Octavia III huolto

Aloittaja nic, 03.05.14 - klo:12:35

« edellinen - seuraava »

nic

Olisin tiedustellut mielipiteitä koskien Octavian huoltoa? Oman auton (Octavia 1.8 DSG, ml.17 000km) ajotietokone näyttää että öljynvaihto olisi noin 3 000km jälkeen ja sit 10 000 km myöhemmin vielä 30 000km huolto.

Itse ajattelin ehkä skipata tuon ajotietokoneen ehdottaman ensimmäisen öljynvaihdon 20 000km kohdalla ja ajaa 30 000km asti.

Onkohan muuten isot hintaerot merkkiliikkeen vs. "halpispajan" huolloissa (esim. RintaJouppi vs. Mekonomen tai vastaava)?
Octavia 1.8 TSI DSG elegance

japa

#1
Se eka huolto on silloin kun ajotietoone näyttää ja siitä lähtee uusi laskenta max 30 000km/vuosi. Ennen oli 2v. Siis eka huolto max.2v sen jälkeen vuoden välein,mutta öljyjä ei ole pakko vaihtaa joka vuosi. Menikö tarpeeksi sekavaksi. Katso ohjekirja. Omaani vaihdoin öljyt jo 5000km itse. Simppeli juttu  ;)
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Epes

Lainaus käyttäjältä: japa - 03.05.14 - klo:13:41
Se eka huolto on silloin kun ajotietoone näyttää ja siitä lähtee uusi laskenta max 30 000km/vuosi..........

Paitsi jos eka huolto tulee esim 20tkm tai niin kuin meillä aikoinaan 17tkm kohdalla. Silloin vaihdetaan vain öljyt ja nollataan huoltoväli. 30tkm:ssä tehdään varsinainen huolto ja huoltoväli nollataan taas. Näin vuonna 2010 II koppaisella 1.8:lla.

BMF

Lainaus käyttäjältä: Epes - 03.05.14 - klo:14:36
Paitsi jos eka huolto tulee esim 20tkm tai niin kuin meillä aikoinaan 17tkm kohdalla. Silloin vaihdetaan vain öljyt ja nollataan huoltoväli. 30tkm:ssä tehdään varsinainen huolto ja huoltoväli nollataan taas. Näin vuonna 2010 II koppaisella 1.8:lla.

Minulla näyttäis nyt 16,5 tkm kohdalla, että öljynvaihtooon ja huoltoon molempiin 13,5 tkm jäljellä eli 30000 km huolto. Ei mitään merkkiä "väliöljynvaihdosta".
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

squier

Lainaus käyttäjältä: BMF - 04.05.14 - klo:17:06
Minulla näyttäis nyt 16,5 tkm kohdalla, että öljynvaihtooon ja huoltoon molempiin 13,5 tkm jäljellä eli 30000 km huolto. Ei mitään merkkiä "väliöljynvaihdosta".
Käytin omaa Ocua huollossa huhtikuussa kun mittarissa oli 22500km. Tekivät väliöljynvaihdon ja samalla 30tkm määräaikaishuollon samassa. Veloitus oli pikkuisen vajaa 300â,¬, Jkl Laakkonen. Tekivät ohessa pari kampanjaa: dsg7 öljynvaihto ja joku vesikupin tyhjennys, ja päivittivät Columbukseen uusimman softan. Valojen sojotuksesta ja parista muusta mainitsemastani asiasta eivät löytäneet virhekoodeja.

Ocu

Lainaus käyttäjältä: nic - 03.05.14 - klo:12:35
Olisin tiedustellut mielipiteitä koskien Octavian huoltoa? Oman auton (Octavia 1.8 DSG, ml.17 000km) ajotietokone näyttää että öljynvaihto olisi noin 3 000km jälkeen ja sit 10 000 km myöhemmin vielä 30 000km huolto.


Enpäs huomannut että olisi erikseen öljynvaihdolle ja huollolle arviot, mun mielestä se huollonilmaisin vaan kertoi että service in km 11000 tai mitäsenyt olikaan....tai en vaan osannut
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

cannon

Luovutuksessa pari viikkoa sitten myyjä kertoi huollon olevan 2 vuotta tai 30 000 km tai huoltovälinäytön mukaan. Mitään väliöljynvaihtoja ei myyjän mukaan ole. Samalla syklillä mentiin Ocu II:n kanssa.
Nykyinen Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2014
Edellinen  Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2009

jopo

Lainaus käyttäjältä: nic - 03.05.14 - klo:12:35Itse ajattelin ehkä skipata tuon ajotietokoneen ehdottaman ensimmäisen öljynvaihdon 20 000km kohdalla ja ajaa 30 000km asti.
Tuossa skippaamisessa on pieni riski. Jos autosta lävähtää jotain, vetoaa maahantuoja tekemättömään huolto-ohjelmaan ja livistää takuuvastuusta.   

japa

Itse boikotoin sikakallista huollon öljyä ja vien omat casrolit huoltoon. Säästyy joka kerta 50e. Korjaamot ostaa litkut isoissa tynnyreissä halvalla ja kuluttajilta otetaan ryöstöhinta. Meikäläisen osalta ei onnistu. Mitään ei tapahdu hinnan suhteen jos aina vaan kiltisti maksetaan. Ostan säästyneellä rahalla vaikka välttämätöntä bensaa tankillisen. Mites se meni sananlasku, ei se hullu ole joka pyytää vaan.....
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Sokota09

Samalla sinne huoltoon voisi viedä myös suodattimet yms., koska tuskin nekään kovin halpoja marmorin huollossa ovat verrattuna siihen, jos itse ostaisi?

HJ

Lainaus käyttäjältä: squier - 04.05.14 - klo:21:59
Käytin omaa Ocua huollossa huhtikuussa kun mittarissa oli 22500km. Tekivät väliöljynvaihdon ja samalla 30tkm määräaikaishuollon samassa. Veloitus oli pikkuisen vajaa 300â,¬, Jkl Laakkonen. Tekivät ohessa pari kampanjaa: dsg7 öljynvaihto ja joku vesikupin tyhjennys, ja päivittivät Columbukseen uusimman softan. Valojen sojotuksesta ja parista muusta mainitsemastani asiasta eivät löytäneet virhekoodeja.

Kun kohta tuo 30-huolto ajankohtainen itsellä, niin kiinnostaa millaiset  muilla ovat olleet muualla ko. huollon hinnat. Täällä Oulussa suomen autohuolto: 30 tkm huolto (sis. öljyt + ilma ja öljysuodatin ja tarkistukset) kustantaa 220â,¬. Mielestäni ihan kohtuuhinta.

japa

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 05.05.14 - klo:10:12
Samalla sinne huoltoon voisi viedä myös suodattimet yms., koska tuskin nekään kovin halpoja marmorin huollossa ovat verrattuna siihen, jos itse ostaisi?
Voihan ne viedä,mutta tarvikeosia en käytä takuu autossa.
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: japa - 05.05.14 - klo:10:28
Voihan ne viedä,mutta tarvikeosia en käytä takuu autossa.

Ei tietenkään, kun eihän sitten mitkään takuutkaan pätisi tai ajoturva. Mutta eikös sitä ole mahdollista hommata ihan Skodan omiakin tarvikkeita?

japa

Lainaus käyttäjältä: HJ - 05.05.14 - klo:10:18
Kun kohta tuo 30-huolto ajankohtainen itsellä, niin kiinnostaa millaiset  muilla ovat olleet muualla ko. huollon hinnat. Täällä Oulussa suomen autohuolto: 30 tkm huolto (sis. öljyt + ilma ja öljysuodatin ja tarkistukset) kustantaa 220â,¬. Mielestäni ihan kohtuuhinta.
Ihanko totta ? On huimat erot. Kuopiossa Miettisellä 355e ocu kolmoseen.
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

maher

Lainaus käyttäjältä: HJ - 05.05.14 - klo:10:18
Kun kohta tuo 30-huolto ajankohtainen itsellä, niin kiinnostaa millaiset  muilla ovat olleet muualla ko. huollon hinnat. Täällä Oulussa suomen autohuolto: 30 tkm huolto (sis. öljyt + ilma ja öljysuodatin ja tarkistukset) kustantaa 220â,¬. Mielestäni ihan kohtuuhinta.

Ei kuulosta pahalta hinnalta 30k huollosta.
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

BMF

Lainaus käyttäjältä: jopo - 05.05.14 - klo:09:00
Tuossa skippaamisessa on pieni riski. Jos autosta lävähtää jotain, vetoaa maahantuoja tekemättömään huolto-ohjelmaan ja livistää takuuvastuusta.

Ilmeisesti vaihtelee nämä boleron huoltonäytöt, koska itselläni on selkeästi öljynvaihto ja huolto erikseen listattuna boleronäytöllä ja molemmissa huolto-/öljynvaihtoväli on sama tällä hetkellä eli 30000tkm ja 2 vuotta. Otan kuvan kunhan muistan/jaksan. Vai tuleeko vielä jostain "puun takaa" joku extran extra öljynvaihto.?!?!?

Taitaa olla osalla venäjän  ja osalla serbian ja osalla suomen huoltovälit auton softaan asennettuna....
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Subastar

Lainaus käyttäjältä: cannon - 05.05.14 - klo:07:41
Luovutuksessa pari viikkoa sitten myyjä kertoi huollon olevan 2 vuotta tai 30 000 km tai huoltovälinäytön mukaan. Mitään väliöljynvaihtoja ei myyjän mukaan ole. Samalla syklillä mentiin Ocu II:n kanssa.

Myyjä ei perinteisesti ole tiennyt mistä puhuu. Huoltoväli on muuttunut, ensimmäinen huolto 2v uotta tai 30000 km. Sitten vuoro vuosittain tarkastushuolto ja öljynvaihto. Eli äljynvaihtoväli 2v/30tkm, mutta välissä on ylimääräinen huolto. Autossa kaksi huoltovälinäyttöä, kannattaa tutustua manuaaliin.
Passat Variant 1.5EVO Highline, 2019
Ex:
Golf VII Variant 1.0 Comfortline, 2017
Golf VII Variant 1.4 Comfortline, 2015
Octavia 1.4TSI Elegance, 2013
Golf V Variant 1.6 Comfortline, 2008
Golf IV Variant 1.6 Trendline, 2003

BMF

#17
Lainaus käyttäjältä: Subastar - 07.05.14 - klo:22:36
Myyjä ei perinteisesti ole tiennyt mistä puhuu. Huoltoväli on muuttunut, ensimmäinen huolto 2v uotta tai 30000 km. Sitten vuoro vuosittain tarkastushuolto ja öljynvaihto. Eli äljynvaihtoväli 2v/30tkm, mutta välissä on ylimääräinen huolto. Autossa kaksi huoltovälinäyttöä, kannattaa tutustua manuaaliin.

Itselläni on ainakin boleron näytöllä asetuksissa service näytöllä seuraavaa (autolla ajettu noin 17tkm):

Inspection: n.13000km / n. 500pv - kilometrien/päivien määrä seuraavaan huoltoon saakka
Oil change service:n. 13000km / n. 500pv  - kilometrien/päivien määrä seuraavaan öljynvaihtoon saakka

Omassa autossani ei ainakaan ole "kahta huoltovälinäyttöä" vaan yksi näyttö jossa on listattuna edellä mainitut huoltovälit.

Molemmissa sama eli 30tkm huolto ei mitään tietoa mistään väliöljynvaihdosta...Öljynvaihto ajoittuu samaan kuin eka huoltokin...

Ehkä tuon ensimmäisen huollon jälkeen öljynvaihtoväli "erkanee" normihuollon ajoituksesta...
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

voipa

Lainaus käyttäjältä: Subastar - 07.05.14 - klo:22:36
Myyjä ei perinteisesti ole tiennyt mistä puhuu. Huoltoväli on muuttunut, ensimmäinen huolto 2vuotta tai 30000 km.
Kuulemma auto laskee jollain sumealla logiikalla mm. kylmäkäynnistyksistä tuon huoltovälin ja se voi tulla nopeamminkin kuin tuo 30tkm.
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

Subastar

#19
Lainaus käyttäjältä: BMF - 08.05.14 - klo:09:40
Itselläni on ainakin boleron näytöllä asetuksissa service näytöllä seuraavaa (autolla ajettu noin 17tkm):

Inspection: n.13000km / n. 500pv - kilometrien/päivien määrä seuraavaan huoltoon saakka
Oil change service:n. 13000km / n. 500pv  - kilometrien/päivien määrä seuraavaan öljynvaihtoon saakka

Omassa autossani ei ainakaan ole "kahta huoltovälinäyttöä" vaan yksi näyttö jossa on listattuna edellä mainitut huoltovälit.

Molemmissa sama eli 30tkm huolto ei mitään tietoa mistään väliöljynvaihdosta...Öljynvaihto ajoittuu samaan kuin eka huoltokin...

Ehkä tuon ensimmäisen huollon jälkeen öljynvaihtoväli "erkanee" normihuollon ajoituksesta...
Siinähän on kaksi näyttöä, niin kuin oletkin jo bongannut: Inspection ja Oil change service. Ensimmäisen kerran molemmat 2 vuotta/30000 km. Sen jälkeen Oil change service 2 vuotta/30000 km ja Inspection vuoden välein, huoltovälinäytöt koodataan uudelleen ensimmäisessä huollossa. Inspection-huollon ohjeaika 0,5 h ja kokonaiskustannukset eivät nouse (uskokoon ken tahtoo). Kaikki tämä Helkamalta saatua tietoa.

Edit. Korjattu lainaus. Jyri
Passat Variant 1.5EVO Highline, 2019
Ex:
Golf VII Variant 1.0 Comfortline, 2017
Golf VII Variant 1.4 Comfortline, 2015
Octavia 1.4TSI Elegance, 2013
Golf V Variant 1.6 Comfortline, 2008
Golf IV Variant 1.6 Trendline, 2003

Jyri

Mulla ei kyllä mene 2v molempiin, juuri kun katsoin niin oil change oli 300+ ja service 600+ päivää ja takana siis n. 120 pv...

BMF

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 13.05.14 - klo:22:57
Mulla ei kyllä mene 2v molempiin, juuri kun katsoin niin oil change oli 300+ ja service 600+ päivää ja takana siis n. 120 pv...

Varmaan RS mallissa eri huoltoväli tai sitten jos on paljon kaupunkikaahailua ollut tms..niin alkaa tuo huoltoväli  muuttumaan?!?

Itse kun suurimmaksi osaksi tissuttelen tällä mopokoneella pintakaasulla pitkää matka-ajoa niin ei tule startteja ja kiihytyksiä kovinkaan paljoa...
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: BMF - 14.05.14 - klo:08:14
Varmaan RS mallissa eri huoltoväli tai sitten jos on paljon kaupunkikaahailua ollut tms..niin alkaa tuo huoltoväli  muuttumaan?!?

Itse kun suurimmaksi osaksi tissuttelen tällä mopokoneella pintakaasulla pitkää matka-ajoa niin ei tule startteja ja kiihytyksiä kovinkaan paljoa...

Ainakin tehokkaammissa 2.0 bensaturbokoneissa huoltokaverien mukaan "muuttuva" huoltoilmaisin riippuen käynnistyskerroista ja ajomatkan pituudesta, km määrä elää/muuttuu sen mukaan. Jos pidempää tasaista ajoa esim. 4 päivää, säätää itseään ja vaihtelee sen mukaan. En tiedä onko tuo faktaa vai ei. Ainakin ex Leon Cupra R:ssä muuttui myös huoltoväli ajomäärän ja starttikertojen mukaan. Jos paljon lyhyttä pätkäajoa tulee huolto nopeammin vastaan kun vain km määrän mukaan huoltoväli määriteltynä.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

opar

Onko kukaan TDI räsän haltija käynyt vielä 30tkm huollossa? Kannattanee käyttää huollossa jossain periferiassa eikä pk-seudun pisteissä!? Vai kannattaako? Mazdassa hintaero oli pahimmillaan satkun luokkaa per huolto.

Guido

Noin 22 tkm ajettu ja ajotietokone ilmoittelee "Oil change 700 km". Eikös se ollut niin, että öljynvaihdon voi teettää missä tahansa (tai tehdä itse) ilman, että se vaikuttaa ajoturvaan? Huoltoilmaisimessa taitaa muuten olla vielä matkaa huoltoon. noin 8 tkm jos oikein muistan.

Härkönen

Lainaus käyttäjältä: Guido - 24.06.14 - klo:13:35
Noin 22 tkm ajettu ja ajotietokone ilmoittelee "Oil change 700 km". Eikös se ollut niin, että öljynvaihdon voi teettää missä tahansa (tai tehdä itse) ilman, että se vaikuttaa ajoturvaan? Huoltoilmaisimessa taitaa muuten olla vielä matkaa huoltoon. noin 8 tkm jos oikein muistan.

Vie merkkiliikeeseen niin eivät sitten vaihda 30tkm huollossa uusia öljyjä sisään "takuun säilymiseksi"

Öljynvaihto merkkiliikkeessä täällä Joensuussa oli 160â,¬. Tekivät samalla softapäivitykset kuntoon.
Ei tuohon hintaan tarvinnut miettiä vienkö auton "pajalle" vai merkkihuoltoon.

seatts


Eikö sulla 30tkm huollossa vaihdettu muuta kuin öljyt+suodatin??

Itse vaihdatin tutulla pajalla 15tkm kohdalla öljyt ja suodattimen niin maksoi 50e.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

Härkönen

Lainaus käyttäjältä: seatts - 24.06.14 - klo:14:34
Eikö sulla 30tkm huollossa vaihdettu muuta kuin öljyt+suodatin??

Itse vaihdatin tutulla pajalla 15tkm kohdalla öljyt ja suodattimen niin maksoi 50e.

15tkm kohdalla vaihdettiin öljyt, suodatin + softapäivitys.
30tkm huolto on vasta 13tkm päästä.  ::)

Mielsin hinnan merkkiliikeellä edulliseksi kun, edellisen auton (530d bmw) öljynvaihto oli pajalla vajaa 200â,¬.

skodayeti

voisiko noita huoltojen hintoja kerätä eri mallien mukaan, erillisen otsakkeen alle( bensa, diesel ja eri moottori vaihtoehdot). Saisi jonkun hintakuvan mitä maksaa eri alueiden merkkihuolloissa ja mitä huoltoon kuuluu (ilmeisesti näissäkin eroja). Varmaan jatkossa kaikkien etu kun voi vedota ettei muuallakaan maksa kuin tuon verran. Aiemmista kokemuksista yeti, octavia, citigo niin eri paikkakunnilla voi olla saman huollon ero jopa yli 100 euroa? mikä tämän selittää? joku lisä aine vai lisä työt vai mikä

JaMiLeSi

Lainaus käyttäjältä: skodayeti - 26.06.14 - klo:22:17
voisiko noita huoltojen hintoja kerätä eri mallien mukaan, erillisen otsakkeen alle( bensa, diesel ja eri moottori vaihtoehdot). Saisi jonkun hintakuvan mitä maksaa eri alueiden merkkihuolloissa ja mitä huoltoon kuuluu (ilmeisesti näissäkin eroja). Varmaan jatkossa kaikkien etu kun voi vedota ettei muuallakaan maksa kuin tuon verran. Aiemmista kokemuksista yeti, octavia, citigo niin eri paikkakunnilla voi olla saman huollon ero jopa yli 100 euroa? mikä tämän selittää? joku lisä aine vai lisä työt vai mikä

RS TSI III huolto Kouvolassa merkkiliikkeessä ( öljynvaihto + määräaikaishuolto ) 390 â,¬. Menee yllättävän paljon öljyä,  oisko ollu 5,8 litraa. Huollossa korin, renkaiden, yms. ja toimintojen tarkistus, öljyt, öljynsuodatin, ilmansuodatin, raitisilmasuodatin ja Forte käsittely.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy