Octavia liikaa bensaa

Aloittaja Vainolen, 17.01.24 - klo:12:54

« edellinen - seuraava »

Vainolen

Kone on 1.6fsi vuosimalli 2004.
Auto toimi ihan normaalisti aikaisemmin, mutta sammutuksen jälkeen alkoi pätkimään ajaessa, eikä kierrokset mennyt yli 3k. Vaalea savua ja bensaa tuli putkesta, pysyi käynissä tyhjäkäynnillä ja kieroksilla vikakoodeja tuli polttoaineen paineantureilta, mutta kummatkin vaihdettiin eikä auta.
Bensasuodatin vaihdettiin myös ja sieltä tuli todella mustaa bensaa.
Mikäköhän on ongelma autolla?

Daatta

Millä laitteella koodit on luettu? Onko korjaustoimenpiteiden jälkeen poistettu koodit, ajettu testilenkki ja luettu koodit uudelleen? Liitä koodit tähän sellaisenaan, niin voidaan tarkemmin arvioida vikaa.

En ole varma tuon ikäisestä, mutta ainakaan uudemmissa motti ei kierrä yli 3t normaalisti. Muuten voisi sanoa että auto on edelleen vikaohjelmalla. Putkesta tuskin tuli bensaa vaan kondenssivettä, on ns. normaalia polttomoottoreissa. Höyry liittynee samaan asiaan, poistuu kosteus järjestelmästä.

Sitten on normaalit huoltokohteet kuten tulpat ja ilmansuodatin. Karstoittuminen on ongelma suorasuihkukoneissa, imusarja ja venttiilit lähinnä.

Bensansuodattimen kunto johtuu varmasti siitä, ettei sitä ole vaihdettu... koskaan? Jos tankissa on tuoretta 98e bensaa niin syöttö pitäisi olla kunnossa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Jultsu

Minkälaiset kelit siellä päin on, tuota pätkimistä ja nyppimistä tahtoo tapahtua vanhemmiten tämän konsernin autoissa kun lämpötila sahaa nollan tuntumassa ja kosteutta on ilmassa rutkasti. Auttaako yhtään jos auton ajaa kauppakeskuksen halliin lämmittelemään yhdeksi iltapäiväksi?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Vainolen

Eli siis selvennyksenä vielä, että auto jäi joululomalla 400km päähän. Auto hinattiin tutun pajalle, joka vaihtoi paineanturit. Minulla ei siis ole mahdollisuutta itse tutkia autoa. Autolla ei pysty ajamaan, se pysyy juuri ja juuri käynnissä röpöttää ja paukkuu. Ajaessa kierrokset nousevat välillä ja laskevat itsestään, kierrokset eivät koko ajan suostuneet edes nousemaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy