Octavia 2 2005 1.9Tdi vikakoodit

Aloittaja Ocuboy91, 05.02.24 - klo:17:08

« edellinen - seuraava »

Ocuboy91

Moro!

Olisiko jollain tietoa mistä lähteä etsimään vikaa kun vikakoodit on tälläiset:

*P0202   Sylinteri 2, ruiskutussuuttimen virtapiiri avoin
*P0200   Ruiskutus, virtapiiri
*P0401   Pakokaasun kierrätys A, riittämätön virtaus havaittu.

Kiitos!

o.b.

Pumppusuuttimien johtosarjassa voisi olla löysää liittimissä. Viimeinen viitta luultavasti EGR venttiiliin.

Ocuboy91

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 05.02.24 - klo:17:16Pumppusuuttimien johtosarjassa voisi olla löysää liittimissä. Viimeinen viitta luultavasti EGR venttiiliin.

Liittimet on puhistettu ja kiristetty, nyt on napakasti. Käytössä nuo vikakoodit ei ole oireillut.

Tais tuo egr ottaa itteensä kun sen puhistin, kun siitäkin tuli vikakoodi.

Poistuuko tuo moottorin vikavalo näissä ilman nollausta vai pitääkö nuo nollata, että lähtee pois jos vika olisi noilla toimenpiteillä poistunut?

o.b.

EGR pitää sopeuttaa ja vikakoodit poistaa. Valo saattaa sammua itsestäänkin, mutta siihen voi mennä aikaa.

Ocuboy91

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 05.02.24 - klo:19:04EGR pitää sopeuttaa ja vikakoodit poistaa. Valo saattaa sammua itsestäänkin, mutta siihen voi mennä aikaa.

Kiitos vastauksista. Voiko vuotavat egr tiivisteet aiheuttaa tuota vikakoodia? Tuntuu jonkun verran puskevan kuraa siitä tiivisteen välistä.

Jultsu

Kyllä voi, mutta ei kai tuollainen pieni vuoto vielä tuota aiheuttaisi, ehkä ennemminkin koko egr-venttiili täynnä tervapaakkua ja mekanismi jumissa sen myötä tai edellinen omistaja laipannut pakosarjalta tulevan putken umpeen?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Ocuboy91

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 07.02.24 - klo:10:08Kyllä voi, mutta ei kai tuollainen pieni vuoto vielä tuota aiheuttaisi, ehkä ennemminkin koko egr-venttiili täynnä tervapaakkua ja mekanismi jumissa sen myötä tai edellinen omistaja laipannut pakosarjalta tulevan putken umpeen?

Auto alko nykimään ja käymään epätasaisesti niin otin irti tuon egr venttiilin ja putsasin, samalla kiristin suuttimien liittimet. Vikavalo ei hävinnyt, mutta auto ei myöskään nyi enää. Nykiminen oli aika rajua ja tyhjäkäynnillä tuntu, että moottori karkaa konehuoneesta. Nyt ainut, että vikavalo palaa ja ehkä vähän tehot kadoksissa... Saako Tuota egr O-rengas tyyppistä tiivistettä mistään varaosana? En ole löytänyt.

o.b.

Sopeututa se EGR ja poistata vikakoodit. Sillä saattaisi tulla kuntoon.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy