (myös ajaessa sisälle), millä ne käyvät. Mukana ollut "diesel-mies" epäili kerran myös, ettei bensa-auto käy, kun ääni ei parkissa kuulunut.
No en käsittääkseni kuitenkaan väittänyt etteikö sitä huomaisi lainkaan, mutta totesin dieselistäkin saavan huomattavasti sivistyneemmän kuuloisen oikeilla valinnoilla. Henk.koht. satun pitämään tuosta dieselin "ronksutuksesta" joten silleen tuo "meteli" ei itseäni häiritse, pikemminkin juuri päinvastoin. Toki omanlaisensa perversio varmaan tämäkin, kun mieluummin kuuntelee ison dieselin matalaa murinaa, kuin jotain katuformulan kireää vinkumista - ja vastaavasti jollakin on ne omat mieltymyksensä juuri päinvastoin 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 03.01.19 - klo:09:58
Ei löydy vielä uusimmasta hinnastosta.. ilmeisesti bensa nelivedon wltp-lukemat on niin suuret, että tuumailevat mitä tarttis tehdä?

Siis tarkoitat tuota 185 kW TFSI versiota? Ei sen vertaaminen ole reilua 140 kW dieselin. Verrokit tulee olla saman tehoisia.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy