Hävettääkö ajaa TSI:llä

Aloittaja jaspasA4, 31.08.18 - klo:21:51

« edellinen - seuraava »

jaspasA4

Ocun 1.8 TSI:llä ajava työkaverini joutui Citymarketin parkkihallissa täysin tuntemattoman ivailun kohteeksi:

Pösömies heitti P-hallissa että joko olet jakoketjun uusinut jo pari kertaa ja onko takakontissa öljypänikkä (väittti että merkkiliike antaa VAG:n ostaessa aina öljypurkin kaupanpäälle ja muuta ei saa
...??) Liekö totta?

Mites muut TSI-kuskit, oletteko kohdanneet vastaavaa eli kaverit, tutut tai tuntemattomat kuittailleet?


-karppa-

Kummasti noissa TSI autoissa on aina litran öljypurkki mukana. Miksiköhän  ;D?

Ei ole FSI:ssä.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Hidalgo

Omassani ei ainakaan tullut öljypurkkia mukana.

jamo75

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 31.08.18 - klo:21:55
Kummasti noissa TSI autoissa on aina litran öljypurkki mukana. Miksiköhän  ;D?

Ei ole FSI:ssä.

mulla on ollut kaikissa autoissa mukana niin rellussa, volvossa kuin skodassakin. johtuiskohan enemmän siitä että mobil1 lahjoo jälleenmyyjiä.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 31.08.18 - klo:22:10
mulla on ollut kaikissa autoissa mukana niin rellussa, volvossa kuin skodassakin. johtuiskohan enemmän siitä että mobil1 lahjoo jälleenmyyjiä.

Jännä ettei mulla ole tarvinnut olla autoissa öljyjä erikseen mukana. Ei edes vaikka ollut vag-konsernin autoja  ;D
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

b1mpo

En oo saanu öljyä mukaan. Ottaisin jos saisin. Tietääpä millaisia purnukoita ostaa, jos vaikka tekee väliöljynvaihdon. Pösön puretech -koneella en elvistelisi yhtään kestomielessä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

SNG

Kahteen käytössä olevaan vaggineeseen ei ole tarvinnut lisätä öljyä koskaan. Toinen on TSI, joka liikahtaa sopivasti. Toistaiseksi ilman ketjunpärähdyksiä. Ainiin TDI:llä ajettu kohta neljännesmiljoona konetta avaamatta alkuperäisellä kaksoismassalla.   8)

PS. Vittu että hävettäis jollain pösöllä (tai Voortilla) ajelu  ;D

Iero

Jouduin hankkimaan öljypönikän ihan itse ennen ensimmäistä öljynvaihtoa, kun hälyvalo alkoi palaa. Ekassa huollossa pyysin laittamaan peräkonttiin pullon sopivaa öljyä, etten itse tarvinnut selvitellä, mitä öljyä pitää hankkia ja lisätä. Tosin seuraavat kaksi öljynvaihtoväliä menivät lisäämättä, mutta öljyn pinta oli kyllä vajunut alaviivalle saakka vaihtovälin (15 tkm) lopussa. Luovuin autosta ja siirryin vähän varmemman tekniikkaan pariin.
RAV4 Hybrid -17 AWD ja Yaris Hybrid Style -18
Ex: Ocu -15, 1,4 TSI DSG7 Combi, Honda CRV Exec. -07, Honda CRV -05, Opel Vectra GLS 2.0 aut. -95

o.b.

Yleensä antavat öljypurkin uuden auton mukaan kun moottori sisäänajovaiheessa ( -> 2000 km) syö normaalia enemmän öljyä. Sen jälkeen sylinteri ja männänrenkaat ovat kavereita keskenään ja öljynkulutus vähenee... lisääntyäkseen taas sitten kun huonolaatuiset männät ja männänrenkaat kuluvat :o


Pihistelijä

Ei hävetä. Seat Leon ST 1.0
-WLTP 126 g/km
-NEDC 102 g/km
-käytännössä 96 g/km
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Hidalgo

Hävettäisi, jos olisi tojota.

Popo

Jahas, perjantai-ilta ja otsikot kuin Suomi24:ssä. Oliko kaverisi auton ikkunaan myös liimattu "Skoda on skeida"-tarra?  ;D

Minun TSI Ocuni mukana tuli litra ESP Mobilia. Ei ole avattu/78 tkm. Kateus pitää ansaita, kuten Karppa asian on esittänyt.Vaikkapa TSI Oculla...  8)
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

Polouni

Yleensä hävettää kaikki. Jos pösö-pojalla on paha olla, niin sainhan ainakin itse hyvät naurut. Toivottavasti joku kommentoi omaani vastaavasti. Tarjoan heti ranskanpastillin ja myyn autoni pois tai ainakin otan tunnisteet pois ja liimaan leijonan tuulilasiin.

akk

Ei hävetä. Käy ainakin hiljaisemmin kuin diisselit  :D Luovutuksessa sain öljypurkin mukaan, kun erikseen pyysin.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

SkodaPirre

Eiköhän pösömies tässä tapauksessa ollut joku avohoitopotilas, tuskin täydellä pakalla pelaava käy tuntemattomille huutelemaan parkkihallissa.  ;D

Juzu84

Ei v***u voiko tämmöstä tapahtua ihan oikiasti. Olisin ite kyllä patonkikuskina hyvin hiljaa.
Golf -12 TSI, Jetta TDI -11
VCDS apua tarjolla Ylivieskasta muutaman kymmenen kilometrin säteellä. Kalustona HEX-NET-PRO unlimited ja koodaukset OBD11. Muihin merkkeihin pääsy hoituu myös aina ajantasalla olevalla Icarsoft CR MAXilla. Yhteyttä voi ottaa privalla.

-karppa-

Onhan se paha, jos totuus sattuu  ;D
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

vwmies

Lainaus käyttäjältä: SNG - 31.08.18 - klo:22:24
Kahteen käytössä olevaan vaggineeseen ei ole tarvinnut lisätä öljyä koskaan. Toinen on TSI, joka liikahtaa sopivasti. Toistaiseksi ilman ketjunpärähdyksiä. Ainiin TDI:llä ajettu kohta neljännesmiljoona konetta avaamatta alkuperäisellä kaksoismassalla.   8)

PS. Vittu että hävettäis jollain pösöllä (tai Voortilla) ajelu  ;D

Vastaan omasta puolestani, ettei sen enempää TDI autollakaan. Eikä öljyä ole koskaan tarvinnut lisätä kuin max. 0,5l  huoltovälin aikana. Liikaa ?

OT: Jostain syystä molempien, sekä leijonan ja hopan jm-arvo on selvästi Volsua heikompi ja niiden markkinaosuudetkin laskeneet.....  ;)
Yritetään pärjätä.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 01.09.18 - klo:08:15
Onhan se paha, jos totuus sattuu  ;D

Totuus sattuu aina. Usein siihen toiseen enemmän. Tai, että esim. Ocun jm-arvo % voi olla VW:tä (esim. Passat) suurempi......  ;) :( :o ???
Yritetään pärjätä.

SNG

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 01.09.18 - klo:08:30
Vastaan omasta puolestani, ettei sen enempää TDI autollakaan. Eikä öljyä ole koskaan tarvinnut lisätä kuin max. 0,5l  huoltovälin aikana. Liikaa ?

OT: Jostain syystä molempien, sekä leijonan ja hopan jm-arvo on selvästi Volsua heikompi ja niiden markkinaosuudetkin laskeneet.....  ;)

Jep. Ensimmäinen vaggine 2.0Tdi BKD-koneella hörppi noin puoli litraa öljynvaihtovälillä. Vaikka öljynkulutus oli tehtaan spekseissä, niin kyllähän tuo ketutti. Nykyinen 2.0 Tdi BMM-koneella, eikä siis ole tarvinnut lisäillä ollenkaan. BKD oli dieseliksi kierrosherkkä, BMM vääntävämpi.

Gasoliinikulkine 1.8T(f)si-koneella, eikä ole siihenkään tarvinnut lisäillä öljyä. Ketju tietty pelottaa,mutta ehkä se on riittävästi vahvempi ketju kuin 1.4:ssa.

1.4TSI:tä en käytettynä kyllä rohkenisi ostaa.

PS. Reilu viikko sitten oli tuulilasin vaihdon ajan Toipota Auris hybridi vuokra-autona. Ilmoitin vuokraamolle, ettei enää koskaan toipota hybridiä. Karsea laitos suorituskyvyltään.

clacson

Onhan noihin tullut öljypönikkä, sitten vaihtoon vietäessä pitänyt viedä se ongelmajätteeseen, niissäkin muistaakseni kun on parasta ennen päivämäärä.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: clacson - 01.09.18 - klo:08:59
Onhan noihin tullut öljypönikkä, sitten vaihtoon vietäessä pitänyt viedä se ongelmajätteeseen, niissäkin muistaakseni kun on parasta ennen päivämäärä.

Se öljy miksikään mene sinetöidyssä purkissa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

akk

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 31.08.18 - klo:22:14
En oo saanu öljyä mukaan. Ottaisin jos saisin. Tietääpä millaisia purnukoita ostaa, jos vaikka tekee väliöljynvaihdon. Pösön puretech -koneella en elvistelisi yhtään kestomielessä.

Isäukon C3 vaihdettiin bensakone takuuseen. Että sen verran kestäviä nämä PSA-moottorit  :o
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

jt

Lainaus käyttäjältä: SNG - 01.09.18 - klo:08:47
Gasoliinikulkine 1.8T(f)si-koneella, eikä ole siihenkään tarvinnut lisäillä öljyä. Ketju tietty pelottaa,mutta ehkä se on riittävästi vahvempi ketju kuin 1.4:ssa.

1.4TSI:tä en käytettynä kyllä rohkenisi ostaa.
Itse ostin 1.4TSI:n (ketju) n. 1,5 vuotta sitten, vaikka tuli luettua tämänkin forumin viestit läpi. Pieni "mutu" tuntuma muodostui sen perusteella että 1.4TSI (ketju) koneiden tyyppien kesken on suurta hajontaa ketjun suhteen, ts. toisissa malleissa kestää heikommin ja toisissa paljon paremmin.

Hinta oli hyvinkin kilpailukykyinen ominaisuuksiin verrattuna. Subjektiivisesti arvioiden parempi kuin vastaavan ikäinen (2.0TDI 140hv) diesel; hiljaisempi, tasaisempi käynti, kierrosherkempi/reagoi nopeammin kaasuun, käynnistyvyys kovalla pakkasella jos ei lämmitystä. Ei DPF:n polttoja / satunnaisia hajupurskauksia (ei ole lapset kertaakaan kysyneet mikä täällä haisee). Absoluuttinen vääntö ehkä pienempi, mutta sillä ei oikeastaan merkitystä, koska dieselissä teho tuli selkeällä viiveellä tässä taasen kun DSG heittää pienemmälle, niin esim. ohituksessa mennään kivasti eteenpäin - kokonaisuutena pirteämpi laitos kulkemaan. Kaiken kukkuraksi halvempi polttoaine- ja verokustannuksiltaan (kaasukone).

Potentiaalinen pösömiehen ivailu on tässä tapauksessa hieman hankalampaa koska tässä yksilössä ei ole moottorimerkintöjä takana ollenkaan ja luulenpa että kyseisenlaisia "kommentointitaipumuksia" osoittava henkilö ei hoksaa yhdistää ääntä/mallia moottorityyppiin.. ;). Triviaali/hassu yksityiskohta asiassa on se että Ruotsin puolella autokauppiaat lähes aina muistavat markkinoida että "kamkedja"..
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: akk - 01.09.18 - klo:09:28
Isäukon C3 vaihdettiin bensakone takuuseen. Että sen verran kestäviä nämä PSA-moottorit  :o

Justiinsa meinasin sanoa samaa. Pösön 1.6 vti syö öljyä samaan tahtiin kuin konsernin pahimmat tsi:t. Puhumattakaan niistä 156 hv THP moottoreista jotka syövät öljyä JA jakoketjuja. 🤣
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

arsik

Kyllä hävettää.Heti aluksi poistin kaikki auton merkinnät perästä sekä keulasta ww:n.
Eipä auttanut,koska aina joku autotietäjä tunnisti pelin volkkariksi.
Seuraavaksi hankin koko peitteen auton huputtamiseksi kotona,kuin myös yleisellä parkkipaikalla.
Tämä jo toimi selvästi tehokkaammin,kuin pelkkä kirjaiten irroittelu.
En vieläkään ollut aivan tyytyväinen ratkaisuihin,joten annoin hupun olla paikallaan myös ajon aikana.
Tuulilasissa ja sivuikkuoissa oli vain tirkistys reiät.Epä tarvinnut enää häpeillä kauppa reissulla eikä alkon parkkipaikalla.
Toimi kunnes virkavalta vihelsi pelin poikki kirjallisen maksukehotuksen säestyksellä.
Nyt auto seisoo tallissa ja minä odottelen kutsua kasvojen muokkaamiseen,ettei kukaan yhdistäisi minua arsi k:hon.
Tämä juttu on yhtä tosi,kuin Mooseksen arkki.

europe

Hävettää tälläiset kuitenkin aikuisen? ihmisen tekemät aloitukset.

teräksenharmaa

Enpä oikein osaa hävetä muiden tyhmyyttä. Keskimääräistä yksinkertaisemmat tapaukset yrittävät olla nokkelia ja huonostihan siinä käy. Itselläni on ollut kaksi TSI:tä, joista ensimmäisessä tuli mukana litran öljypurki mutta toisessa ei tullut. Kummassakaan ei ole tarvinnut lisäillä öljyä vahtoväleillä. Hitaat yksilöt toki vieläkin mölisevät öljynkulutuksesta, aivan kuten ne kaikkein hitaimmat mölisevät edelleen rapeista ransakalaiseistakin.

Reneto

Niin paljon hävettää että ajelen aurinkolasit silmillä, paistoi tai ei. Kanssa-autolijat ymmärtävät väärin ja pitävät leuhkana. Mitä tässä voi muuta tehdä kuin vaihtaa äkkiä tsiippa pois..
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

vwmies

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 01.09.18 - klo:13:43
Enpä oikein osaa hävetä muiden tyhmyyttä. Keskimääräistä yksinkertaisemmat tapaukset yrittävät olla nokkelia ja huonostihan siinä käy. Itselläni on ollut kaksi TSI:tä, joista ensimmäisessä tuli mukana litran öljypurki mutta toisessa ei tullut. Kummassakaan ei ole tarvinnut lisäillä öljyä vahtoväleillä. Hitaat yksilöt toki vieläkin mölisevät öljynkulutuksesta, aivan kuten ne kaikkein hitaimmat mölisevät edelleen rapeista ranskalaiseistakin.

+1.

OT: liki 20v. sitten kun hankki Ocun, niin sai kyllä säälittäviä katseita ja "skeida" tai "tohon en tulisi kyytiin" ym. kommentteja. Sitten
      Passattiin vaihdettuani huomasi saavansa jo Golf-kuskeilta suullista ihailua tai arvostusta.

      No, jos rehellisiä ollaan, niin ei tämä DSG- TSI- NOx vouhkaaminen asiaa suinkaan paranna, mutta on niitä levinneitä
      jakopäitä / turboja / päästöpimityksiä ym. kulutuskeplottelua ja paukkuturvatyynyjä ollut monella muullakin merkillä.
      Nykyään autotoimittajat käyttävät muuten korrektimpaa patonki-sanaa.....

Se hieman ihmetyttää, ettei Euroopan suurin autokonserni pysty parempaan ...... myöskään moraalisesti   :( :o :-[
Yritetään pärjätä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy