Octavia II 1,9tdi sähköviat

Aloittaja Lassevee, 11.03.24 - klo:16:55

« edellinen - seuraava »

Lassevee

Moro,

2008 1,9tdi BXE koneessa syttyi moottorin vikavalo ja vcds näytti ahtopaineanturia (P1592 ja P0237). Anturi vaihdettu alkuperäiseen ja vika pysyy yhä. Turbo on kunnossa, joten vika lienee ECUssa tai ECUn ja anturin välisessä johdotuksessa.

Toinen vika: käsijarrun valo syttyy ja alkaa piippaamaan aina muutaman kilometrin ajon jälkeen eli auto luulee käsijarrun olevan päällä (muutoin ei kai kuuluisi tuota piipitystä). Jarruvalo saattaa hetkeksi sammua esim. moukusta ajellessa, muutenkin toiminta varsin epäloogista. Käsijarrun juuressa oleva kytkin on vaihdettu, joten senkään ei pitäisi olla syynä.

Auto on limb modesssa ja antaa tehoja vaihtelevasti. Kuitenkin jostain syystä kun tehot palautuu nykäyksittäin, niin samalla käsijarruvalo sammuu eli toimitat osittain synkronissa. Osaako joku neuvoa, mistä nämä viat voi johtua ja mikä näiden välinen yhteys voisi olla?

Lassevee

Tilannepäivitys:

Vika paikallistettiin ECUn ja anturin väliseen johdotukseen, 2 pinniä ei anna jännitettä. Viallinen johto ei kuitenkaan tullut näkyviin, sillä mitä helposti sai purettua konepellin alta.

Onko jollain kokemusta uusien johtojen vetämisestä helpompaa reittiä pitkin ECUlle? Mitä siinä tarvisi ottaa huomioon?

Tuo käsijarrun ongelma lienee saman tyyppinen eli johdotuksessa vika. Voiko käsijarrun piuhan vain juottaa yhteen (tai katkaista, kummin nyt toimiikaan) jolloin auto luulee, että käsijarru on kokoajan alhaalla? Vaikuttaako tämä katsastukseen, jos käsijarrun valo ei syty kojetaulussa?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy