Esp vika apua kaivataan

Aloittaja Cadi64, 28.06.16 - klo:21:51

« edellinen - seuraava »

Cadi64

Octavia ll 1,9 tdi -07 esp valo palaa mittarissa vikakoodit luettu jarrupaineanturi g201, ohjauskulmaanturi init ja poikittaiskiihtyvyysanturi g200 mistäs mä nyt oikeen lähden vikaa etsimään ? Vika tuli yllättäen eli ensiksi syttyi ohjaustehostimenvalo ja esp, sit parin päivän päästä ohjaustehostin alkoi toimia kesken ajon, mut esp vika jäi :'(

Jultsu

Lähde luetuttamaan ne oikeat vikakoodit joltain VCDS:n omaavalta henkilöltä. Pelkät anturit ei vielä kerro yhtään mitään vian laadusta, se "vika" voi olla vaan että perusasetukset hukkuneet ja vaatii uudelleensopeutuksen. Tuota teoriaa tukee juurikin tuo yhtäkkinen valon sammuminen, tuo ohjaustehostimen sopeutus tapahtuu ajon aikana kun sopivasti kääntelee rattia ja ajaa tiettyä nopeutta, se on kaiketi tapahtunut ihan itsekseen puolivahingossa.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Cadi64

Kiitos hyvästä vastauksesta! Tarvitsee asiaa alkaa selvittää, kun kerkiää työkiireiltä.

dwntime

Joko selvisi tämä ongelma?

Aika tehokkaasti viittaisi viat ABS pumppuun. Tuo jarrupaineanturi on sisäänrakennettu abs pumppuun kuin myös nuo esp anturit uudempiin mk60ec1 pumppuihin.

Sieltä lähtisin vikaa ensin kattelemaan.

VCDS abs n meas blockeista kannattaa kattoa sen g201 anturin antama lukema. Viallinen anturi antaa jotain epärealistisia lukemia sekä ei reagoi oikein jarrun painalluksiin.

Jultsu

Loogisempaa olisi kuitenkin että peruasetukset hukassa jos kerran tuo pyhä kolmikko on vikakoodeissa. Koodi kadonnee ihan simppelillä sopeutuksella: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Passat_(3C)_Brake_Electronics#Brake_Pressure_Sensor_1_.28G201.29
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

dwntime

Siellä pitäisi silloin olla vielä vikakoodi no or incorrect basic settings.

Noita löytyy vortexilta ja brittein mk5gti foorumeilta aika paljon joilla samat vikakoodit ja tuomio on aika yksiselitteisesti ollut hajonnut abs pumppu.

Meas blockit kun kattoo niin sillä saa varmuuden heti jos näin on.

Abs pumppu ei nimittäin perusasetuksia hukkaa ihan noin vaan kuten ei mikään muukaan ohjainlaite.

Jultsu

Juu niin pitäisi, ja siellä saattaa myös sellaiset ollakin, valitettavasti vaan tuossa ekassa postauksessa ei lue niitä tarkkoja koodeja. Mikäli autossa on esimerkiksi huono akku ja jännitteet käyneet matalalla niin kaikki on mahdollista.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Cadi64

Kiitos kaikille viestiini vastanneille. Viat tuli korjattua kiitos siitä Juha-Matti, hienommn ei hommaa voisi tehdä. Eli kaiken alku oli että akku alkoi vetää viimeisiään ja jännite kun alkaa olla liian alhainen niin alkaa tulee kaiken näköistä vika koodia. Tätä hommaa en huomannut ajatella ennen kuin ajelin Tampereelle ja pikku hiljaa matkan varrella alkoi sähkövehkeet tippua pois pelistä esim. ilmastointi ym. Laitoin uuden akun Tampereella ja ajelin Juha -Matin luokse joka jo odotteli, piuha kiinni autoon ja kommentti "perusasetukset kadoksissa niin kuin aattelin. Parin minuutin päästä lähettiin ajamaan, silloin enää ohjaustehostinhvika (muut viat oli jo korjattu) muutaman kurvailun jälkeen tämäkin vika oli kuitattu. Tampereen reissun jälkeen autossa ei vikoja ole ollut ja siitä on jo vierähtänyt yli puoli vuotta.

JREwing

#8
1.2TSI Skoda Octavia 229800km. Samat oireet ja sama diagnoosi, kuten ketjun aloittajalla. Hämeen Autosähkö Oy:sta löytyi uusi kaasuläppäkotelo postikulujen kanssa vähän alle 210 euroa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy